Головуючий І інстанції: Рубан В.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2024 р. Справа № 520/23779/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Ральченка І.М.,
Суддів: Катунова В.В. , Чалого І.С. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 22.01.2024, по справі № 520/23779/23
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор"
до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області
про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Навігатор» звернулось до суду із позовом, в якому просило:
- визнати протиправною відмову Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області у реєстрації за Товариством з обмеженою відповідальністю "НАВІГАТОР" сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, надану у формі листа за вих. № 10.0-57/2/6150-23 від 27.07.2023;
- зобов`язати Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області зареєструвати за Товариством з обмеженою відповідальністю "НАВІГАТОР" сільськогосподарську машину: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, на підставі поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "НАВІГАТОР" заяви та доданих до неї документів, направлених супровідним листом за вих.№14/07 від 14.07.2023.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 22.01.2024 позовні вимоги залишено без задоволення.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, з викладенням висновків, що не відповідають обставинам справи, просив скасувати його та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги. В обґрунтування апеляційної скарги посилався на те, що дія Технічного регламенту № 1367 не поширюється на кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, у зв`язку з чим не є обов`язковим надання сертифікату відповідності типу та сертифікату затвердження типу. Також апелянт зазначав, що до заяви про реєстрацію машини надано висновок спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ), який відповідає додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644. Крім того апелян зазначив, що в силу п. 3.5 Порядку № 644, відповідно до якого у разі перебування машини за межами району (міста), де проводилась її реєстрація (тимчасова реєстрація), огляд машини здійснюється державним інспектором у районі, в якому машина перебуває тимчасово, про що складається акт огляду машини, яка знаходиться за межами району (міста), де проводилась її реєстрація, перереєстрація або зняття з обліку, проводиться заміна документів (свідоцтва про реєстрацію машини, талона тимчасового обліку машини) (далі - акт огляду), наявна можливість огляду машини не за місцем реєстрації. При цьому, надавши договір відповідального зберігання № 54-017 від 15.02.2023 та акту приймання-передачі від 14.06.2023 позивач звертав увагу, що об`єкт реєстрації перебуває на складі за адресою: Волинська область, с. Рованці вул. Веселкова буд. 54А. Позивач зазначав, що подана ним заява була оформлена у відповідності до встановлених вимог, заповнені всі графи та рядки, заява містила підпис керівника підприємства, якими є ОСОБА_2 в одній особі, а відсутність підпису в графі «уповноважена особа» сама по собі не могла слугувати підставою для відмови у реєстрації кормозмішувача-роздавача, оскільки у даному випадку як уповноважена особа в заяві був зазначений керівник Позивача ОСОБА_2 , яким й була складена та підписана заява.
На підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження, у зв`язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України справа розглядається в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Як встановлено судовим розглядом, Товариством з обмеженою відповідальністю «Навігатор» листом за вих.№ 14/07 від 14.07.2023 направлено до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області пакет документів для реєстрації сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, а саме: заява; копія Витягу з ЄДР; копія Статуту ТОВ «НАВІГАТОР»; наказ № 2 від 07.07.2023, довіреність №2 від 07.07.2023, копія паспорту ОСОБА_2 , копія ідентифікаційного коду ОСОБА_2 , контракт № 2017-08 вiд 01.06.2017, додаткова угода № 8 вiд 05.01.2023 до Контракту, Commercial invoice № 20016360 від 26.01.2023, митна декларація від 14.06.2023, CMR від 12.06.2023, висновок спеціаліста № 317765 від 05.07.2023, декларація про відповідність Технічному регламенту безпеки машин, затверджена постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, від 07.07.2023, сертифікат відповідності № UA.PN.060.06/21-23 від 07.07.2023, копія Договору відповідального зберігання № 54-017 від 15.02.2023 та Акту приймання-передачі від 14.06.2023 до нього.
За наслідками розгляду заяви та доданих до неї документів Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області листом № 10.0-57/2/6150-23 від 27.07.2023 повідомило позивача про наступне:
1. Відсутній акт огляду машини державним інспектором. Абзац третій пункту 2 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 № 694 (далі - Порядок) передбачає, що нові машини, які не зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби, реєструються (тимчасово реєструються) після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації.
2. Відсутній сертифікат відповідності затвердженому типу та сертифікат затвердження типу. Технічний регламент затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1367 (далі - Технічний регламент), дія цього Технічного регламенту поширюється на:
- сільськогосподарські та лісогосподарські трактори, їх причепи і змінні причіпні машини (далі - транспортні засоби), конструкційна (проектна) швидкість яких становить не менш як 6 кілометрів на годину; - системи, складові частини та окремі технічні вузли, призначені для використання на транспортних засобах (далі - компоненти). Пунктом 8 Технічного регламенту, встановлено, що транспортні засоби вводяться в затвердження типу.
3. В заяві власника відсутній підпис особи, якій доручається провести оформлення машини.
4. Доданий висновок спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) не відповідає Додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затверджений наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644, зареєстрований в Міністерстві юстиції 20.12.2019 за № 1491/20229.
Враховуючи вищенаведене та керуючись п. 10 «Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо - будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого ПКМУ від 08.07.2009 № 694, Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області повідомило, що не має правових підстав для реєстрації кормозмішувача-роздавача для тварин TrailedLine 4,0 Premium 3022-24, 2023 випуску, заводський номер 72324 .
Позивач, не погоджуючись із відмовою, звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач правомірно повідомив позивача про відмову у реєстрації сільськогосподарську машину, оскільки позивачем подані документи не в повному обсязі,
Колегія суддів частково погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
Порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України № 694 від 08.07.2009 затверджений Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 694 від 08.07.2009, який процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин.
Пунктом 2 Порядку № 694 визначено, що реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Відповідно до п.п. 3, 4 Порядку № 694 власники, крім суб`єктів господарювання, визначених у підп. 5 п. 8 цього Порядку, зобов`язані зареєструвати в територіальному органі Держпродспоживслужби машину протягом 10 діб від дня придбання, митного оформлення або виникнення інших обставин, що є підставою для реєстрації. Строк реєстрації може бути продовжений територіальним органом Держпродспоживслужби у разі неможливості власника своєчасно її провести у зв`язку з хворобою, відрядженням чи з інших причин.
Машина реєструється протягом семи днів на підставі зареєстрованої в установленому порядку державним інспектором заяви власника або уповноваженої ним особи у разі, коли документи, що додаються до заяви, подані у повному обсязі.
До заяви додаються:
1) документи, що підтверджують право власності або правомірність використання машини;
2) документи, що підтверджують сплату передбачених законодавством податків, а також зборів за послуги, що надаються територіальним органом Держпродспоживслужби;
3) копії паспорта та картки фізичної особи - платника податків про присвоєння ідентифікаційного номера Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платників (для фізичної особи);
4) документ, що посвідчує особу представника власника та його повноваження (у разі потреби);
5) свідоцтво про реєстрацію машини з відміткою про її зняття з обліку попереднім власником (якщо машина перебувала в експлуатації та була зареєстрована в територіальному органі Держпродспоживслужби чи іншому державному органі);
6) митна декларація на паперовому носії або її копія, засвідчена в установленому порядку, або електронна митна декларація, або уніфікована митна квитанція МД-1 для машин, що ввезені на митну територію України та реєструються вперше;
7) акт про присвоєння ідентифікаційного номера (у разі реєстрації машини, якій ідентифікаційний номер присвоєно відповідно до пункту 14 цього Порядку);
8-1) висновок спеціаліста;
8-2) для машин, які реєструються вперше:
- декларація про відповідність, оформлена виробником або його уповноваженим представником, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року №62;
- сертифікат затвердження типу, виданий органом з оцінки відповідності, призначеним в установленому порядку на провадження діяльності щодо затвердження типу, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367;
- сертифікат відповідності затвердженому типу, оформлений виробником або його уповноваженим представником на підставі сертифіката затвердження типу, - для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367.
9) інші документи у випадках, визначених цим Порядком.
Згідно з п. 10 Порядку № 694 у реєстрації машини може бути відмовлено:
1) якщо машина: не знята з обліку попереднім власником в інспекції чи іншому державному органі, за винятком випадків, передбачених законодавством; не має ідентифікаційного номера;
2) у разі коли документи: подано не в повному обсязі; викладено іноземною мовою без додатка засвідченого в установленому порядку перекладу на державну мову; копії яких не засвідчені в установленому порядку; оформлено з іншими порушеннями закону;
2-1) якщо: у висновку спеціаліста зазначено, що на машині знищені або підроблені, або сфальсифіковані ідентифікаційні номери складових частин (вузлів і агрегатів); машини ввезені на територію України без відповідного їх митного оформлення або із сфальсифікованими документами митного оформлення, про що зазначено у висновку спеціаліста;
3) в інших випадках, передбачених законом.
Стосовно висновків відповідача щодо необхідності надання ТОВ «Навігатор» сертифікату відповідності затвердженому типу та сертифікату затвердження типу колегія суддів зазначає наступне.
Так, п. 4 Порядку № 694 встановлено, що до заяви стосовно реєстрації машин, яка подається до територіального органу Держпродспоживслужби, у тому числі, додається сертифікат затвердження типу, виданий органом з оцінки відповідності, призначеним в установленому порядку на провадження діяльності щодо затвердження типу, сертифікат відповідності затвердженому типу, оформлений виробником або його уповноваженим представником на підставі сертифіката затвердження типу.
Втім, цим же пунктом визначено, що зазначена вимога розповсюджується при реєстрації машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367.
У свою чергу, п. 2 Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 № 1367, передбачає, що дія цього Технічного регламенту поширюється на:
- сільськогосподарські та лісогосподарські трактори, їх причепи і змінні причіпні машини (далі - транспортні засоби), конструкційна (проектна) швидкість яких становить не менш як 6 кілометрів на годину;
- системи, складові частини та окремі технічні вузли, призначені для використання на транспортних засобах (далі - компоненти).
Із матеріалів справи встановлено, що об`єктом відомчої реєстрації у даному випадку є сільськогосподарська машина: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, надану у формі листа за вих. № 10.0-57/2/6150-23 від 27.07.2023.
Так, кормозмішувач-роздавач є сільськогосподарською машиною обладнання для приготування та роздачі кормового матеріалу на тваринницьких фермах, відповідає коду УКТ ЗЕД 8436100000: Інше обладнання для сільського господарства, садівництва, лісового господарства, птахівництва або бджільництва, включаючи обладнання для пророщування насіння з механічним або нагрівальним обладнанням; інкубатори та брудери для птахівництва - машини та механізми для приготування кормив для тварин, що підтверджується митною декларацією № 23UA209170046876U0, експертним висновком Харківської торгово-промислової палати № 694/23 від 08.08.2023.
Крім того, відповідно до висновку про необхідність проведення робіт щодо обов`язкової сертифікації продукції № 066/0029 від 29.01.2024 ТОВ «НПП Міжнародні стандарти і системи» підтверджено, що Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, ввезений ТОВ «Навігатор», не підялгає обов`язковій сертифікації в Україні відповідно до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 № 1367.
Отже, дія Технічного регламенту № 1367 не поширюється на кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, що є видом сільськогосподарського обладнання відмінного від зазначеного у п. 2 Технічного регламенту № 1367.
Таким чином, відсутність сертифікату відповідності типу та сертифікату затвердження типу не є підставою для відмови у реєстрації сільськогосподарської машини позивача, з огляду на що відмова Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області з наведених вище підстав є протиправною.
Стосовно висновків відповідача щодо невідповідності наданого ТОВ "НАВІГАТОР" висновку спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20.12.2019 за № 1491/20229, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 2 Порядку № 694 до проведення реєстрації, тимчасової реєстрації (крім реєстрації, тимчасової реєстрації нових машин, які не були зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби), перереєстрації, зняття з обліку (крім зняття з обліку машини у зв`язку з вибракуванням), оформлення акта про присвоєння ідентифікаційного номера машини та видачі власнику машини або іншій особі, яка використовує її на законних підставах (далі - власник), дублікатів реєстраційних документів або номерних знаків спеціалістами з проведення обстеження машини на відповідність її ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації, які пройшли підготовку для провадження такого виду діяльності, проводиться дослідження таких машин.
Нові машини, які не зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби, реєструються (тимчасово реєструються) після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації. Місце огляду власник узгоджує з державним інспектором в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві, Севастополі або в районі.
Реєстрація та зняття з обліку машин здійснюються після отримання власником відповідного висновку спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі - висновок спеціаліста) за встановленою Мінекономіки формою.
Втім, на теперішній час наведена вище форма Мінекономіки не визначена.
Натомість, процедура приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами (далі - інспекція) щодо відомчої реєстрації, тимчасової реєстрації, перереєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машина), регулюється Порядком роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.11.2011 № 644.
Положеннями п. 3.5 Порядку № 644 визначено, що нові машини, які не зареєстровані інспекціями, реєструються після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації, при цьому огляд спеціалістом з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі спеціаліст з обстеження) не проводиться.
У свою чергу Додатком 1 до Порядку № 644 затверджено форму Висновку спеціаліста з проведення обстеження машин на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації.
Дослідивши наданий позивачем для реєстрації сільськогосподарської машини висновок спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) колегія суддів зазначає, що останній складено у відповідності із встановленою формою, заповнені всі необхідні графи, верхній правий куток бланку ОА 317765 містить посилання на Додаток 1 до Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів.
При цьому, відмова відповідача у проведенні реєстрації сільськогосподарської машини ТОВ "НАВІГАТОР" в цій частині зводилась до твердження про невідповідність наданого висновку спеціаліста Додатку 1 Порядку № 644.
Втім, у чому саме полягала така невідповідність відповідачем не зазначено.
За наведених обставин колегія суддів зазначає, що в цій частині відмова відповідача є безпідставною.
Щодо відмови відповідача з підстав відсутності акту огляду машини державним інспектором, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до абз. 2 п. 2 Порядку № 694 нові машини, які не зареєстровані територіальними органами Держпродспоживслужби, реєструються (тимчасово реєструються) після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації.
Місце огляду власник узгоджує з державним інспектором в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві, Севастополі або в районі.
Положеннями п. 3.5 Порядку № 644 визначено, що нові машини, які не зареєстровані інспекціями, реєструються після їх огляду державними інспекторами за місцем їх реєстрації, при цьому огляд спеціалістом з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (далі спеціаліст з обстеження) не проводиться.
Місце огляду власник узгоджує з державним інспектором в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві, Севастополі або в районі.
У разі перебування машини за межами району (міста), де проводилась її реєстрація (тимчасова реєстрація), огляд машини здійснюється державним інспектором у районі, в якому машина перебуває тимчасово, про що складається акт огляду машини, яка знаходиться за межами району (міста), де проводилась її реєстрація, перереєстрація або зняття з обліку, проводиться заміна документів (свідоцтва про реєстрацію машини, талона тимчасового обліку машини) (далі - акт огляду).
Із заяви ТОВ «Навігатор» від 14.07.2023 встановлено, що з метою реєстрації сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24 до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області надано пакет документів, серед яких відсутній акт огляду машини державним інспектором за місцем її реєстрації.
При цьому, відсутність обов`язку надання такого акту позивач обґрунтовував посиланням на п. 3.5 Порядку № 644, приписи якого допускають можливість огляду машини не за місцем реєстрації, надавши висновок спеціаліста № 317765 від 05.07.2023, договір відповідального зберігання № 54-017 від 15.02.2023 та акту приймання-передачі від 14.06.2023 на підтвердження обставин перебування Кормозмішувача-роздавача для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24 на відповідальному зберіганні на складі за адресою: Волинська область, с. Рованці вул. Веселкова буд. 54А.
З приводу можливості огляду машини не за місцем реєстрації колегія суддів звертає увагу, що п. п. 3.5 Порядку № 644 передбачає таку можливість у разі перебування машини за межами району (міста), де проводилась її реєстрація (тимчасова реєстрація), натомість сільськогосподарська машина позивача перебуває у Волинській області, а отже за межами області, у якій проводиться реєстрація.
Посилання позивача на не проведення державним інспектором огляду машини з незалежних від позивача причин, обставин відсутності акту огляду при зверненні до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області із заявою щодо реєстрації Кормозмішувача-роздавача для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24 не спростовують.
Отже в цій частині висновки Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області щодо відмови у проведенні реєстрації сільськогосподарської машини є обґрунтованими.
Щодо відмови відповідача у реєстрації машини з підстав відсутності у заяві від 14.07.2023 підпису особи, якій доручається провести оформлення машини, колегія суддів погоджується із висновками відповідача, оскільки форма заяви містить заповнену графу «Оформлення машини доручається провести ОСОБА_2 , директор», втім графа «підпис» не містить підпису особи.
Таким чином, враховуючи викладене колегія суддів зазначає, що за наслідками розгляду заяви ТОВ «Навігатор» від 14.07.2023 щодо реєстрації сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24 та дослідження доданого до неї пакету документів Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області дійшло обґрунтованого висновку про наявність підстав для відмови у такій реєстрації через:
- відсутність акту огляду машини державним інспектором (п. 1);
- відсутність в заяві власника підпису особи, якій доручається провести оформлення машини (п.3).
Натомість відмова Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області з підстав: відсутності сертифікату відповідності затвердженому типу та сертифікат затвердження типу (п. 2); не відповідності доданого висновку спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) Додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20.12.2019 за № 1491/20229 (п. 4) є протиправною, а наведені відповідачем обставини в цій частині не перешкоджали реєстрації сільськогосподарської машини позивача.
Отже, в межах наданих повноважень та у відповідності із чинним законодавством відповідач діяв, відмовляючи у реєстрації сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, за виключенням п. 2, п. 4.
З метою припинення нового спору колегія суддів вважає необхідним визнати протиправною відмову у реєстрації в цій частині.
Позовні вимоги щодо скасування відмови та зобов`язання зареєструвати за позивачем сільськогосподарську машину задоволенню не підлягають, оскільки у ході судового розгляду справи встановлені обгрунтовані підстави для відмови у такій реєстрації.
Отже, колегія суддів зазначає, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Навігатор» підлягають частковому задоволенню.
З огляду на викладене рішення суду першої інстанції скасуванню в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправною відмови Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області у реєстрації за позивачем Кормозмішувача-роздавача для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24 з підстав відсутності сертифікату відповідності затвердженому типу та сертифікат затвердження типу (п. 2); не відповідності доданого висновку спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) Додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20.12.2019 за № 1491/20229 (п. 4) із прийняттям в цій частині нового рішення про задоволення вимог.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 317, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор" - задовольнити частково.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 22.01.2024 по справі № 520/23779/23 скасувати в частині відмови у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор" щодо визнання протиправною відмови Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області у реєстрації за Товариством з обмеженою відповідальністю "НАВІГАТОР" сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, наданої у формі листа за вих. № 10.0-57/2/6150-23 від 27.07.2023, з підстав відсутності сертифікату відповідності затвердженому типу та сертифікат затвердження типу (п. 2); не відповідності доданого висновку спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) Додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20.12.2019 за № 1491/20229 (п. 4).
Прийняти в цій частині нове рішення, яким позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Навігатор" - задовольнити.
Визнати протиправною відмову Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області у реєстрації за Товариством з обмеженою відповідальністю "НАВІГАТОР" сільськогосподарської машини: Кормозмішувач-роздавач для тварин модель Trailed Line 4.0 Premium 3022-24, виробництва SILOKING Mayer Maschinenbau GmbH, Німеччина, 2023 року випуску, заводський номер 72324, надану у формі листа за вих. № 10.0-57/2/6150-23 від 27.07.2023, з підстав:
- відсутності сертифікату відповідності затвердженому типу та сертифікат затвердження типу (п. 2);
- не відповідності доданого висновку спеціаліста від 05.07.2023 № 317765 ( ОСОБА_1 ) Додатку 1 «Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів», затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.11.2011 № 644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20.12.2019 за № 1491/20229 (п. 4).
В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 22.01.2024 у справі № 520/23779/23 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І.М. Ральченко Судді В.В. Катунов І.С. Чалий
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118597639 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Ральченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні