Постанова
від 15.03.2024 по справі 758/12488/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 758/12488/23 Головуючий у І інстанції Павленко О.О.

Провадження № 33/824/1050/2024 Доповідач у ІІ інстанції Рудніченко О.М.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2024 року м. Київ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Рудніченко О.М.,

при секретарі: Сіваєва Ю.В.,

за участю:

представників Енергетичної митниці Гереги К.М.,

Холодкової О.С.,

особи, яка притягається до відповідальності ОСОБА_1

захисника особи, яка притягається до відповідальності Клечановського І.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника Енергетичної митниці Носко Юлії Юріївни на постанову Подільського районного суду міста Києва від 04 січня 2024 року, якою відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,-

закрито провадження по справі у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В:

Як встановлено судом першої інстанції, 03.01.2023 через митний кордон України пункт пропуску «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці з Латвійської Республіки в України на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» (код ЄДРПОУ 42005006, юридична адреса: 88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16) був переміщений товар «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 25,1959 т, у кількості 30,222 тис.л. при температурі 15 °C, вартістю 29 980,12 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу IM 40 EA від 03.01.2023 № 23UA903050000255U0.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862358, рахунок-фактура від 02.01.2023 № 003, міжнародна автотранспортна накладна (CMR) від 02.01.2023 № 003-LT, зовнішньоекономічний контракт від 25.05.2023 № MU-FER-25-05-2022-1.

Згідно відомостей, зазначених у сертифікаті (паспорті) якості від 26.01.2023 № 161921-4862358, ТОВ «Мідстрім Юкрейн» ввезено на митну територію України товар походженням з Європейського Союзу, який виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до наданих митним органам рахунку-фактури від 02.01.2023 № 003 та міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 02.01.2023 № 003-LT, країна походження товару - Литва.

01 березня 2023 року листом № 20.20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 26.12.2022 року № 161921-4862358 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 №64 та від 29.06.2023 № D2 (115-9)-1451) сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862358 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Тобто, посадовими особами ТОВ «Мідстрім Юкрейн» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 25,1959 т, 30,222 тис. л., при температурі 15 °C, вартістю 29 980,12 Євро або 1 169 347,60 грн. (по курсу НБУ на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення, документів одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 26.12.2022 № 161921-4862358, що утворює склад правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Крім того, як вбачається із протоколу порушення митних правил № 0149/90300/23 Державної митної служби України від 22.08.2023, через митний пост «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці з Латвійської Республіки в України на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» (код ЄДРПОУ 42005006, юридична адреса: 88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16) 09.01.2023 був переміщений товар «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 80,8617 т, у кількості 96,759 тис.л. при температурі 15 °C, вартістю 89 983,90 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митними деклараціями типу IM 40 EA від 06.01.2023 №№ 23UA903050001086U2, 23UA903050001088U0, 23UA903050001090U2.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862377, рахунки-фактури від 05.01.2023 №№ 012, 013, 014, міжнародні автотранспортні накладні (CMR) від 05.01.2023 №№ 012-LT, 013-LT, 014-LT, зовнішньоекономічний контракт від 25.05.2023 № MU-FER-25-05-2022-1.

Згідно відомостей, зазначених у сертифікаті (паспорті) якості від 26.01.2023 № 161921-4862377, ТОВ «Мідстрім Юкрейн» ввезено на митну територію України товар походженням з Європейського Союзу, який виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до наданих митним органам рахунків-фактур від 05.01.2023 №№ 012, 013, 014 та міжнародних автотранспортних накладних (CMR) від 05.01.2023 №№ 012-LT, 013-LT, 014-LT, країна походження товару - Литва.

01 березня 2023 року листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 26.12.2022 року № 161921-4862377 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 №64 та від 29.06.2023 № D2 (115-9)-1451) сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862377 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Тобто, посадовими особами ТОВ «Мідстрім Юкрейн» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 80,8617 т, 96,759 тис. л., при температурі 15 °C, вартістю 89 983,90 Євро або 3 452 979,19 грн. (по курсу НБУ на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення, документів одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 26.12.2022 № 161921-4862377, що утворює склад правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» є громадянин України ОСОБА_1 .

Таким чином, дії ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митним кодексом України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Постановою Подільського районного суду міста Києва від 04 січня 2024 року закрито провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо громадянина ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, представник Енергетичної митниці Носко Ю. подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Подільського районного суду міста Києва від 04 січня 2024 року та ухвалити нову постанову, якою керівника ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів.

В обґрунтування апеляційної скарги представник Енергетичної митниці зазначає, що висновок суду першої інстанції є помилковим, суперечить змісту протоколів №№0148/90300/23, 0149/90300/23 від 22.08.2023, обставинам та матеріалам справи.

Суд при розгляді справи не звернув увагу на те, що:

- в описовій частині протоколу №0148/90300/23 від 22.08.2023 зазначено наступне: «...Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64 та від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451), сертифікат якості від 26.12.2022 №161921_4862358 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні)...»;

- в описовій частині протоколу №0149/90300/23 від 22.08.2023 зазначено наступне: «...Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64 та від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451), сертифікат якості від 26.12.2022 №161921_4862377 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні)...».

Отже, з метою дотримання встановлених чинним законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕИН» було надано документи, а саме сертифікати якості від 26.12.2022 №161921_4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377, що містять відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі яких виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто, посадовими особами ТОВ «МІДСТРІМ КЖРЕЙН» вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «дизельне паливо» з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом.

Отже, протоколами №№0148/90300/23, 0149/90300/23 від 22.08.2023, а також наявними доказами у цій справі, а саме листування Енергетичної митниці безпосередньо із заводом виробником палива «Orlen Letuva» засвідчено та підтверджено, які саме документи були отримані незаконним шляхом і в чому полягає незаконність їх отримання.

Спосіб та порядок його отримання не мають жодного відношення для кваліфікації дій правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Крім цього, Енергетичною митницею під час фіксування правопорушення та у подальшому під час здійснення провадження у цій справі було встановлено саме наявність порушення митних правил у діях директора ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 та його вину.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю:

- тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших,

- або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом,

- або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Так, об`єктивною стороною даного правопорушення є вчинення дій директором ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 , спрямованих на переміщення через митний кордон України товару:

- «Дизельне паливо (EN590, Юррт)» загальною вагою 25,1959 тонн, 30,222 тис. л. при 15°С вартістю 29 980,12 Євро або 1 169 347,60 грн.;

- «Дизельне паливо (EN590, Юррт)» загальною вагою 80,8617 тонн, 96,759 тис. л. при 15°С, вартістю 89 983,9 Євро або 3 452 979,19 грн.

з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікатів якості від 26.12.2022 №161921 4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377.

Також, висновки суду про відсутність суб`єктивної сторони ч. 1 ст. 483 МК України в діях ОСОБА_1 та умислу в його діях не відповідають дійсності, оскільки імпортер це будь-яка фізична чи юридична особа, яка є резидентом України і вводить в обіг на ринку України продукцію походженням з іншої держави та несе відповідальність за її відповідність вимогам цього Технічного регламенту, а обіг палива на ринку це є переміщення (транспортування) палива від виробника (імпортера, постачальника) до споживача або будь-які дії, пов`язані з транспортуванням, зберіганням, продажем.

Так, ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН», який є імпортером палива дизельного на митну територію України та пред`являє документи митним органам, повинен додержуватись вимог чинного законодавства України, виконувати митні правила України.

Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України посадовими особами підприємств є керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними в установленому порядку.

Отже, саме директор ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 є суб`єктом даного правопорушення та підлягає притягненню до відповідальності за порушення митних правил.

Апелянт акцентує увагу суду на те, що з метою дотримання заборон та обмежень, посадовими особами ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам ЕN 590 (дизельне пальне) і його ідентифікації, надано документи про якість, а саме сертифікати (паспорти) якості від 26.12.2022 №161921_4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377.

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Європейському Союзі до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару, а саме інвойси від 02.01.2023 №003, від 05.01.2023 №№ 012, 013, 014, міжнародні товарно-транспортні накладні (CMR) від 02.01.2023р. № 003-LT, від 05.01.2023 №№ 12-LT, 013-LT, 014-LT, в яких зазначено, що країна походження товару - Литовська Республіка.

Вже після випуску товару у вільний обіг, завод - виробник палива, що ввозилося в Україну в особі представництва «Orlen Lietuva» в Україні попередив Міністерство економіки України та Державну митну службу України про можливе шахрайство з боку постачальників пального шляхом надання підроблених сертифікатів якості з метою приховування походження нафтопродуктів, особливо вироблених у російській федерації (лист від 17.02.2023 № 62).

У разі виникнення сумнівів щодо сертифікатів якості, виданих заводом - виробником - «Orlen Lietuva», останній запропонував надсилати копії сертифікатів «Orlen Lietuva» для їх перевірки.

Державна митна служба України, в свою чергу, проінформувала Енергетичну митницю щодо використання суб`єктами ЗЕД з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva» (лист від 01.03.2023р. № 20/20-01-01/7.6/211).

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею, в тому числі дійсності сертифікатів якості від 26.12.2022 №161921_4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377, на адресу представництва AT «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6- 20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва AT «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації, - сертифікати якості від 26.12.2022 №161921_4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавалися (відомості про сертифікати якості з таким номером у підприємства відсутні) (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64 та від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451).

Отже, з метою дотримання встановлених чинним законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕИН» було надано документи, а саме сертифікати якості від 26.12.2022 №161921-4862358 та від 26.12.2022 №161921-4862377, що містять відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі яких виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Крім цього, відповідно до поданих документів під час переміщення товару та у подальшому до митних декларацій до митного оформлення:

- Відправник товару - UAB «VINGAMA» - Литовська Республіка;

- Одержувач товару - ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» - Україна.

«Orlen Lietuva» є виробником даного дизельного палива, місцезнаходження якого є Литовська Республіка (Європейський Союз).

У інвойсах від 02.01.2023р. №003, від 05.01.2023 №№012, 013, 014 зазначено, що країна походження товару - Литва.

З вказаного вище випливає, що єдиним підтвердженням країни походження цього дизельного палива є 2 документи: сертифікат якості та інвойси (видані на основі сертифікату якості).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації, - сертифікати якості від 26.12.2022 №161921_4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавалися.

Так як Public Company «Orlen Lietuva» не підтверджено видачу зазначених сертифікатів якості, то фактично і країна походження не підтверджена.

З вказаного вище можна констатувати той факт, що директор ТОВ «МІДСТРІМ ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 чітко розумів та усвідомлював характер протиправної дії (надання митному органу сертифікатів якості від 26.12.2022 №161921_4862358 та від 26.12.2022 №161921_4862377, які є єдиними документами, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, та у результаті підтверджують країну походження), ввів обіг паливо дизельне невідомого походження та з невідомими фізико-хімічними характеристиками, на підставі документу, одержаного незаконним шляхом, та свідомо припускав настання шкідливих наслідків (складання протоколу, завдання шкоди населенню, державі, тощо).

Таким чином, вказані дії ОСОБА_1 характеризується умисною формою вини.

До того ж, справи №758/12488/23 та №758/12495/23 були об`єднані в одне провадження суддею першої інстанції без відома Енергетичної митниці, в день винесення оскаржуваної постанови, що є порушенням прав Енергетичної митниці, передбачених ст. 501 МК України.

А відповідно до ч. 1 ст. 36 КУпАП, при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

З вказаної норми випливає, що вона застосовується тільки при накладенні стягнень, які є менш серйозними та більш серйозними, а не при закритті справи та з посиланням на поняття - спільний розгляд.

Спільний розгляд при закритті справ не передбачений нормами МК України та нормами КУпАП.

Енергетичною митницею були направлені 2 матеріали справ №№0148/90300/23, 0149/90300/23, порушених у відношенні однієї особи за ч. 1 ст. 483 МК України.

Санкція ч. 1 ст. 483 передбачає тільки один вид стягнення та не розмежовує менш серйозне правопорушення та більш серйозне правопорушення, оскільки передбачає лише один вид стягнень.

Більше того, протоколи про ПМП №№0148/90300/23, 0149/90300/23 складались за окремі події, мають окремі склади правопорушення, які відбувалися у різні рамкові часи (підтверджується протоколами про ПМП №№0148/90300/23, 0149/90300/23, митними деклараціями та іншими доказами, наявними у цих справах), кожен з яких є самостійним видом правопорушення.

Враховую викладене, суддею першої інстанції безпідставно об`єднано провадження у справах, без думки митного органу, без встановлення того, що матеріали справ №№ 0148/90300/23, 0149/90300/23 мають окремі склади самостійних адміністративних правопорушень та більше того поза межами норм законодавства, оскільки «спільний розгляд» при закритті справ не передбачений нормами МК України та нормами КУпАП.

Відтак, на підставі наведеного представник Енергетичної митниці вважає, що постанова Подільського районного суду м. Києва від 04.01.2024 є необгрунтованою, не ґрунтується на приписах діючого законодавства України, оскаржувана постанова прийнята із порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи; висновки, викладені у постанові не відповідають фактичним обставинам справи, у зв`язку з чим постанова від 04.01.2024 підлягає скасуванню в повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді,

пояснення представників Енергетичної митниці Гереги К.М. та Холодкової О.С., які підтримали апеляційну скаргу та просили її задовольнити,

пояснення ОСОБА_1 та його захисника Клечановського І.С., які заперечували проти задоволення апеляційної скарги та просили залишити постанову суду першої інстанції без змін,

дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил 0148/90300/23 від 22.08.2023, 03.01.2023 через митний кордон України пункт пропуску «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці з Латвійської Республіки в України на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» (код ЄДРПОУ 42005006, юридична адреса: 88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16) був переміщений товар «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 25,1959 т, у кількості 30,222 тис.л. при температурі 15 °C, вартістю 29 980,12 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу IM 40 EA від 03.01.2023 № 23UA903050000255U0.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862358, рахунок-фактура від 02.01.2023 № 003, міжнародна автотранспортна накладна (CMR) від 02.01.2023 № 003-LT, зовнішньоекономічний контракт від 25.05.2023 № MU-FER-25-05-2022-1.

Згідно відомостей, зазначених у сертифікаті (паспорті) якості від 26.01.2023 № 161921-4862358, ТОВ «Мідстрім Юкрейн» ввезено на митну територію України товар походженням з Європейського Союзу, який виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до наданих митним органам рахунку-фактури від 02.01.2023 № 003 та міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 02.01.2023 № 003-LT, країна походження товару - Литва.

01 березня 2023 року листом № 20.20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 26.12.2022 року № 161921-4862358 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 №64 та від 29.06.2023 № D2 (115-9)-1451) сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862358 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Тобто, посадовими особами ТОВ «Мідстрім Юкрейн» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 25,1959 т, 30,222 тис. л., при температурі 15 °C, вартістю 29 980,12 Євро або 1 169 347,60 грн. (по курсу НБУ на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення, документів одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 26.12.2022 № 161921-4862358, що утворює склад правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Крім того, відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0149/90300/23 від 22.08.2023, через митний пост «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці з Латвійської Республіки в України на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» (код ЄДРПОУ 42005006, юридична адреса: 88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16) 09.01.2023 був переміщений товар «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 80,8617 т, у кількості 96,759 тис.л. при температурі 15 °C, вартістю 89 983,90 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митними деклараціями типу IM 40 EA від 06.01.2023 №№ 23UA903050001086U2, 23UA903050001088U0, 23UA903050001090U2.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862377, рахунки-фактури від 05.01.2023 №№ 012, 013, 014, міжнародні автотранспортні накладні (CMR) від 05.01.2023 №№ 012-LT, 013-LT, 014-LT, зовнішньоекономічний контракт від 25.05.2023 № MU-FER-25-05-2022-1.

Згідно відомостей, зазначених у сертифікаті (паспорті) якості від 26.01.2023 № 161921-4862377, ТОВ «Мідстрім Юкрейн» ввезено на митну територію України товар походженням з Європейського Союзу, який виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до наданих митним органам рахунків-фактур від 05.01.2023 №№ 012, 013, 014 та міжнародних автотранспортних накладних (CMR) від 05.01.2023 №№ 012-LT, 013-LT, 014-LT, країна походження товару - Литва.

01 березня 2023 року листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 26.12.2022 року № 161921-4862377 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 №64 та від 29.06.2023 № D2 (115-9)-1451) сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862377 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Тобто, посадовими особами ТОВ «Мідстрім Юкрейн» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 80,8617 т, 96,759 тис. л., при температурі 15 °C, вартістю 89 983,90 Євро або 3 452 979,19 грн. (по курсу НБУ на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення, документів одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 26.12.2022 № 161921-4862377, що утворює склад правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «Мідстрім Юкрейн» є громадянин України ОСОБА_1 .

Постановою Подільського районного суду міста Києва від 19.10.2023 об`єднано в одне провадження адміністративні справи за номерами: №758/12488/23 та №758/12495/23 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.

Під час розгляду справи суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, а саме, що що 03.01.2023 через митний пост «Рава-Руська - Хребенне» митного посту «Рава-Руська» Львівської митниці з Латвійської Республіки в України на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» (код ЄДРПОУ 42005006, юридична адреса: 88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16) був переміщений товар «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 25,1959 т, у кількості 30,222 тис.л. при температурі 15 °C, вартістю 29 980,12 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу IM 40 EA від 03.01.2023 № 23UA903050000255U0.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862358, рахунок-фактура від 02.01.2023 № 003, міжнародна автотранспортна накладна (CMR) від 02.01.2023 № 003-LT, зовнішньоекономічний контракт від 25.05.2023 № MU-FER-25-05-2022-1.

Крім того, 09.01.2023 через митний пост «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці з Латвійської Республіки в України на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» (код ЄДРПОУ 42005006, юридична адреса: 88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16) був переміщений товар «Дизельне паливо (EN590, 10ppm)», загальною вагою 80,8617 т, у кількості 96,759 тис.л. при температурі 15 °C, вартістю 89 983,90 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митними деклараціями типу IM 40 EA від 06.01.2023 №№ 23UA903050001086U2, 23UA903050001088U0, 23UA903050001090U2.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 26.12.2022 № 161921-4862377, рахунки-фактури від 05.01.2023 №№ 012, 013, 014, міжнародні автотранспортні накладні (CMR) від 05.01.2023 №№ 012-LT, 013-LT, 014-LT, зовнішньоекономічний контракт від 25.05.2023 № MU-FER-25-05-2022-1.

Поставка нафтопродуктів ТОВ «Мідстрім Юкрейн» відбувалася на підставі зовнішньоекономічного контракту № MU-FER-25-05-2022-1 від 25.05.2022 (а.с. 9-13).

Як вбачається із п. 1 контракту, відповідно до умов цього контракту Продавець продає, а Покупець приймає та оплачує продукцію, далі за текстом Товар.

Пунктом 4.4. контракту передбачено, що постачання Товару проводиться партіями залізничним транспортом або наливом на автоцестерни Покупця або іншим чином, узгодженим Сторонами у Додатках. Постачання Товару забезпечується такими документами: рахунок-проформа, транспортні документи (залізничні або авто-транспортні накладні), сертифікат якості заводу-виробника.

Згідно вимог п. 6.1. контракту, якість Товару повинна відповідати стандартам і технічним умовам, що діють в країні виробництва товару, і підтверджуватися сертифікатами якості (паспортами) заводу-виробника.

Таким чином, згідно умов контракту № MU-FER-25-05-2022-1 від 25.05.2022 обов`язок забезпечити товар належної якості з відповідними супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, покладається саме на продавця SIA «Fertilat».

Як вбачається з матеріалів справи (а.с. 27-31) 09.06.2023 на адресу ТОВ «Мідстрім Юкрейн» надійшло запрошення від Енергетичної митниці № 7.6.-3/7.6-20.1/13/2208 від 06.06.2023.

У відповідь на запрошення директором ТОВ «Мідстрім Юкрейн» було направлено листи від 13.06.2023 № 58/06-23 (а.с. 32-34), від 30.06.2023 (а.с. 35).

Одночасно, директор ТОВ «Мідстрім Юкрейн» ОСОБА_1 , звернувся до продавців товару за зовнішньоекономічними контрактами № MU-FER-25-05-2022-1 від 25.05.2022 SIA «Fertilat» та отримав відповідь на підтвердження дійсності сертифікатів якості та товар (а.с. 36).

В подальшому Енергетичною митницею було направлено ще одне запрошення директору ТОВ «Мідстрім Юкрейн» № 7.6.-3/7.6-20.1/13/3534 від 18.08.2023 (а.с. 43).

12.09.2023 на адресу Енергетичної митниці надійшли пояснення директора ТОВ «Мідстрім Юкрейн» разом із додатковим повідомленням UAB «VINGAMA» від 24.08.2023 р. та листом компанії «Circle K Lietuva, UAB» від 04.09.2023 р. з перекладом.

Як вбачається із інформаційного повідомлення UAB «VINGAMA» (а.с. 49-50), компанія надає брокерські послуги SIA «FERTILAT» та здійснює оформлення експортних документів з вивезення нафтопродуктів до України з центрального терміналу компанії CIRCLE K Lietuva походженням виключно з заводу виробника Orlen Lietuva.

Згідно відповіді компанії «Circle K Lietuva, UAB» з перекладом (а.с. 51-57), що усі авто-цистерни SIA «Fertilat» для поставки в України для ТОВ «Мідстрім Юкрейн» були завантажені дизельним паливом виробництва AB «Orlen Lietuva» та опломбовані. Якість усього залитого у вказані вище авто-цистерни дизельного палива підтверджується сертифікатом якості № 161921_4862377 від 26-12-2022 р., який виданий заводом-виробником AB «Orlen Lietuva».

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Встановивши вищевказані фактичні обставини справи, проаналізувавши та вірно застосувавши відповідні норми матеріального права, суд першої інстанції дійшов обґрунтованих висновків, а саме:

- що в протоколах про порушення митних правил указується, що сертифікати якості № 161921-4862358 від 26.12.2022 та № 161921-4862377 від 26.12.2022 які містять відповіді штампи (печатки) заводу виробника «Orlen Lietuva», не були підтверджені заводом виробником «Orlen Lietuva», що в свою чергу може свідчити про ймовірну підробку, а не про отримання документів незаконним шляхом;

- опис об`єктивної сторони ч. 1 ст. 483 МК України, що зазначена в протоколах про порушення митних правил № 0148/90300/23 від 22.08.2023 та № 0149/90300/23 від 22.08.2023 - «приховування від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом» суперечить іншим обставинам, які зазначені в протоколах - «сертифікат якості литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався», що свідчить, що митний орган неправильно встановив форму діяння (у виді дії) об`єктивної сторони диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, на підставі якої було складено вищевказані протоколи про порушення митних правил, що свідчить про відсутність об`єктивної сторони митного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України відносно подій, що мали місце;

- ТОВ «Мідстірм Юкрейн» було кінцевим покупцем товару і усі товаро-супровідні документи (у тому числі сертифікат якості) виготовлялися на території Європейського Союзу та надавалися продавцем - компанією SIA «Fertilat» та внатажовідправинком UAB «Circle K Lietuva» під час переміщення товару «паливо дизельне» з території Європейського Союзу до України, а отже директор ТОВ «Мідстрім Юкрейн», перебуваючи на території України та будучи посадовою особою кінцевого отримувача товару товару, не міг вчиняти будь-яких дій щодо отримання будь-яких сертифікатів якості, у т.ч. у незаконний спосіб для переміщення товару з Європейського Союзу до України;

- протоколами про порушення митних не доведено умислу ОСОБА_1 на вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу як підставу для переміщення через митний кордон України документів, одержаних незаконним шляхом, що свідчить про відсутність в його діях суб`єктивної сторони складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України

В апеляційній скарзі Енергетична митниця зазначає, що зі змісту диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України не слідує, що дане правопорушення повинно бути вчинено лише з наявністю умисної форми вини. ОСОБА_1 діяв свідомо, впевнено і без жодного сумніву, надавши митному органу сертифікати якості, видача яких не підтверджена.

Відтак сам апелянт фактично стверджує, що у даній справі ніби то існує умисел на вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, але жодним доводом та/або належним та допустимим доказом не підтверджує реальність умислу в діях ОСОБА_1 .

Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена адміністративна відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Отже, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України (активна поведінка особи).

Таким чином, згідно диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, умисел полягає у тому, що винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку, у тому числі і шляхом надання неправдивих відомостей.

Відповідно, суб`єктивна сторона даного правопорушення характеризується прямим умислом особи на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю.

Також, Енергетична митниця вказує, що оскільки сертифікати якості не видавалися, то вони отримані незаконним шляхом.

Проте, п. 6 постанови Пленуму ВСУ № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» роз`яснено, що незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Як встановлено, в процесі виконання умов контракту № MU-FER-25-05-2022-1 від 25.05.2022 компанія SIA «Fertilat» поставляла TOB «Мідстрім Юкрейн» дизельне пальне, партії якого супроводжувались в тому числі сертифікатами: № 161921-4862358 від 26.12.2022 та № 161921-4862377 від 26.12.2022.

Пунктом 4.4. Контракту № MU-FER-25-05-2022-1, передбачено, що постачання Товару проводиться партіями залізничним транспортом або наливом на автоцистерни Покупця або іншим чином, узгодженим Сторонами у Додатках. Постачання Товару забезпечується такими документами: рахунок-проформа, транспортні документи (залізничні або авто-транспортні накладні), сертифікат якості заводу виробника. Цей обов`язок був виконаний продавцем SIA «Fertilat», який забезпечив передачу партій товару разом зі всіма необхідними документами.

ТОВ «Мідстрім Юкрейн» в ході митного оформлення надало митному органу України всі необхідні документи згідно чинного законодавства (отримані від контрагента - продавця SIA «Fertilat»).

Відповідно, ТОВ «Мідстрім юкрейн» виконало вимоги Митного кодексу України та надало для митного оформлення всі документи, отримані законним шляхом від продавця товару - іноземної компанії SIA «Fertilat».

Жодних правовідносин між ТОВ «Мідстрім Юкрейн» та виробником товару в даному випадку не існувало.

Таким чином, ТОВ «Мідстрім Юкрейн» цілком законно в ході господарської діяльності отримала від свого контрагента товаросупровідні документи на пальне, включаючи копії сертифікатів, що спростовує твердження Енергетичної митниці про незаконність їх отримання.

Матеріали справи не містять належних та допустимих доказів того, що керівник ТОВ «Мідстрім Юкрейн» отримав копії сертифікатів за відсутності законних підстав або з порушенням встановленого порядку.

З аналізу положень статей 483, 489 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.

Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно протоколів про порушення митних правил, ОСОБА_1 інкримінують переміщення або дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом, а саме - сертифікатів якості від 26.12.2022 № 161921-4862358, № 161921-4862377 на дизельне пальне.

Проте, протоколи про порушення митних правил, перевірка яких була предметом розгляду в суді першої інстанції, не містять жодного належного обґрунтування того, що сертифікати якості на дизельне пальне, надані при митному оформленні, містять неправдиві відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються та того, що ОСОБА_1 умисно надано митним органам документи, одержані незаконним шляхом.

Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «in dubio pro reo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості.

Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу (абз. 1-3 п. 4 рішення ВП КСУ у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) ст. 368-2 КК від 26.02.2019 № 1-р/2019.

Зазначене узгоджується і з правовою позицією ЄСПЛ, згідно якої «доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом» (п. 43 рішення від 14.02.2008 у справі «Кобець проти України» (Kobets v. Ukraine), з відсиланням на п. 282 рішення у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey).

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинене і правопорушник є винним у його вчиненні.

Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння. Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.

Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду.

Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту. Необхідно, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за пред`явленим обвинуваченням.

Таким чином, особу може бути визнано винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, в тому числі у сфері митного оформлення і контролю, виключно в разі встановлення в її діянні всіх ознак складу інкримінованого їй адміністративного правопорушення, тобто, за наявності усіх необхідних елементів об`єктивних та суб`єктивних ознак, які характеризують діяння як правопорушення - у сукупності.

Також апелянт посилається на заборону ввезення на територію України товарів, що походять з російської федерації. При цьому, у протоколах відсутнє будь-яке посилання на те, що митними органами було належним чином встановлено країну походження товару (задекларованого ТОВ «Мідстрім Юкрейн») саме із російської федерації.

Так само і всі матеріали, на підставі яких складені протоколи про порушення митних правил не містять жодного належного та допустимого доказу такої обставини.

Відповідно до п. 1 ч. 1 статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі наведеного, постанова суду першої інстанції відповідає вимогам закону, підстав для її скасування суд апеляційної інстанції не вбачає, у зв`язку з чим приходить до висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, а оскаржуваної постанови без змін.

На підставі наведеного та керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу представника Енергетичної митниці ОСОБА_4 - залишити без задоволення.

Постанову Подільського районного суду міста Києва від 04 січня 2024 року щодо ОСОБА_1 - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя О. М. Рудніченко

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118631688
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —758/12488/23

Постанова від 15.03.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Рудніченко Оксана Миколаївна

Постанова від 04.01.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Павленко О. О.

Постанова від 19.10.2023

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Павленко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні