Рішення
від 25.04.2024 по справі 420/35768/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/35768/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

Розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (код ЄДРПОУ 38721674; адреса: вул.Левітана, буд.62, офіс 6/1, м.Одеса, 65114) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

20 грудня 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій представник позивача просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9030633/38721674 від 20.06.2023 р., яке прийнято Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ: 44069166), та зобов?язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (ЄДРПОУ: 38721674) податкову накладну № 10 від 29.05.2023 р. на загальну суму 450 000 гривень (у т. ч. ПДВ 75 000 грн.);

визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9030637/38721674 від 20.06.2023, яке прийнято Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ: 44069166), та зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (ЄДРПОУ: 38721674) Податкову накладну № 4 від 24.05.2023 на загальну суму 252 500 грн. (у т.ч. ПДВ - 42 083,33 грн.);

визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9030634/38721674 від 20.06.2023, яке прийнято Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ: 44069166), та зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (ЄДРПОУ: 38721674) Податкову накладну № 8 від 25.05.2023 на загальну суму 300 825 грн. (у т.ч. ПДВ - 50 137,50 грн.).

стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ: 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (ЄДРПОУ: 38721674) судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 8052грн. та 37750грн. на професійну правничу допомогу.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями адміністративна справа розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою суду від 25.12.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, а також витребувано у Головного управління ДПС в Одеській області копії протоколів засідань Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9030633/38721674 від 20.06.2023 року, №9030637/38721674 від 20.06.2023 року та № 9030634/38721674 від 20.06.2023 року на задоволення клопотання позивача, викладеного у позовній заяві.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» є юридичної особою, яке створено та зареєстровано 18.05.2013 року. Позивач здійснює підприємницьку діяльність у сфері будівництва доріг і автострад, будівництва інших споруд, н.в.і.у., підготовчих роботах на будівельному майданчику, надання ландшафтних послуг, оптовій торгівлі іншими машинами й устаткуванням, оптовій торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Позивач уклав ряд господарських договір щодо виконання ним підрядних робіт, а саме: договір підряду №АБ/29-05-23 від 29.05.2023 з ТОВ Сільгосппостач (ЄДРОПУ 32478473) на суму 866 558 грн.; договір підряду № 23/05 від 23.05.2023 з ТОВ Соф Марін (ЄДРОПУ 37929372) на суму 1 611 622,20 грн.; договір підряду № АБ/23-05-23 від 23.05.2023 з ТОВ Батьківщина (ЄДРОПУ 00956394) на суму 429750грн. На виконання умов вищезазначених договорів, позивач отримав від замовників певні авансові платежі, у зв`язку з чим, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкові накладні: №10 від 29.05.2023 на загальну суму 450 000 грн. (у т.ч. ПДВ - 75 000 грн.); № 4 від 24.05.2023 на загальну суму 252 500 грн. (у т.ч. ПДВ - 42 083,33 грн.); № 8 від 25.05.2023 на загальну суму 300 825 грн. (у т.ч. ПДВ - 50 137,50 грн.).

Відповідно до квитанцій № 9143848487 від 16.06.2023, від № 9132155230 від 07.06.2023 та № 9143851053 від 16.06.2023, вказані податкові накладні зупинено за наступною підставою: «Обсяг постачання товару/послуги 42.99, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також, позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем були подані контролюючому органу пояснення та документи, проте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийняті: рішенняпровідмовууреєстраціїподатковоїнакладної в Єдиномуреєстрі податкових накладних № 9030633/38721674 від 20.06.2023 року (яким відмовлено у реєстрації ПН №10 від 29.05.2023 року) № 9030637/38721674 від 20.06.2023 року (яким відмовлено у реєстрації ПН №4 від 24.05.2023 року); №9030634/38721674 від 20.06.2023 року (яким відмовлено у реєстрації ПН №8 від 29.05.2023 року).

Позивач вважає, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, та такими, що підлягають скасуванню, оскільки в них не зазначено, які саме норми законодавства порушено при складанні документів; які саме документи ГУ ДПС в Одеській області вважає достатніми для повного відображення фінансово-господарської діяльності підприємства; як це спростовує реальність господарської операції та перешкоджає реєстрації відповідних податкових накладних.

Всі наведені надані позивачем відповідачу документи є справжніми, підтверджують реальність господарських операцій щодо виконання позивачем на користь ТОВ «Сільгосппостач», ТОВ «Соф Марін» та ТОВ «Батьківщина» підрядних (будівельних) робіт із попереднім придбанням матеріалів та устаткування, залученням спеціальної техніки та додаткових працівників; всі вказані документи містять відтиски печаток та підписи з боку контрагентів позивача, що підтверджують їх участь у відповідних господарських операціях. Отже, правовідносини та фінансові операції між позивачем та його контрагентами підтверджені відповідними документами та є реальними.

04.03.2024 року до суду через систему «Електронний суд» надійшов відзив на позов ГУ ДПС в Одеській області, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає що на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкових накладних. Посилання на не визначення податковим органом у квитанції документів, які слід надати на розгляд комісії суперечить визначеним вимогам чинного законодавства щодо встановленого переліку обов`язкової інформації квитанції. На розгляд Комісії регіонального рівня разом із повідомленням не надавалося жодних документів, що засвічували б якість товару який реалізувався. Крім того, позивачем до суду надано копії документів, які не надавались на розгляд комісії регіонального рівня (ТТН, рахунки фактури тощо). Отже відповідач приймав рішення за одних обставин та документів, а позивач просить суд скасувати вказане рішення обґрунтовуючи іншими (додатковими) обставинами та документами. За таким обставин, позивач фактично просить суд перебрати на себе функції контролюючого органу (ДПС) в частині дослідження документів та визначення права позивача на складення податкової накладної, що на думку контролюючого органу, є неправомірною вимогою та не може бути задоволеною. Щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її подання на реєстрацію до ДПС України ці вимоги є передчасними, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.

12.03.2024 року до суду через систему «Електронний суд» позивач подав відповідь на відзив, у якому просить не враховувати відзив на позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області та задовольнити позовну заяву у повному обсязі, а також зазначив, що відзив на позовну заяву не містить жодного спростування законності та реальності господарських операцій позивача, а також достовірності та достатності наданих позивачем господарських документів. Всі надані ним документи є справжніми, підтверджують реальність господарських операцій щодо виконання позивачем підрядних (будівельних) робіт із попереднім придбанням матеріалів та устаткування, залученням спеціальної техніки та додаткових працівників. Такі документи містять відтиски печаток та підписи з боку контрагентів позивача, що підтверджують їх участь у відповідних господарських операціях. Отже, правовідносини та фінансові операції підтверджені відповідними документами та є реальними.

ДПС України відзив на позов не подало, ухвалу суду про відкриття провадження у справі отримало (а.с.141).

Станом на дату вирішення даної справи інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» зареєстроване як юридична особа 18.05.2013 року місцезнаходження юридичної особи: 65114, Одеська область, м. Одеса, вул. Левітана 62, офіс 6/1.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.22) видами діяльності позивача за КВЕД є: 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у., 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 81.30 Надання ландшафтних послуг, 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 42.11 Будівництво доріг і автострад.(а.с. 23)

Під час розгляду справи судом встановлено, що у зв`язку з наведеною господарською діяльністю позивач уклав низку господарських договорів щодо виконання ним підрядних робіт, а саме:

- Договір підряду № АБ/29-05-23 від 29.05.2023, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (підрядник) та ТОВ Сільгосппостач (замовник), згідно умов якого підрядник зобов`язується власними та/ або залученими силами і засобами, на свій ризик виконати замовникові роботи з ремонту дорожнього покриття на території за адресою: місто Одеса, Новомосковська дорога, 23, а замовник - прийняти і оплатити належним чином виконані роботи (а.с. 33-37). До матеріалів справи також доданий акт надання послуг № 3 від 09 червня 2023 року, загальна вартість робіт із врахуванням ПДВ склала 866 558, 00 грн (а.с. 73).

- Договір підряду № 23/05 від 23.05.2023 , укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (підрядник) та ТОВ Соф Марін (замовник), згідно умов якого підрядник зобов`язується власними та/ або залученими силами і засобами, на свій ризик виконати замовникові роботи з ремонту улаштування «Металевого огородження для безпеки руху» необхідного для роботи автотранспорту, який експедує «Замовник», згідно обсягів зазначених у Додатку №1 (надалі - «Обєкт»), а замовник - прийняти і оплатити належним чином виконані роботи (а.с. 39-41). До матеріалів справи також доданий акт надання послуг № 4 від 12 липня 2023 року, загальна вартість робіт із врахуванням ПДВ склала 1 501 572,20 грн (а.с. 84).

- Договір підряду № АБ/23-05-23 від 23.05.2023, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (підрядник) та ТОВ Батьківщина (замовник), згідно умов якого підрядник зобов`язується власними та/ або залученими силами і засобами, на свій ризик виконати Замовникові роботи з ремонту асфальтобетонного покриття за адресою: Одеська обл.., Березівський р-н, смт. Ширяєво, вул. Виноградна, 2 згідно обсягів зазначених у Додатку №1 (надалі - «Об`єкт»), а Замовник - прийняти і оплатити належним чином виконані роботи (а.с. 44-45).

На виконання умов вищезазначених договорів:

- 29.05.2023 року ТОВ «Сільгосппостач» сплатило ТОВ «Навекастрой» 450000 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №22 позивача (а.с.47).

- 24.05.2023 року ТОВ «Соф Марін» сплатило ТОВ «Навекастрой» 252500 грн., що підтверджується платіжною інструкцією кредитового переказу позивача (а.с.48).

- 25.05.2023 року ТОВ «Батьківщина» сплатило ТОВ «Навекастрой» 300825 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №631 (а.с.49).

За вказаними господарськими операціями позивачем були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні:

- №10 від 29.05.2023 року (а.с.50-51), сума ПДВ 75000грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №10 було збережено 16.06.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 29.05.2023 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.11.10, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= .5414% «P» =23566.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.». (а.с.56);

- №4 від 24.05.2023 року (а.с.52-53), сума ПДВ 42083,33грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №4 було збережено 07.06.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 24.05.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.99, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 5414% , " P "=23566.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с.57);

- № 8 від 25.05.2023 року (а.с.54-55), сума ПДВ 50137,50грн. Згідно отриманої Квитанції податкову накладну №8 було збережено 16.06.2023 року, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 25.05.2023 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.11.10, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 0.5414% , «P» =23566.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с.58);

Позивачем були направлені у зв`язку із зупиненням реєстрації податкових накладних:

- на виконання Квитанції № 9143848487 від 16.06.2023 Позивачем через електронний кабінет надано Пояснення(а.с.53) до податкової накладної № 10 від 29.05.2023 (Додаток 20) та копії первинних документів на підтвердження реальності господарської діяльності, правовідносин та фінансових операцій щодо виконання Позивачем на користь ТОВ «Сільгосппостач» підрядних робіт та реальності наведених правовідносин, а саме: Договір підряду № АБ/29-05-23 від 29.05.2023 (Додатки 5, 6), Платіжне доручення № 222 від 29.05.2023 щодо сплати авансу (Додаток 11), видаткові накладні щодо придбання будівельних матеріалів на виконання зобов`язань перед ТОВ "Сільгосппостач", а саме:придбання бітумної емульсії у ТОВ «Бітол» (ЄДРПОУ: 42768247) (Додаток 21); придбання відсіву та щебню у ТОВ «Фаворит-буд-Ізмаїл» (ЄДРПОУ: 43700834) (Додаток 22); придбання бітуму у ТОВ «Тека Петролеум» (ЄДРПОУ: 37199864) (Додаток 23);придбання щебню у ТОВ «Гранресурси» (ЄДРПОУ: 37170646) (Додатки 24,25);придбання асфальтобетонної крихти у ТОВ «Ростдорстрой» (ЄДРПОУ:33658865) (Додатки 26,27). Договів оренди складського майданчика № 15/23 від 01.06.2023 (Додаток 28). Договір про надання послуг машин та механізмів № 24/05 від 24.05.2023 (Додаток 29), Акт надання послуг № 3 від 09.06.2023 (Додаток 30).

- на виконання Квитанції № 9132155230 від 07.06.2023 Позивачем через електронний кабінет надано Пояснення (а.с.74) до податкової накладної № 4 від 24.05.2023 (Додаток 31) та копії первинних документів на підтвердження реальності господарської діяльності, правовідносин та фінансових операцій щодо виконання Позивачем на користь ТОВ «Соф Марін» підрядних робіт та реальності наведених правовідносин, а саме: Договір підряду № 23/05 від 23.05.2023 (Додатки 7, 8); Платіжне доручення № 2931 від 24.05.2023 щодо сплати авансу (Додаток 12). Видаткові накладні щодо придбання будівельних матеріалів на виконання зобов`язань перед ТОВ «Соф Марін», а саме:придбання бетону, блоків та обладнання у ТОВ «Віракс-Про» (ЄДРПОУ: 43399284) (Додатки 32-34); придбання матеріалів у ТОВ «Гронас» (ЄДРПОУ: 44827424) (Додатки 35-37); придбання цементу у ТОВ «Екогрін-Інвест» (ЄДРПОУ: 36794756) (Додаток 38); придбання матеріалів у ПП «ЮГОВОСТОК» (ЄДРПОУ: 31728144) (Додаток 39); придбання послуг спецтехніки у ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) (Додаток 40). Актом надання послуг № 4 від 12.07.2023 (Додаток 41).

- на виконання Квитанції № 9143851053 від 16.06.2023 Позивачем через електронний кабінет надано Пояснення (а.с.85) до податкової накладної № 8 від 25.05.2023 (Додаток 42) та копії первинних документів на підтвердження реальності господарської діяльності, правовідносин та фінансових операцій щодо виконання Позивачем на користь ТОВ «Батьківщина» підрядних робіт, а саме: Договір підряду № АБ/23-05-23 від 23.05.2023 (Додатки 9, 10); Платіжна інструкція № 631 від 25.05.2023 щодо сплати авансу (Додаток 13); Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 1 від 01.06.2023 (Додаток 43); Платіжна інструкція № 76 від 01.06.2023 (Додаток 44); Договір про виконання робіт № 01/05 від 26.05.2023 (Додатки 45-46); Договір про виконання робіт № 02/05 від 26.05.2023 (Додатки 47-48); Договір про виконання робіт № 03/05 від 26.05.2023 (Додатки 49-50); Договір про виконання робіт № 04/05 від 26.05.2023 (Додатки 51-52); Договір перевезення вантажу автомобільним транспортом № 24/05, від 24.05.2023 (Додатки 53-54); Договір про надання послуг машин та механізмів № 29/05 від 29.05.2023 (Додатки 55 56); Договір поставки № 02/05/23 від 02.05.2023 (Додатки 57-58).

Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- від 20.06.2023 року № 9030633/38721674 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 10 від 29.05.2023 року. У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості ( а.с.114-115);

- від 20.06.2023 року №9030637/38721674 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 24.05.2023. У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості (а.с.116-117);

- від 20.06.2023 року № 9030634/38721674 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 8 від 25.05.2023 року. У рішенні зазначено, що рішення прийняте у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості. (а.с.118-119);

Не погодившись із зазначеними рішеннями контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить їх скасувати, а податкові накладні - зареєструвати.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс)..

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних вище норм законодавства ТОВ «Навекастрой» були складені податкові накладні № 10 від 29.05.2023 року, № 4 від 24.05.2023 , № 8 від 25.05.2023 року та направлено їх на реєстрацію до податкового органу.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, зазначені норми податкового законодавства конкретизуються у нормах постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджені Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пунктів 3,5 Порядку зупинення №1165, Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податків; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень; значення показника D, становить більше 0,05, значення показника Pпоточ є менше ніж значення Pмакс; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; тощо.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків використовуються показники, визначені п. 2-1 даного Порядку.

Відповідно до п. 7 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно п. 8 цього Порядку платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги» (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).

Відповідно до п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).

Згідно з п. 10 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 11 вказаного Порядку № 520, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути конкретно вказані (підкреслені).

Первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкової накладної складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань та наявність виробничих потужностей для здійснення діяльності за спірною господарською операцією.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до висновку про його протиправність.

Така правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що невідповідність вимог контролюючого органу при зупиненні реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог, які не є чітко та зрозуміло сформульованими.

Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до постанови Кабміну України №1165) таким критерієм є: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

При зупиненні реєстрації податкових накладних контролюючим органом не було вказано конкретного переліку документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

Відповідачами не пояснено та не доведено, що складені та подані позивачем первинні документи та надані пояснення щодо видів господарських операцій та наявності можливості їх здійснення не є достатніми для реєстрації податкових накладних, а самі господарські операції відповідають п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Згідно п.5 Порядку №1165 виключно ті податкові накладні, що згідно п.3 Порядку не підлягають безумовній реєстрації, перевіряються щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, проте відповідачами не подано доказів на підтвердження перевірки спірної податкової накладної щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, отже не доведено, що було дотримано встановленого порядку зупинення реєстрації податкових накладних з підстав відповідності здійснення операції п.1 Критеріїв.

З рішень про зупинення реєстрації ПН та оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації не убачаються підстави, з яких контролюючий орган не врахував пояснення та документи, надані на вимогу органу ДПС.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на невизначеність вимог контролюючого органу про надання документів при зупиненні реєстрації ПН та при відмові у реєстрації ПН рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не відповідають критеріям обґрунтованості.

Правова позиція подібного змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19.

Суд враховує, що ТОВ «Навекастрой» були направлені пояснення: до податкової накладної № 10 від 29.05.2023 року, до податкової накладної № 4 від 24.05.2023 року, до податкової накладної № 8 від 25.05.2023 року, реєстрацію яких було зупинено, чим підтверджено реальність здійснення господарських операцій позивачем на виконання укладених договорів.

Отримання цих документів разом із повідомленнями не заперечує представник відповідачів у відзиві на позовну заяву.

Отже позивачем були надані документи, які підтверджували фактичне здійснення операцій, кількісні та вартісні показники цих операцій, що були достатніми для реєстрації податкових накладних № 10 від 29.05.2023 року, № 4 від 24.05.2023 , № 8 від 25.05.2023 року, зворотнє відповідачами не доведено, їх оцінка Комісією не убачається із наданих відповідачами доказів.

Суд наголошує, що ГУ ДПС в Одеській області не надало завірені копії протоколів засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що були витребувані ухвалою суду від 25.12.2023 року (а.с.138), отже цим відповідачем не доведено, що оскаржені рішення прийняті у спосіб, встановлений законодавством.

Також з матеріалів справи та відзиву відповідача не вбачається, у чому саме полягає невідповідність поданих позивачем документів вимогам законодавства, проте саме це покладено в підґрунтя відмови у реєстрації податкових накладних.

Відповідачами не обґрунтовано, чому надані пояснення та докази не були враховані при прийнятті рішень, не надані докази розгляду та оцінки цих доказів на засіданні Комісії.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9030633/38721674 від 20.06.2023 року, №9030637/38721674 від 20.06.2023 року, № 9030634/38721674 від 20.06.2023 року є протиправними та підлягають скасуванню у зв`язку з їх необґрунтованістю щодо визначених законом підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, недоведеністю відповідності здійснення господарських операцій п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також відсутністю доказів прийняття цих рішень у належний спосіб.

Вирішуючи спір в частині позовних вимог ТОВ «Навекастрой» про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Згідно з положеннями п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже повноваження з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну податкову службу України (з урахуванням організаційних змін податкових органів).

Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваних рішень, а також те, що вказаними рішеннями фіскального органу порушені права позивача як платника ПДВ, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «Навекастрой» №10 від 29.05.2023 року, № 4 від 24.05.2023 року, №8 від 25.05.2023 року датами їх фактичного подання до ЄРПН.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі належними та допустимими доказами не довели правомірність оскаржуваних рішень, а аргументи ГУ ДПС в Одеській області суд відхиляє з вищенаведених мотивів.

У п. 110 рішення Європейського суду з прав людини від 23.07.2002 року у справі Компанія Вестберга таксі Актіеболаг та Вуліч проти Швеції визначено, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасовувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами для призначення податкових штрафів (санкцій), має саме податкове управління.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ «Навекастрой» підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при поданні позовної заяви було сплачено судовий збір у розмірі 8052,00грн.

Суд дійшов висновку про стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача суми сплаченого судового збору у розмірі 8052,00грн., оскільки спір в суді виник внаслідок неправомірної відмови у реєстрації податкових накладних саме ГУ ДПС України в Одеській області.

Розглянувши заяву позивача про стягнення витрат на професійну правничу допомогу, суд вважає за необхідне зауважити, що заявлена сума 37550грн. є значною та потребує додаткових пояснень представника позивача щодо їх пропорційності та пов`язаності з даною справою з огляду положень Договору №1 від 21.04.2021 року (щодо представництва адвоката виключно в межах кримінальних проваджень) та умов Додаткової угоди №6 від 24.11.2023 року до цього договору, якою доповнено основний договір повноваженнями адвоката вже у даній адміністративній справі.

У зв`язку із цим суд вважає за необхідне призначити судове засідання для ухвалення судового рішення з приводу розподілу витрат на професійну правничу допомогу на 14.05.2024 року на підставі статей 143, 252 КАС України про що повідомити учасників справи шляхом направлення судових повісток.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 260, 262, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (код ЄДРПОУ 38721674; адреса: вул.Левітана, буд.62, офіс 6/1, м.Одеса, 65114) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області №9030633/38721674 від 20.06.2023 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №10 від 29.05.2023 року, складену ТОВ «Навекастрой» (код ЄДРПОУ 38721674).

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області №9030637/38721674 від 20.06.2023 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 24.05.2023 року, складену ТОВ «Навекастрой» (код ЄДРПОУ 38721674).

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області №9030634/38721674 від 20.06.2023 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 25.05.2023 року, складену ТОВ «Навекастрой» (код ЄДРПОУ 38721674).

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Навекастрой» (код ЄДРПОУ 38721674; адреса: вул.Левітана, буд.62, офіс 6/1, м.Одеса, 65114) 8052(вісім тисяч п`ятдесят дві)грн. 00коп. витрат зі сплати судового збору за подання позовної заяви.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 293,295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118658825
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/35768/23

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 25.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні