Рішення
від 18.04.2024 по справі 400/5518/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2024 р. № 400/5518/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т.О., за участю секретаря судового засідання Ополинського О.В., пр. позивача Степанова Д.Г., Чамари Л.В., пр. відповідача Роскошнової Д.А., пр. третьої особи ОСОБА_1 розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП", вул. Знаменська, 4,м. Миколаїв,54037,

до відповідачаГоловного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4,м. Луцьк,Волинська область,43027, Київський майдан, 4,Луцьк,43027

треті особиАкціонерне товариство "Українська оборонна промисловість", вул. Дегтярівська, 36,м. Київ,04119,

провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 29.08.2022 р. №0027520701, №0027490701, №0027510701,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 29.08.2022 р. № 0027520701, № 0027490701, № 0027510701.

Позов обґрунтовано тим, що відповідачем була проведена документальна невиїзна перевірка результати якої позивач вважає недостовірними без дослідження всіх наявних у підприємства документів, які стосуються предмета перевірки, оскільки ним була проігнорована вимога п.79.5 ст.79 ПК України, в якій позивач просив провести виїзну перевірку. Документальна позапланова невиїзна перевірка була проведена в порушення законодавчої заборони на її проведення, встановленої пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» Податкового Кодексу України, оскільки працівники позивача не мали безпечного доступу до території та документів підприємства. Господарські операції, укладені позивачем з ТОВ АКСАРІЯ, ТОВ Науково-виробниче підприємство ВІРТУС ТОВ НВП СПЕЦСЕРВІС , ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ПК ІНДУСТРІЯ" , ТОВ СНГ-КОМПЛЕКТ" , ТОВ ТД ПІДШИПНИКЦЕНТР є реальними та відображені ДП НАРП" в первинних документах, бухгалтерському обліку та податковій звітності, які є достовірними, з повним дотриманням вимог, встановлених законодавством. Тому у відповідача відсутні законні підстави для притягнення ДП НАРП" до відповідальності за відсутності факту порушення. Податковий кредит ДП НАРП сформовано на підставі податкових накладних, належним чином складених і зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних платниками ПДВ-продавцями товарів. Таким чином, податковий кредит ДП НАРП сформовано з дотриманням вимог п.198.6, ст.198, п.201.10 ПК України. Висновки акта перевірки не ґрунтуються на нормах податкового законодавства та суперечать наявним у ДП НАРП первинним та іншим документам внаслідок допущених відповідачем порушень при призначенні та проведенні перевірки.

Відповідач надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки в результаті аналізу податкової звітності контрагентів-позивача було з`ясовано, що вони не є виробниками товару, який поставлявся позивачу та відображали реалізацію на користь ДП «НАРП» таких товарів, які у своїх постачальників не придбавали. У свою чергу така продукція не виготовлялась та не придбавалась по всьому ланцюгу постачання, тому контролюючим органом зроблено висновок про неможливість здійснення операцій, що задекларовані в податковій звітності ДП «НАРП». Позивачем надано частково запитувані документи. Перевірка проведена відповідно до вимог Податкового законодавства. Про неможливість проведення виїзної перевірки відповідач повідомив платника податків листом від 16.06.2022, що документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом та за наявності підстав для її проведення, а не за рішенням платника податків. Угоди укладені позивачем мали нереальний характер, оскільки до перевірки не було надано документів щодо передачі у виробництво зазначених ТМЦ та їх подальшого використання , сертифікатів якості/відповідності, походження ТМЦ, паспортів виробників продукції та їх копій, вказаних у договорах, укладених між ДП «Миколаївський авіаремонтний завод «НАРП» та вищезазначеними контрагентами. Не надання паспортів відповідності, паспортів заводу-виробника, інших документів, які підтверджують походження товарів, не підтверджує реальне джерело їх походження. Таким чином, згідно аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено документальне оформлення придбання ТМЦ з джерела невідомого походження (або з такого, що не відповідає документально оформленому), з його легалізацією за рахунок використання документів «контрагентів», що фактично не могли і не здійснювали постачання.

У відповіді на відзив позивач зазначив, що ненадання сертифікатів якості та паспортів на товар не є доказом нереальності господарської операції, оскільки ці документи не є первинними у розумінні вимог ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», висновки податкового органу щодо встановлених під час перевірки порушень в сумі 1 449 775 грн. базуються виключно на ненаданні платником податків первинних документів, враховуючи той факт, що контролюючий орган ігнорував клопотання платника податку на проведення виїзної перевірки за місцем знаходження бухгалтерської документації, при цьому усвідомлював наміри платника податків надати відповідні документи, таке є порушенням відповідачем владних управлінських функцій, а тому висновки такої перевірки не є належними та допустимими доказами порушень позивачем вимог податкового законодавства. До аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 22 листопада 2022 року по справі № 804/7601/16. Відповідно до існуючої судової практики "сертифікати якості та товарно-транспортні накладні не є документами первинного бухгалтерського або податкового обліку, що фіксують рух активів. А тому навіть їх відсутність не має вирішального значення для встановлення фактичного руху активів у процесі виконання поставок. Неможливість з`ясування ДПС джерела походження товару не спростовує фізичну наявність такого товару і господарських операцій з ним.

3-я особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Акціонерне товариство "Українська оборонна промисловість" надало суду пояснення, в яких просить позов задовольнити та зазначає, що за результатом проведення аналізу інформації, яка міститься в Акті перевірки, встановлено, що в ньому не наведено кореспонденцію рахунків, тобто не відображено подвійного запису, по таких контрагентах: ТОВ «Аксарія», ТОВ «НВП «Віртус», ТОВ «НВП «Спецсервіс», ТОВ «ТД «ПК Індустрія», ТОВ «СНГ-Комплект», ТОВ «ТД «Підшипникцентр», ТОВ «Імпера Груп», ТОВ «Маршал АТ».

Вказане свідчить про допущене контролюючим органом вимог Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 №727, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1300/27745 та Рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та документування виявлених порушень, затверджених наказом ДФС від 01.06.2017 №396, а отже свідчить про те, що Акт перевірки не може бути використаний як доказова база, яка підтверджує факт порушення позивачем вимог податкового законодавства. . Вказане унеможливлює використання висновків в якості доказової бази та не може бути свідченням допущених ДП «НАРП» порушень податкового законодавства, і як наслідок є підставою для скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Заслухав пояснення представників сторін,третьої особи, дослідив докази, суд дійшов висновку:

На підставі наказу Головного управління ДПС у Волинській області від 16.06.2022 №785-п, виданого на підставі ст.75, п.п. 78.1.8 п.78.1 ст.78, п. 79.1, п.79.2 ст.79, підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755 призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки ДП «Миколаївський авіаремонтний завод «НАРП» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2022 р. від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

Позивач надіслав відповідачу лист-відповідь № 989/ю від 02.07.2022 на лист відповідача від 16.06.2022 та Наказ № 785-и від 16.06.2022 року, яким повідомлялось що у зв`язку з веденням активних бойових дій на території Миколаївської області робота Підприємства була частково призупинена та станом на кінець червня початку липня 2022 ДП Миколаївський авіаремонтний завод НАРП тільки почав відновлювати та налагоджувати роботу. Оскільки, через систематичні обстріли, було скорочено штат персоналу, скорочено робочий графік підприємства. Враховуючи зазначені обставини та через необхідність надання великого об`єму інформації, яку необхідно систематизувати, проаналізувати, відскакувати та надати пояснення, керуючись п. 79.5 ст. 79 ПК України підприємство просило провести документальну виїзну перевірку.

Відповідач листом від 06.07.2022 повідомив позивача, що оскільки Миколаївська міська територіальна громада відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75 внесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних(бойових) дій, ГУ ДПС Волинській області прийнято рішення про проведення документальної невиїзної перевірки ДП «НАРП».

ГУ ДПС у Волинській області було надіслано листи про надання документів (копій документів) від 18.07.2022 року № 964/12/03-20-07-01-12, від 19.07.2022 №1004/12/03-20-07-01-12, від 20.07.2022 №1013/12/03-20-07-01-12.

На вищевказані запити ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» надано відповідь листами надано відповіді листами від 21.07.2022року № 1161/4, від 21.07.2022 року № 1152/4, від 26.07.2022 року № 1206/4 та частково надано запитувані документи ..

Головним управлінням ДПС у Волинській області в період з 18.07.2022 по 22.07.2022 року проводилась документальна позапланова невиїзна перевірка ДП "МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД НАРП» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

Перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2022 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету встановлено порушення платником податків: (з врахуванням уточнень, які містяться у відповіді про результати розгляду заперечення №1315/12/03-20-07-01 від 26.08.2022 року.), ДП НАРП:

п.44.1, п.44.6 ст.44, п.46.1 ст.46, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України.

-завищено суму бюджетного відшкодування з ПДВ заявленого на рахунок платника у банку в декларації за січень 2022 року (рядок 20.2.1) в розмірі 71652,12 грн., в тому числі по контрагентах ТОВ НВП СПЕЦСЕРВІС на суму 25319,4 грн., ТОВ СКАІРПРОМ на суму 2364 грн., ТОВ АКСАРІЯ на суму 1990 грн., ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ПК ІНДУСТРІЯ на суму 2062,94 грн., ТОВ НЕОЛІВ на суму 4904,4 грн., ТОВ ТД ПІДШИПНИКЦЕНТР на суму 6930 грн., ТОВ СНГ-КОМПЛЕКТ на суму 27554 грн., ТОВ МАРШАЛ АТ на суму 527,38 грн.

-завищено суму від`ємного значення що включається до складу наступного податкового звітного періоду по декларації за січень 2022 (рядок 21) в сумі 259 265 грн., в тому числі по контрагентах ТОВ АКСАРІЯ на суму 68 544 грн., ТОВ Науково-виробниче підприємство ВІРТУС на суму 164356,66 грн., ТОВ НВП СПЕЦСЕРВІС на суму 3245,2 грн., ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ПК ІНДУСТРІЯ на суму 3199,97 грн., ТОВ СНГ-КОМПЛЕКТ на суму 12990 грн., ТОВ ТД ПІДШИПНИКЦЕНТР на суму 6930 грн.

-відсутнє право на отримання бюджетного відшкодування за січень 2022 року в сумі 1 449 774,88 грн.

За наслідками перевірки відповідачем були прийняті від 29.08.2022 року податкові повідомлення рішення:

-№ 0027520701 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на 259 266 грн.;

-№ 0027490701 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку в сумі 71 652 грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 35 826 грн.

-№ 0027510701 про відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період січень 2022 року та відсутність права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 1 449 775 грн.

В акті перевірки зазначено, що в ході перевірки встановлено взаємовідносини позивача з наступними контрагентами:

1) ТОВ «АКСАРІЯ. До перевірки ДП «НАРП» по взаємовідносинах з ТОВ «АКСАРІЯ» надано договори поставки, специфікації, видаткові накладні, прибуткові накладні.

У специфікаціях ТОВ «АКСАРІЯ» не зазначено саме місце завантаження та розвантаження закупленого товару, неможливо ідентифікувати куди саме прибув товар, яким автотранспортом, спосіб доставки. У видаткових накладних номер та дату довіреності не зазначено. До перевірки не надано Книги обліку довіреностей та довіреностей на отримання ТМЦ. До перевірки не надано інформації та документів (штатний розпис, табелі обліку робочого часу), які підтверджують перебування осіб, з вказаними вище ПІБ в штаті ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП»

Отже, вказані недоліки, не дають змогу в повному обсязі ідентифікувати господарську операцію та осіб які брали в ній участь.

Транспортування проводилось при залученні перевізника ТОВ "Нова Пошта", та до перевірки було надано експрес накладну №59000779413205 від 06.01.2022р., яка не містить інформацію щодо найменування продукції, яка перевозилась, її кількість, що не дає змогу в повному обсязі ідентифікувати господарську операцію. Сертифікати якості виробника, паспорти та інші документи, підтверджуючі вказаний товар, до перевірки не надано.

До перевірки не надано регістрів бухгалтерського обліку (картки рахунку ТОВ «АКСАРІЯ», журнали-ордери) де відображені проведення по даних операціях до перевірки не надано.

Відповідно до форми №20-ОПП підприємство-контрагент не декларує об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, через які проводиться діяльність.

За даними інформації, яка міститься в базах даних контролюючого органу, ТОВ «АКСАРІЯ» не є підприємством - виробником.

Згідно інформаційних баз контролюючого органу ТОВ «АКСАРІЯ» здійснює зовнішньоекономічну діяльність з імпорту товарів, а саме: шини пневматичні гумові нові, частини шасі літаків, вали гнучкі тощо

Господарська операція між ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» та ТОВ «АКСАРІЯ» не відбулася, відсутнє придбання товару, первинні документи не відповідають фактичному руху активів та не можуть враховуватись в даних податкового обліку, при декларуванні взаємовідносин з ТОВ «АКСАРІЯ» у січні 2022 року.

ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» порушено вимоги п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198, п.200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту (р.10.1 та р. 17) податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2022 року на суму ПДВ 68 544 грн. та завищено суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) на 68544 гривень.

2)До перевірки ДП«НАРП» по взаємовідносинах з ТОВ «НВП «ВІРТУС» надано договір поставки №133А-20 від 04.05.2020, видаткові накладні. Однак, у видаткових накладних номер та дату довіреності не зазначено. До перевірки були надані прибуткові накладні. До перевірки не надано Книги обліку довіреностей та довіреностей на отримання ТМЦ.

До перевірки не надано інформації та документів (штатний розпис, табелі обліку робочого часу), які підтверджують перебування осіб, з вказаними вище ПІБ в штаті ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» .

Транспортування проводилось при залученні перевізника ТОВ "Нова Пошта", та до перевірки було надано експрес накладну №59000786392985 від 24.01.2022р.

Вказані Експрес-накладна не містять інформацію щодо найменування продукції, яка перевозилась, її кількість, що не дає змогу в повному обсязі ідентифікувати господарську операцію.

Сертифікати якості виробника, паспорти та інші документи, підтверджуючі вказаний товар, до перевірки не надано.

Відповідно до наявних в ГУ ДПС України баз даних та вхідної інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72, 73 і 74 Податкового кодексу України проведено аналіз контрагента-постачальника ТОВ "Науково- виробниче підприємство "ВІРТУС" за період січень 2022 року. За даними інформації, яка міститься в базах даних контролюючого органу, ТОВ "Науково-виробниче підприємство "ВІРТУС" не є підприємством - виробником.

В ході проведення аналізу (за період із 01.01.2021р. по 31.01.2022р.) зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних по підприємству ТОВ "Науково-виробниче підприємство "ВІРТУС", щодо походження ТМЦ, встановлено наступне: ТОВ "Науково-виробниче підприємство "ВІРТУС" згідно податкових накладних придбає вищезазначені ТМЦ у ТОВ "Науково-виробниче об`єднання "КРИЙ" (ЄДРПОУ 43627922).

Неможливо підтвердити придбання ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» ТМЦ на загальну суму 986 139,99 грн., в т.ч. ПД В 164 366,66 грн.

ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» порушено вимоги п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198, п.200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту (р.10.1 на суму 32871,33 грн. , р.16.1 на суму 131485,33 грн. та відповідно р.17) податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2022 року на суму ПДВ 164356,66 грн. та завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) на 164356,66 гривень.

3) До перевірки ДП«НАРП» по взаємовідносинах з ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» надано договори, специфікації, прибуткові накладні, експрес накладні.

У специфікаціях ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» не зазначено саме місце завантаження та розвантаження закупленого товару, неможливо ідентифікувати куди саме прибув товар, яким автотранспортом, спосіб доставки.

До перевірки не надано первинних документів на поставку вищенаведених ТМЦ (видаткові накладні, прибуткові накладні ) документів на транспортування

Сертифікати якості виробника, паспорти та інші документи, підтверджуючі вказаний товар, до перевірки не надано.

ДП «НАРП» до перевірки не надано документів продукції, які відповідають нормам, чинних стандартів (ТУ, ТОСТ, технічній документації) для даного виду продукції та підтверджуються паспортами, оскільки ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» (державний концерн «УКРОБОРОНПРОМ») - підприємство літакобудівної промисловості.

Регістрів бухгалтерського обліку (картки рахунку ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС», журнали-ордери) де відображені проведення по даних операціях до перевірки не надано.

Відповідно до наявної в ГУ ДПС у Волинській області інформації згідно баз даних та вхідної інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72, 73 і 74 Податкового кодексу України проведено аналіз контрагента-постачальника ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» за період грудень 2021. Відповідно до форми №20-ОПП підприємство не декларує наявність складських/ виробничих приміщень, автотранспорту тощо. Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, подано до ДПІ обліку за 4 квартал 2021 року, згідно якого: за грудень 2021 року працювало у штаті - 4 особи , середня з/п-7575 грн., наявні виплати по 157 ознаці - 1 люд.

Згідно даних ЄРПН ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» не залучає сторонні організації для здійснення господарської діяльності.

За даними інформації, яка міститься в базах даних контролюючого органу, ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» не є підприємством - виробником.

Згідно даних ЄРПН у ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» відсутнє взагалі придбання з 01.01.2017 по 30.11.2021 вищезазначеного ТМЦ, в тому числі їх імпорт, тобто відсутнє джерело походження реалізованого товару на адресу ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» у грудні 2021 року.

Отже, виходячи із вищенаведеного, товар вищенаведеної номенклатури, виписаний по документах ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» у грудні 2021 року на адресу ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» , у своїх постачальників не придбавало, а також в зв`язку з відсутністю власних та орендованих основних фондів, відсутністю трудових ресурсів самостійно не виготовляло.

ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» здійснено лише документальне оформлення господарських операцій, які фактично не відбулись, тим самим надано податкову вигоду іншим особам.

Враховуючи викладене вище та той факт, що господарська операція між ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» та ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» не відбулася, відсутнє придбання товару, первинні документи не надані, при декларуванні взаємовідносин з ТОВ «НВП «СПЕЦСЕРВІС» у грудні 2021 року на суму ПДВ 3245,2 грн. в декларації з податку на додану вартість за січень 2022 року, ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» порушено вимоги п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст.198, п.200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту (р. 10.1 та р.17) за січень 2022 року на суму ПДВ 3245,2 грн., завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) на 3245,2 гривень

4) До перевірки ДП«НАРП» по взаємовідносинах з ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПК ІНДУСТРІЯ" надано договір поставки №17А-22 від 24.01.2022р. До перевірки були надані видаткові накладні. У вищенаведених видаткових накладних номер та дату довіреності не зазначено. Крім того, до перевірки було надано прибуткову накладну №157 від 28.01.2022р. Транспортування проводилось при залученні перевізника ТОВ "Нова Пошта", та до перевірки було надано експрес накладну №59000787768137 від 28.01.2022р. Вартість перевезення вантажу згідно ТТН - 68,10 грн. Вказані Експрес-накладна не містять інформацію щодо найменування продукції, яка перевозилась, її кількість, що не дає змогу в повному обсязі ідентифікувати господарську операцію.

Сертифікати якості виробника, паспорти та інші документи, підтверджуючі вказаний товар

За даними інформації, яка міститься в базах даних контролюючого органу, ТОВ «ТД «ПК Індустрія» не є підприємством - виробником.

Враховуючи викладене вище та той факт, що господарська операція між ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» та ТОВ «ТД «ПК Індустрія» не відбулася, відсутнє придбання товару, первинні документи не відповідають фактичному руху активів та не можуть враховуватись в даних податкового обліку, при декларуванні взаємовідносин з ТОВ «ТД «ПК Індустрія» у січні 2022 року , тому позивачем завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) на 3 199,97 гривень.

5) У ході документальної невиїзної перевірки встановлено взаємовідносини ДП «НАРП» з ТОВ «СНГ-Комплект» .До перевірки не надано договір (договори), додаткові угоди, специфікації, додатки тощо на поставку ТМЦ від ТОВ «СНГ-КОМПЛЕКТ», що зазначені у прибуткових та видаткових накладних У зв`язку з чим, не можливо визначити умови поставки товару. До перевірки не надано Книги обліку довіреностей та довіреностей на отримання ТМЦ. До перевірки не надано інформації та документів (штатний розпис, табелі обліку робочого часу), які підтверджують перебування осіб, з вказаними у видаткових накладних прізвищах в штаті ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП». Вказана експрес- накладна не містить інформацію щодо найменування продукції, яка перевозилась, її кількість, що не дає змогу в повному обсязі ідентифікувати господарську операцію.

Крім того, до перевірки не надано документів щодо транспортування вищезазначених ТМЦ від відділення №7 ТОВ «НОВА ПОШТА» до ДП «НАРП»: не надано подорожні листи щодо транспортування ТМЦ від ТОВ «НОВА ПОШТА», авансові звіти щодо списання пального, договори, укладені з ТОВ «НОВА ПОШТА» щодо поставки ТМЦ на адресу ДП «НАРП»: вул. Знаменська, буд. 4, м. Миколаїв тощо.

У зв`язку з чим, не можливо підтвердити рух ТМЦ від ТОВ «СНГ-КОМПЛЕКТ» до складу ДП «НАРП».

Сертифікати якості виробника, паспорти та інші документи, підтверджуючі вказаний товар до перевірки не надано.

Аналізом даних ЄРПН за 2020-січень 2022 року не встановлено придбання ТОВ «СНГ- КОМПЛЕКТ» послуг зберігання товарів, навантажувально-розвантажувальних робіт, опалення, газо-, водопостачання, зв`язок, придбання канцелярських засобів, тощо.

Відсутність таких витрат є одним із свідчень фактичної неможливості здійснення господарської діяльності даним СГ. Згідно даних ЄРПН ТОВ «СНГ-КОМПЛЕКТ» не залучає сторонні організації для здійснення господарської діяльності. За даними інформації, яка міститься в базах даних контролюючого органу, ТОВ «СНГ- КОМПЛЕКТ» не є підприємством - виробником.

Товар вищенаведеної номенклатури, виписаний по документах ТОВ «СНГ-КОМПЛЕКТ» у січні 2022 року на адресу ДП «НАРП», у своїх постачальників не придбавало.

Задекларована ДП «НАРП» господарська операція із придбання у ТОВ «СНГ- КОМПЛЕКТ» ТМЦ не відбулася у дійсності, тому позивачем завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 12990,00 гривень.

5) У ході документальної невиїзної перевірки встановлено відображення ДП «НАРП» взаємовідносин з ТОВ «ТД`ПІДШИПНИКЦЕНТР» (Договір поставки №402А-21 від 02.08.2021 року. До перевірки надані видаткових накладні номер, в яких дату довіреності не зазначено, не надано Книги обліку довіреностей та довіреностей на отримання ТМЦ.

До перевірки не надано інформації та документів (штатний розпис, табелі обліку робочого часу), які підтверджують перебування осіб, з вказаними вище ПІБ в штаті ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП».

ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» до перевірки надано Експрес-накладну. Експрес-накладна не містять інформацію щодо найменування продукції в розрізі номенклатури, яка перевозилась, її кількість, що не дає змогу в повному обсязі ідентифікувати господарську операцію.

Крім того, до перевірки не надано документів щодо транспортування вищезазначених ТМЦ від відділення №2 ТОВ «НОВА ПОШТА» до ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП». У зв`язку з чим, не можливо підтвердити рух ТМЦ від ТОВ "ТД ПІДШИПНИКЦЕНТР" до складу ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП».

Сертифікати якості виробника, паспорти та інші документи, підтверджуючі вказаний товар, до перевірки не надано.

Товар вищенаведеної номенклатури, виписаний по документах ТОВ "ТД "ПІДШИПНИКЦЕНТР" у січні 2022 року на адресу ДП «НАРП», у своїх постачальників не придбавало, а також в зв`язку з відсутністю власних та орендованих основних фондів, відсутністю трудових ресурсів самостійно не виготовляло.

В зв`язку з відсутністю факту (джерела) законного введення в обіг ТМЦ та відсутністю реального задекларованого виробництва, відсутністю у ТОВ "ТД "ПІДШИПНИКЦЕНТР" необхідних, виходячи із специфіки операції, матеріально- технічних і трудових можливостей для здійснення даної операції з постачання ТМЦ та наявністю сукупності очевидних даних щодо не провадження здійснення ним операцій з постачання вищенаведеного товару. ТОВ "ТД "ПІДШИПНИКЦЕНТР" здійснено лише документальне оформлення господарських операцій, які фактично не відбулись, тим самим надано податкову вигоду іншим особам, що призвело до завищення суми податкового кредиту за січень 2022 року на суму ПДВ 6930 грн, завищення суми від`ємного значення, що підлягає бюджетному відшкодуванню на 6930 гривень.

Стосовно доводів відповідача, що позивачем з його контрагентами укладені угоди, які є нереальними, тому завищено суму від`ємного значення що включається до складу наступного податкового звітного періоду по декларації за січень 2022 (рядок 21) в сумі 259 265 грн. суд зазначає наступне:

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відтак, на етапі реєстрації податкової накладної контролюючий орган повинен перевірити накладну на відповідність вимогам податкового законодавства, а її реєстрація підтверджує те, що податкова накладна була складена платником ПДВ за реальною операцією.

Всі податкові накладні по угодах з контрагентами , зазначеними в акті перевірки, складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, тому вони для покупця таких товарів/послуг є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Сертифікати якості та товарно-транспортні накладні не є документами первинного бухгалтерського або податкового обліку, що фіксують рух активів. А тому навіть їх відсутність не має вирішального значення для встановлення фактичного руху активів у процесі виконання поставок (п.71 постанови Верховного Суду від 25.08.2022 справі № 400/3884/19).

Стосовно не зазначення у видаткових накладних номеру та дати довіреності, не надання до перевірки Книги обліку довіреностей та довіреностей на отримання ТМЦ суд погоджується з доводами позивача, що Наказом Міністерства фінансів України №99 від 16.05.1996 р. Про затвердження Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей скасована обов`язковість видачі довіреностей і, відповідно, ведення Книги обліку виданих довіреностей. Тому вимога про надання такої Книги є необґрунтованою.

Також позивач у своїх поясненнях зазначив, що у накладних, в яких відсутнє посилання на довіреність, посадовою особою, яка приймає товар, зазначено директора ДП НАРП і міститься його підпис. Директор підприємства є посадовою особою, яка діє від імені підприємства без доручення. Тому посилання відповідача на необхідність видачі директору окремого доручення з метою зазначення реквізитів цього доручення в накладній не ґрунтується на нормах законодавства.

Наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій та для відмови платнику ПДВ у формуванні податкового кредиту за рахунок сум цього податку у ціні придбаних товарів (послуг), якщо інші об`єктивні дані свідчать про зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі платника у зв`язку з його господарською діяльністю (п.72 постанови Верховного Суду від 25.08.2022 р. у справі № 400/3884/19, від 12.06.2018 р. у справі №825/3419/14).

Взаємовідносини суб`єктів господарювання із ТОВ "Нова пошта" регулюються Публічним договором про надання послуг з організації перевезення відправлень), який міститься у публічному доступі на веб-сайті ТОВ "Нова пошта". Згідно умов Договору, форма експрес-накладної не передбачає зазначення найменування номенклатури товару, що перевозиться, а передбачає лише загальний опис вмісту відправлення .

Чинне законодавство не ставить умову виникнення бюджетного відшкодування ПДВ у залежність від стану податкового обліку його контрагентів (тим більше контрагентів його контрагентів), фактичного знаходження їх за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів.

Позивач не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх зобов`язань, адже чинне законодавство передбачає виникнення у платника податків додаткового обов`язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а саме, платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов`язань. А відтак, за умови не встановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальників для одержання незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу.

Не підтвердження операцій за ланцюгом постачання, податкова інформація про порушення податкової дисципліни, допущені контрагентом платника податків або третіми особами у відносинах з контрагентом, не є свідченням нереальності господарських операцій, за умови їх підтвердження належними і допустимими первинними документами, як підставами формування бухгалтерського обліку.

Податковий орган наділений такою сукупністю повноважень, належна реалізація яких надає можливість виявити податкові правопорушення, допущені контрагентом при здійсненні своєї господарської діяльності, та притягнути саме його до відповідальності, що охоплюється принципом індивідуальної відповідальності платника податків (постанова ВС від 19.02.2019 № 825/293/13а).

Позивач по угодах, укладених з ТОВ АКСАРІЯ, ТОВ Науково-виробниче підприємство ВІРТУС , ТОВ НВП СПЕЦСЕРВІС, ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ПК ІНДУСТРІЯ , ТОВ СНГ-КОМПЛЕКТ, ТОВ ТД ПІДШИПНИКЦЕНТР надав не всі документи, які витребовувались контролюючим органом, але відповідач прийняв спірні податкові повідомлення-рішення з підстав, які суд не визнає достатніми для визнання цих угод нереальними.

Перевіркою також встановлено, що ДП «МИКОЛАЇВСЬКИЙ АВІАРЕМОНТНИЙ ЗАВОД «НАРП» до рядку 16.1 «Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду)» податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2022 року та до розрахунку суми бюджетного відшкодування за січень 2022 року віднесено суми ПДВ по контрагентах-постачальниках, фактичне здійснення взаємовідносин з якими не підтверджено актами попередніх перевірок контролюючого органу від 13.12.2021 року №9091/14-29-07-04/09794409, від 04.01.2022 р. № 3/14-29-07-04/09794409, від 14.02.2022 р. №954/14-29-07-04/09794409, від 22.07.2022 р. №2679/07-01/09794409 складає 71652,12 грн., а саме:

ТОВ "НВП «СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 38674939) за листопад 2021 року на суму ПДВ 1087,2 грн.. за грудень 2021 року на суму ПДВ 24232,2 грн.,

ТОВ "СКАІРПРОМ" (код ЄДРПОУ 41770983) за жовтень 2021 року на суму ПДВ - 2364 грн.,

ТОВ "АКСАРІЯ" (код ЄДРПОУ 38870325) за жовтень 2021 року на суму ПДВ 1990 гривень.

ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПК ІНДУСТРІЯ" (код ЄДРПОУ 38773958) за жовтень 2021 року на суму ПДВ 2062,94 грн.,

ТОВ "НЕОЛІВ" (код ЄДРПОУ 39149087) за жовтень 2021 року на суму ПДВ - 4424 грн, та за листопад 2021 року на суму ПДВ - 4904,4 грн.,

ТОВ "ТД "ПІДШИПНИКЦЕНТР" (код ЄДРПОУ 39194627) за грудень 2021 року на суму ПДВ - 6930 грн.,

ТОВ "СНГ-КОМПЛЕКТ" (код ЄДРПОУ 38505858) за жовтень 2021 року на суму ПДВ - 23100 грн, та за грудень 2021 року на суму ПДВ 4454 грн.,

ТОВ «МАРШАЛ АТ» (код ЄДРПОУ 24375905) за листопад 2021 року на суму ПДВ 527,38 грн.

Єдиною підставою для зменшення позивачу суми бюджетного відшкодування в сумі 71652,12 грн. за січень 2022 року є те, що фактичне здійснення взаємовідносин з цими контрагентами не підтверджено актами попередніх перевірок контролюючого органу.

Але суд зазначає, що висновки, викладені у довідках і актах перевірки є відображенням дій податкових інспекторів та не відповідають критерію юридичної значимості, оскільки не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов`язків ( постанова ВС від 17.07.2019 по справі № 814/2124/14).

Попередні акти перевірок не є доказами у цій справі та суд не надає ним оцінку . Відповідно до ст.77 КАС України обов`язок доказування правомірності прийнятого рішення покладається на відповідача. Відповідач належними та допустимими доказами не довів суду правомірність зменшення бюджетного відшкодування, тому податкове повідомлення-рішення№ 0027490701від 29.08.2022 належить скасувати, як необґрунтоване.

Актом перевірки виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період січень 2022 року та відсутність права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку, на 1447448,48 грн. та прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.08.2022 № 0027510701 про відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період січень 2022 року та відсутність права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 1 449 775 грн.

З описової частини спірного податкового повідомлення-рішення вбачається, що відмова стосується операцій з наступними контрагентами:

-ТОВ «Імпера Груп» на суму ПДВ 1 495,4 грн;

-ТОВ «Маршал АТ» на суму 484,4 грн;

-ТОВ «ТД «Підшипникцентр» на суму 2 326,4 грн.

Отже загальна сума, яка зазначена в спірному повідомленні-рішенні становить 4 306,2 грн., а не 1 449 775грн.

Позивач у позову зазначає, що суму 1 449 774,88 грн. знято без визначення конкретних контрагентів, без дослідження наданих до перевірки первинних документів по господарських операціях з посиланням на відсутність документів.

У відповіді від 26.08.2022 р. про розгляд заперечень до акта перевірки зазначено,

що сума 1 449 774,88 грн. (не ідентифіковані причини та постачальники) по якій виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за січень 2022 року складається з контрагентів, зазначених в Додатку 3 до декларації з ПДВ за січень 2022 року (за винятком контрагентів по яких встановлено завищення суми бюджетного відшкодування та які описані в п.3.2 розділу ІІІ акта ).

На виконання вимог суду стосовно розрахунку суму по податковому повідомленню-рішенню щодо відмови у бюджетному відшкодуванні відповідач надав суду додаток 3 до декларації позивача за січень 2022, в якій сума зазначена 1521427грн., та із загальної суми необхідно вирахувати певних контрагентів.

Але по яких операціях, з якими контрагентами, на які суми, за порушення яких норм податкового законодавства позивачу відмовлено у бюджетному відшкодуванні на суму 1 449 774,88 грн. відповідач суду не пояснив.

Відповідач не довів суду, що податкове повідомлення-рішення від 29.08.2022 № 0027510701 прийнято правомірно, тому його слід визнати протиправним та скасувати.

Відповідно до підпункту 19-1.1.6 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Підпунктами 20.1.4, 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, наділені правом проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно із підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

За правилами пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:

платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень (підпункт 78.1.8).

Згідно із пунктом 78.2 статті 78 Податкового кодексу України контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

У пунктах 78.6, 78.7 статті 78 Податкового кодексу України передбачено, що строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.

Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.

Відповідно до пунктів 79.1, 79.2, 79.3 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

У разі надіслання (вручення) відповідно до статті 42 цього Кодексу платнику податків (його представнику) копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення позапланової невиїзної перевірки, шляхом надсилання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення документальна позапланова невиїзна перевірка (крім перевірки, визначеної статтею 200 цього Кодексу) розпочинається не раніше 30 календарного дня з дати надсилання такого повідомлення та копії наказу.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов`язкова.

Пунктом 79.5 статті 79 Податкового кодексу України передбачено, що за наявності письмового звернення платника податків замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.

27.05.2022 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану від 12.05.2022 року №2260-IX, на підставі якого у пункті 69 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Зокрема, пункт 69.2 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на момент видання наказу та проведення перевірки і в період проведення позапланової документальної перевірки) передбачає, що податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім:

документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків та/або з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, та/або документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями (підпункт б).

Документальні позапланові перевірки під час дії воєнного стану проводяться за наявності під час проведення перевірок безпечного:

доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об`єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов`язані з іншими об`єктами оподаткування такими платниками податків;

доступу, допуску до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншої інформації, пов`язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансової і статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених законом;

проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Аналіз наведених правових норм показав, що податкове законодавство визначає вичерпний перелік підстав для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки.

Зокрема, як вбачається з наведених норм, підставою для призначення документальної позапланової невиїзної перевірки є подання платником декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

У спірному періоді, заходи податкового контролю здійснюються з урахуванням особливостей, передбачених Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану від 12.05.2022 року №2260-IX та визначених пункті 69 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України.

Як свідчать наведені правові норми, правила щодо зупинення податкових перевірок не поширюються на документальні позапланові перевірки, що проводяться з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.

Одночасно, відповідно до пункту 69.2 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України документальні позапланові перевірки під час дії воєнного стану проводяться за наявності під час проведення перевірок безпечного:

доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об`єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов`язані з іншими об`єктами оподаткування такими платниками податків;

доступу, допуску до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншої інформації, пов`язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансової і статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених законом;

проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який діє на даний час.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 25 квітня 2022 року №75 (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) Миколаївська міська територіальна громада входила у Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Зазначені обставини є також загальновідомими, учасниками не заперечуються і додатковому доведенню не підлягають.

Позивач надав суду Витяги з Єдиного реєстру досудових розслідувань, якими в межах кримінальних проваджень №22022150000001005, №22022150000001060 зареєстровано обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінальних правопорушень, та зазначено, що 01.07.2022 року, 08.07.2022 року невстановлені військовослужбовці зс рф із невстановленої зброї здійснили обстріли м. Миколаєва Миколаївської області, внаслідок яких, зокрема, за адресою: вул. Знам`янська, 4, пошкоджено вікна, адміністративні будівлі, цех, будівлі дефікації підприємства авіаремонтного заводу НАРП, внаслідок чого на території заводу було виявлено осколкові касетні бойові елементи.

Висновки контролюючого органу про не підтвердження права позивача на податковий кредит і бюджетне відшкодування ПДВ ґрунтуються на не виконанні платником свого податкового обов`язку та не наданні контролюючому органу первинної і бухгалтерської документації у повному об`ємі.

При цьому, на час контролюючих заходів та судового розгляду позивач наполягав на наявності усієї первинної, бухгалтерської та розрахункової документації, яка підтверджує правомірність дій платника та відсутність у нього порушень в податковій сфері. Однак, платник був позбавлений об`єктивної можливості (через бойові дії та постійні обстріли підприємства) повно, з урахування усієї наявної на підприємстві документації, право на бюджетне відшкодування ПДВ.

Не дотримання контролюючим органом однієї із умов, передбачених у пункті 69 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України на момент виникнення спірних правовідносин, не врахування відсутності у платника безпечного доступу до первинної і розрахункової документації, приміщень підприємства, що вплинуло на належність виконання платником його податкового обов`язку під час документальної позапланової невиїзної перевірки, об`єктивно не підтверджує висновки органу податкового контролю, а також обґрунтованість та правомірність позбавлення платника права на бюджетне відшкодування ПДВ згідно оспорюваних податкових повідомлень-рішень.

Порушення, допущені податковим органом, автоматично вплинули на законність його висновків та податкових повідомлень-рішень і є безумовною підставою для скасування рішень відповідача в судовому порядку.

Згідно зі ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, позов належить задовольнити.

Судовий збір відповідно до ст.139 КАС України підлягає стягненню з відповідача на користь бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" (вул. Знаменська, 4, м. Миколаїв, 54037, ідентифікаційний код 09794409) до Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43027, ідентифікаційний код 44106679) задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 29.08.2022 р. №0027520701, №0027490701, №0027510701.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4,м. Луцьк, 43027, ідентифікаційний код 44106679) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" (вул. Знаменська, 4, м. Миколаїв, 54037, ідентифікаційний код 09794409) судовий збір у сумі 24810,00 грн. (двадцять чотири тисячі вісімсот десять гривень), сплачений платіжною інструкцією № 2652 від 29.11.2022 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження 30 днів з дня складання повного судового рішення.Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

Рішення складено та підписано суддею

в повному обсязі 29.04.24

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118686090
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —400/5518/22

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 25.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 25.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні