Постанова
від 17.04.2024 по справі 440/15393/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2024 р.Справа № 440/15393/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Спаскіна О.А.,

Суддів: Присяжнюк О.В. , Любчич Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Труфанової К.М.

представника відповідача - Шинкаренко Н.М.,

представника третьої особи - Пузь Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційними скаргами Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп" на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.02.2024, головуючий суддя І інстанції: О.О. Кукоба, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 23.02.24 по справі № 440/15393/23

за позовом ОСОБА_1

до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп"

про визнання громадських слухань такими, що не відбулися,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп", в якому з урахуванням заяви від 27.10.2023 про уточнення позовних вимог /т. 1, а.с. 70-71/ просив:

- визнати протиправними дії Кременчуцької міської ради щодо проведення громадських слухань від 21.07.2023 про врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області;

- визнати громадські слухання від 21.07.2023 щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, такими, що не відбулися.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 20 лютого 2024 року позов задоволено частково.

Визнано громадські слухання 21.07.2023 щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, такими, що не відбулися.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на користь ОСОБА_1 судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 6000,00 грн (шість тисяч гривень).

Відповідач, Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області та третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп", не погодившись із рішенням суду першої інстанції, подали апеляційні скарги, у яких просять останнє скасувати та прийняти нове, яким відмовити позивачу у задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилаються на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на їх думку, вирішення спору судом першої інстанції.

Позивачем подано відзиви на апеляційні скарги Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп", в яких він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційні скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав в повному обсязі, посилаючись на мотиви та доводи, викладені в апеляційній скарзі.

Представник третьої особи в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав в повному обсязі, посилаючись на мотиви та доводи, викладені в апеляційній скарзі, також підтримує апеляційну скаргу відповідача.

Позивач в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі та без участі його представника.

Відповідно до ч.2 ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційних скарг, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційні скарги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що ОСОБА_1 є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України № НОМЕР_1 /т. 1, а.с. 15/; місце проживання зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджено довідкою про реєстрацію місця проживання особи від 20.08.2019 №26656 /т. 1, а.с. 16/.

02.09.2022 між Кременчуцькою міською радою та ТОВ "Алма оіл груп" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:003:0009 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель та споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в Північному промисловому вузлі в м. Кременчуці, загальною площею 70000 кв.м. Договір укладено строком на 15 (п`ятнадцять) років /т. 1, а.с. 108-110/.

Угодою від 18.10.2023 №36 про розірвання договору оренди землі, укладеною між Кременчуцькою міською радою та ТОВ "Алма оіл груп", сторони домовились про припинення дії вищевказаного договору оренди землі у зв`язку із зміною цільового призначення земельної ділянки та переоформленням права користування земельною ділянкою /т. 1, а.с. 121/.

18.10.2023 між Кременчуцькою міською радою та ТОВ "Алма оіл груп" укладений договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:003:0009 для будівництва заводу для переробки вуглеводневої сировини (код виду цільового призначення земельної ділянки розділ 11 підрозділ 11.02) по проїзду Галузевому в м. Кременчуці, загальною площею 70000 кв.м. Договір укладено строком на 3 (три) роки /т. 1, а.с. 123-125/.

08.06.2023 між Кременчуцькою міською радою та ТОВ "Алма оіл груп" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:002:0129 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для виробничих потреб по проїзду Галузевому в м. Кременчуці, загальною площею 2959 кв.м. Договір укладено строком на 15 (п`ятнадцять) років /т. 1, а.с. 132-134/.

Також 08.06.2023 між Кременчуцькою міською радою та ТОВ "Алма оіл груп" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:002:0181 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для виробничих потреб по проїзду Галузевому в м. Кременчуці, загальною площею 12810 кв.м. Договір укладено строком на 15 (п`ятнадцять) років /т. 1, а.с. 144-146/.

26.04.2023 ТОВ "Алма оіл груп" звернулось до Кременчуцької міської ради із заявою (вх. №01-63/4188), в якій просило надати дозвіл на внесення змін до містобудівної документації - детального плану території, розташованої в Північному промвузлі м. Кременчука Полтавської області, у зв`язку з плануванням нового будівництва заводу для переробки вуглеводної сировини на земельній ділянці з кадастровим номером 5310436100:01:003:0009, яка перебуває у користуванні на підставі договору оренди землі. Додатки: копія договорів оренди; копія виписки з ЄДР; обґрунтування /т. 1, а.с. 159/.

Зі змісту обґрунтування /т. 1, а.с. 160/ слідує, що проектні рішення щодо забудови земельної ділянки розроблені на підставі наступних нормативних документів: ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій"; ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва"; ВБН В.2.2-58.1-94 "Проектування складів нафти і нафтопродуктів з тиском насичених парів не вище 93,3 кПа"; НАПБ В.07.003-88/112 (ВУПП-88) "Відомчі вказівки по протипожежному проектуванню підприємств, будинків і споруджень нафтопереробної й нафтохімічної промисловості" та інших нормативних документів. Земельна ділянка під проектування розташована в виробничій зоні північної частини міста Кременчук. На земельній ділянці загальною площею 7га (кадастровий номер 5310436100:01:003:0009), передбачається: "Нове будівництво. Завод для переробки вуглеводневої сировини в Північному промисловому вузлі в м. Кременчук, Полтавської області" площею 3,617 га, при умові коригування детального плану території виробничої частини міста. Сполучення проектованого підприємства з загальною мережею автомобільних доріг буде здійснюватися через примикання до існуючої проїзної дороги виробничої зони з виїздом на Галузевий проїзд м. Кременчук. Розміщення проектованого підприємства передбачається з урахуванням комплексу умов і обмежень нормативного характеру. Обмеженнями є нормативні протипожежні розриви та санітарні зони, наявність або відсутність підземних комунікацій. Рішення по генеральному плану при новому будівництві прийняті з урахуванням існуючої забудови суміжних підприємств та враховують рекомендовані показники мінімальної щільності забудови майданчиків промислових підприємств. У складі проектованого підприємства передбачаються увесь комплекс інженерних рішень, технологічних споруд основного виробництва, об`єктів загальновиробничого призначення, допоміжних споруд і елементів благоустрою, що забезпечують безпечну експлуатацію для персоналу та навколишнього середовища. Нове будівництво заводу для переробки вуглеводневої сировини забезпечується інженерними комунікаціями відповідно до технічних умов інженерних служб міста.

Рішенням позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради восьмого скликання від 19.05.2023 "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" /т. 1, а.с. 156/, враховуючи звернення ТОВ "Алма оіл груп" від 26.04.2023 №01-63/4188 до Кременчуцької міської ради про наміри внести зміни до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, керуючись статтею 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", вирішено доручити Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "Алма оіл груп".

Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради звернулось до Редакції газети АVтограф із листом від 09.06.2023 №28.01-37/0057 /т. 1, а.с. 165/, в якому враховуючи, що рішенням Кременчуцької міської ради від 19.05.2023 "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" доручено Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "Алма оіл груп" висловлено прохання у строк не пізніше 16.06.2023 з метою інформування та врахування громадських інтересів мешканців міста Кременчука у своєму виданні розмістити оголошення нижчезазначеного змісту: "Повідомлення про оприлюднення проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області".

У спецвипуску АVтограф від 15.06.2023 №3 (1060) /т. 2, а.с. 3-4/ опубліковано оголошення "Повідомлення про оприлюднення проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області":

1. Повна назва документа державного планування, що пропонується, та стислий виклад його змісту: З метою врахування громадських інтересів під час розроблення проєкту містобудівної документації, що є документом державного планування місцевого рівня та звіту про стратегічну екологічну оцінку (СЕО), Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області повідомляє про початок та строки громадського обговорення проєкта документу державного планування: «Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області». Підставою розробки проєкту є рішення XX сесії VIII скликання Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 19 травня 2023 року. Проєктом розглядається - Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області. Внесення змін полягає у наступному: часткова зміна межі території детального плану (включення в межі детального плану двох земельних ділянок); зміна планувальної структури забудови на території загальною площею 8,5769 га; зміна цільового призначення існуючої земельної ділянки на даній території: кадастровий номер: 5310436100:01:003:0009; формування проєктної виробничої зони, а саме - нове будівництво заводу для переробки вуглеводневої сировини.

2. Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування: Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області.

3. Передбачувана процедура громадського обговорення: а) дата початку та строки здійснення процедури: громадські обговорення тривають 30 днів. Початок обговорень - 27 червня 2023 року. Строк завершення громадських обговорень - 27 липня 2023 року. б) способи участі громадськості (надання письмових зауважень і пропозицій, громадські слухання тощо). Пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2, Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області або на електронну пошту: uma@sat.роltаvа.uа. У повідомленнях вказуються прізвище, ім`я по батькові, адреса місця проживання та ставиться особистий підпис фізичної особи. Юридичні особи подають пропозиції та зауваження із зазначенням найменування та місцезнаходження юридичної особи. в) дата, час і місце проведення запланованих громадських слухань (у разі проведення): Громадські слухання відбудуться 21 липня 2023 року об 11:00 год. в приміщенні Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2. г) орган, від якого можна отримати інформацію та адресу, за якою можна ознайомитися з проектом документа державного планування, звітом про стратегічну екологічну оцінку та екологічною інформацією, у тому числі пов`язаною зі здоров`ям населення, що стосується документа державного планування: ознайомитися з проектом документа державного планування, звітом про стратегічну екологічну оцінку на паперових носіях можна з 8:00 до 17:00 з 27 червня 2023 року протягом 30-ти днів в Управлінні містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2. ґ) орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, його поштова та електронна адреси та строки подання зауважень і пропозицій: Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради, з 27 червня 2023 року до 27 липня 2023 року за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2 та електронну пошту: uma@sat.роltаvа.uа. Контактна особа: Ковальчук Вікторія Володимирівна - заступник начальника управління містобудування та архітектури - начальник відділу планування, забудови та містобудівного моніторингу Кременчуцької міської Кременчуцького району Полтавської області. д) місцезнаходження наявної екологічної інформації, у тому числі пов`язаної зі здоров`ям населення, що стосується документа державного планування. Сайт Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області https://kremen.gov.ua/ (розділ «Стан навколишнього середовища»).

4. Необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проєкту документа державного планування. Транскордонні консультації щодо зазначеного проєкту документа державного планування не проводяться.

Замовник/Уповноважена особа замовника: Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області / Ковальчук Вікторія Володимирівна ".

На сторінці 4 спецвипуску міститься відмітка про те, що засновник: Асоціація гуманітарно-інформаційних технологій. Свідоцтво про реєстрацію: КВ №23539-13379 ПР. Видавець: редакція газети «Автограф». Головний редактор: Роман Кацай. Адреса редакції: 39601, Кременчук, вул. Давида Кострова, 37. Друк: ФОП ОСОБА_3 . Наклад 100 прим. /т. 2, а.с. 4, зі звороту/.

Також на офіційному вебпорталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету 16.06.2023 оприлюднено аналогічного змісту оголошення "Повідомлення про оприлюднення проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" /т. 2, а.с. 5-10/.

ФОП ОСОБА_4 розроблено замовлення А-01-2023 "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", замовник - Кременчуцька міська рада /т. 2, а.с. 81-155/.

23.06.2023 ТОВ "НТЦ "Промекологія" виготовлено Звіт про стратегічну екологічну оцінку містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", замовник - Кременчуцька міська рада /т. 2, а.с. 40-80/..

Розпорядженням міського голови Кременчуцької міської ради від 13.07.2023 №158-Р "Про проведення громадських слухань" /т. 1, а.с. 166/, керуючись Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядком проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №555 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2022 №1196), рішенням Кременчуцької міської ради від 19.05.2023 "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", пп. 7, 20 п. 4 статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", вирішено: 1. Провести громадські слухання щодо врахування громадських інтересів документа державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" 21 липня 2023 року об 11.00 в приміщенні Кременчуцької міської ради за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2; 2. Відповідальними за організаційно-технічне забезпечення визначити секретаря міської ради Гриценка Ю.В. та організаційно-контрольний відділ апарату міського голови Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області ( Безугла О.В. ); 3. Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради опрацювати в строк до 27.07.2023 пропозиції громадськості по питанню документа державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" та надати відповідні рекомендації.

На офіційному вебпорталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету 13.07.2023 оприлюднено оголошення "Інформація про проведення громадських слухань: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" /т. 2, а.с. 10/ наступного змісту: "З метою врахування громадських інтересів Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області повідомляє про проведення громадських слухань документа державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області". Громадські слухання відбудуться 21 липня 2023 року об 11:00 год в приміщенні Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2. Під час реєстрації учасників громадських слухань та пропозицій (зауважень) громадськості організатором проведення громадських слухань забезпечується ідентифікація фізичних осіб, представників юридичних осіб.

21.07.2023 проведено громадські слухання щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області.

Так, відповідно до протоколу громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області від 21.07.2023 /т. 1, а.с. 167-179/:

- Місце проведення: приміщення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: площа Перемоги, буд. 2. Час проведення: 11.00.

- Замовник: Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області. Розробник: Фізична особа - підприємець ОСОБА_4

- Запрошені: Гриценко Ю.В . - секретар міської ради; Кравченко Д.В. - заступник міського голови; Волощенко О.Г. - начальник управління містобудування та архітектури; Сазонов С.М. - архітектор проекту; Поліщук В.М. - інженер з охорони навколишнього середовища ТОВ "Науково-технічний центр "Промекологія".

- Присутні: учасники громадських слухань - мешканці Кременчуцької міської територіальної громади у кількості 274 особи згідно з Додатком 1 до цього протоколу на 29 аркушах; представники засобів масової інформації.

- Порядок денний громадських слухань: 1. Виступ головуючого громадських слухань щодо оголошення загальної інформації, оголошення порядку денного та регламенту громадських слухань. 2. Розгляд проекту "Про внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області".

- за результатами проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, ухвалено погодити внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області. Голосували: "за" - 254, "утрималось" - 5, "проти" - 15, "не голосували" - немає.

Вважаючи дії відповідача щодо проведення громадських слухань від 21.07.2023 про врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області протиправними, а громадські слухання від 21.07.2023 такими, що не відбулися, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи частково позов, суд першої інстанції дійшов висновку про визнання громадських слухань 21.07.2023 щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, такими, що не відбулися.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Враховуючи, що відповідач та третя особа оскаржують рішення суду першої інстанції лише в частині задоволення позовних вимог, колегія суддів не вбачає підстав для надання правової оцінки рішенню суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову, в межах розгляду даних апеляційних скарг.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 13 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (надалі - Закон № 280/97-ВР), територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади.

Згідно з пп. 10 п. "а" ч. 1 ст. 31 Закону № 280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить проведення громадського обговорення містобудівної документації.

Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (надалі - Закон № 3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до п.п. 3, 7 ст. 1 Закону № 3038-VІ, детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Згідно з ч.ч. 1-3 ст. 8 Закону № 3038-VІ, планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.

Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону №3038-VІ, планування територій на державному рівні здійснюється шляхом розроблення відповідно до закону Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України, а також внесення змін до них.

Містобудівна документація на державному рівні підлягає експертизі та стратегічній екологічній оцінці.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону №3038-VI, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 16 Закону №3038-VI, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у порядку, визначеному законодавством для її розроблення та затвердження.

Склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні встановлюються Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації.

Згідно з ч. 1, 5, 6 ст. 19 Закону №3038-VI, детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.

Детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід`ємними складовими генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану.

Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 21 Закону № 3038-VІ, громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому законодавством порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.

Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні. Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.

До складу погоджувальної комісії входять: 1) посадові особи замовника містобудівної документації; 2) представники органу земельних ресурсів, природоохоронного органу, органу охорони здоров`я, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів; 3) представники професійних об`єднань та спілок, архітектори, науковці; 4) уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань. Кількість представників громадськості має становити не менш як 50 відсотків і не більш як 70 відсотків загальної чисельності комісії.

Головою погоджувальної комісії є посадова особа замовника містобудівної документації.

Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її утворення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення таких пропозицій (зауважень).

Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менш як дві третини її членів (з них не менше половини - представники громадськості). Рішення погоджувальної комісії оформлюється протоколом.

У разі неможливості врегулювати спірні питання між сторонами погоджувальною комісією остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті замовником містобудівної документації рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.

Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в медіа, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації. Особи, які оприлюднюють проекти містобудівної документації на місцевому рівні, є відповідальними за їх автентичність.

Фінансування заходів щодо врахування громадських інтересів здійснюється за рахунок замовників містобудівної документації.

Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Механізм проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні: комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад (далі - комплексні плани), генеральних планів населених пунктів, а також детальних планів територій у межах та за межами населених пунктів, визначає Порядок проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №555 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2022 № 1196) (надалі - Порядок № 555).

Відповідно до п. 2 Порядку №555, проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні (далі - громадські слухання) здійснюється в рамках проведення процедури громадського обговорення під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації із урахуванням вимог Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".

Згідно з п. 5 Порядку № 555, організатором проведення громадських слухань є замовник розроблення містобудівної документації.

Під час реєстрації учасників громадських слухань та пропозицій (зауважень) громадськості організатором проведення громадських слухань забезпечується ідентифікація фізичних осіб, представників юридичних осіб.

Пропозиції (зауваження) фізичних та юридичних осіб, які не подали підтвердних документів для забезпечення їх ідентифікації, не розглядаються.

Відповідно до п. 7 Порядку № 555, громадські слухання проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Інформація про проведення громадських слухань (час і місце проведення, вимоги до учасників громадських слухань згідно з цим Порядком) оприлюднюється одночасно із оприлюдненням проекту містобудівної документації на місцевому рівні (в одному інформаційному повідомленні), а також додатково в окремому інформаційному повідомленні на офіційному веб-сайті замовника розроблення містобудівної документації за п`ять робочих днів до визначеної дати проведення громадських слухань.

Згідно з п. 8 Порядку № 555, інформаційне повідомлення про проведення громадських слухань повинно містити такі відомості: рішення сільської, селищної, міської ради про розроблення проекту містобудівної документації на місцевому рівні; завдання на розроблення містобудівної документації на місцевому рівні; відомості про замовника та розробника проекту містобудівної документації на місцевому рівні та підстави для його розроблення; інформацію про дату, час і місце проведення громадських слухань та умови участі в них; інформацію про час і місце, де у вільному доступі протягом п`яти календарних днів до дати проведення громадських слухань (у тому числі у вихідні дні та в неробочий час) можна ознайомитися з матеріалами проекту містобудівної документації на місцевому рівні на паперових чи інших твердих (матеріальних) носіях; інформацію про посадову особу замовника розроблення містобудівної документації, відповідальну за забезпечення організації розгляду пропозицій (зауважень), та адресу, за якою можуть надсилатися пропозиції (зауваження); матеріали щодо проекту містобудівної документації на місцевому рівні в повному обсязі відповідно до визначеного в установленому законом порядку складу та змісту, крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом.

До проведення громадських слухань щодо проекту комплексного плану замовником розроблення містобудівної документації забезпечується розміщення матеріалів на паперових чи інших твердих (матеріальних) носіях у кожному населеному пункті, що входить до складу територіальної громади (старостинського округу), відповідно до графіка, затвердженого замовником розроблення містобудівної документації та опублікованого на його офіційному веб-сайті, на строк не менше ніж три робочі дні.

Інформування жителів відповідного населеного пункту (старостинського округу) про місце та строки розміщення зазначених матеріалів здійснюється через офіційний веб-сайт замовника розроблення містобудівної документації не раніше ніж за п`ять робочих днів.

До проведення громадських слухань щодо проекту генерального плану населеного пункту - міста, що має внутрішній адміністративно-територіальний поділ на райони в місті, замовником розроблення містобудівної документації забезпечується розміщення матеріалів на паперових чи інших твердих (матеріальних) носіях у кожному районі в місті відповідно до графіка, затвердженого замовником розроблення містобудівної документації та опублікованого на його офіційному веб-сайті, на строк не менше ніж три робочі дні.

Інформування жителів відповідного району в місті про місце та строки розміщення зазначених матеріалів здійснюється через офіційний веб-сайт замовника розроблення містобудівної документації не раніше ніж за п`ять робочих днів.

Відповідно до п. 9 Порядку №555, громадські слухання проводяться під головуванням уповноваженого представника замовника розроблення містобудівної документації, який: проводить реєстрацію учасників громадських слухань; оголошує порядок денний; інформує учасників про порядок ведення протоколу, подання пропозицій (зауважень) у письмовій та/або усній формі, зміст пропозицій (зауважень), що надійшли, та процедуру їх урахування; забезпечує ведення обговорення, подання пропозицій (зауважень) громадськості із дотриманням регламенту; забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію перебігу громадських слухань; готує протокол громадських слухань.

Громадські слухання розпочинаються з доповіді розробника та/або замовника розроблення містобудівної документації про розроблений проект містобудівної документації.

Перебіг громадських слухань та подані пропозиції (зауваження) оформляються протоколом, який підписується головуючим. Файл аудіо- та/або відеофіксації перебігу громадських слухань додається до протоколу.

Замовник розроблення містобудівної документації зобов`язаний забезпечити реєстрацію пропозицій (зауважень) учасників громадських слухань із дотриманням регламенту та фіксуванням у протоколі громадських слухань інформації про відсутність пропозицій (зауважень) учасників громадських слухань.

Згідно з п. 10 Порядку № 555, на початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції (зауваження), поставити запитання усно чи письмово.

У разі коли замовник розроблення містобудівної документації не може прийняти рішення про врахування відповідної пропозиції (зауваження) безпосередньо під час проведення громадських слухань, така пропозиція (зауваження) розглядається на погоджувальній комісії у визначеному порядку.

Під час громадських слухань незалежно від наявності чи відсутності пропозицій (зауважень) громадськості голосуванням учасників громадських слухань (половина голосів зареєстрованих учасників громадських слухань із правом голосу плюс один голос) обираються представники громадськості, які увійдуть до складу погоджувальної комісії в разі її утворення за результатами громадських обговорень, про що зазначається у протоколі громадських слухань.

Відповідно до п. 11 Порядку № 555, усі пропозиції (зауваження) та запитання заносяться (додаються) до протоколу.

Протокол громадських слухань має містити: 1) дату, час і місце проведення громадських слухань; 2) предмет громадських слухань; 3) кількість учасників громадських слухань; 4) виклад перебігу громадських слухань; 5) пропозиції (зауваження), що були висловлені під час громадських слухань; 6) рішення за результатами громадських слухань, яке повинно обов`язково містити перелік уповноважених представників громадськості для участі в погоджувальній комісії.

До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції (зауваження), подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі.

Протокол громадських слухань складається у двох оригінальних примірниках, один із яких передається замовникові розроблення містобудівної документації, а інший не пізніше ніж через два робочі дні після проведення громадських слухань розміщується у приміщенні сільської, селищної, міської ради на інформаційному стенді (дошці оголошень) із забезпеченням вільного доступу громадян до нього.

Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі, проводиться їх веб-трансляція, відео- та/або аудіозапис.

Сканована копія протоколу, відеозапис та стенограма громадських слухань розміщуються на офіційному веб-сайті замовника розроблення містобудівної документації у відповідному розділі у двотижневий строк, але не пізніше ніж оприлюднення результатів розгляду пропозицій (зауважень) громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні відповідно до процедури громадських обговорень.

Оригінальний примірник протоколу громадських слухань зберігається замовником розроблення містобудівної документації протягом п`яти років і має бути доступним для ознайомлення громадськості.

Згідно з п. 13 Порядку № 555, затверджений замовником розроблення містобудівної документації протокол громадських слухань є підставою для коригування розробником проекту містобудівної документації на місцевому рівні виключно щодо поданих пропозицій (зауважень) громадськості в частині, що не суперечить нормативно-правовим актам і будівельним нормам.

Розробник проекту містобудівної документації протягом одного місяця з дати проведення громадських слухань вносить відповідні коригування до проекту відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

За зверненням розробника містобудівної документації замовник розроблення містобудівної документації на місцевому рівні може продовжити строк коригування проекту містобудівної документації на місцевому рівні, але не більше ніж на строк дії чинного договору з розробником містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п. 14 Порядку №555, затвердження містобудівної документації на місцевому рівні без проведення громадських слухань проектів такої документації забороняється. Протокол громадських слухань проекту містобудівної документації є невід`ємною складовою зазначеної документації.

Згідно з п. 15 Порядку №555, фінансування заходів із розгляду пропозицій (зауважень) громадськості здійснюється за рахунок замовника розроблення містобудівної документації.

Відповідно до п. 17 Порядку №555, громадські слухання можуть бути визнані такими, що не відбулися, у разі порушень вимог цього Порядку та законодавства, зокрема через: безпідставне повернення пропозицій (зауважень), нездійснення реєстрації, невчасну реєстрацію або неправомірну відмову в реєстрації пропозицій (зауважень); недотримання посадовими особами встановлених строків під час організації та проведення громадських слухань; неоприлюднення, невчасне оприлюднення чи оприлюднення не в повному обсязі документів, передбачених для оприлюднення, під час громадських слухань; необґрунтовану відмову щодо врахування пропозицій (зауважень) у рамках громадських слухань; недотримання вимог цього Порядку щодо перевірки приналежності учасників громадських слухань до відповідної території та їх представництва; прийняття рішення під час громадських слухань щодо визнання їх такими, що не відбулися; інші дії чи бездіяльність, що порушують вимоги законодавства про проведення громадських слухань.

Рішення про визнання громадських слухань такими, що не відбулися, може бути прийняте шляхом голосування учасників громадських слухань (не менше ніж дві третини голосів учасників громадських слухань) або замовником розроблення містобудівної документації.

Громадські слухання можуть бути визнані такими, що не відбулися, у судовому порядку.

Згідно з п. 19 Порядку № 555, у разі коли громадські слухання визнано такими, що не відбулися, або вони не були проведені у визначені в інформаційному повідомленні дату, час і у визначеному місці із встановлених цим Порядком причин, замовник розроблення містобудівної документації призначає повторні громадські слухання, про що повідомляє на своєму офіційному веб-сайті не пізніше ніж за п`ять робочих днів.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України від 20.03.2018 № 2354-VIII "Про стратегічну екологічну оцінку", проект документа державного планування та звіт про стратегічну екологічну оцінку оприлюднюються на офіційному веб-сайті замовника та вносяться ним до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості.

Тобто, громадське обговорення при розробленні проектів містобудівної документації є необхідною складовою дотримання законодавства про регулювання містобудівної діяльності та щодо стратегічної екологічної оцінки. Громадське обговорення детального плану території на місцевому рівні забезпечується шляхом оприлюднення проєктів містобудівної документації на місцевому рівні; наданням особам, які мають право на подання пропозицій та зауважень до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій (зауважень); безпосереднім поданням пропозицій (зауважень) громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування та їх розглядом; утворенням (у разі необхідності) погоджувальної комісії для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення; оприлюдненням результатів розгляду пропозицій (зауважень) громадськості до проектів містобудівної документації.

Як свідчать матеріали справи, рішенням позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання від 19.05.2023 "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" вирішено доручити Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП".

Відповідно до положень пунктів 19.14 та 19.15 Статуту територіальної громади міста Кременчука, затвердженого рішенням ХІV сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області сьомого скликання від 27.09.2016, інформація про проведення громадських слухань оприлюднюється на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та виконавчого комітету, а також у міських засобах масової інформації не пізніше, як за 5 робочих днів до їх проведення. У випадках особливої необхідності населенню повідомляється про проведення громадських слухань у день їх проведення.

Повідомлення населення про проведення громадських слухань має бути письмовим. Особам, які представляють ініціативну групу з проведення громадських слухань, доцільно розміщувати повідомлення у формі оголошення, наприклад, на дошці оголошень у громадських місцях міста. Інформувати членів територіальної громади про громадські слухання також можна за допомогою адресної розсилки запрошень та іншими видами публічних оголошень.

Судовим розглядом встановлено, що у газеті АVтограф від 15.06.2023 № 3 (1060) та на офіційному вебпорталі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Виконавчого комітету від 16.06.2023 розміщено відповідне повідомлення та доведено до відома мешканців Кременчуцької міської територіальної громади про проведення громадських обговорень та слухань щодо Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у порядку та строки, встановлені у пунктом 19.14 Статуту територіальної громади міста Кременчука.

Колегія суддів вважає необґрунтованими доводи позивача про неналежне повідомлення відповідачем громадськості у міських засобах масової інформації, оскільки ані вимоги Порядку №555, ані вимоги Статуту територіальної громади міста Кременчука не містять вимоги щодо розміщення відповідної інформації в конкретному міському засобі масової інформації, а також не встановлюють вимог до такого місцевого ЗМІ, вимог щодо кількості випущеного тиражу тощо.

Також матеріалами справи підтверджено факт оприлюднення на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету (https://kremen.gov.ua) 16.06.2023 повідомлення про проведення громадських слухань, шляхом розміщення оголошення: "Інформація про проведення громадських слухань: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", в якому містилась інформація стосовно громадського обговорення, відтак доводи позивача про відсутність такого оприлюднення на офіційному веб-порталі відповідача є необґрунтованими.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає помилковими висновки суду першої інстанції щодо не дотримання відповідачем вимог пункту 8 Порядку № 555 та пунктів 19.14. та 19.15 Статуту територіальної громади міста Кременчука щодо оприлюднення інформації про проведення громадських слухань щодо Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області.

Щодо висновків суду першої інстанції про те, що залучений до матеріалів справи список учасників /т. 1, а.с. 180-208/ не дає можливість достеменно встановити учасників таких слухань з огляду на відсутність інформації про документи, що підтверджують особу, колегія суддів зазначає наступне.

Пунктом 4, 5 Порядку № 555 вставолено, що у громадських слуханнях можуть брати участь: громадськість; уповноважені особи підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, які розташовані на території, щодо якої розробляється така документація; уповноважені посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, повноваження яких поширюється на територію, щодо якої розробляється містобудівна документація, а також на територію, суміжну з територією, щодо якої розробляється така документація; представники замовника розроблення містобудівної документації та розробника містобудівної документації.

Під час реєстрації учасників громадських слухань та пропозицій (зауважень) громадськості організатором проведення громадських слухань забезпечується ідентифікація фізичних осіб, представників юридичних осіб.

Судовим розглядом встановлено, що 21.07.2023 року відбулась реєстрація всіх бажаючих прийняти участь у громадських слуханнях відповідно до списку учасників громадських слухань Кременчуцької міської територіальної громади, який є невід`ємною частиною протоколу громадських слухань Кременчуцької міської територіальної громади.

Вищезазначений список учасників громадських слухань містить наступні розділи: «Прізвище, ім`я, по батькові члена територіальної громади», «Число, місяць і рік народження», «Адреса реєстрації/місця проживання та контактні дані», «Особистий підпис».

Судом встановлено, що інформація була внесена у вказані розділи на підставі офіційних документів, що посвідчують особу учасника, крім того сам учасник своїм підписом засвідчив правильність зазначених даних про нього, у зв`язку з чим, колегія суддів зазначає, що інформація, що міститься у списку учасників громадських слухань є достатньою для встановлення учасника слухань.

На виконання вимог статті 13 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку" Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області від 27.06.2023 внесено до Єдиного реєстру стратегічно екологічної оцінки Проєкт документа державного планування "Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", Звіт про СЕО та Повідомлення про оприлюднення зазначених документів. Врахування зауважень та пропозицій від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України і Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської ОВА представлено в Довідці про консультації з органами виконавчої влади у процесі стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території розташованої на Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області". Вказана довідка є публічною інформацією і була внесена Замовником до Єдиного реєстру СЕО, а також розміщена на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Виконавчого комітету.

Крім того, документ державного планування "Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" затверджено з дотриманням вимог Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку", що підтверджується наявним в матеріалах справи листом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 28.09.2023 №25/5-21/15260-23.

Після проведення громадських слухань в рамках проведення процедури громадського обговорення щодо проекту містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", розробленої ФОП ОСОБА_4 , було прийнято рішення позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання "Про затвердження внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" від 08.09.2023 року, яким вирішено затвердити внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області.

Відтак, є підстави констатувати, що правові наслідки створює рішення позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання "Про затвердження внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" від 08.09.2023, а не протокол громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області від 21.07.2023, який вже реалізований (вичерпав свою дію), а тому у контексті спірних правовідносин та власне у площині фактичних обставин справи доводи про визнання громадських слухань, оформлених цим протоколом, такими, що не відбулися, можуть розглядатися судом лише у площині підстав позову, але не як самостійний спосіб захисту (з огляду на те, що спір фактично виник у зв`язку із незгодою позивача із внесенням змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області).

З урахуванням встановлених по справі обставин, що підтверджуються наявними в матеріалах справи, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для визнання громадських слухань 21.07.2023 щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, такими, що не відбулися, так як наслідок, наявності підстав для відмови в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення, є, зокрема, неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Згідно з ч. 2ст. 317 КАС України неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.

Отже, враховуючи те, що судом першої інстанції неповно з`ясовано всі обставини, що мають значення для справи та порушено норми матеріального права, колегія суддів дійшла висновку про задоволення апеляційних скарг Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп", скасування рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог з прийняттям в цій частині нового рішення про відмову в цій частині позовних вимог ОСОБА_1 .

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Алма оіл груп" задовольнити.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20.02.2024 по справі № 440/15393/23 скасувати в частині задоволення позову.

В цій частині прийняти постанову, якою в задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити в повному обсязі .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя О.А. СпаскінСудді О.В. Присяжнюк Л.В. Любчич Повний текст постанови складено 29.04.2024 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118693865
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —440/15393/23

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні