ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
29.04.2024 Справа № 905/20/24
Господарський суд Донецької області у складі судді Зекунова Е.В., розглянувши матеріали справи
за позовом Заступника керівника Донецької обласної прокуратури в інтересах держави в особі Південного офісу Держаудитслужби м.Одеса
до відповідачів ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МИРНОГРАДВУГІЛЛЯ" та Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕВАЙС-ТРЕЙДІНГ»
про визнання недійсними рішення уповноваженої особи, договору поставки та додаткової угоди, -
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Донецької обласної прокуратури, звернувся до Господарського суду Донецької області з позовом, в інтересах держави в особі Південного офісу Держаудитслужби м.Одеса до відповідачів ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МИРНОГРАДВУГІЛЛЯ" та Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» (з урахуванням заяви про зміну позовних вимог викладено у письмових поясненнях від 29.02.2024) про:
-Визнання недійсним рішення уповноваженої особи Державного підприємства «Мирноградвугілля», оформленого протоколом уповноваженої особи від 05.06.2023 № 4 у закупівлі UA-2023-05-01-007767-a, яким відхилено пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕВАЙС-ТРЕЙДИНГ».
-Визнання недійсним рішення уповноваженої особи Державного підприємства «Мирноградвугілля», оформленого протоколом уповноваженої особи від 03.07.2023 № 6 у закупівлі UA-2023-05-01-007767-a, яким прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника та про намір укласти договір із учасником ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
-Визнання недійсним договору поставки від 17.07.2023 № 13 ВК, укладеного між Державним підприємством «Мирноградвугілля» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» на суму 11 313 540 грн. з додатковою угодою до нього за №1 від 29.08.2023 на суму 2 262 708 грн.
Даний позов подано прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Південного офісу Держаудитслужби.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 08.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №905/20/24 за правилами загального позовного.
Досліджуючи обставини справи, судом встановлено, що 01 травня 2023 року ДП «Мирноградвугілля» оголосило про проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі деревини хвойних порід (опис предмета закупівлі: 2460 метри кубічні, стійка руднична 14-22 см L 2-4м) (закупівля № UA-2023-05-01-007767-a).
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій встановлено, що пропозиції надали учасники: ТОВ «ЛЕВАЙС-ТРЕЙДІНГ» з ціновою пропозицією 9 594 000,00 грн з ПДВ, ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» з ціновою пропозицією 11 313 540,00 грн. з ПДВ.
03.07.2023 ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" визнано переможцем закупівлі (протокол № 6).
17.07.2023 між ДП «Мирноградвугілля» (Покупець) та ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" (Постачальник) укладено договір № 13 ВК на поставку деревини за кодом CPV за ДК 021:2015 03410000-7 (деревина хвойних порід за кодом CPV за ДК 021:2015 03411000-4).
У відповідності до пункту 1.1 Договору, Постачальник зобов`язується поставити 2460 м.куб. (стійка руднична 14-22 см L 2-4м), за ціною 4 599,00 грн. без ПДВ за 1 м.куб., на суму 11 313 540,00 грн. без ПДВ.
Згідно пункту 2.1 Договору, сума Договору складає 11 313 540,00 грн. без ПДВ.
Оплата за узгоджену партію товару здійснюється за фактом постачання товару та за умови наявності відповідного фінансування протягом 220 календарних днів з моменту отримання товару (п.3.3 Договору).
Відповідно до п. 9.9 Договору термін його дії до 31.12.2023, а за фінансовими зобов`язаннями до повного та належного їх виконання.
Договір підписаний уповноваженими особами та скріплений печатками Сторін.
28 серпня 2023 року ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" та Державне підприємство «Мирноградвугілля» уклали додаткову угодою №1 до договору № 13 ВК від 17.07.2023, якою внесли зміни до істотних умов договору.
У пункті 1 Додаткової угоди зазначається, що на підставі підпункту 6 пункту 19 Особливостей, яким передбачено змінити істотні умови договору про закупівлю після його підписання та до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, у випадку зміни ціни у договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг щодо оподаткування пропорційно до зміни таких ставок, та/або пільг з оподаткування, а також у зв`язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування сторони, Сторони дійшли взаємної згоди внести зміни до умов Договору.
У зв`язку із скасуванням пільги з оподаткування через втрату чинності п. 261 в підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу та зміною ставки на додану вартість (п.2 Додаткової угоди), Сторони внесли зміни до п.1.1, п.2.1 договору поставки, виклавши їх в наступній редакції:
Пункт 1.1 Договору За цим Договором Постачальник зобов`язується поставити деревину за кодом CPV за ДК 021:2015 03410000-7 (деревина хвойних порід за кодом CPV за ДК 021:2015 03411000-4) - Стійка руднична 14-22 см L 2-4м; 2460 м.куб., за ціною 4 599,00 грн. без ПДВ за 1 м.куб., разом на суму 11 313 540,00 грн. без ПДВ. Сума ПДВ 2 262 708,00 грн. Всього з ПДВ 13 576 248,00 грн.
Пункт 2.1 Договору - Сума Договору складає 13 576 248,00 грн., у тому числі ПДВ 2 262 708,00 грн.
Додаткова угода підписана заступником директора ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" Моргуном Аретемом Костянтиновичем та в.о.генерального директора ДП «Мирноградвугілля» Волошина Сергія Вікторовича, скріплені печатками Сторін.
Отже, зміни до Договору поставки, оформлені додатковою угодою №1 від 29.08.2023, обґрунтовані Сторонами (Відповідачами) нормами підпункту 6 п. 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, начебто, у зв`язку із скасуванням пільги з оподаткування через втрату чинності п. 261 в підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу та зміною ставки на додану вартість.
Підпунктом 6 пункту 19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 встановлено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв`язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування.
Спір в цій справі виник у зв`язку із виконанням договору №13 ВК від 17.07.2023 про закупівлю товарів за державні кошти.
За приписами частин 4-5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі" умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
У зв`язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України "Про оборонні закупівлі", а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.
Чинне законодавство однозначно відносить ціну до істотних умов договору (купівля-продаж, поставка, контрактація, підряд, оренда тощо), оскільки без безпосереднього зазначення ціни в договорі він вважатиметься недійсним.
Будь-який суб`єкт підприємницької діяльності діє на власний ризик. Укладаючи договір поставки товару на певний строк у майбутньому, він гарантує собі можливість продати свій товар, але при цьому несе ризики зміни його ціни. Підприємець має передбачати такі ризики і одразу закладати їх у ціну договору.
Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов.
Згідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
З урахуванням положень ЦК України та Закону України "Про публічні закупівлі" (в редакції станом на дату укладення договору) зміна істотних умов договору про закупівлю (збільшення ціни за одиницю товару) є правомірною виключно за таких умов:
- відбувається за згодою сторін;
- порядок зміни умов договору має бути визначений самим договором (відповідно до проекту, який входив до тендерної документації);
- підстава збільшення - коливання ціни такого товару на ринку (обґрунтоване і документально підтверджене постачальником);
- ціна за одиницю товару може збільшуватися не більше ніж на 10%;
- загальна сума (ціна) договору не повинна збільшуватися.
29 серпня 2023 року ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" та ДП «Мирноградвугілля» уклали додаткову угоди №1 до Договору поставки від 17.07.2023 № 13 ВК, в якій збільшили ціну товару за 1 м.куб. деревини на 20%, внаслідок чого сума договору збільшилася на 2 262 708,00 грн. та стала складати 13 576 248,00 грн.
Підставою для укладання додаткової угоди №1 від 29.08.2023 до Договору поставки від 17.07.2023 Сторони вказують скасуванням пільги з оподаткування через втрату чинності п. 261 в підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу та зміною ставки на додану вартість.
Додаткова угода підписана заступником директора ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" ОСОБА_1 та в.о.генерального директора ДП «Мирноградвугілля» Волошина Сергія Вікторовича, скріплені печатками Сторін.
Відповідно до ст.652 ЦК України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов: 1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане; 2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися; 3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору; 4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.
Передбачена законодавством про публічні закупівлі норма застосовується, якщо відбувається значне коливання (зростання) ціни на ринку, яке робить для однієї сторони договору його виконання вочевидь невигідним, збитковим. Для того, щоб за таких обставин не був розірваний вже укладений договір і щоб не проводити новий тендер, закон дає можливість збільшити ціну, але не більше як на 10%. Інше тлумачення відповідної норми Закону Про державні закупівлі нівелює, знецінює, робить непрозорою процедуру відкритих торгів.
Чинне законодавство про публічні закупівлі не визначає, які органи, установи чи організації мають право надавати інформацію щодо коливання цін на ринку і які документи можуть підтверджувати таке коливання. Такі органи і такі документи можуть визначатися замовником при формуванні тендерної документації, а сторонами - при укладенні договору (відповідно до тендерної документації).
Однак, постачальнику треба не лише довести підвищення ціни на певний товар на певному ринку за допомогою доказів, але й обґрунтувати для замовника самі пропозиції про підвищення ціни, визначеної у договорі. Постачальник повинен обґрунтувати, чому таке підвищення цін на ринку зумовлює неможливість виконання договору по запропонованій замовнику на тендері ціні, навести причини, через які виконання укладеного договору стало для нього вочевидь невигідним. Постачальник також має довести, що підвищення ціни є непрогнозованим (його неможливо було передбачити і закласти в ціну товару на момент подання постачальником тендерної пропозиції. (аналогічна правова позиція викладена у постанові ОП КГС ВС у справі №927/491/19 від 18.06.2021).
У документі, який видає компетентна організація, має бути зазначена чинна ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціни на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто наявності коливання). Необхідність зазначення такої інформації зумовлюється також тим, що у випадку коливання цін зміни до договору про закупівлю вносяться з урахуванням показників коливання цін, що стали підставою для здійснення попередніх змін до договору. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження. Документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо.
В даному випадку, відповідно до відомостей веб-порталу Prozorro ДП «Мирноградвугілля» 01.05.2023 оголосило про проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі деревини хвойних порід (опис предмета закупівлі: 2460 метри кубічні, стійка руднична 14-22 см L 2-4м) (закупівля № UA-2023-05-01-007767-a); Договір № 13 ВК на поставку деревини між ДП «Мирноградвугілля» та ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" укладений 17.07.2023; додаткова угода №1 до договору № 13 ВК укладена від 29.08.2023.
Саме з такою ціною (2460 метрів кубічних деревина загальною вартістю 11 313 540,00 грн. з ПДВ) була оформлена тендерна пропозиція переможця конкурсу ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ», а згодом прийняте рішенням, оформлене протоком уповноваженої особи Державного підприємства «Мирноградвугілля» від 03.07.2023 № 6 у закупівлі UA-2023-05-01-007767-a про відповідність тендерної пропозиції учасника та про намір укласти договір із учасником ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
Станом на дату укладення Договору поставки від 17.07.2023 № 13 ВК та додаткової угоди №1 від 29.08.2023 до Договору зміст пункту 261 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (редакції ПКУ від 02.07.2023 та 24.08.2023) був викладений у наступній редакції:
«Тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, плата за які не вважається роялті згідно з абзацами другим - сьомим підпункту 14.1.225 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Для цілей цього пункту до програмної продукції відносяться:
результат комп`ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп`ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів та доступу до них;
примірники (копії, екземпляри) комп`ютерних програм, їх частин, компонентів у матеріальній та/або електронній формі, у тому числі у формі коду (кодів) та/або посилань для завантаження комп`ютерної програми та/або їх частин, компонентів у формі коду (кодів) для активації комп`ютерної програми чи в іншій формі;
будь-які зміни, оновлення, додатки, доповнення та/або розширення функціоналу комп`ютерних програм, права на отримання таких оновлень, змін, додатків, доповнень протягом певного періоду часу;
криптографічні засоби захисту інформації.
{Підрозділ 2 розділу XX доповнено пунктом згідно із Законом № 5091-VI від 05.07.2012; із змінами, внесеними згідно із Законом № 5412-VI від 02.10.2012; в редакції Закону № 2245-VIII від 07.12.2017}
Зокрема, зі змісту пункту 261 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України вбачається, що операції з постачання програмної продукції тимчасово, з 01 січня 2013 року до 01 січня 2023 року, звільняються від оподаткування ПДВ.
До програмної продукції, яка звільняється від оподаткування ПДВ, відносять будь-які зміни, оновлення, додатки, доповнення та/або розширення функціоналу комп`ютерних програм, права на отримання таких оновлень, змін, додатків, доповнень протягом певного періоду часу.
Якщо операції з постачання послуг із технічної підтримки програмної продукції, зокрема встановлення, налаштування, тестування, виявлення та усунення недоліків, включаються (є складовою частиною постачання такої продукції) до вартості програмної продукції, в т.ч. до вартості змін, оновлень, доповнень та/або розширення функціоналу комп`ютерних програм, прав на отримання таких оновлень, змін, додатків, доповнень протягом певного періоду часу, то такі операції звільняються від оподаткування ПДВ.
Послуги з технічної підтримки програмної продукції, які передбачають виключно постачання послуг із встановлення, налаштування, тестування, виявлення та усунення недоліків, консультування щодо користування програмною продукцією, які не передбачають внесення будь-яких змін до програмної продукції, та вартість яких не включає зміни, оновлення, додатки, доповнення та/або розширення функціоналу комп`ютерних програм, а також право (права) на отримання таких змін, оновлень, додатків, доповнень та/або розширення функціоналу комп`ютерних програм протягом певного періоду часу, оподатковуються ПДВ на загальних підставах.
Тобто, пунктом 261 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України передбачені пільги від оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції.
Пункт 261 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України у період проведення закупівлі UA-2023-05-01-007767-a, укладення та дії Договору №13 ВК взагалі не передбачав пільг від оподаткування ПДВ операцій з поставки деревини за кодом CPV за ДК 021:2015 03410000-7, тому не може бути використаний у якості підстави для зміни істотних умов Договору передбачених підпунктом 6 пункту 19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 та частини 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі".
Отже, внаслідок внесення до додаткової угоди №1 від 29.08.2023 до Договору поставки від 17.07.2023 завідомо неправдивих відомостей, посадові особи ТОВ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ" та Державного підприємства «Мирноградвугілля» незаконно збільшили ціну товару (деревина) за 1 м.куб. деревини на 20%, внаслідок чого вартість товару по Договору у закупівлі № UA-2023-05-01-007767-a незаконно збільшилася на 2 262 708,00 грн. та стала складати 13 576 248,00 грн.
29 серпня 2023 року ТОВ ««ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» здійснило поставку стійки рудничної 14-22 см L 2-4м у кількості 81 м.куб., за ціною 5 518,80 грн. з ПДВ за 1 м.куб. На загальну суму 447 022,80 грн. з ПДВ.
Підтвердженням цього є видаткові накладні №673 від 29.08.2023 та №674 від 29.08.2023, що підписані уповноваженими представниками Покупця та Постачальника.
Рішенням Господарського суду від 29.04.2024 у справі №905/20/24 визнано недійсними пункти 1.1 та 2.1 Договору поставки від 17.07.2023 № 13 ВК, укладеного між Державним підприємством «Мирноградвугілля» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ» в частині визначення сторонами вартості товару та загальної суми Договору без урахування податку на додану вартість.
Визнано недійсною додаткову угодою №1 від 29.08.2023 до договору поставки від 17.07.2023 № 13 ВК.
Отже, судом у справі встановлені обставини вчинення порушень приписів Цивільного Кодексу України, Закону України "Про публічні закупівлі", що безумовно посягає на суспільні, економічні та соціальні основи держави, адже в першу чергу нівелює такий основний принципу існування держави України в цілому як верховенство права, у зв`язку з чим наведені правочини, визнані судом недійсними.
Поряд з цим, такі обставини призведуть до вибуття із власності держави коштів на суму на 2 262 708,00 грн, та на переконання суду, містять ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 191, 364, 366 Кримінального кодексу України, в діях посадових осіб Державного підприємства «Мирноградвугілля» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ».
Відповідно до ч.ч. 1, 11 ст. 246 Господарського процесуального кодексу України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.
Окрема ухвала стосовно порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення, надсилається прокурору або органу досудового розслідування, який повинен надати суду відповідь про вжиті ними заходи у визначений в окремій ухвалі строк. За відповідним клопотанням прокурора або органу досудового розслідування вказаний строк може бути продовжено.
Керуючись наведеними приписами законодавства, враховуючи, що викладені в даній ухвалі обставини свідчать про завдання шкоди державі у сумі, щонайменше, на 2 262 708,00 грн., суд вбачає за необхідне направити вказану окрему ухвалу, в якій викладено встановлені під час розгляду справи №905/20/24 порушення законодавства, що можуть містити ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 191, 364, 366 Кримінального кодексу України, органу досудового розслідування, до повноважень якого входить здійснення досудового розслідування відповідних злочинів - Головного управління Національної поліції в Донецькій області.
Керуючись ст.ст. 234, 235, 246 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Окрему ухвалу у справі №905/20/24 направити до Головного управління Національної поліції в Донецькій області (адреса: 85302, Донецька область, Покровський район, місто Покровськ, вулиця Мандрика, будинок 7) для організації розслідування за вказаним фактом.
2. Про результати розслідування за вказаним фактом та вжиті заходи повідомити суд у двомісячний строк з дня отримання цієї ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею 29.04.2024 року.
Ухвалу може бути оскаржено до Східного апеляційного господарського суду у строки, визначені ст. 256 цього Кодексу.
Суддя Е.В. Зекунов
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2024 |
Оприлюднено | 01.05.2024 |
Номер документу | 118701046 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Зекунов Едуард Вікторович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Зекунов Едуард Вікторович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Гетьман Руслан Анатолійович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Гетьман Руслан Анатолійович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Крестьянінов Олексій Олександрович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Зекунов Едуард Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні