Справа № 364/256/24
Провадження № 2-о/364/11/24
УХВАЛА
ПРО ЗАЛИШЕННЯ ЗАЯВИ БЕЗ РУХУ
29.04.2024, суддя Володарського районного суду Київської області Моргун Г. Л., ознайомившись з матеріалами цивільної справи за заявою
ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса зазначена у заяві: АДРЕСА_1 , № тел.: НОМЕР_2 , засоби електронного зв`язку та ел. кабінет відсутні)
заінтересована особа:
Володарський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Білоцерківському районі Київської області ЦМУ МЮ (м.Київ) ( ЄДРПОУ 25297981, адреса: площа Миру, 2, селище Володарка, Білоцерківський район, Київської області, № тел. +380456951540 , е-пошта: vcs@vld.ko.drsu.gov.ua);
Бердичівський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Бердичівському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління міністерства юстиції (м.Київ) ( ЄДРПОУ 42083152, адреса: вул. Житомирська, 43, м. Бердичів, Житомирська область, № тел.:0414340299, е-пошта: vcs@bdm.zt.drsu.gov.ua);
про встановлення факту , що має юридичне значення - встановлення факту батьківства,
У С Т А Н О В И Л А:
23.04.2024 до суду надійшла зазначена заява. Ознайомившись з заявою та матеріалами справи, суддя встановила, що така заява подана в порядку окремого провадження. Оскільки її подано з порушенням вимог ст. 316 ст. ст. 175, 177 ЦПК України, то вона підлягає залишенню без руху, виходячи з наступного.
У відповідності до частини 3 статті 294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.
Порядок розгляду справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення, в порядку окремого провадження визначений главами 1 і 6 розділу IV ЦПК України.
Окреме провадження є видом непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав (частина перша статті 293 ЦПК України).
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Згідно з ч. 2 ст. 315 ЦПК України в судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо за законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Частиною третьою ст. 294 ЦПК України передбачено, що справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Згідно ст. 316 ЦПК України заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.
Таким чином, заяви про встановлення факту, що має юридичне значення подаються до суду за місцем проживання особи, якою подано заяву.
Наразі заявниця звернулася до Володарського районного суду Київської області , однак судом встановлено, що згідно відповіді № 559081 від 24.04.2024 з Єдиного державного демографічного реєстру зареєстрованим місцем проживання ОСОБА_1 є : АДРЕСА_2 , про що заявниця у своїй заяві не зазначила. Натомість в матеріалах доданих до позовної заяви міститься довідка видана виконавчим комітетом Володарської селищної ради Білоцерківського району Київської області, № 58 від 17 квітня 2024 року, про те, що заявниця проживає за адресою зазначеною у заяві. Однак зміст вказаної заяви не містить відомостей на підставі чого її було видано (акт обстеження на факт проживання особи без реєстрації місця проживання за даною адресою, договір оренди житла, право власності на житловий будинок тощо ).
Отже на тепер, заявницею не надано належних доказів того, що вона проживає на території, яка відносить до територіальної юрисдикції (підсудності) Володарського районного суду Київської області. Зазначений недолік, в свою чергу, позбавляє можливості суд визначити підсудність даної заяви, згідно ст. 316 ЦПК України та відкрити провадження у справі.
Так, ч.1 ст. 29 ЦК України визначає, що місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.
Відповідно до абзацу 5 ст. 3 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" місце проживання - житло з присвоєною у встановленому законом порядку адресою, в якому особа проживає, а також апартаменти (крім апартаментів у готелях), кімнати та інші придатні для проживання об`єкти нерухомого майна, заклад для бездомних осіб, інший надавач соціальних послуг з проживанням, стаціонарна соціально-медична установа та інші заклади соціальної підтримки (догляду), в яких особа отримує соціальні послуги.
Окрім зазначеного, звертаю увагу заявниці, що справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.
При цьому заявниці слід врахувати, що суб`єктний склад заінтересованих осіб по справі визначається в залежності від мети встановлення факту (відділ соціального захисту населення - у справах про встановлення факту перебування на утриманні особи, яка померла, для призначення пенсії заявникові; нотаріальну контору, інших спадкоємців - у справах про встановлення факту прийняття спадщини, органи страхування - у справах про встановлення факту належності страхового свідоцтва, тощо).
За приписами ч.3 ст.42 ЦПК України, у справах окремого провадження учасниками є заявники, інші заінтересовані особи. Системний аналіз норм ЦПК України визначає, що заінтересованими особами в справах окремого провадження можуть бути як фізичні, так і юридичні особи, які мають особистий чи суспільний інтерес, який безпосередньо чи опосередковано пов`язується з наслідками розгляду справи і може мати як позитивні, так і негативні наслідки для таких осіб. Тобто, коло заінтересованих осіб визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, що підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права та обов`язки.
Заявниця зазначила заінтересованими особами: Володарський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Білоцерківському районі Київської області ЦМУ МЮ (м. Київ), Бердичівський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Бердичівському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління міністерства юстиції (м.Київ).
Разом з тим зазначала, що метою встановлення фату батьківства є отримання донькою статусу члена сім`ї загиблого (померлого) захисника чи захисниці України та передбачені законом права, виплати, пільги.
При цьому заявниця не врахувала, що допомога, яка призначається державою, розподіляється рівними частинами на всіх отримувачів, які зазначені в статті 161 Закону України «Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», а саме: батьки; один з подружжя (якщо вони вдруге не вступили в шлюб); діти до 18 років; діти, старші 18 років, якщо вони або інваліди дитинства, або здобули інвалідність до досягнення ними 18-річчя; студенти, які навчаються на денній формі навчання, але не старші 23 років; утриманці.
Отже, виходячи з мети встановлення факту батьківства заінтересованими особами будуть всі члени сім`ї померлого, визначені статтею 161 Закону України «Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», а також відповідний структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад.
Всупереч наведеному відомостей про вказаних осіб, які можуть бути заінтересованими особами, заява про встановлення факту батьківства не містить.
Відповідно до ч. 5 ст. 177 ЦПК України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні у нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (у разі подання письмових доказів можуть бути додані їх копії).
Слід зазначити, що за умовами статті 95 ЦПК України передбачено, що письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
При таких обставинах, ОСОБА_1 слід взяти до уваги, що долучені до позовної заяви свідоцтво про смерть та сповіщення про смерть , які перебувають у матері ОСОБА_2 , вона не мала права завіряти своїм підписом.
Окрім викладеного, вказуючи на належність засвідчення копії суд зазначає, що ксерокопія має бути належної якості, щоб на ній можна було прочитати весь текст документа, чітко було видно всі реквізити, поля документа не було порушено.
Таким чином, копії будь-яких документів мають засвідчувати їх дійсність, оскільки мають бути виготовлені виключно з оригіналів цих документів.
Відповідно до ч.4 ст.177 ЦПК України до позовної заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ч.2 ст.133 ЦПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється законом.
Відповідно до ст. ст. 3, 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до суду позовної заяви справляється судовий збір у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Ставка судового збору з 01.01.2024 згідно п.1.4.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до суду заяви у справах окремого провадження збір становить - 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу становить: 605,60 грн.
Частиною 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Зі змісту поданої позовної заяви вбачається, що заявниця звернулася до суду із заявою про встановлення факту батьківства, у якому заявлено дві вимоги , зокрема:
-встановлення факту, що має юридичне значення - встановлення батьківства;
-зобов`язання щодо внесення відомостей про батька до реєстру про народження дитини.
Однак, позивачкою сплачений судовий збір у меншому розмірі, ніж встановлено та сплачено лише 605,60 грн за одну вимогу.
Враховуючи вищевикладене, суддя дійшла висновку, що на тепер наявні перешкоди для прийняття заяви до свого провадження.
Згідно правил ч. 1 ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до частини 2 даної статті в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Отже, вважаю за необхідне запропонувати заявниці усунути викладені недоліки заяви, а саме:
-вказати чинну адресу місця проживання стверджену належним чином (місце проживання можливо підтвердити через органи місцевого самоврядування, за сталою практикою, складається акт обстеження на факт проживання особи за даною адресою);
-визначитися з колом усіх заінтересованих осіб;
-надати незасвідчені ксерокопії чи фотокопії документів з вказівкою про те, у кого знаходиться оригінал, доказів, оригінал яких перебуває у іншої особи;
-
-надати всі наявні докази на ствердження факту про встановлення якого заявниця звернулася до суду;
-сплатити судовий збір у розмірі 605,60 грн за другу вимогу. Сплата судового збору відбувається за наступними реквізитами:
отримувач коштів - ГУК уКиїв.обл/Володар.сел/22030101;
код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37955989;
банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.);
код банку отримувача (МФО) - 899998;
рахунок отримувача - UA718999980313101206000010792;
код класифікації доходів бюджету - 22030101;
призначення платежу - ;101;
Слід зауважити, що залишення заяви без руху не є обмеженням у доступі до правосуддя. Так, згідно з практики Європейського суду з прав людини, сформульовану, зокрема, в рішеннях від 20 травня 2010 року у справі "Пелевін проти України" (пункт 27), від 30 травня 2013 року у справі "Наталія Михайленко проти України" (пункт 31) зазначено, що право на доступ до суду не є абсолютним та може підлягати обмеженням, зокрема, щодо умов прийнятності скарг, оскільки право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання державою: регулювання може змінюватися у часі та місці відповідно до потреб та ресурсів суспільства та окремих осіб.
При цьому враховую позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема, пункту 55 справи "Креуз проти Польщі", що обмеження, накладене на доступ до суду, буде несумісним із пунктом першим статті 6 Конвенції, якщо воно не переслідує законної мети або коли не існує розумної пропорційності між застосованими засобами та законністю цілі, якої прагнуть досягти ("Kreuzv. Poland" N 28249/95).
З огляду на встановлені обставини та наведені вимоги закону, подану заяву слід залишати без руху та надати заявнику строк для усунення виявлених недоліків. Роз`яснити положення ч. 3 ст. 185 ЦПК України, за якими в разі, якщо заявник не усуне недоліки заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається заявнику.
Керуючись ст. ст. 185, 260-261, 294, 318 ЦПК України, суддя,
У Х В А Л И Л А :
Заяву ОСОБА_1
заінтересована особа:
Володарський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Білоцерківському районі Київської області ЦМУ МЮ (м.Київ)
Бердичівський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Бердичівському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління міністерства юстиції (м.Київ);
про встановлення факту , що має юридичне значення - встановлення факту батьківства, - залишити без руху.
Повідомити заявницю про необхідність виправити зазначені в ухвалі суду недоліки заяви в десятиденний строк з дня отримання її копії.
Роз`яснити, що в разі, якщо заявниця не усуне недоліки заяви у строк, встановлений судом, заява буде вважатися неподаною і повертається.
Копію ухвали направити заявниці не пізніше наступного дня після її постановлення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Г. Л. Моргун
Суд | Володарський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2024 |
Оприлюднено | 01.05.2024 |
Номер документу | 118707996 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Володарський районний суд Київської області
Моргун Г. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні