Рішення
від 29.04.2024 по справі 160/5444/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2024 рокуСправа №160/5444/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження у місті Дніпрі за позовною заявою Приватного акціонерного товариства «Український бекон» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

27.02.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства «Український бекон» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 02.01.2024 №6966/6/32-00-51-03-07 про результати розгляду повідомлення про неможливість вивезення первинних документів;

- зобов`язати Східне міжрегіонлаьне управління ДПС по роботі з великими платниками податків повторно розглянути повідомлення Приватного акціонерного товариства «Український бекон» від 04.12.2023 №1 про неможливість вивезення первинних документів з урахуванням викладених висновків суду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з урахуванням безпекової ситуації в Донецькій області та безпосередньо в Іллінській сільській територіальній громаді Краматорського району (місцезнаходження товариства), з метою убезпечення життя та здоров`я працівників було прийнято рішення про призупинення діяльності на території, де ведуться бойові дії та евакуювати працівників з працевлаштуванням їх на інші підприємства Агроіндустріального холдингу МХП, до складу якого входить і позивач. Саме тому, 04.12.2023 позивачем було направлено на адресу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомлення щодо неможливості вивезення первинних документів платника податків, проте рішенням відповідача від 02.01.2024 № 6966/6/32-00-51-03-07 про результати розгляду вказаного повідомлення було відмовлено в застосуванні норм підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України в частині застосування мораторію на проведення перевірок, оскільки, на думку відповідача, позивач продовжує ведення господарської діяльності, зокрема: відповідачу не надано наказ про призупинення роботи підприємства, його працівників або простій, викликаний обставинами непереборної сили; позивач не змінював податкової адреси та своєчасно надає податкову та фінансову звітність; за даними ЄРПН з березня 2022 року по теперішній час підприємство надає в оренду обладнання. У повідомленні про неможливість вивезення документів не вказано будь-яка інформація про вивезене обладнання та людей; первинні документи позивача мають бути складені в електронній формі. Однак позивач з такими твердженнями не погоджується, зауважуючи, що підпункт 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України не містить підстав для відмови у застосуванні спеціальних правил у разі неможливості вивезення платником податків первинних документів, якщо платником податків надано докази на підтвердження своїх доводів, а територія на якій знаходяться первинні документи визначена у Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, оскільки визначальними підставами неможливості пред`явлення первинних документів є знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, у разі якщо їх вивезення пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб. Позивач також наголошує, що ведення господарської діяльності, своєчасне подання фінансової та податкової звітності може свідчити лише про добросовісність платника податку, а не бути підставою для відмови у застосування положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України. Крім того, приписи підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України не розрізняють документи на електронні та паперові, тим паче, якщо електронні документи знаходяться на носіях, які перебувають на територія на яких ведуться бойові дії до них так само застосовуються положення підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України. На підставі викладеного, позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 березня 2024 року прийнято до розгляду позовну заяву Приватного акціонерного товариства «Український бекон» та відкрито провадження в адміністративній справі №160/5444/24 за цією позовною заявою, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

18 березня 2024 року через підсистему «Електронний суд» надійшов відзив Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на позовну заяву Приватного акціонерного товариства «Український бекон», в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що нормами чинного законодавства передбачено, що платник податків зобов`язаний зберігати первинні документи бухгалтерського обліку на підставі яких формувались показники податкової звітності протягом встановлених строків. Водночас, ті платники податків, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, можуть застосувати спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності, зокрема, платники податків, які втратили первинні документи у зв`язку з їх знищенням чи зіпсуттям на територіях де ведуться (велися) активні бойові дії або у зв`язку з їх знаходженням на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, мають право подати податковому органу відповідне повідомлення у якому окрім іншого, зазначаються податкові (звітні) періоди за які втрачені документи та перелік цих документів. Подання такого повідомлення зумовлює виникнення у податкового органу обов`язку не проводити перевірку тих податкових (звітних) періодів, які зазначені в повідомленні та документи по яким втрачені. Тобто, обов`язковою умовою для застосування спеціальних правил підтвердження даних податкового обліку, встановлених підпунктом 69.28 пункту 69 Підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, є факт втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, що безпосередньо пов`язаний з проведенням активних бойових дій на території, на якій зберігались первинні документи, або з тимчасовою окупацією цієї території, при цьому, обставини неможливості вивезення документів повинні бути об`єктивними та підтверджуватись офіційно складеними документами. Слід зазначити, що підприємством не надано будь-яких підтверджуючих документів щодо фіксації пошкодження архіву документації та первинних бухгалтерських документів. Згідно листа від 24.04.2023 №78/2/13-1973 ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях 2 управління, постанови про визнання потерпілим від 24.04.2023 та витягу з єдиного реєстру досудових розслідувань №22023050000001131, відсутня інформація що це юридична адреса та про об`єктивні підстави неможливості вивезти документи через ризик для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади чи-то пошкодження первинних документів. З повідомлення платника податків, позовної заяви та Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (зі змінами від 21.11.2023), Іллінівська сільська територіальна громада Краматорського району Донецької області, на якій зареєстровано ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» (Донецька обл., Краматорський район, село Водяне Друге, вул. Зелена, буд. 1-А), з 24.02.2022 по 31.12.2022 було включено до переліку можливих бойових дій, з 01.01.2023 - до територій активних бойових дій. Тобто, можливість безпечного вивезення первинних документів бухгалтерського обліку у позивача була щонайменше у період до 01.01.2023 року (дати віднесення юридичної адреси платника податків до територій активних бойових дій). Відповідачем також встановлено факти продовження ведення позивачем господарської діяльності як після 24.02.2022. так і на час зверненні до відповідача із повідомленнями. Таким чином, вищезазначене свідчить про наявність доступу до первинних документів на підставі яких здійснюється складання податкових накладних та формування фінансової та податкової звітності. Факт подання податкової звітності є доказом наявності первинних документів і відсутності потреби вивозити первинні документи чи зовсім вважати їх втраченими. За даними ЄРПН з березня 2022 року по теперішній час ПрАТ «УКРАНСЬКИЙ БЕКОН» надає в оренду обладнання підприємствам групи МХП. При цьому повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через: які провадиться діяльність за формою 20-ОПП щодо зміни місцезнаходження об`єктів оподаткування в період 2022- 2023 роки до контролюючого органу не надавались. В Повідомленні про неможливість вивезення первинних документів відсутнє будь-яке документальне підтвердження того, що підприємством вживались заходи з метою вивезення первинних документів в період коли територія була територією можливих бойових дій, а також щодо місцезнаходження архіву та передачі документів до архіву. Згідно даних інформаційних комунікаційних систем ДПС України, зокрема ІС «Податковий блок», ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» своєчасно надає до контролюючого органу податкову та фінансову звітність (реєстр поданої звітності за період з 24.02.2024 по 12.03.2024 додається), а заява про відсутність можливості виконання податкових обов`язків від платника до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків не надходила. Податковий борг на звітну дату відсутній. Також контролюючий орган, керуючись пунктом 44.3 статті 44 Податкового кодексу України та підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, кореспондує про відсутню необхідність вивозити документацію платника податків з 2008 року, яка не формує податкову та фінансову звітність, як-то табеля обліку робочого часу, лікарняні листи, шляхові листи та інше, при тому, що термін, визначений законодавством 1095 днів вже давно минув. Архівні питання платника податків документації, яка не формує облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, не стосуються компетенції контролюючого органу. Крім того, ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» відноситься до великих платників податків, тому первинні та зведені облікові документи повинні бути ним складені в електронній формі. Також в Повідомленні про неможливість вивезення первинних документів, платник не зазначає інформацію про електронні документи та електронний документообіг, за допомогою якого підприємством здійснюється бухгалтерський та податковий облік та не повідомляє про місце розташування електронних носіїв (серверів, тощо) та неможливість їх вивезення.

Також 18 березня 2024 року через підсистему «Електронний суд» від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшло клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

20 березня 2024 року через підсистему «Електронний суд» від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останнім підтримано позицію, яка викладена ним у позовній заяві з зазначенням тотожних аргументів та доводів, а також зауважено, що включення території до переліку для проведення можливих бойових дій не сприяє покращенню безпекової ситуації та не гарантує безпеку працівникам підприємства позивача. Донецька область, зокрема Краматорський район, з моменту початку повномасштабного вторгнення перебуває під постійним ракетними і артилерійськими обстрілами. Долучені до позовної заяви документи підтверджують, що вивезення первинних документів не було можливим як до 01.01.2023, так і після. Однак, приписи пункту 69.28 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України не зобов`язують платника податків доводити неможливість вивезення первинних документів з територій, де ведуться бойові дії, а віднесення Кабінетом Міністрів України певної території до переліку зон бойових дій служить достатньою підставою для застосування приписів пункту 69.28 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України. Разом з тим, позивач, як на додаткову підставу неможливості вивезення первинних документів посилається на сертифікат Донецької торгово-промислової палати від 04.03.2024 №45/12.1-17.03 про форс-мажорні обставини, яким засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили).

22 березня 2024 року через підсистему «Електронний суд» від представника відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, які обґрунтовані фактами та зауваженнями, які тотожні тим, що викладені останнім у відзиві на позовну заяву. Крім того, додатково зазначено, що підпункт 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України застосовується виключно на платників податків, які провадили діяльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України і не можуть пред`явити первинні документи, а період провадження діяльності платником податків на території можливих бойових дій не дають право платнику податку користуватися підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України. Крім того, з сертифікату Донецької торгово-промислової палати від 04.03.2024 № 45/12.1-17.03 про форс-мажорні обставини, відповідач констатує про засвідчення ТПП конкретної обставини: не можливості надати Східному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків Документацію з трансфертного ціноутворення про контрольовані операції, які здійснені ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» з контрагентами- нерезидентами Scylla Capital Limited за 2017 р та МНР Trading FZE, МНР Trading LLC за 2019p, у термін: з 15.06.2023р.за пп.39.4.4 п. 39.4 ст.39 ПК України від 02.12.2010р №2755, а факт не можливості вивезти первинні документи сертифікатом Донецької торгово- промислової палати від 04.03.2024 № 45/12.1-17.03 не засвідчується та у ньому відсутня будь-яка інформація щодо не можливості вивезти первинні документи. Також вказаний сертифікат ТПП датований 04.03.2024р - поза межами періоду існування правовідносин, адже повідомлення ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» направило до відповідача 04.12.2023 року і вже 02.01.2024 було прийнято рішення контролюючим органом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 березня 2024 року було відмовлено у задоволенні клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про розгляд справи №160/5444/24 за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін в адміністративній справі за позовом Приватного акціонерного товариства «Український бекон» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Відповідно до ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожній фізичній або юридичній особі гарантується право на розгляд судом упродовж розумного строку цивільної, кримінальної, адміністративної або господарської справи, а також справи про адміністративне правопорушення, в якій вона є стороною.

Розумність строків є одним із основоположних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.8 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним уважається строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального і процесуального права.

Поряд з цим, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зважаючи на наведене та відповідно до вимог ст.ст. 257, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Український бекон» зареєстроване 18.12.2008, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис №1 242 145 0000 000389 про проведення державної реєстрації юридичної особи за ідентифікаційним кодом 33380539; з 19.12.2008 позивач перебуває на обліку в Східному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження юридичної особи: Україна, 85180, Донецька обл., Краматорський р-н, село Водяне Друге, вул.Зелена, будинок 1-А з основним видом економічної діяльності товариства за КВЕД 10.13 Виробництво м`ясних продуктів.

04.12.2023 року ПрАТ «Український бекон» направило на адресу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомлення щодо неможливості вивезення первинних документів платник податків (вих. №1), відповідно до якого, зокрема, було зазначено, що підприємство зареєстроване та знаходиться за адресою: Донецька область, Краматорський район, село Водяне Друге, вулиця Зелена, будинок 1-А, що знаходиться на території Іллінівської сільської територіальної громади. Краматорського району, Донецької області, яка відповідно до наказу № 309 від 22.12.2022 року, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, віднесена до Територій можливих бойових дій з 24.02.2022 по 31.12.2022 року, а з 01.01.2023 по дату подання повідомлення до Переліку територій активних бойових дій. Вивезення первинних документів не можливе у зв`язку з активними бойовими діями, та наявними ризиками для життя чи здоров`я платника податків. Загальний перелік первинних документів, до яких не має доступу, за податковий (звітний) період діяльності підприємства складають всі первинні документи за період діяльності підприємства з « 18» грудня 2008 по «31» березня 2022 року.

У якості додатків у повідомленні зазначено: перелік первинних документів, які неможливо вивезти за період діяльності Товариства з « 18» грудня 2008 по « 31» березня 2022 р.р. та витяг з Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, який затверджений наказом №309 від 22.12.2022р. (із змінами відповідно Наказу 318 від 21 листопада 2023 року) Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Рішенням Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про результати розгляду Повідомлення про неможливість вивезення первинних документів від 02.01.2024 року №6966/6/32-00-5103-07 зазначено про відсутність підстав та доказів щодо застосування до ПрАТ «Український бекон» норм підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України в частині застосування мораторію на проведення перевірок.

Зазначене рішення обґрунтовано тим, що відповідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року №309 (зі змінами від 21.11.2023р), Іллінівська сільська територіальна громада Краматорського району Донецької області, на якій зареєстровано ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» (Донецька обл., Краматорський район, село Водяне Друге, вул. Зелена, буд. 1-А), з 24.02.2022р. по 31.12.2022 року було включено до переліку можливих бойових дій, з 01.01.2023 року - до територій активних бойових дій.

Не зважаючи на це, підприємство не припиняло свою діяльність. Наказ ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення) до контролюючого органу не надавався. Підприємство не змінювало податкову адресу. За даними ЄРПН з березня 2022 року по теперішній час ТОВ «УКРАНСЬКИЙ БЕКОН» надає в оренду обладнання підприємствам групи МХП. При цьому повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою 20- ОПП щодо зміни місцезнаходження об`єктів оподаткування в період 2022-2023 роки до контролюючого органу не надавались. В Повідомленні про неможливість вивезення первинних документів відсутня будь-яка інформація щодо евакуації виробничого обладнання та людей, про вжиті заходи щодо вивезення первинних документів. Згідно даних інформаційних комунікаційних систем ДПС України, зокрема ІС «Податковий блок», ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» своєчасно надає до контролюючого органу податкову та фінансову звітність. Заява про відсутність можливості виконання податкових обов`язків від платника до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків не надходила. Податковий борг на звітну дату відсутній. ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» відноситься до великих платників податків, тому первинні та зведені облікові документи повинні бути складені в електронній формі. В своєму Повідомленні Товариство повідомляє про неможливість вивезення первинних документів, але не зазначає інформацію про електронні документи та електронний документообіг, за допомогою якого підприємством здійснюється бухгалтерський та податковий облік та не повідомляє про місце розташування електронних носіїв (серверів, тощо) та неможливість їх вивезення, також не надано будь-яких доказів щодо розташування архівів для зберігання первинних документів, про які зазначено у Повідомленні, за адресою: Донецька обл., Краматорський район, село Водяне Друге, вул. Зелена, буд. 1-А.

Вважаючи протиправним рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 02.01.2024 №6966/6/32-00-51-03-07 про результати розгляду повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін, суд враховує таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ.

Відповідно до статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому було продовжено.

Законом України від 12.05.2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року (далі по тексту - Закон №2260), внесено зміни до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Пунктом 69.28 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції на момент спірних правовідносин) установлено, що до платників податків/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України і не можуть пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, як виняток із положень статті 44 цього Кодексу застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.

Підставами неможливості пред`явлення первинних документів є втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, у разі якщо їх неможливо вивезти або їх вивезення пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.

У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості - із зазначенням реквізитів).

Дані та показники податкової звітності платника податків/податкового агента за податкові (звітні) періоди, зазначені у повідомленні, не можуть бути піддані сумніву лише на підставі відсутності первинних документів. Подане повідомлення є також підставою для збереження витрат (включаючи витрати у зв`язку з придбанням цінних паперів/корпоративних прав) та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток (включаючи від`ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами/корпоративними правами), та/або податкового кредиту з податку на додану вартість, та/або суми від`ємного значення податку на додану вартість минулих податкових (звітних) періодів без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів у зв`язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.

Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків/податковому агенту стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків/податковий агент зобов`язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.

Платники податків/податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до цього підпункту, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.

Втрата документів, що не пов`язана з проведенням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, бойових дій, не надає права платнику податків/податковому агенту застосовувати положення цього підпункту.

Обов`язок доведення відсутності підстав для застосування положень цього підпункту покладається на контролюючий орган. Платник податків/податковий агент, який безпідставно застосував положення цього підпункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податків, та несе відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

У разі відмови у застосуванні положень цього підпункту контролюючий орган не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків/податкового агента видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддавати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки платника податків/податкового агента щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.

У податкових (звітних) періодах, зазначених у відповідному повідомленні, не може бути переглянуто у бік збільшення суми податкових зобов`язань з податків і зборів, задекларовані в податкових деклараціях за зазначені податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток, задекларовані в податкових деклараціях/розрахунках за зазначені податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявлені в податкових деклараціях за зазначені звітні періоди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

З наведеного вбачається, що обов`язковою умовою для застосування спеціальних правил підтвердження даних податкового обліку, встановлених підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, є факт втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, що безпосередньо пов`язаний з проведенням бойових дій на території, на якій зберігались первинні документи, або з тимчасовою окупацією цієї території.

Платник податків зобов`язаний зберігати первинні документи бухгалтерського обліку на підставі яких формувались показники податкової звітності протягом встановлених строків. Водночас, ті платники податків, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, можуть застосувати спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.

При цьому, обставини неможливості вивезення документів повинні бути об`єктивними та підтверджуватись офіційно складеними документами.

В іншому випадку, без перевірки підтвердження об`єктивних причин неможливості вивезення первинних документів, призвело б до безпідставного застосування до платників податків підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та надання таким платникам податків переваг та можливості не у повному обсязі виконувати податкові обов`язки.

Згідно з пунктом 45.2. статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На підставі статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Так, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на момент виникнення спірних правовідносин, зареєстрованим місцезнаходженням позивача э адреса: Україна, 85180, Донецька обл., Краматорський р-н, село Водяне Друге, вул. Зелена, будинок 1-А.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за №1668/39004, затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, а також визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 грудня 2022 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 квітня 2022 року за № 453/37789 (із змінами). Наказ від 22 грудня 2022 року № 309 набрав чинності з 27 грудня 2022 року.

На момент звернення ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, згідно з підпунктом 1.2 Донецька область (Краматорський район) пункту 1 Території можливих бойових дій розділу І Території, на яких ведуться (велися) бойові дії Переліку № 309 (із змінами) віднесено Іллінівську сільську територіальну громаду код (UA14120050000033910), дата виникнення можливості бойових дій 24.02.2022; дата припинення можливості бойових дій - 31.12.2022.

Тобто місцезнаходження позивача та його структурних підрозділів не віднесено до території активних бойових дій та/або окупованої території України.

На момент розгляду справи судом, згідно з підпунктом 3.2 Донецька область (Краматорський район) пункту 3 Території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси розділу І Території, на яких ведуться (велися) бойові дії Переліку № 309 (із змінами) до території активних бойових дій віднесено Іллінівську сільську територіальну громаду код (UA14120050000033910), дата виникнення можливості бойових дій 24.02.2022; дата припинення можливості бойових дій - 24.02.2022.

Наказом ПрАТ «Український бекон» №53 від 02.05.2022 року «Про призупинення господарської діяльності підприємства» передбачено, що у зв`язку з введенням воєнного стану, згідно Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введения воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» та неможливістю забезпечити безпечні умови праці та безперебійні поставки сировини та інших ТМЦ, необхідних для виробничого процесу, встановлено призупинити (скоротити) діяльність підприємства з 04.05.2022 до дати можливості виконувати роботу, але не пізніше дня припинення або скасування воєнного стану в Україні; функціонування підприємства залишити у онлайн-режимі у частині: подання звітності до контролюючих органів; надання послуг з оренди основних засобів, якщо такі знаходяться на безпечній території; проведення іншої діяльності, якщо така знаходяться на безпечній території України; призупинити дію трудового договору з працівниками.

Наведені обставини свідчать про те, що можливість безпечного вивезення первинних документів бухгалтерського обліку у позивача була щонайменше у період з 24.02.2022 року до 02.05.2022 року.

Крім того, за фактом вчинення кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 438 КК України було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, що підтверджується Витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 20.03.2023 (номер кримінального провадження 22023050000001131), а також постановою про визнання потерпілим від 24.04.2023 року визнано ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» потерпілим по кримінальному провадженню № 22023050000001131 від 20.03.2023.

Листом Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 24.04.2023 №78/2/13-1973-нт встановлено, що у провадженні слідчого відділу 2-го управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької обл.) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях перебувають матеріали досудового розслідування № 22023050000001131 від 20.03.2023, за фактом вчинення кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 438 КК України. Досудовим розслідуванням встановлено, що 19.03.2023 р., близько 22.52 годин, невстановленими особами з числа збройних сил РФ та/або Л/ДНР, із використанням невстановленої наразі зброї, попередньо ракетою 5 В 55 ЗРК С 300, здійснений обстріл території м. Костянтинівка Краматорського району Донецької області, в результаті чого пошкоджені наступні об`єкти: адміністративна будівля ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН», за адресою: вул. Шмідта, 48, вул. Ціолковського, буд.12 (юридична адреса подвійна), фасади двоповерхових багатоквартирних будинків за адресами: вул. Ціолковського, 14, вул. Шмідта, 46, 51, фасади одноповерхових приватних будинків за адресами: вул. Ціолковського, 21, 23, 25, 5 транспортних засобів, поранено: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,д/з: МВТ, різана рана лівої голені. (ЄО №3658, 3661) Інформація про повний перелік пошкодженого майна та постраждалих внаслідок атаки уточнюється. У зв`язку з наведеним, вказану заяву ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» долучено до матеріалів кримінального провадження №22023050000001131, ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» визнано потерпілим по провадженню.

Як вбачається з документів, наданих ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» до суду, то фактично в результаті обстрілу, який відбувся 19.03.2023 року було пошкоджено адміністративну будівлю ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН», за адресою: вул. Шмідта, 48, вул. Ціолковського, буд.12 (юридична адреса подвійна), однак доказів надання цих документів відповідачу під час розгляду останнім повідомлення щодо неможливості вивезення первинних документів платник податків (вих. №1 від 04.12.2023 р.) матеріали справи не містять.

Крім того, з поданих позивачем до позовної заяви документів суд не встановив обставин, за яких позивач не має доступу до підприємства чи первинних документів. Позивачем не зазначено жодних обставин, які б вказували на неможливість або заборону доступу до території, де знаходяться первинні документи ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН».

Позивачем не надано актів Державної служби України з надзвичайних ситуацій, які б підтверджували суттєве руйнування адміністративної будівлі ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН», що унеможливлює вжиття заходів щодо вивезення із зазначеної будівлі первинної документації.

В наданих позивачем документах відсутні будь-які посилання на те, що на даний час адміністративна будівля за адресою: Україна, 85180, Донецька обл., Краматорський р-н, село Водяне Друге, вул.Зелена, будинок 1-А, перебуває у стані, який загрожує життю та здоров`ю людей. Належних доказів пошкодження первинних документів та бухгалтерської документації матеріали справи не містять. Відсутні фото/відео фіксація руйнувань будівлі, приміщень, матеріального та комп`ютерного обладнання, первинної документації, тощо.

Крім того, суд зазначає, що позивач у період з 19.03.2023 до 04 грудня 2023 не повідомляв податковий орган про неможливість надання (знищення або пошкодження) первинних документів ні в порядку, передбаченому пунктом 44.5 статті 44 Податкового кодексу України, ні в порядку, передбаченому підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України.

Також, на думку суду, позивачем було подано до податкового органу повідомлення, яке не містить обґрунтованих підстав чи обставин, за яких позивач не може вивезти первинні документи, оскільки загальне посилання на ведення бойових дій РФ та оборонних заходів ЗСУ такими обставинами не є.

Суд також зауважує, що загроза артилерійського та ракетного обстрілу існує як на всій території Донецької області, так і на всій території України в цілому, однак вказана обставина автоматично не створює для всіх платників податку умови для подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів та не виконання інших податкових обов`язків.

При цьому, ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» у Повідомленні щодо неможливості вивезення первинних документів платник податків (вих. №1 від 04.12.2023 р.) вказує про неможливість вивезення первинних документів, які належать до періоду з « 18» грудня 2008 по « 31» березня 2022 року.

Так судом зауважується, що відповідно до переліку первинних документів, які неможливо вивезти за період діяльності Товариства з « 18» грудня 2008 по « 31» березня 2022 р.р., який є додатком до Повідомленні щодо неможливості вивезення первинних документів платник податків (вих. №1 від 04.12.2023 р.), судом встановлено, що там містяться й документи, які не формують податкову та фінансову звітність ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН», а саме табеля обліку робочого часу, лікарняні листи, шляхові листи та інше. Крім того, термін, визначений законодавством, 1095 днів - у деяких документів вже давно минув.

Архівні питання платника податків документації, яка не формує облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, не стосуються компетенції контролюючого органу.

При цьому, з Повідомленні щодо неможливості вивезення первинних документів платник податків (вих. №1 від 04.12.2023 р.) не можливо встановити в чому саме полягає небезпека для життя та здоров`я людей і в чому неможливість здійснити переміщення первинних документів та бухгалтерської документації.

З огляду на зазначене, суд доходить висновку про те, що ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» станом на день подання повідомлення до податкового органу про неможливість вивезення первинних документів, не зазначено об`єктивних та дійсних перешкод для доступу до первинних документів, які знаходяться у місті Костянтинівка, принаймні доказів неможливості доступу до первинних документів позивачем не надано.

Аналіз приписів Податкового кодексу, свідчить, що зазначений порядок може бути застосовано добросовісним платником податку за наявності об`єктивних перешкод, які мають місце на момент подання відповідної заяви, а не з метою уникнути можливого проведення перевірки платника податку у якого такі обставини об`єктивно відсутні.

Також, суд приймає до уваги доводи відповідача про те, що за період з 24.02.2022 по 12.03.2024 ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» здійснює господарську діяльність, своєчасно подає фінансову та податкову звітність, що, в свою чергу світчить про технічні можливості ведення податкового та бухгалтерського обліку.

На підтвердження зазначених обставин відповідачем надано реєстр поданої ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» звітності за період з 24.02.2022 по 12.03.2024, зі значною кількістю звітності починаючи з 24.02.2022 року.

Відповідно до абзацу першого пункту 44.1. статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Абзацом другим пункту 44.1. статті 44 ПК України встановлено, що платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Отже, зазначене свідчить про наявність у підприємства первинних документів на час складання податкової звітності у період з 24 лютого 2022 року по теперішній час.

Крім того, пунктом 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996) визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов`язкові реквізити, визначені цим пунктом..

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електр!онні документи та електронний документообіг. Згідно з пунктом 3 статті 8 Закону № 996 відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

У п.5.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 (далі - Положення № 88) зазначено, що з метою упорядкованості руху та своєчасного одержання для записів у бухгалтерському обліку первинних документів наказом керівника підприємства, установи встановлюється графік документообороту, в якому вказується дата створення або одержання від інших підприємств та установ документів, прийняття їх до обліку, передача в обробку та до архіву.

Зберігання первинних документів та облікових регістрів, що пройшли обробку і були підставою для складання звітності, а також бухгалтерської та іншої звітності, оформлення і передачу їх до архіву забезпечує головний бухгалтер підприємства, установи або особа, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства (п.6. 7 Положення № 88).

Слід зазначити, що відповідно до п.85.2 ст.85 ПК України, платник податків зобов язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При цьому великий платник податків на запит контролюючого органу зобов`язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання і до контролюючого органу засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» документів, які відповідно до цього Кодексу пов`язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються таким платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації). Загальний формат та порядок подання такої інформації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Так, ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» відноситься до великих платників податків, а тому, суд погоджується з твердженням представника відповідача, що первинні та зведені облікові документи повинні бути складені в електронній формі.

Також позивачем до суду був наданий сертифікат Донецької торгово-промислової палати від 04.03.2024 № 45/12.1-17.03 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), проте відповідно до його змісту Донецька торгово-промислова палата засвідчує форс-мажорні обставини щодо обов`язку (зобов`язання), а саме надати Східному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків документацію з трансфертного ціноутворення про контрольовані операції, які здійснені ПРАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» з контрагентами- нерезидентами Scylla Capital Limited за 2017 р та МНР Trading FZE, МНР Trading LLC за 2019p, у термін: з 15.06.2023р. за пп.39.4.4 п. 39.4 ст.39 ПК України від 02.12.2010р №2755.

Таким чином, суд погоджується з твердженням відповідача, що вищевказаний сертифікат Донецької торгово-промислової палати від 04.03.2024 № 45/12.1-17.03 не засвідчує факт неможливості вивезення позивачем первинних документів та у ньому відсутня будь-яка інформація щодо не можливості вивезення таких первинних документів. Крім того, вказаний сертифікат Донецької торгово-промислової палати від 04.03.2024 № 45/12.1-17.03 датований 04.03.2024р, тобто поза межами періоду існування правовідносин, адже повідомлення ПрАТ «УКРАЇНСЬКИЙ БЕКОН» направило до відповідача 04.12.2023 року і вже 02.01.2024 було прийнято рішення контролюючим органом.

Наведене в сукупності свідчить про здійснення позивачем господарської діяльності та бухгалтерського обліку, що неможливо при відсутності первинних документів.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає що у позивача відсутнє право на застосування спеціальних правил для підтвердження даних, визначених у податковій звітності, передбачених підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, що в свою чергу свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Відтак, суд дійшов висновку, що під час прийняття спірного рішення податковий орган, з урахуванням доданого позивачем до Повідомлення про неможливість вивезення первинних документів обсягу доказів, діяв на підставі та у спосіб, передбачені чинним законодавством України.

Решта доводів позивача висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Підсумовуючи викладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.

Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні, оскільки у задоволенні позову відмовлено.

Керуючись ст. ст. 72-74, 77, 241-246, 250, 260-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позовної заяви Приватного акціонерного товариства «Український бекон» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118727201
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —160/5444/24

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 10.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 29.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні