П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 квітня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/29630/23
Категорія:108010000Головуючий в 1 інстанції: Пекний А.С.
Місце ухвалення: м. Одеса
Дата складання повного тексту: 25.12.2023 р.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
у складі:
головуючого Бітова А.І.
суддів Лук`янчук О.В.
Ступакової І.Г.
при секретарі Чоран А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою селянського (фермерського) господарства "Белік" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року у справі за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до селянського (фермерського) господарства "Белік" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,
В С Т А Н О В И Л А :
Головне управління (далі ГУ) ДПС в Одеській області звернулося до суду з позовом до селянського (фермерського) господарства (далі СФГ) "Белік" про надання дозволу на погашення загальної суми податкового боргу за рахунок майна СФГ "Белік", що перебуває у податковій заставі.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що відповідно до розрахунку податкового богу та інтегрованих карток платника податкова заборгованість СФГ "Белік" перед бюджетом становить 4 065 057,48 грн., яка виникла в результаті нарахування по податкових деклараціях з плати за землю. У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості, податковим органом було винесено податкову вимогу форми "Ю" №0000806-1308-1532 від 31 березня 2023 року, яку направлено платнику податків рекомендованим листом. ГУ ДПС в Одеській області направило рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу №509/4-1532 від 14 липня 2023 року, №637/4-1532 від 24 серпня 2023 року та №1111/4-1532 від 20 вересня 2023 року. Податковий орган звернувся до банків обслуговуючих СФГ "Белік" щодо списання з розрахункових рахунків відповідача суму податкового боргу, від яких було отримано платіжні інструкції з повідомлення про повернення платіжних інструкцій без виконання відповідно до п.п.12, 69 постанови Правління НБУ "Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг" від 29 липня 2022 року №163 кошти на рахунку відсутні.
Враховуючи те, що за СФГ "Белік" обліковується податковий боргу розмірі 4 065 057,48 грн., а кошти у підприємства на які можливо було б пред`явити стягнення відсутні, контролюючий орган звернувся до суду з даним позовом.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що згідно абз.2-3 п.95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У цитованій нормі законодавець двічі використовує слово "усієї". Відповідно до логіко-семантичного наповнення вказаного займенника його використання разом із словосполученням "суми податкового боргу" дозволяє зробити висновок про імперативність такого припису законодавця. Інакше кажучи, з огляду на вказану імперативну норму дозвіл про погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, суд може надати лише в тому випадку, якщо сукупна вартість такого майна перевищує суму наявного податкового боргу.
Станом на день подання позовної заяви до суду позивачем загальний податковий борг платника податків складає 4 065 057,48 грн. Водночас, відповідно до актів опису майна СФГ "БЕЛІК" від 19 липня 2023 року та від 22 серпня 2023 року сукупна вартість такого майна складає 781 661,67 грн., тобто сукупна вартість майна платника податків є значно (у понад 5 разів) меншою за суму податкового боргу.
Таким чином, продаж усього майна СФГ "Белік", що перебуває у податковій заставі, погасить лише 19,23 % суми податкового боргу, а інша частина суми податкового боргу (80,77 %) не буде сплачена взагалі, тобто такий податковий борг з часом буде визнано безнадійним та списано у розумінні ст. 101 ПК України, оскільки неплатоспроможність боржника стане підставою його ліквідації із застосуванням процедури банкрутства або без застосування такої.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року позов ГУ ДПС в Одеській області до СФГ "Белік" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі задоволено.
Надано дозвіл на погашення податкового боргу у сумі 4 065 057 (чотири мільйони шістдесят п`ять тисяч п`ятдесят сім) грн. 48 коп. за рахунок майна СФГ "Белік", що перебуває у податковій заставі.
В апеляційній скарзі СФГ "Белік" ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права.
Доводи апеляційної скарги:
-апелянт вказує, що СФГ "БЕЛІК" не змогло реалізувати вирощену у 2022-2023 роках сільськогосподарську продукцію, яка є основним товаром та відповідно джерелом доходів відповідача, у повному обсязі у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану. Водночас, та частина сільськогосподарської продукції, що була протягом зазначеного періоду реалізована, принесла значно менше доходів, ніж було заплановано з огляду на обвал цін на ринку сільськогосподарської продукції;
-апелянт просить звернути увагу суду на те, що наприкінці 2023 року СФГ "БЕЛІК" здійснило погашення податкового боргу у загальному розмірі 1 613 000 грн.;
-апелянт наголосив про те, що задовольнивши позов ГУ ДПС в Одеській області, суд першої інстанції допустив порушення норм податкового законодавства: правове регулювання досліджуваних правовідносин не здійснюється на підставі диспозитивного методу правового регулювання, а тому діяльність суду із розгляду вказаних правовідносин не передбачала суддівської дискреції;
-СФГ "БЕЛІК" вже розпочало діяльність, спрямовану на розірвання договорів оренди землі від 01 квітня 2022 року №№116, 121, 122, 123, 124, 125 за взаємною згодою сторін, що були укладені між відповідачем та Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області. На виконання усних домовленостей про розірвання вказаних договорів за взаємною згодою сторін на підставі відповідних гарантій погашення заборгованості 27 грудня 2023 року СФГ "БЕЛІК" подало до Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області гарантійний лист (вх.№ Б-1313/02-14), до якого були додані проекти відповідних угод. Станом на день подання апеляційної скарги гарантійний лист перебуває на розгляді у Окнянській селищній раді Подільського району Одеської області. Таким чином, у результаті вказаних дій, відповідач спрямованих на розірвання вищеперерахованих договорів оренди землі, платник податків скористається правом на розстрочення (відстрочення) податкового боргу у порядку, визначеному ст. 100 ПК України;
-апелянт вказує, що рішення суду першої інстанції, набравши законної сили, створить правовий "вакуум": платник податків буде позбавлений всього свого майна, а отже засобів до подальшого існування, тобто залишок податкового боргу не буде сплачений ніколи, тобто не будуть забезпечені ні приватні інтереси платника податку (відповідача), ні публічні інтереси держави в особі контролюючого органу (позивача);
-суд першої інстанції оминув увагою той факт, що сукупна вартість майна, описаного у податкову заставу, є значно меншою за суму податкового боргу. При цьому, решту податкового боргу з часом буде визнано безнадійним та списано у розумінні ст. 101 ПК України, оскільки неплатоспроможність боржника стане підставою його ліквідації із застосуванням процедури банкрутства або без застосування такої.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги СФГ "БЕЛІК", перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:
СФГ "Белік" перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС в Одеській області.
Відповідно до податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), поданих до контролюючого органу, несплачена сума орендної плати з юридичних осіб становить 4 065 057,48 грн.
31 березня 2023 року контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ю" №0000806-1308-1532, яку направлено відповідачу листом з рекомендованим повідомленням про вручення поштового направлення.
31 березня 2023 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення №14/15-32-13-08 про опис майна у податкову заставу.
На підставі рішення від 31 березня 2023 року №14/15-32-13-08 про опис майна у податкову заставу контролюючий органом проведено опис майна СФГ "БЕЛІК", за результатами якого складено акт опису майна №201/15-32-13-02-35 від 19 листопада 2023 року.
Відповідно до акту опису майна №201/15-32-13-02-35 від 19 липня 2023 року вартість майна відповідача становить 524 870,00 грн.
На підставі рішення від 31 березня 2023 року №14/15-32-13-08 про опис майна у податкову заставу контролюючий органом проведено опис майна СФГ "БЕЛІК", за результатами якого складено акт опису майна №251/15-32-13-02-35 від 22 серпня 2023 року.
Відповідно до акту опису майна №251/15-32-13-02-35 від 22 серпня 2023 року вартість майна відповідача становить 256 791,67 грн.
ГУ ДПС в Одеській області листом №34625/6/15-32-13-08-06 від 25 листопада 2023 року направило рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу №509/4-1532 від 14 липня 2023 року, листом №38578/6/15-32-13-08-06 від 04 вересня 2023 року направило рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу №637/4-1532 від 24 серпня 2023 року, листом №40814/6/15-32-13-08-06 від 21 вересня 2023 року направило рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу №1111/4-1532 від 20 вересня 2023 року, які були направлені рекомендованими листами з повідомленням про вручення.
На виконання вказаних рішень, ГУ ДПС в Одеській області здійснювалися заходи щодо погашення податкового боргу СФГ "БЕЛІК", а саме були виставлені платіжні інструкції №3680-13-08 від 08 серпня 2023 року на суму 427 278,71 грн., №3681-13-08 від 08 серпня 2023 року на суму 427 278,71 грн., №3682-13-08 від 08 серпня 2023 року на суму 427 278,71 грн., №3683-13-08 від 08 серпня 2023 року на суму 427 278,69 грн., які повернуті без виконання по причині відсутності коштів на рахунку платника.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що контролюючим органом ГУ ДПС в Одеській області вжито заходи щодо погашення податкового боргу відповідача, а саме прийнято та направлено відповідачу рішення про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу, які повернуті без виконання по причині відсутності коштів на рахунку платника. Таким чином, податковим органом правильно використано черговість вжиття заходів та здійснено погашення податкового боргу за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі.
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, пп.пп.14.1.155, 14.1.175 п.14.1 ст. 14, п.15.1 ст. 15, пп.пп.16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст. 16, пп.20.1.34 п.20.1 ст. 20, п.п.59.1, 59.5 ст. 59, п.88.1 ст. 88, п.п.89.1, 89.3 ст. 89, п.п.95.1, 95.2, 95.5 ст. 95 ПК України.
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.
Відповідно вимог ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються ПК України.
Згідно п.15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно пп.пп.14.1.155, 14.1.175 п.14.1 ст. 14 ПК України податкова застава спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом; податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Підпунктами 16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно пп.20.1.34 п.20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п.п.59.1, 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений п.102.4 ст. 102 цього Кодексу для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Пунктом 88.1 ст. 88 ПК України встановлено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Згідно п.п.89.1, 89.3 ст. 89 ПК України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу; у випадку, визначеному в п.100.11 ст. 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Згідно п.п.95.1, 95.2, 95.5 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
У разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків/електронних гаманців такого платника у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави.
У таких випадках:
рішення про стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців такого платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов`язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;
рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Виходячи з системного аналізу наведених норм, суд апеляційної інстанції зазначає, що звернення податкового органу до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків має відбуватися після звернення про погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податку, і лише в разі недостатності коштів податковий орган має право звернутися з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.
Таким чином, ПК України встановлено черговість вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу: спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків та лише в разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме згідно повідомлень про повернення платіжних інструкцій, у СФГ "Белік" відсутності на рахунку кошти для погашення вказаного податкового боргу (а.с.35, 36).
Разом з тим, на час розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанції СФГ "Белік" було долучено до матеріалів справи докази часткового погашення податкового боргу, що не заперечується податковим органом.
Окрім того, товариством також надано до суду апеляційної інстанції додаткові угоди про дострокове розірвання Договорів оренди землі за взаємною згодою №№116, 121, 122, 123, 124, 125 від 01 квітня 2022 року, які відповідно витягів з Державного реєстру речових прав були зареєстровані 28 лютого 2024 року.
Разом з тим, СФГ "Белік" не надало до суду доказів погашення вказаної суми податкового боргу у повному обсязі.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для надання дозволу позивачу на погашення залишку податкового боргу за рахунок майна СФГ "Белік", що перебуває в податковій заставі, оскільки у вказаного товариства відсутні кошти на рахунках у банках, які його обслуговують. Доказів протилежного відповідачем, в порушення вимог ст. 77 КАС України, ні до суду першої, ні до суду апеляційної інстанцій не надано.
При цьому, колегія суддів акцентує увагу, що докази часткового погашення податкового боргу СФГ "Белік" які містяться в матеріалах даної справи, повинні бути врахований податковим органом при виконанні даного судового рішення.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову СФГ "Белік".
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.
Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу селянського (фермерського) господарства "Белік" залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Повне судове рішення складено 30 квітня 2024 року.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Лук`янчук О.В.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2024 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 118766277 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні