Постанова
від 30.04.2024 по справі 686/20128/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2024 року

м. Хмельницький

Справа № 686/20128/23

Провадження № 22-ц/4820/970/24

Хмельницький апеляційний суд

в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

Гринчука Р.С., Костенка А.М., Спірідонової Т.В.,

секретар судового засідання Кошельник В.М.,

з участю представників учасників справи,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 29 лютого 2024 року, суддя Колієв С.А., у справі за позовом Управління житлової політики і майна Хмельницької міської ради до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Комунальне підприємство «Управляюча муніципальна компанія «Дубове» Хмельницької міської ради, про зобов`язання вчинити дії,

встановив:

У серпні 2023 року Управління житлової політики і майна Хмельницької міської ради, (в подальшому - Управління), звернулося в суд з позовом до ОСОБА_1 про зобов`язання надати безперешкодний доступ до конструктивних елементів багатоквартирного будинку, а саме, до перекриття першого поверху, яке проходить через належну відповідачу квартиру АДРЕСА_1 , з метою монтажу металевих тяжів, згідно з проектною документацією на будівництво.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що багатоквартирний буд. АДРЕСА_2 введений в експлуатацію у 1970 році та перебуває на обслуговуванні КП «Управляюча компанія «Дубове» Хмельницької міської ради, (далі Управляюча компанія).

У зв`язку із численним зверненнями мешканців цього будинку до Хмельницької міської ради та Управляючої компанії щодо необхідності проведення ремонтних робіт внаслідок утворення на фасаді та всередині будинку тріщин та сколів стін, у 2019 році Управлінням було замовлено технічне обстеження будівельних конструкцій будинку.

За результатами проведеного обстеження експертом було виявлено чисельні дефекти (зволоження стін та підлоги у підвалі будинку, тріщини стін, ослаблення стін внаслідок великих віконних отворів, зруйноване накриття на покрівлі, тріщина та просідання вимощення) та надано пропозицію щодо капітального ремонту будинку, а саме, укріплення будинку натяжними металевими зв`язками. При цьому, у разі невиконання таких робіт вказаний будинок з часом буде визнаний аварійним, що унеможливить проживання у ньому жильців.

У 2021 році на замовлення Управління Хмельницькою філією Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» був виготовлений відповідний робочий проект, який пройшов державну експертизу та отримав позитивний експертний звіт.

За ініціативи Управляючої компанії, 27.04.2023 року співвласниками багатоквартирного буд. АДРЕСА_2 було проведено загальні збори, на яких ухвалено рішення про проведення робіт з капітального ремонту (укріплення житлового будинку) з обов`язковим наданням доступу відповідних представників (працівників) до житлових та нежитлових приміщень, що знаходяться у приватній власності (користуванні) мешканців будинку для виконання робіт, передбачених проектно-кошторисною документацією.

Згідно із затвердженим робочим проектом, для проведення відповідних робіт з укріплення будинку необхідно отримати доступ до конструктивних елементів багатоквартирного будинку, а саме, до перекриття першого поверху, яке проходить через квартиру АДРЕСА_1 , з метою монтажу металевих тяжів.

Натомість відповідач, як власник квартири АДРЕСА_1 , відмовляється надавати такий доступ до своєї квартири, що унеможливлює проведення відповідних робіт з капітального ремонту будинку.

Рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 29.02.2024 року позов задоволено. Зобов`язано ОСОБА_1 , власника квартири АДРЕСА_1 , надати безперешкодний доступ до конструктивних елементів багатоквартирного будинку, а саме, до перекриття першого поверху, яке проходить через його квартиру, з метою монтажу металевих тяжів, згідно із проектною документацією на будівництво.

В мотивувальній частині свого рішення суд зауважив, що ОСОБА_1 , як власник квартири АДРЕСА_1 , та співвласник спільного майна вказаного багатоквартирного будинку, зобов`язаний виконати відповідне рішення загальних зборів та сприяти забезпеченню проведення капітального ремонту будинку.

Управління є належним позивачем у справі, оскільки є виконавчим органом Хмельницької міської ради, а до його основних повноважень, зокрема, входить реалізація місцевих програм у сфері житлової політки, в тому числі здійснення обліку житлового фонду та контроль за його станом та експлуатацією; проведення своєчасного відбору будинків, що підлягають капітальному ремонту, формування титульного списку об`єктів капітального ремонту житлового фонду та подання його на затвердження в установленому порядку.

Втручання у право власності відповідача є мінімальним та спрямовано на забезпечення прав та інтересів усіх мешканців буд. АДРЕСА_2 , в тому числі і самого відповідача.

Посилання відповідача на те, що відповідне укріплення будинку можливо провести в інший спосіб, без монтування у його квартирі відповідних тяжів, є безпідставними та не підтверджені доказами.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просив рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

На обґрунтування скарги апелянт зазначив, що Управління не є належним позивачем у цій справі та останнім не доведено його права на безперешкодний доступ належної йому квартири.

Управлінням не зазначено правових підстав для можливості відступу від принципу недоторканності житла.

При цьому, посилання позивача на положення Закону України «Про житлово-комунальні послуги» не є належною правовою підставою, оскільки цим нормативним актом передбачено лише забезпечення доступу до мережі, арматури, засобів обліку, розподільчих систем представникам виконавця/виробника для ліквідації аварій, встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних та профілактичних оглядів, зняття контрольних показників засобів обліку тощо, та лише для забезпечення надання комунальних послуг.

Управління не навело підстав та обставин щодо порушення його речового права. Доказів того, що він перешкоджав користуватися панелями перекриття власнику будинку матеріали справи не містять.

У випадку задоволення позову буде порушено його право власності в частині вільного користування житлом, в подальшому утруднить його продаж, оскільки внаслідок проведених ремонтних робіт будуть пошкоджені стіни квартири, теплоізоляція, відновлення якої кошторисом проекту капітального ремонту не передбачено.

В суді представник апелянта підтримав доводи апеляційної скарги.

Представники позивача та третьої особи в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечили, підтримали оскаржуване судове рішення.

Заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про необхідність залишення без задоволення апеляційної скарги з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Встановлено, що ОСОБА_1 є власником кв. АДРЕСА_1 .

Відповідно до Звіту про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій житлового будинку по АДРЕСА_2 та надання пропозицій щодо капітального ремонту (укріплення будинку натяжними зв`язками) від 18.12.2019 року, який виконаний ФОП ОСОБА_2 , у будинку АДРЕСА_2 виявлені наступні дефекти (пошкодження): фундамент в підвалі біля каналізаційних стояків місцями зволожені стіни і підлога; по осі «А» тріщини на цоколі між 1-м та 2-м під`їздом; стіни по осі «В» в сходовій клітині 1-го під`їзду похилі тріщини на стіні під стелею та вікнами зі зменшенням їх розкриття в нижніх поверхах; тріщина під блоком на стіні сходової клітки; по осі «А» на перетині з віссю «18» тріщина зі зменшенням розкриття донизу; по периметру будинку під покрівлею на стінах місцями розшарована цегла, вимитий розчин зі швів та пошкоджена арматура; перемички волосяна тріщина по перемичці по осіб «Б» між осями «2-3» в сходовій клітці в 1-го під`їзду; прорізи вікон та дверей по осі «В» в сходових клітках стіна ослаблена великими віконними прорізами; покрівля на парапетах місцями зруйноване накриття; ґанок утворилися щілини між козирком та стійкою, бетонні крильця мають механічні пошкодження; вимощення тріщини та просідання вимощення від ущільнення ґрунту.

Надано рекомендації з усунення виявлених недоліків, зокрема, щодо стін для скріплення стін необхідно встановити металеві тяжі зовні по периметру під`їздів з заведенням їх за капітальні стіни; між осями «А-В» виконати тяжі в поперечному напрямку по осях «2», «4», «14», «17», «19». Також надано висновок про необхідність виконати проект капітального ремонту в обсязі вимог ДБН А2.2-3-2014 та з урахуванням рекомендацій розділу 5 Звіту.

У 2021 році на замовлення Управління Хмельницькою філією Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» був виготовлений робочий проект капітального ремонту, укріплення житлового будинку АДРЕСА_2 .

06.12.2022 року філією ДП «Укрдержбудекспертиза» був наданий експертний звіт (позитивний) №23-0009/01-22 щодо робочого проекту «Капітальний ремонт, укріплення житлового будинку АДРЕСА_2 », яким встановлено, що документацію розроблено у відповідності з вихідними даними на проектування з дотриманням вимог щодо міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки.

Додатком до експертного висновку №23-0009/01-22 встановлено, що проектним рішенням передбачено, зокрема, підсилення стін металевими тяжами в осях А-В-1-20. Металеві тяжі розташовані під перекриттями першого, третього та п`ятого поверхів.

Як вбачається зі змісту витягу з протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 , управителем якого є КП «Управляюча муніципальна компанія «Дубове», загальними зборами було прийнято рішення про проведення робіт (капітального ремонту, укріплення житлового будинку), передбачених проектно-кошторисною документацією з обов`язковим доступом відповідних представників (працівників) до житлових та нежитлових приміщень, які знаходяться у приватній власності (користуванні) мешканців будинку.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_3 повідомив, що він є головним інженером робочого проекту з капітального ремонту, укріплення житлового будинку АДРЕСА_2 . Вказаний будинок внаслідок неналежної його експлуатації та утримання почав піддаватися руйнуванню (внаслідок насичення грантами вологою, враховуючи довжину будинку, останній почав просідати, у зв`язку з чим почали з`являтися тріщини по будинку). Відповідно до розробленого проекту, для запобігання просіданню, з метою укріплення будинку, необхідно виконати підсилення стін металевими тяжами, частина з яких повинна проходити під перекриттям першого, третього та п`ятого поверхів будинку, а тяжі зовнішнього контуру ззовні по периметру будинку. При цьому, тяжі під перекриттями першого, третього та п`ятого поверхів повинні проходити до та після деформаційного шву будинку через відповідні квартири мешканців. Іншого способу їх монтування у даному випадку не має, оскільки це потрібно для забезпечення належного монтування та подальшого обслуговування тяжів. Також зазначив, що тяжі не можуть проходити через деформаційний шов, оскільки це технічно неможливо та суперечитиме будівельним вимогам, як і неможливо провести такі тяжі наскрізь через саме міжповерхове перекриття.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов`язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

Згідно з ч.ч. 4, 5 ст. 319 ЦК України власність зобов`язує.

Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

За приписами ст.ст. 379, 382 ЦК України житлом фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше жиле приміщення, призначені та придатні для постійного або тимчасового проживання в них; квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання; усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначені Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі-Закон №417-VIII).

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону №417-VIII власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.

Згідно з п.п. 2, 4, 5, 6, 9 ч.ч. 1, 2 ст. 7 Закону №417-VIII співвласники зобов`язані: - забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку; - додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм; - виконувати рішення зборів співвласників; - забезпечувати додержання вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення приміщень або їх частин; - забезпечувати поточний огляд і періодичне обстеження прийнятого в експлуатацію в установленому законодавством порядку багатоквартирного будинку протягом усього життєвого циклу будинку та нести відповідальність за неналежну експлуатацію згідно із законом. Кожний співвласник несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника.

Відповідно до ч. 1, п. 5 ч. 2 ст. 10 Закону №417-VIII, співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів та прийняття відповідних рішень здійснюються згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків. До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт.

Частиною другою статті 23 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» передбачено, що власник квартири та/або нежитлового приміщення зобов`язаний відповідно до законодавства забезпечити використання, утримання, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт приміщень або їх частин без завдання шкоди майну і порушення прав та інтересів інших співвласників.

Положеннями ст. 15 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» встановлено, що співвласник зобов`язаний: виконувати обов`язки, передбачені статутом об`єднання; виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень; використовувати приміщення за призначенням, дотримуватися правил користування приміщеннями; забезпечувати збереження приміщень, брати участь у проведенні їх реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення; забезпечувати дотримання вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення приміщень або їх частин; не допускати порушення законних прав та інтересів інших співвласників; дотримуватися вимог правил утримання житлового будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі; відшкодовувати збитки, заподіяні майну інших співвласників; виконувати передбачені статутними документами обов`язки перед об`єднанням.

Завданнями житлового законодавства України є регулювання житлових відносин з метою забезпечення гарантованого Конституцією України права громадян на житло, належного використання і схоронності житлового фонду, а також зміцнення законності в галузі житлових відносин; держава у сфері житлових відносин забезпечує, зокрема, здійснення державного контролю за використанням і схоронністю житлового фонду ст. 2, п. 10 ст. 12 ЖК України.

Частиною 1 статті 13 ЖК України визначено, що державне управління в галузі використання і забезпечення схоронності житлового фонду здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну житлову політику, органами місцевого самоврядування, а також іншими спеціально уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

За приписами ст. 15 ЖК України виконавчі комітети районних, міських, районних у містах рад у межах і в порядку, встановлених цим Кодексом та іншими актами законодавства України, на території району, міста, району в місті: здійснюють державний контроль за використанням і схоронністю житлового фонду (ч. 1 ст. 30); здійснюють контроль за утриманням будинків, що належать громадянам (ст. 154); подають громадянам допомогу в проведенні ремонту жилих приміщень (ст. 178). Виконавчі комітети районних, міських, районних у містах рад вирішують й інші питання в галузі використання і забезпечення схоронності житлового фонду, віднесені до їх відання законодавством України.

Відповідно до п. 3.1.6. Положення про Управління житлової політики і майна Хмельницької міської ради, Управління виконує функції замовника на проведення проектних робіт, робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту об`єктів житлового фонду Хмельницької міської територіальної громади.

Управління погоджує та розробляє проектно-кошторисну документацію об`єктів будівництва, реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту об`єктів житлового фонду Хмельницької міської територіальної громади (п. 3.1.7. Положення).

Управління здійснює облік житлового фонду та контроль за його станом та експлуатацією. Проводить своєчасний відбір будинків, що підлягають капітальному ремонту, формує титульний список об`єктів капітального ремонту житлового фонду та подає його на затвердження в установленому порядку (п.п. 3.1.17, 3.1.14 Положення).

В оперативному управлінні Управління житлової політики і майна Хмельницької міської ради перебувають комунальні підприємства в тому числі КП «Управляюча муніципальна компанія «Дубове» Хмельницької міської ради (п. 4.2.4 Положення).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд є власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом; виконавець - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

Відповідно до п. 6 ч. 3 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» управитель багатоквартирного будинку має право доступу до приміщень, будинків і споруд для ліквідації аварій, усунення неполадок, що виникли у санітарно-технічному та інженерному обладнанні, його встановлення і заміни, проведення технічних і профілактичних оглядів у порядку, визначеному законодавством і договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

Управитель багатоквартирного будинку зобов`язаний: від імені співвласників багатоквартирного будинку вживати заходів для забезпечення захисту спільного майна багатоквартирного будинку від протиправних посягань та стягнення з осіб, винних у знищенні, пошкодженні або викраденні спільного майна, відшкодування завданих збитків, за рішенням співвласників багатоквартирного будинку та в межах виділених ними коштів організовувати виконання та виступати замовником робіт з капітального ремонту (заміни) спільного майна багатоквартирного будинку (п.п. 2, 7, ч. 4 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Згідно з ч. 1 ст. 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов`язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла, іншого об`єкта нерухомого майна для: 1) ліквідації та відвернення аварій, пов`язаних із наданням відповідної комунальної послуги, - цілодобово; 2) встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку - згідно з умовами договору про надання відповідної комунальної послуги, договору про управління багатоквартирним будинком.

Споживач має право на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг та незаконного проникнення в належне йому житло (інший об`єкт нерухомого майна) (п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Як вбачається з матеріалів справи будинок буд. АДРЕСА_2 , управителем якого є КП «Управляюча муніципальна компанія «Дубове», яке перебуває в оперативному управлінні позивача, знаходиться в аварійному стані та потребує капітального ремонту, у зв`язку з чим існує нагальна потреба у доступі до плит перекриття в частині, що знаходиться в квартирі відповідача ОСОБА_1 .

Доводи апелянта щодо неналежного позивача у даній справі є необґрунтованими, позаяк відповідне право управителя передбачене положеннями Закону України «Про житлово-комунальні послуги», а обов`язок ОСОБА_1 надати доступ до відповідних конструктивних елементів будинку для його капітального ремонту встановлено положеннями Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».

Також колегія суддів зазначає, що право власності одного із співвласників не може використовуватися на шкоду іншим співвласникам, відповідач не позбавлений права звернутися до суду з позовом до інших співвласників у зв`язку із заподіянням йому матеріальних збитків, завданих капітальним ремонтом через пошкодження стін його квартири.

Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та визначився з правовими нормами, які регулюють спірні правовідносини, внаслідок чого доводи апеляційної скарги слід визнати необґрунтованими.

Керуючись ст.ст. 374, 375, 382, 384, 389, 390 ЦПК України, суд,

постановив:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 29 лютого 2024 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови складено 01 травня 2024 року.

Судді: Р.С. Гринчук

А.М. Костенко

Т.В. Спірідонова

Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу118772110
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —686/20128/23

Постанова від 30.04.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Постанова від 30.04.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 01.04.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 01.04.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Рішення від 29.02.2024

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Рішення від 29.02.2024

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 29.02.2024

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 11.08.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 03.08.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Чевилюк З. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні