Ухвала
від 01.05.2024 по справі 463/7046/19
СТРИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 463/7046/19

Провадження № 1-кп/456/29/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 травня 2024 року Стрийський міськрайонний суд Львівської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

суддів ОСОБА_2 , ОСОБА_3

за участю секретаря ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Стрий обвинувальний акт у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12018140000000524 від 25.09.2018 відносно

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Лисків Жидачівського району Львівської області, громадянина України, українця, з вищою освітою, пенсіонера, інваліда ІІ групи, одруженого, працює на посаді майстра в Стрийському МКПП, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,

який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України,

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ,

уродженки с. Калайдинці Лубенського району Полтавської області, громадянки України, українки, з вищою освітою, одруженої, директора ТОВ «Вершина ЮА», зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_3 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_4 , раніше не судимої,

яка обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України,

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженки м. Лубни Полтавської області, громадянки України, українки, з вищою освітою, інваліда ІІІ групи, одруженої, бухгалтера ТзОВ «Вершина ЮА», керівника ТзОВ «Торгова компанія Капітал Груп», зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_5 , раніше не судимої,

яка обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.5 ст.191 КК України,

ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , уродженки м. Стрий Львівської області, громадянки України, українки, з вищою освітою, одруженої, директора ДП «Комунальник Плюс» ТзОВ «Комунальник-1», зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_6 , раніше не судимої,

яка обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.5 ст.191 КК України,

за участі сторін кримінального провадження:

сторона обвинувачення прокурори ОСОБА_9 , ОСОБА_10

представник потерпілого ОСОБА_11

сторона захисту, обвинувачені ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8

захисники ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 . ОСОБА_16

в с т а н о в и в :

Вироком Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 01 травня 2024 року ОСОБА_5 визнаноинуватим у пред`явленому обвинуваченні за ч.5 ст. 191 КК України, й призначено йому покарання у виді 10 /десяти/ років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю строком на 3 /три/ роки та з конфіскацією майна. ОСОБА_6 визнано винуватою у пред`явленому обвинуваченні за ч.5 ст. 191 КК України, й призначено їй покарання у виді 8 /восьми/ років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю строком на 3 /три/ роки та з конфіскацією майна. ОСОБА_7 визнано винуватою у пред`явленому обвинуваченні за ч.5 ст.27, ч.5 ст. 191 КК України, й призначено їй покарання у виді 7 /семи/ років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю строком на 3 /три/ роки та з конфіскацією майна. ОСОБА_8 визнано винуватою у пред`явленому обвинуваченні за ч.5 ст.27, ч.5 ст. 191 КК України, й призначено їй покарання у виді 7 /семи/ років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю строком на 3 /три/ роки та з конфіскацією майна.

ВС/ККС у справі № 686/9636/18 від 14.06.2021 вказав, що обов`язок, за наявності на те підстав, звертати увагу державних органів, громадських організацій або посадових осіб на встановлені по справі факти порушення закону, причини і умови, що сприяли вчиненню злочину і вимагають вжиття відповідних заходів, або виявленні порушення прав громадян та інші порушення закону, допущені при провадженні дізнання, досудового слідства або при розгляді справи нижчестоящим судом, покладавсяКПК 1960 рокуна суд шляхом винесення окремої ухвали чи постанови. Невичерпний перелік підстав для винесення такого виду судових рішень, безпосередня функція яких слугувала ефективним засобом дотримання законності та забезпечення судом захисту прав і свобод людини, визначався статтями23-2,380,400-2 КПК 1960 року. Натомість чинний кримінальний процесуальний закон не урегульовує питання постановлення такого виду судових рішень, як-то окрема ухвала чи постанова, які-би надавали можливість суду звертатися до державних органів, посадових чи службових осіб з метою належного реагування на встановлені у ході судового розгляду порушення закону, прав і основоположних свобод людини органом досудового розслідування чи судом нижчестоящої інстанції. Єдиним випадком, коли чиннийКПКпрямо передбачає постановлення окремих ухвал, є наявність процесуальних підстав, визначених устатті 378 цього Кодексу. Кримінальні процесуальні рішення - це правозастосовні акти уповноважених державних органів або посадових осіб, виражені у встановленій законом процесуальній формі та прийняті у межах їх компетенції у передбаченому законом порядку. Вони виражають владні волевиявлення про дії та спрямовані на виконання завдань кримінального провадження. Відповідно до пункту 10 частини 1статті 3 КПКкримінальне провадження - це досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв`язку із вчиненням діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність. Отже, системне та телеогічне (цільове) тлумачення норм, закріплених у пункті 10 частини 1 статті3, статтях91,110,369,371,372та419 КПКдає змогу дійти висновку про те, що рішення судів будь-якої інстанції приймаються у зв`язку із вчиненням діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність, спрямовані на досягнення завдань кримінального провадження, постановлені або ухвалені в межах судового розгляду, встановлених для відповідного виду провадження. Тобто, процесуальні рішення ухвалюються для встановлення і закріплення кримінальними процесуальними засобами ознак вчиненого кримінального правопорушення, доведеності винуватості (невинуватості) осіб, які його вчинили під час кримінального провадження, інших обставин, передбаченихстаттею 91 КПК України, а також задля забезпечення кримінального провадження. Таким чином, Суд вбачає за можливе ухвалення рішень, які не пов`язані із суттю кримінального провадження або з його забезпеченням, проте, постановлення таких ухвал має зумовлюватися позитивним впливом на ефективність здійснення правосуддя у конкретному кримінальному провадженні та забезпеченням конституційного права на судовий захист, гарантованийстаттею 55 Конституції України».

Згідно з висновком Верховного суду, за наявності відповідних підстав, суд будь-якої інстанції має процесуальні повноваження для постановлення ухвал, які не вирішують справи по суті, однак звертають увагу уповноважених органів на встановлені у кримінальному провадженні факти порушення закону, які потребують вжиття належних заходів реагування.

Зважаючи на порушення, допущені органом державної влади у вказаному кримінальному провадженні, які були встановлені в ході судового розгляду кримінального провадження, суд дійшов висновку про винесення по даній справі ухвали, яка не вирішує справу по суті, однак звертає увагу уповноважених органів на встановлені у кримінальному провадженні факти порушення закону, які потребують вжиття належних заходів реагування в силу наступних обставин.

Так, згідно з листом № 2124/16/05-2019 від 22.02.2019 в ІНФОРМАЦІЯ_5 , слідча у кримінальному провадженні звернулася до ІНФОРМАЦІЯ_5 про залучення спеціаліста для проведення перевірки /Т. 16 а.с. 226-228/;

Листом № 06-17/1859-2019 від 28.03.2019 з ІНФОРМАЦІЯ_5 «Про передачу матеріалів ревізії» з додатками. встановено таке.Відповідно п.1.3.4.1плану роботина IVквартал 2018року Західнимофісом Держаудитслужбипроведено плановуревізію фінансово-господарськоїдіяльності Стрийськогоміського комбінатукомунальних підприємств(в.о.начальника ОСОБА_17 ,головний бухгалтер ОСОБА_18 )за періодз 01.01.2015по 30.11.2018року,в ходіякої встановленопорушення,що відображенів актіревізії від21.03.2019№ 06-24/2.Акт ревізіїпідписано 21.03.2019без заперечень.Також вході ревізіїпроведено перевірку2процедур закупівель,а саметорги назакупівлю самоскидумарки MAN(абоеквівалент)в комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимобладнанням очікуваноювартістю 2307240,00грн тазакупівлю автогрейдерамарки ДЗ-143(абоеквівалент)очікуваною вартістю2254730,00гривень.За результатамиперевірки торгівпо закупівлісамоскиду маркиMANв комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимобладнанням порушеньне встановлено,зокрема,відповідно донаданої доревізії видатковоїнакладної від26.10.2018№1021ТОВ «ВЕРШИНАЮА» поставленосамоскид MAN26.285в комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимобладнанням вартістю2283872,00грн (зПДВ).Також ревізієювстановлено,що згідноз актомприйому-передачітранспортного засобувід 26.10.2018року,підписаного начальникомСтрийського МККП ОСОБА_5 ,ТОВ «ВЕРШИНАЮА» вособі директора ОСОБА_6 передано,а СтрийськимМККП прийнятотехнічно справнийсамоскид маркиMAN26.285в комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимобладнанням,ідентифікаційні номериавтомобіля,піскорозкидувального таплужного обладнанняперевірені,оригінали документівна транспортнийзасіб передані.За результатамиперевірки процедуризакупівлі автогрейдерамарки ДЗ-143(абоеквівалент)встановлено наступне.Відповідно доп 4.2.Додатку 1до тендерноїдокументації повноваженнящодо підписудокументів тендерноїпропозиції учасниката договорупро закупівлюпідтверджується копієюпаспорта фізичноїособи (абоФО-підприємця)(асаме сторінки1-6та місцепроживання),також згідноіз п.1Розділу 1тендерної документаціїусі сторінкитендерної пропозиціїучасника процедуризакупівлі повиннімістити підписуповноваженої посадовоїособи учасникапроцедури закупівліта печаткоюучасника,копії документів(завиключенням нотаріальних),які надаютьсяу складіпропозиції учасникомобов`язково завіряютьсяпідписом уповноваженоїпосадової особиучасника процедуризакупівлі,а такожвідбитком печатки.Однак,учасником ФОП ОСОБА_19 в недотриманняумов тендерноїдокументації всвоїй пропозиціїне поданокопій 4,5та 6сторінки паспорту ОСОБА_19 та поданопропозицію,частина сторінокякої немістить підпису ОСОБА_19 ,а такожна поданихкопіях документіввідсутні датизавіряння копій.Враховуючи вищевказане,пропозиція учасникаФОП ОСОБА_19 не відповідалаумовам тендерноїдокументації,однак впорушення ч.1ст.30Закону №922тендерним комітетомїї невідхилено.В своємупоясненні від04.03.2019 ОСОБА_17 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_18 та ОСОБА_22 зазначили,що вскладі пропозиціїУчасника напершому тадругому аркушіпроекту договорувідсутні підписиФОП ОСОБА_19 ,а стоїтьлише печатка,однак наостанньому аркушів реквізитахта місціпідпису тапечатки стоїтьпідпис тапечатка Учасника.Зазначене неє підставоюдля відхиленняпропозиції,так якЗамовником взагаліне вимагавсяпроект договорупро закупівлюу складіпропозиції.Також,зазначили,що підписУчасника відсутнійна першомуаркуші технічнихвимог тацінової пропозиції,але такяк зазначенийдокумент єнеподільний,то цене єпорушенням,так якУчасником проставленопідпис іпечатку успеціально передбаченомудля цьогомісці надругому аркуші.Аналогічне стосуєтьсяпаспорту таідентифікаційного кодуособи,так яквін завіренийособисто фізичноюособою.Саме томувідбиток печаткитам відсутній.Щодо відсутностічастини аркушівпаспорта,які вимагалисьтендерною документацією,повідомили,що назазначених аркушахвідсутня будь-якаінформація (текст).На 4,5,6сторінках паспортуміститься інформаціяпро особу,яка досягла45-річного віку.Тендерним комітетомрозглядалося питаннящодо відсутностіданих сторінокпаспорту,але узв`язкуз тим,що учасникне досяг45-річноговіку,відповідно ст.4,5,6не можутьбути вклеєніфотокартки,а відтакці сторінкиє пустимив неінформативними.За наявностіформальних помилоктендерна пропозиціяне відхиляється.За результатамивідкритих торгів,проведених зпорушенням законодавствапро закупівлі,Стрийським МККПв особіначальника ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_7 укладено договірвід 01.11.2018№ 8-2018,відповідно доякого Продавецьзобов`язується поставитиавтогрейдер маркиГ1402ціною 2232052,00грн,а покупецьприйняти таоплатити товар.Термін діїдоговору до31.12.2018.Водночас,в періоді,який підлягаєревізії,договір від01.11.2018№ 8-2018з ФОП ОСОБА_19 не виконувався.За результатамиревізії в.о.начальника СтрийськогоМККП підприємстванадіслано обов`язковідо виконаннявимоги проусунення виявленихпорушень /Т. 16 а.с. 229-235/;

Згідно з актом ревізії № 06-24/2 від 21.03.2019 фінансово-господарської діяльності Стрийського МККП за період з 01.01.2015-30.11.2018 встановлено таке. Відповідно дорічного планузакупівель на2018рік СтрийськимМККП запланованопровести відкритіторги назакупівлю самоскидумарки MAN(абоеквівалент)в комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимобладнанням зочікуваною вартістю-2307240,00гривень.Слід вказати,що доревізії ненадано документів,які підтверджуютьпроведення моніторингудля визначенняочікуваної вартості.В своємупоясненні від04.03.2019голова тендерногокомітету ОСОБА_17 зазначив,що моніторингринку тендернимкомітетом длявизначення цінине проводився,оскільки згідноз вимогамиЗакону України«Про публічнізакупівлі» такоїпрямої вимогинемає.Також зазначив,що привизначенні вартостіпредмета закупівлітендерний комітеткерувався технічнимзавданням начальникаСтрийського МККПвід 21.09.2018№ 480.До поясненнянадано технічнезавдання,підписане начальникомСтрийського МККП ОСОБА_5 від 21.09.2018№ 480,відповідно доякого необхіднозакупити самоскидмарки MANв комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимобладнанням вартістю-2307240,00гривень.Джерело фінансуваннявищезазначеної закупівлі-власні коштиКомбінату. Тендерну документаціюдля проведеннязазначених відкритихторгів затвердженорішенням тендерногокомітету від21.09.2018року. Перевіркою тендерноїдокументації навідповідність вимогамзаконодавства прозакупівлі порушеньне встановлено. Згідно зоголошенням пропроведення процедуризакупівлі (UA-2018-09-21-00784-b),термін поданняпропозицій 07.10.201823:00год. Відповідно дооприлюдненої інформації,для участіу процедурізакупівлі надійшлипропозиції двохучасників: ТОВ «ВЕРШИНАЮА» (ЄДРПОУ40241711).Ціна пропозиції-2283827,0гривень. ФОП ОСОБА_23 (ІПН НОМЕР_1 ).Ціна пропозиції 2307200,0гривень.Згідно зпротоколом виборупереможця торгів,тендерним комітетомприйнято рішенняпро обранняпереможцем пропозицію ТOB«ВЕРШИНА ЮА»,яка зарезультатами оцінкибула визнананайбільш економічновигідною.Копія протоколувибору переможцяторгів вДодатку АО доакта.Відповідно дотендерної пропозиціїТОВ «ВЕРШИНАЮА» пропонуєтьсясамоскид MAN26.285в комплектіз піскорозкидувальнимта плужнимбладнанням 2005року випускуз пробігом59000км.Ревізією тендерноїпропозиції ТОВ«ВЕРШИНА ЮА»на відповідністьумовам тендерноїдокументації,проведеною пооприлюднених всистемі «Prozorro»документах,порушень невстановлено. Повідомлення пронамір укластидоговір зТОВ «ВЕРШИНАЮА» замовникомоприлюднено 12.10.2018року. Слід вказати,що Додатком5до тендерноїдокументації передбаченопроведення зарахунок Учасника,переможця торгів,комісійного оглядутранспортного засобупредставниками Замовникапротягом трьохднів змоменту проведенняаукціону.У разіневідповідності транспортногозасобу,Замовник маєправо відхилитипропозицію переможцяторгів. До ревізії надано акт обстеження самоскиду марки MAN в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням від 10.10.2018 згідно з яким комісія призначена наказом по Стрийському МККП від 09.10.2018 № 131-В в складі головного інженера Стрийського МККП ОСОБА_17 , заступника начальника Комбінату ОСОБА_24 та механіка авторемонтної дільниці ОСОБА_25 в присутності директора гарантійної сервісної служби ТОВ«Вершина ЮА», яке визнано переможцем за результатами проведення аукціону, проведено огляд технічного стану автомобіля самоскиду марки MAN 2005 року випуску з пробігом 59 000 км на справність, наявність та цілісність всіх вузлів агрегатів, обладнання, стан шасі та відповідність автомобіля до вимог технічного завдання, вказаного в тендерній документації. За результатами проведеного огляду встановлено, що оглянутий автомобіль перебуває в доброму робочому і технічно-справному стані та відповідає заявленим ТОВ «Вершина ЮА» параметрам. Копія акта обстеження в Додатку до акта.

За результатами відкритих торгів Стрийським МККП (далі - Покупець) в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» (далі Продавець) в особі директора ОСОБА_6 укладено договір від 24.10.2018 №7-2018, відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити самоскид MAN 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням ціною 2 283 827,00 грн (з ПДВ), а покупець прийняти та оплатити товар. Термін дії договору до 31.12.2018. Додатковою угодою № 1 від 26.10.2018 внесено зміни до договору від 24.10.2018 № 7-2018, а саме у зв`язку з допущенням помилки в написанні реквізитів - ЄДРПОУ Продавця, сторони погодили виправити дану описку та викласти в такій редакції - «ЄДРПОУ - 40241711». Всі інші умови договору сторонами не змінено. Відповідно до наданої до ревізії видаткової накладної від 26.10.2018 №1021 ТOB «ВЕРШИНА ЮА» поставлено самоскид MAN 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням вартістю 2 283 872,00 грн (з ПДВ). Згідно з актом прийому-передачі транспортного засобу від 26.10.2018року, підписаного начальником Стрийського МККП ОСОБА_5 , ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» в особі директора ОСОБА_6 передано, а Стрийським МККП прийнято технічно справний самоскид марки MAN 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням, ідентифікаційні номери автомобіля, піскорозкидувального та плужного обладнання перевірені, оригінали документів на транспортний засіб передані. Відповідно до наданого платіжного доручення від 29.10.2018 № 7 та виписки по рахунку № НОМЕР_2 , відкритому у ГУ ДКСУ у Львівській області, 30.10.2018 Стрийським МККП проведено оплату в сумі 2 283 827,00 грн на рахунок ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» № НОМЕР_3 , відкритий у AT«УкрСиббанк» МФО 351005. Копії видаткової накладної, акту прийому-передачі та платіжного доручення в Додатку до акта. Згідно з даними бухгалтерського обліку Стрийським МККП станом на 10.11.2018 договір від 24.10.2018 № 7-2018 сторонами виконано в повному обсязі. Реєстр договорів, укладених за результатами процедур закупівель в Додатку до довідки.

Ревізією дотриманнязаконодавства припроведенні відкритихторгів назакупівлю автогрейдерамарки ДЗ-143(абоеквівалент)(оголошенняпро проведенняпроцедури UA-2018-09-24-000877-а)з очікуваноювартістю 2254730,00грн зПДВ встановленотаке. Джерелофінансування вищезазначеноїзакупівлі -власні коштиКомбінату.До ревізіїне наданодокументів,які підтверджуютьпроведення моніторингудля визначенняочікуваної вартості.В своємупоясненні від04.03.2019голова тендерногокомітету ОСОБА_17 зазначив,що моніторингринку тендернимкомітетом длявизначення цінине проводився,оскільки згідноз вимогамиЗакону України«Про публічнізакупівлі» такоїпрямої вимогинемає.Також зазначив,що привизначенні вартостіпредмета закупівлітендерний комітеткерувався технічнимзавданням начальникаСтрийського МККПвід 24.09.2018№ 481.Перелік питаньта пояснення ОСОБА_17 від 04.03.2019в Додаткудо акта. До поясненнянадано технічнезавдання,підписане начальникомСтрийського МККП ОСОБА_5 від 24.09.2018№ 481,відповідно доякого необхіднозакупити автогрейдерамарки ДЗ-143(абоеквівалент)вартістю -254730,00гривень.Тендерну документаціюдля проведеннязазначених відкритихторгів затвердженорішенням тендерногокомітету від24.09.2018року.Перевіркою тендерноїдокументації навідповідність вимогамзаконодавства про закупівліпорушень невстановлено. Згідно зоголошенням пропроведення процедуризакупівлі,термін пропозицій10.10.201823:00год. Відповідно дооприлюдненої інформації,для участіу процедурізакупівлі надійшлипропозиції двохучасників:ФОП ОСОБА_23 (ІПН НОМЕР_1 ).Ціна пропозиції-2232052,00гривень; ФОП ОСОБА_26 (ІПН НОМЕР_4 ).Ціна пропозиції-2254700,00гривень. Згідно зпротоколом виборупереможця торгів,тендерним комітетомприйнято рішенняпро обранняпереможцем пропозиціюФОП ОСОБА_27 ,яка зарезультатами оцінкибула визнананайбільш економічновигідною.Копія протоколувибору переможцяторгів вДодатку доакта. Відповідно дотендерної пропозиціїФОП ОСОБА_27 пропонується автогрейдерГ1402в стандартномузаводському виконанні,укомплектований грейдернимвідвалом,бульдозерним відваломта розпушувачем-кірковщикомз пробігом800мото/годин. Ревізію тендерноїпропозиції ФОП ОСОБА_27 на відповідністьумовам тендерноїдокументації проведенопо оприлюдненихв системі«Ргогогго» документахта встановленонаступне. Відповідно до п 4.2. Додатку 1 до тендерної документації повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника та договору про

закупівлю підтверджується копією паспорта фізичної особи (або ФО-підприємця), а саме сторінки 1-6 та місце проживання або копія іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний Реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI, зі змінами), копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера. Однак, учасником ФОП ОСОБА_19 в своїй пропозиції не надано копій 4, 5 та 6 сторінки паспорту ОСОБА_19 . Також, згідно із п.1 Розділу 1 тендерної документації усі сторінки тендерної пропозицїї учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі (керівника або уповноваженої ним особи, яку уповноважено представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі) та печаткою учасника, також тендерною документацією передбачено, що копії документів (за виключенням нотаріальних), які надаються у складі пропозиції учасником обов`язково завіряються підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитком печатки із обов`язковим зазначенням словосполучення «Згідно з оригіналом», посада, прізвшце, ім`я по батькові особи, що завіряє копію, дата завірення копії. Проте, в недотримання умов тендерної документації ФОП ОСОБА_19 подано пропозицію, частина сторінок якої не містить підпису ОСОБА_19 , атакож на поданих копіях документів відсутні дати завіряння копій.

Враховуючи вищевказане, пропозиція учасника ФОП ОСОБА_19 не відповідала умовам тендерної документації, однак в порушення тендерним комітетом її не відхилено.

Додатком 5 до тендерної документації передбачено проведення за рахунок Учасника, переможця торгів, комісійного огляду транспортного засобу представниками Замовника протягом трьох днів з моменту проведення аукціону. У разі невідповідності транспортного засобу, Замовник має право відхилити пропозицію переможця торгів.

До ревізії надано акт обстеження автогрейдера від 16.10.2018 згідно з яким комісія призначена наказом по Стрийському МККП від 12.10.2018 148-В в складі головного інженера Стрийського МККП ОСОБА_17 , заступника начальника Комбінату ОСОБА_24 та механіка авторемонтної дільниці ОСОБА_25 за участю механіка ОСОБА_28 - представника ФОП ОСОБА_19 , якого визнано переможцем за результатами проведення аукціону, проведено огляд технічного стану автогрейдера на справність, наявність та цілісність всіх вузлів агрегатів, обладнання, стан шасі та відповідність автомобіля до вимог технічного завдання, вказаного в тендерній документації. За результатами проведеного огляду встановлено, що всі технічні параметри автогрейдера, доукумплектованого грейдерним та бульдозерним відвалами, розпушувачем-кірковщиком відповідають заявленим ФОП ОСОБА_19 параметрам. Автогрейдер перебуває у доброму робочому і технічно-справному стані. Копія акта обстеження в Додатку до акта. За результатами відкритих торгів, проведених з порушенням законодавства про закупівлі, Стрийським МККП в особі начальника ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_19 укладено договір від 01.11.2018 № 8-2018, відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити автогрейдер марки Г1402 ціною 2 232 052,00 грн, а покупець прийняти та оплатити товар. Термін дії договору до 31.12.2018. Водночас, що в періоді, який підлягає ревізії, договір від 01.11.2018 №82018 з ФОП ОСОБА_19 не виконувався. Реєстр договорів, укладених за результатами процедур закупівель в Додатку до довідки.

В.о. начальника комбінату надано до ревізії інформацію від 05.03.2019 року про те, щцо договір від 01.11.2018 № 8-2018 укладений з ФОП ОСОБА_19 розірвано /Т. 17 а.с. 1-225/.

Згідно з довідкою документальної перевірки Держаудитслужби по матеріалах кримінального провадження від 31.05.2019, на виконання звернення слідчого управління ГУ НП у Львівській області від 08.05.2019 №5209/16/05-2019 головним державним фінансовим інспектором відділу взаємодії з правоохоронними органами Західного офісу Держаудитслужби ОСОБА_29 , під час досудового розслідування по матеріалах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 25.09.2018 №12018140000000524 проведено перевірку окремих питань фінансово-господарської діяльності Стрийського міського комбінату комунальних підприємств, а саме у частині відповідності вимогам законодавства про закупівлі - грейдера марки ДЗ-143 (або еквівалент). Перевіркою встановлено таке.

Відповідно до інформації та документів розміщених на інформаційно-телекомунікаційній системі «prozorro.gov.ua» Стрийський МККП подано оголошення про проведення відкритих торгів: ІНФОРМАЦІЯ_6 . Згідно оголошення: назва предмета закупівлі - Автогрейдер марки ДЗ-143 (або еквівалент); коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності) : ДК 021:2015: 43220000-1 - Грейдери та планувальники; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг : 1 шт.; місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг : АДРЕСА_7 ; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг : до 20 грудня 2018; розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі : 2254730,00 UAH; Кінцевий строк подання тендерних пропозицій : 10жовтня2018 23:00; дата та чac розкриття тендерних пропозицій : 11 жовтня 2018 12:39, після завершення електронного аукціону; дата та час проведення електронного аукціону : 11 жовтня 2018 12:18. Як зазначено в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету від 24.09.2018 - критерієм оцінки пропозиції є ціна пропозиції, питома вага цінового критерію становить 100 відсотків. Відповідно до розділу III Тендерної документації зазначено вимоги до

учасників процедури закупівлі щодо технічних, якісних та кількісних

характеристик предмета закупівлі (п.6), які викладено у Додатку № 5 до

тендерної документації. Так, Технічними вимогами (Додаток № 5 до тендерної документації) визначено, що автогрейдер, укомплектований грейдерним відвалом, бульдозерним відвалом та розпушувачем-кірковщиком, новий або з пробігом не більше 1000 мото/годин. Автогрейдер повинен бути в стандартному заводському виконанні. Також, під час поставки автогрейдера учасник повинен представити всі необхідні документи для реєстрації, в тому числі оригінал паспорту (п.4Технічних вимог). Крім того, в триденний термін після аукціону, за рахунок учасника, яким подана найбільш економічно вигідна пропозиція, представниками Замовника проводиться комісійний огляд автогрейдера, про що складається акт на підставі якого акцептується або відхиляється пропозиція учасник (п. 6 Технічних вимог). Якщо пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації, то пропозиція буде відхилена як така, що не відповідає вимогам документації торгів (п. 9 Технічних вимог). Відповідно до реєстру в електронній системі закупівель (UA-2018-09-24- 000877-а) отримано дві пропозиції, а саме, від ФОП ОСОБА_26 (ЄДРПОУ учасника - НОМЕР_4 ) 09.10.2018 16:04 зостаточною пропозицією 2254 700,00 UAH з ПДВ та від ФОП

ОСОБА_23 (ЄДРПОУ учасника - НОМЕР_1 ) 09.10.2018 12:51 - 2232 052,00 UAH з ПДВ. Відповідно до протоколу розкриття, переможцем відкритих торгів став і ФОП ОСОБА_23 з пропозицією 2232052,00UAH з ПДВ, яка відповідає тендерній документації. Відповідно до акту обстеження автогрейдера від 16.10.2018, комісією в складі головного інженера Стрийського МККП ОСОБА_17 , заступника начальника Стрийського МККП - ОСОБА_24 , механіка авторемонтної дільниці - ОСОБА_25 , проведено огляд технічного стану автогрейдера та у висновку зазначено, що всі технічні параметри автогрейдера, укомплектованого грейдерним та бульдозерним відвалами, розпушувачем-кірковщиком, відповідають заявленим ФОП ОСОБА_19 параметрам, в тому числі пробіг 800 мото/годин. Повідомлення про намір укласти договір з ФОП ОСОБА_19 і замовником оприлюднено 19.10.2018 року. Перевіркою встановлено, що за результатами відкритих торгів і Стрийським МККП (Покупець) в особі начальника ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_19 (Продавець) укладено договір від 01.11.2018 № 8-2018 (надалі Договір № 8-2018), відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити автогрейдер марки Д3-143 (або еквівалент) (ДК 021:2015 43220000-1 «Грейдери та планувальники»), а Покупець прийняти та оплатити товар. Згідно специфікації (Додаток №1 до Договору № 8-2018) найменування товару - грейдер марки Г1402 в кількості 1 шт. загальною вартістю 2232052,00грн (без ПДВ). Поставка товару Покупцю здійснюється силами та за рахунок Продавця за адресою : АДРЕСА_8 до 20 грудня 2018 року ( п.2.1. 1.2 Договору № 8-2018 ). Право власності Покупця, на поставлений товар, виникає з моменту приймання товару, факт якого засвідчується відміткою Покупця на відповідній видатковій накладній, акті прийму передачі та товарно-транспортній накладній ( 2.3. Договору № 8-2018 ). Загальна вартість договору складає 2 232 052,00 гривень без ПДВ (п. 3.2 Договору № 8-2018). Оплата за фактично отриманий товар здійснюється двома частинами, по мірі надходження коштів з бюджету, протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дати поступлення коштів з бюджету, протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дати поступлення коштів на рахунок Покупця (п.3.3. Договору № 8-2018). Договір набирає чинності з моменту підписання і скріплення печатками та діє до 31.12.2018 або до повного виконання сторонами своїх зобов`язань. (п. 7.1. Договору № 8-2018) . Згідно із наявними в матеріалах кримінального провадження первинними документами, саме : видаткової накладної від 20.12.2018 № 10, акту приймання-передачі транспортного засобу від 20.12.2018 та товарно-транспортної накладної від 20.12.2018, ФОП ОСОБА_23 передав, а Стрийський МККП прийняв технічно справний - грейдер марки Г1402 в кількості 1 шт. на загальну суму 2 232052,0 грн (без ПДВ). Видаткову накладну від 20.12.2018 № 10, акт приймання-передачі транспортного засобу від 20.12.2018 та товарно-транспортну накладну від 20.12.2018 із сторони Постачальника підписано - ФОП ОСОБА_23 та з сторони Покупця - начальником Стрийського МККП ОСОБА_5 . Слід вказати, що відповідно до наявного в матеріалах кримінального провадження № 12018140000000524 договору купівлі-продажу від 18.01.2019 № 589-190 ТОВ «Р.ІМ.» (Peг. у реєстрі ДСГІ України №190) (Комісіонер) зобов`язався здійснити продаж ОСОБА_19 (код НОМЕР_1 ) (Покупець) автогрейдера, марки (модель ГС-14.02, рік випуску 2008, заводський номер НОМЕР_5 , двигун № НОМЕР_6 , свідоцтво про реєстрацію

НОМЕР_7 . Відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини № НОМЕР_8 від 11.03.2010,

власником автогрейдера марки ГС-14.02, рік випуску 2008, заводський номер НОМЕР_5 , двигун № НОМЕР_6 був ОСОБА_30 . Акт приймання-передачі машини - автогрейдера марки ГС-14.02, рік випуску 2008, заводський номер НОМЕР_5 , двигун № НОМЕР_6 між ТОВ «Р.ІМ.» (Комісіонер) та ОСОБА_19 (код НОМЕР_1 ) (Покупець) підписано 18.01.2019 року. Відповідно до вищевказаного ОСОБА_19 став власником автогрейдера марки ГС-14.02, рік випуску 2008, заводський номер НОМЕР_5 , двигун № НОМЕР_6 лише 18.01.2019 (свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_9 , де вказано власника - ОСОБА_19 від 22.01.2019). Тобто, ФОП ОСОБА_23 станом на 20.12.2018 здійснив поставку автогрейдера марки ГС-14.02, (рік випуску 2008, заводський номер НОМЕР_5 , двигун № НОМЕР_6 ), Стрийському МККП, який (автогрейдер) на вищевказану дату, згідно із представленими документами належав ОСОБА_31 . Отже, ФОП ОСОБА_23 на дату поставки грейдера марки ГС-14.02, а саме 20.12.2018 не мав можливості представити Стрийському МККП всі необхідні документи для його реєстрації, що суперечить п. 4 Технічних вимог (Додаток № 5 до тендерної документації). Відповідно до платіжного доручення від 26.12.2018 № 11 Стрийським МККП здійснено оплату за грейдер марки НОМЕР_10 на користь ФОП ОСОБА_23 в сумі 2 086 968,62 гривень. Крім того, згідно даних з єдиного веб-порталу Публічних закупівель «Spending» Стрийський МККП здійснив оплату за грейдер марки Г1402 на користь ФОП ОСОБА_23 двома трансакціями на загальну суму 145 083,38 грн (111 602,60 грн та 33 480,78 грн), тобто в повному обсязі. Відповідно до листа Стрийського МККП від 26.02.2019 вих. № 109, який надано на звернення старшого слідчого СУГУНП, зазначено, що автогрейдер не був введений в експлуатацію. Також, згідно з актом приймання-передачі від 20.02.2019 автогрейдер марки Г1402, 2008 р.в. рама заводський № НОМЕР_5 із реєстраційним номером НОМЕР_11 та двигуном № НОМЕР_6 , як речовий доказ у кримінальному провадження№12018140000000524 прийнято на відповідальне зберігання. Крім того, до перевірки надано висновки експертів Львівського науково- дослідного інституту судових експертиз (надалі ЛНДІСЕ) щодо судової автотехнічної та автотоварознавчої експертизи по кримінальному провадженню № 12018140000000524. Відповідно до висновків судових експертів автотехнічної та автотоварознавчої експертизи ОСОБА_32 від 26.04.2019 № 936 та ОСОБА_33 від 13.05.2019 № 934/935 зазначено технічний стан та ринкову вартість автогрейдера марки ГС-14.02, який поставлено - ФОП ОСОБА_23 , а саме: Досліджуваний автогрейдер марки ГС-14.02 (виробництва ОАО «Брянський Арсенал» - Росія) з реєстраційним номером НОМЕР_11 , 2008 року виготовлення; Заводським номером наданого на дослідження автогрейдера ГС-14.02 є номер « НОМЕР_5 ». Даний автогрейдер був виготовлений заводом виробником ОАО «Брянський арсенал» (Росія) у 2008 році. Встановити коли виготовлена окремо рама даного автогрейдера не видавалось можливим з причини відсутності відповідної інформації; Заводський номер «080064» автогрейдера ГС-14.02 не змінювався і є первинним. Заводський номер « НОМЕР_5 » та рік випуску «2008» наданого для дослідження автогрейдера ГС-14.02 відповідають відомостям, зазначеним у свідоцтві про реєстрацію серії НОМЕР_9 . Представлений на дослідження автогрейдер ГС-14.02 з реєстраційним номером НОМЕР_11 не відповідає вимогам Тендерної документації Стрийського міського комбінату комунальних підприємств, затвердженої рішенням тендерного комітету від 21.09.2018, зокрема додатку до тендерної документації № 5 «Технічні вимоги», і Специфікації до договору № 8-2018 від 01.11.2018 між Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств та ФОП « ОСОБА_19 », в частині пробігу (напрацюванні) - 5309 мото/годин (так як автогрейдер не являється новим) та відсутності розпушувача-кірковщика. Ринкова вартість автогрейдера ГС-14.02 з реєстраційним номером НОМЕР_11 , 2008 року виготовлення, станом на 01 листопада 2018 року, з врахуванням стану на момент дослідження, становила 1 339 700,00 гривень. Враховуючи висновки експертів автотехнічної та автотоварознавчої експертизи ЛНДІСЕ від 26.04.2019 № 936 та від 13.05.2019 № 934/935, технічний стан автогрейдера ГС-14.02 з реєстраційним номером НОМЕР_11 не відповідає вимогам Тендерної документації Стрийського МККП, затвердженої рішенням тендерного комітету від 24.09.2018, зокрема Технічним вимогам (Додаток № 5 до тендерної документації), в частині пробігу (напрацюванні) - 5309 мото/годин (так як автогрейдер не являється новим) та відсутності розпушувача-кірковщика, чим недотриманий п. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Отже, враховуючи ринкову вартість автогрейдера ГС-14.02 з реєстраційним номером НОМЕР_11 згідно із висновками експертів автотехнічної та автотоварознавчої експертизи ЛНДІСЕ від 26.04.2019 № 936 та від 13.05.2019 №934/935 та п.3.1 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затвердженого спільним наказом ГоловКРУ, МВС, СБУ та Генеральної прокуратури України від 19.10.2006 №346/1025/685/53, закупівля вищевказаного автогрейдера ГС-14.02 у ФОП ОСОБА_23 згідно договору від 01.11.2018 № 8-2018, призвела до додаткових витрат Стрийського МККП на загальну суму 892 352,00 грн та фактично нанесення шкоди (збитків) підприємству /Т. 17 а.с. 237-242/;

Згідно з довідкою документальної перевірки Держаудитслужби по матеріалах кримінального провадження, 31.05.2019,на виконаннязвернення слідчогоуправління ГУНП уЛьвівській областівід 08.05.2019головним державнимфінансовим інспекторомвідділу взаємодіїз правоохороннимиорганами Західногоофісу Держаудитслужби ОСОБА_29 ,під часдосудового розслідуванняпо матеріалахкримінального провадження,внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідуваньвід 25.09.2018№12018140000000524проведено перевіркуокремих питаньфінансово-господарськоїдіяльності Стрийськогоміського комбінатукомунальних підприємств(надалі-Стрийський МККП),а самеу частинівідповідності вимогамзаконодавства прозакупівлі. Перевіркою встановлено таке.

Відповідно до інформації та документів розміщених на інформаційно- телекомунікаційній системі «prozorro.gov.ua» Стрийський МККП подано оголошення про проведення відкритих торгів: ІНФОРМАЦІЯ_7 . Згідно оголошення: назва предмета закупівлі - Самоскид марки MAN (або еквівалент) в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням, коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності): ДК 021:2015:34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг : 1 шт.; місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг : АДРЕСА_7 ; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг : до 31 грудня 2018; розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі : 2307240,00 UAH; кінцевий строк подання тендерних пропозицій : 07 жовтня 2018 23:00; дата та чаї розкриття тендерних пропозицій: 08 жовтня 2018 14:35, після завершення електронного аукціону; дата та час проведення електронного аукціону : 08 жовтня 2018 14:14. Як зазначено в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету від 21.09.2018 - критерієм оцінки пропозиції є ціна пропозиції, питома вага цінового критерію становить 100 відсотків. Відповідно до розділу III Тендерної документації зазначено вимоги до учасників процедури закупівлі щодо технічних, якісних та кількісних Характеристик предмета закупівлі (п.6), які викладено у Додатку №5 до тендерної документації. Так, Технічними вимогами (Додаток №5 до тендерної документації) визначено, що самоскид марки MAN (або еквівалент) в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням. Також, у Технічних вимогами передбачено проведення за рахунок учасника, переможця торгів, комісійного огляду транспортного засобу представниками Замовника протягом трьох днів з моменту проведення

аукціону. У разі невідповідності транспортного засобу, Замовник має право

відхилити пропозицію переможця торгів. Також, Технічними вимогами передбачено що транспортний засіб повинен бути знятим з обліку з правом продажу на території України. Відповідно до реєстру в електронній системі закупівель (UA-2018-09-21-000784-b) отримано дві пропозиції, а саме, від: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРШИНА ЮА" (ЄДРПОУ учасника - 40241711) 27 вересня 2018 15:17 з остаточною пропозицією - 2 283 827,00 UAH ПДВ; ФОП ОСОБА_23 (ЄДРПОУ учасника - НОМЕР_1 ) 28 вересня 2018 13:48 - 2 307200,00 UAH з ПДВ. Відповідно до протоколу розкриття, переможцем відкритих торгів стало - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕРШИНА ЮА» з пропозицією 2 283 827,00 UAH з ПДВ, яка відповідає тендерній документації. Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» замовником оприлюднено - 12.10.2018. Перевіркою встановлено, що за результатами відкритих торгів Стрийським МККП (Покупець) в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» в особі директора ОСОБА_6 (Продавець) укладено договір від 24.10.2018 № 7-2018 (надалі Договір № 7-2018), відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити самоскид марки МАН (або еквівалент) в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням (ДК 021:2015 - 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби), а Покупець прийняти та оплатити товар. Згідно специфікації (Додаток №1 до Договору №7-2018) найменування товару - самоскид марки МАН 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням в кількості 1 шт. загальною вартістю 2 283 827,00 грн (зПДВ). Поставка товару Покупцю здійснюється силами та за рахунок Продавця за адресою: АДРЕСА_8 до 31 грудня 2018 року (п.2.1, п.2.2 Договору №7-2018). Право власності Покупця, на поставлений товар, виникає з моменту приймання товару, факт якого засвідчується відміткою Покупця на відповідній видатковій накладній, акті прийму передачі та товарно-транспортній накладній (п.2.3. Договору № 7-2018). Загальна вартість договору складає - 2 283 827,00 грн з ПДВ (п.3.2 Договору № 7-2018). Оплата здійснюється за фактично отриманий товар протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дати отримання товару (п.3.3. Договору №7-2018). Договір набирає чинності з моменту підписання і скріплення печатками та діє до 31.12.2018 або до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п7.1. Договору №7-2018). Згідно із наявними в матеріалах кримінального провадження первинними документами, саме: видаткової накладної від 26.10.2018 № 1021, акту приимання-передачі автомобіля від 26.10.2018 та товарно-транспортної накладної від 26.10.2018, ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» передало, а СтрийськийМККП прийняв технічно справний - самоскид марки МАН 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням в кількості 1 шт. загальною вартістю 2 283 827,00 грн (з ПДВ).Згідно вищевказаного акту приймання-передачі: ідентифікаційні номери автомобіля звірені, комплектність і справність автомобіля, піскорозкидувального та плужного обладнання перевірені. Видаткову накладну від 26.10.2018 № 1021, акт приймання-передачі транспортного засобу від 26.10.2018 із сторони ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» (Постачальника) підписано ОСОБА_6 та зі сторони Покупця - начальником Стрийського МККП ОСОБА_5 . Відповідно до платіжного доручення від 29.10.2018 № 7 Стрийським МККП здійснено оплату за самоскид марки МАН 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням на користь ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» в загальній сумі 2 283 827,00 грн, тобто в повному обсязі. До перевірки надано висновки експертів Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (надалі ЛНДІСЕ) щодо судової автотоварознавчої, автотехнічної та трасологічної експертизи по кримінальному провадженню №12018140000000524. Відповідно до висновків судових експертів автотоварознавчої, автотехнічної та трасологічної експертизи ОСОБА_32 від 24.04.2019 № 919 та ОСОБА_33 від 16.05.2019 №910/919/920/921/922/923/924/925/926/927 зазначено технічний стан та ринкову вартість самоскиду марки МАН 26.285 в комплекті з піскорозкидувальним та плужним обладнанням, який поставлено ТОВ«ВЕРШИНА ЮА», а саме: Представлений на дослідження самоскид марки МАН 26.285 (з встановленим піскорозкидувальним та плужним обладнанням) з реєстраційним номером НОМЕР_12 , ідентифікаційний номер « НОМЕР_13 ». Даний автомобіль МАН 26.285, як базове шасі, виготовлений заводом виробником у січні 2002 року. Спеціальне обладнання (піскорозкидувальний механізм та снігоочисний відвал) марки ECON заводського виконання (Великобританія), модель CMZCADXB, 2005 року виготовлення; Ідентифікаційним номером (VIN) наданого на дослідження самоскида на базі автомобіля MAN 26.285 р.н. НОМЕР_12 є номер « НОМЕР_13 ». Даний автомобіль MAN 26.285, як базове шасі, виготовлений заводом виробником у січні 2002 року. Встановити коли виготовлена окремо рама даного автомобіля не видалось можливим з причини відсутності відповідної інформації. Ідентифікаційний номер (VIN) « НОМЕР_13 » автомобіля самоскида MAN 26.285 р.н. НОМЕР_12 не змінювався і є первинним. Ідентифікаційний номер « НОМЕР_13 » автомобіля MAN 26.285 відповідає номеру шасі (кузова рами), зазначеному у свідоцтві про реєстрацію ТЗ НОМЕР_14 . Рік випуску автомобіля MAN 26.285 (як базового шасі) не відповідає року випуску, зазначеному у свідоцтві про реєстрацію ТЗ НОМЕР_15 .У зв`язку з відсутністю документації та технічних вимог заводу виробника про можливість встановлення на даний самоскид на базі MAN26.285 іншого додаткового обладнання, надати відповідь на запитання про те, чи передбачена заводом виробником самоскида MAN 26.285, можливість встановлення на нього піскорозкидувального та плужного обладнання, яке змінює функціональне призначення автомобіля, не видалось можливим. З технічної точки зору, піскорозкидальне та плужне обладнання, яке на даний час встановлене на автомобілі MAN 26.285, може бути демонтоване. В такому випадку, функціональне призначення автомобіля - самоскида (при умові справності гідромеханічної системи підйому кузова та встановлення заднього відкидного борта) може бути відновлено. В конструкцію самоскида MAN 26.285 були внесені конструктивні зміни, які полягають у встановленні піскорозкидального та |плужного обладнання фірми ECON заводського виконання (Великобританія), з відповідними елементами керування, підведеними у кабіну. Дія забезпечення вказаних конструктивних змін на самоскидному кузові був попередньо демонтований тент, а також задній відкидний борт кузова. Встановлення та закріплення в автомобілі MAN 26.285 піскорозкидального та плужного обладнання здійснено кустарним способом кронштейнами саморобного виготовлення, з використанням при цьому металорізального та електрозварювального обладнання, а також слюсарного інструменту. Представлений на дослідження автомобіль MAN 26.285, вантажний самоскид, реєстраційний номер НОМЕР_12 з встановленим спеціальним обладнанням (піскорозкидальним та плужним обладнанням) не відповідає вимогам Тендерної документації Стрийського міського комбінату комунальних підприємств, затвердженої рішенням тендерного комітету від 21.09.2018, зокрема додатку до тендерної документації №5 «Технічні вимоги», Специфікації до договору № 7-2018 укладеного 24.10.2018 між Стрийським міським комбінатом комунальних підприємству та ТзОВ «Вершина ЮА», невідповідність полягає в частині року виготовлення (представлений самоскид 2002 року виготовлення), а також встановлених шин, гумовотехнічних частин, шлангів, трубопроводів, електропроводки, які не являються новими. Ринкова вартість самоскида MAN 26,285 (без встановленого піскорозкидального та плужного обладнаннях ідентифікаційний номер НОМЕР_13 , 2002 року випуску, станом на 24 жовтня 2018 року, становить 1001 410,00 (один мільйон одна тисяча чотириста десять гривень 00 копійок). Ринкова вартість представленого для дослідження піскорозкидального та плужного обладнання (яке встановлено на самоскиді і MAN 26.285), 2005 року виготовлення, станом на 24 жовтня 2018 року, становить 394 092,00 (триста дев`яноста чотири тисячі дев`яносто дві гривні 00 копійок). Враховуючи висновки судових експертів автотоварознавчої, автотехнічної та трасологічної експертизи ЛНДІСЕ від 24.04.2019 № 919 та від № 910/919/920/921/922/923/924/925/926/927 технічний стан автомобіля MAN26.285, вантажний самоскид, реєстраційний номер НОМЕР_12 з встановленим спеціальним обладнанням (піскорозкидальним та плужним обладнанням) не відповідає вимогам Тендерної документації Стрийського МККП, затвердженої рішенням тендерного комітету від 21.09.2018, зокрема Технічним вимогам (Додаток №5 до тендерної документації) в частині року виготовлення (представлений самоскид 2002 року виготовлення), а також встановлених шин, гумовотехнічних частин, шлангів, трубопроводів, електропроводки, які не являються новими, чим недотриманий п. 4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII. Отже, враховуючи ринкову вартість автомобіля MAN 26.285 (вантажний самоскид, реєстраційний номер НОМЕР_12 з встановленим спеціальним піскорозкидальним та плужним обладнанням) згідно із висновками експертів автотоварознавчої, автотехнічної та трасологічної експертизи ЛНДІСЕ від №919 та від 16.05.2019 № 910/919/920/921/922/923/924/925/926/927 та п. 3.1 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затвердженого спільним наказом ГоловКРУ, МВС, СБУ та Генеральної прокуратури України від 19.10.2006 № 346/1025/685/53, закупівля вищевказаного автомобіля у ТОВ «ВЕРШИНА ЮА» згідно договору від 24.10.2018 № 7-2018, призвела до додаткових витрат Стрийського МККП на загальну суму 888 325,ОД, грн та фактично нанесення матеріальної шкоди (збитків) підприємству /Т. 17 а.с. 243-248/.

Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.

Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Цей Закон також має на меті адаптувати законодавство України acquis Європейського Союзу на виконанняУгоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.

Відповідно до ст. 7 Закону уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом.

Так Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, вживає таких заходів:

1) до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель, що підтверджують проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю;

2) не допускає здійснення платежів із рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов`язанням за договором про закупівлю у випадках:

відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, передбаченихпунктом 1цієї частини;

відміни процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним;

оскарження відповідно достатті 18цього Закону на період призупинення процедури закупівлі;

наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно достатті 18цього Закону.

Перевірка наявності документів, зазначених упункті 1цієї частини, проводиться шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель.

Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначенихКонституцієюта законами України.

Під час розгляду кримінального провадження колегією суддів встановлено порушення, допущені членами тендерного комітету та працівниками Стрийської міської ради, які описані у вироку суду та, які не можуть бути залишені без уваги та належного реагування з боку уповноважених суб`єктів.

Враховуючи викладене, прошу вжити відповідних заходів реагування щодо недопущення порушення вимог кримінального процесуального законодавства, усунення подібних порушень в майбутньому, а також притягнення винних осіб до передбаченої законом відповідальності.

Керуючись статями 372, 376 КПК України, суд

п о с т а н о в и в :

Обставини викладені в даній ухвалі довести до відома керівника Львівської обласної прокуратури, для вжиття відповідних заходів реагування щодо встановлених під час розгляду кримінального провадження обставин, їх перевірки та прийняття відповідних рішень в рамках кримінального провадження.

Копію ухвали направити для відома та виконання керівнику Львівської обласної прокуратури.

Копію ухвали направити для відома Рахунковій палаті, Антимонопольному комітету України та Стрийській міській раді.

Про виконання даної ухвали повідомити Стрийський міськрайоннний суд Львівської області у передбачений законом строк.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на судове рішення, прийняте за результатами розгляду справи.

Повний текстухвали будеоголошено 02травня 2024 року о 09.30 год.

Головуючий-суддя ОСОБА_1 ,

Судді: ОСОБА_2 ,

ОСОБА_3

СудСтрийський міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення01.05.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118784126
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —463/7046/19

Ухвала від 05.07.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Березюк О. Г.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Ухвала від 24.04.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Вирок від 01.05.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Вирок від 01.05.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Ухвала від 31.01.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Ухвала від 31.01.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні