Рішення
від 30.04.2024 по справі 904/5469/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.04.2024м. ДніпроСправа № 904/5469/23

Суддя Господарського суду Дніпропетровської області Панна С.П. при секретарі судвого засідання Скородумовій Л.В., розглянувши матеріали справи

за позовом Департаменту регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради, 50101, м.Кривий Ріг, пл.Молодіжна, 1, код ЄДРПОУ 40714755

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрістек Груп", 50029, м.Кривий Ріг, вул.Ватутіна, 35, код ЄДРПОУ 38789135

про стягнення пені за договором надання послуг

Представники сторін:

від позивача: Марухненко Ірина Іванівна

від відповідача: Рєзнік Інна Віталіївна, посвідчення № 3053 від 30.07.2021р., адвокат

СУТЬ СПОРУ:

Департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрістек Груп" про стягнення пені в розмірі 7 588,39грн. та судового збору в розмірі 2 684,00грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням умов договору № 3 від 30.06.2023 в частині недотримання строків надання послуг.

Ухвалою суду від 19.10.2023р. позовну заяву залишено без руху. Встановлено позивачу строк для усунення недоліків - 10 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, а саме, надати суду детальну інформацію про юридичну особу з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань, лист Департаменту від 07.08.2023 № 17/02-07/2884, лист ТОВ "Юрістек Груп" від 17.08.2023 № 368/08-23, лист ТОВ "Юрістек Груп" від 26.07.2023 № 287/07-23.

До суду 26.10.2023р. від позивача надійшли документи на виконання вимог ухвали суду від 19.10.2023р.

Ухвалою суду від 30.10.2023р. прийняти позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників за наявними в матеріалах справи документами.

21.11.2023р. до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Відповідач в своєму відзиві зазначає, що 03.07.2023 року у строк передбачений календарним планом виконання умов Договору ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» позивачу направило лист щодо отримання вихідних даних в тому числі і на електронну адресу. Позивач лише 20.07.2023 року, тобто зі спливом 17 днів листом за вих. № 17/02-07/2325 надав вихідні дані, крім рішення обласної ради депутатів трудящих та розпорядження Голови обласної державної адміністрації і зазначив що надасть після отримання їх копій із архіву. З метою своєчасного, у відповідності до календарного плану виконання умов Договору, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮРІСТЕК ГРУП» 26.07.2023 року направило позивачу Лист за вих. № 287/07-23 з проханням забезпечити присутність представника Замовника, який буде супроводжувати представників виконавця при здійсненні геодезичних замірів для детального встановлення меж відповідної земельної ділянки під час надання послуг першого етапу календарного плану та попрохало надати відповідь у найкоротші строки, а саме до 28.07.2023 року, оскільки кінцева дата надання послуг по календарному плану першого етапу припадає на 06.08.2023 рік. 01.08.2023 року ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП», отримало лист від позивача за вих. №17/02-07/2747 в якому позивач фактично запропонував ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» дату присутності свого представника при здійсненні геодезичних замірів для детального встановлення меж відповідної земельної ділянки під чає надання послуг першого етапу Календарного плану, а саме на 11.08,2023 рік та 18,08.2023 рік, на ці дати і орієнтувався Виконавець. 19.09.2023 року ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» отримало претензію № 2 від Позивача за вих. №17/02-07/30524 від 13.09.2023 року щодо сплати неустойки. ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» було направлено відповідь на претензію № 2 за вих. №542/09-23 від 25.09.2023 року в якій було повідомлено позивачу, що з метою належного та своєчасного виконання умов Договору ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» направило лист за вих. №287/07-23 від 26.07.2023р. та лист за вих. №474/09-23 від 06.092023р. У вищевказаних листах ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» належним чином аргументувало та навело незалежні від нього обставини через які втратило можливість виконати свої зобов`язання у встановлений строк по першому етапу за Договором. Повідомлено також, що на виконання Договору ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» передало позивачу документацію із землеустрою по першому етапу наданих послуг -13.09.2023 року (вх. № 2202/17). Було також зазначено, що внаслідок перенесення строків по першому етапу надання послуг відповідно змістилися строки і по другому. Були перелічені чинники, що впливають на строки виконання Договору, в тому числі, отримання перепусток, дозволів на проїзд територією до об`єкта, проведення додаткових замірів, через невірні вихідні дані (некоректне відображення земельних ділянок на викопіюваннях) та інші. ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП» також повідомило Позивача, що найближчим часом будуть надані послуги по другому етапу та про те, що відсутні підстави для сплати штрафних санкцій (пені) по Договору. Відповідач додатково зазначає, що ним було направлено позивачу супровідний лист за вих. №594/10-23 від 13.10.2023 р. разом з додатками щодо виконання другого етапу послуг та супровідний лист разом з додатками за вих. №595/10-23 від 13.10.2023 р. щодо виконання третього етапу послуг. Послуги по Договору продовжують виконуватись у встановлений Договором строк.

27.11.2023р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив в якій зазначає, що 26.07 2023 виконавцем було безпідставно повідомлено Департамент, як Замовника щодо забезпечення присутності представників Замовника при здійсненні геодезичних замірів для детального встановлення меж відповідної земельної ділянки під час надання послуг Першого етапу Календарного плану, а також надання інформації про отримання дозволів для пересування територією ПАТ «Південний ГЗК» (лист №287/07-23). На що Департаментом, як Замовником було роз`яснено Виконавцю ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУПП» щодо присутності представників Департаменту, як Замовника при здійсненні геодезичних замірів не передбачена укладеним Договором №3 від 30.06.2023, а питання отримання перепустки на територію ПАТ «Південний ГЗК» для виконання умов Договору №3 з надання замовленої Департаментом послуги вирішувати з адміністрацією ПАТ «Південний ГЗК». Позивач звертає увагу суду на те, що присутність представника Замовника, який має супроводжувати представників Виконавця при здійсненні геодезичних намірів не передбачено укладеним Договором №3 від 30.06.2023, аби більше того чинним земельним законодавством України.

06.12.2023р. до суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив в якій звертає увагу суду на те, що його лист від 26.07.2023р. за вих. № 287/07-23 було направлено позивачу також і електронною поштою 26.07.2023р.

Ухвалою суду від 29.01.2024р. судом, за власною ініціативою, здійснено перехід від спрощеного позовного провадження до розгляду справи № 904/5469/23 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.

16.04.2024р. до суду від представника відповідача надійшло клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи, а саме: розпорядження голови ОДА від 19.12.1995 № 50-р; рішення виконкому Дніпропетровської обласної ради депутатів трудящих № 391 від 22.06.1972р.; розпорядження Дніпропетровської обласної ради депутатів трудящих № 388-р від 14.11.1975р.; рішення виконкому Дніпропетровської обласної ради депутатів трудящих № 687 від 28.11.1974р.; рішення виконавчого комітету Дніпропетровської обласної ради народних депутатів № 469 від 17.12.1990р.; лист № 680/11-23 від 13.11.2023р. ТОВ "Юрістек Груп"; фрагмент зі схеми зонування території Інгулецького району містобудівної документації (район території ПЗФ "Скеливатські виходи"); схема розташування земельної ділянки ПЗФ "Скеливатські виходи"; план організації території геологічна пам`ятка природи "Скеливатські виходи"; витяг з містобудівної документації (район території ПЗФ "Дерево культурної груші"); фрагмент зі схеми зонування території Саксаганського району містобудівної документації (ПЗФ "Дерево культурної груші"); фрагмент з план схеми червоних ліній території Саксаганського району містобудівної документації ( ПЗФ "Дерево культурної груші"); лист ТОВ "Юрістек Груп" вих. № 431/08-23 від 10.08.2023р.; лист ТОВ "Юрістек Груп" вих. № 446/08-23 від 28.08.2023р.; лист ТОВ "Юрістек Груп" вих. № 508/10-23 від 06.10.2023р.; лист ТОВ "Юрістек Груп" вих. № 455/09-23 від 001.09.2023р.

Ухвалою суду від 23.04.2024р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.04.2024р.

В судове засідання з`явились представники позивача та відповідача.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, розглянувши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті

ВСТАНОВИВ:

30.06.2023р. між Департаментом регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради (надалі - замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Юрістек Груп" (надалі - виконавець) був укладений договір № 3.

Відповідно до п.1.1. договору виконавець зобов`язується в порядку та на умовах визначених цим Договором, надати послуги з Розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду, а Замовник зобов`язаний прийняти та здійснити оплату за надані послуги в розмірі, строки та порядку визначених цим Договором.

Найменування послуги: Код за ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду). (п.1.2. договору)

Виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає вимогам чинного законодавства, нормативно-технічним актам та Технічному завданню (Додаток №2). (п.2.1. договору)

Ціна цього Договору (договірна ціна) становить 199 000,00 грн., без ПДВ. (п.3.1. договору)

Згідно п.3.2. договору загальна вартість наданої Послуги визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни наданої послуги (додаток №1 до договору), що складається на підставі наданого Виконавцем кошторису вартості наданої Послуги (додаток №4 до договору).

Початок надання послуг - через 3 (три) календарні дні з моменту підписання Сторонами цього Договору та до 31.12.2023 року. (п.5.1. договору)

Місце надання послуг: 50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг. (п.5.2 договору)

Відповідно до п.5.3. договору виконавець повинен додержуватись строків завершення етапів надання послуг відповідно до календарного графіку наданих послуг (додаток №3 до Договору).

Виконавець зобов`язаний забезпечити своєчасне та якісне розроблення проектів землеустрою (на основі вихідних, даних (у разі наявності), наданих Замовником), які відповідають вимогам чинного законодавства, умовам технічного завдання (додаток № 2 до Договору) та відповідно до календарного графіку надання послуг (додаток №3 до Договору). (п.п.6.1.1. п.6.1. договору)

На вимогу Замовника давати пояснення щодо розроблення проектів землеустрою. (п.п.6.1.2. п.6.1. договору)

Забезпечити надання послуг, належної якості, згідно з умовами цього Договору. (п.п.6.1.3. п.6.1. договору)

Здійснювати усунення виявлених недоліків за власний рахунок. (п.п.6.1.4. п.6.1. договору)

Відповідальність за якість розроблення проектів землеустрою відповідно до вимог чинного законодавства несе Виконавець. (п.п.6.1.5. п.6.1. договору)

Строго дотримуватись виконання замовлених послуг в повному обсязі, що буде оформлено підписанням акту здачі-приймання наданих послуг. (п.п.6.1.6. п.6.1. договору)

Виконавець має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за надані послуги. (п.п.6.2.1. п.6.2. договору).

На дострокове надання послуг за письмовим погодженням Замовника. (п.п.6.2.2. п.6.2. договору)

Отримувати від Замовника інформацію (у разі наявності), необхідну для виконання умов цього Договору. (п.п.6.2.3. п.6.2. договору)

У разі невиконання зобов`язань Замовником, Виконавець має право достроково розірвати цей Договір, повідомивши про це Замовника у строк 10 (десять) робочих днів. (п.п.6.2.4. п.6.2. договору)

Замовник зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі оплачувати надані послуги відповідно до умов цього Договору. (п.п.6.3.1. п.6.3. договору)

Забезпечити прийом та оцінку наданих послуг, оформляти актами здачі-приймання наданих послуг, які є підставою для виплати коштів Виконавцю. У випадку мотивованої відмови Замовника підписати оформлений акт здачі-приймання наданих послуг, Сторонами складається акт з переліком всіх необхідних зауважень та термінів їх усунення. (п.п.6.3.2. п.6.3. договору)

Забезпечувати Виконавця необхідною інформацією (у разі наявності) для розробки проектів землеустрою, який визначається технічним завданням на виконання послуг (Додаток №2 до Договору). (п.п.6.3.3. п.6.3. договору)

Замовник має право достроково розірвати цей Договір в односторонньому порядку у разі невиконання зобов`язань Виконавцем, повідомивши про це його у строк за 10 (десять) календарних днів. (п.п.6.4.1. п.6.4. договору)

Здійснювати контроль за відповідністю надання послуг технічним умовам, визначених цим Договором, а також якістю та обсягами наданих послуг. (п.п.6.4.2. п.6.4. договору)

Надавати інформацію (у разі наявності), необхідну для виконання умов цього Договору. (п.п.6.4.3. п.6.4. договору)

Зменшувати обсяг надання послуг та загальну вартість цього Договору, залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору з дотриманням вимог законодавства України в сфері публічних закупівель. (п.п.6.4.4. п.6.4. договору)

Повернути рахунок Виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного оформлення документів, зазначених у пункті 4.2. розділу цього Договору (відсутність підписів, реквізитів тощо). (п.п.6.4.5. п.6.4. договору)

На інші права, пов`язані з виконанням цього договору, а також передбачені Цивільним і Господарським кодексами України та іншими законодавчими актами України (п.п.6.4.6. п.6.4. договору)

Згідно п.7.1. договору виконавець, не пізніше ніж у останній день строку виконання кожного етапу послуг, який визначається календарним графіком, передає замовнику виготовлену на умовах Договору документацію або окремий розділ та акт здачі-приймання виконаного етапу послуг, який у двох примірниках підписаний Виконавцем.

Передача виготовленої документації здійснюється за актом здачі-приймання, накладними, листами Виконавця з відміткою (підписом) Замовника про отримання документації. (п.п.7.2 договору)

Замовник протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання документації зобов`язується розглянути представлену документацію і, за відсутності зауважень, підписати Акт здачі-приймання виконаного етапу послуг. За наявності зауважень Замовник протягом того ж строку інформує Виконавця про відмову від прийняття послуг та встановлює термін виправлення зауважень. (п.7.3. договору)

У випадку мотивованої відмови Замовника від приймання послуг, Сторони складають двосторонній акт про виявлені недоліки та строки їх виконання. Для складання двостороннього акту Виконавець зобов`язаний прибути протягом трьох робочих днів з дня отримання мотивованої відмови Замовника від приймання послуг. У разі неприбуття Виконавця в зазначений час, Замовник має право скласти акт в односторонньому порядку. В акті відображаються виявлені недоліки із зазначенням строків їх усунення в кожному конкретному випадку в залежності від характеру недоліків. Усунення виявлених недоліків здійснюється Виконавцем за власний рахунок. Акт здачі-приймання наданих послуг підписується Замовником після усунення всіх виявлених недоліків. (п.7.4. договору)

Виконавець передає замовнику документи і матеріали визначені у Технічному завданні (Додаток № 2 до Договору) (п.7.5. договору)

У разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України та цим Договором. (п.8.1. договору)

У разі невиконання або неналежного виконання зобов`язань при закупівлі послуг за бюджетні кошти Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції (пеня) у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період прострочення, від вартості послуг з яких допущено прострочення за кожний календарний день прострочення. Пеня нараховується та сплачується за весь період прострочення виконання зобов`язання. (п.8.2. договору)

Сплата штрафних санкцій не звільняє Сторони від виконання договірних зобов`язань. (п.8.3. договору)

Нарахування та сплата штрафних санкцій здійснюється до повного виконання Сторонами своїх договірних зобов`язань. (п.8.4. договору)

Договір укладено відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення закупівель, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». Договір набуває чинності з моменту підписання представниками Сторін цього Договору та скріплення печатками (у разі її використання, відповідно до вимог чинного законодавства України) і діє до 31.12.2023 року, а в частині виконання зобов`язань - до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором. Виконавець має право виконати послуги достроково. Оплата в цьому разі проводиться у погоджений Сторонами строк з обов`язковим дотриманням умов цього Договору. (п.12.1. договору)

Датою, яка підтверджує закінчення надання Виконавцем повного обсягу послуг за цим Договором, є дата підписання Сторонами акту (актів) здачі-приймання наданих послуг відповідно до Договору в повному обсязі. (п.12.2. договору)

Умови договору можуть бути змінені за згодою сторін з обов`язковим укладанням додаткової угоди, підписаної сторонами та скріпленої печатками (у разі її використання, відповідно до вимог чинного законодавства України). Істотні умови договору можуть змінюватись лише у випадках передбачених п.19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178. (п.13.5. договору)

Закінчення строку Договору не звільняє Сторони від відповідальності-за його порушення, яке мало місце під час дії Договору (п.13.9. договору)

Невід`ємною частиною цього Договору є:

- протокол погодження договірної ціни (додаток №1);

- технічне завдання (додаток №2);

- календарний графік надання послуг (додаток №3);

-кошторис вартості надання послуг (додаток №4). (п.14.1. договору)

Відповідно до технічного завдання до Договору № 3 від 30.06.2023р. на виконання послуг: код за ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду) (додаток 2) послуги, що мають бути надані, складаються з:

- розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду геологічної пам`ятки природи місцевого значення "Виходи аркозових пісковиків" на території Інгулецького району м. Кривого Рогу, селище Південного ГЗК, лівий берег р. Інгулець, орієнтовною площею 4,0 га.;

- розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно- заповідного фонду геологічної пам`ятки природи місцевого значення "Скелеватські виходи" на території Інгулецького району м. Кривого Рогу, в 500 м від кар`єру Південного ГЗК, лівий берег р. Інгулець, орієнтовною площею 9,0 га.;

- розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду геологічної пам`ятки природи місцевого значення "Пісковикова скеля" на території Інгулецького району м. Кривого Рогу, біля підстанції Південного ГЗК, орієнтовною площею 1,0 га.;

- розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду геологічної пам`ятки природи місцевого значення "Виходи амфіболітів" на території Саксаганського району м. Кривого Рогу, біля шахти "Батьківщина", орієнтовною площею 5,0 га;

- розробки проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду ботанічної пам`ятки природи місцевого значення "Дерево культурної груші" на

вул. Харцизькій, 138, Саксаганського району м. Кривого Рогу, орієнтовною площею 0,03 га.

Мета надання послуг: забезпечення розробки проектів землеустрою з організації та встановлення меж 4 геологічних та 1 ботанічної пам`яток природи місцевого значення на території м. Кривого Рогу, орієнтовною площею 19,03 га.

Вихідні дані та підстави для надання послуг: рішення виконкому Дніпропетровської обласної Ради депутатів трудящих від 23.12.1969 №1004 «Про пам`ятники природи місцевого значення»; - рішення виконкому Дніпропетровської обласної ради депутатів трудящих від 22.06.1972 №391 «Про заходи по розширенню мережі державних заповідників і поліпшенню заповідної справи в області»; - рішення Криворізької міської ради №901 від 28.09.2016 «Про затвердження Міської програми вирішення екологічних проблем Кривбасу та поліпшення стану навколишнього природного середовища на 2016-2025 роки»; - розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про мережу територій та об`єктів-природно-заповідного фонду області» від 19.12.1995 №50-р; викопіювання з генерального плану міста територій, на яких розташовані геологічна пам`ятка природи місцевого значення "Виходи аркозових пісковиків"; геологічна пам`ятки природи місцевого значення "Скелеватські виходи"; геологічна пам`ятка природи місцевого значення "Пісковикова скеля"; геологічна пам`ятка природи місцевого значення "Виходи амфіболітів"; ботанічна пам`ятка природи місцевого значення "Дерево культурної груші"; наявні топографо-геодезичні матеріали, які охоплюють території геологічних та ботанічної пам`яток природи місцевого значення. 43-7); інші матеріали (за наявності).

В 4 пункті технічного завдання зазначені характеристики об`єктів з орієнтовною площею 19,03 га.

Згідно 5 пункту технічного завдання розробка проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів (ст.47 Закону України «Про землеустрій» (далі - проекти землеустрою) поділяється на наступні етапи:

1. етап підготовчий вивчення та аналіз містобудівної документації і проектної документації з питань охорони навколишнього природного середовища, обстеження земельних ділянок на місцевості (рекогносціровочні, польові обстеження земельних ділянок, кадастрова зйомка земель, складання кадастрового плану, розробка функціонального зонування та визначення режиму території), погодження матеріалів в установленому порядку;

2. етап виробничий - проектно-вишукувальні роботи, вирахування площ контурів угідь, розробка проекту землеустрою;

3. етап - погодження проектної документації в установленому порядку;

4. етап надання проекту землеустрою на затвердження Криворізькій міській раді;

5.етап - внесення до Державного земельного кадастру відомостей про межі та режими використання земель.

У результаті реалізації проекту мають бути забезпечені такі показники: визначено місце розташування і розміри земельних ділянок, власників земельних ділянок, землекористувачів, межі територій природно-заповітного фонду, формування планово - картографічних матеріалів та іншої документації, необхідної для розроблення проекту землеустрою.

Проекти землеустрою розробляються на підставі укладеного договору між замовником документації із землеустрою та її розробником. Координати зовнішніх меж об`єктів природно-заповідного фонду мають бути прив`язані до пунктів державної геодезичної мережі та обраховані у системі координат УСК 2000.

Вимоги до створення планово-картографічних матеріалів: планово-картографічні матеріали території за межами і в межах населених пунктів та складання топографічних планів повинні відповідати вимогам Закону України «Про топографо-геодезичну діяльність», Інструкції з топографо-геодезичного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000, 1:500 та розробленими відповідно до Класифікатора інформації, яка відображається на топографічних планах масштабів 1:5000, 1:2000, 1:1000, 1:500, затвердженого Наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.03.2000 №2; відкриті векторні формати файлів формуються з можливістю їх використання ПС - сервером та повинні забезпечувати розподілення просторових даних бази і надавати користувачам ГІС - функціональність шляхом використання ГІС - сервісів.

Склад проекту землеустрою (ст.47 Закону України «Про землеустрій»): завдання на складання проекту землеустрою; пояснювальну записку; характеристику території із встановленням режиму використання земель природно-заповідного фонду, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування; витяг з графічної частини містобудівної документації з позначеними межами водоохоронної зони, прибережної захисної смуги, пляжної зони (за наявності); інформацію про перспективний план використання та охорони земель у межах адміністративно-територіальної одиниці, яка є складовою схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель відповідної адміністративно-територіальної одиниці (за наявності); план організації території з відображенням угідь, землевласників і землекористувачів, у тому числі земельних ділянок, щодо яких встановлені обмеження у використанні; план меж земельних ділянок, що включається до території природно-заповідного фонду, меж обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів без їх вилучення у землевласників та землекористувачів; креслення перенесення в натуру (на місцевості) меж території оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення та земель водного фонду та водоохоронних зон, меж обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів; акт винесення в натуру (на місцевості) меж території оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення та земель водного фонду та водоохоронних зон, меж обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів у натурі (на місцевості); перелік обмежень у використанні земельних ділянок.

Крім того, каталог координат зовнішніх меж земельної ділянки, матеріали погодження проекту землеустрою.

Виконавець погоджує проекти землеустрою, відповідно до вимог ст.186 Земельного кодексу України, з власниками, користувачами земельних ділянок, що включаються до території природно-заповідного фонду; структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища; органом культурної спадщини (у випадку передбаченому чинним законодавством)

Виконавець формує електронний вигляд документу, який містить відомості про результати робіт із землеустрою для внесення їх до Державного земельного кадастру, відповідно до ст.23 Закону України «Про державний земельний кадастр» та ст. 111 Земельного кодексу України.

Виконавець послуг подає проект землеустрою на магнітних носіях до територіального органу, який реалізує державну політику у сфері земельних відносин з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру про межі та режими використання цих земель; органу культурної спадщини (не пізніше 30 календарних днів до затвердження) для публікації на офіційному веб-сайті, за потреби.

Відповідно до порядку приймання послуг визначено, що виконавець послуг у визначені календарним графіком терміни надає Замовнику звіт про виконання послуг та погоджені в установленому законодавством порядку проекти землеустрою; замовник розглядає подані матеріали, вносить свої пропозиції та зауваження і направляє (у разі наявності) їх Виконавцю; за умови відсутності зауважень Замовник затверджує проекти землеустрою; виконавець робіт, після затвердження здійснює процедуру внесення відомостей до Державного земельного кадастру; виконавець послуг надає Замовнику відповідні витяги по кожному проекту землеустрою (5 витягів) та по 4 (чотири) примірника проекту землеустрою на кожну земельну ділянку в паперовому та електронному вигляді (СЮ або БУБ диски, флешнакопичувач).

Законодавча база, що є підставою для виконання робіт: Земельний кодекс України (статті 17,111,122,186); Закон України «Про природно-заповідний фонд України» (стаття 7); Закон України «Про землеустрій» (статті 2, 25,47, 67); Закону України «Про державний земельний кадастр» (стаття 23); Закон України «Про топографо-геодезичну діяльність»; Інструкція з топографо-геодезичного знімання у масштабах. 1:5000,1:2000,1:1000, 1:500; Класифікатор інформації топографічних планів масштабів 1:5000,1:2000,1:1000,1:500, затверджений Наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.03.2000 №2; рішення Дніпропетровської обласної ради Народних депутатів від 09.06.1988 №231 «Про розширення мережі природно-заповідних територій та об`єктів області»; розпорядження голови обласної державної адміністрації від 19.12.1995 №50-р «Про мережу територій та об`єктів природно-заповідного фонду області»; розпорядження виконкому Дніпропетровської обласної ради від 14.11.1975 №388-р.; рішення виконкому Дніпропетровської обласної ради від 22.06.1972 №391; рішення Криворізької міської ради №901 від 28.09.2016 «Про затвердження Міської програми вирішення екологічних проблем Кривбасу та поліпшення стану навколишнього природного середовища на 2016-2025 роки»; генеральний план міста.

В додатку № 3 до договору № 3 від 30.06.2023р. визначений календарний графік надання послуг з зазначенням термінів початку та завершення надання послуг по 5-ти етапам, а саме:

- по 1 етапу: вивчення та аналіз містобудівної документації і проектної документації з питань охорони навколишнього природного середовища, обстеження земельних ділянок на місцевості (рекогносціровочні, польові обстеження земельних ділянок, кадастрова зйомка земель, складання кадастрового плану, розробка функціонального зонування та визначення режиму території), погодження матеріалів в установленому порядку. Термін початку надання послуг - через 3 (три) календарні дні з моменту підписання договору; термін завершення надання послуг - до 06.08.2023р. ;

- по 2 етапу: проектно-вишукувальні роботи, вирахування площ контурів угідь, розробка проекту землеустрою. Термін початку надання послуг - з 07.08.2023р., термін завершення надання послуг - до 03.09.2023р.;

- по 3 етапу: погодження проектної документації в установленому порядку. Термін початку надання послуг - з 04.09.2023р., термін завершення надання послуг - до 21.10.2023р.;

- по 4 етапу: надання проекту землеустрою на затвердження Криворізькій міській раді. Термін початку надання послуг - з 22.10.2023р., термін завершення надання послуг - до 22.11.2023р.;

- по 5 етапу: внесення до Державного земельного кадастру відомостей про межі та режими використання земель. Термін початку надання послуг - з 23.11.2023р., термін завершення надання послуг - до 10.12.2023р..

Додатком 4 до договору № 3 від 30.06.202р. визначений кошторис вартості надання послуг.

Відповідач листом від 03.07.2023р. вих. № 232/07-23 звернувся до позивача щодо отримання вихідних даних, а саме:

- рішення виконкому Дніпропетровської обласної Ради депутатів трудящих від 12.12.1969 № 1004 "Про пам`ятники природи місцевого значення";

- рішення виконкому Дніпропетровської обласної Ради депутатів трудящих від 22.06.1972 № 391 "Про заходи по розширенню мережі державних заповідників і поліпшенню заповідної справи в області";

- рішення Криворізької міської Ради № 901 від 28.09.2016 "Про затвердження Міської програми вирішення екологічних проблем Кривбасу та поліпшення стану навколишнього природного середовища на 2016-2025 роки";

- розпорядження голови обласної державної адміністрації "Про мережу територій та об`єктів природно-заповідного фонду області" від 19.12.1995 № 50-р;

- викопіювання з генерального плану міста територій, на яких розташовані геологічні пам`ятки природи місцевого значення "Виходи аркозових пісковиків", "Скелеватьські виходи", "Пісковикова скеля", "Виходи амфіболітів", ботанічна пам`ятка природи місцевого значення "Дерево культурної груші".

Наявні топографо-геодезичні матеріали, які охоплюють території геологічних та ботанічної пам`яток природи місцевого значення; інші матеріали (за наявності).

У відповідь на лист відповідача від 03.07.2023р. вих. № 232/07-23 позивачем були надані витребувані документи. Також в своїй відповіді позивач додатково повідомив, що виконком Криворізької міської ради не є володільцем рішень виконкому Дніпропетровської обласної ради депутатів трудящих та розпорядження голови обласної державної адміністрації, тому зазначені документи запрошені у Державному архіві Дніпропетровської області та будуть надані відповідачу після їх отримання. (лист № 17/02-07/2325 від 20.07.2023р.)

Вказана вище відповідь з доданими до неї документами позивачем була направлена відповідачу електронною поштою 27.07.2023р. о 14:41.

Листом від 26.07.2023р. № 287/07-23 відповідач зазначив, що для належного надання послуг, передбачених першим етапом календарного плану, необхідна присутність представника замовника, який буде супроводжувати спеціалістів виконавця при здійснення геодезичних замірів для детального встановлення меж відповідної земельної ділянки. Також в своєму листі відповідач зазначає, що в телефонній розмові з представником замовника було встановлено, що плановий виїзд відповідної комісії на місце надання послуг встановлений - 11.08.2023р. та 18.08.2023р., що порушує строки надання послуг виконавцем за першим етапом календарного плану. Відповідач в даному листі також просив забезпечити присутність замовника, який буде супроводжувати представників виконавця при здійсненні геодезичних замірів для детального встановлення меж відповідної земельної ділянки під час надання послуг першого етапу календарного плану до 28.07.2023р. У разі неможливості забезпечити присутність представника, який буде супроводжувати представників виконавця при здійснення геодезичних замірів детального встановлення меж відповідної земельної ділянки під час надання послуг першого етапу календарного плану до 28.07.2023р. - погодити скориговані строки виконання зобов`язань за договором.

Позивач листом від 27.07.2023р. вих. № 17/02-07/2747 повідомив відповідача про те, що в межах Міської екологічної програми здійснюється реалізація заходів з охорони, утримання та збереження об`єктів природно-заповідного фонду. У рамках сприяння охороні та збереженню природних об`єктів управлінням екології виконкому Криворізької міської ради скоординовано роботу виконкомів районних у місті рад та суб`єктів господарювання, на яких покладені охоронні зобов`язання щодо організації охорони та збереження суб`єктів природно-заповідного фонду міста. З цією метою розроблений графік проведення обстеження об`єктів природно-заповідного фонду на території міста Кривого Рогу. В своєму листі позивач просив відповідача, як розробника проектів щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду, долучитися до обстеження об`єктів природно-заповідного фонду: геологічні пам`ятки природи місцевого значення "Виходи аркозових пісковиків", "Скелеватські виходи", "Пісковикова селя", "Виходи амфіболітів", ботанічна пам`ятка природи місцевого значення "Дерево культурної груші". До вказаного вище листа позивач додав витяг з графіком проведення обстеження об`єктів природно-заповідного фонду на території міста Кривого Рогу у 2023р.

Листом від 07.08.2023р. вих. № 07/02-07/2884 позивач повідомив відповідача про порушення строку першого етапу виконання робіт, яка повинна бути надана замовнику у строк до 06.08.2023р. та станом на 07.08.2023р. виконана документація та акт здачі-приймання виконаного етапу послуг відповідачем не передана замовнику.

У відповідь на лист відповідача від 26.07.2023р. № 287/07-23 позивач своїм листом від 09.08.2023 № 17/02-07/2911 повідомив відповідача про те, що присутність представника замовника, який має супроводжувати представників виконавця при здійсненні геодезичних намірів не передбачена укладеним договором № 3 від 30.06.2023р. Крім того позивач зазначив, що пропозиції зазначені відповідачем в листі від 26.07.2023р. № 287/07-23 неможливо було розглянути у визначені відповідачем терміни, оскільки позивач отримав вказаний вище лист тільки 01.08.2023р. З питання отримання перепустки слід звертатись до АТ "Південний ГЗК".

17.08.2023р. відповідач на адресу позивача направив лист № 368/08-23 в якому звертав увагу на те, що 01.08.2023р. відповідачем був отриманий лист від позивача за вих. № 17/02-07/2747 від 27.07.2023р. в якому зазначалося, що в рамках сприяння охороні та збереженню природних об`єктів управлінням екології виконкому Криворізької міської ради скоординовано роботу виконкомів районних у місті рад та суб`єктів господарювання, на яких покладені охоронні зобов`язання щодо організації охорони та збереження суб`єктів природно-заповідного фонду міста. З цією метою розроблений графік проведення обстеження об`єктів природно-заповідного фонду на території міста Кривого Рогу. Так, плановий виїзд відповідної комісії на місце надання послуг встановлений - 11.08.2023р. та 18.08.2023р., що в свою чергу з незалежних від виконавця обставин порушує строки надання ним послуг за першим етапом календарного плану. Про порушення строків виконавець повідомляв і попереджував замовника і в телефонному режимі і шляхом направлення відповідного листа.

17.08.2023р. позивач на адресу позивача направив претензію № 17/02-07/3032 на суму 1 180,16грн. за порушення строків надання послуг з першого етапу за період з 07.08.2023р. по 17.08.2023р.

Відповідач на адресу позивача направив заяву від 18.08.2023р. вих. № 383/08-23 в якій просив надати витяги з графічної частини містобудівної документації з позначеними межами водоохоронної зони, прибережної захисної смуги, пляжної зони (за наявності).

У відповідь на лист відповідача від 18.08.2023р. вих. № 383/08-23 позивач 28.08.2023р. надав відповідачу витребувані ним документи. (вих. № 17/02-07/3264)

Відповідач листом від 06.09.2023р. № 474/09-23 надав позивачу відповідь на його претензію в якій зазначив, що 01.08.2023р. відповідачем був отриманий лист від позивача за вих. № 17/02-07/2747 від 27.07.2023р. в якому зазначалося, що в рамках сприяння охороні та збереженню природних об`єктів управлінням екології виконкому Криворізької міської ради скоординовано роботу виконкомів районних у місті рад та суб`єктів господарювання, на яких покладені охоронні зобов`язання щодо організації охорони та збереження суб`єктів природно-заповідного фонду міста. З цією метою розроблений графік проведення обстеження об`єктів природно-заповідного фонду на території міста Кривого Рогу. Так, плановий виїзд відповідної комісії на місце надання послуг встановлений - 11.08.2023р. та 18.08.2023р., що в свою чергу з незалежних від виконавця обставин порушує строки надання ним послуг за першим етапом календарного плану. Про порушення строків виконавець повідомляв і попереджував замовника і в телефонному режимі і шляхом направлення відповідного листа.

13.09.2023р. позивач на адресу позивача направив претензію № 17/02-07/3524 на суму 7 970,63грн. за порушення строків надання послуг з першого етапу за період з 07.08.2023р. по 13.09.2023р.

Листом від 22.09.2023р. вих. № 20/02-07/3688 позивач направив відповідачу відповідь на його претензію за вх. № 2175/17 від 11.09.2023р. в якому повідомив про те, що відповідач в порушення діючих норм законодавства не звернувся з листом про укладення додаткової угоди про внесення змін до календарного графіку та продовження строку виконання першого етапу розробки проектів землеустрою.

Відповідач 25.09.2023р. направив позивачу відповідь на претензію № 2 (вих. № 542/09-23) в якій зазначила, що на адресу позивача були направлені листи від 26.07.2023р. № 287/07-23, від 06.09.2023р. вих. № 474/09-23 з вказанням обставин щодо неможливості виконання послуг по першому етапу. На виконання умов договору відповідач передав позивачу документацію із землеустрою по першому етапу наданих послуг - 13.09.2023р. (вх. № 2207/17).

Позивач у відповідь на звернення відповідача за вих. № 491/09-23 від 12.09.2023р. направив 27.09.2023р. лист вих. № 17/02-07/3735 в якому повідомив, що проектом землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів визначається межа території природно-заповідного фонду на яку накладаються обмеження у використанні, а не формується земельна ділянка, питання "накладки" в даному випадку недоцільне та не відповідає земельному законодавству.

13.10.2023р. відповідач направив відповідачу супровідні листи № 594/10-23 до 2 етапу календарного плану, № 595/10-23 до 3 етапу календарного плану.

Позивач просить суд стягнути з відповідача штрафні санкції у вигляд подвійної облікової ставки НБУ за несвоєчасне виконання умов договору № 3 від 30.06.2023р. за перший та другий етап в розмірі 7 588,39грн.

Відповідач не визнає позовні вимоги, зазначивши свої заперечення у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін, дослідивши всі наявні докази, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі, виходячи з наступного.

Як вже було зазначено вище, 30.06.2023р. між позивачем та відповідачем був укладений договір, відповідно до якого був встановлений календарний графік надання послуг по п`яти етапам. (додаток № 3 до договору № 3 від 30.06.2023р.)

Також сторонами було погоджено технічне завдання на виконання послуг: код за ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проекту землеустрою з організації та встановлення меж території природно-заповідного фонду) (додаток № 2 до договору № 3 від 30.06.2023р.)

Відповідно до п.5.3 Договору Виконавець повинен додержуватися строків завершення етапів надання Послуг встановленим Календарним графіком надання Послуг (Додаток №3 до Договору). Календарним графіком також передбачено термін завершення виконання першого етапу до 06.08.2023 та подальших етапів окремо з надання Послуги.

Пунктом 6.1.1 Договору встановлено, що Виконавець зобов`язаний забезпечити своєчасне та якісне розроблення проєктів землеустрою відповідно до календарного графіку надання послуг.

Згідно п.7.1, п.7.2 Договору Виконавець, не пізніше, ніж у останній день строку виконання кожного етапу Послуги, який визначається календарним графіком, передає Замовнику виготовлену на умовах Договору документацію або окремий розділ та акт здачі-приймання виконаного етапу послуг, який у двох примірниках підписаний Виконавцем. Передача виготовленої документації здійснюється за актом здачі-приймання, накладними, листами Виконавця з відміткою (підписами) Замовника про отримання документації.

26.07.2023р. відповідачем було повідомлено позивача, як замовника щодо забезпечення присутності представників замовника при здійсненні геодезичних замірів для детального встановлення меж відповідної земельної ділянки під час надання послуг Першого етапу Календарного плану, а також надання інформації про отримання дозволів для пересування територією ПАТ «Південний ГЗК» (лист №287/07-23). Своєю відповіддю позивач повідомив відповідача, що присутність позивача, як замовника при здійсненні геодезичних замірів не передбачена вказаним вище договором, а питання отримання перепустки на територію ПАТ «Південний ГЗК» для виконання умов Договору №3 з надання замовленої Департаментом послуги вирішувати з адміністрацією ПАТ «Південний ГЗК». (лист № 17/02-07/2911 від 09.08.2023)

Суд не погоджується з твердженнями відповідача стосовно перенесення строків з врахуванням листа позивача № 17/02-07/2747 від 27.07.2023р. щодо обстеження об`єктів ПЗФ, оскільки такий графік проведення обстеження об`єктів природно-заповідного фонду на території міста Кривого Рогу у 2023р. був затверджений в загальному порядку, а не конкретно для договору № 3 від 30.06.2023р.

Умови договору можуть бути змінені за згодою сторін з обов`язковим укладанням додаткової угоди, підписаної сторонами та скріпленої печатками (у разі її використання, відповідно до вимог чинного законодавства України). Істотні умови договору можуть змінюватись лише у випадках передбачених п.19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178. (п.13.5. договору)

В матеріалах справи відсутня додаткова угода стосовно встановлення іншого календарного графіку надання послуг по п`яти етапам, зокрема першого та другого.

Також суд зазначає, що відповідач не був позбавлений права направити до позивача проект додаткової угоди з іншими строками надання послуг по вказаним вище етапам.

На виконання умов договору відповідач передав позивачу документацію з землеустрою по першому етапу наданих послуг 13.09.2023р. (вх. № 2202/17), який був підписаний сторонами 27.09.2023р. про що свідчить акт № 1 приймання-передачі наданих послуг до договору № 3 від 30.06.2023р.

Відповідачем було направлено позивачу супровідний лист за вих. № 594/10-23 від 13.10.2023р. з додатками щодо виконання другого етапу послуг.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до технічного завдання до тендерної документації та наданого за вих. №804/05-23 у складі пропозиції у процедурі відкритих торгів, метою надання послуги за вищевказаним Договором визначено розробку проектів землеустрою та встановлення меж 4 геологічних та 1 ботанічної пам`ятки місцевого значення на території міста Кривого Рогу.

Відповідно до Технічного завдання, оприлюдненого Департаментом регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради як Замовником у складі тендерної документації до процедури закупівлі 29.05.2023, та затвердженого 31.05.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮРІСТЕК ГРУП» як Виконавцем, до обов`язків саме Виконавця належить встановлення меж 4 геологічних та 1 ботанічної пам`ятки, конкретного місця розташування та розмірів земельних ділянок, а обов`язками Замовниками є тільки надання викопіювання з затвердженого рішенням міської ради від 21.12.2011 №789 Генерального плану м. Кривий Ріг, що було виконано Замовником.

Відповідачем не було доведено в судовому засіданні, що замовником не було виконано своїх обов`язків по спірному договору на виконання п.п.6.2.3. п.6.2., п.п.6.3.3. п.6.3. договору, а також в частині надання вихідних даних відповідно до технічного завдання до договору, з метою оформлення правоустановчих документів на об`єкти природно-заповідного фонду.

З врахуванням викладеного вище, відповідачем не виконано умов Договору та взяті на себе зобов`язання в частині дотримання строків надання Послуг по першому та другому етапам.

Згідно додатку 4 до договору № 3 від 30.06.202р. вартість першого етапу складає 89 000,00грн., другого етапу - 85 000,00грн.

У зв`язку з порушенням першого та другого етапу позивач нарахував штрафні санкції в розмірі 7 588,39грн., а саме:

за перший етап: за період з 08.08.2023р. по 12.09.2023р. в розмірі 3 862,36грн.;

за другий етап: за період з 05.09.2023р. по 13.10.2023р. в розмірі 3 726,03грн.

У разі невиконання або неналежного виконання зобов`язань при закупівлі послуг за бюджетні кошти Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції (пеня) у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період прострочення, від вартості послуг з яких допущено прострочення за кожний календарний день прострочення. Пеня нараховується та сплачується за весь період прострочення виконання зобов`язання. (п.8.2. договору)

У сфері господарювання, згідно з ч. 2 ст. 217 та ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України, застосовуються господарські санкції, зокрема, штрафні санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської ' діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно ст. 549 Цивільного кодексу України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

У відповідності до частини 6 статті 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Приймаючи до уваги встановлений судом факт прострочення відповідачем вказаного вище виконання по спірному договору, вимоги про стягнення пені заявлено позивачем обґрунтовано.

Перевіривши розрахунок позивача, суд приходить до висновку, що він є правомірним, обґрунтованим, відповідає вимогам чинного законодавства, тому в цій частині позов підлягає задоволенню, а саме, по стягненню пені за перший та другий етапи за період з 08.08.2023р. по 12.09.2023р., за період з 05.09.2023р. по 13.10.2023р. в розмірі 7 588,39грн.

Статтею 193 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону та інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ст.ст.525, 526 ЦК України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 530 Цивільного кодексу України визначено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред"явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Приписи частини 7 статті 193 Господарського кодексу України та статті 525 Цивільного кодексу України встановлюють загальне правило щодо заборони односторонньої відмови від зобов`язання або односторонньої зміни його умов, що кореспондується із вимогами статті 629 Цивільного кодексу України щодо обов`язковості договору для виконання сторонами.

Згідно зі статтею 202 Господарського кодексу України та статтею 598 Цивільного кодексу України, зобов`язання припиняються виконанням, проведеним належним чином.

Згідно із ч.1 ст.73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України).

Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч.3 ст.74 Господарського процесуального кодексу України).

За приписами ст.76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

З врахуванням вищевикладеного, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача пені за перший та другий етапи за період з 08.08.2023р. по 12.09.2023р., за період з 05.09.2023р. по 13.10.2023р. в розмірі 7 588,39грн.

Згідно зі ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 2 684,00грн.

Керуючись статтями 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Юрістек Груп", 50029, м.Кривий Ріг, вул.Ватутіна, 35, код ЄДРПОУ 38789135 на користь Департаменту регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради, 50101, м.Кривий Ріг, пл.Молодіжна, 1, код ЄДРПОУ 40714755 пеню за перший та другий етапи в розмірі 7 588,39грн. та судовий збір у розмірі 2 684,00грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 02.05.2024

Суддя С.П. Панна

Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118784974
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/5469/23

Рішення від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 23.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 11.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 11.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 02.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні