Рішення
від 30.04.2024 по справі 909/72/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/72/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.04.2024 м. Івано-Франківськ

Господарський суд Івано-Франківської області у складі:

судді Стефанів Т. В.,

секретар судового засідання Оліфіренко О. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1

до відповідача Управління транспорту і зв`язку Івано-Франківської міської ради

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради

Комунальне підприємство "Сервіс паркування" Івано-Франківської міської ради

про визнання переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та зобов`язання укласти договір про обладнання та утримання місць для паркування,

за участю:

представника позивача ОСОБА_2 ,

представника відповідача ОСОБА_3 ,

представника третьої особи Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Буджака В. М.,

ухвалив таке рішення.

Під час судового розгляду справи здійснювалося фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки поданих доказів.

У судовому засіданні 30.04.2024 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору.

ФОП ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління транспорту і зв`язку Івано-Франківської міської ради про визнання ФОП ОСОБА_1 переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади по Лоту 1, який відбувся 18.08.2023 та зобов`язання Управління транспорту і зв`язку Івано-Франківської міської ради укласти з ФОП ОСОБА_1 договір про обладнання та утримання місць для паркування по Лоту 1 в редакції погодженого Рішенням Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 979 від 26.07.2023 примірного договору про обладнання та утримання місць для паркування.

Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

Ухвалою від 30.01.2024 суд залишив без руху позовну заяву.

Після усунення недоліків позовної заяви, ухвалою від 07.02.2024 судом прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 05.03.2024; встановлено відповідні строки для подачі відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечення на відповідь на відзив.

Протокольною ухвалою від 05.03.2024 суд, серед іншого, залучив до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради та Комунальне підприємство "Сервіс паркування" Івано-Франківської міської ради, відклав підготовче засідання на 04.04.2024.

04.04.2024 суд протокольною ухвалою закрив підготовчого провадження та призначив розгляд справи по суті на 30.04.2024.

Суд належним чином повідомляв сторін про дату та час розгляду справи.

Явка в судове засідання представника позивача, представника відповідача та представника третьої особи Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради підтверджує наведений факт.

Що стосується третьої особи КП "Сервіс паркування" Івано-Франківської міської ради, то процесуальні документи, які направлялися судом на його адресу, поверталися з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

Суд зазначає, що ухвали у цій справі було оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень, а тому КП "Сервіс паркування" Івано-Франківської міської ради мав можливість ознайомитися з їх текстом.

Факт неотримання третьою особою кореспонденції, якою суд з додержанням вимог процесуального закону надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою, не може вважатися поважною причиною невиконання вимог згаданої ухвали, оскільки зумовлено не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу.

Частиною 4 ст. 13 ГПК України передбачено, що кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Позиції сторін.

Мотивуючи заявлені позовні вимоги, позивач вказує на недотримання відповідачем умов конкурсу з визначення операторів паркування та території Івано-Франківської міської територіальної громади по Лоту 1, який відбувся 18.08.2023 року, оскільки позивач є особою, яка посіла друге місце у конкурсі за Лотом 1 на підставі п. 6.9. Порядку № 979, відтак відповідач має виконати вимоги вказаного Порядку, визнати позивачку переможцем конкурсу та підписати з нею затверджений проект договору про обладнання та утримання місць для паркування

У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задоволити.

Представник відповідача заперечив проти задоволення позову, зазначивши, що переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської територіальної громади, відповідно до Протоколу № 1 від 18.08.2023, визначено ФОП ОСОБА_4 , з яким було укладено договір № 76/1 від 01.09.2023 "Про обладнання та утримання місць для паркування". У подальшому даний договір було розірвано за взаємною згодою сторін, оскільки ФОП ОСОБА_4 не міг приступити до надання послуг з паркування, так як ФОП ОСОБА_1 не звільнила майданчики для паркування

Представник відповідача в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позову.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради заперечив проти задоволення позову, мотивувавши тим, що термін дії Договору "Про обладнання та утримання місць для паркування" № 114/1П від 27.08.2018, укладеного між позивачем та відповідачем закінчився, а відтак є правомірним укладення договору № 76/1 від 01.09.2023 "Про обладнання та утримання місць для паркування" з ФОП ОСОБА_4 , якого визначено переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської територіальної громади. Враховуючи подальше розірвання вказаного договору та відсутність переможця конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади від 18.08.2023 року у частині Лоту № 1, Івано-Франківською міською радою рішенням від 15.12.2023 № 257-39 КП "Сервіс паркування" визначено єдиним оператором майданчиків для платного паркування транспортних засобів у першій паркувальній зоні, а тому позовні вимоги про визнання позивача переможцем конкурсу та зобов`язання підписати з нею затверджений проект договору про обладнання та утримання місць для паркування є безпідставними.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позову.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача КП "Сервіс паркування" Івано-Франківської міської ради не надала суду пояснень щодо суті даного спору.

Фактичні обставини справи, встановлені судом.

27.08.2018 Управління транспорту та зв`язку Івано-Франківської міської ради (надалі Уповноважений орган) та Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (надалі Оператор) уклали договір № 114/1П про обладнання та утримання місць для паркування (надалі Договір).

Згідно з п. 6.1. Договору цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з 27.08.2018 року та діє до 27.08.2023 року.

26.07.2023 Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради, у зв`язку із припиненням дії договору, оголосив конкурс з визначення оператора паркування, зокрема по Лоту 1: Площа Ринок. 1-11. Площа Ринок (зі сторони Ратуші). Вул. Олени Степанів (Шеремети) - вул. Старозамкова (рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 26.07.2023 № 979).

У конкурсі брали участь 2 учасники: ФОП ОСОБА_4 та ФОП ОСОБА_1 .

Відповідно до Протоколу № 1 від 18.08.2023 засідання конкурсної комісії для проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської територіальної громади, переможцем конкурсу визначено ФОП ОСОБА_4 .

ФОП ОСОБА_1 за результатами конкурсу посіла друге місце.

Результати конкурсу затверджені Рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 25.08.2023 № 1107, зокрема доручено Управлінню транспорту та зв`язку Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради укласти відповідний Договір із ФОП ОСОБА_4 терміном на п`ять років.

01.09.2023 Управлінням транспорту та зв`язку Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради укладено Договір № 76/1 "Про обладнання та утримання місць для паркування" із ФОП ОСОБА_4 .

У подальшому ФОП ОСОБА_4 звернувся до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради із заявою № 01-11/23 від 08.11.2023 про розірвання договору № 76/1 від 01.09.2023 року "Про обладнання та утримання місць для паркування".

Рішенням Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 08.12.2023 № 1675 Управлінню транспорту та зв`язку Івано-Франківської міської ради доручено укласти додаткову угоду про розірвання договору № 76/1 від 01.09.2023 року "Про обладнання та утримання місць для паркування" за взаємною згодою сторін.

13.12.2023 між Управлінням транспорту та зв`язку Івано-Франківської міської ради та ФОП ОСОБА_4 укладено додаткову угоду до договору № 76/1 від 01.09.2023 "Про обладнання та утримання місць для паркування".

Згідно даної додаткової угоди, Управління транспорту та зв`язку Івано-Франківської міської ради, в особі начальника управління Гіглюка А.В. та ФОП ОСОБА_4 на підставі рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 08.12.2023 № 1675 "Про розірвання договору", погодили розірвати договір № 76/1 від 01.09.2023 "Про обладнання та утримання місць для паркування" за взаємною згодою.

Відповідно до п. 2 додаткової угоди до договору № 76/1 від 01.09.2023 року "Про обладнання та утримання місць для паркування" від 13.12.2023, договір № 76/1 від 01.09.2023 "Про обладнання та утримання місць для паркування" вважається розірваним з моменту підписання даної додаткової угоди сторонами.

Рішенням Івано-Франківської міської ради від 15.12.2023 № 257-39 "Про визначення комунального підприємства "Сервіс паркування" оператором майданчиків для платного паркування", КП "Сервіс паркування" визначено оператором майданчиків для платного паркування транспортних засобів, зазначених у цьому рішенні, яке організовує та проводить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на таких майданчиках.

Так, згідно п. 2 рішення Івано-Франківської міської ради від 15.12.2023 № 257-39 вирішено передати КП "Сервіс паркування" майданчики для платного паркування транспортних засобів згідно з переліком, в тому числі і ті майданчики, які використовує ФОП ОСОБА_1 .

Водночас, у провадженні Господарського суду Івано-Франківської області знаходиться справа № 909/1001/23 (суддя Максимів Т. В.) за позовом Управління транспорту та зв`язку Івано-Франківської міської ради до ФОП ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити дії, а саме зобов`язати ФОП ОСОБА_1 звільнити майданчики для паркування I паркувальної зони: АДРЕСА_1 шляхом демонтажку тимчасової споруди для обслуговування першої паркувальної зони, паркомату, шлагбауму на в`їзді в I паркувальну зону (перехрестя АДРЕСА_2 ).

Рішенням від 18.03.2024 суд задоволив позов Управління транспорту та зв`язку Івано-Франківської міської ради до ФОП ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити дії, зобов`язав ФОП ОСОБА_1 звільнити майданчики для паркування І паркувальної зони: Площа Ринок, АДРЕСА_1 шляхом демонтажу тимчасової споруди для обслуговування першої паркувальної зони, паркомату, шлагбауму на в`їзді в І паркувальну зону (перехрестя АДРЕСА_2 ).

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пп. 4 п. "а" ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: прийняття рішень про організацію громадських вбиралень, стоянок та майданчиків для паркування автомобільного транспорту, здійснення контролю за їх діяльністю відповідно до закону.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

26.07.2023 Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради прийняв Рішення № 979 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошення конкурсу" (далі Порядок № 979).

Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення операторів паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах на території Івано-Франківської міської територіальної громади (надалі Конкурс), дата та час проведення якого визначається Уповноваженим органом в оголошенні (п. 1.1 Порядку № 979).

Уповноважений орган публікує в медіа не пізніше, ніж за 10 робочих днів до дня проведення Конкурсу оголошення, яке повинно містити таку інформацію: найменування Організатора; найменування об`єктів Конкурсу (перелік Лотів та адреси майданчиків для паркування та паркувальних зон); інформація щодо отримання переліку документів необхідних для участі в конкурсі; строк подання та адресу, за якою подаються документи на Конкурс; найменування, місце знаходження, контактні телефони Уповноваженого органу; контактна особа; способи, місце та кінцевий строк подання конкурсної пропозиції; місце, дату та час проведення конкурсу; рахунок цільового фонду бюджету Івано-Франківської міської територіальної громади для сплати коштів за участь у Конкурсі (п. 2.1 Порядку № 979).

Конкурсна комісія визнає переможцем конкурсу з визначення операторів паркування того суб`єкта господарювання, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до критеріїв оцінки пропозицій (п. 6.3 Порядку № 979).

У разі коли суб`єкти господарювання під час участі у конкурсі з визначення операторів паркування набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування (п. 6.4 Порядку № 979).

Відповідно до п. 6.8. Порядку № 979 з переможцем Конкурсу за кожним з Лотів не пізніше п`яти робочих днів після затвердження Організатором результатів конкурсу Уповноваженим органом укладається Договір строком на п`ять років.

У випадку, якщо переможець Конкурсу відмовляється від укладання Договору протягом 5 робочих днів, Договір укладається з Учасником, який посів друге місце за відповідним Лотом (п. 6.9. Порядку № 979).

Як встановлено судом вище, переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської територіальної громади відповідно до Протоколу № 1 від 18.08.2023, визначено ФОП ОСОБА_4 .

Відповідно до п. 6.8. Порядку № 979, між Управлінням транспорту та зв`язку Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та ФОП ОСОБА_4 укладено Договір № 76/1 від 01.09.2023 "Про обладнання та утримання місць для паркування".

Тобто, договір з переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_4 було укладено протягом 5 робочих днів; ФОП ОСОБА_4 не відмовлявся від укладення договору.

Розірвання у подальшому укладеного договору за взаємною згодою сторін є правом сторін, яким вони скористатись.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об`єктів. Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об`єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об`єкта благоустрою.

Враховуючи вищевказані обставини, а також відсутність укладених договорів з новим переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади, Івано-Франківською міською радою правомірно рішенням від 15.12.2023 № 257-39 визначено КП "Сервіс паркування" оператором майданчиків для платного паркування транспортних засобів.

Відтак, беручи до уваги закінчення терміну дії Договору "Про обладнання та утримання місць для паркування" № 114/1П від 27.08.2018 року укладеного між позивачем та відповідачем, а також відсутності рішення виконавчого комітету про визнання позивача переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади від 18.08.2023 у частині Лоту № 1, а також те, що на даний час рішенням Івано-Франківської міської ради від 15.12.2023 № 257-39 КП "Сервіс паркування" визначено єдиним оператором майданчиків для платного паркування транспортних засобів у першій паркувальній зоні, у суду відсутні правові підстави для визнання ОСОБА_1 переможцем конкурсу та зобов`язування Управління транспорту і зв`язку Івано-Франківської міської ради укласти договір з ОСОБА_1 про обладнання та утримання місць для паркування.

Висновок суду.

У контексті наведеного в задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України передбачено, що судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи той факт, що в задоволенні позову відмовлено, судовий збір слід залишити за позивачем.

Керуючись ст. 2, 13, 73, 74, 86, 129, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

У позові Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Управління транспорту і зв`язку Івано-Франківської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради та Комунальне підприємство "Сервіс паркування" Івано-Франківської міської ради про визнання переможцем конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та зобов`язання укласти договір про обладнання та утримання місць для паркування - відмовити.

Судові витрати залишити за позивачем.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 02.05.2024.

Суддя Т. В. Стефанів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118785700
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) надання послуг

Судовий реєстр по справі —909/72/24

Ухвала від 19.07.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Повістка від 13.05.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 02.05.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Рішення від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Рішення від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 07.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні