Коростишівський районний суд Житомирської області
Справа № 935/1344/24
Провадження № 2-о/935/47/24
У Х В А Л А
01 травня 2024 року м.Коростишів
Суддя Коростишівського районного суду Житомирської області Василенко Р.О. розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , заінтересовані особи Коростишівська міська рада, Коростишівська міська територіальна виборча комісія, про встановлення факту постійного проживання за межами території України, -
ВСТАНОВИВ:
До Коростишівського районного суду надійшла заява ОСОБА_1 , заінтересовані особи Коростишівська міська рада, Коростишівська міська територіальна виборча комісія, у якій заявниця просить суд встановити факт її постійного проживання поза межами України в Республіці Польща з 17 березня 2022 року.
Відповідно до ч.3 ст. 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом..
Дослідивши матеріали заяви на предмет їх відповідності вимогам закону суд встановив, що заява не відповідає вимогам ст. 175 ЦПК України, що є підставою для залишення без руху такої заяви.
Так, перелік фактів, про встановлення яких суд розглядає справи в порядку окремого провадження, визначено ч. 1 ст. 315 ЦПК України.
Крім того частиною 2 ст. 315 ЦПК України визначено, що у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Статтею 318ЦПК України визначені вимоги до заяви про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
У частині1 статті 318ЦПК України вказано, що у заяві повинно бути зазначено:1)який факт заявник просить встановити таз якою метою; 2) причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; 3) докази, що підтверджують факт.
Заявниця у поданій заяві вказує, що встановлення факту постійного проживання поза межами України на території Республіки Польща потрібно їй для реалізації права на дострокове припинення повноважень депутата на підставі п.3 ч.1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» у зв`язку з виїздом на постійне проживання за межі України.
Разом із тим Законом України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» врегульовано порядок здійснення права громадян України на виїзд з України і в`їзд в Україну, порядок оформлення документів для зарубіжних поїздок, визначено випадки тимчасового обмеження права громадян на виїзд з України і встановлено порядок розв`язання спорів у цій сфері.
Так, відповідно до ст. 4 Закону України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.
Оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, здійснюється закордонними дипломатичними установами України.
Провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється впорядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.
Провадження за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, здійснюється впорядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері зовнішніх зносин.
При цьому згідно із "Порядоком провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово", затвердженого Наказом Міністерства закордонних справ України 22.12.2017 № 573 (далі- Порядок) визначено процедуру прийому і розгляду в закордонних дипломатичних установах України заяв про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово та прийняття за ними рішень.
Зокрема п. 2, 15 вказаного вище Порядку передбачений перелік документів які подаються до закордонних дипломатичних установ України, також вказано, що у паспорті громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття відповідного рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису консульської посадової особи та видається довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.
Таким чином законом визначено порядок встановлення факту постійного проживання громадянина України закордоном, який і просить встановити заявниця, а перешкод неможливості реалізації такого права до заяви не долучено.
Відомостей щодо звернення заявника до консульської установи (Посольства України в Республіці Польща) за місцем мешкання заявниці за кордоном для оформлення документів для залишення її на постійне проживання за кордоном, або відомостей про відмову у прийнятті поданих нею до консульської установи документів із вказаного питання чи об`єктивних перешкод для такого звернення, що стало безумовною підставою для вирішення вказаного питання виключно у судовому порядку заявником не надано.
Таким чином всупереч п. 2 ч. 1ст. 318 ЦПК України у заяві ОСОБА_1 не вказано причини неможливості одержання документів, що посвідчують цей факт, в позасудовому порядку, що зумовлює встановлення такого факту за рішенням суду. Заявниця просить встановити факт її постійного проживання за межами України у судовому порядку, однак такий порядок визначений законом в тому числі і для громадян, які виїхали з території України та постійно проживають за її межами.
Крім того, частиною 2 ст. 316 ЦПК України, визначено, що підсудність справ за заявою громадянина України, який проживає за її межами, про встановлення факту, що має юридичне значення, визначається за його клопотанням ухвалою судді Верховного Суду.
Заявник вказує, що вже понад два роки постійно проживає в Республіці Польща, а саме за адресою: АДРЕСА_1 , та на підтвердження вказаного додає довідку про реєстрацію на тимчасове перебування EL/ZC/5 та повідомлення про присвоєння номеру Песель(PESEL) EL/PW/1.
Однак у матеріалах справи відсутні відомості щодо звернення заявника із клопотанням до Верховного Суду та прийняття відповідного рішення за результатом розгляду такого клопотання.
Встановлення факту постійного проживання як громадянина України на території Республіки Польща заявник пов`язує із неможливістю реалізації її права на дострокове припинення повноважень депутата Коростишівської міської ради на підставі п.3 ч.1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» у зв`язку з виїздом на постійне проживання за межі України.
В той же час ч. 2 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково також за рішенням відповідної ради у зв`язку з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень.
Тобто можливість реалізації права заявника на дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради передбачено законом з інших підстав.
Таким чином у поданій заяві не міститься будь-яка інформація, що заявник звертався до закордонних дипломатичних установ України на території Республіки Польща або до територіального органу Державної міграційної служби України із відповідною заявою для залишення її на постійне проживання за кордоном як громадянина України, і їй було відмовлено у видачі такого документу та з яких підстав. Також не надано суду першої інстанції доказів звернення з колопотанням до Верховного Суду для визначення підсудності відповідно до ч. 2 ст. 316 ЦПК України, враховуючи що заявниця проживає закордоном.
На підставі ст. 185 ЦПК Українисуддя, встановив, що заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях175,318 цьогоКодексу, а тому позовна заява підлягає залишенню без руху.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 175, 185, 294, 318 ЦПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи Коростишівська міська рада, Коростишівська міська територіальна виборча комісія, про встановлення факту постійного проживання за межами території України залишити без руху, про що повідомити заявника.
Надати заявнику строк в межах десяти днів з дня вручення копії ухвали суду для усунення зазначених в ній недоліків.
Роз`яснити заявнику, що якщо відповідно до ухвали суду у встановлений строк вимоги ухвали судубудуть виконані, позовна заява буде вважатися поданою в день первісного її подання, а інакше заява буде вважатися неподаною і повернута позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Роман ВАСИЛЕНКО
Суд | Коростишівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 01.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118788597 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Коростишівський районний суд Житомирської області
Василенко Р. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні