Коростишівський районний суд Житомирської області
Справа № 935/1344/24
Провадження № 2-о/935/47/24
У Х В А Л А
20 травня 2024 року м.Коростишів
Суддя Коростишівського районного суду Житомирської області Василенко Р.О. розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , заінтересовані особи Коростишівська міська рада, Коростишівська міська територіальна виборча комісія, про встановлення факту постійного проживання за межами території України,
В С Т А Н О В И В:
До Коростишівського районного суду надійшла заява ОСОБА_1 , заінтересовані особи Коростишівська міська рада, Коростишівська міська територіальна виборча комісія, у якій заявниця просить суд встановити факт її постійного проживання поза межами України в Республіці Польща з 17 березня 2022 року.
Ухвалою Коростишівського районного суду Житомирської області від 01 травня 2024 року вказану заяву залишено без руху, оскільки у поданій заяві ОСОБА_1 всупереч п. 2 ч. 1 ст. 318 ЦПК України не вказала причини неможливості одержання документів, що посвідчують цей факт, в позасудовому порядку, що зумовлює встановлення такого факту за рішенням суду. Зокрема не міститься будь-яка інформація, що заявник звертався до закордонних дипломатичних установ України на території Республіки Польща або до територіального органу Державної міграційної служби України із відповідною заявою для залишення її на постійне проживання за кордоном як громадянина України, і їй було відмовлено у видачі такого документу та з яких підстав. Відсутні відомості щодо звернення заявника із клопотанням до Верховного Суду та прийняття відповідного рішення за результатом розгляду такого клопотання відповідно до ч.2ст.316ЦПК Українивраховуючи,що ОСОБА_1 проживає за кордоном.
На усунення недоліків до суду 09 травня 2024 року надійшла заява представника заявника адвоката Соболівського А.М. у якій останній вказав, що для реалізації права заявниці на дострокове припинення повноважень депутата Коростишівської міської ради на підставі п.3 ч.1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», у зв`язку з виїздом на постійне проживання за межі України, було достатньо підтвердження самого факту постійного проживання за межами України. Тому заявниця звернулася до суду задля встановлення факту постійного проживання поза межами України, а не зверталася до закордонних дипломатичних установ України на території Республіки Польща або до територіального органу Державної міграційної служби України задля підтвердження залишення її на постійне проживання за кордоном як громадянина України.
Вказав, що звернення з клопотанням до Верховного Суду для визначення підсудності відповідно до ч. 2 ст. 316 ЦПК України застосовується тоді, коли вже є встановлений факт постійного проживання особи. Проте, факт постійного проживання поза межами України у заявниці не встановлений, а оскільки відсутні інші підстави звернення до Верховного Суду із заявою про визначення підсудності, то заявниця зверталася до суду першої інстанції відповідно до свого зареєстрованого місця проживання в Україні відповідно до загальних правил підсудності визначених для розгляду справ в порядку окремого провадження.
Відповідно до ч.3 ст. 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Відповідно до ч.3 ст.185ЦПК України якщо позивач(заявник) не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається позивачеві(заявнику).
Згідно ч.5 ст.185ЦПК України суддя повертає заяву і додані до неї документи не пізніше п`яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків.
У відповідності до ч.6 ст.185 ЦПК України, про повернення позовної заяви суд постановляє ухвалу. Ухвалу про повернення позовної заяви може бути оскаржено. Копія позовної заяви залишається в суді.
Згідно ч.7 ст.185 ЦПК України,повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню із заявою до суду, якщо перестануть існувати обставини, що стали підставою для повернення заяви.
Таким чином у поданій представником заявника ОСОБА_1 адвокатом Соболівським А.М. заяві про усунення недоліків від 09 травня 2024 року не усунуто недоліки вказані в ухвалі Коростишівського районного суду Житомирської області від 01 травня 2024 року, а саме: всупереч п. 2 ч. 1 ст. 318 ЦПК України не вказано причини неможливості одержання документів, що посвідчують цей факт, в позасудовому порядку, що зумовлює встановлення такого факту за рішенням суду. Зокрема не міститься будь-яка інформація, що заявник звертався до закордонних дипломатичних установ України на території Республіки Польща або до територіального органу Державної міграційної служби України із відповідною заявою для залишення її на постійне проживання за кордоном як громадянина України, і їй було відмовлено у видачі такого документу та з яких підстав. Відсутні відомості щодо звернення заявника із клопотанням до Верховного Суду та прийняття відповідного рішення за результатом розгляду такого клопотання відповідно до ч.2ст.316ЦПК Українивраховуючи,що ОСОБА_1 проживає за кордоном.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» слідує, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі припинення його громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України.
Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково також за рішенням відповідної ради у зв`язку з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень.
Тобто можливість реалізації права заявника на дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради передбачено законом з інших підстав, а не лише у зв`язку з підстави виїзду на постійне місце проживання за межі України.
При цьому згідно із "Порядком провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово", затвердженого Наказом Міністерства закордонних справ України 22.12.2017 № 573 (далі- Порядок) визначено процедуру прийому і розгляду в закордонних дипломатичних установах України заяв про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово та прийняття за ними рішень.
Зокрема п. 2, 15 вказаного вище Порядку передбачений перелік документів які подаються до закордонних дипломатичних установ України, також вказано, що у паспорті громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття відповідного рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису консульської посадової особи та видається довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.
Таким чином законом визначено порядок встановлення факту постійного проживання громадянина України за кордоном та набуття такого статусу громадянином України, який за тих чи інших причин постійно проживає за кордоном, що може бути підставою припинення повноважень депутата місцевої ради відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»,який іпросить встановитизаявниця тасаме ізцим пов`язуєсвоє зверненнядо суду. Набуття такого статусу в даному випадку здійснюється відповідними закордонними дипломатичними установами України на території іншої держави, а перешкод неможливості реалізації такого права до заяви не долучено.
Крім того дані про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання або залишення на постійне проживання за кордоном чи повернення на проживання в Україну відповідно до положень Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 5492-VI (зі змінами) вносяться до паспорта громадянина України для виїзду за кордон та вносяться до Єдиного державного демографічного реєстру відповідним територіальним органом Державної міграційної служби України, що вказує на позасудовий спосіб реалізації такого права та отримання офіційного документу на підтвердження постійного проживання на території іншої держави.
За такихобставинзазначені в ухвалі недоліки не усунуті, у зв`язку з чим заява підлягає поверненню.
На підставі викладеного і керуючись ст.185,293,353 ЦПК України, суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Заяву ОСОБА_1 ,заінтересовані особиКоростишівська міськарада,Коростишівська міськатериторіальна виборчакомісія,про встановленняфакту постійногопроживання замежами територіїУкраїни визнати неподаною та повернути її разом з доданими до неї матеріалами заявнику.
Повернення заяви не перешкоджає повторному зверненню із заявою до суду, якщо перестануть існувати обставини, що стали підставою для повернення заяви.
Ухвала може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Учасник справи якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Роман ВАСИЛЕНКО
Суд | Коростишівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2024 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 119294263 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Коростишівський районний суд Житомирської області
Василенко Р. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні