Постанова
від 02.05.2024 по справі 705/1449/24
УМАНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №705/1449/24

3/705/955/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 травня 2024 року м. Умань

Суддя Уманського міськрайонного суду Черкаської області Гудзенко Валентина Леонідівна, розглянувши матеріали, які надійшли від Уманського РУП ГУНП в Черкаській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , не працюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

- за ч. 1 ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 26.02.2024 о 18 год. 00 хв. в м. Умань по вул. Шевченка керував транспортним засобом Ford Focus, дн.з. НОМЕР_1 з явними ознаками алкогольного сп`яніння (запах алкоголю з порожнини рота, порушення мови). Від проходження огляду на місці зупинки та в медичному закладі відмовився, чим порушив вимоги п.2.5 ПДР, за що передбачена відповідальність за ч.1 ст.130 КУпАП.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, просить закрити провадження у справі за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення на підставі доводів вказаних у клопотанні про закриття провадження у справі надісланого 04.04.2024 року. В клопотанні посилається на те, що поліцейський може зупинити транспортний засіб у разі, якщо водій порушив правила дорожнього руху. Протокол не містить будь-яких фактичних даних, які дають підстави для зупинки транспортного засобу, будь-яких документів крім протоколу до нього не долучено. Під час зупинки його транспортного засобу на відео з бодікамери працівника поліції не вбачається порушення правил дорожнього руху, зважаючи на те, що йому так і не пояснили конкретно пункт правил дорожнього руху, який ОСОБА_1 був порушений. Крім того, працівниками поліції при наданні диску з відеозаписом порушено умови безперервності. Від підписання протоколу ААД № 313932 він відмовився, однак всупереч статті 256 КУпАП в протоколі не внесено жодних записів про відмову від його підписання, враховуючи це, протокол не може вважатися належним та допустимим доказом вчинення правопорушення.

Адміністративна відповідальність за ч. 1 ст. 130 КУпАП настає за порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, а саме за керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Так, відповідно дост. 251 КУпАП, доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку посадова особа встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Винуватість ОСОБА_1 в суді підтверджена повністю зібраними на нього матеріалами адміністративної справи:

-протоколом про адміністративне правопорушення серії ААД № 313932 від 26.02.2024 року, в якому викладені обставини правопорушення;

-актом огляду на стан алкогольного сп`яніння;

-направленням на огляд водія транспортного засобу від 26.02.2024;

-відео з нагрудного відеореєстратора, згідно якого підтверджуються обставини викладені в протоколі.

В діях ОСОБА_1 є склад правопорушення, передбачений ч. 1 ст. 130 КУпАП.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 23 жовтня 2019 року по справі N 357/10134/17 звертає увагу на приписи статті 251 Кодексу України про адміністративні правопорушення в якій обумовлено, що орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи на підставі доказів, тобто будь-яких фактичних даних, які встановлюються, зокрема, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також іншими документами.

Дослідивши клопотання ОСОБА_1 про закриття провадження у справі, суддя дійшов висновку, що останній в своїх доводах не спростовує факту щодо відмови від проходження огляду на стан алкогольного сп`яніння за допомогою приладу Драгер чи в медичному закладі.

Крім того, з дослідженого в судовому засіданні відео з бодікамери поліцейського судом встановлено, що інспектором поліції роз`яснюється ОСОБА_1 причину зупинки транспортного засобу, його права та обов`язки, встановлюється його особа шляхом перевірки документів. Крім того, повідомляється про підозру керування транспортним засобом ОСОБА_1 в стані алкогольного сп`яніння, повідомляються ознаки алкогольного сп`яніння, пропонується пройти огляд за допомогою приладу Драгер на місці зупинки та проїхати до лікаря медичного закладу для огляду останнього на визначення стану алкогольного сп`яніння, а також зафіксовано відмову ОСОБА_1 від проходження запропонованого огляду на стан алкогольного сп`яніння на місці зупикнки за допомогою приладу Драгер та у лікаря в медичному закладі.

Пунктом 2.5Правил дорожнього рухуУкраїни, на який в протоколі посилається інспектор, визначено, що водій повинен на вимогу поліцейського пройти в установленому порядку медичний огляд з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Аналізуючи докази по справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, суддя дійшов висновку про доведеність винуватості ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП.

При визначенні виду стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу ОСОБА_1 ступінь його винуватості, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність.

Враховуючи характер та небезпечність вчиненого адміністративного правопорушення, ступінь суспільної небезпеки, адміністративне правопорушення заст.130 КУпАПявляється грубим порушеннямправил дорожнього руху, є потенційно небезпечним для суспільства та становить реальну небезпеку учасникам дорожнього руху, загрожує їх життю, здоров`ю, тяжкість ймовірних наслідків, суд прийшов до висновку про призначення адміністративного стягнення в межах санкції статті 130 КУпАП, що відповідатиме характеру вчиненого правопорушення і меті адміністративного стягнення.

Вбачаючи в діях громадянина ОСОБА_1 ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, суд вважає необхідним притягнути останнього до адміністративної відповідальності із застосуванням до нього адміністративного стягнення у виді штрафу з позбавленням права керування транспортними засобами.

Згідно з вимогами ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст. 40-1, ст. 130 ч. 1, ст.ст. 283, 284 КУпАП,-

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,ІПН НОМЕР_2 ,винним увчиненні правопорушення,передбаченого ч.1ст.130КУпАП танакласти нанього адміністративнестягнення увиді штрафу,у розмірі1000(однієїтисячі)неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян,що становить,17000(сімнадцятьтисяч)гривеньзпозбавленням права керування транспортними засобамина строкодин рік.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_2 ,, на користь держави судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачено не пізніше як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постановине пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у визначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповіднійстатті цього Кодексута зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.

Копію постанови направити ОСОБА_1 .

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду, протягом десяти днів, з дня її винесення, через Уманський міськрайонний суд.

Суддя: В.Л. Гудзенко

СудУманський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення02.05.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118791091
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

Судовий реєстр по справі —705/1449/24

Постанова від 19.07.2024

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Белах А. В.

Постанова від 02.05.2024

Адмінправопорушення

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Гудзенко В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні