ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 жовтня 2010 р. Справа №2а-7808/10/4/0170
о 12:21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю. , при секрета рі судового засідання Антоно вій А.В., за участі представник ів сторін:
від позивача - Вишневськи й В.Л.;
від відповідача - Володьк ін С.А.;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Приватного під приємства "Євротранс"
до Державної податкової і нспекції в м. Ялта АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення від 18.05.2010 р оку №0001101502/0
Суть спору: Приватне підпри ємство «Євротранс» (далі - п озивач) звернулось до адміні стративного суду із позовом до Державної податкової інсп екції в м. Ялта АР Крим (далі - відповідач) про визнання про типравним та скасування под аткового повідомлення-рішен ня від 18.05.2010 року №0001101502/0.
Позов мотивовано помилков істю висновків податкового о ргану про непоширення на поз ивача пільгового режиму опод аткування податком на додану вартість, встановленого пп. 5. 1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону України від 03.04. 1997 року №168/97-ВР «Про податок на д одану вартість» щодо звільне ння від оподаткування операц ій з надання послуг з перевез ення осіб пасажирським транс портом (крім таксомоторів) у м ежах населеного пункту, тари фи на які регулюються органо м місцевого самоврядування в ідповідно до його компетенці ї, визначеної законом.
Ухвалами суду від 27.07.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, надав пись мові заперечення. Представни к відповідача вказав, що тари фи на послуги з пасажирських перевезень підлягають регул юванню органами місцевого са моврядування лише у разі над ання таких послуг підприємст вами комунальної власності, тарифи, які застосовує позив ач, погоджуються міською рад ою. З наведених підстав предс тавник відповідача вважає, щ о пільга, передбачена пп. 5.1.13 п. 5 .1 ст. 5 Закону №168 не може бути зас тосована позивачем, тому про сив у задоволенні позову від мовити у повному обсязі.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази у їх сукупності , суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач є юридичною ос обою, ідентифікаційний код 3200 3201.
Посадовою особою відповід ача проведено невиїзну докум ентальну перевірку позивача з податку на додану вартість за березень 2010 року, за наслідк ами перевірки складено акт в ід 06.05.2010 року №1396/15-2/32003201 (а.с. 78-80).
За висновками вказаного ак ту перевірки встановлено пор ушення позивачем приписів пп . 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168, заниження суми податку на додану варті сть, яка підлягає нарахуванн ю до сплати в бюджет, у сумі 8250,00 грн.
На підставі даного акту та в ідповідно до пп. «б» пп. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4, підпунктів 17.1.3, 17.1.6-1 п. 17.1 ст. 17 Зако ну України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» (далі - Закон №2181), відповідач прийняв спірне податкове повідомлен ня-рішення від 18.05.2010 року №0001101502/0 (а .с. 15) про визначення позивачу с уми податкового зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть у розмірі 26400,00 грн., у тому чис лі за основним платежем - 8250,00 грн., за штрафними (фінансовим и) санкціями - 18150,00 грн.
Відповідно до акту перевір ки (а.с.79), висновки відповідача про порушення позивачем пра вил оподаткування зроблені виходячи з того, що позивачем було задекларовано у деклар ації за березень 2001 року загал ьний обсяг операцій, які звіл ьнені від оподаткування на п ідставі пп. 5.1.13 п.5.1. ст. 5 Закону №168 у сумі 44057,00 грн.
Відповідач, посилаючись на положення ст. 35 Закону Україн и «Про автомобільний транспо рт» та положення пп. «а» п. 2 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування України» заз начив в акті перевірки, що тар ифи на послуги з перевезення пасажирів на міських автобу сних маршрутах загального ко ристування в режимі «маршрут ного таксі» підлягають регул юванню органами місцевого са моврядування у разі, якщо вон и надаються підприємствами к омунальної власності.
Рішенням виконавчого комі тету Ялтинської міської ради від 24.07.2008 року №1655 позивачу пого джені тарифи на проїзд у місь ких автобусних маршрутах на території м. Ялта.
Таким чином, відповідач дій шов висновку про те, що дія пп. 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168 не поширює ться на позивача, в зв' язку з чим зробив висновок про зани ження позивачем суми ПДВ до с плати в бюджет.
Суд вважає такий висновок п одаткового органу необґрунт ованим у зв' язку з наступни м.
Матеріали справи свідчать , що позивач є суб' єктом госп одарювання та виконує зобов' язання по перевезенню пасажи рів за маршрутами.
Із змісту рішення виконавч ого комітету Ялтинської місь кої Ради № 1655 від 24 липня 2008 року в бачається, що виконком при йо го прийнятті керувався ст. 28, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (а .с.19).
У пункті 1 зазначеного рішен ня вказано (російською мовою ): «С 01.08.2008 согласовать единый та риф - 2-00грн. на проезд в городс ких автобусных маршрутах общ его пользования, работающих в режиме маршрутного такси (п риложение 1)».
Отже виконкомом було погод жено єдиний тариф - 2 грн. на п роїзд в міських автобусних м аршрутах загального користу вання, що працюють в режимі ма ршрутного таксі.
Підпунктом 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону №168 визначено, що звільня ються від оподаткування опер ації з надання послуг з перев езення осіб пасажирським тра нспортом (крім таксомоторів) у межах населеного пункту, та рифи на які регулюються орга ном місцевого самоврядуванн я відповідно до його компете нції, визначеної законом.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» в изначає систему та гарантії місцевого самоврядування в У країні, засади організації т а діяльності, правового стат усу і відповідальності орга нів та посадових осіб місцев ого самоврядування.
Підпунктом 2 пункту «а» ч. 1 ст . 28 Закону України «Про місцев е самоврядування в Україні» визначено, що до відання вико навчих органів сільських, се лищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваж ення встановлення в порядку і межах, визначених законода вством, тарифів щодо оплати п обутових, комунальних, транс портних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної в ласності відповідної терито ріальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, уст ановами та організаціями, як і не належать до комунальної власності.
З аналізу вказаних нормати вно-правових актів вбачаєтьс я, що нормою, яка визначає комп етенцію органу місцевого сам оврядування з регулювання та рифів є підпункт 2 пункту «а» ч . 1 ст. 28 Закону України «Про міс цеве самоврядування в Україн і».
За таких підстав, суд дійшов висновку, що підпунктом 2 пунк ту «а» ч. 1 ст. 28 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено у який саме спосіб орган місцевого самоврядування здійснює рег улювання, про яке йдеться у пі дпункті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на дода ну вартість», а саме:
- шляхом встановлення тариф ів які надаються підприємств ами та організаціями комунал ьної власності відповідної т ериторіальної громади,
- шляхом погодження тарифів з підприємствами, установам и та організаціями, які не нал ежать до комунальної власнос ті.
Таким чином, виконавчий ком ітет Ялтинської міської Ради прийнявши рішення №1655 від 24 ли пня 2008 року, погодив єдиний тар иф, чим, в розумінні положень п ідпункту 2 пункту «а» ч. 1 ст. 28 За кону України «Про місцеве са моврядування в Україні» та п ідпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закон у №168, у межах встановленої зак оном компетенції, врегулював тарифи перевезення осіб пас ажирським транспортом.
Слід відзначити, що норма пі дпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону №168 сама по собі не встановлює компетенцію органу місцевог о самоврядування щодо регулю вання тарифів перевезення, а відсилає до іншого закону, як им встановлена така компетен ція.
Діюче законодавство, крім п оложень пп. 2 пункту «а» ч. 1 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», н е містить інших норм, що встан овлювали б компетенцію орган у місцевого самоврядування з регулювання тарифів на пере везення пасажирів.
Таким чином, суд зазначає, щ о рішення № 1655 від 24 липня 2008 року прийнято виконавчим комітет ом Ялтинської міської Ради у межах компетенції, у порядок та спосіб, що встановлені Зак оном України «Про місцеве са моврядування в Україні», том у тарифи з надання послуг з пе ревезення осіб пасажирським транспортом врегульовано ор ганом місцевого самоврядува ння відповідно до його компе тенції шляхом погодження тар ифів.
Крім того суд зазначає, що т ермін «регулювання», застосо ваний законодавцем у підпунк ті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону №168 слі д розуміти, як впорядкування чого-небудь, що також може вкл ючати поняття: погоджувати, п риймати рішення, встановлюва ти, визначати, обмежувати та і нше.
При використанні терміну « регулювання» необхідно вихо дити з його значення, а не букв ального відображення у текст і при прийнятті рішення.
Отже, виконавчий комітет Ял тинської міської Ради прийня вши рішення №1655 від 24 липня 2008 ро ку, вчинив дії направлені на в порядкування в межах своєї к омпетенції тарифів перевезе ння осіб пасажирським трансп ортом врегулювавши їх у вста новлений законом спосіб.
На підставі викладеного, су д дійшов висновку, що позивач мав право використовувати п оложення підпункту 5.1.13 пункту 5.1 статті 5 Закону України «Про податок на додану вартість» щодо звільнення від оподатк ування податком на додану ва ртість операцій з надання по слуг перевезення пасажирів п ри формуванні сум ПДВ у подат ковій звітності, оскільки ві н керувався тарифами на нада ння послуг з перевезення осі б пасажирським транспортом в регульованими органом місце вого самоврядування.
За таких обставин суд вважа є помилковими висновки відпо відача, покладені в основу сп ірного податкового повідомл ення-рішення, про заниження п озивачем обсягів оподаткову ваних операцій у декларації за березень 2010 року на 44057,00 грн. і заниження суми податкового зобов' язання з ПДВ до сплат и в бюджет у вказаному період і на суму 8250,00 грн.
Відповідно до пп. 17.1.3 пп. 17.1.6-1 п. 17 .1 ст. 17 Закону №2181 у разі коли кон тролюючий орган самостійно д онараховує суму податкового зобов'язання платника подат ків за підставами, викладени ми у підпункті «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Зако ну, такий платник податків зо бов'язаний сплатити штраф у р озмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження су ми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періо дів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податко вого періоду, на який припада є така недоплата, та закінчую чи податковим періодом, на як ий припадає отримання таким платником податків податков ого повідомлення від контрол юючого органу, але не більше п 'ятдесяти відсотків такої су ми та не менше десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян сукупно за весь ст рок недоплати, незалежно від кількості податкових період ів, що минули.
Платники податку (посадові особи платника податку), які в икористовують податкову піл ьгу не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її н адання згідно із законом з пи тань відповідного податку, з бору (обов'язкового платежу), а також будь-які інші особи, що використовують податкову пі льгу, яку для них не призначен о, вважаються такими, що умисн о ухиляються від оподаткуван ня. У цьому випадку такі особи додатково до штрафів, визнач ених у підпунктах 17.1.1 - 17.1.5 цього пункту, за наявності підстав для їх накладення, сплачують суму податків, що підлягали н арахуванню без застосування податкової пільги, а також шт раф у розмірі двохсот відсот ків від такої суми.
Оскільки судом встановлен о помилковість донарахуванн я сум податкового зобов' яза ння за наслідками невиїзної документальної перевірки по зивача з податку на додану ва ртість за березень 2010 року, та п равомірність користування п озивачем пільгою, передбачен ою пп. 5.1.13 п. 5.1 ст. 5 Закону №168, то і з астосування у спірному подат ковому повідомленні-рішенні фінансових санкції за пп. 17.1.3, п п. 17.1.6-1 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181 слід виз нати таким, що порушує визнач ені законом умови такого зас тосування.
За таких обставин позовні в имоги підлягають задоволенн ю у повному обсязі.
Також суд вважає можливим с тягнути на користь позивача судовий збір, сплачений при з верненні до суду, в порядку, вс тановленому ст. 94 КАС України.
В судовому засіданні 21.10.2010 ро ку оголошено вступну та резо лютивну частини постанови, п останова у повному обсязі ск ладена 26.10.2010 року.
Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити.
2. Визнати протиправни м і скасувати податкове пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції у м. Ялта АР Крим від 18.05.2010 року №0001101502/0 про в изначення Приватному підпри ємству «Євротранс» (ідентифі каційний код 32003201) суми податко вого зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 26400,00 грн., у тому числі за основн им платежем - 8250,00 грн., за штраф ними (фінансовими) санкціями - 18150,00 грн.
3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Приватного підприємства «Єв ротранс» 3,40 грн. судових витра т.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня отрим ання її копії.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня отримання її копії.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11881185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні