ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття провадження
"03" травня 2024 р. справа № 300/3339/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову
до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018),
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.01.2024 за №001421/0706, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "КОМОРА КС" (надалі по тексту також - позивач, ПП "КОМОРА КС") 29.04.2024 звернувся в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.01.2024 за №001421/0706 (надалі по тексту також - оскаржувані рішення).
Підставою звернення ПП "КОМОРА КС" із вказаним позовом є протиправні, на думку позивача, дії Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області щодо винесення податкового повідомлення-рішення від 17.01.2024 за №001421/0706.
Позивач є особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України).
Позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, подано з дотриманням правил підсудності та в строк, установлений законом.
Інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених КАС України немає.
Справа підсудна Івано-Франківському окружному адміністративному суду.
Справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 171, 248, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства "КОМОРА КС" до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.01.2024 за №001421/0706.
2. Розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін за наявними матеріалами.
3. Встановити відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних докази (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язати відповідача надіслати (надати) іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
4. Встановити позивачу для подання відповіді на відзив, а відповідачу для подання заперечення, - п`ятиденний строк з дня отримання відзиву чи відповіді на відзив, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані іншим учасникам справи.
5. Витребувати у Приватного підприємства "КОМОРА КС", засвідчені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії наступних письмових доказів:
- первинні документи про продаж алкогольних та слабоалкогольних напоїв за переліком описаних в Додатках 13 до Акта фактичної перевірки за №15668/09/10/РРО/38963063 від 15.12.2023, зокрема, фіскальні чеки чи інші примірними розрахункових документів, які зберігаються у платника податків, що сформовані за допомогою реєстратора розрахункових операцій.
6. Витребувати у Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, крім відзиву на позов, засвідчені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії наступних письмових документів:
6.1. усіх документів, які сформовані та/або складені відповідачем при ініціюванні, організації, проведенні і фіксування результатів оскаржуваної перевірки, за наслідками якої складено акт №15668/09/10/РРО/38963063 від 15.12.2023.
6.2. усіх документів бухгалтерського та податкового обліку, які були отриманні податковим інспектором від осіб, присутніх на місці фактичної перевірки та при складанні акта перевірки від 15.12.2023.
6.3. копії чеків чи фіскальних документів, оформлених через реєстратор розрахункових операцій, що засвідчують обставини про реалізацію товару, за подіями яких у акті №15668/09/10/РРО/38963063 від 15.12.2023 зроблено висновок щодо виявленого порушення, в тому числі згідно додатку №13.
6.4. детальний розрахунок і опис застосованих штрафних санкцій та зобов`язань, визначених податковим повідомленням-рішенням 17.01.2024 за №0101421/0706 (із посиланням на конкретний факт/подію, склад і зміст порушення та норму матеріального права, яка визначає як правила поведінки так і санкцію за її недотримання).
7. Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області у відзиві на позов або шляхом подання письмового пояснення повідомити суд про наступні обставини:
- конкретні фактичні і юридичні причини ініціювання спірної перевірки;
- яким чином мало місце оформлення і доведення до відома позивача про початок проведення фактичної перевірки та про результати її завершення?
- яким способом, методом і на підставі яких фактичних даних інспектором встановлено обставину торгівлі алкогольними напоями в заборонений час, особливо в частині відомостей відображених в Додатку №13 до акта перевірки №15668/09/10/РРО/ НОМЕР_1 від 15.12.2023?
- з якої бази даних взята інформація відображена у акті перевірки №15668/09/10/РРО/38963063 від 15.12.2023 і в Додатку №13 до такого акту, особливо в частині відомостей про продаж алкогольних і слабоалкогольних товарів в заборонений час?
- чи підтверджена подія із реалізації алкогольних напоїв в заборонений час фіскальними чеками із застосуванням РРО?
- чи досліджував контролюючий орган під час проведення перевірки копії чеків чи фіскальних документів, оформлених через реєстратор розрахункових операцій, що засвідчують обставини про реалізацію товару, за подіями яких у акті від 15.12.2023 зроблено висновок щодо виявленого порушення?
Якщо дослідження таких чеків чи фіскальних документів, наявних саме в обліку позивача не здійснювалося, то вказати які юридичні і фактичні причини слугували цьому?
- відповідно до якої норми матеріального права відомості із Підсистеми почекової інформації РРО системи збору і зберігання звітних даних, що ведеться ДПС України, прирівнюється до паперових примірників (оригіналів чи їх копій) чеків чи фіскальних документів, оформлених через реєстратор розрахункових операцій відповідного суб`єкта господарювання?
- чи наявні інші порушення законодавства, недотримання яких стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення, пояснення і аргументи щодо яких не вказані у адміністративному позові?
8. Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області подати письмове пояснення щодо доводів і аргументів, викладених у позові:
- "... акт перевірки від 15.12.2023 не містить достатньої інформації, яка дозволяє встановити факт порушення позивачем продаж алкогольних напоїв у заборонений час доби, з огляду на відсутність будь-якої деталізації виявленого порушення. Засвідчених належним чином копій чеків, на підставі яких зроблено висновок щодо виявленого порушення відповідачем не надано";
- "... складання посадовими особами контролюючого органу акта фактичної перевірки із відображенням у ньому лише твердження щодо продажу алкогольних напоїв в заборонений час є недостатнім і повинно здійснюватися шляхом повного фіксування та збирання всіх необхідних доказів на підтвердження таких обставин, у тому числі шляхом фіксування місця правопорушення (здійснення господарської діяльності) фото- або відеозасобами, детального опису порушення та ідентифікуючих даних алкогольних напоїв.
Обумовлене відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 12.03.2019 у справі №810/2728/15";
- "Надані контролюючим органом додатки до акту перевірки, а саме дані із системи обліку РРО ДПС України, не є належними та допустимими доказами в розумінні КАС України, оскільки розрахунковим документом, що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі- продажу іноземної валюти, є документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну (стаття 2 Закону №265/95-ВР)";
- "... належним документом, який може підтвердити/спростувати обставини виявленого під час перевірки правопорушення, є відповідний розрахунковий документ";
- "Однак, відповідачем вказані чеки до матеріалів справи не надано, а відтак, факт зафіксованого актом перевірки порушення позивачем вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", відповідачем не доведено";
- "... база даних системи обліку даних РРО, за своєю суттю є податковою інформацією, та не є належним доказом податкового правопорушення і сама по собі її наявність не може бути підставою для притягнення платника податків до відповідальності, а може бути лише використана як підстава для подальшої перевірки певних обставин;
- "... у спірних правовідносинах, має бути досліджена саме коли вчинена розрахункова операція, а отже безпосереднім доказом, що підтверджує її вчинення, є розрахунковий документ";
- "... як убачається із змісту Акту перевірки, відповідачем, зокрема в описовій частині виявлених під час проведення перевірки порушень, не зазначено жодного фіскального чеку, що підтверджує факт продажу алкогольних напоїв в заборонений час доби";
- "... до Акту перевірки, фіскальних чеків (копій), які б надали можливість їх ідентифікувати - не долучено";
- "... використання податкової інформації та документів, в тому числі даних СОД РРО за минулі періоди передбачено виключно під час проведення документальних і камеральних перевірок";
- "... просимо врахувати суд правовий висновок Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладений у постанові від 02 березня 2023 року по справі №380/13375/21, у якому Суд зазначив, що перевірка даних за минулий період часу носить характер документальної перевірки, а тому такі дії не можуть вчинятись в рамках фактичної перевірки та слугувати підставою для застосування санкцій".
9. Про виконання вимог пунктів 4, 5, 6, 7 і 8 резолютивної частини ухвали суду відповідачу слід інформувати суд до 17 травня 2024 року.
10. Повідомити Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про можливість отримання копії позовної заяви разом з доданими документами безпосередньо в Івано-Франківському окружному адміністративному суді.
111. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.
12. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
13. З метою отримання судом відзиву на позов, пояснення, письмових доказів про обставини, визначені в пунктах 4 - 8 даної ухвали суду, позивач та відповідач вправі подавати в суд такі документи і процесуальні заяви по справі за електронною адресою Івано-Франківського окружного адміністративного суду через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
14. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Відповідачу ухвалу надіслати через підсистему "Електронний суд". Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету відповідача в розділ "Мої справи".
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118822413 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні