ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1277/24
03 травня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баб`юка П.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький Фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" до Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання дій протиправними, скасування постанов та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Відокремлений структурний підрозділ "Бучацький Фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" (далі - позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі - відповідач), в якому просить:
визнати протиправними дії посадових осіб Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції щодо винесення 15.01.2024 та 30.01.2024 постанов про накладення штрафу;
визнати неправомірними та скасувати постанови державного виконавця від 15.01.2024 та 30.01.2024 про накладення штрафу;
зобов`язати державного виконавця привести виконавчі дії у відповідність до вимог та порядку, встановлених чинним законодавством.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 25.10.2023 Тернопільський окружний адміністративний суд виніс рішення по справі №500/4856/23, яким зобов`язав Відокремлений структурний підрозділ "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №72062, що знаходиться у окремому приміщенні (стрілецький тир) Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" за адресою вул.Винниченка, 4, с.Трибухівці Чортківський район Тернопільська область з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
29.12.2023 державним виконавцем Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №73692807.
15.01.2024 державним виконавцем винесено постанову про накладення на позивача штрафу у сумі 5100 грн та 30.01.2024 державним виконавцем винесено постанову про накладення на позивача штрафу у сумі 10200 грн, що слугувало підставою для звернення до суду із відповідним позовом.
Ухвалою судді від 21.03.2024, після усунення недоліків, позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.
Ухвалою суду від 08.04.2024 у задоволенні клопотань Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" про розгляд справи №500/1247/24 з викликом сторін відмовлено.
26.04.2024 до суду від Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник просить відмовити в задоволенні позовних вимог та вказує, що на виконанні у Бучацькому відділі державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебуває виконавче провадження № 73692807 стосовно зобов`язання Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" вчинити дії, спрямовані па приведення у стан готовності споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №72062, що знаходиться у окремому приміщенні (стрілецький тир) Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" за адресою вул. Винниченка, 4, с. Трибухівці Чортківський район Тернопільська область з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
15.01.2024 державним виконавцем здійснено виїзд за адресою с. Трибухівці, вул. Винниченка, 4 щодо перевірки виконання рішення боржником. Згідно акту державного виконавця від 15.01.2024 рішення боржником не виконано, оскільки керівником коледжу ОСОБА_1 не надано підтверджуючих документів щодо виконання рішення. Даний акт підписаний керівником.
Також 15.01.2024 виконавцем винесено постанову про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн та згідно вимоги виконавця від 15.01.2024 зобов`язано боржника виконати рішення протягом 10 робочих днів.
16.01.2024 державним виконавцем винесено постанову про проведення виконавчих дій на 29.01.2024 о 10:00 год. у якій залучаються працівники органів внутрішніх справ та Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій в Тернопільській області.
29.01.2024 державним виконавцем було здійснено повторний виїзд для перевірки виконання рішення суду та встановлено, що боржником вимоги виконавчого документа не виконано, підтверджуючих документів про виконання рішення не надано, боржника попереджено про кримінальну відповідальність за невиконання без поважних причин рішення суду. 29.01.2024 керівником юридичної особи було надано пояснення щодо захисної споруди.
30.01.2024 виконавцем винесено постанову про накладення штрафу у подвійному розмірі за повторне невиконання рішення суду.
31.01.2024 керівник ОСОБА_1 з`явився у відділ та надав копію акту стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №72062 від 30.01.2024 року, але без погодження з Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області.
12.02.2024 у відділ від боржника надійшло звернення у якому останній вказує, що рішення виконується та коледжем вживаються всі можливі заходи щодо виконання рішення. Однак 15.02.2024 до відділу надійшло повідомлення Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, у якому вказано, що рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.10.2023 № 500/4856/23 не виконано та надано акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту №72062 від 08.02.2024 (арк. справи 70-71).
Інших заяв по суті до суду не надходило.
Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.10.2023 у справі №500/4856/23, позов задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" щодо утримання у неналежному технічному стані, непридатному для використання за цільовим призначенням споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №72062, що знаходиться у окремому приміщенні (стрілецький тир) Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" за адресою вул. Винниченка, 4, с. Трибухівці Чортківський район Тернопільська область.
Зобов`язано Відокремлений структурний підрозділ "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №72062, що знаходиться у окремому приміщенні (стрілецький тир) Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" за адресою вул. Винниченка, 4, с. Трибухівці Чортківський район Тернопільська область з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
Дане рішення набрало законної сили 30.11.2023 та на його виконання Тернопільським окружним адміністративним судом 08.12.2023 видано виконавчий лист зобов`язального характеру.
На підставі заяви Бучацької окружної прокуратури від 22.12.2023 №53-5404ВИХ-23 (арк. справи 72 зворот) заступником начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 29.12.2023 винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №73692807, з виконання виконавчого документу №500/4856/23, якою зобов`язано боржника (Відокремлений структурний підрозділ "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет") виконати рішення суду протягом десяти робочих днів (арк. справи 73).
15.01.2023 заступником начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції винесено постанову про накладення штрафу №73692807 на суму 5100,00 грн, за невиконання виконавчого документа.
30.01.2023 заступником начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції винесено постанову про накладення штрафу №73692807 на суму 10200,00 грн, за повторне невиконання виконавчого документа.
Не погоджуючись із вказаними постановами та діями, посадових осіб щодо їх винесення, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 129-1 Основного Закону судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Статтею 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Частинами другою, четвертою статті 372 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання. Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.
Спеціальним законом, що визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів, що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, є Закон України від 02.06.2016 №1404-VIII "Про виконавче провадження".
Відповідно до частини першої статті 1 Закону №1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (частина перша статті 5 Закон №1404-VIII).
Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі виконавчих документів, зокрема, виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень (пункт перший частини першої статті 3 Закону №1404-VIII).
Частинами першою, п`ятою, шостою статті 26 Закону №1404-VIII встановлено, що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, за заявою стягувача про примусове виконання рішення. Виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей. За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною).
Згідно з частиною першою статті 18 зазначеного Закону виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Як встановлено пунктами 1, 3 частини другої статті 18 Закон №1404-VIII виконавець зобов`язаний, зокрема, здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом; розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання.
Водночас, відповідно до частини третьої наведеної статті виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом; вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження.
Вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов`язковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом (частина четверта статті 18 Закон №1404-VIII).
Частина четверта статті 19 Закону №1404-VIII зобов`язує сторони невідкладно, не пізніше наступного робочого дня після настання відповідних обставин, письмово повідомити виконавцю про повне чи часткове самостійне виконання рішення боржником, а також про виникнення обставин, що обумовлюють обов`язкове зупинення вчинення виконавчих дій, про встановлення відстрочки або розстрочки виконання, зміну способу і порядку виконання рішення, зміну місця проживання чи перебування (у тому числі зміну їх реєстрації) або місцезнаходження, а боржник - фізична особа - також про зміну місця роботи. Особи, які беруть участь у виконавчому провадженні, зобов`язані сумлінно користуватися усіма наданими їм правами з метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі вчинення виконавчих дій частина восьма статті 19 цього ж Закону).
Порядок виконання рішень, за якими боржник зобов`язаний вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, визначений статтею 63 Закону №1404-VIII. Так за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження. У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність. Виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, передбаченого частиною другою цієї статті, повторно перевіряє виконання рішення боржником. У разі повторного невиконання без поважних причин боржником рішення, якщо таке рішення може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та вживає заходів примусового виконання рішення, передбачених цим Законом. У разі невиконання боржником рішення, яке не може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.
Отже, законодавець передбачив негативні наслідки (зокрема штрафні санкції) за невиконання у встановлений строк відповідного рішення, за умови його невиконання без поважних причин.
Суд зазначає, що спірні постанови містить посилання на статті 63 та 75 Закону №1404-VIII, як на правову підставу накладення штрафу.
Відповідальність за невиконання рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, передбачена статтею 75 наведеного Закону.
За цією нормою у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин виконавець у тому самому порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до органів досудового розслідування з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення.
Аналізуючи наведені положення законодавства в контексті цієї справи потрібно зауважити, що накладення штрафу за невиконання рішення, що зобов`язує боржника до вчинення певних дій, є видом юридичної відповідальності боржника за невиконання покладеного на нього зобов`язання. Застосування такого заходу реагування є обов`язком державного виконавця і націлено на забезпечення реалізації мети виконавчого провадження як завершальної стадії судового провадження. При цьому, умовою застосування до боржника у виконавчому проваджені штрафу є невиконання виконавчого документа (судового рішення) без поважних причин.
Суд зазначає, що залежно від характеру правовідносин і змісту зобов`язання, примусове виконання якого відбувається у межах виконавчого провадження, поважними причинами можуть визнаватися такі обставини, що створили об`єктивні перешкоди для невиконання зобов`язання, і подолання яких для боржника було неможливим або ускладненим.
Таким чином, підставою для прийняття державним виконавцем рішення про накладення штрафу є встановлення факту невиконання боржником судового рішення без поважних причин - об`єктивних причин, які унеможливили або значно ускладнили виконання рішення боржником та які не залежали від його власного волевиявлення.
Такі висновки щодо застосування норм права стосовно питання відповідальності боржника у виконавчому провадженні викладені Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 07.11.2019 у справі №420/70/19 та відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України застосовуються судом при вирішенні даної справи.
Отже, на час прийняття державним виконавцем рішення про накладення штрафу має бути встановленим факт невиконання боржником судового рішення без поважних причин.
У позовній заяві позивач зазначає, що під час організації виконання рішення суду у справі виявились неточності з адресами укриттів. На даний час за адресою: " АДРЕСА_1 " (яка вказана у рішенні як належна укриттю №72062) розміщена будівля навчального корпусу коледжу, де знаходиться готове укриття №72002, жодного іншого укриття у вказаному будинку немає.
В результаті комплексного обстеження будівель на території коледжу, аналізу архівної документації з`ясувалось, що при виготовленні технічної документації об`єктів нерухомості позивача та присвоєнні нумерації будівлям були допущені неточності. Згідно довідки Трибухівської сільської ради від 06.02.2024 №2 об`єкти нерухомого майна, що перебувають на балансі позивача, станом на 2021 обліковувались як "комплекс будівель та споруд" під єдиною юридичною адресою " АДРЕСА_1 ", а при їх паспортизації у 2021-2022 роках кожній із будівель було присвоєно окрему поштову адресу (з номерами будинків від "2" до "10" відповідно до розміщення), зокрема будівлі корпусу практичних занять - "вул.Винниченка, 2,...", будівлі навчального корпусу - вул.Винниченка, 4,..".
Внаслідок вивчення обставин та даних Паспорта укриття №72062 від 2021 позивачем було встановлено, що наведеному в рішенні суду опису укриття №72062 (тиру) можуть відповідати два об`єкти: перше - вбудоване приміщення під корпусом практичних занять (стрілецький тир) за адресою "Винниченка, 2", друге - аварійне приміщення "критий стрілецький тир" без окремої власної адреси.
Обидва тири співпадають за площею та вміщують однакову кількість людей.
Враховуючи вказані неточності та нагальність потреби в укриттях в умовах воєнного стану, зважаючи на зміст технічної документації укриття №72062, з метою підготовки укриття для якомога більшої кількості людей, на виконання рішення суду позивач запланував проводити ремонт обох приміщень.
Позивач самостійно у період з жовтня 2023 року по січень 2024 року виконав ремонтні роботи, в результаті чого відповідно до актів оцінки стану готовності від 03.11.2023 та від 25.01.2024 спеціальною комісією коледжу укриття №72062 було визнано обмежено придатним.
Поряд із цим, одночасно для організації ремонту другого окремо розміщеного критого стрілецького тиру, в межах підготовчого етапу, позивачем теж вчинено ряд дій, а саме:
04.09.2023 позивач листом звернувся до Трибухівського сільського голови з проханням виділити кошти на капітальний ремонт об`єкту для забезпечення можливості його використання в якості укриття цивільним населенням громади. Аналогічного змісту звернення повторно надіслано 20.02.2024;
організовано перевірку архівної документації, комплексне обстеження будівель і споруд, здійснено аналіз технічної документації, огляд всіх приміщень на території позивача;
07.02.2024 укладено договір №02-02-24/10 з ліцензованим спеціалістом про надання послуг з виготовлення проектно-кошторисної документації для капітального ремонту цього об`єкту;
19.02.2024 сертифікованим експертом виконано повне технічне обстеження даної споруди цивільного захисту, за результатами якого сформовано відповідний звіт №19/02-24 та витяг з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва №ТО01:6074-3634-0868-0425;
20.02.2024 коледж, як структурний підрозділ, звернувся до Подільського державного університету (основної юридичної особи, за якою закріплено все майно) з проханням про виділення коштів для здійснення капітального ремонту вказаного об`єкту.
Позивач вказує, що копії вказаних документів було невідкладно надано державному виконавцю.
Також, позивач вказує, що перелічені заходи не могли бути вчинені раніше, оскільки у кінці 2023 року кошторисом коледжу не було передбачено коштів на такі видатки, а в січні 2024 року кошторис коледжу (видатки на рік) ще не був затверджений в установленому порядку, що унеможливлювало укладання та реєстрацію договорів.
Після затвердження кошторису на 2024 рік бухгалтерією коледжу сформовано та у лютому 2024 року подано до місцевого управління Державної казначейської служби України відповідну довідку про зміни до Плану використання бюджетних коштів та здійснює дії щодо ремонту приміщення.
Суд враховує, що 15.01.2024 державним виконавцем здійснювався виїзд за адресою с. Трибухівці, вул. Винниченка, 4 щодо перевірки виконання рішення боржником, про що заступником начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції складно відповідний акт (арк. справи 73 зворот). Зі змісту вказаного акта сліду, що заступником директора проведено працівників державної виконавчої служби до приміщення протирадіаційного укриття №72062 за адресою: вул.Винниченка, будинок №4, с.Трибухівці. Документів щодо готовності споруди цивільного захисту №72062 станом на 15.01.2024 не надано. Поряд із цим, як зазначено у акті, керівником навчального закладу надано акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 03.11.2023, який підписано працівниками навчального закладу, однак не підписано працівниками ДСНС.
Також, 29.01.2024 державним виконавцем було здійснено повторний виїзд для перевірки виконання рішення суду про що складено відповідний акт (арк. справи 74 зворот) згідно якого станом на 29.01.2024 керівником навчального закладу не подано підтверджуючих документів щодо готовності споруди цивільного захисту №72062.
Однак, на переконання суду, позивачем вживалися активні дії щодо виконання рішення суду від 25.10.2023 у справі №500/4856/23, про що повідомлялося відповідача. При цьому суд враховує, що невиконання у вказані терміни рішення суду від 25.10.2023 у справі №500/4856/23 зумовлено тим, що Планом використання бюджетних коштів коледжу капітальні видатки за статтею КЕКВ 3132 "Капітальний ремонт інших об`єктів" на 2023 рік передбачено не було, а в січні 2024 року кошторис коледжу затверджений ще не був.
Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, регулюються Бюджетним кодексом України (частина перша статті 1 БК України).
Відповідно до частини першої статті 23 БК України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом (частина друга статті 23 БК України).
Порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, зокрема, взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань (пункт 20 частини першої статті 116 БК України), нецільове використання бюджетних коштів (пункт 24 частини першої статті 116 БК України), здійснення видатків, які відповідно до цього Кодексу мають проводитися з іншого бюджету (пункт 28 частини першої статті 116 БК України), здійснення видатків бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням всупереч цьому Кодексу чи закону про Державний бюджет України (пункт 29 частини першої статті 116 БК України).
Суд зазначає, що невиконання судового рішення позивачем у визначений термін, за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів, не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Крім того, матеріалами справи підтверджено, що позивачем протягом усього терміну вживалися заходи щодо виконання судового рішення.
При цьому, судом враховується той факт, що позивачем 31.01.2024 надано відповідачу акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №72062 від 30.01.2024, за підписом серед іншого і головного інспектора ВЗНС Чортківського РУ ГУ ДСНС України в Тернопільській області Михайла Шитника (арк. справи 17-21, 45).
Таким чином, з урахуванням встановлених у справі обставин та наведених доводів кожної сторони, а також досліджених доказів, суд дійшов висновку, що постанови про накладення штрафу за невиконання рішення суду є необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.
Такий спосіб, на переконання суду, є належним, достатнім та ефективним для відновлення порушеного права позивача.
Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги є обґрунтованими та таким, що підлягають до задоволення.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як слідує з матеріалів справи, що позивачем при зверненні з адміністративним позовом до суду було сплачено судовий збір у розмірі 3028,00 грн.
Оскільки позовні вимоги позивача задоволено в повному обсязі, та на користь позивача, за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, підлягають стягненню понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову від 15.01.2024 №73692807 винесену заступником начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про стягнення з Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький Фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" 5100,00 грн штрафу.
Визнати протиправною та скасувати постанову від 30.01.2024 №73692807 винесену заступником начальника Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про стягнення з Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький Фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" 10200,00 грн штрафу.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бучацького відділу державної виконавчої служби в Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції на користь Відокремленого структурного підрозділу "Бучацький Фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" судовий збір у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 03 травня 2024 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Відокремлений структурний підрозділ "Бучацький фаховий коледж Закладу вищої освіти "Подільський державний університет" (місцезнаходження: вул. Винниченка, 4, с. Трибухівці (Бучацький), Тернопільська обл., Чортківський р-н, 48431, код ЄДРПОУ 34581427);
відповідач:
- Бучацький відділ державної виконавчої служби у Чортківському районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (місцезнаходження: вул. Агнона, 3, офіс 1, м. Бучач, Чортківський район, Тернопільська область, 48402, код ЄДРПОУ 40349325).
Головуючий суддяБаб`юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118823704 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні