П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення апеляційної скарги без руху
02 травня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/9063/23
Суддя П`ятого апеляційного адміністративного суду Єщенко О.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року по справі №400/9063/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фес Тернівська» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фес Тернівська».
На зазначене рішення суду Головне управління ДПС у Волинській області 16.04.2024 року через підсистему «Електронний суд» подало апеляційну скаргу.
Ухвалою судді П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19 квітня 2024 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області залишено без руху.
Для усунення недоліків апеляційної скарги надано апелянту десятиденний строк з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 3220,8 грн.
Зазначену ухвалу одержано апелянтом 22.04.2024 року, про що свідчать відомості про доставку ухвали до електронного кабінету учасника.
24.04.2024 року апелянтом на виконання вимог апеляційного суду подано платіжну інструкцію від 23.04.2024 року №1616 про ініціювання платіжної операції у розмірі 3220,8 грн. з рахунку платника на рахунок апеляційного суду.
Згідно відповідної Виписки, судовий збір у сумі 3220,8 грн. за подання апеляційної скарги у цій справі зарахований до спеціального фонду державного бюджету України 24.04.2024 року, чим усунуто недоліки скарги в цій частині.
Разом з цим, вирішуючи питання щодо можливості відкриття апеляційного провадження, апеляційний суд враховує, що разом із апеляційною скаргою апелянтом подано клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження рішення суду першої інстанції.
В обґрунтування вказаних вимог апелянтом зазначено, що ДПС та її територіальні органи є сторонами в численних судових справах, що вимагає виділення бюджетних асигнувань для сплати судового збору в значних об`ємах. Однак, із запровадженням на всій території України воєнного стану, Головне управління ДПС у Волинській області не забезпечується своєчасними та на належному рівні фінансовими ресурсами на такі цілі.
Таким чином, посилаючись на затримку у виділенні бюджетних асигнувань для забезпечення оплати судового збору і те, що такі обставини мають тимчасовий характер, а також на те, що звернення із первинною скаргою на рішення суду відбулось у визначений законом строк, вжиття апелянтом усіх залежних від нього заходів задля приведення скарги у відповідність до норм КАС України та реалізацію права на повторне апеляційне оскарження рішення без невиправданих зволікань, апелянт просить визнати поважними причини пропуску строку та прийняти скаргу до розгляду.
Здійснивши повторну перевірку поданих апелянтом матеріалів, апеляційний суд враховує, що відповідно до ч. 1 ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Згідно із ч.ч. 2, 3 ст. 295 КАС України учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, зокрема, рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Так, рішення суду першої інстанції прийнято у порядку письмового провадження 12.02.2024 року.
Із скаргою на судове рішення апелянт звернувся 16.04.2024 року, тобто із пропуском строку, передбаченого ч. 1 ст. 295 КАС України.
Апеляційний суд також враховує, що апелянт вже звертався із апеляційною скаргою на судове рішення у цій справі. Ухвалою судді П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2024 року залишено без руху апеляційну скаргу та апелянту наданий десятиденний термін для усунення недоліків скарги шляхом подання оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 3220,8 грн.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 02 квітня 2024 року у зв`язку із не приведенням у встановлений строк скарги у відповідність до вимог КАС України, апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області повернуто особі, яка її подала.
Під час первинного звернення із апеляційною скаргою апелянт посилався на затримку у виділенні бюджетних асигнувань як на підставу об`єктивної неможливості надати документ про оплату судового збору, у тому числі у визначений апеляційним судом строк для усунення недоліків скарги.
При цьому, під час повторного звернення із апеляційною скаргою раніше встановлені недоліки не були усунуті апелянтом, тобто документ про оплату судового збору, хоча із затримкою, але сплачений скаржником не був. Приведення апеляційної скарги у відповідність до норм КАС України відбулось на виконання вимог апеляційного суду, визначених в ухвалі від 19 квітня 2024 року, тобто при повторному зверненні до апеляційного суду.
Отже, скаржником не доведено та апеляційним судом не встановлено, що повернення первинної скарги відбулось з причин, які не залежали від апелянта. Апелянтом не обґрунтовано об`єктивні і непереборні обставини, що унеможливили або ж є такими, що значно утруднили можливість своєчасного апеляційного оскарження рішення.
В контексті наведеного, апеляційний вважає за необхідне також врахувати, що повторне звернення із скаргою не відбулось невідкладно або без невиправданих зволікань після повернення первинної апеляційної скарги.
Наявність в учасника справи права на повторне звернення із скаргою не свідчить про можливість оскарження рішення без застосування строкових обмежень. Одночасно слід враховувати рівність сторін в адміністративній справі, а, відповідно, і наявність законних очікувань іншого учасника на своєчасну визначеність у спірних правовідносинах.
Таким чином, доводи апелянта про поважність причин пропуску процесуального строку, а також об`єктивність перешкод в оскарженні рішення суду у визначений термін, не знаходять свого підтвердження.
Відповідно до ч. 2 ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Відповідно до ч. 3 ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
З огляду на викладене, враховуючи норми процесуального законодавства, вважаю, що апеляційна скарга підлягає залишенню без руху із наданням апелянту строку на усунення недоліків апеляційної скарги шляхом подання заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням інших поважних підстав для поновлення строку апеляційного оскарження.
Керуючись ст.ст. 169, 298 КАС України,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області залишити без руху.
Для усунення недоліків апеляційної скарги надати Головному управлінню ДПС у Волинській області десятиденний строк з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Роз`яснити Головному управлінню ДПС у Волинській області, що не подання заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням інших поважних причин для поновлення строку апеляційного оскарження, є підставою для відмови у відкритті апеляційного провадження
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя О.В. Єщенко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118825032 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні