Запорізький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2010 року < Текст > Справа № 2а-4931/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді Янюк О.С.,
при секретарі судового зас ідання Світлицькій О.О.,
за участю представників:
позивача - Коновал ова В.М. (довіреність від 19.08.2010 №б/н);
відповідача - Горобченк а В.В. (довіреність від 25.11.2009 №190 50/10/10-010)
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «БІК», м.Запоріжжя
до Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м. Запоріжжя
про скасування акту та зобо в' язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
У липні 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «БІК»(далі - ТОВ «БІК», позив ач) звернулось до Запорізько го окружного адміністративн ого суду (далі-суд) із адмініст ративним позовом до Державно ї податкової інспекції у Лен інському районі м.Запоріжжя (далі - ДПІ у Ленінському рай оні м. Запоріжжя, відповідач), у якому просить:
визнати протиправним та ск асувати акт відповідача від 26.05.2010 №205 про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість позивача;
зобов' язати відповідача відновити дію свідоцтва від 20.11.2006 №100000250 про реєстрацію платни ка ПДВ позивача, віданого від повідачем на бланку ф.№2-ПДВ, с ерія НБ№394889, іпн №324407808283;
зобов' язати відповідача внести запис до Реєстру плат ників податку на додану варт ість про відмову анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача .
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ви моги позовної заяви та надав пояснення, аналогічні викла деним у позовній заяві. Зокре ма вказує, що у відповідача в ідсутні будь-які законні під стави для анулювання реєстра ції платника ПДВ, які визначе ні п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість».
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечив із підстав, ви кладених у запереченні на ад міністративний позов та зазн ачив, що фахівцями ДПІ у Ленін ському районі м. Запоріжжя на виконання вимог наказу ДПА У країни від 18.04.2008 №266 «Про організ ацію взаємодії органів держа вної податкової служби при о працюванні розшифровок пода ткових зобов' язань та подат кового кредиту з податку на д одану вартість у розрізі кон трагентів» проведено звірку показників податкової звітн ості по ТОВ «БІК» шляхом авто матизованого співставлення , за результатами якої встано влено факти декларування под аткових зобов' язань менше, ніж податкового кредиту за п еріод березень, квітень, трав ень 2010 року на загальну суму 1 466 209,22грн. Пояснює, що декларуван ня податкових зобов' язань м енше ніж податкового кредиту , у відповідності до пп. «в» п.9 .8 ст.9 Закону України «Про пода ток на додану вартість», є під ставою для анулювання реєстр ації платника ПДВ позивача, у зв' язку із чим позовні вимо ги є необґрунтованими та без підставними.
На підставі ст.160 КАС України в судовому засіданні прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши подані докуме нти, заслухавши пояснення пр едставників позивача та відп овідача, судом установлені н аступні обставини.
ТОВ «БІК» в установленому з аконом порядку зареєстрував ся як платник ПДВ, про що йому видано свідоцтво про реєстра цію платника податку на дода ну вартість від 20.11.2006 №100000250 (серія НБ№394889).
Позивач не є платником єдин ого податку та не перебуває н а будь-якій іншій системі опо даткування. Указаний факт пр едставником відповідача не з аперечується.
26.05.2010 комісією ДПІ У Ленінськ ому районі м. Запоріжжя відно сно позивача складений акт № 205 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість ТОВ «БІК» (далі - Акт), ві дповідно до якого комісією п рийнято рішення про анулюван ня реєстрації вказаного плат ника податку. Із змісту Акта в бачається, що підставою для а нулювання реєстрації ПДВ є « встановлення факту виписува ння податкових накладних, зг ідно з якими платник ПДВ - по стачальник товарів (робіт, по слуг) не задекларував податк ові зобов' язання, пп. «в» п.9.8 с т.9 Закону України «Про подато к на додану вартість», розпор ядженням Кабінету міністрів України від 09.09.2009 №1120-р». Датою ан улювання реєстрації платник а податку ПДВ є 26.05.2010.
Не погоджуючись із прийнят им рішенням про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість позивач зв ернувся до суду.
Ураховуючи викладене, всеб ічно і повно з'ясувавши факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, суд вважає позов ні вимоги такими, що підлягаю ть частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на дода ну вартість» від 03.04.1997 №168/97-ВР (у р едакції, чинній на час виникн ення спірних правовідносин, далі - Закон №168/97-ВР) реєстрац ія діє до дати її анулювання, я ка відбувається у випадках, я кщо:
а)платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями пп.2.3.1 п.2.3 ст.2 цього За кону більше двадцяти чотирьо х календарних місяців, включ аючи місяць реєстрації, та ма є за останні дванадцять пото чних календарних місяців обс яги оподатковуваних операці й, менші за визначені зазначе ним підпунктом;
б)ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в)особа, зареєстрована як пл атник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г)зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у ст.6 та ст.8-1 цього Закону;
ґ)особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання;
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нкті «а» цього пункту, здійсн юється за заявою платника по датку.
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах «б» - «ґ» цього пункту, з дійснюється за ініціативою в ідповідного податкового ор гану або такої особи.
Порядок реєстрації платни ків податку на додану вартіс ть, анулювання реєстрації пл атників податку на додану ва ртість, ведення реєстру плат ників податку на додану варт ість (далі - Реєстр), присвоєнн я індивідуального податково го номера платника податку н а додану вартість, оприлюдне ння даних з Реєстру, перереєс трації платників податку на додану вартість та заміни св ідоцтв про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть, ведення документації при реєстрації/анулюванні реєст рації платників податку на д одану вартість, засвідчення копій свідоцтв про реєстраці ю платників податку на додан у вартість визначається Поло женням про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 01.03.2000 №79 (далі - Положення).
Так, п.25 Положення також пере дбачено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яке відбу вається у випадках, визначен их п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, якщо зо крема особа, зареєстрована я к платник податку, реєструєт ься як платник єдиного подат ку або стає суб'єктом інших сп рощених систем оподаткуванн я, які визначають особливий п орядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, в ідмінний від тих, що встановл ені Законом № 168/97-ВР, чи звільня ють таку особу від сплати цьо го податку за рішенням суду а бо з будь-яких інших причин (пп . «в» п.25 Положення). Анулювання реєстрації здійснюється шля хом анулювання Свідоцтва та виключення платника податку на додану вартість з Реєстру .
Зокрема, пп.25.2 Положення зобо в' язує податковий орган при йняти самостійне рішення про анулювання реєстрації на пі дставах, визначених у пп. «в» ц ього пункту.
Так, пп.25.2.1 п.25 Положення встан овлено, що органи державної п одаткової служби здійснюють постійний моніторинг платни ків податку на додану вартіс ть, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулю вання реєстрації відповідни х платників податку на додан у вартість у разі існування п ідстав, зокрема, визначених у пп. «в» п.25 цього Положення. Так е рішення може бути прийнято за наявності відповідних пі дтвердних документів (відомо стей):
Свідоцтва або корінця Свід оцтва про право сплати єдино го податку суб'єктом малого п ідприємництва - юридичною ос обою за ставкою єдиного пода тку 10 відсотків чи документа п ро застосування інших спроще них систем оподаткування, як і визначають особливий поряд ок нарахування чи сплати под атку на додану вартість, відм інний від тих, що встановлені Законом №168/97-ВР (підстава - пп . «в» п.9.8 ст. 9 Закону);
судового рішення про анулю вання податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР );
документа, який свідчить, що згідно з відповідним законо давчим актом особа, яка зареє стрована як платник податку на додану вартість, звільняє ться від сплати цього податк у, не є платником податку або н е має права на збереження ста тусу платника податку (підст ава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97 -ВР );
інформації органів реєстр ації актів цивільного стану, повідомлення державного реє стратора або відомостей з Єд иного державного реєстру щод о смерті фізичної особи - підп риємця (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;
судового рішення про оголо шення фізичної особи - підпри ємця померлою, про визнання ф ізичної особи - підприємця бе звісно відсутньою, про визна ння фізичної особи - підприєм ця недієздатною або обмеженн я її цивільної дієздатності, або інформації щодо такого р ішення органів реєстрації ак тів цивільного стану, повідо млення державного реєстрато ра або відомостей з Єдиного д ержавного реєстру (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;
Свідоцтва або корінця Свід оцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії Свідо цтва (підстава - пп. «в» п.9.8 ст .9 Закону № 168/97-ВР );
документа, який підтверджу є закінчення строку, на який б уло створено платника податк у, укладено договір про спіль ну діяльність, угоду про розп оділ продукції (підстава - п п. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР ).
Проаналізувавши зміст нав едених норм, суд вважає, що реє страція особи як платника по датку на додану вартість з пі дстав, визначених цією нормо ю, анулюється у двох випадках : 1) у випадку реєстрації особи в якості платника єдиного по датку; 2) у випадку, якщо така ос оба стає суб'єктом інших спро щених систем оподаткування. Другий випадок цієї норми за конодавцем більш розширений , та включає у себе можливість звільнення особи від сплати податку на додану вартість я к за рішенням суду, так і у вип адку звільнення з будь-яких і нших, передбачених законом п ричин. Проте поняття «інші пр ичини» слід розуміти не як ок рему підставу, як це помилков о тлумачить відповідач, а в ко нтексті самого змісту даної норми - прив' язаності до вип адків, що не передбачають мож ливостей подальшої сплати ПД В. Тобто, законодавець має на у вазі не будь-які підстави, що н е враховані цим підпунктом, а лише ті, що звільняють особу в ід сплати податку на додану в артість у разі її переходу на інші спрощені системи опода ткування, чи з інших підстав з вільнення від такої сплати.
Згідно із п.3 розпорядження Кабінету Міністрів України « Деякі питання адмініструван ня податку на додану вартіст ь» від 09.09.2009 №1120-р органи держав ної податкової служби в раз і встановлення факту виписув ання податкових накладних, з гідно з якими платник подат ку на додану вартість - постач альник товарів (робіт, послуг ) не задекларував податкові з обов'язання, мають право вжит и заходів для анулювання ре єстрації такого платника ві дповідно до Закону України "П ро податок на додану вартіст ь"
Проте, суд вважає за необхід не зазначити, що Положенням в изначений перелік доказів (д окументів, відомостей), на під ставі яких проводиться анулю вання платника податку на до дану вартість на підставі пп . «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, у яком у факт виписування податкови х накладних, згідно з якими пл атник ПДВ - постачальник то варів (робіт, послуг) не задекл арував податкові зобов' яза ння, не передбачений та не є пі дставою для анулювання платн ика ПДВ.
Отже, пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/ 97-ВР не ставить в залежність а нулювання реєстрації платни ка ПДВ у зв' язку із декларув анням податкових зобов' яза нь менше, ніж податкового кре диту за відповідний період т а по відповідному контрагент у, а тому відповідач не мав зак онних підстав для анулювання реєстрації позивача платник ом ПДВ.
За таких обставин суд вважа є, що позовні вимоги в цієї час тині підлягають задоволенню .
Відповідно до п.5 Положення, Реєстр платників податку на додану вартість - це автома тизований банк даних, створе ний відповідно до ст.9 Закону № 168/97-ВР для забезпечення реєстр ації та єдиного обліку платн иків податку на додану варті сть; єдиних принципів іденти фікації платників податку н а додану вартість; контролю з а справлянням податку на дод ану вартість; організації су цільного й вибіркового аналі зу.
Пунктом 17 Положення встанов лено, що формування та веденн я Реєстру здійснює Державна податкова адміністрація Укр аїни.
Державні податкові адміні страції в Автономній Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві та Севастополі здійснюют ь, зокрема, передавання змін і доповнень до Реєстру в центр альний орган державної подат кової служби України. (п.19 Поло ження). Державні податкові ін спекції в районах, містах і ра йонах міста, а також міжрайон ні та об'єднані здійснюють: пр иймання реєстраційних заяв, контроль за повнотою даних щ одо відповідності нормативн им документам; обробку даних реєстраційних заяв та форму вання файлів для передання д о регіональних органів подат кової служби; приймання файл ів з регіональних баз Реєстр у з присвоєними індивідуальн ими податковими номерами; ви дачу Свідоцтв та засвідчення копій; формування бази даних платників податку на додану вартість (п.20 Положення).
З урахуванням викладених н орм суд вважає, що позовні вим оги позивача в частині відно влення реєстрації ТОВ «БІК» в реєстрі платників ПДВ не пі длягають задоволенню, оскіль ки до повноважень відповідач а не належить безпосереднє в несення відповідних відомос тей до Реєстру.
Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч .3 ст.2 КАС України).
У адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову (ч.2 ст.71 КАС України).
З огляду на вище викладене, суд вважає, що відповідачем н е доведено правомірність при йнятого ним рішення, а тому во но є протиправним та підляга є скасуванню, а позовні вимог и у цій частині є обґрунтован ими та доведеними.
Відповідно до ст.94 КАС Украї ни, якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).
Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задовол енні яких позивачеві відмовл ено.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПО СТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов за довольнити частково.
2.Визнати протиправним та ск асувати акт Державної податк ової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя від 26.05.2010 №205 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість Товариства з обмежено ю відповідальністю «БІК».
3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Ленінсько му районі м.Запоріжжя віднов ити дію свідоцтва від 20.11.2006 №100000250 (серія НБ№394889) про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість Товариства з обмежено ю відповідальністю «БІК»
3. В іншій частині позову від мовити.
4.Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «БІК» (код ЄДРПОУ 32440785) су довий збір у розмірі 2,26грн. (дві грн.26коп.). Видати виконавчий л ист.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня скл адення її в повному обсязі, ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії відповідно до кілько сті осіб, які беруть участь у с праві.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя О.С. Янюк
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11882721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Янюк Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні