Рішення
від 30.04.2024 по справі 910/19743/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

30.04.2024Справа №910/19743/23за позовом Комунального підприємства "Київтранспарксервіс"

до Антимонопольного комітету України

про визнання протиправним та скасування рішення від 13.10.2023 №52-р/тк

Суддя Зеленіна Н.І.

Секретар судового засідання Одинцова К.К.

Представники сторін: відповідно до протоколу судового засідання.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" (надалі також - Позивач, КП "Київтранспарксервіс", Підприємство) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України (надалі також - Комітет, Відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 13.10.2023 №52-р/тк у справі №240/60/16-рп/к.23 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Антимонопольним комітетом України не в повній мірі та не об`єктивно розглянуто обставини справи №240/60/16-рп/к.23 про порушення КП "Київтранспарксервіс" законодавства про захист економічної конкуренції, неповністю досліджено наявні матеріали та документи. Також Позивач зазначає, що питання ціноутворення на послуги з платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва належить виключно до повноважень органів місцевого самоврядування (виконавчого органу Київської міської ради), який має повноваження на встановлення та затвердження тарифів, а тому відсутні підстави для притягнення до відповідальності КП "Київтранспарксервіс".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.01.2024 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 13.02.2024.

До господарського суду 31.01.2024 від Антимонопольного комітету України надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого Відповідач просить відмовити у задоволенні позову повністю.

07.02.2024 через систему "Електронний суд" від КП "Київтранспарксервіс" до господарського суду надійшла відповідь на відзив Антимонопольного комітету України.

Протокольною ухвалою суду від 13.02.2024 відкладено підготовче засідання на 19.03.2024.

Протокольною ухвалою суду від 19.03.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.04.2024.

В судовому засіданні 30.04.2024 представник Позивача підтримав вимоги та доводи позовної заяви, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Представник Відповідача заперечив проти позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд дослідив зібрані в матеріалах справи докази, заслухав пояснення представників сторін як щодо досліджених доказів, так і по суті позовних вимог та заперечень проти позову.

В судовому засіданні 30.04.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Тимчасова адміністративна колегія Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи №240/60/16-рп/к.23 про порушення КП "Київтранспарксервіс" законодавства про захист економічної конкуренції прийняла рішення від 13.10.2023 №52-р/тк (далі - рішення або рішення від 13.10.2023 №52-р/тк), яким:

- визнано, що КП "Київтранспарксервіс" у період з 07.11.2022 по 13.10.2023 займало монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва із часткою 100%, оскільки на цьому ринку в нього не було жодного конкурента;

- визнано дії КП "Київтранспарксервіс", які полягають у включенні економічно необґрунтованих статей затрат до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, на основі якої, розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"", було затверджено економічно необґрунтовані тарифи на такі послуги, порушенням, передбаченим частиною 1 статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, яке було неможливим за умов існування значної конкуренції на цьому ринку;

- за порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення, накладено на Комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" штраф у розмірі 3 300 000 гривень;

- зобов`язано Комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" у двомісячний строк із дати отримання рішення в цій справі припинити порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення, про що письмово повідомити Антимонопольний комітет України протягом 5 календарних днів із дня його припинення з наданням підтвердних документів.

КП "Київтранспарксервіс" не погоджуючись з висновками Комітету, звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Антимонопольного комітету України від 13.10.2023 №52-р/тк у справі № 240/60/16-рп/к.23 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу".

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, Позивач зазначає, що підставою, яка слугувала для притягнення Підприємства до відповідальності, є саме включення економічно необґрунтованих статей затрат до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, на основі якої прийнято Київською міською військовою адміністрацією розпорядження від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"", яким затверджено економічно необґрунтовані тарифи на такі послуги. Однак Підприємством не встановлювались ціни (тарифи), а надавались лише рекомендації щодо складових, які розглядаються виконавчим органом Київської міської ради при встановленні цін на паркування, оскільки КП "Київтранспарксервіс" є профільним підприємством, яке достеменно знає всі витрати на утримання майданчика для паркування.

Окрім того, на думку Позивача, в силу положень пункту 1 частини 2 статті 13 та пункту 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" включення в калькуляцію вартості послуг з утримання майданчика для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг статей витрат не створює правових наслідків ні для суб`єкта владних повноважень, який в подальшому затверджує тарифи, ні для споживачів даних послуг, оскільки такі дії носять суто рекомендаційний характер та, відповідно, не є підставою для визначення остаточного розміру тарифів та їх затвердження (встановлення), а тому, Підприємство не є суб`єктом правопорушення у розумінні наведених вище статей 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Підприємство вважає, що "встановлення ціни" та "включення в калькуляцію статей витрат" з утримання майданчика не є тотожними поняттями, оскільки встановлення ціни є підставою для сплати конкретного тарифу за паркування, натомість дії, які полягають у включення в калькуляцію статей витрат є лише діями щодо наповнення складової утримання майданчика для паркування, які відповідно, не створюють правових наслідків для споживача послуг з паркування. У цьому контексті Позивач наголошує, що оскільки вирішення питань щодо встановлення тарифів, зокрема, на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів є виключною компетенцією виконавчих органів міських рад, то у Відповідача були відсутні правові підстави для притягнення до відповідальності саме КП "Київтранспарксервіс".

Заперечуючи проти позову, Відповідач зазначав, що під час доведення порушення у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем доведенню підлягає факт зайняття суб`єктом господарювання такого становища на ринку та зловживання ним, при цьому доведення такого порушення не залежить від настання фактичних негативних наслідків для конкуренції, ущемлення інших осіб або наявності умислу у діях або бездіяльності суб`єкта господарювання.

Враховуючи прямі положення статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" сам по собі факт наявності необґрунтованого встановлення цін вже per se утворює склад порушення у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем. При цьому, Позивач є єдиним оператором з паркування транспортних засобів, стягнення паркувального збору та виготовлення абонементних талонів з паркування автомобільного транспорту у місті Києві.

Відповідач зазначає, що оскільки КП "Київтранспарксервіс" включило економічно необґрунтовані статті затрат до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, на основі якої розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"" було затверджено економічно необґрунтовані тарифи на такі послуги, то такі дії Позивача визнано зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, Суд вважає, що позовні вимоги Комунального підприємства "Київтранспарксервіс" не підлягають задоволенню з наступних підстав.

КП "Київтранспарксервіс" створено на підставі рішення Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 15.03.2007 №261/922 з метою покращення організації дорожнього руху в частині впорядкування робіт із паркування, застосування інформаційних технологій, сучасних технічних засобів організації дорожнього руху, розвитку мережі паркінгів, механізованих автомобільних стоянок, платних місць паркування та інших об`єктів дорожнього сервісу в м. Києві.

Згідно з даними із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності Підприємства за КВЕД є: допоміжне обслуговування наземного транспорту (52,21) (основний); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (68.20) тощо.

Рішенням Київської міської ради від 26.06.2007 №930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві" Позивача визначено єдиним оператором з паркування транспортних засобів, стягнення паркувального збору та виготовлення єдиних абонементних талонів з паркування автомобільного транспорту.

Відповідно до пункту 1.3 пункту 1 Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб`єктів господарювання на ринку, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 05.03.2002 №49-р, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.04.2002 за №317/6605 (із змінами) (далі - Методика), монопольне (домінуюче) становище суб`єкта господарювання - становище суб`єкта господарювання на ринку, яке дозволяє йому самостійно або разом з іншими суб`єктами господарювання визначати умови обороту товарів на ринку завдяки тому, що суб`єкт господарювання, зокрема, не має на ринку товару жодного конкурента або не зазнає значної конкуренції внаслідок обмеженості можливостей доступу інших суб`єктів господарювання щодо закупівлі сировини, матеріалів та збуту товарів, наявності бар`єрів доступу на ринок інших суб`єктів господарювання, наявності пільг чи інших обставин.

Тобто об`єктом для визначення монопольного (домінуючого) становища є: - суб`єкт господарювання - КП "Київтранспарксервіс" та товар - послуги з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва.

За доводами Позивача КП "Київтранспарксервіс" у період з 07.11.2022 по 13.10.2023 не займало монопольного становища на ринку послуг з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, оскільки рішенням Господарського суду міста Києва від 05.11.2009 у справі №6/385, залишеного без змін постановою Вищого господарського суду України від 14.04.2010, визнано право КП "Дніпро-парксервіс" та відсутність у КП "Київтранспарксервіс" права на виконання функцій єдиного оператора з паркування транспортних засобі у Дніпровському районі м. Києва.

Однак вказана інформація не відповідає дійсності, оскільки згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань по КП "Дніпро-парксервіс", код ЄДРПОУ 32959821, підприємство з 02.10.2013 перебуває в стані припинення.

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку є дії чи бездіяльність суб`єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, що призвели або можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, або ущемлення інтересів інших суб`єктів господарювання чи споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

Згідно з пункту 1 частини 2 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку, зокрема, визнається встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

Як вбачається з рішення від 13.10.2023 №52-р/тк, дії КП "Київтранспарксервіс", які полягають у включенні економічно необґрунтованих статей затрат до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, на основі якої, розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"", було затверджено економічно необґрунтовані тарифи на такі послуги, порушенням, передбаченим частиною 1 статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, яке було неможливим за умов існування значної конкуренції на цьому ринку.

Механізм формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначається Порядком формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 №258 (далі також - Порядок №258).

Згідно з пункту 3 Порядку №258 тарифи на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначаються окремо для відведених і спеціально обладнаних майданчиків як відношення річної вартості послуг до річного обсягу їх надання з урахуванням коефіцієнта завантаженості майданчика та коефіцієнтів, що встановлюються органами місцевого самоврядування для досягнення оптимального завантаження вулично-дорожньої мережі.

Як встановлено пунктом 6 Порядку №258 вартість послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначається відповідно до тарифу на ці послуги, встановленого органом місцевого самоврядування. Тариф на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів розраховується виходячи з розміру повної планованої собівартості послуг, планованого прибутку, розміру податків та зборів (обов`язкових платежів).

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.03.2021 №445 "Про уповноваження Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) приймати рішення про розміщення, обладнання та функціонування відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва", Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі також - Департамент) отримав повноваження приймати рішення про розміщення, обладнання та функціонування відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва.

Наказом Департаменту від 25.03.2021 №H-67 "Про затвердження переліку відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва" затверджено перелік відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва, обладнання та функціонування яких забезпечує КП "Київтранспарксервіс".

КП "Київтранспарксервіс" листом від 01.12.2022 №053/05-3104, повідомило Комітет, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2022 у справі №640/20721/21 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25.06.2021 №1459 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються КП "Київтранспарксервіс" (далі - старі тарифи) визнано протиправним та нечинним, а тому, з метою подальшого належного виконання функції оператора з паркування транспортних засобів у м. Києві Позивач розробив планову калькуляцію вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, що надаватимуться КП "Київтранспарксервіс".

Комітетом встановлено, що до розробленої Підприємством планової калькуляції було включено такі найбільші статті затрат (грн із ПДВ за 1 місце для паркування на 1 годину):

- "матеріали для облаштування майданчиків" - 0,189 (I зона), 0,118 (II зона), 0,094 (III зона) (загальні планові витрати на рік - 3 431 904,52 грн);

- "благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків" - 1,937 (I зона), 1,956 (II зона), 1,971 (III зона) (загальні планові витрати на рік - 47 732 845,20 грн);

- "інвестиційна складова"- 27,030 (I зона), 18,764 (II зона), 1,998 (III зона) (загальні планові витрати на рік - 404 137 002,83 грн).

Так, на підставі вказаної планової калькуляції розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс" (далі - розпорядження від 07.11.2022 №735, нові тарифи) затверджено нові тарифи на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються КП "Київтранспарксервіс", розмір яких встановлено на рівні старих тарифів, скасованих постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2022 у справі №640/20721/21, а саме (грн із ПДВ за 1 місце для паркування на 1 годину):

I територіальна зона платного паркування - 35,00 грн;

II територіальна зона платного паркування - 25,00 грн;

III територіальна зона платного паркування - 5,00 грн.

Комітет встановив, що планові витрати на рік основних статей затрат планової калькуляції, на основі якої затверджено нові тарифи - є економічно необґрунтованими (завищеними), з огляду на наступне.

КП "Київтранспарксервіс" до планової калькуляції, на основі якої затверджено нові тарифи, включило річні витрати на статтю затрат "матеріали для облаштування майданчиків" на загальну суму 3 431 904,52 грн.

У пояснювальній записці до планової калькуляції, наданій КП "Київтранспарксервіс" листом від 01.12.2022 №053/05-3104, Підприємство зазначило, що до прямих матеріальних затрат віднесено матеріали для облаштування майданчиків (дорожні знаки та інформаційні таблички). Такі дорожні знаки встановлюються відповідно до вимог ДСТУ 4100:2014.

Так, наказом КП "Київтранспарксервіс" від 19.03.2021 №37 "Про впорядкування господарської діяльності" передбачено, що встановлення дорожніх знаків, табличок, а також нанесення дорожньої розмітки повинно проводитися щорічно.

Питання встановлення та подальшого утримання, у тому числі заміни, дорожніх знаків на загальнодержавному рівні регулюється Правилами утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху вулично-дорожньої мережі населених пунктів, затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.11.2017 №296 (далі - Правила) та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 30.11.2017 за № 1456/31324 та з 01.11.2021 ДСТУ 4100:2021 "Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування Національного стандарту України" (далі - ДСТУ 4100:2021).

Відповідно до п. 1, 2, 13, 14 розділу III Правил роботи з утримання дорожніх знаків, огородження, дорожньої розмітки, напрямних стовпчиків, пристроїв примусового зменшення швидкості поділяються на групи:

проведення технічного обстеження;

виявлення наявності бруду у літній період та наявності снігу або крижаних відкладень у зимовий період.

Під час проведення технічного обстеження дорожніх знаків, огородження (елементів огородження), напрямних стовпчиків, пристроїв примусового зниження швидкості перевіряються міцність і надійність їх кріплення до стояків, опор, проїзної частини, наявність деформацій, пошкодження фарби та світлоповертальних елементів, проводиться очищення від листя, гілок чи інших елементів, що ускладнюють їх візуальне сприйняття, виявляється відсутність елементів технічних засобів.

Роботи з ремонту дорожніх знаків, у тому числі випрямлення щитів і заміна світлоповертальної плівки, мають виконуватися у спеціалізованих майстернях або на заводі-виробнику.

Роботи із заміни або відновлення пошкоджених (збитих) технічних засобів регулювання дорожнього руху внаслідок дорожньо-транспортних пригод, стихійного лиха виконуються протягом трьох діб.

Пунктами 8.2.1-8.29 ДСТУ 4100:2021 визначені вимоги до матеріалів для дорожніх знаків зі світлоповертальним зображенням лицевої поверхні, п. 8.4.1-8.4.7 - 4 вимоги до знаків із внутрішнім освітленням.

Згідно п. 8.3.13 ДСТУ 4100:2021 у разі невідповідності дорожніх знаків вимогам 8.2.1 - 8.2.9, 8.4.1 - 8.4.7, вони підлягають заміні. Не дозволено зняття дорожніх знаків без негайної заміни

Вказане свідчить, що Правилами та ДСТУ 4100:2021 не передбачена щорічна заміна дорожніх знаків та інформативних табличок без урахування їх стану, оскільки така заміна проводиться виключно в разі їх пошкодження (збиття).

Крім того, планова калькуляція вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, що надаватимуться КП "Київтранспарксервіс", на основі якої розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25.06.2021 №1459 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються КП "Київтранспарксервіс" було встановлено старі тарифи, визначала планові витрати на 2021 рік на загальну суму 1 925 077,00 грн, зокрема, на статтю затрат "матеріали для облаштування майданчиків" у кількості 506 майданчиків відведених для паркування транспортних засобів. Однак КП "Київтранспарксервіс" фактично встановлено у 2021 році 1112 одиниць дорожніх знаків та інформативних табличок на 200 відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на загальну суму 865 766 грн.

Комітет звернувся до Підприємства з вимогою від 12.07.2023 №60-02/3037 щодо надання підтвердних матеріалів пошкодження дорожніх знаків та інших засобів дорожнього регулювання тією мірою, яка не дозволяє їх використання за цільовим призначенням, або їх знищення протягом року.

КП "Київтранспарксервіс" листом від 21.07.2023 №053/05-2808 повідомило, що за результатами проведеної інвентаризації у 2021 році виявили нестачу 117 штук засобів регулювання дорожнього руху на суму 31 238,32 грн., а в 2022 році відповідно до Протоколу робочої інвентаризаційної комісії КП "Київтранспарксервіс" від 30.11.2022 виявили нестачу 123 штуки відповідних засобів на загальну суму 40 851,51 грн. Причиною такої нестачі стали крадіжки або умисне знищення майна, вчинені невстановленими особами.

За доводами Відповідача КП "Київтранспарксервіс" не було надано належних доказів на підтвердження інформації зазначеної в листі, зокрема: протоколів робочої інвентаризаційної комісії Підприємства, копій заяв до Національної поліції України.

Згідно планової калькуляції, на основі якої були затверджені нові тарифи розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"", на 2022 рік включено річні витрати на дорожні знаки та таблички за статтю затрат "матеріали для облаштування майданчиків" на знов ж таки 506 майданчиків відведених для паркування транспортних засобів, на загальну суму, яка становить вже 3 431 904,52 грн.

В той же час, згідно рішення Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.09.2018 №1524/5591 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 22.01.2015 №22/287 «Про затвердження Концепції розвитку паркувального простору в місті Києві», яким визначено, що метою напрямку «розвиток інфраструктури паркування» є поступове та поетапне (протягом 5 років) збільшення кількості паркомісць до приблизно 125 тисяч паркомісць, в обсягах близько 20 тисяч паркомісць на рік.

Отже, КП "Київтранспарксервіс" не надано достовірних даних щодо реальної кількості майданчиків для паркування транспортних засобів, які не облаштовані дорожніми знаками й табличками та не надано належних доказів, які б підтверджували розмір статті затрат "матеріали для облаштування майданчиків" для нових тарифі.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що з огляду на відсутність законодавчо закріпленої норми щодо щорічної заміни дорожніх знаків та інформаційних табличок без урахування їх стану, неврахування Підприємством кількості вже облаштованих відведених майданчиків для паркування транспортних засобів та відсутність належного документального підтвердження розрахованого ним розміру статті затрат «матеріали для облаштування майданчиків» на загальну суму 3 431 904,52 грн, її включення до нових тарифів призводить до необґрунтованого завищення вартості послуг.

КП «Київтранспарксервіс» до планової калькуляції, на основі якої затверджено нові тарифи, включило річні витрати на статтю затрат "благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків" на загальну суму 47 732 845,20 грн.

Листом від 21.07.2023 №053/05-2808 КП «Київтранспарксервіс» надало Комітету копії листів-відповідей комунальних підприємств:

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Дарницького району» корпорації «Київавтодор», лист від 21.03.2021 № 690;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Дарницького району» корпорації «Київавтодор», лист від 02.12.2021 № 2843;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» корпорації «Київавтодор», лист від 04.03.2021 № 053/272-257;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» корпорації «Київавтодор», лист від 18.11.2021 № 1127;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом`янського району» корпорації «Київавтодор», лист від 12.03.2021 № 440;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом`янського району» корпорації «Київавтодор», лист від 26.11.2021 № 2425;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Шевченківського району» корпорації «Київавтодор», лист від 02.03.2021 № 06-1/13;

- «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Шевченківського району» корпорації «Київавтодор», лист від 02.11.2021 № 06-1/35.

Вказані листи-відповіді містять інформацію про ціни (тарифи) у вимірах за 1 м2 та/або за 1 кілометр, зокрема механізованого зимового та літнього, ручного зимового та літнього прибирання, вивезення снігу тощо. Водночас у листах-відповідях вказаних комунальних підприємств та в листі КП «Київтранспарксервіс» від 21.07.2023 № 053/05-2808 не було надано детального розрахунку прибирання відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва з урахуванням загальної площі та періодичності прибирання відведених майданчиків для паркування.

Листами від 12.01.2023 № 053/05-136, від 06.04.2023 № 053/05-1298 та від 04.08.2023 № 053/05-3004 КП «Київтранспарксервіс» повідомляло, що протягом 2021 та 2022 років, а також січня - серпня 2023 року зі сторонніми організаціями, зокрема КП ШЕУ КК «Київавтодор» та КК «Київавтодор», договорів на прибирання відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва не укладало.

Листом від 21.12.2022 № 053/05-3287 КП «Київтранспарксервіс» зазначило, що «витрати на прибирання паркувальних майданчиків, закладені у старі тарифи, у 2021 році не були фактично реалізовані за призначенням у зв`язку з тим, що кошти були отримані не в повному обсязі, а наявні кошти були першочергово направлено на облаштування майданчиків дорожніми знаками та табличками, демаркування та нанесення дорожньої розмітки».

Однак, Порядком №258 не передбачено можливості перерозподілу отриманих коштів.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що відсутність документального підтвердження розрахованого Підприємством розміру статті затрат «благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків» на загальну суму 47 732 845,20 грн свідчить про здійснення розрахунку зазначеної статті витрат без економічного обґрунтування.

КП «Київтранспарксервіс» до планової калькуляції, на основі якої затверджено нові тарифи, включило річні витрати на статтю затрат "інвестиційна складова " на загальну суму 404 137 002,83 грн.

За інформацією КП «Київтранспарксервіс», наданою листом від 21.07.2023 № 053/05-2808, саме Підприємство направляло пропозиції Департаменту щодо підготовки проєкту розпорядження «Про затвердження Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік», зокрема в листі КП «Київтранспарксервіс» до Департаменту від 07.09.2022 № 053/05-2186 вказано: «Підприємство надсилає вам для погодження та подальшого прийняття рішення проєкт розпорядження «Про затвердження Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік»».

Лист КП «Київтранспарксервіс» до Департаменту від 07.09.2022 № 053/05-2186 містив не тільки проєкт розпорядження «Про затвердження Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік», а також безпосередньо проєкт Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік на 8 аркушах.

За результатами порівняльного аналізу проєкту Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік, який було направлено КП «Київтранспарксервіс» до Департаменту листом від 07.09.2022 № 053/05-2186, та Програми розвитку паркувального простору м. Києва на 2023 рік, яка була затверджена розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 04.10.2022 №682, Комітетом встановлено, що вказана програма була затверджена в незмінному вигляді, створивши при цьому наслідки для споживачів послуг у зв`язку з подальшим включенням Підприємством статей затрат у складі інвестиційної складової до вартості послуг.

Також листом від 21.07.2023 № 053-8329 Департамент повідомив Комітет, що КП «Київтранспарксервіс» брало участь у розробленні Програми розвитку на 2023 рік шляхом підготовки проєкту розпорядження «Про затвердження Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік» та направлення його на погодження до Департаменту листом від 07.09.2022 № 053/05-2186.

При цьому Департамент зазначив, що Підприємство не надало Київській міській військовій адміністрації розрахунків вартості системи відеонагляду для моніторингу відведених майданчиків для паркування транспортних засобів та розрахунків вартості придбання автомобілів для роботи мобільних груп з облаштування відведених майданчиків для паркування транспортних засобів, які визначені в Програмі розвитку на 2023 рік, на загальну суму 253 834 667,00 грн та на загальну суму 1 800 000,00 грн, відповідно, а також супровідні документи щодо моделі (із зазначенням характеристик) систем відеонагляду та автомобілів, обґрунтування щодо необхідної кількості систем відеонагляду та необхідної кількості автомобілів, перелік цінових пропозицій на системи відеонагляду та на автомобілі, на основі яких була визначена вартість цих систем відеонагляду на загальну суму 253 834 667,00 грн та цих автомобілів на загальну суму 1 800 000,00 грн, відповідно.

Суд звертає увагу, що Позивач в позовній заяві зазначив, що вартість обладнання бралась з відкритих джерел, наявних на ринку для оцінки можливих затрат на купівлю обладнання, а фактична вартість обладнання буде сформована за результатами конкурсних торгів на майданчику відкритих торгів "Прозорро", після підготовки документації та оголошення відкритих торгів.

Отже, КП «Київтранспарксервіс» самостійно повністю розробило Програму розвитку на 2023 рік та розрахувало вартість включених до неї заходів, а також листом від 07.09.2022 №053/05-2186 направило готовий проєкт розпорядження «Про затвердження Програми розвитку паркувального простору міста Києва на 2023 рік» на 10 аркушах до Департаменту на погодження. При цьому необхідно звернути увагу на те, що незважаючи на затвердження Програми розвитку на 2023 рік не КП «Київтранспарксервіс», сама по собі ця програма не має наслідком ущемлення прав споживачів, а чинить на них вплив саме у зв`язку із включенням Підприємством статей затрат у складі інвестиційної складової до вартості Послуг.

Відповідно до пунктів 22, 24 Порядку №258 рентабельність обчислюється як відношення планованого прибутку до повної планованої собівартості послуг. Рівень рентабельності не повинен перевищувати 12 відсотків, крім випадків, коли до планового прибутку включена інвестиційна складова.

Згідно з пункту 23 Порядку №258 планований прибуток визначається як вартість послуг за вирахуванням повної планованої собівартості послуг, податків та зборів (обов`язкових платежів). До планового прибутку може включатися інвестиційна складова за вирахуванням амортизаційних відрахувань, коштів державного та/або місцевого бюджету.

Також відповідно до пункту 17.2 Правил благоустрою м. Києва плата за послуги паркування включає в себе ставку збору за паркування, відшкодування витрат на утримання та обслуговування місць для платного паркування, забезпечення планового прибутку уповноваженої особи (оператора) та може включати інвестиційну складову, у разі затвердження Київською міською радою інвестиційної програми, якою передбачена зазначена складова.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 17.6.1 пункту 17.6 Правил благоустрою м. Києва тарифи на послуги з паркування включають в себе ставку збору за паркування, плату за послуги з паркування та, у разі затвердження Київською міською радою інвестиційної програми, можуть включати інвестиційну складову.

Розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 04.10.2022 №682 затверджено Програму розвитку на 2023 рік, якою передбачається приведення у відповідність із схемами організації дорожнього руху відведених майданчиків для паркування транспортних засобів (влаштування заїзних кишень), встановлення відеоспостереження на паркувальних майданчиках та придбання нових автотранспортних засобів, які будуть використовуватися Підприємством під час облаштування паркувальних майданчиків.

У той же час пунктом 4 розпорядження Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"" визначено, що це розпорядження набирає чинності з дня його оприлюднення.

За інформацією, розміщеною на веб-сайті «Офіційний портал Києва» розпорядження Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 оприлюднено 07.11.2022.

Отже, нові тарифи, до яких включено статтю затрат «інвестиційна складова» (із загальними плановими витратами на рік у розмірі 404 137 002,83 грн), Підприємство почало застосовувати з 07.11.2022, повідомивши Комітет, що кошти на капітальні видатки, передбачені у складі нових тарифів, будуть накопичуватися для виконання заходів, передбачених Програмою розвитку на 2023 рік.

Разом із тим відповідно до пункту 11 Порядку №258 калькулювання повної планованої собівартості послуг здійснюється в розрахунку на рік.

Пунктом 25 розділу «Рентабельність та інвестиційна складова» Порядку №258 визначено, що тарифи, які встановлюються на рівні повної планованої собівартості послуг, фіксуються на один рік.

При цьому стаття затрат «інвестиційна складова» нового тарифу (із загальними плановими витратами на рік у розмірі 404 137 002,83 грн) передбачена для виконання заходів, які визначені саме Програмою розвитку на 2023 рік, тобто положення якої не поширюються на листопад - грудень 2022 року. Відтак, нові тарифи зі статтею затрат «інвестиційна складова» (із загальними плановими витратами на рік у розмірі 404 137 002,83 грн), заходи якої передбачені Програмою розвитку на 2023 рік, КП «Київтранспарксервіс» могло застосовувати, починаючи лише з 01.01.2023.

Враховуючи наведене, споживачі послуг КП «Київтранспарксеріс» протягом листопада - грудня 2022 року сплачували вартість Послуг із найбільшою статтею затрат «інвестиційна складова» (із загальними плановими витратами на рік у розмірі 404 137 002,83 грн), яка мала застосовуватися, починаючи лише з 01.01.2023.

Отже, враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що відсутність належного документального підтвердження розрахованого Підприємством розміру статті затрат «інвестиційна складова» на загальну суму 404 137 002,83 грн та її включення до нових тарифів призводить до необґрунтованого завищення вартості послуг, що є зловживанням монопольним (домінуючим) становищем.

Щодо визнання КП "Київтранспарксервіс" відповідачем у справі Антимонопольного комітету України №240/60/16-рп/к.23 суд вказує на наступне.

Відповідно до пункту 2 Порядку №258:

- повна планована собівартість послуг визначається як економічно обґрунтовані плановані витрати, які включають плановані витрати з операційної діяльності та фінансові витрати, пов`язані з основною діяльністю;

- оператором є юридична особа або фізична особа-підприємець, яка відповідно до рішення сільської, селищної, міської ради організовує та провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках, здійснює їх утримання, облаштування та обладнання, надає послуги з користування майданчиками та забезпечує відповідно до Податкового кодексу України сплату збору за місця для паркування транспортних засобів.

Згідно з пунктом 6 Порядку №258, вартість послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначається відповідно до тарифу на ці послуги, встановленого органом місцевого самоврядування. Тариф на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів розраховується виходячи з розміру повної планованої собівартості послуг, планованого прибутку, розміру податків та зборів (обов`язкових платежів).

Пунктом 5 Правил паркування транспортних засобів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1342 (далі - Правила №1342) передбачено, що паркування може бути платним або безоплатним відповідно до рішення органу місцевого самоврядування або оператора.

Як встановлено пунктом 4 Правил № 1342, вартість послуг з користування майданчиками для платного паркування визначається як економічно обґрунтовані витрати оператора, пов`язані з утриманням, облаштуванням та обладнанням таких майданчиків згідно з тарифом, установленим органом місцевого самоврядування відповідно до Порядку.

Тобто, положеннями Порядку №258 та Правил №1342 визначено, що розрахунок тарифу на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів здійснюється безпосередньо на підставі економічно обґрунтованих планових витрат оператора, який організовує та провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках, здійснює їх утримання, облаштування та обладнання, надає послуги з користування майданчиками та забезпечує відповідно до Податкового кодексу України сплату збору за місця для паркування транспортних засобів.

Вище судом встановлено, що рішенням Київської міської ради від 26.06.2007 № 930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в місті Києві", КП "Київтранспарксервіс" визначено єдиним оператором з паркування транспортних засобів, стягнення паркувального збору та виготовлення абонементних талонів з паркування автомобільного транспорту у м. Києві.

В свою чергу, розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс"" встановлено тарифи КП "Київтранспарксервіс" на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів.

КП "Київтранспарксервіс" всупереч вищезазначеним нормативним актам розрахувало і подало до Київської міської військової адміністрації економічно необґрунтовану планову калькуляцію для встановлення тарифу на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються КП "Київтранспарксервіс".

Отже, включення Підприємством без належного економічного обґрунтування до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", статей витрат "матеріали для облаштування майданчиків", "благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків", "інвестиційна складова", призвело до необґрунтованого завищення тарифів на послуги, затверджених, розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 07.11.2022 №735.

Суд також зазначає, що Верховний Суд у постанові від 12.12.2019 у справі №920/636/17 прийшов до висновку, що затвердження органом місцевого самоврядування тарифу на послуги, розрахованого з порушенням встановленого порядку формування тарифів, не звільняє суб`єкта господарювання, який здійснив розрахунок такого тарифу, від відповідальності за зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

А відтак суд приходить до висновку, що КП "Київтранспарксервіс" є належним відповідачем у справі Антимонопольного комітету України №240/60/16-рп/к.23.

Щодо кваліфікації Комітетом дій КП "Київтранспарксервіс" суд вважає за необхідне зазначати наступне.

Включення КП "Київтранспарксервіс" до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме Підприємство, статей витрат "матеріали для облаштування майданчиків", "благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків", "інвестиційна складова" призводить до додаткових витрат цих споживачів та, як наслідок, до ущемлення їх інтересів під час отримання вказаних послуг.

Так, судом встановлено, що КП «Київтранспарксервіс» включено до планової калькуляції, на основі якої затверджено нові тарифи, економічно необґрунтовані статті витрат:

- «матеріали для облаштування майданчиків»: з огляду на відсутність законодавчо закріпленої норми щодо щорічної заміни дорожніх знаків та інформаційних табличок без урахування їх стану, неврахування Підприємством кількості вже облаштованих відведених майданчиків для паркування транспортних засобів та відсутність належного документального підтвердження розрахованого ним розміру цієї статті затрат;

- «благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків»: з огляду на відсутність документального підтвердження розрахованого Підприємством розміру цієї статті затрат;

- «інвестиційна складова»: заходи якої передбачені Програмою розвитку на 2023 рік, тобто можуть застосовуватися, починаючи лише з 01.01.2023; з огляду на відсутність законодавчо закріпленої норми щодо облаштування відведених паркувальних майданчиків системами відеонагляду та відсутність належного документального підтвердження розрахованого Підприємством розміру цієї статті затрат.

Суд зазначає, що вказані дії Підприємства були б неможливими за умови наявності значної конкуренції на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) позивач для надання таких послуг, адже в такому випадку споживачі Послуг мали б можливість обирати між кількома надавачами таких послуг, та в разі ущемлення їх інтересів обрали б іншого надавача. У випадку ж відсутності конкуренції на відповідному ринку і, як наслідок, відсутності у споживачів КП "Київтранспарксервіс" альтернативи щодо придбання послуг із користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надає позивач, інакше ніж у Підприємства, вищезазначені дії призводять до настання негативних наслідків для споживачів (сплати завищеної вартості послуг).

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що Комітетом вірно кваліфіковано дії позивача, які полягали у включенні до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надавало КП "Київтранспарксервіс", статей витрат "матеріали для облаштування майданчиків", "благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків", "інвестиційна складова", як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 2 частини 1 статті 50 та частиною 1 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) Підприємство для надання послуг, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на цьому ринку.

Стаття 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" не містить положень стосовно мінімальної кількості фактів (подій), яка вважалася б достатньою для кваліфікації дій суб`єктів господарювання за ознаками зловживання монопольним (домінуючим) становищем. Отже, в принципі й одноразове відповідне порушення, належним чином встановлене й доведене, може бути підставою для здійснення такої кваліфікації.

Відповідно до частини 3 статті 13 вказаного Закону зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.

Отже, суд приходить до висновку, що, Відповідачем доведено, а позивачем не спростовано, що дії КП "Київтранспарксервіс", які полягають у включенні до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме Підприємство, статей витрат "матеріали для облаштування майданчиків", "благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків", "інвестиційна складова", є порушенням, передбаченим частиною 1 статті 13 та пунктом 2 частини 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) Комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" для надання таких послуг, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на цьому ринку.

Щодо накладеного на КП "Київтранспарксервіс" штрафу, суд зазначає наступне.

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за порушення законодавства про захист економічної конкуренції передбачене пунктом 2 частини 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", накладається штраф у розмірі до 10 % доходу (виручки) суб`єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Під час визначення розміру штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції не передбачається врахування такої обставини, як відсутність дійсної прямої майнової шкоди правам та інтересам як заявників по справі, так і іншим споживачам.

Чинним законодавством України Комітет наділений дискреційними повноваженнями та має право накладати штрафи за порушення, передбачені законодавством про захист економічної конкуренції, у розмірах, визначених статтею 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Встановлення органами Комітету у діях суб`єктів господарювання порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу здійснюються на основі аналізу та оцінки доказів, зібраних під час розгляду кожної конкретної справи та виходячи з її фактичних обставин.

З рішення Відповідача від 13.10.2023 №52-р/тк вбачається, що згідно інформації наданої Головним управління ДПС у м. Києві листом від 04.05.2023 №13681/5/26-15-12-07-03, дохід (виручка) Позивача від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2022 рік становить 33 053 000 грн, а тому було накладено на КП "Київтранспарксервіс" штраф у розмірі 3 300 000 грн, що в свою чергу становить 9,98 % від доходу позивача за 2022 рік.

Відповідач зазначив, що під час визначення розміру штрафу було враховано систематичне порушення Підприємством законодавства про захист економічної конкуренції встановлених рішеннями Тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 15.07.2021 №75-р/тк та від 17.08.2022 №14-р/тк.

Статтею 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено, що підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є: неповне з`ясування обставин, які мають значення для справи; недоведення обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи; заборона концентрації відповідно до Закону України "Про санкції"; порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.

Підсумовуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення прийняте з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, а відтак в суду відсутні передбачені статтею 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" підстави для визнання оспорюваного рішення недійсним.

Отже, враховуючи вище викладені обставини, суд вважає позовні вимоги недоведеними, необґрунтованими, такими, що не відповідають фактичним обставинам справи, а відтак, заявлені вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статями 2, 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Відмовити повністю у задоволенні позовних вимог Комунального підприємства "Київтранспарксервіс" до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення від 13.10.2023 №52-р/тк "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу".

На рішення може бути подано апеляційну скаргу протягом 20 днів з дня підписання повного тексту.

Рішення суду набирає законної сили у порядку і строки, передбачені ст. 241 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 06.05.2024.

Суддя Н.І. Зеленіна

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу118836364
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції

Судовий реєстр по справі —910/19743/23

Постанова від 09.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 08.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 08.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Рішення від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Рішення від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Ухвала від 10.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Ухвала від 28.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні