Рішення
від 06.05.2024 по справі 918/341/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,

e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" травня 2024 р. м. РівнеСправа № 918/341/24

Господарський суд Рівненської області у складі судді О. Андрійчук, за участю секретаря судового засідання А.Рижої, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні справу

за позовом керівника Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Млинівської селищної ради Дубенського району Рівненської області

до відповідача-1: Комунальної установи "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області,

до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія"

про визнання недійсними додаткових угод та стягнення 125 535,06 грн,

за участю представників:

від позивача: не з`явився,

від відповідача-1: не з`явився,

від відповідача -2: О.Мельник, дов. № 3 від 01.01.2024,

від прокуратури: І. Немкович, посв. № 071608 від 01.03.2023,

УСТАНОВИВ:

У квітні 2024 року керівник Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Млинівської селищної ради Дубенського району Рівненської області звернувся до Господарського суду Рівненської області із позовною заявою до Комунальної установи "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія", у якому просить визнати недійсними додаткову угоду № 2 від 04.10.2022, додаткову угоду № 5 від 31.01.2023 до договору № 10062-62-ВЦ про постачання електричної енергії споживачу від 15.02.2022, укладеного між Комунальною установою "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія", а також стягнути кошти у розмірі 125 535,06 грн.

Стислий виклад позиції прокурора, позивача, заперечень відповідача.

Згідно із позовною заявою, Дубенською окружною прокуратурою за результатами опрацювання системи публічних закупівель Prozorro встановлено, що позивачем проведено закупівлю UA-2022-01-17-004510-a за предметом Електрична енергія з очікуваною вартістю 2 562 435,00 грн. За результатами процедури закупівлі переможцем визначено відповідача-2, з яким у подальшому відповідачем-1 укладено договір № 10062-ВЦ про постачання електричної енергії від 15.02.2022 на суму 2 562 435,00 грн з ПДВ. За період дії договору з ініціативи постачальника збільшено ціну за електричну енергію з 3,5625 грн без ПДВ до 4,27197 грн без ПДВ, тобто на 19,91%. Прокуратура, проаналізувавши підстави внесення змін до договору шляхом підписання додаткових угод № 1 від 03.10.2022, якою збільшено ціну електроенергії на 9%, № 2 від 04.10.2022, якою збільшено ціну на 18,94%, № 5 від 31.01.2023, якою збільшено ціну електроенергії на 19,91 % дійшла висновку про укладення додаткових угод № 2 від 04.10.2022 та № 5 від 31.01.2023 з порушенням вимог Закону України Про публічні закупівлі, тому вони підлягають визнанню недійсними. Окрім того, відповідачем на виконання умов договору поставлено позивачу 600,001 кВт*год. електричної енергії на загальну суму 2 832 133,54 грн, отже, внаслідок неправомірного збільшення ціни на електричну енергію шляхом укладання оспорюваних додаткових угод з порушенням законодавства мала місце переплата коштів у розмірі 125 535,06 грн, які підлягають стягненню в судому порядку.

26.04.2024 від відповідача-2 надійшов відзив на позов, відповідно до якого позивач не є стороною договору про постачання електричної енергії. Позовна заява містить вимоги про визнання недійсними додаткових угод до договору про постачання електричної енергії, укладених між відповідачами. Заявлена прокурором вимога про визнання недійсними додаткових угод до договору про постачання електричної енергії та стягнення грошових коштів свідчить про те, що прокурором визначено порушення прав комунальної установи, а не територіальної громади в особі органу місцевого самоврядування. За таких обставин позовні вимоги прокурора фактично спрямовані на захист порушених прав саме комунальної установи як суб`єкта господарювання. Отже, наявність корпоративних відносин між позивачем та відповідачем-1 виключає наявність владних повноважень між ними, а тому у цій справі Млинівська селищна рада не є належним позивачем, відтак звернення прокурора до суду у цій справі в інтересах держави в особі Млинівської селищної ради є безпідставним. Також відповідач-2 зазначає, що прокуратурою до позовної заяви не долучено жодного доказу про те, що Держаудитслужбою проводився фінансовий контроль за використанням коштів державного та місцевих бюджетів щодо виявлення порушень законодавства. Крім того, вказує, що додаткову угоду № 5 було укладено, оскільки змінено тариф на передачу електричної енергії, згідно з якою збільшено ціну за 1 кВт*год до 4, 27197 грн без ПДВ, відтак, враховуючи те, що вказаний тариф формується відповідно до рішень Регулятора, отже, укладення вказаного угоди відбулося правомірно. Оскільки правові підстави для визнання додаткових угод недійсними відсутні, то вимога прокурора в частині застосування наслідків недійсності правочинів шляхом стягнення коштів в сумі 125 535,06 грн також задоволенню не підлягає.

29.04.2024 від прокуратури надійшла відповідь на відзив, згідно з якою позивач є засновником відповідача-1, діяльність якого фінансується за рахунок бюджетних коштів. У даній справі КУ «Централізована бухгалтерія» Млинівської селищної ради у спірних правовідносинах діє як розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня (отримувач бюджетних коштів) та є замовником товару (електричної енергії) в обсязі та в межах видатків, визначених Млинівською селищною радою (розпорядником бюджетних коштів вищого рівня), відтак прокурором вірно визначено позивача у справі. Також зазначає, що оскільки додаткові угоди № 2, 5 укладені без дотриманням вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі», позовні вимоги прокурора про визнання додаткових угод до договору про постачання електричної енергії недійсними є обґрунтованими, як наслідок, кошти у розмірі 125 535,06 грн підлягають стягненню в дохід місцевого бюджету.

30.04.2024 від відповідача-2 надійшли додаткові пояснення із зазначенням складових ціни у договорі та оспорюваних додаткових угодах

03.05.2024 від прокуратури надійшли додаткові пояснення, у яких остання зазначає, що сторони, уклали додаткову угоду № 2 від 04.10.2022, якою змінили (збільшили) ціну за одиницю товару, встановлену за результатами закупівлі, з 3,5625 грн (без ПДВ) до 4,23733 грн (без ПДВ) за 1 кВт/год (на 18,94 %), тим самим перевищив 10% максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі. Проте, враховуючи, що додаткова угода № 2 від 04.10.2022 підлягає визнанню недійсною відповідно до ст. 203, 215 ЦК України, то наступна додаткова угода № 5 від 31.01.2023 також підлягає визнанню недійсною, адже в складі ціни за одиницю товару, що визначена цією угодою, вже включена ціна попередньої додаткової угоди, якою збільшено ціну за одиницю товару на понад 10%, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII. З огляду на викладене, доводи відповідача, що укладені сторонами додаткові угоди № 2 від 04.10.2022 і № 5 від 31.01.2023 відповідають змінам, яке зазнало законодавство, не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства України, є безпідставними та необґрунтованими.

У матеріально-правове обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор посилається на ст. 131-1 Конституції України, ст. 23, 24 Закону України Про прокуратуру, ст. 5, 41 Закону України Про публічні закупівлі, ст. 203, 215, 670 ЦК України тощо.

Процесуальні рішення, заяви і клопотання учасників, результати їх розгляду.

Ухвалою суду від 08.04.2024 позовну заяву прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження, судове засідання для розгляду справи по суті призначене на 29.04.2024.

29.04.2024 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі його представника.

Ухвалою суду від 29.04.2024 в судовому засіданні оголошено перерву на 06.05.2024.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності та взаємозв`язку, оцінивши надані докази, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, суд установив таке.

Фактичні обставини справи та зміст спірних правовідносин.

15.02.2022 між відповідачем-1 (споживач) та відповідачем-2 (постачальник) укладено договір про постачання електричної енергії споживачу № 10062-ВЦ, за умовами якого постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб споживача, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами договору (п. 2.1 договору).

Згідно з п. 5.1. договору споживач розраховується з постачальником за електричну енергію за цінами, що зазначаються відповідно до механізму визначення ціни електричної енергії, згідно з обраною споживачем комерційною пропозицією, яка є додатком 2 до цього договору.

Відповідно до п. 1 додатку № 2 до договору про постачання електричної енергії споживачу ціна на електричну енергію становить 3,5625 грн/кВт*год без ПДВ.

За п. 2.2. договору обов`язковою умовою для постачання електричної енергії споживачу є наявність у нього укладеного в установленому порядку з оператором системи розподілу договору про надання послуг з розподілу, на підставі якого споживач набуває право отримувати послугу з розподілу електричної енергії.

Відповідно до п. 3.1., 3.3. договору початком постачання електроенергії споживачу є дата, зазначена у комерційній пропозиції, яка є додатком 1 до цього договору. Постачальник не має права вимагати від споживача будь-якої іншої плати за електричну енергію, що не визначена у комерційній пропозиції, яка є додатком до цього договору.

Загальна сума договору становить: 2 562 435,00 грн з ПДВ, в т.ч. ПДВ - 427 072,50 грн, а загальний обсяг постачання електроенергії - 599 400 кВт/год.

Споживач розраховується з постачальником за електроенергію за цінами, що визначаються відповідно до механізму визначення ціни електричної енергії, згідно з обраною споживачем комерційною пропозицією, яка є додатком 1 до цього договору. Спосіб визначення ціни (тарифу) електричної енергії зазначається в комерційній пропозиції постачальника. Для одного об`єкта споживання (площадки вимірювання) застосовується один спосіб визначення ціни електричної енергії. Інформація про діючу ціну електричної енергії має бути розміщена на офіційному вебсайті постачальника не пізніше ніж за 20 днів до початку її застосування із зазначенням порядку її формування. Ціна електричної енергії має зазначатися постачальником у рахунках про оплату електроенергії за цим договором, у тому числі у разі її зміни. У випадках застосування до cпоживача диференційованих цін електричної енергії суми, вказані і рахунках, відображають середню ціну, обчислену на базі різних диференційованих цін. Розрахунковим періодом за цим договором є календарний місяць. Розрахунки cпоживача за цим договором здійснюються на поточний рахунок із спеціальним режимом використання (спецрахунок). Оплата вартості електричної енергії за цим договором здійснюється споживачем виключно шляхом перерахування коштів на спецрахунок постачальника. Оплата вважається здійсненою після того, як на спецрахунок постачальника надійшла вся сума коштів, що підлягає сплаті за куповану електричну енергію відповідно до умов цього договору. Спецрахунок постачальника зазначається у платіжних документах постачальника, у тому числі у разі його зміни. Споживач здійснює плату за послугу з розподілу (передачі) електричної енергії безпосередню оператору системи розподілу. Споживач здійснює оплату авансового платежу за поточний розрахунковий період та оплату планового платежу впродовж діючого розрахункового періоду в такому порядку: 30% від заявленого обсягу на розрахунковий період (що був запланований споживачем та наданий оператору системи) до 10-го числа поточного місяця; 40% від заявленого обсягу на розрахунковий період (що був запланований споживачем та наданий оператору системи) до 20-го числа поточного місяця; 30% від заявленого обсягу на розрахунковий період (що був запланований споживачем та наданий Оператору системи) до 28-го числа поточного місяця. Остаточний розрахунок за фактичним обсягом споживання споживач сплачує до 10-го числа місяця, що слідує за розрахунковим. Всі платіжні документи, що виставляються постачальником споживачу, мають містити чітку інформацію про суму платежу, порядок та строки оплати, що погоджені сторонами цього договору, а також інформацію щодо адреси, телефонів, офіційних вебсайтів для отримання інформації про подання звернень, скарг та претензій щодо якості постачання електричної енергії та надання повідомлень про загрозу електробезпеки. Порядок звіряння фактичного обсягу спожитої електричної енергії на певну дату чи протягом відповідного періоду визначається відповідно до комерційної пропозиції, обраної споживачем. Комерційна пропозиція, яка є додатком 1 до цього договору, має містити наступну інформацію: 1) ціну (тариф) електричної енергії, у тому числі диференційовані ціни (тарифи); 2) спосіб оплати (згідно з п. 5.7. договору); 3) термін надання рахунку за спожиту електричну енергію та строк його оплати, 4) спосіб оплати послуг з розподілу - здійснюється споживачем напряму оператору системи розподілу/передачі; 5) розмір пені за порушення строку оплати або штраф; 6) розмір компенсації споживачу за недодержання постачальником якості надання комерційних послуг; 7) розмір штрафу за дострокове розірвання договору у випадках, непередбачених умовами договору; 8) термін дії договору - до 31.12.2021; 9) можливість надання пільг, субсидій. Після підписання комерційних пропозицій сторонами внесення змін до них можливе лише за згодою сторін або в порядку, встановленому чинним законодавством. Коригування заявлених величин споживання електричної енергії. У разі необхідності споживач може не пізніше ніж за три календарних дні до останнього дня розрахункового періоду здійснити коригування обсягів постачання електричної енергії, збільшити/зменшити заявлений обсяг постачання електричної енергії, без застосування будь-яких санкцій (п. 5.1 - 5.8., 5.12.- 5.14. договору).

Згідно з п. 13.7. договору усі повідомлення за цим договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані рекомендованим листом, вручені кур`єром або особисто за зазначеними в цьому договорі адресами сторін.

Пунктом 13.8. договору визначено, що умови договору не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків споживача; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Зміна ціни за одиницю електричної енергії допускається за умови надання стороною, яка пропонує зміни, документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку в торговій зоні "ОЕС України". Таким документальним підтвердженням можуть бути офіційні дані про ціну, обсяги купівлі - продажу електричної енергії на ринку "на добу на перед" (РДН) та внутрішньодобовому ринку (ВДР), та інші показники, які склалися у відповідному розрахунковому періоді в торговій зоні "ОЕС України" та оприлюднені на офіційному вебсайті ДП "Оператор Ринку" за адресою в мережі Інтернет https://www.oree.com.ua. - згідно з ч. 6 ст. 67 Закону України "Про ринок електричної енергії" або інші документи органу, установи та організації, які мають повноваження на експертні висновки стосовно відсоткової зміни ціни товару на ринках. Зміна ціни за одиницю товару застосовується з початку розрахункового періоду, у якому відбулись зміни. Продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документального підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної у договорі про закупівлю. Погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку, зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування. Зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Істотні умови договору можуть змінюватися у випадку зміни регульованих цін (тарифів) та нормативів, які застосовуються у договорі, а саме: тарифу на послуги з передачі електричної енергії, який враховується в структурі остаточної ціни електричної енергії, що постачають за договором. У цьому випадку зміну ціни здійснюють у такому порядку підставою для зміни ціни є набрання чинності постановою НКРЕКП про зміну відповідного регульованого тарифу, що застосовується у договорі; нову (змінену) ціну застосовують з дня введення в дію відповідного регульованого тарифу згідно з рішенням НКРЕКП, якщо інше не встановлено чинним законодавством України (в тому числі відповідними рішеннями НКРЕКП). Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.

Відповідно до п. 13.9. договору сторона, яка ініціює внесення змін до договору на підставі наведених випадків, повинна надати письмового листа іншій стороні із зазначенням конкретної підстави внесення змін до істотних умов договору, визначених п. 13.8 цього договору.

Цей договір укладається на строк до 31.12.2022 та набирає чинності з дати підписання договору та всіх його додатків до нього (п. 13.1. договору).

Відповідно до заяви - приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу (додаток 1 до договору про постачання електричної енергії споживачу № 10062-ВЦ від 15.02.2022), підписаною споживачем - Комунальною установою "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області, початок постачання - з січня 2022 року.

У додатку 1 до заяви - приєднання до умов договору про постачання електричної енергії споживачу № 10062-ВЦ від 15.02.2022, передбачено види об`єктів, адреси об`єктів та ЕІС-коди точки (точок) комерційного обліку.

Між сторонами підписано "Комерційну пропозицію № "По факту - Тендер" (додаток 2 до договору про постачання електричної енергії споживачу № 10062-ВЦ від 15.02.2022) (Комерційна пропозиція), відповідно до п. 1 якої ціна за електричну енергію (кВт*год) (одиницю товару) становить 3,5625грн/кВт*год без ПДВ та визначається відповідно до формули: Ц(спож) = Цзак + Цп + Тпередача (грн/ кВт*год), де: Цзак - закупівельна ціна електричної енергії постачальником для споживача на ринках електричної енергії за розрахунковий період, грн/кВт*год; Цп - ціна за послуги, пов`язані з постачанням електричної енергії споживачу, грн/кВт*год; Тпередача - тариф на послуги з передачі електричної енергії ПрАТ "НЕК "Укренерго" (затверджується Регулятором та розміщується на сайті постачальника), грн/кВт*год. Ціна на електроенергію для споживача Ц(спож) та/або її складові включатимуть всі обов`язкові податки (крім ПДВ, що обліковується окремо), збори та платежі, що передбачені правилами ринків електроенергії, законодавством та іншими нормативними документами (зокрема, акцизний податок, внески на регулювання, вартість послуг оператора ринку, що надаються на РДН/ВДР, тощо). Всі складові ціни, крім Цп, є такими, що не залежать від постачальника, та можуть бути змінені в рамках даної комерційної пропозиції з повідомленням споживача про зміни.

Спосіб оплати визначено у розділі 3 Комерційної пропозиції. Так, споживач здійснює оплату за фактично відпущену електричну енергію в розрахунковому періоді відповідно до даних комерційного обліку і наданих рахунків /Актів приймання - передачі за спожиту електричну енергію. Оплата здійснюються грошовими коштами на поточний рахунок ТОВ "РОЕК" із спеціальним режимом використання, вказаний у рахунку на оплату та Акті приймання - передачі електричної енергії. У разі не зазначення споживачем у платіжному документі періоду, за який проводиться оплата, постачальник має право зарахувати сплачені кошти в погашення заборгованості з найдавнішим терміном виникнення.

Згідно з п. 4 Комерційної пропозиції по закінченню розрахункового періоду постачальник здійснює остаточний розрахунок (перерахунок) за фактичним обсягом споживання електричної енергії споживачем та надає споживачу рахунок - фактуру та/або акт приймання - передачі на оплату за фактично спожиту електричну енергію у розрахунковому періоді до 10 числа місяця наступного за розрахунковим. Споживач здійснює оплату протягом ___ робочих днів від дня отримання рахунку та/або Акту приймання - передачі грошовими коштами на поточний рахунок ТОВ "РОЕК" із спеціальним режимом використання, але не пізніше ніж до 15 числа місяця, що слідує за розрахунковим. У випадку припинення (або розірвання) договору, у т. ч. дострокового, споживач зобов`язаний оплатити постачальнику остаточний рахунок та/або Акт приймання - передачі за спожиту електричну енергію з урахуванням п. 1. комерційної пропозиції. Споживач здійснює оплату протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунку та/або Акту приймання - передачі.

Договір набирає чинності з моменту погодження споживачем заяви - приєднання (додаток № 1 до договору) і договірних величин споживання електроенергії (додаток № 3 до договору) і укладається на строк до 31.12.2022, а в частині виконання фінансових зобов`язань - до повного його виконання. Цей договір, відповідно до ч. 6 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі", може бути продовжений на строк, достатній для проведення процедури закупівлі електричної енергії на наступний рік в обсязі, що не перевищує 20 % суми, визначеної у цьому договорі (абз. 1, 2 п. 9 "Комерційної пропозиції").

Відповідно до п. 1 Додатку 2 до договору "Комерційна пропозиція" ціна за електричну енергію (кВт*год) (одиниця товару) становить 3,5625 грн/кВт*год без ПДВ.

Згідно з Додатком № 3 до договору кількість електроенергії, що постачалась згідно з договором, становила 599 400,00 грн/кВт*год.

16.09.2022 відповідач-2 звернувся до відповідача-1 з листом № 2500/4, в якому вказано, що із змісту даних офіційного вебсайту ДП "Оператор ринку" відбулося значне зростання ціни на "ринку на добу на перед" та внутрішньо добовому ринку (РДН/ВДР) у серпні місяці 2022 року, відтак є усі правові підстави для внесення змін до договору в частині збільшення ціни, але не більше, ніж на 10 %, при цьому така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. До листа додано для підписання примірник додаткової угоди та роздруківка аналізу роботи ринку РДН/ВДР з вебсайту ДП "Оператор ринку".

16.09.2022 відповідач-2 звернувся до відповідача-1 з листом № 2499/4, де зазначено, що із змісту даних офіційного вебсайту ДП "Оператор ринку" відбулося значне зростання ціни на "ринку на добу на перед" та внутрішньо добовому ринку (РДН/ВДР) у вересні місяці 2022 року, відтак є усі правові підстави для внесення змін до договору в частині збільшення ціни, але не більше, ніж на 10 %, при цьому така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. До листа додано для підписання примірник додаткової угоди та роздруківка аналізу роботи ринку РДН/ВДР з вебсайту ДП "Оператор ринку".

03.10.2022 між відповідачами укладено додаткову угоду № 1 до договору про постачання електричної енергії споживачу, за п. 1. якої ціна за одиницю товару (кВт*год.) становить 3,88386 грн/кВт*год. без ПДВ; вказана додаткова угода розповсюджує дію з 01.09.2022.

11.09.2022 між відповідачами укладено додаткову угоду № 2 до договору про постачання електричної енергії споживачу, за п. 1. якої ціна за одиницю товару (кВт*год.) становить 4,23733 грн/кВт*год. без ПДВ; вказана додаткова угода розповсюджує дію з 11.09.2022.

24.01.2023 відповідач-2 звернувся до відповідача-1 з листом № 265/3, в якому вказано, що відповідно до умов договору та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт, послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його проголошення або скасування", істотні умови договору, в т. ч. ціна за одиницю товару можуть змінюватися шляхом укладення відповідної додаткової угоди. Відбулася зміна ціни на електроенергію внаслідок зміни тарифу на послуги з передачі електроенергії та тарифу з розподілу електроенергії ПАТ "Укренерго".

31.01.2023 між відповідачами укладено додаткову угоду № 5 до договору про постачання електричної енергії споживачу, за п. 1. якої ціна за одиницю товару (кВт*год.) становить 4,27197 грн/кВт*год без ПДВ; вказана додаткова угода розповсюджує дію з 01.01.2023.

Внаслідок укладених додаткових угод відбулося збільшення ціни за одиницю товару на 19,91% від ціни, визначеної сторонами при укладенні договору.

На виконання договору відповідач передав, а позивач прийняв 600,001 кВт*год електроенергії на загальну суму 2 832 133,54 грн, що підтверджується актами приймання-передачі електроенергії за січень 2022 року № 480031302/1/1 - 85 604 кВт на суму 392 704,44 грн, за лютий 2022 року № 480031302/2/1- 56 191кВт на суму 240 216,58 грн, за березень 2022 року №480031302/3/1- 49 513 кВт на суму 211 668,14 грн, за квітень 2022 року № 480031302/4/1- 21 185 кВт на суму 90 565,94 грн, за травень 2022 року № 480031302/5/1- 19 797 кВт на суму 84 247,48 грн, за червень 2022 року № 480031302/6/1-22 579 кВт на суму 96 525,25 грн, за липень 2022 року № 480031302/7/1- 23 450 кВт на суму 100 248,84 грн, за серпень 2022 року № 480031302/8/1-22 871 кВт на суму 97 773,59 грн, за вересень 2022 року № 480031302/9- 37 966 кВт на суму 187 684,09 грн, за жовтень 2022 року № 480031302/10/1- 50 342 кВт на суму 255 978,77 грн, за листопад 2022 року № 480031302/11/1- 53 817 кВт на суму 273 648,46 грн, за грудень 2022 року № 480031302/12/1- 56 717 кВт на суму 288 394,37 грн, за січень 2023 року №480031302/1/1- 99 969- на суму 512 477,48 грн.

Відповідач-1, у свою чергу, вартість переданої електроенергії оплатив у повному обсязі, що підтверджується платіжними інструкціями № 522 від 16.02.2022 на суму 150 275,88 грн, № 528 від 18.02.2022 на суму 3 945,22 грн, № 525 від 16.02.2022 на суму 2188,20 грн, № 524 від 18.02.2022 на суму 4532,40 грн, № 531 від 21.02.2022 на суму 50,46 грн, № 527 від 18.022022 на суму 770,69 грн, № 532 від 18.02.2022 на суму 1 114,75 грн, № 523 від 18.02.2022 на суму 1486,33 грн, № 530 від 18.02.2022 на суму 9211,61 грн, № 526 від 18.02.2022 на суму 12 565,04 грн, №529 від 18.02.2022 на суму 4 798,48 грн, № 521 від 18.02.2022 на суму 201 765,49 грн, № 914 від 11.03.2022 на суму 42,75 грн, № 916 від 11.03.2022 на суму 508,73 грн, № 906 від 11.03.2022 на суму 564,30 грн, № 910 від 11.03.2022 на суму 1 662,97 грн, № 900 від 11.03.2022 на суму 1 919,47 грн.

Відповідно до звіту про виконання договору про закупівлю UA-2021-01-17-004510-а, що сформований 17.02.2023 на вебпорталі Prozorro, правовідносини за вказаним договором припинені.

З урахуванням викладеного судом установлено, що між сторонами виникли спірні правовідносини, пов`язані із недійсністю додаткових угод, укладених до договору, вчиненого за результатами застосування процедури закупівлі, а також стягнення зайво сплачених грошових коштів за такими додатковими угодами, регулювання яких здійснюється Законом України Про публічні закупівлі, ГК України, ЦК України тощо.

Щодо представництва прокурором інтересів держави суді.

Дубенською окружною прокуратурою листом від 14.02.2024 № 51-556вих-24 повідомлено Млинівську селищну раду про встановлені порушення вимог чинного законодавства при підписанні додаткових угод до договору постачання електричної енергії.

Однак, за змістом відповіді Млинівської селищної ради № 682 від 22.02.2024, остання не вбачає порушень ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі під час укладення додаткових угод до договору постачання електричної енергії.

При цьому, як установлено судом, згідно зі звітом про виконання договору, джерелом його фінансування є місцевий бюджет. Відповідно до Положення, затвердженого рішенням Млинівської селищної ради від 09.12.2020 № 35, засновником Комунальної установи „Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області є Млинівська селищна рада Рівненської області. Засновник здійснює фінансування Комунальної установи «Централізована бухгалтерія», її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріали, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування. Відповідно до п. З Розділу І Положення комунальна установа «Централізована бухгалтерія» має статус комунальної установи, є об`єктом спільної комунальної власності Млинівської селищної територіальної громади, утримується за рахунок коштів селищного бюджету та інших не заборонених законодавством надходжень, є бюджетною неприбутковою установою. Комунальна установа «Централізована бухгалтерія» є підпорядкованою, підзвітною та підконтрольною Млинівській селищній раді Рівненської області та підвідомчою виконавчому комітету Млинівської селищної ради Рівненської області. Згідно з Розділом VI Положення контроль за діяльністю комунальної установи Контроль за діяльністю та фінансово-господарською діяльністю Комунальної установи «Централізована бухгалтерія» здійснює Засновник.

Підставою для представництва прокурором інтересів держави в суді є належне обґрунтування, підтверджене достатніми доказами, зокрема повідомленням прокурора на адресу відповідного органу про звернення до суду від його імені, відповідними запитами, а також копіями документів, отриманих від органу, що свідчать про наявність підстав для такого представництва.

Ураховуючи обставини обізнаності позивача про наявні порушення вимог Закону України Про публічні закупівлі, а також беручи до уваги відсутність будь-якого активного реагування щодо вжиття заходів судового захисту порушених інтересів держави впродовж розумного строку, є виключний випадок, за якого порушення відповідачем інтересів держави супроводжується неналежним виконанням уповноваженим органом функцій із їх захисту, що призводить до виникнення у органів прокуратури не лише права, а й обов`язку вжити заходів з представництва інтересів держави в суді.

При цьому правовідносини, пов`язані з використанням бюджетних коштів, становлять суспільний інтерес, а незаконність (якщо така буде встановлена) додаткових угод до договору, на підставі якого ці кошти надмірно витрачаються, такому суспільному інтересу не відповідає.

Використання бюджетних коштів з порушенням вимог законодавства підриває матеріальну і фінансову основу держави, чим останнім завдається значна матеріальна шкода. Отже, звернення прокурора до суду у цій справі спрямоване на дотримання встановлених Конституцією України принципів верховенства права та законності, а також задоволення суспільної потреби у дотриманні вимог чинного законодавства під час витрачання бюджетних коштів.

Зважаючи на викладене, суд, з урахуванням позиції, викладеної, зокрема в постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, установив, що прокурором дотримано вимоги ст. 53 ГПК України та ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", а тому наявні підстави для представництва інтересів держави прокуратурою в суді.

Норми права, що підлягають до застосування, та мотиви їх застосування, оцінка аргументів, наведених учасниками справи.

Як установлено судом, сторони уклали договір за результатами процедури закупівлі на виконання вимог Закону України Про публічні закупівлі, який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Згідно із ч. 1 ст. 628, ст. 629 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Приписами ч. 1-3 ст. 632 ЦК України унормовано, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

За ч. 2 ст. 189 ГК України ціна є істотною умовою господарського договору.

Частиною 1 ст. 651 ЦК України врегульовано, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах (ч. 1 ст. 652 ЦК України).

У силу вимог ч. 3, 4 ст. 653 ЦК України у разі зміни договору зобов`язання змінюється з моменту досягнення домовленості про зміну договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов`язанням до моменту зміни договору, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно із ч. 1, 2 ст. 334 ЦК України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом. Переданням майна вважається вручення його набувачеві або перевізникові, організації зв`язку тощо для відправлення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов`язання доставки.

За ч. 4 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Пунктом 2 ч. 5 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.

Із системного тлумачення наведених норм ЦК України, ГК України та Закону України Про публічні закупівлі можна дійти висновку, що ціна товару є істотною умовою договору про закупівлю. Зміна ціни товару в договорі про закупівлю після виконання продавцем зобов`язання з передачі такого товару у власність покупця не допускається.

Зміна ціни товару в бік збільшення до передачі його у власність покупця за договором про закупівлю можлива у випадку збільшення ціни такого товару на ринку, якщо сторони договору про таку умову домовились. Якщо сторони договору про таку умову не домовлялись, то зміна ціни товару в бік збільшення у випадку зростання ціни такого товару на ринку можлива, лише якщо це призвело до істотної зміни обставин, в порядку ст. 652 ЦК України, якщо вони змінилися настільки, що якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

У будь-якому разі ціна за одиницю товару не може бути збільшена більше ніж на 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами в договорі за результатами процедури закупівлі, незалежно від кількості та строків зміни ціни протягом строку дії договору. Тобто під час дії договору про закупівлю сторони можуть неодноразово змінювати ціну товару в бік збільшення за наявності умов, встановлених у ст. 652 ЦК України та п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі, проте загальне збільшення такої ціни не повинно перевищувати 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами при укладенні договору за результатами процедури закупівлі.

В іншому випадку не досягається мета Закону України Про публічні закупівлі, яка полягає в забезпеченні ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенні конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганні проявам корупції в цій сфері та розвитку добросовісної конкуренції, оскільки продавці з метою перемоги можуть під час проведення процедури закупівлі пропонувати ціну товару, яка нижча за ринкову, а в подальшому, після укладення договору про закупівлю, вимагати збільшити цю ціну, мотивуючи коливаннями ціни такого товару на ринку (відповідна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24.10.2024 у справі № 922/2321/22).

Як установлено судом із фактичних обставин справи, між відповідачами у жовтні 2022 року укладено дві додаткові угоди (№ 1 від 03.10.2022, № 2 від 04.10.2022), якими збільшено ціну електроенергії на 18,94 %, а саме: з 3,5625 грн/кВт*год без ПДВ до 4,23733 грн/кВт*год без ПДВ.

При цьому постачання електроенергії здійснювалося щоденно, тобто електроенергія не тільки переходила у власність позивача, а й споживалася ним, однак додаткові угоди укладалися з урахуванням вимог ч. 3 ст. 631 ЦК України. Заразом ціна товару, будучи істотною умовою договору, не може змінюватися після передачі продавцем товару у власність покупця, протилежне суперечить вимогам ч. 3 ст. 632 ЦК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно із ч. 1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. 1 ст. 203 цього Кодексу.

Частиною 3 ст. 215 ЦК України передбачено, що якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування (ч. 1 ст. 216 ЦК України).

Приписами ч. 1 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

За п.1 ч. 3 ст. 1212 ЦК України положення цієї глави застосовуються також до вимог про повернення виконаного за недійсним правочином.

Як установлено судом, підписанням додаткової угоди № 2 від 04.10.2022 вартість електричної енергії зросла на 18,94%, водночас, як зазначалося, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі ціна за одиницю товару не може бути збільшена більше ніж на 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами при укладенні договору за результатами процедури закупівлі, незалежно від кількості та строків зміни ціни протягом строку дії договору.

Ураховуючи викладене, суд вважає, що додаткова угода № 2 від 04.10.2022 до договору суперечить наведеним нормам ЦК України та Закону України Про публічні закупівлі, тому підлягає визнанню недійсною.

Стосовно додаткової угоди № 5 від 31.01.2023, то за вказаною додатковою угодою збільшено ціну на підставі п. 7 ч. 5 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі.

У свою чергу, за вказаною нормою Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.

За змістом вказаної норми, на відміну від п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі, остання не містить обмежень по кількості змін, строкам внесення змін, а також не встановлює верхньої межі, понад яку підняття ціни є неможливим, тобто внесення змін до договору залежить виключно від двох умов: по-перше, зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю; по-друге, встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.

Як установлено судом, постановою НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» встановлено тариф на послугу з передачі електричної енергії в розмірі 380,28 грн/МВт*год. без ПДВ з 01.01.2023, а постановою НКРЕКП № 1807 від 21.12.2022 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПРАТ «Рівнеобленерго» із застосуванням стимулюючого регулювання» встановлено тариф на послуги з розподілу електричної енергії в розмірі 1 131,66 грн/МВт*год. без ПДВ з 01.01.2023.

Окрім того, судом також установлено, що сторони у п. 13.8. договору погодили порядок зміни істотних умов договору у випадку зміни регульованих цін (тарифів) та нормативів, які застосовуються у договорі, а саме: тарифу на послуги з передачі електричної енергії, який враховується в структурі остаточної ціни електричної енергії, що постачають за договором. Підставою для зміни ціни є набрання чинності постановою НКРЕКП про зміну відповідного регульованого тарифу, що застосовується у договорі; нову (змінену) ціну застосовують з дня введення в дію відповідного регульованого тарифу згідно з рішенням НКРЕКП, якщо інше не встановлено чинним законодавством України (в тому числі відповідними рішеннями НКРЕКП).

Згідно з додатком № 2 до договору «Комерційна пропозиція № «По Факту Тендер +» ціна за електричну енергію (кВт*год.) становить 3,5625 грн/кВт*год. без ПДВ та визначалася таким чином: закупівельна ціна + тариф на послуги з передачі без ПДВ + тариф на послуги з розподілу без ПДВ.

При цьому, як установлено судом із фактичних обставин справи, до затвердження тарифів, що почали діяти з 01.01.2023, тариф на послугу з передачі електричної енергії згідно з постановою НКРЕКП від 01.12.2021 № 2454 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» становив 345,64 грн/ МВт*год. без ПДВ, а тариф на послуги з розподілу електричної енергії згідно з постановою НКРЕКП від 17.12.2021 № 2606 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПРАТ «Рівнеобленерго» із застосуванням стимулюючого регулювання» становив 1 045,71 грн/МВт*год. без ПДВ.

Отже, у додатковій угоді № 5 від 31.01.2023 ціна товару електроенергії не змінилася, збільшення вартості товару відбулося через збільшення тарифів на послуги з передачі та розподілу електричної енергії.

Оскільки додаткова угода № 2 від 04.10.2022 є недійсною та не породжує правових наслідків, правовідносини між відповідачами щодо ціни електричної енергії, поставленої за договором, мали регулюватись додатковою угодою № 1 від 03.10.2022, згідно з якою ціна за одиницю електричної енергії за період з 01.09.2022 по 01.01.1023 становила 4,66 грн з ПДВ, вартість поставки 926 603,72 грн (198 842 кВт х 4,66 грн) за січень 2023 року 4,81 грн з ПДВ (2,49251 грн без ПДВ (закупівельна ціна без ПДВ, визначена додатковою угодою № 1) + 0,38028 грн/КВт*год. (тариф на послуги з передачі без ПДВ) + 1,13166 грн/КВт*год. (тариф на послуги з розподілу без ПДВ, вього - 4,00 грн без ПДВ), вартість поставки 480 850,89 грн (99 969 кВт х 4,81 грн), всього 1 407 454,61 грн. Проте відповідач-1 за вказаний обсяг спожитої електричної енергії сплатив відповідачу-2 1 518 183,17 грн, відтак грошові кошти в сумі 110 728,56 грн (1 518 183,17 грн - 1 407 454,61 грн) є такими, що були безпідставно одержані відповідачем-2, підстава їх набуття відпала, а тому останній зобов`язаний їх повернути позивачу, що відповідає приписам ст.216,1212 ЦК України.

Щодо посилання відповідача-1 на відсутність встановленого обмеження у 10% за змістом п.19 Постанови КМ України №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», то за результатами аналізу змісту вказаної постанови, у тому числі п. 19 (згідно з яким йдеться про договори, укладені відповідно до п. 10 і 13 (крім підп. 13 п. 13) цих особливостей), можна дійти висновку, що остання розповсюджує свою дію на договори, що укладаються станом на дату набрання нею чинності. Про це також свідчить п. 2 преамбули вказаної постанови (останній абзац), згідно з яким закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою. Отже, вказана постанова на спірні правовідносини свою дію не поширює.

Висновки суду за результатами вирішення спору.

За результатами з`ясування обставин, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були дослідженні в судовому засіданні, і з наданням оцінки всім аргументам учасників справи у їх сукупності та взаємозв`язку, як це передбачено вимогами ст. 75-79, 86 ГПК України, суд дійшов висновку про порушення прав та охоронюваних законом інтересів держави, а відтак - про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Розподіл судових витрат.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Разом з першою заявою по суті спору кожна сторона подає до суду попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які вона понесла і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи (ч. 1 ст. 124 ГПК України).

У позовній заяві позивачем зазначено попередній розрахунок судових витрат, що складаються із судового збору в розмірі 9 084,00 грн.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Зважаючи, що позов задоволено частково, відтак судовий збір в розмірі 5 342,00 грн покладається на відповідачів, а решта на прокурора.

Керуючись ст. 73, 74, 76-79, 86, 91, 123, 129, 233, 238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов керівника Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Млинівської селищної ради Дубенського району Рівненської області до Комунальної установи "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія" про визнання недійсними додаткових угод та стягнення 125 535,06 грн задовольнити частково.

Визнати недійсною додаткову угоду № 2 від 04.10.2022 до договору № 10062- ВЦ про постачання електричної енергії споживачу від 15.02.2022, укладеного між Комунальною установою "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія".

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія" (вул. Князя Володимира, буд. 71-Б, м. Рівне, 33013, ідентифікаційний код 42101003) на користь Млинівської селищної ради Рівненської області (35100, Рівненська область, Дубенський район, смт Млинів, вул. Народна, 1, ідентифікаційний код 04386338) 110 728,56 грн.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія" (вул. Князя Володимира, буд. 71-Б, м. Рівне, 33013, ідентифікаційний код 42101003) на користь Рівненської обласної прокуратури (вул. 16 Липня, буд. 52, м. Рівне, 33028, ідентифікаційний код 02910077) 2 671,00 грн судового збору.

Стягнути з Комунальної установи "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області (35100, Рівненська область, Дубенський район, смт Млинів, вул. Народна, 1, ідентифікаційний код 044039058) на користь Рівненської обласної прокуратури (вул. 16 Липня, буд. 52, м. Рівне, 33028, ідентифікаційний код 02910077) 2 671,00 грн судового збору.

Позивач: Млинівська селищна рада Рівненської області (35100, Рівненська область, Дубенський район, смт Млинів, вул. Народна, 1, ідентифікаційний код 04386338).

Відповідач-1: Комунальна установа "Централізована бухгалтерія" Млинівської селищної ради Рівненської області (35100, Рівненська область, Дубенський район, смт Млинів, вул. Народна, 1, ідентифікаційний код 044039058).

Відповідач-2: Товариство з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія" (вул. Князя Володимира, буд. 71-Б, м. Рівне, 33013, ідентифікаційний код 42101003).

Стягувач (за судовим збором): Рівненська обласна прокуратура (вул. 16 Липня, буд. 52, м. Рівне, 33028, ідентифікаційний код 02910077).

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Інформацію у справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за адресою: http://rv.arbitr.gov.ua/sud5019/.

Повне судове рішення складене та підписане 06.05.2024.

Суддя О. Андрійчук

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення06.05.2024
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу118836862
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —918/341/24

Судовий наказ від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Судовий наказ від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Судовий наказ від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Постанова від 09.07.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Павлюк І.Ю.

Ухвала від 24.06.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Павлюк І.Ю.

Ухвала від 12.06.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Павлюк І.Ю.

Рішення від 06.05.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 06.05.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Рішення від 06.05.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні