Ухвала
від 02.09.2010 по справі 2а-10421/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Чучко В.М.

Суддя-доповідач - Сіваче нко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2010 року спра ва №2а-10421/10/0570

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого Сіваченк а І.В.

суддів Горбенко К.П., Шишова О.О.

при секретарі Запоро жцевій Г.В.

за участі

представника позивача Же рдєвої Н.В.

представника відповідача Рикова О.Т.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Селянського (фермер ського) господарства «РАТ» н а постанову Донецького окруж ного адміністративного суду від 17 червня 2010 року у справі № 2 а-10421/10/0570 за позовом Артемівсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції Донецької о бласті до Селянського (ферме рського) господарства «РАТ» «про стягнення заборгованос ті у розмірі 4760,00 грн.», -

ВСТАНОВИЛА:

Артемівська об' єднана де ржавна податкова інспекція Д онецької області (далі - Арт емівська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до Селянськог о (фермерського) господарств а (далі - СФГ) «РАТ» «про стяг нення заборгованості у розмі рі 4 760,00 грн.».

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 17 червня 2010 року у справі № 2а-10421/10/0570 позов було задоволен о у повному обсязі.

Не погодившись з таки м рішенням, СФГ «РАТ» подало а пеляційну скаргу, в якій прос ить постанову суду скасувати , посилаючись на неправильне застосування судом норм мат еріального та процесуальног о права, та ухвалити нове ріше ння, яким відмовити у задовол енні позову у повному обсязі .

В обґрунтування апеляційн ої скарги зазначено, що підпр иємством прийнято рішення що до припинення своєї діяльнос ті, про що сповіщено державно го реєстратора в 2007 році. Оскіл ьки господарської діяльност і СФГ «РАТ» не вело, у нього ві дсутні зобов' язання щодо на дання податковій інспекції з вітності, за що накладені фін ансові санкції в розмірі 4760 гр н. Більш того, остання подавал а до господарського суду поз ов про визнання СФГ «РАТ» бан крутом.

В письмових запереченнях н а апеляційну скаргу Артемівс ька ОДПІ зазначає, що за резул ьтатами проведених перевіро к до СФГ «РАТ» було застосова но штрафні (фінансові) санкці ї. Податкові повідомлення-рі шення про застосування таких санкцій надсилались відпові дачеві, але ним оскаржені не б ули. Відповідно до цього несп лачені суми узгодженого пода ткового зобов' язання визна ється сумою податкового борг у, за стягненням якої Артемів ська ОДПІ і звернулась до суд у цим позовом. Позивач просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а судове ріш ення - без змін.

В судовому засіданні предс тавник відповідача підтрима в доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, пр оти чого заперечував предста вник позивача.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, перевіривши мат еріали справи, вивчивши дово ди апеляційної скарги, колег ія суддів вважає апеляційну скаргу не обґрунтованою, а су дове рішення таким, що підляг ає залишенню без змін з насту пних підстав.

При розгляді справи в апеля ційній інстанції встановлен о наступне.

Селянське (фермерське) госп одарство «РАТ» є юридичною о собою, зареєстроване Артемів ською районною державною адм іністрацією 06 березня 2001 року , включено до ЄДРПОУ - ідентифі каційний код 30878861, місце знаход ження за даними витягу з ЄДР: 8 4558, Донецька область, с. Клищієв ка, вул. Красноармійська, 19.

Податковою інспекцією про ведені документальні невиїз ні перевірки СФГ «РАТ» з пита ння своєчасності надання под аткової звітності - акти від 23 .11.2007р. № 2631/1540/30878861, від 28.01.2008р. № 189/1540/30878861, 14.03.20 08р. № 623/1540/30878861, від 12.06.2008р. № 1386/1540/30878861, від 0 8.09.2008р. № 1975/1540/30878861, від 02.12.2008р. № 2827/1540/30878861, ві д 15.01.2009 № 70/1540/30878861, від 02.03.2009р. № 601/1540/30878861, ві д 03.06.2009р. № 2157/1540/30878861, від 07.09.2009р. № 3115/1540/30878861, від 02.12.2009р. № 3817/1540/30878861, від 02.03.2010р. № 410/1540/308 78861. Перевірками був встановле ний факт неподання податково ї звітності з податку на приб уток.

На підставі зазначених Акт ів податковим органом були п рийняті податкові повідомле ння - рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій: № 0004041540/0 від 03.12.2007 року на суму 2 380 ,00 грн., № 0000791540/0 від 11.02.2008р. на суму 170,00 г рн., № 0001481540/0 від 26.03.2008р. на суму 170,00 грн ., № 0002481540/0 від 02.07.2008р. на суму 170,00 грн., № 0003201540/0 від 19.09.2008р. на суму 170,00 грн., № 0003 971540/0 від 12.12.2008р. на суму 170,00 грн., № 000057154 0/0 від 29.01.2009р. на суму 170,00 грн., № 0001101540/0 в ід 12.03.2009р. на суму 170,00 грн., № 0002091540/0 від 17.06.2009р. на суму 170,00 грн., № 000296154/0 від 16.09 .2009р. на суму 170,00 грн., № 0003561540/0 від 16.12.2009 р. на суму 170,00 грн., № 0000291540/0 від 11.03.2010р. на суму 170,00 грн., які отримані ві дповідачем, про що свідчить п овідомлення про вручення пош тового відправлення.

29.12.2009 року Податковою інспекц ією проведена документальна невиїзна перевірка СФГ «РАТ » з питання подання податков ої звітності з земельного по датку, на підставі якої склад ено акт № 3015/1840/30878861. Перевіркою бу в встановлений факт неподанн я або несвоєчасного подання податкової звітності з земел ьного податку з 2005 по 2007 рік.

У відповідності до зазначе ного Акту податковим органом було прийнято податкове пов ідомлення - рішення № 000005840/0/0 від 11.01.2008 року на суму 510,00 грн., яке отр имано відповідачем, про що св ідчить повідомлення про вруч ення поштового відправлення .

Зазначені повідомлення - рішення позивачем у встанов леному законодавством поряд ку не оскаржені.

Виходячи з матеріалів спра ви, відповідно до наведених в ище повідомлень - рішень до ві дповідача застосована відпо відальність у вигляді штрафу за неподання податкових дек ларацій з податку на прибуто к, з земельного податку; при ць ому вказані суми штрафних са нкцій обліковуються у вигляд і заборгованості зі сплати в ідповідного податку.

У зв'язку з несплатою податк ового боргу відповідачу наді слано першу та другу податко ву вимогу (від 20.12.2007 р. № 1/424 та від 28 .01.2008 р. № 2/24, відповідно), які отрим ані відповідачем, про що свід чать повідомлення про вручен ня поштового відправлення, а ле у встановленому законодав ством порядку не оскаржені.

За статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборі в (обов'язкових платежів) є юри дичні й фізичні особи, на яких згідно із законами України п окладено обов'язок сплачуват и податки і збори (обов'язкові платежі). Частиною 3 статті 9 ць ого Закону встановлено, що об ов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обо в'язкових платежів) припиняє ться зі сплатою податку, збор у (обов'язкового платежу) або й ого скасуванням або списання м податкової заборгованості відповідно до Закону Україн и «Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом».

Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасніст ю справляння податків і збор ів (обов'язкових платежів) зді йснюється державними податк овими органами в межах повно важень, визначених законами. Право податкових органів на звернення до суду з позовом п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбаче не пунктом 11 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу».

Таким чином, позивач - Артем івська об'єднана державна по даткова інспекція Донецької області є суб'єктом владних п овноважень, та здійснює в дан их правовідносинах надані їй Законом України «Про держав ну податкову службу в Україн і» повноваження.

Відповідно до підпункту 5.2.1 п ункту 5.2 статті 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» податко ве зобов'язання платника под атків, нараховане контролююч им органом відповідно до пун ктів 4.2 та 4.3 цього Закону, вважа ється узгодженим у день отри мання платником податків под аткового повідомлення. У від повідності до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 нав еденого Закону контролюючий орган зобов'язаний самостій но визначити суму податковог о зобов'язання платника пода тків у разі якщо платник пода тків не подає у встановлені с троки податкову декларацію.

На підставі підпункту 5.3.1 пун кту 5.3 статті 5 наведеного Зако ну у разі визначення податко вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах «а» - «в » підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язан ий погасити нараховану суму податкового зобов'язання про тягом десяти календарних дні в від дня отримання податков ого повідомлення, крім випад ків коли протягом такого стр оку такий платник податків р озпочинає процедуру апеляці йного узгодження.

Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в становлено, що узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в в установлені строки, визна чається сумою податкового бо ргу платника податків.

Податковий борг - це податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання (пункт 1.3 статті 1 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»).

Як встановлено п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 1 7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», платник податків, що н е подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф у розмі рі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку. При цьому п. 1.11 ст. 1 ц ього ж Закону визначено, що по даткова декларація, розрахун ок - документ, що подається пла тником податків до контролюю чого органу у строки встанов лені законодавством, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк у, збору (обов'язкового платеж у).

З матеріалів справи вбачає ться, що СФГ «РАТ» протягом 2004 - 2010 року не подавалися податко ві декларації з податку на пр ибуток, з земельного податку , у зв'язку з чим останньому на раховані штрафні санкції у з агальній сумі 4 760,00 грн., з яких: ш трафні (фінансові) санкції з п одатку на прибуток у розмірі 4 250,00 грн.; штрафні (фінансові) са нкції з земельного податку у розмірі 510,00 грн.

Наведені розрахунки відпо відають положенням законода вства, фактичним обставинам справи та відповідачем не сп ростовані.

На підставі підпункту «а» п .п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» перша податк ова вимога надсилається не р аніше першого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Пе рша податкова вимога містить повідомлення про факт узгод ження податкового зобов'язан ня та виникнення права подат кової застави на активи плат ника податків, обов'язок пога сити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаше ння його у строк.

У відповідності до підпунк ту «б» п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» друга податкова вимога направляєт ься не раніше тридцятого кал ендарного дня від дня направ лення (вручення) першої подат кової вимоги, у разі непогаше ння платником податків суми податкового боргу у встановл ені строки. Друга податкова в имога додатково до відомосте й, викладених у першій податк овій вимозі, може містити пов ідомлення про дату та час про ведення опису активів платни ка податків, що перебувають у податковій заставі, а також п ро дату та час проведення пуб лічних торгів з їх продажу.

Як видно з матеріалів справ и, податкові вимоги від 20.12.2007 р. № 1/424 та від 28.01.2008 р. № 2/24 направлені в ідповідачу відповідно до нав едених положень законодавст ва.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Доводи апеляційної скарги щодо дій державного реєстра тора не можуть бути предмето м розгляду в цій справі між пі дприємством і податковим орг аном.

Крім того, відповідач в апел яційній скарзі посилається н а створення ліквідаційної ко місії та припинення діяльнос ті підприємства. Але, згідно п оложень ст. 59 Господарського к одексу України суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності. Од нак в матеріалах справи є вит яг з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, згідно я кого запис про припинення СФ Г «РАТ» та виключення відпов ідача з Єдиного державного р еєстру не вносився.

Таким чином, колегія суддів вважає, що судом першої інста нції була дана належна оцінк а доказам, зібраним в справі з достатньою повнотою і всебі чністю, оскільки сума податк ового боргу СФГ «РАТ» у встан овлені законодавством строк и не сплачена, наявність вказ аної заборгованості підтвер джується розрахунками, надан ими податковою інспекцією та підтверджені матеріалами сп рави, доказів погашення відп овідачем зазначеної заборго ваності станом на день розгл яду цього спору не надано, тоб то позовні вимоги є обґрунто ваними та підтягають задовол енню у повному обсязі.

Тобто, суд першої інстанції правильно встановив обстави ни справи та ухвалив судове р ішення з додержанням норм ма теріального і процесуальног о права. Інші доводи апеляцій ної скарги також не спростов ують висновків місцевого суд у. Таким чином, підстав для зад оволення апеляційної скарги та скасування постанови суд у не вбачається.

В повному обсязі ухвала виг отовлена 06.09.2010 року.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Код ексу адміністративного судо чинства України, колегія суд дів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Селянсь кого (фермерського) господар ства «РАТ» - залишити без за доволення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 17 червня 2010 року у справі № 2а-10421/10/0570 за позовом Артемівсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції Донецької о бласті до Селянського (ферме рського) господарства «РАТ» «про стягнення заборгованос ті у розмірі 4 760,00 грн.» - залиши ти без змін.

Ухвала набирає закон ної сили з моменту проголоше ння і може бути оскаржена без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом двадцяти днів з дня скла дення в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: К.П.Г орбенко

О.О .Шишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2010
Оприлюднено02.11.2010
Номер документу11885202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10421/10/0570

Ухвала від 09.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 09.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні