Ухвала
від 07.05.2024 по справі 913/259/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про відкриття провадження у справі

07 травня 2024 року м.Харків Справа № 913/259/24

Провадження №18/913/259

Суддя Господарського суду Луганської області Корнієнко В.В. розглянувши матеріали позовної заяви від 02.05.2024

за позовом заступника керівника Сєвєродонецької окружної прокуратури Луганської області (вул. 8 Березня, 2, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93404; адреса для листування: вул. Соборна, 5-а, м. Кропивницький Кіровоградської області, 25009)

в інтересах держави в особі

1-го позивача: Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (б-р Дружби Народів, 32, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93400)

2-го позивача: Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (вул.Федоренка, буд. 33, м. Сєвєродонецьк

Луганської області, 93408)

3-го позивача: Північно-східного офісу Держаудитслужби (Майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 4 під`їзд, 10 поверх, м. Харків, 61022)

до 1-го відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД» (вул. Клочківська, буд. 98-А, м. Харків)

2-го відповідача: Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області (вул. Маяковського буд. 28, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93400)

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Луганської області звернувся заступник керівника Сєвєродонецької окружної прокуратури (далі - прокурор) з позовною заявою в якій просить:

1. Визнати недійсною Додаткову угоду № 1 від 02.08.2021 до Договору про постачання електричної енергії № ПЕ-233/21 від 26.07.2021, укладеного між Комплексною дитячо-юнацькою школою 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД»;

2. Визнати недійсною Додаткову угоду № 3 від 16.09.2021 до Договору про постачання електричної енергії № ПЕ-233/21 від 26.07.2021, укладеного між Комплексною дитячо-юнацькою школою 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД»;

3. Визнати недійсною Додаткову угоду № 4 від 08.10.2021 до Договору про постачання електричної енергії № ПЕ-233/21 від 26.07.2021, укладеного між Комплексною дитячо-юнацькою школою 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД»;

4. Визнати недійсною Додаткову угоду № 5 від 15.11.2021 до Договору про постачання електричної енергії № ПЕ-233/21 від 26.07.2021, укладеного між Комплексною дитячо-юнацькою школою 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД»;

5. Визнати недійсною Додаткову угоду № 6 від 20.12.2021 до Договору про постачання електричної енергії № ПЕ-233/21 від 26.07.2021, укладеного між Комплексною дитячо-юнацькою школою 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД»;

6. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІС ТРЕЙД» на користь Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області в сумі 79980,84 грн.

Згідно з ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99 суд, з`ясовуючи поняття «інтереси держави» висловив міркування, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо.

Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Проте держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств. «Інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

В даному випадку порушенням інтересів держави є порушення економічних інтересів держави, бюджетного законодавства та законодаства у сфері публічних закупівель, що виразилась у вчиненні незаконного правочину і, як наслідок, проведення бюджетного фінансування з порушенням законодавчо встановленого порядку.

Пред`являючи позов в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах прокурором вказано позивачів Сєвєродонецьку міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області, Відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, Північно-східний офіс Держаудитслужби.

Пред`являючи позов в інтересах держави в особі Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області прокурор виходить з наступрого:

Згідно з п. п. 15, 22, ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень; затвердження програм соціально-економічного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування; затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.

Відповідно до ч. 4 ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження протягом дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування.

Згідно з ч. 9 ст. 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», у зв`язку з утворенням військових адміністрацій населених пунктів повноваження військово-цивільних адміністрацій цих населених пунктів припиняються з дня початку здійснення відповідною військовою адміністрацією своїх повноважень.

Статтею 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження зокрема із складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, забезпечення виконання відповідного бюджету; управління закладами освіти, установами освіти, закладами охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, надавачами соціальних послуг, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організації надання ними послуг, у тому числі соціальних.

Відповідно до п. 4 ч. 6 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» начальник військової адміністрації є розпорядником бюджетних коштів.

Згідно п. 5 з ч. 6 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» начальник військової адміністрації представляє відповідну військову адміністрацію та територіальну громаду у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадянами.

Пунктом 6 частини 6 статті 15 зазначеного Закону передбачено, що начальник військової адміністрації звертається до суду щодо визнання незаконними актіворганів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади.

Тобто військова адміністрація населеного пункту наділена повноваженнями з управління закладами, у тому числі, фізичної культури і спорту, забезпечення таких закладів матеріально-технічною базою, також наділена повноваженнями з виконання функцій органів місцевого самоврядування та органів державної влади на визначеній території, може бути стороною у суді.

Указом Президента України № 297/2020 від 28.07.2020 утворено військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області.

Тобто з 28.07.2020 повноваження Сєвєродонецької міської ради Луганської області припинились.

Крім того, пунктом 2 Указу Президента України № 62/2021 від 19.02.2021 «Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Луганській області» реорганізовано військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області шляхом приєднання до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

Відповідно до розпорядження керівника Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області №39 від 11.03.2021 «Про реорганізацію військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області шляхом приєднання до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області» юридична особа - військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецьк Луганської області, припиняється та реорганізується шляхом приєднання до Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

Майно, права та обов`язки юридичної особи, що припиняється військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області, переходять до правонаступника Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

Зазначене свідчить про правонаступництво Сєвєродонецької міської військово- цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області прав належних військово-цивільній адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області. У подальшому, у зв`язку із початком військової агресії на території України, запровадженням режиму воєнного стану, на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» № 181/2023 від 24.03.2023 постановлено утворити на базі військово-цивільних адміністрацій населених пунктів Луганської області, утворених Указом Президента України від 19 лютого 2021 року № 62/2021 «Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Луганській області», військові адміністрації населених пунктів та, зокрема, утворено Сєвєродонецьку міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області.

Розпорядженням керівника Сєвєродонецької міської військової адміністрації від 11 квітня 2023 року №1ВА розпочато з 12.04.2023 здійснення Сєвєродонецькою міською військовою адміністрацією своїх повноважень визначених чинним законодавством.

Пунктом 2 вказаного розпорядження визначено, що повноваження Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації припиняються з дня початку здійснення Сєвєродонецькою міською військовою адміністрацією своїх повноважень.

З початком роботи Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, повноваження Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області були припинені.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, у Реєстрі наявна інформація про юридичну особу орган державної влади «Сєвєродонецька міська військова адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області» (код ЄДРПОУ 44083662).

11.04.2023 проведена державна реєстрація змін найменування юридичної особи та відомостей про керівника юридичної особи. Тобто відбулась зміна назви юридичної особи з Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44083662) на Сєвєродонецьку міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44083662), без зміни організаційно-правової форми.

Зазначене свідчить про правонаступництво Сєвєродонецької військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області прав належних Сєвєродонецькій міській військово-цивільній адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

Отже, майно, права та обов`язки юридичної особи, що припиняється Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, переходять до правонаступника Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44083662, місцезнаходження юридичної особи: Україна, 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 32).

Таким чином, саме Сєвєродонецька міська військова адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області на даний час є органом, уповноваженим державою на здійснення повноважень у спірних правовідносинах, яка і залучається прокурором до участі у справі у якості Позивача 1.

Кошти, надмірно сплачені за товар згідно додаткових угод, які підлягають визнанню недійсними, мають бути перераховані до доходів загального фонду місцевого бюджету.

Таким чином, безпідставно отримані ТОВ «ОВІС ТРЕЙД» кошти в результаті укладення додаткових угод, мають бути стягнуті на користь Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області в дохід місцевого бюджету.

Пред`являючи позов в інтересах держави в особі Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області прокурор виходить з наступного:

Відповідно до п. п. 1.7, 6.3 Статуту Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області, органом управління та головним розпорядником бюджетних коштів є відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

КДЮСШ 4 підзвітна та підконтрольна Сєвєродонецькій міській військовій адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, уповноваженому органу управління відділу молоді та спорту Сєвєродонецькій міській військовій адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (п. 1.10 Статуту).

Контроль за фінансово-господарською діяльністю спортивної школи здійснюється відділом молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (п. 6.11 Статуту).

Відповідно до п. 1.9. Статуту, КДЮСШ 4 є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства та установах банків, печатку зі своїх найменуванням та ідентифікаційним кодом, штампами та бланками, власну атрибутику. КДЮСШ 4 здійснює бухгалтерський облік відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 1.13 Статуту, фінансування КДЮСШ 4 здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а також інших надходжень, пов`язаних з реалізацією основних напрямів діяльності відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до п. 1.9 Положення про Відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, затвердженого розпорядженням начальника Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 15.05.2023 № 120ВА, відділ є головним розпорядником бюджетних коштів за видатками, які визначені рішеннями про бюджет Сєвєродонецької міської територіальної громади, на фінансування установ і закладів, що знаходяться в його підпорядкуванні, міських програм і заходів.

Фінансову діяльність відділ, як головний розпорядник бюджетних коштів, здійснює відповідно до Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники коштів Державного бюджету України визначаються відповідно до пункту 1 частини другої цієї статті та затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень.

Головний розпорядник бюджетних коштів, зокрема, отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України; приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів), якщо інше не передбачено законодавством, здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі, здійснює контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов`язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів, тощо.

Наслідком порушення вимог Закону «Про публічні закупівлі» є нераціональне використання бюджетних коштів, що в свою чергу свідчить про наявність саме публічного (державного) інтересу, а не приватного інтересу суб`єкта закупівлі.

Враховуючи, що джерелом фінансування коштів на оплату за електричну енергію є кошти місцевого бюджету Відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області є органом, що здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю спортивної школи, зокрема, за витрачанням нею бюджетних коштів, у зв`язку з чим визначений позивачем у справі як орган, що уповноважений контролювати діяльність КДЮСШ 4, у тому числі у сфері розпорядження коштами місцевого бюджету.

Пред`являючи позов в інтересах держави в особі Північно-східного офісу Держаудитслужби, прокурор виходить з наступного:

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» регулювання та державний контроль у сфері закупівель здійснюють, в тому числі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю (Державна аудиторська служба України).

Згідно до ч. 1 ст. 2, пунктів 1, 7, 8, 10 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016, Держаудитслужба України є спеціальним контролюючим органом у сфері публічних закупівель, який забезпечує державний фінансовий контроль через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування, за результатами яких наділена повноваженнями вимагати усунення виявлених порушень, у тому числі шляхом звернення до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до наказу Держаудитслужби України від 02.06.2016 № 23 затверджено Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, згідно якого Північно-східний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Луганській, Полтавській, Сумській областях.

Повноваження Північно-східного офісу Держаудитслужби, визначені зазначеним наказом кореспондуються із Положенням про Державну аудиторську службу України.

Згідно з п. 4 Положення офіс відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів, дотриманням законодавства про закупівлі.

Офіс вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Також офіс має право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства (п. п. 18 п. 6 Положення).

Таким чином саме Північно-східний офіс Держаудитслужби наділений овноваженнями щодо здійснення заходів державного фінансового контролю з метою ефективного, законного, результативного використання державних фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів, у тому числі у сфері здійснення публічних закупівель.

Згідно з ч. 2 п. 5 ст. 53 ГПК України, у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

Отже, Сєвєродонецька міська військова адміністрація Сєвєродонецького району Луганської області, Відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області та Північно-східний офіс Державної аудиторської служби України набувають статус позивачів у цій справі.

Згідно з абз. абз. 1-3 ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу.

Сєвєродонецькою окружною прокуратурою Луганської області на виконання вимог, установлених абз. 4 ч. 4 ст. 23 указаного Закону, листом № 52-604вих-24 від 28.03.2024 повідомлено Сєвєродонецьку військову адміністрацію та Відділ молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації про існування порушення інтересів держави внаслідок укладання додаткових угод до договору № ПЕ-233/21 від 26.07.2021, укладеного між КДЮСШ 4 та ТОВ «ОВІС ТРЕЙД». Зазначеним листом

також витребувано відомості щодо вжитих і запланованих заходів із захисту порушених інтересів держави.

Відповідь на зазначений лист від Сєвєродонецької міської військової адміністрації та Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації до окружної прокуратури у визначений термін не надійшла.

Окружною прокуратурою листом від 22.04.2024 № 52-753вих-24 повторно направлено вищезазначений запит на адресу Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області та Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області для розгляду.

Вказані листи окружної прокуратури розглянуті Сєвєродонецькою міською військовою адміністрацією, якою листом від 25.04.2024 № 1255 ВА повідомлено, що договір від 26.07.2021 № ПЕ-233/21 з додатками знаходиться на окупованій території м. Сєвєродонецьк, та надати будь-яку інформацію можливо після припинення або скасування воєнного стану та/або повернення окупованих територій під контроль Української влади.

Відповіді на вказані запити від Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області на адресу Сєвєродонецької окружної прокуратури Луганської області не надходили.

З боку органів, уповноважених державою на захист її інтересів Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області та Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації), допущено нездійснення відповідного захисту не вжито належних заходів до визнання додаткових угод до договору постачання електроенергії та застосування наслідків їх недійсності, повернення надмірно сплачених коштів, в тому числі шляхом звернення до суду.

Сєвєродонецька окружна прокуратура Луганської області відповідно до абз. 4 ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» листом №52-710вих-24 від 15.04.2024 повідомлено Північно-східний офіс Держаудитслужби про існування порушень бюджетного законодавства при укладанні додаткових угод до Договору № ПЕ-233/21 від 26.07.2021. Зазначеним листом також витребувано відомості щодо вжитих і запланованих заходів із захисту порушених інтересів держави.

Відповіддю від 30.04.2024 № 201231-17/767-2024 Управління Північно східним офісом Держаудитслужби в Луганській області повідомлено, що станом на 30.04.2024 заходів державного фінансового контролю не проводилось, потреба у зверненні до суду з позовною заявою в Управління відсутня.

Як вбачається з цього листа, Північно-східним офісом Держаудитслужби не вжито жодних заходів із захисту порушених інтересів держави, не призначено перевірку фактів, викладених у листі Сєвєродонецької окружної прокуратури Луганської області. Крім цього офіс не звернувся до суду з необхідним позовом, а також не проінформував прокурора про заплановані заходи задля усунення порушень указаних інтересів та про конкретні строки їх вжиття.

Отже, органом, уповноваженим державою на захист її інтересів у спірних правовідносинах (Північно-східним офісом Держаудитслужби), допущено нездійснення необхідного захисту не вжито належних заходів до визнання додаткових угод до договору постачання електроенергії та застосування наслідків їх недійсності, повернення надмірно сплачених коштів, в тому числі шляхом звернення до суду.

Оспорювані додаткові угоди були укладені у період з 02.08.2021 по 20.12.2021.

Станом на день подання позову вказані компетентні органи упродовж тривалого часу не вжили відповідних заходів щодо захисту інтересів держави шляхом звернення до суду про визнання додаткових угод недійсними та стягнення безпідставно сплачених коштів.

Подальше зволікання із вжиттям відповідних судових заходів може призвести до втрати можливості судового захисту інтересів держави у зв`язку із закінченням перебігу строку позовної давності.

Частиною 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу.

Відповідно до ч. 4 ст. 53 ГПК України господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави; прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

За таких обставин суд дійшов висновку, про наявність у цьому випадку підстав для представництва прокурором інтересів держави відповідно до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру».

Розглянувши матеріали позовної заяви, господарський суд визнав їх достатніми для прийняття позову до розгляду, відкриття провадження у справі та розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Судом встановлено відсутність наявності електронних кабінетів в Електронному суді ЄСІТС у Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області та Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи 4 міста Сєвєродонецьк Луганської області, а також те, що адресою їх місцезнаходження є Сєвєродонецький район Луганської області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» встановлено що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі Перелік).

Згідно вказаному Переліку Сєвєродонецька міська територіальна громада Луганської області є територією на якій ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупована Російською Федерацією.

Статтею 12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» передбачено наступне:

« 1. Якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають електронного кабінету, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання. Суд викликає або повідомляє таких учасників справи про дату, час і місце інших судових засідань чи про вчинення відповідної процесуальної дії через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання або вчинення відповідної процесуальної дії.

З опублікуванням такого оголошення відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.

2. Учасники справи, остання відома адреса місця проживання (перебування) чи місцезнаходження яких знаходиться на тимчасово окупованій території і які не мають електронного кабінету, повідомляються про ухвалення відповідного судового рішення шляхом розміщення інформації на офіційному веб-порталі судової влади України з посиланням на веб-адресу такого судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень або шляхом розміщення тексту відповідного судового рішення на офіційному веб-порталі судової влади України з урахуванням вимог, визначених Законом України "Про доступ до судових рішень", у разі обмеження доступу до Єдиного державного реєстру судових рішень.

З моменту розміщення такої інформації вважається, що особа отримала судове рішення.

3. Передбачений цією статтею порядок виклику в суд та повідомлення про судове рішення може застосовуватися стосовно інших учасників судового процесу, адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи яких знаходиться на тимчасово окупованій території, якщо від цього залежить реалізація ними своїх процесуальних прав і обов`язків.».

У зв`язку з тим, що останні відомі адреси місцезнаходження 2-го позивача та 2-го відповідача знаходяться на тимчасово окупованій території, відсутністю у них електронних кабінетів, суд вважає за необхідне розмістити інформацію про дату час та місце судового засідання на офіційному веб-сайті судової влади України.

Позивачем в позовній заяві вказано адреси електронної пошти 2-го позивача : ms.sport@ukr.net; 2-го відповідача: severodonetsk-ledoviy@ukr.net.

Суд вважає за необхідне примірник цієї ухвали надіслати 2-му позивачу та 2-му відповідачу на їх адреси електронної пошти які вказані позивачем в позовній заяві.

Положеннями ст. 181 ГПК України передбачено, що для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначаються суддею з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій. Підготовче засідання має бути розпочате не пізніше ніж через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Суд звертає увагу сторін на те, що відповідно до ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними (ч. 9 ст. 80 ГПК).

Керуючись ст.ст. 12, 53, 120, 176, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Підтвердити підстави представництва заступником керівника Сєвєродонецької окружної прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі позивачі - Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, Відділу молоді та спорту Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, Північно-східного офісу Держаудитслужби з заявленими позовними вимогами.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі № 913/259/24.

3. Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

4. Підготовче засідання у справі призначити на 28 травня 2024 року 11:30; зал судових засідань № 204. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, 5, 2-й поверх.

5. Позивачам у строк до 21.05.2024 (включно) подати суду письмові пояснення, в яких вказати, чи підтримується позов прокурора чи ні.

6. Встановити відповідачам строк до 21.05.2024 (включно) для подачі відзивів на позовну заяву, з урахуванням вимог ст. 165 ГПК України, копію відзивів надіслати учасникам справи, докази цього подати суду.

7. Прокурору у строк до 27.05.2024 (включно) подати відповіді на відзиви відповідачів, з урахуванням вимог ст. 166 ГПК України, копії відповідей надіслати учасникам справи, докази цього подати суду.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею 07.05.2024 та оскарженню не підлягає.

СуддяВладислав КОРНІЄНКО

Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу118865467
СудочинствоГосподарське
Сутьвідкриття провадження у справі 07 травня 2024 року м.Харків Справа № 913/259/24 Провадження №18/913/259

Судовий реєстр по справі —913/259/24

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні