Справа № 372/2309/24
Провадження 1-кс-574/24
ухвала
Іменем України
29 квітня 2024 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1
при секретарі судового засідання ОСОБА_2
розглянувши в залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області в місті Обухів Київської області клопотання заступника начальника відділення СВ Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області про надання тимчасового доступу до речей і документів,
В С Т А Н О В И В:
Заступник начальника відділення СВ Обухівського РУП ГУНП в Київській області звернувся до суду із клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів у кримінальному провадженні № 12024111230000489 від 05.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України. На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що о Обухівського РУП надійшли матеріали ГУ СБ України у м. Києві та Київській області про виявлення факту вчинення посадовими особами органу місцевого самоврядування розтрати коштів під час виконання робіт з поточного ремонту дорожнього покриття на території Обухівського району. Відповідно до зібраних матеріалів встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 в установленому законом порядку отримано відомості щодо причетності службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , АДРЕСА_3 ) до розтрати бюджетних коштів при організації та надання послуг на «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 ) за ДК 021:2015-45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь».
Так, 21.06.2023 між ІНФОРМАЦІЯ_6 (Замовник) в особі заступника міського голови ОСОБА_3 (підписав договір № 192 від 21.06.2023) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (Підрядник) в особі директора ОСОБА_4 укладено договір № 192 від 21.06.2023 (далі - Договір) щодо надання послуг на «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 ) за ДК 021:2015-45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь», загальною вартістю 6 153 026 грн 96 коп., після чого за Додатковою угодою № 1 від 21.06.2023 до Договору № 192 загальну вартість послуг знижено до 4 869 536 грн 58 коп.
Замовником ремонтні роботи прийнято (акти виконаних робіт підписані) та оплачено у повному обсязі 01.08.2023.
Технічний нагляд за ремонтом вказаних автомобільних доріг по вул. Підгірна та вул.Захисників України в с. Трипілля Української міської територіальної громади здійснювався ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (Технагляд), відповідно до укладеного договору між зазначеним товариством в особі уповноваженої особи, підписанта ОСОБА_5 та ІНФОРМАЦІЯ_6 в особі заступника міського голови ОСОБА_3 (Замовник) на суму - 63 753,65 грн.
З метою перевірки якості виконаних ремонтних робіт, 19.02.2024 здійснено обстеження спільно з спеціалістом автодорожньої галузі, влаштованого покриття автомобільної дороги по вул.Підгірна та вул. Захисників України в с. Трипілля Української міської територіальної громади, за результатами якого складений акт огляду від 19.02.2024 з фото-фіксацією.
За результатами обстеження встановлено, що відповідно до Додатку № 3 до Додаткової угоди № 1 до Договору № 192 від 21.06.2024: «Дефектних актів», по АДРЕСА_4 , Додатку № 2: «Локального кошторису на будівельні роботи» №№ 02-01-02 та 02-01-01, Додатку № 4: «Підсумкова відомість ресурсів», Додатку № 5: «Загальновиробничі витрати на будову», Додатку № 6: «Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати», Додатку № 7: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Додатку № 8: «Зведеного кошторису розрахунку вартості об`єкта будівництва», вартість виконаних Підрядником будівельних робіт, вартість будівельних матеріалів та транспортна складова завищена на суму понад 1 млн. грн шляхом внесення завідомо недостовірних відомостей до Договірної ціни та Актів виконаних робіт форми КБ-2В, КБ-3.
Зокрема, відповідно до зазначеної вище кошторисної документації по вул. Підгірна в с.Трипілля (Додаток № 3 «Дефектний акт» на вул. Підгірна) Підрядником виконані будівельні роботи: виправлення основ щебеневих з додаванням нового матеріалу, кількість 4533,56 кв.м (п. 1 Додаток № 7); улаштування покриття товщиною 4 см з гарячих асфальтобетоної крихти вручну з ущільненням самохідними котками, кількість: 4413,6 кв.м (п. 2 Додаток № 7); розливання в`яжучих матеріалів, кількість: 4,4136 т (п. 4 Додаток № 7); улаштування вирівнюючих шарів з піску автогрейдером, об`ємом: 132 куб.м (п. 5 Додаток № 7); улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером середнього типу товщиною 12 см, на площі: 1900 кв.м (п. 6 Додаток № 7); улаштування шару дорожнього одягу товщиною 5 см із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, на площі 120 кв.м (п. 8 Додаток № 7).
При попередньому аналізі зазначеної документації, вартість використаних будівельних матеріалів та робіт є значно завищеною в порівняні з ринковою для даного регіону, а саме: пісок, за даними кошторисної документації його загальна кількість становить 145,5488 куб.м, ціна за 1 м3 складається з відпускної ціни та транспортних витрат (510 грн/м? + транспортна складова 423,23 грн/ м? = 933,23 грн/ м?), загальна вартість - 135 923,83 грн.:
?завищена відпускна ціна у порівняння з граничними цінами станом на лютий 2024 року.
Довідково: для Обухівського району середня ринкова вартість 1 т піску складає від 170-240 грн/т + транспортна складова. Якщо перерахувати на 1 м? (насипна щільність піску становить 1,4 т/м?), отримаємо середню ціну 238-336 грн/м?, що на загальній кількості піску, зазначеній у відомості ресурсів, дасть перевитрату за відпускною вартістю на суму (збиток) 31 179,04 грн.
?завищена вартість транспортування піску.
Довідково: орієнтовна відстань перевезення піску від постачальників до об`єкту становить близько 20 км, перевезення здійснювалося автомобільним транспортом вантажопід`ємністю 20 т.
В порівнянні з розцінками перевізників, вартість перевезення піску завищена на (збиток) 53 486,68 грн.
Довідково: дані для порівняння було взято з сайту ІНФОРМАЦІЯ_7 , де у перерахунку на 1м?, перевезений на 20 км, вони становлять 56 грн/м?.
1.Щебенево-піщана суміші С-7, за даними кошторисної документації її загальна кількість становить 1 069,595 куб.м, відпускна ціна за 1 057,45 грн/ м?), загальна вартість - 1 131 042,78грн.:
?завищена відпускна ціна у порівняння з граничними цінами станом на лютий 2024 року.
Довідково: Гранична ціна 1м? ЩПС С-7 станом на лютий 2024 р. становить 642,13 грн/м?;
?на загальній кількості ЩПС С-7, зазначеній у відомості ресурсів, перевитрата за відпускною ціною складе близько (збиток) 444 224,02 грн.
1.Улаштування шару із асфальтобетонної суміші по вул. Підгірна, відповідно до акту огляду автомобільної дороги по вул. Підгірна, зафіксовано руйнування покриття дороги, вибоїни, розтріскування, просідання та викришування покриття, ділянки асфальтобетонного покриття площею 120 кв.м, товщиною 5 см на всій протяжності вулиці Підгірна зафіксовано не було, за підрахунками вартість робіт складає близько (збиток) 600 тис. грн. (Додаток №2: п. 9 ДБ2-1-3 Локального кошторису № 02-01-02).
Виявлені та зафіксовані під час комісійного огляду, спільно із спеціалістом у сфері будівництва автомобільних доріг, покриття автомобільних доріг по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с. Трипілля Української міської територіальної громади дефекти покриття дороги свідчать про неякісне виконання Підрядником будівельних робіт, порушення технологічних процесів, використання неякісних будівельних матеріалів, порушення умов їх зберігання та транспортування, завищення логістичних витрат, що як наслідок, призвело до завдання економічних збитків інтересам громади.
Аналіз наявних матеріалів свідчить, що службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в актах виконаних робіт безпідставно завищено вартість будівельних матеріалів, транспортна складова та вартість виконаних робіт, у зв`язку з чим, в актах форми КБ-2В та довідках про вартість виконаних робіт форми КБ-3, внесено завідомо неправдиві дані.
У свою чергу, службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 підписані зазначені акти приймання-передачі виконаних робіт та довідки про їх вартість, на підставі яких виконавцю робіт безпідставно перераховано кошти у сумі понад 1 млн. грн.
Таким чином, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 ймовірно діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », не забезпечили належний контроль за виконанням ремонтних робіт та внесли до актів форми КБ-2В, КБ-3 завідомо недостовірних відомостей, що призвело до фіктивного завищення об`ємів виконаних будівельних робіт на 20-25% та зайвого витрачання бюджетних коштів Української громади. Відповідно до умов договору, підрядник повинен був улаштувати шар із асфальтобетонного покриття площею 120 кв.м, АДРЕСА_5 . Враховуючи те, що ремонтні роботи замовником прийнято (акти виконаних робіт підписані) та оплачено у повному обсязі ще 01.08.2023, за приблизними підрахунками вартість не виконаних робіт складає близько (збиток) 600 тис. грн. (Додаток № 2: п. 9 ДБ2-1-3 Локального кошторису № 02-01-02). Вартість піску річкового, що постачався на об`єкт будівництва від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) завищена більш ніж вдвічі, а саме відпускна ціна складала 208 грн/тону та 510 грн/тонну на об`єкті. За даними кошторисної документації до договору підряду, загальна кількість використаного в будівництві піску становить 145,5488 куб.м, ціна за 1 м3 складається з відпускної ціни та транспортних витрат (510 грн/м? + транспортна складова 423,23 грн/ м? = 933,23 грн/ м?) на загальну вартість - 135 923,83 грн., що на 31 тис. грн. вище за відпускну ціну у порівняння з граничними цінами станом на лютий 2024 р. В порівнянні з розцінками перевізників, вартість перевезення піску завищена на 53 486,68 грн. Роботи з улаштування вирівнюючих шарів з піску автогрейдером та улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером середнього типу АДРЕСА_6 фактично були виконані раніше, а саме в грудні 2022 року, відповідно до закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_9 на «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах: с. Трипілля, вул. Підгірна, с. Жуківці вул. Гагаріна» договору підряду від 12.12.2022 та під час виконання будівельних робіт в літку 2023 року повторно не проводились, хоч кошти за вказані роботи Замовником перераховані в повному обсязі. Таким чином, має місце фіктивне виконання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зазначених будівельних робіт, що були проведені в грудні 2022 році (відповідно до тендерної закупівлі на загальну вартість близько 2,8 млн грн). Також, по вказаному договору підряду по вул. Захисників України у с. Трипілля Української міської територіальної громади ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не виконала роботи з холодного фрезерування асфальтобетонного покриття фрезою шириною 2 м при глибині фрезерування 5 см, на площі 500 кв. м., хоча бюджетні кошти були перераховані замовником в повному обсязі. Таким чино має місце фіктивне виконання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зазначених будівельних робіт, що були проведені в травні-серпні 2023 році.
В ході досудового розслідування встановлено, що між ІНФОРМАЦІЯ_6 , в особі в.о. міського голови ОСОБА_3 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в особі директора ОСОБА_4 , укладено договір № 192 про закупівлю послуг від 21.06.2023, на виконання робіт «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с. Трипілля Української міської територіальної громади) за ДК 021:2015-45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь» на суму 6 153 026,96 грн.
Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 21.06.2023 до Договору № 192 від 21.06.2023, загальна сума цього Договору визначена на підставі Договірної ціни та складає 4 869 536,58 грн.
Відповідно до п. 1.5. даного договору, на період дії Договору та протягом гарантійного періоду, Виконавець відповідно до Закону України «Про дорожній рух» та норм Глави 82 Цивільного кодексу України, в повній мірі відповідає за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху, а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику збитків, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця.
Відповідно до п. 2.1. Договору, виконавець повинен надати передбачені цим Договором послуги Замовнику якість яких відповідає умовам та вимогам нормативних документів, зазначеним у пункті 1.2. цього Договору та іншим діючим нормативним актам. Відповідальність за якість виконаних послуг, випробування матеріалів, устаткування несе Виконавець.
Відповідно до п. 2.2. Договору, замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання послуг відповідно до частини першої статті 849 Цивільного кодексу України та у порядку, передбаченому цим Договором. Замовник має право контролювати якість і обсяг матеріальних ресурсів до моменту їх використання для надання послуг та в процесі надання послуг на об`єкті. Замовник призначає свого представника, який постійно контролює якість виконаних Виконавцем послуг.
Відповідно до п. 2.4. Договору, у разі виявлення порушень умов цього Договору» пропозиції учасника процедури закупівлі, будівельних норм, правил, стандартів, інших нормативних документів, Замовник надає Виконавцю письмову вимогу або лист про усунення і не повинен приймати надані послуги до усунення допущених недоліків, а за необхідності - про призупинення надання послуг. Неякісно надані послуги, у тому числі, виконані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються.
Відповідно до п. 2.5. Договору, виконавець забезпечує відповідність якості будівельних матеріалів, конструкцій, устаткування, що постачається ним, шляхом оперативного лабораторного контролю та відповідності специфікаціям, державним стандартам, технічним умовам, а також наявність самих сертифікатів, технічних паспортів, інших документів, що засвідчують їх характеристики і якість, надаючи Замовнику їх в складі документів при перевірці і прийманні наданих послуг для оплати на вимогу останнього.
Відповідно до п. 2.7. Договору, виконавець гарантує якість та можливість експлуатації об`єкта в результаті наданих послуг з гарантійними термінами об`єкта не менше 3-х років.
Відповідно до п. 6.3.2. Договору, виконавець зобов`язаний забезпечити надання послуг, якість яких відповідає умовам, встановленим цим Договором та нормативними актами.
За результатами виконання умов даного договору в ході проведення ремонтних робіт між посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_10 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » складено відповідні акти та довідки, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт (форма «КБ-2в») та довідка про вартість виконаних робіт та витрати (форма «КБ-3»).
Розрахунок за вказаним договором проведений ІНФОРМАЦІЯ_10 із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в повному обсязі.
Також в ході досудового розслідування встановлено, що між ІНФОРМАЦІЯ_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » укладено договір № 223 від 26.06.2023 «Про надання послуг з технічного нагляду на об`єкті: «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с. Трипілля Української міської територіальної громади)» на суму 63 753,65 грн.
За результатами виконання умов даного договору між посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_10 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » складено відповідні акти приймання-передачі надання послуг (виконання робіт).
Розрахунок за вказаним договором проведений ІНФОРМАЦІЯ_10 із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в повному обсязі.
Також в ході досудового розслідування встановлено, що між ІНФОРМАЦІЯ_6 , в особі міського голови ОСОБА_6 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в особі директора ОСОБА_4 , укладено договір № 328 про закупівлю послуг від 09.10.2023, на виконання робіт «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 ) за ДК 021:2015-45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь». Вартість даного договору складає 1 809 916,20 грн.
За результатами виконання умов даного договору в ході проведення ремонтних робіт між посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_10 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » складено відповідні акти та довідки, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт (форма «КБ-2в») та довідка про вартість виконаних робіт та витрати (форма «КБ-3»).
Розрахунок за вказаним договором проведений ІНФОРМАЦІЯ_10 із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в повному обсязі.
Також в ході досудового розслідування встановлено, що між ІНФОРМАЦІЯ_6 , в особі міського голови ОСОБА_6 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в особі директора ОСОБА_4 , укладено договір № 196 від 12.12.2022, на виконання робіт «Поточний ремонт дороги: Аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах: с. Трипілля, вул. Підгірна, с. Жуківці, вул. Гагаріна) за ДК 021:2015-63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту».
За результатами виконання умов даного договору в ході проведення ремонтних робіт між посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_10 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » складено відповідні акти та довідки, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт (форма «КБ-2в») та довідка про вартість виконаних робіт та витрати (форма «КБ-3»).
Розрахунок за вказаним договором проведений ІНФОРМАЦІЯ_10 із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в повному обсязі.
В ході досудового розслідування проведений огляд об`єкту ремонту - проїжджої частини вулиці Підгірна в с. Трипілля Обухівського району Київської області, в ході проведення якого встановлено, що покриття виконане з асфальтової крихти, з під якої в деяких місцях видніється щебенево-піщана суміш. В деяких ділянках дорожнього покриття видніються тріщини та ями, в місцях розміщення яких, а також на узбіччі майже по всій протяжності ділянок проїжджої частини, що мають ознаки ремонту, покриття знаходиться в крихкому стані та частково розсипається, в багатьох місцях покриття має тріщини та вибоїни.
Крім того, під час проведення огляду вулиці Захисників України в с. Трипілля Обухівського району Київської області, встановлено, що на відрізку даної вулиці, а саме від перехрестя із вул.Тараса Шевченка до її закінчення на перехресті із вул. Наддніпровською, відсутні ознаки проведення ремонтних робіт, свіже покриття з асфальту чи асфальтової крихти відсутнє взагалі, подекуди з під ґрунтового покриву проглядаються залишки асфальтового покриття невідомого строку давності, по всій площі наявні вибоїни та ями, подекуди видніються залишки щебню.
Також під час досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », в ході виконання зазначених договорів були придбані товари та матеріали, а також орендовані спеціальна техніка та транспортні засоби, зокрема: ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) поставлено щебенево-піщану суміш С-7.
Допитаний в ході досудового розслідування ОСОБА_8 показав, що в червні 2023 року в с.Трипілля він перебував вдома по АДРЕСА_7 та спостерігав як працівники підрядної організації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), відповідно до укладеного договору підряду №192 від 21.06.2023 та Додаткової угоди №1 від 21.06.2023 виконували будівельні роботи з поточного ремонту автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 . Наскільки йому стало відомо пізніше, загальна вартість будівельних робіт склала близько 4,9 млн грн. Так, відповідно до умов зазначеного договору, дефектного акту та кошторисної документації, працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », повинні були виконати наступні будівельні роботи в АДРЕСА_4 (є у вільному доступі на сайті прозорро): виправлення основ щебеневих з додаванням нового матеріалу, кількість 4533,56 кв.м; улаштування покриття товщиною 4 см з гарячих асфальтобетоної крихти вручну з ущільненням самохідними котками, кількість: 4413,6 кв.м; розливання в`яжучих матеріалів, кількість: 4,4136 т; улаштування вирівнюючих шарів з піску автогрейдером, об`ємом: 132 куб.м; улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером середнього типу товщиною 12 см, на площі: 1900 кв.м; улаштування шару дорожнього одягу товщиною 5 см із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, на площі 120 кв.м.
Разом з тим, оскільки він був присутнім під час виконання Підрядником зазначених будівельних робіт, роботи з улаштування вирівнюючих шарів з піску автогрейдером, об`ємом 132 куб.м та улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером середнього типу товщиною 12 см, на площі 1900 кв.м не були виконані в повному обсязі, а лише в тих місцях, де були наявні деформації та просідання основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші товщиною 12 см, яку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » улаштував ще в кінці 2022 році (відповідно до іншої тендерної закупівлі договору підряду на загальну вартість близько 2,8 млн грн).
Довідково: ІНФОРМАЦІЯ_6 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) 12.12.2022 року укладено договір підряду з поточного ремонту доріг «Аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах: с. Трипілля вул. Підгірна, с. Жуківці вул. Гагаріна» з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), відповідно до оприлюдненої тендерної закупівлі на сайті «prozorro»: ІНФОРМАЦІЯ_9 .
Також, працівниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не були проведені в повному обсязі роботи з улаштування шару дорожнього одягу товщиною 5 см із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем, на площі 120 кв.м., оскільки не зрозуміло де саме проводився підрядником вказаний вид будівельних робіт на вул. Підгірна.
Крім того, наскільки йому стало відомо в кінці 2023 року, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в жовтні 2023 року уклало з ІНФОРМАЦІЯ_6 ще один договір підряду №328 від 09.10.2023 на суму близько 1,8 млн грн., для виконання ремонтних робіт з поточного ремонту автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 . Разом з тим, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в жовтні 2023 року будівельні роботи в повному обсязі фактично не виконали, оскільки лише додатково ущільнили раніше улаштоване покриття котками більшої маси та прибрали надлишки піску залишеного поверх раніше улаштованого покриття влітку 2023 року. Наявне в нього відео відремонтованого в червні 2023 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » покриття дороги по АДРЕСА_4 долучено по протоколу допиту.
Також, наскільки він пам`ятає, зі сторони замовника відповідальною особою з виконання та прийняття будівельних робіт була уповноважена особа ІНФОРМАЦІЯ_3 - ОСОБА_9 , який неодноразово особисто перебував на об`єкті будівництва по АДРЕСА_4 .
Станом на березень 2024 року, фактично на всій протяжності вул. Підгірна у с. Трипілля наявні дефекти відремонтованого покриття дороги у вигляді просідання, розтріскування, викришування та наявності вибоїн, що свідчить про неякісне виконання Підрядником будівельних робіт, порушення технологічних процесів, використання неякісних будівельних матеріалів, порушення умов їх зберігання та транспортування, як наслідок вказане призвело до зайвого витрачання коштів громади та завдання економічних збитків. Зазначені порушення також можна буде перевірити та підтвердити шляхом візуального огляду дорожнього покриття по вул. Підгірна, проведенням кернування дорожнього покриття на різних його ділянках, аналізом наявної в замовника та виконавця кошторисної документації.
Допитані в ході розслідування ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 дали аналогічні покази.
Допитаний в ході розслідування ОСОБА_13 показав, що в червні-липні 2023 року в с.Трипілля він спостерігав як працівники підрядної організації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), відповідно до укладеного договору підряду №192 від 21.06.2023 та Додаткової угоди №1 від 21.06.2023 виконували будівельні роботи з поточного ремонту автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 на загальну вартість будівельних робіт близько 4,8 млн грн.
Так, відповідно до умов зазначеного договору працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », повинні були виконати улаштування шару дорожнього одягу товщиною 5 см із асфальтобетонної суміші асфальтоукладачем на АДРЕСА_8 (є у вільному доступі на сайті прозорро). Наскільки йому стало відомо пізніше, в жовтні 2023 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » уклало з ІНФОРМАЦІЯ_6 ще один договір підряду №328 від 09.10.2023 на суму близько 1,8 млн грн., для виконання ремонтних робіт з поточного ремонту автомобільних доріг комунальної власності по АДРЕСА_4 , основним видом будівельних робіт по якому було улаштування основи дорожнього одягу з щебенево-піщаної суміші автогрейдером середнього типу товщиною 12 см, на площі 2460 кв. м., улаштування вирівнюючих шарів з піску автогрейдером, об`ємом 73,8 куб м. та улаштування покриття товщиною 4 см з гарячих асфальтобетонної крихти вручну з ущільненням самохідними котками на площі 2460 кв. м.
Слід зазначити, що вказані будівельні роботи працівниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в жовтні-грудні 2023 року по протяжності АДРЕСА_4 не виконувались, що вказує на фіктивне виконання будівельних робіт на площі 2460 кв. м., порушення умов договору, як наслідок вказане призвело до зайвого витрачання коштів громади та завдання економічних збитків. Зазначені порушення також можна буде перевірити та підтвердити шляхом візуального огляду дорожнього покриття по вул. Захисників України, проведенням кернування дорожнього покриття на різних його ділянках, аналізом наявної в замовника та виконавця кошторисної документації.
Допитані в ході розслідування ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 дали аналогічні покази.
Таким чином, у слідства є підстави вважати, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ремонті роботи по вищезазначеним договорам проведені не в повному обсязі, до актів виконаних робіт внесені завідомо неправдиві відомості про фактичні обсяги проведених ремонтних робіт, що може свідчити про привласнення посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » бюджетних коштів.
Враховуючи вищевикладене, для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту у слідства виникла необхідність у дослідженні інформації, яка міститься у документах, що перебувають у володінні ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 », що виключає можливість до них вільного доступу.
Вказані документи можуть бути використані як докази стороною обвинувачення для підтвердження події кримінального правопорушення, з`ясування фактичного перебігу досліджуваних подій, встановлення винних осіб, доведення винуватості осіб та інших обставин, визначених ст. 91 КПК України. Іншим способом, у тому числі шляхом допиту свідків та проведенням інших слідчих (розшукових) дій, довести ці обставини неможливо.
Відомості, які містяться у зазначених документах нададуть можливість перевірити факт вчинення розтрати бюджетних коштів посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_11 шляхом зловживання своїм службовим становищем посадовими особами імовірно у змові із посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Вилучення документів необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів та виконання вимог ч. 3 ст. 99 КПК України, згідно якої сторона кримінального провадження зобов`язана надати суду оригінал документа. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронного документа - його відображення, якому надається таке ж значення, як документу.
Беручи до уваги вищевикладене та для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначених фактів і враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що відомості, які відображені в документах, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , можуть бути використані як докази фактів вчинення розтрати бюджетних коштів посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_11 імовірно у змові із посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та як самостійно, так і в своїй сукупності із іншими доказами можуть бути використані для встановлення усіх обставин даного злочину та мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а також нададуть можливість встановити усіх учасників вказаного кримінального правопорушення, а також для проведення судових експертиз, а тому необхідно отримати тимчасовий доступ до зазначених документів та проведення виїмки оригіналів зазначених документів, а тому заступник начальника відділення ІНФОРМАЦІЯ_12 звернувся до суду з даним клопотанням.
Слідчий ІНФОРМАЦІЯ_12 в судове засідання не з`явився, просив розглядати клопотання без участі слідчого та прокурора, вимоги клопотання підтримав в повному обсязі, просив не здійснювати фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів, в тому числі не здійснювати аудіо запис та відео запис за допомогою технічних засобів.
Розгляд клопотання відповідно до ч.2 ст. 163 КПК України проводився за відсутності особи, у володінні якої знаходяться річ і документи, оскільки слідчим було доведено наявність достатніх підстав вважати, що доступ до дані речі мають значення для швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення інформації.
Згідно норми ч. 4 ст. ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до наступного висновку.
Судом встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_12 здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12024111230000489 від 05.03.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Відповідно до ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5, 6 частини 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.
Згідно ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до п.8 ч.1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах та документах, належить: персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Внесене слідчім клопотання відповідає вимогам ст.160 КПК України, матеріалами клопотання, а також слідчім доведено достатність даних про здійснення слідчим досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення, а також про те, що речі і документи, про тимчасовий доступ до яких просить надати слідчий, перебувають у володінні ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_9 , можуть бути використані як докази фактів вчинення розтрати бюджетних коштів посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_11 імовірно у змові із посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та як самостійно, так і в своїй сукупності із іншими доказами можуть бути використані для встановлення усіх обставин даного злочину та мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а також нададуть можливість встановити усіх учасників вказаного кримінального правопорушення, а також для проведення судових експерти.
Таким чином, у судовому засіданні встановлено усі, передбачені ст.132, ч.ч.5-7 ст.163 КПК України, підстави для задоволення внесеного слідчим клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-160, 162 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Клопотання заступника начальника відділення СВ Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області про надання тимчасового доступу до речей і документів задовольнити.
Зобов`язати посадових осіб ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_9 , надати заступнику начальника відділення ІНФОРМАЦІЯ_12 ОСОБА_18 , а також слідчим слідчого відділу Обухівського РУП ГУНП в Київській області, які входять до складу групи слідчих у кримінальному провадженні №12024111230000489 від 05.03.2024 року тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю ознайомитись з оригіналами та вилучити належним чином завірені копії, які перебувають у володінні ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_9 , зокрема:
-договори із усіма додатками, змінами та доповненнями до них, а також додатковими угодами до них, акти виконаних робіт/наданих послуг, товаро-транспортні накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, фіскальні чеки, банківські виписки, оборотно-сальдові відомості, накладні на придбання матеріалів з податковими накладними до них, сертифікати відповідності та якості, шляхові листи, які б підтверджували доставку матеріалів тощо, що підтверджують фактичну вартість та придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 » щебенево-піщаної суміші С-7, а також надання послуг з перевезення, під час виконання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » робіт згідно договорів № 196 від 12.12.2022, № 192 від 21.06.2023, № 328 від 09.10.2023;
-документи, які підтверджують походження та вартість придбання/виготовлення ПП « ІНФОРМАЦІЯ_13 » щебенево-піщаної суміші С-7, яка була поставлена ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в 2022-2023 роках.
Строк дії ухвали визначити до 24 червня 2024 року.
Роз`яснити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2024 |
Оприлюднено | 09.05.2024 |
Номер документу | 118866300 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні