Рішення
від 07.05.2024 по справі 200/149/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2024 року Справа№200/149/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шувалової Т.О., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Міністерства юстиції України, Державного реєстратора Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області Козирєвої Дани Олександрівни, Курахівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області, третя особа на стороні відповідачів - Селидівська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області про зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Міністерства юстиції України, Державного реєстратора Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області Козирєвої Дани Олександрівни, Курахівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області, третя особа на стороні відповідачів Селидівська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області, в якому просить суд:

- зобов`язати Міністерство юстиції України у своїх компетентних уповноважених особах щодо надання адміністративних послуг здійснити виправлення у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно виду спільної власності на спільну сумісну з тієї самої дати відповідної помилки чи правопорушення даної квартири та житла позивача за адресою: АДРЕСА_1 .

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у нього та двох співвласників перебувала у спільній сумісній власності квартира АДРЕСА_2 . На теперішній час співвласники померли. В Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно частка його квартири на теперішній час зазначена як спільна часткова власність, що, на думку позивача, є помилкою. Вважаючи, що Міністерство юстиції України через свої компетентні органи наділено повноваженнями щодо виправлення помилки, позивач звернувся із позовом до суду.

Відповідач Міністерство юстиції України заперечуючи проти позову, надав до суду відзив, в якому зазначив, що повноваження Мін`юсту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відносяться до повноважень контролюючого та методичного органу у цій сфері, жодна посадова особа Міністерства юстиції України не має повноважень на виконання реєстраційних дій у державному реєстрі на нерухоме майно, зокрема скасування запису про право власності щодо об`єкта нерухомого майна.

Згідно з частиною другою статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 року №1952-IVу у разі допущення технічної помилки (граматичної, арифметичної чи іншої помилки) під час внесення відомостей про речові права, обтяження речових прав до Державного реєстру прав державний реєстратор самостійно виправляє таку помилку, за умови що документи за результатом розгляду заяви заявнику не видавалися. У разі якщо допущена технічна помилка, виявлена після отримання заявником документів за результатом розгляду заяви, така помилка виправляється державним реєстратором виключно на підставі заяви особи, відомості про речові права, обтяження речових прав якої містять таку помилку, а також у випадку, передбаченому підпунктом «в» пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, -

посадовою особою Міністерства юстиції України чи його територіальних органів. Тобто, Міністерство юстиції України наділено правом виправити технічну помилку (граматичну, арифметичну чи іншу помилку), допущену державним реєстратором, лише як наслідок задоволення скарги, яка надійшла в порядку передбаченому статті 37 Закону №1952-IV.

Крім того, відповідач зауважує, що у разі якщо допущена технічна помилка впливає на права третіх осіб, така помилка виправляється державним реєстратором виключно на підставі судового рішення.

Також відповідач зазначає, що ОСОБА_1 не звертався до Міністерства юстиції України або його територіальних органів зі скаргою в порядку статті 37 Закону №1952-IV, тому Мін`юст не є органом, який порушив права, свободи або інтереси ОСОБА_1 та не є суб`єктом вирішення питання поновлення прав, свобод та інтересів позивача. На підставі викладеного відповідач просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідачі - Державний реєстратор Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області ОСОБА_2 та Курахівська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області у встановлений судом строк правом на подання відзиву не скористались. Ухвала про залучення у справі співвідповідачів від 07 березня 2024 року доставлена до електронного кабінету відповідача 07 березня 2024 року о 17 год 44 хв та направлена засобами електронної пошти.

Третя особа на стороні відповідачів - Селидівська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області пояснення щодо позову або відзиву до суду не надала.

Положеннями частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 січня 2024 року позову наяву залишено без руху.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 02 лютого 2024 року позов прийнято до провадження, призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та визначено відповідачу строк для подання відзиву на позов.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07 березня 2024 року залучено до участі у справі: в якості співвідповідачів - державного реєстратора Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області Козирєву Дану Олександрівну та Курахівську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області; в якості третьої особи на стороні відповідачів - Селидівську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області. Вирішено розгляд справи розпочати спочатку та здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення на нього, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , є інвалідом 2 групи, що підтверджується пенсійним посвідченням серії НОМЕР_2 .

Відповідно до свідоцтва про право власності на житло від 07.03.2000 № 1396 квартира за адресою: АДРЕСА_3 на праві приватної (сумісної або часткової) власності належить ОСОБА_3 та членам його родини: ОСОБА_4 , ОСОБА_1 .

Згідно із довідкою Комунального підприємства «Селидівське бюро технічної інвентаризації» від 14.12.2019 № 312 квартира за адресою: АДРЕСА_3 рахувалася за ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 відповідно до свідоцтва про право власності на житло, виданого на підставі розпорядження СП ДХК «Селидіввугілля» від 07.03.2000 за № 15431, зареєстроване у Селидівському БТІ 09.03.2000 за р. № 1396.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.02.2020 № 198834089, 1/3 частка квартири АДРЕСА_2 належить ОСОБА_1 на праві спільної часткової власності.

Як встановлено матеріалами справи позивач звернувся до Курахівської міської військової адміністрації Покровського району із заявою від 30.11.2022 про виправлення помилки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Курахівська міська військова адміністрація Покровського району у відповідь на заяву позивача надіслала листа від 07.02.2023 № 05-16/Ч-194/МВА в якому повідомила про відсутність можливості вчинення реєстраційних дій з виправлення описки в Державному реєстрі прав, у зв`язку з відсутністю доступу до Єдиних та Державних реєстрів, власних інформаційно-телекомунікаційних систем через запровадження в України правового режиму воєнного стану.

Позивач звернувся із позовом до суду з позовом до Міністерства юстиції України про зобов`язання внести коригування до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для виправлення помилки, яка утворилась під час реєстрації відповідного об`єкта нерухомого майна.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Повноваження, основні завдання і порядок діяльності Міністерства юстиції України врегульовано Положенням про Міністерство юстиції України від 02.07.2014 року № 228 (далі за текстом Положення). Міністерство юстиції України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Міністерство юстиції України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції.

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 року №1952-IV (далі - Закон №1952-IV), регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №1952-IV, державній реєстрації прав підлягає, зокрема: право власності.

Відповідно до Закону № 1952-IV Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 1 Закону № 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Положеннями частини першої статті 6 Закону № 1952IV визначена організаційна система державної реєстрації прав, до якої входять:

1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;

2) суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;

3) державні реєстратори прав на нерухоме майно.

Відповідно до статті 7 Закону № 1952IV Міністерство юстиції України здійснює наступні повноваження у сфері державної реєстрації прав:

1) забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав;

2) здійснює нормативно-правове регулювання у сфері державної реєстрації прав;

3) забезпечує створення та функціонування Державного реєстру прав, є його держателем;

4) організовує роботу, пов`язану із забезпеченням діяльності з державної реєстрації прав;

5) здійснює контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав, у тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до цього Закону та приймає обов`язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом;

6) забезпечує доступ до Державного реєстру прав державних реєстраторів, суб`єктів державної реєстрації прав, визначених цим Законом, інших суб`єктів, право доступу яких визначено цим Законом, та приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Законом;

7) розглядає скарги на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб`єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України та приймає обов`язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом;

8) складає протоколи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення;

9) організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів;

9-1) надає узагальнені роз`яснення щодо застосування законодавства з питань державної реєстрації прав;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

З аналізу вищенаведених нормативно правових актів вбачається, що повноваження Мін`юсту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відносяться до повноважень контролюючого та методичного органу у цій сфері.

Разом з цим, до повноважень Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації, віднесено, зокрема, розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України та прийняття обов`язкових до виконання рішень, передбачених цим Законом.

Відповідно до частини шостої статті 37 Закону №1952-IV за результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про:

1) відмову у задоволенні скарги;

2) задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про:

а) скасування рішення про державну реєстрацію прав, скасування рішення територіального органу Міністерства юстиції України, прийнятого за результатами розгляду скарги; б) скасування рішення про зупинення державної реєстрації прав, про зупинення розгляду заяви або про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав;

в) виправлення помилки, допущеної державним реєстратором;

в-1) усунення порушень, допущених державним реєстратором, з визначенням строків для виконання наказу;

г) тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав;

ґ) анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав;

е) притягнення до дисциплінарної відповідальності посадової особи територіального органу Міністерства юстиції України;

є) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Згідно з частиною другою статті 26 Закону у разі допущення технічної помилки (граматичної, арифметичної чи іншої помилки) під час внесення відомостей про речові права, обтяження речових прав до Державного реєстру прав державний реєстратор самостійно виправляє таку помилку, за умови що документи за результатом розгляду заяви заявнику не видавалися.

У разі якщо допущена технічна помилка, виявлена після отримання заявником документів за результатом розгляду заяви, така помилка виправляється державним реєстратором виключно на підставі заяви особи, відомості про речові права, обтяження речових прав якої містять таку помилку, а також у випадку, передбаченому підпунктом "в" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, - посадовою особою Міністерства юстиції України чи його територіальних органів.

Крім того, у разі якщо допущена технічна помилка впливає на права третіх осіб, така помилка виправляється державним реєстратором виключно на підставі судового рішення.

З викладеного вище вбачається, що Міністерство юстиції України наділено правом виправити технічну помилку (граматичну, арифметичну чи іншу помилку), допущену державним реєстратором, лише як наслідок задоволення скарги, яка надійшла в порядку передбаченому статті 37 Закону №1952-IV.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач не звертався до Міністерства юстиції України або його територіальних органів зі скаргою в порядку статті 37 Закону №1952-IV. Тобто між позивачем та Міністерством юстиції України не виникало правовідносин. Відповідно Міністерство юстиції України не є суб`єктом владних повноважень, рішенням, дією чи бездіяльністю якого порушені права, свободи або законні інтереси ОСОБА_1 .

Крім цього, відповідно до Закону № 1952-IV державним реєстратором є:

1) громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав;

2) нотаріус;

3) державний, приватний виконавець - у разі накладення/зняття таким виконавцем арешту на нерухоме майно під час примусового виконання рішень відповідно до закону.

Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Втручання, крім випадків, передбачених цим Законом, будь-яких органів влади, їх посадових осіб, юридичних осіб, громадян та їх об`єднань у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Тобто, виправлення будь-яких відомостей в Державному реєстрі речових прав за рішенням суду можливе державним реєстратором або нотаріусом, який відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» як спеціальний суб`єкт здійснює функції державного реєстратора.

Для повного та всебічного розгляду справи суд залучив у якості співвідповідача державного реєстратора Селидівську міську військової адміністрації Покровського району Донецької області який проводив державну реєстрацію майна позивача.

Разом з цим, під час встановлення обставин справи судом встановлено, що позивач не звертався із заявою про виправлення помилки до державного реєстратора Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області, як до суб`єкта, який проводив державну реєстрацію майна позивача та наділений повноваженнями щодо здійснення реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав.

За таких обставин суд доходить висновку про відсутність порушення прав позивача від рішень, дій чи бездіяльності державного реєстратора Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області.

Суд залучив у якості співвідповідача Курахівську міську військову адміністрацію Покровського району яка надавала відповідь позивачу листом від 07.02.2023 № 05-16/Ч-194/МВА щодо неможивості виправити описку в Реєстрі речових прав на майно у зв`язку із відсутністю доступу до реєстрів через військовий стан.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Строк дії воєнного стану в Україні продовжувався Указами Президента України: від 14.03.2022 № 133/2022, від 18.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, від 12.08.2022 № 573/2022, від 07.11.2022 № 757/2022, від 06.02.2023 № 58/2023, від 1 травня 2023 року № 254/2023, від 26 липня 2023 року № 451/2023, від 5 лютого 2024 року №49/2024. Станом на теперішній час воєнний стан в Україні триває.

Відповідно до підпункту 1 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 209 "Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану" (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), установлено, що протягом дії воєнного стану припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, перелік яких затверджується Міністерством юстиції. Міністерством юстиції може передбачатися обмежений (обумовлений) доступ користувачів до окремих реєстрів в межах певних адміністративно-територіальних одиниць.

Згідно із підпунктом 2 пункту 1-2 постанови Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 209 в межах адміністративно-територіальних одиниць, що не включені до затвердженого Міністерством юстиції переліку, доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, забезпечується з урахуванням зумовлених умовами воєнного стану технічних характеристик (можливостей).

На виконання вищевказаної постанови, Міністерство юстиції України наказом від 18.05.2022 року №1992/5 (який був чинний на час спірний правовідносин) внесло зміни до Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 01 квітня 2022 року № 1307/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2022 року за N 386/37722.

Згідно із Переліком адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану було припинено доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, зокрема, в Донецькій області:

-Бахмутський район (крім міст Бахмут, Світлодарськ, Соледар, Торецьк, Часів Яр);

-Волноваський район;

-Горлівський район;

-Донецький район;

-Кальміуський район;

-Краматорський район (крім міст Костянтинівка, Краматорськ, Слов`янськ, смт Олександрівка);

-Маріупольський район;

-Покровський район (крім міст Добропілля, Красногорівка, Курахове, Новогродівка, Покровськ, Селидове).

Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства юстиції України від 18.05.2022 року №1992/5 установлено, що в межах населених пунктів Донецької області, де доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, не припиняється, доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно забезпечується виключно в режимі перегляду відомостей / інформації, що міститься в цих реєстрах, та надання таких відомостей / інформації за зверненнями фізичних та юридичних осіб.

Тобто, з урахуванням пункту 2 наказу Міністерства юстиції України від 18.05.2022 року №1992/5, на час спірних правовідносин, доступ користувачів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у місті Курахове Донецької області забезпечувався виключно в режимі перегляду відомостей / інформації, що міститься в цих реєстрах, та надання таких відомостей / інформації за зверненнями фізичних та юридичних осіб.

Таким чином, Курахівська міська військова адміністрація Покровського району надаючи позивачу відповідь листом від 07.02.2023 № 05-16/Ч-194/МВА про відсутність можливості вчинення реєстраційних дій з виправлення описки в Державному реєстрі прав, у зв`язку з відсутністю доступу до Єдиних та Державних реєстрів, власних інформаційно-телекомунікаційних систем, через запровадження в України правового режиму воєнного стану, діяла в межах повноважень.

Суд звертає увагу позивача, що порядок виправлення помилок в Державному реєстрі речових прав врегульовано в нормативно - правових актах, про що судом зазначено вище, тому позивач не позбавлений можливості звернутися із заявою про виправлення помилки до державного реєстратора який проводив реєстрацію речових прав на майно або звернутися із скаргою до Міністерства юстиції України в порядку визначеному Законом.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси (частина перша статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України)

Право на захист - це самостійне суб`єктивне право, яке з`являється у володільця регулятивного права лише в момент порушення чи оскарження останнього.

Разом з цим, завданням адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи в публічно-правових відносинах. При цьому захист прав, свобод та інтересів осіб передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.

З огляду на викладене вище, суд доходить висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню у зв`язку із відсутністю порушених прав позивача з боку відповідачів.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» позивач звільнений від сплати судового збору. Таким чином, підстави для розподілу судових витрат зі сплати судового збору відсутні.

Керуючись статтями 9,14,73,74,75,76,77,78,90,143,242-246,250,255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Міністерства юстиції України (місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622), Державного реєстратора Селидівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області Козирєвої Дани Олександрівни (місцезнаходження: 85400, Донецька область, Покровський район, м. Селидове, вул. Європейська, 8), Курахівської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області (місцезнаходження: 85612, Донецька область, Покровський район,м. Курахове,пр-т Миру,буд. 4, код ЄДРПОУ 44907766), третя особа на стороні відповідачів Селидівська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області (місцезнаходження: 85400, Донецька область, Покровський район, м. Селидове, вул. Європейська, 8, код ЄДРПОУ: 44899730) про зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 07 травня 2024 року.

Суддя Т.О. Шувалова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу118869993
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —200/149/24

Рішення від 07.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні