Рішення
від 07.05.2024 по справі 320/4421/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2024 року № 320/4421/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Парненко В.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Агродар" до Державної податкової служби України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - Головне управління ДПС у Запорізькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

26.01.2024 до Київського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Агродар" із позовом до Державної податкової служби України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - Головне управління ДПС у Запорізькій області, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 28.09.2023 № 28883/6/99-00-06-02-01-06 Державної податкової служби України, щодо можливості своєчасного виконання платником податків - ТОВ «Агродар» свого податкового обов`язку;

- зобов`язати Державну податкову службу України повторно розглянути заяву ТОВ «Агродар» про неможливість сплати податків, датовану 29.09.2022 за вих. № 17 на підставі пункту 1 розділу 11 Наказу Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов?язку від 28.09.2023, яким щодо ТОВ «Агродар» встановлено можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов?язку, прийняте ГУ ДПС у Запорізькій області, яке залишено без змін ДПС України всупереч положенням Наказу Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за №967/38303, «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження», порушує права позивача, як платника податків, передбачені підпунктом 69.1. пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, є незаконним і необґрунтованим, оскільки до податкового органу були подані усі необхідні документи та дані для прийняття рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду справа №320/4421/24 передана 31.01.2024 до розгляду судді Парненко В.С.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.02.2024 р. адміністративну справу №320/4421/24 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

28.02.2024 до Київського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечує проти вимог адміністративного позову, оскільки вважає правомірним оскаржуване рішення.

Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).

Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

До Головного управління ДПС у Запорізькій області надійшла заява ТОВ "АГРОДАР" від 29.09.2022 №17 (вх. ГУ ДПС у Запорізькій області від 29.09.2022 року вх №38544/6) та копії документів про підтвердження неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

У вказаній заяві позивач повідомив податковий орган, що у зв?язку із розташуванням підприємства на території населеного пункту с. Воскресенка, Пологівського району, Запорізької обл., яке входить до складу Воскресенської сільської територіальної громади Запорізької області UA23100050000041545, та яка є тимчасово окупованою збройними формуваннями російської федерації (п. 1 р. ІІ Наказу Мінфіну №225 від 29.07.2022) відсутня можливість здійснення господарської діяльності та отримання прибутку, неможливо використати чи вивезти документи, комп?ютерне та інше обладнання внаслідок терористичних дій спричинених військовою агресією російської федерації, а отже немає об?єктивної можливості в повній мірі виконувати свої податкові зобов?язання з 24.02.2022 до моменту звільнення тимчасово окупованої території, відновлення енергопостачання та інтернет-ресурсу.

Станом на 29.09.2022 здійснення діяльності неможливе, оскільки на території, де розмішені виробничі потужності та офісні приміщення, ведуться воєнні (бойові) дії, відсутнє енергопостачання та не надаються телекомунікаційні послуги.

Перелік податкових обов?язків, які не мав / не має можливості виконати платник податків:

1.Подання декларацій з податку на додаткову вартість за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2022 року і наступні податкові періоди 2022 року.

Причина: У зв?язку з тим, що відсутній доступ до комп?ютерного обладнання для ведення бухгалтерського обліку та бухгалтерських документів за січень - березень 2022 року, підприємство не має можливості достовірно та правильно обчислити податкові зобов?язання з ПДВ. Внаслідок цього не має можливості сформувати декларації з ПДВ з достовірними відомостями.

2. Подання декларації з екологічного податку за 1 квартал 2022 року, 2 квартал 2022 року і наступні податкові періоди 2022 року.

Причина: У зв?язку з тим, що відсутній доступ до комп?ютерного обладнання для ведення бухгалтерського обліку та бухгалтерських документів за січень - березень 2022 року, неможливо розрахувати фактичні обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, що розташовані на території, які є повністю захоплені озброєними військами Російської Федерації.

3. Реєстрація податкових накладних за період з лютого по вересень 2022 року.

Причина: У зв?язку з тим, що відсутній доступ до комп?ютерного обладнання для ведення бухгалтерського обліку та бухгалтерських документів за січень - березень 2022 року, підприємство не має можливості достовірно та правильно обчислити податкові зобов?язання з ПДВ та сформувати відповідні податкові накладні для подальшої їх реєстрації в ЄРПН.

4.Сплата в бюджет узгоджених податкових зобов`язань: - з орендної плати з юридичних осіб за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; - з ПДВ - за лютий. березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; - з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 1 квартал 2022, за 2 квартал 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; - з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків - за 1 квартал 2022, за 2 квартал 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; з екологічного податку - за 1 квартал 2022, за 2 квартал 2022 і наступні податкові періоди 2022 рок).

Причина: У зв?язку з тим, що відсутній доступ до комп?ютерного обладнання для ведення бухгалтерського обліку та бухгалтерських документів за січень - березень 2022 року, підприємство не має можливості достовірно та правильно обчислити суми податків, що підлягають сплати до бюджету.

5. Проходження аудиту фінансової звітності за 2021 рік за міжнародними стандартами.

Причина: Неможливість надання документів за 2021 рік для проведення аудиту через відсутність доступу до таких документів. Бухгалтерська документація за 2020р., 2021р. та перший квартал 2022 року зберігались за адресою АДРЕСА_1 , де на теперішній час перебувають окупаційні війська Російської Федерації.

Головним управлінням було розглянуто заяву платника та відповідні підтверджуючі документи від 29.09.2022 №17 (вх. ГУ ДПС у Запорізькій області від 29.09.2022 року x №38544/6) про неможливість виконання своїх податкових обов?язків та листа №13 від 04.11.2022 (вх. Головного управління від 04.11.2022 №42519/6) стосовно, яких прийнято рішення від 10.11.2022 №29009/6/08-01-04-05-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов??язку.

Не погоджуючись з рішенням від 10.11.2022 №29009/6/08-01-04-05-03 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов?язку ГУ ДПС у Запорізькій області за вих. №20 від 30.11.2022 року ТОВ "АГРОДАР" подало скаргу до ДПС України, яку 28.09.2023 року за вих. №28883/6/99- 00-06-02-01-06 залишено без задоволення.

З метою захисту свого права позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ).

Згідно зі змісту ст. 16 ПКУ платник податків зобов?язаний, зокрема: - вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; - подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, деклараці, звітність та інші документи, пов?язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; - сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; - подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв?язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб?єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку);- подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; - забезпечувати збереження документів, пов?язаних з виконанням податкового обов?язку, протягом строків, установлених цим Кодексом.

Відповідно до положення ст. 36 ПКУ податковим обов?язком визнається обов?язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов?язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов?язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов?язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Виконання податкового обов?язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов?язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

У зв?язку із розпочатою військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-1Х, який у подальшому продовжувався. Зокрема, Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 №2738-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Отже, в Україні діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 №389-VIII.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) зазначено, установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Відповідно до положень п. 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов?язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №375, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України затверджені:

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України;

Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов?язок, у тому числі обов`язок податкового агента;

Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов?язок, у тому числі обов?язок податкового агента.

Згідно з п. 1, 2 розділу І "Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України", затвердженого 29.07.2022 наказом Міністерства фінансів України №225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за №967/38303 (далі "Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України"), Цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України (далі Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов?язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу ІІ Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо. Дія цього Порядку поширюється на платників податків фізичних осіб резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об?єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об?єктом оподаткування, та на яких покладено обов?язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов?язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Розділом ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків податкових обов?язків та спосіб інформування контролюючих органів передбачені підстави неможливості виконання платниками податків юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов?язків (у тому числі обов?язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп?ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп?ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп?ютерного або іншого обладнання, пов?язане з ризиком для життя чи здоров?я посадової особи платника податків або неможливе у зв?язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов?язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об?єктів оподаткування, або показників, підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/ знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

До платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов?язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов?язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов?язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов?язок, у тому числі обов?язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов?язок, у тому числі обов?язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 (далі Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім?я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов?язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов?язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов?язки, або інформацію щодо обставин, пов?язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією російської федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями російської федерації; підписи платника податку фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов?язок, платники податків юридичні особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів).

Платники податків зобов?язані зберігати протягом строку давності, встановленого Кодексом, оригінали відповідних документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов?язані пред?явити оригінали документів, що підтверджують неможливість виконання податкового обов??язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення. Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225 затверджений Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов?язок, у тому числі обов`язок податкового агента:

1. Акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до вимог пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року №2030.

2. Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року №599).

3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, у разі викрадення основних засобів або руйнування/втрати майна.

4. Інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії російської федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року N 326.

5. Документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків).

6. Копія наказу підприємства про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення (за можливості).

7. Документ або повідомлення оператора поштового зв?язку вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв?язку та/або об?єктів поштового зв?язку на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації.

8. Документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв?язку із введенням воєнного стану.

9. Копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот (знімок екрану) платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету у зв?язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням у роботі системи авторизації банку. Надається разом із документом або повідомленням, зазначеним у пункті 8 цього Переліку.

10. Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв?язку з введенням воєнного стану.

11. Повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб?єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках.

12. Документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов?язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет- провайдера).

13. Документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об?єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває у податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій у бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо).

14. Документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна та примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий відповідним правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо).

15. Документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви.

16. Документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації (інформація про подання до контролюючого органу повідомлення згідно пункту 44.5 статті 44 глави 1 розділу ІІ Податкового кодексу України, повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України).

17. Подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Відповідно до Розділу III (Розгляд документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок) Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України визначено, що заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов?язків.

У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов?язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов?язку (далі Попереднє рішення) за формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов?язків.

Попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.

Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов?язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.

Додаткові документи (копії документів) обґрунтування / пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.

Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань/пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов?язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов?язків.

Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах.

Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов?язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв??язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов?язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов?язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов?язку (далі Рішення) за формою, що додається.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку.

У разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов?язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання.

Виходячи із системного аналізу положень Порядку №225 його затвердження обумовлено необхідністю підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов?язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, тощо.

Тобто, метою зазначеної процедури є убезпечення платників податків, які постраждали від збройної агресії російської федерації від негативних наслідків у зв?язку із об?єктивною неможливістю виконати свої податкові обов?язки щодо своєчасного подання звітності, сплати податків, тощо.

Як було встановлено судом під час судового розгляду справи, до Головного управління надійшла заява ТОВ "АГРОДАР" від 29.09.2022 №17 (вх. Головного управління від 29.09.2022 року вх №38544/6) та копії документів про підтвердження неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України а, саме:

« 1. Подання декларацій з податку на додану вартість за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2022 року і наступні податкові періоди 2022 року;

2. Подання декларації з екологічного податку за 1 квартал 2022 року, 2 квартал 2022 року і наступні податкові періоди 2022 року;

3. Реєстрація податкових накладних за період з лютого по вересень 2022 року;

4. Сплата в бюджет узгоджених податкових зобов`язань: - з орендної плати з юридичних осіб за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; - з ПДВ - за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; - з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 1 квартал 2022, за 2 квартал 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; - з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків - за 1 квартал 2022, за 2 квартал 2022 і наступні податкові періоди 2022 року; з екологічного податку - за 1 квартал 2022, за 2 квартал 2022 і наступні податкові періоди 2022 року.

5. Проходження аудиту фінансової звітності за 2021 рік за міжнародними стандартами».

Відсутність можливості виконання платником податкових зобов?язань, згідно з заявою, пов`язано з наступними причинами:

1. Втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп?ютерного та іншого внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації (підпункт 1 пункту 1 частини 2 Порядку).

2. Неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнає внаслідок введення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації (підпункт 2 пункту 1 частини 2 Порядку).

3. Використання чи вивезення документів, комп?ютерного або іншого обладнання ризиком для життя чи здоров?я посадової особи платника податків або неможливе у зв?язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень (підпункт 3 пункту 1 частини 2 Порядку).

4. Перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, яких (які) знаходяться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації (підпункт 6 пункту 1 частини 2 Порядку).

До заяви ТОВ "АГРОДАР" надано засвідчені копії документів, а саме:

1. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 22.08.2022р. щодо кримінального провадження №12022082320000635, виданий Пологівським районним відділом поліції Головного управління Національної поліції України в Запорізькій області;

2. Талон-повідомлення єдиного обліку №16426 про прийняття і реєстрацію заяви про кримінальне правопорушення та іншу подію від 20.09.2022р.;

3. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань 20.09.2022р. щодо кримінального провадження №12022082320000784, виданий Пологівським районним управлінням поліції Головного управління Національної поліції в Запорізькій області;

4. Копії наказу про призупинення дії трудових договорів з працівниками ТОВ «Агродар» №15 від 25.03.2022р.;

5. «Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)», затверджений Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №75 від 25.04.2022 року (з наступними змінами);

6. Повідомлення оператора поштового зв?язку про призупинення функціонування оператора поштового зв?язку за податковою адресою ТОВ «Агродар» - Запорізька обл., Пологівський р-н., с. Воскресенка, вул. Коцюбинського 39.

З метою всебічного аналізу підстав, що зумовили платника до подання заяви про неможливість виконання ним податкового обов?язку та з метою прийняття обґрунтованого рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання Заявником свого податкового обов?язку, керуючись абз.2 п. 1 розділу III Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303, Головним управлінням 19.10.2022 року прийнято Попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 27063/6/08-01-04-05-03, в якому Заявнику запропоновано надати документи, які встановлюють причинно-наслідковий зв?язок між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника, та підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов?язок, у тому числі обов?язок податкового агента, згідно з переліком документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303, які не були додані до заяви.

Попереднє рішення було направлено до Електронного кабінету платника 19.10.2022р.

Листом за №13 від 04.11.2022 (вх. Головного управління від 04.11.2022 №42519/6) підприємством додатково надано копію довідки Центру проектування та технічної інвентаризації від 03.11.2022р. №03.11/1 щодо неможливості провести технічну інвентаризацію та встановити актуальний стан нерухомого майна на території Воскресенської територіальної громади Пологівського району Запорізької області.

З урахуванням наданих документів та інформаційних баз даних встановлено:

Податкова адреса підприємства: 70624, Запорізька область, Пологівський район р-н, с.Воскресенка, вул. Коцюбинського, буд. 39.

ТОВ "АГРОДАР" не подавалось до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів згідно пункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

В інформаційній системі відсутнє повідомлення платника за формою 20-ОПП про наявність у нього об?єктів оподаткування або об?єктів, пов?язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, у тому числі розташованих в с.Воскресенка Пологівського району Запорізької області.

Відповідно до аналізу даних ЄРПН, після 24.02.2022 р. ТОВ "АГРОДАР" здійснювало операції з постачання товарів (послуг), а саме: у березні 2022 року платником реалізовано покупцю ТОВ "ПОЛЕТЕХНІКА" добриво азотно-фосфорне на загальну суму 533 200,00 грн., у т.ч. ПДВ 88 866,67 грн. Дата виписки податкової накладної - 24.03.2022р, дата реєстрації в ЄРПН - 31.08.2022р. Реєстрація податкової накладної здійснена з електронної адреси cabinet@sfs.gov.ua#1.

У лютому 28.02.2022 року ТОВ "АГРОДАР" придбало у ТОВ "НОБЕЛЬ АГРОХІМ+" послугу з номенклатурою «дезінсекція і дератизація» на загальну суму 7700,00 грн. у т.ч. ПДВ 1 283,33 грн.

За період після 24.02.2022р. податкова звітність не надавалась.

Остання податкова звітність подана:

17.02.2022р. (Податкова декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки);

18.02.2022 р. (податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2022р.);

20.02.2022р. (відомості про наявність земельних ділянок, Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи, Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва).

Враховуючи вищенаведене, під час розгляду інформації та наданих документів не встановлено причинно-наслідковий зв?язок між зазначеними в ній обставинами та безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та неможливістю виконання ним податкового обов?язку щодо подання звітності, сплати податків і зборів та реєстрації податкових накладних. ТОВ "АГРОДАР" згідно даних з ЄРПН здійснювало господарську діяльність після 24.02.2022 року. Реєстрація податкових накладних в ЄРПН вказує на можливість виконання податкового обов?язку щодо подання податкової звітності.

Платником не надано документи, які підтверджують неможливість виконувати ним податкового обов`язку.

Відсутні документи, що підтверджують неможливість реєструвати податкові накладні, подавати звітність, а саме:

- повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб?єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер (Viber, Telegram тощо) і мобільних додатках;

- документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг глобальної мережі Інтернет, пов?язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет- провайдера).

Також, відсутні документи, що підтверджують неможливість сплати податків, а саме:

- документи, що підтверджують відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписки з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків) - не надано залишки на банківських рахунках ТОВ «АГРОДАР» на дату виникнення боргу;

- документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів та/або платіжних систем у зв?язку із введенням воєнного стану; - Документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь Казначейства у зв?язку з введенням воєнного стану.

Одночасно, платник може скористатися правом, передбаченим абзацем 2 пункту 6 розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов?язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225, а саме:

платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які виконували податкові обов?язки, але у зв?язку із військовою агресією російської федерації втратили можливість виконувати податкові обов?язки, вживають заходи, передбачені пунктом 3 цього розділу, у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення можливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов?язків.

При цьому, платнику у Попередньому рішенні від 19.10.2022 року №27063/6/08-01-04- 05-03 запропоновано надати зазначені документи.

Враховуючи зазначене, за результатами розгляду заяви, інформації та документів, які були надано підприємством, аналізу інформаційних баз ДПС встановлено можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов?язку.

Здійснення підприємством операцій з реєстрації податкових накладних в ЄРПН з березня 2022р. та наявність звітності вказує на можливість виконання платником податкового обов?язку щодо подання податкової звітності.

Відсутність частини первинних документів у підприємства, не має вплив на своєчасність сплати податкових зобов?язань самостійно задекларованих платником податків та на подальше здійснення господарської діяльності.

Банківські виписки про залишки на банківських рахунках надані Товариством станом на період з 24.02.2022 по 29.09.2022 не надавалися, що не дає змоги відстежити ймовірний рух грошових коштів, унеможливлює аналіз та не підтверджує реальність відсутності залишків грошових коштів на банківських рахунках.

Відсутність частини первинних документів у підприємства, не має вплив на своєчасність сплати податкових зобов?язань самостійно задекларованих платником податків та на подальше здійснення господарської діяльності.

Отже одна лише підстава перебування на окупованій території як зазначає позивач не є підставою для прийняття рішення щодо неможливості виконання свого податкового обовязку, а виходячи із системного аналізу положень Порядку №225 ГУ ДПС приймають відповідні рішення тобто з надання інших підтверджуючих документів, банківських виписок та інших відповідних до Порядку підстав.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у складі Колегії суддів Касаційного адміністративного суду в своїй Постанові від 04.10.2023 справа №160/19575/22.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що з дослідження форми рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, яка є додатком до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених в підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (пункт 1 розділу III), вбачається, що контролюючим орган може прийняти лише два рішення:

1)щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку;

2)щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Суд зазначає, що форма рішення не передбачає можливості внесення до нього переліку податкових обов`язків, які може/не може виконувати платник податків.

А тому, відповідне рішення приймається в цілому щодо можливості чи не можливості виконання платником податків податкових обов`язків.

При цьому, суд звертає увагу на те, що прийняття рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку жодним чином не звільняє платника податків від виконання покладених на нього податкових обов`язків, оскільки відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, платник податків у будь-якому випадку зобов`язаний буде виконати податкові обов`язки протягом 6-ти місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Також, суд зазначає, що прийняття рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку жодним чином не перешкоджає такому платнику податків за наявності відповідної можливості виконувати ті податкові обов`язки, які є можливість виконувати виходячи із ситуації, що склалася в Україні, проте звільняє від відповідальності за несвоєчасне виконання інших обов`язків, що на даний час не можуть бути виконанні з об`єктивних причин.

Суд акцентує увагу, що серед наданих позивачем доказів на підтвердження своєї правової позиції відсутні пояснення обґрунтувань підстав ненадання податковому органу запитуваних останнім документів з метою прийняття позитивного для підприємства рішення.

За наведених обставин у сукупності, суд дійшов висновку, що підстави, зазначені у заяві позивачем не відповідають підставам неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов?язків, що встановлені підпунктами 1 - 7 пункту 1 розділу ІІ Наказу №225, а відтак підстави для скасування оскаржуваного рішення відсутні.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Так у пункті 23 Рішення у справі «Проніна проти України» від 18 липня 2006 року, Європейський суд з прав людини зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

За приписами статті 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За наведених обставин у сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.

У відповідності до положень ст. 139 КАС України, розподіл судових витрат, за наслідками розгляду даної справи, не здійснюється.

Керуючись статтями 2-10, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Агродар" до Державної податкової служби України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору - Головне управління ДПС у Запорізькій області провизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Парненко В.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу118870792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —320/4421/24

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 02.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 07.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні