Рішення
від 19.11.2007 по справі 26/333-07-6859
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

26/333-07-6859

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"19" листопада 2007 р.Справа  № 26/333-07-6859

За позовом :  Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-промышленная компания "Николаевоблтопливо"

до відповідача : Державного підприємства  Одеська залізниця

до відповідача :  ЗАТ ЦОФ „Донецька”

про стягнення 6753 грн.16 коп.

Суддя Никифорчук М.І.

за участю представників :

від позивача : Шевченко Г.А. за довіреністю;

від відповідача :  Тіхонова Г.І., Кіташевський Д.А. за  довіреністю;

від відповідача : не з'явився;

Суть спору : позивачем заявлена вимога про стягнення з відповідачів вартості нестачі вугілля.

  

Представник позивача вимоги підтримує.  

Представник залізниці  вимоги не визнає повністю, просить у позову відмовити, про що  зазначив у відзиву на позов.

Представник  ЗАТ ЦОФ „Донецька” в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином, в порядку ст. 64 ГПК України, про час та місце розглядання справи, причини неявки не повідомив, тому справа розглядається згідно вимог ст. 75 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників позивача та  залізниці, господарський суд, -          

у с т а н о в и в :

По залізничній накладній № 48582822 від 20.01.2007 р., яка є договором перевезення вантажу згідно ст. 6 Статуту залізниць України, у вагоні  №  67673962                ЗАТ ЦОФ „Донецька” на адресу   ТОВ ТПК ”Николаевоблтопливо”   відвантажено  вугілля  у вологому стані  вагою 70 000 кг.

12 січня 2007 р.  на станції Знаменка, Одеської залізниці, проведене переваження вугілля,  в результаті  якого,  при  огляді  вагону  на поверхні вантажу   виявлено  поглиблення у вугіллі.

У зв'язку  з  виявленими  поглибленнями,  12 січня 2007 р.  на  вказаній станції  складені акти  загальної форми №№ 485 та 488, відповідно  яких над  4 люком справа по ходу поїзду є поглиблення довжиною  1500 мм, шириною 1000мм, глибиною 300мм; над 5, 6 люками довжиною  1500 мм,  шириною 1000 мм ,глибиною 150мм. Над 4 люком зліва по ходу є поглиблення  довжиною  1500 мм , шириною 1000 мм, глибиною 350 мм; над 5, 6 люками довжиною 2000мм, шириною 1000мм,  глибиною 200 мм. Над 1-ми люками по ходу є поглиблення  довжиною  1500мм на  всю ширину  вагону  глибиною  300мм;  над 2,3 люками по ходу є поглиблення  довжиною 1500мм на всю ширину вагону,  глибиною 200мм: над 7-ми люками по ходу  є поглиблення  довжиною  1500мм на  всю ширину вагону  глибиною 300мм. Течі вантажу немає. Двері і люка щільно закриті. Каток не застосовувався. Захисне  маркірування   відсутнє. Об'єм  кузову  85 куб.м.

У зв'язку з виявленими поглибленнями у вагоні,  12 січня 2007 р. на підставі  вказаних  актів  загальної форми складений комерційний акт АЭ № 878674/24/1, відповідно до якого вказаний  вагон  у технічному стані  є  справним та на підставі  вищевказаних актів загальної  форми   зафіксовані  поглиблення та виявлена  нестача вантажу вагою  13800 кг.

Крім того,  технічний  стан  вагону  підтверджується  також і актом 14  про технічний стан вагону ( контейнера)  від 12 січня 2007 р., відповідно до якого  вказаний вагон є технічно  справним  та втрата  вантажу неможлива.

Згідно  вимог ст. 110 Статуту Залізниць,  залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу.

Відповідно до п. „а” ст. 111 Статуту, залізниця звільняється від відповідальності за недостачу вантажу за умови надходження його у непошкодженому вагоні з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.

Відповідно до п. „г” ст. 111 Статуту, залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли: недостача вантажу не перевищує норм природної втрати і граничного розходження визначення маси.

Наявність вказаних поглиблень на  вугіллі ( вантажу), на думку суду, і  є ознаками втрати (незбереження) вантажу під час його перевезення.  

Згідно п.27 Правил видачі вантажів (до ст. 35, 42, 46, 47, 48, 52, 53 Статуту), затверджених  наказом Міністерство транспорту України N 644 від 21.11.2000р., зареєстровано в Міністерстві   юстиції України 24 листопада 2000 р.  за N 862/5083. - 27. Вантаж  вважається  доставленим без утрати,  якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та  масою,  визначеною на станції призначення,  не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

При видачі  вантажів,  маса  яких  унаслідок  їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: 2% маси, зазначеної в перевізних документах:      вантажі  рідкі  або  здані  до  перевезення  в  сирому (свіжому) або у вологому стані.

Відповідно до  ст. 43 ГПК України, господарський   суд   оцінює   докази   за  своїм  внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді  в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Аналізуючи  вказаний  пункт правил, суд  вважає, що   зазначений  розмір норми нестачі -2%, поширюється на  вантаж, що  зданий  до  перевезення  у вологому стані.

Вказаний вантаж,   згідно  вказаній залізничній  накладній,  завантажений у  вказаний вагон у вологому стані, отже,   на думку суду,   до цього вантажу можливо  застосувати   норму недостачі - 2%.

          З цих підстав суд приймає до уваги  відзив  залізниці із зазначеною  в ньому розрахунку суми нестачі, яка складає  5855,28 грн., оскільки  він  відповідає  вказаному   п.27 Правил  видачі  вантажів.

З  цих  же підстав суд відхиляє  пояснення  позивача,  викладені  у листі  від 12.11.2007 р. на виконання ухвали суду  від 22.10.2007 р., відповідно до якого позивачем зазначено  норма нестачі 1%, та  вугілля зазначено  як  мінеральне паливо.

           Згідно вимог ст. 113 Статуту, - за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди,  якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин.

Згідно ч.1 ст. 924 ЦК України,   перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з  моменту  прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе,  що  втрата,  нестача,  псування  або  пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало.

Згідно частини 2 цієї ж статті, перевізник відповідає за  втрату,  нестачу,  псування  або пошкодження  прийнятих  до  перевезення вантажу,  багажу,  пошти у розмірі фактичної шкоди,  якщо не доведе,  що це сталося не з його вини.

Згідно вимог ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини на які  вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

З вищеприведеного, на думку суду,  випливає,  що оскільки вантаж прибув у технічно справному вагоні, але  є ознаки  втрати  вантажу  під  час  перевезення                             ( поглиблення у вантажу),  то  шкода, у даному випадку,  заподіяна  з  вини залізниці, яка не забезпечила  схоронність  вантажу. Отже вартість нестачі вантажу слід стягнути із залізниці.

Разом з тим, враховуючи  норму природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто,  про що зазначено вище, суд вважає, що стягнення слід здійснити з  урахуванням  вказаної  норми нестачі.

З урахуванням викладеного,  суд вважає, що відповідач ЗАТ ЦЗФ „Донецька”  підлягає звільненню  від  цивільної  відповідальності.

  

Керуючись статтями 44, 49, 82 –84  Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов –задовольнити частково.

Стягнути з Одеської залізниці ( 65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19;                 р/р 26003000001 в Одеській філії АБ «Експрес-Банк»в м. Одесі, МФО 328801,                        ОКПО 01071315) на користь  товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-промышленная компания "Николаевоблтопливо" (54001, м. Миколаїв,                                  вул. Потьомкінська, 44-а,  р/р 26002129800083 МФ ВАТ „Кредитпромбанк”, МФО  326007, код ЄДРПОУ 32997495) : вартість нестачі вугілля в сумі 5855 (п'ять тисяч вісімсот п'ятдесят п'ять) грн. 28 коп.,  державного мита в сумі 102 (сто два) грн. та                                        118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.

В  решті  вимог  –відмовити.

ЗАТ ЦЗФ „Донецька”  від  цивільної  відповідальності по даній справі –звільнити.

Рішення господарського суду набирає законної  сили згідно зі ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                       Никифорчук М.І.

Дата ухвалення рішення19.11.2007
Оприлюднено12.12.2007
Номер документу1188760
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/333-07-6859

Постанова від 29.01.2008

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 19.11.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні