Постанова
від 06.05.2024 по справі 209/354/24
ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 33/803/1139/24 Справа № 209/354/24 Суддя у 1-й інстанції - Решетник Т. О. Суддя у 2-й інстанції - Крот С. І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2024 року м. Дніпро

Дніпровський апеляційний суд у складі: головуючого судді Крот С.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу особи, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 на постанову Дніпровського районного суду м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 07 березня 2024 року, якою

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,

який проживає за адресою:

АДРЕСА_1 ,

визнано винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 164-10 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення із застосуванням ст. 36 КУпАП у виді штрафу на користь держави у розмірі 8 500,00 грн. та стягнуто судовий збір у розмірі 605,60 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Згідно постанови Дніпровського районного суду м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 07 березня 2024 року об`єднано в одне провадження справи №209/354/24 (провадження №3/209/261/24), №209/354/24 (провадження №3/209/445/24), 209/354/24 (провадження №3/209/446/24), 209/354/24 (провадження №3/209/447/24), про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 164-10 КУпАП, об`єднаній справі присвоєно №209/354/24 (провадження №3/209/261/24).

За даними протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 596669 від 07 грудня 2023 року ОСОБА_1 07 грудня 2023 року о 10.50 год. за адресою: м.Кам`янське, б-р Будівельників, 19А перебував на посаді приймальника ТОВ «Енергострой ГРУП» металобрухту на металоприйомі, здійснив прийом металобрухту з порушенням умов складання акту та за відсутності накладної, передбаченої Законом України «Про металобрухт», чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 164-10 КУпАП.

За даними протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 596656 від 12 грудня 2023 року ОСОБА_1 12 грудня 2023 року о 09.45 год. за адресою: м.Кам`янське, б-р Будівельників, 19А перебував на посаді приймальника ТОВ «Енергострой ГРУП» металобрухту на металоприйомі, здійснив прийом металобрухту з порушенням умов складання акту та за відсутності накладної, передбаченої Законом України «Про металобрухт», чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 164-10 КУпАП.

За даними протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 853792 від 07 лютого 2024 року ОСОБА_1 07 лютого 2024 року об 11.50 год. за адресою: м.Кам`янське, б-р Будівельників, 19А перебував на посаді приймальника ТОВ «Енергострой ГРУП» металобрухту на металоприйомі, здійснив прийом металобрухту з порушенням умов складання акту та за відсутності накладної, передбаченої Законом України «Про металобрухт», чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 164-10 КУпАП.

За даними протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 853915 від 21 лютого 2024 року ОСОБА_1 21 лютого 2024 року о 10.40 год. за адресою: м.Кам`янське, б-р Будівельників, 19А перебував на посаді приймальника ТОВ «Енергострой ГРУП» металобрухту на металоприйомі, здійснив прийом металобрухту з порушенням умов складання акту та за відсутності накладної, передбаченої Законом України «Про металобрухт», чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 164-10 КУпАП.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить поновити строк на апеляційне оскарження, постанову суду першої інстанції скасувати та постановити нову, якою закрити провадження по справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Обґрунтовуючи поважність причин пропуску строку на апеляційне оскарження зазначає, що повний текст постанови був отриманий 03 квітня 2024 року.

Обґрунтовуючи свої апеляційні вимоги вказує, що в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що він є посадовою особою суб`єкта господарювання або ФОП, тобто, він не є суб`єктом правопорушення. Зазначає, що між ним та ТОВ Енергострой груп цивільно-правові відносини. Вважає, що суд безпідставно об`єднав матеріали в одне провадження.

Особа, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, був належним чином повідомлений про дату та час розгляду справи, надав клопотання про розгляд апеляційної скарги за його відсутності, у зв`язку з чим апеляційний перегляд здійснено за відсутності вказаної особи.

Суд апеляційноїінстанції,вивчивши матеріалисправи та заявлене клопотання про поновлення пропущеного строку, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, а також причини пропуску строку на оскарження постанови, дійшов наступного висновку.

Апеляційним судом встановлено, що оскаржувана постанова винесена 07 березня 2024 року за відсутності учасників справи. З матеріалів справи слідує, що апеляційна скарга подана ОСОБА_1 до суду першої інстанції 05 квітня 2024 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження. Разом з тим, враховуючи, що справу було розглянуто за відсутності учасників, копію оскаржуваної постанови ОСОБА_1 отримав 03 квітня 2024 року, а також вимоги п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, п. 8 ч. 3 ст. 129 Конституції України стосовно забезпечення апеляційного оскарження рішення суду та позицію колегії суддів Третьої судової палати Верховного Суду, яка викладена у постанові суду від 11 вересня 2019 року при розгляді справи №130/2448/16-к, відповідно до якої без повного тексту судового рішення особа позбавлена можливості надати належне обґрунтування апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку, що строк на апеляційне оскарження пропущений з поважних причин.

Відповідно до вимог ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого прийняти мотивоване законне рішення.

Апеляційним судом встановлено, що суд першої інстанції у порушення вимог ст.ст. 7, 9 КУпАП допустив спрощений підхід при розгляді адміністративного провадження за ч. 2 ст. 164-10 КУпАП, всебічно не з`ясувавши всіх обставин події провадження у справі про адміністративне правопорушення. Такий висновок апеляційного суду ґрунтується на наступному.

Під складом адміністративного правопорушення розуміється встановлена адміністративним законом сукупність об`єктивних і суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння вважається адміністративним правопорушенням.

Частиною 2 статті 164-10 КУпАП передбачена відповідальність за приймання металобрухту посадовою особою суб`єкта господарювання або громадянином - суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює заготівлю, переробку, металургійну переробку металобрухту, без складання акта приймання, визначеного Законом України «Про металобрухт».

Таким чином, диспозиція ч. 2 ст. 164-10 КУпАП містить посилання на спеціальний статус суб`єкта даного правопорушення, а адміністративна відповідальність за порушення законодавства, що регулює здійснення операцій з металобрухтом, фізичних осіб, які не наділені даним спеціальним статусом, не передбачена.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису та інше, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

При цьому, з урахуванням вимог ст. 252 КУпАП докази повинні оцінюватися за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.

Згідно з положеннями ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Разом з тим, в матеріалах справи відсутні належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 на момент складання протоколу про адміністративне правопорушення стосовно нього, був посадовою особою суб`єкта господарювання або громадянином - суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює заготівлю, переробку, металургійну переробку металобрухту, а тому він не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 164-10 КУпАП.

Крім того, в матеріалах справи відсутні будь-які відомості про те, що ОСОБА_1 є посадовою особою ТОВ «Енергострой ГРУП».

Враховуючи викладене, дослідивши повно та всебічно матеріали справи про адміністративне правопорушення, з урахуванням того, що всі сумніви у винуватості особи повинні тлумачитися на її користь та винність особи не може ґрунтуватись на припущеннях, враховуючи, що в матеріалах справи відсутні жодні докази того, що ОСОБА_1 є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 164-10 КУпАП, приходжу до висновку, що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 164-10 КУпАП.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

ПОСТАНОВИВ:

Поновити особі, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 строк на апеляційне оскарження постанови Дніпровського районного суду м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 07 березня 2024 року.

Апеляційну скаргу особи, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 задовольнити.

Постанову Дніпровського районного суду м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 07 березня 2024 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 164-10 КУпАП скасувати.

Винести нову постанову, якою провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 164-10 КУпАП закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в діях останнього складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Дніпровського

апеляційного суду С.І.Крот

Дата ухвалення рішення06.05.2024
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу118906988
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства, що регулює здійснення заготівлі металобрухту та операцій з металобрухтом

Судовий реєстр по справі —209/354/24

Постанова від 06.05.2024

Адмінправопорушення

Дніпровський апеляційний суд

Крот С. І.

Постанова від 07.03.2024

Адмінправопорушення

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Решетник Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні