Справа № 527/2340/22
провадження № 2/527/15/24
УХВАЛА
08 травня 2024 року м. Глобине
Глобинський районний суд Полтавської області у складі:
головуючого судді Свістєльнік Ю.М.,
за участю секретаря Бородіної Д.С.,
розглянувши у відкритомусудовому засіданнів м.Глобинецивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , Глобинської міської ради Полтавської області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Приватна агрофірма «УРОЖАЙ», ОСОБА_5 про визнання незаконними рішень, скасування державної реєстрації земельної ділянки,-
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2022 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з вищевказаним позовом та просив ухвалити рішення, яким:
- Рішення 41 сесії 1 скликання Глобинської міської ради Полтавської області № 1673 від 15.11.2018 року «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, для веденння особистого селянського господарства, місце розташування на території Глобинської міської ради, Глобинського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки площею 23,4422 га з кадастровим номером 5320610100:00:021:0191», яким надано ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) дозвіл на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Рішення 49 сесії 1 скликання Глобинської міської ради Полтавської області №885 від 09.07.2019 року (Про розгляд «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5320610100:00:001:1829, місце розташування на території Глобинської міської ради, Глобинського району Полтавської області з метою передачі у власність», яким затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) земельну ділянку площею 2,0000 га, кадастровий номер 5320610100:00:001:1829 визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності надано ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:001:1829 (Номер запису про право власності 33452783, Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 48928662 від 30.09.2019) та припинити право власності надано ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:001:1829;
- Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320610100:00:001:1829 та скасувати кадастровий номер 5320610100:00:001:1829;
- Наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 9875-СГ від 13.12.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) дозвіл на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №11423-СГ від 28.11.2017 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність», яким затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) земельну ділянку 2,0000 га, кадастровий номер 5320610100:00:021:0231 визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0231 (Номер запису про право власності 23756448, Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 38541488 від 06.12.2017) та припинити право власності ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0231;
- Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320610100:00:021:0231 та скасувати кадастровий номер 5320610100:00:021:0231;
- Наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 6561-СГ від 09.09.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 )дозволу нарозробку проектуземлеустрою,щодо відведенняземельної ділянкиу власність визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №10552-СГ від 12.10.2017 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність», яким затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ) земельну ділянку 2,0000 га, кадастровий номер 5320610100:00:021:0228 визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0228 (Номер запису про право власності 23056565, Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 37809724 від 27.10.2017) та припинити право власності ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0228;
- Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права оренди Приватної агрофірми «УРОЖАЙ», код ЄДРПОУ: 30901811 на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0228, (номер запису про інше речове право 25836713, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 40757724 від 23.04.2018 року) та припинити право оренди Приватної агрофірми «УРОЖАЙ» на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0229;
- Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320610100:00:021:0228 та скасувати кадастровий номер 5320610100:00:021:0228;
- Наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 4416-СГ від 02.07.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ) дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Рішення 42 (позачергової) сесії 1 скликання Глобинської міської ради Полтавської області №1989 від 12.12.2018 «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_5 (АТО) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 5320610100:00:021:0235, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, місце розташування Глобинська міська рада, Глобинського району Полтавської області з метою передачі у власність», яким затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ) земельну ділянку площею 2,0000 га, кадастровий номер 5320610100:00:021:0235 визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Витребувати в ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_5 ) земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0235, площею 2,0000га;
- Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0235 (Номер запису про право власності 33323046, Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 48788658 від 20.09.2019) та припинити право власності ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0235;
- Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320610100:00:021:0235 та скасувати кадастровий номер 5320610100:00:021:0235;
- Рішення 14 сесії 8 скликання Глобинської міської ради Полтавської області №4043 від 13.08.2021 року «Про розгляд питання щодо реєстрації комунальної власності на земельну ділянку площею 0,1200 га (рілля), кадастровий номер 5320610100:00:001:1916, земельну ділянку площею 0,5305 га (рілля), кадастровий 5320610100:00:001:1921, земельну ділянку площею 1,2507 га (рілля), кадастровий номер 5320610100:00:001:1922, земельну ділянку площею 0, 9400 га (рілля), кадастровий номер 5320610100:00:001:1923, земельну ділянку площею 2,6594 га (рілля), кадастровий номер 5320610100:00:021:0271, які утворені шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки з цільовим призначенням згідно КВЦПЗ 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичним особа), кадастровий номер 5320610100:00:021:0252» в частині п.5 щодо реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку площею 2, 6594 га (рілля), кадастровий номер 5320610100:00:021:0271 визнати незаконним (недійсним) та скасувати;
- Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права комунальної власності Глобинської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ 22547673) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0271 (номер запису про право власності 44451343, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 60921074 від 13.10.2021 року) та припинити право комунальної власності Глобинської міської ради Полтавської області (код ЄДРПОУ 22547673) на земельну ділянку з кадастровим номером 5320610100:00:021:0271;
- Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320610100:00:021:0271 та скасувати кадастровий номер 5320610100:00:021:0271;
- Вирішити питання понесених судових витрат.
Ухвалою Глобинського районного суду Полтавської області від 14.10.2022 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.
У підготовчезасідання учасникипровадження не з`явилися, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, надали заяви з проханням вирішити питання призначення справи до судового розгляду.
Під час вивчення матеріалів цивільної справи судом з`ясовано що позовні вимоги не підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства в частині: визнання незаконним (недійним) та скасування Рішення 41 сесії 1 скликання Глобинської міської ради Полтавської області № 1673 від 15.11.2018 року «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, для веденння особистого селянського господарства, місце розташування на території Глобинської міської ради, Глобинського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки площею 23,4422 га з кадастровим номером 5320610100:00:021:0191», яким надано ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 )дозвіл нарозробку проектуземлеустрою,щодо відведенняземельної ділянкиу власність; визнання незаконним (недійним) та скасування Наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 9875-СГ від 13.12.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) дозвіл на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність; визнання незаконним (недійним) та скасування Наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 6561-СГ від 09.09.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ) дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність; визнання незаконним(недійним)та скасуванняНаказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 4416-СГ від 02.07.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ) дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність.
Суд, вважає, що провадження в частині вищезазначених позовних вимог у справі підлягає закриттю виходячи з наступних підстав.
За змістом ч.1 ст.19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Згідно із частиною другоюстатті 2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльностіКонституцієючи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
За визначенням пункту 7 частини першоїстатті 3 КАС України, суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини другоїстатті 4 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Згідно з пунктом 1 частини другоїстатті 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Наведені норми узгоджуються з положеннями статей2,4та19 КАС України(у редакції, чинній з 15 грудня 2017 року), якими визначено завдання та основні засади адміністративного судочинства, зміст публічно-правового спору та справи, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Натомість визначальні ознаки приватноправових відносин юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу суб`єкта. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням наявного приватного права (як правило, майнового) певного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права призвели владні управлінські дії суб`єкта владних повноважень.
Конституційний Суд України у Рішенні від 1 квітня 2010 року № 10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першоїстатті 143 Конституції України, пунктів «а», «б», «в», «г»статті 12 Земельного кодексу України, пункту 1 частини першоїстатті 17 Кодексу адміністративного судочинства Українивирішив, що:
- положення пунктів «а», «б», «в», «г»статті 12 ЗК Україниу частині повноважень сільських, селищних, міських рад відповідно до цьогоКодексувирішувати питання розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності треба розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб`єкти владних повноважень;
- положення пункту 1 частини першоїстатті 17 КАС Українистосовно поширення компетенції адміністративних судів на «спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності» слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб`єктом владних повноважень, пов`язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.
Згідно зі статтею151-2 Конституції України, рішення та висновки, ухвалені Конституційним Судом України, є обов`язковими, остаточними і не можуть бути оскаржені.
При визначенні предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
За частинами першою - другоюстатті 20 ЗК Українивіднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу.
Відповідно до статей38,39цьогоКодексу, до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Згідно з частиною першоюстатті 65 ЗК України, землями промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.
Частина першастатті 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 858-IV «Про землеустрій»(далі - Закон № 858-IV) визначає поняття цільового призначення земельної ділянки як використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Одним із наслідків порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам (пункт «а»статті 21 ЗК України).
За змістом положеньстатті 122 ЗК України, вирішення питань щодо передачі земельних ділянок у власність або в користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Згідно із частиною першоюстатті 116 ЗКУкраїни, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
За частиною першоюстатті 123 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Наведені норми кореспондують з положеннямистатті 50 Закону № 858-IV, за якими проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно доЗакону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Відповідно до частини другої цієї статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленомузакономпорядку (частина третястатті 123 ЗК України).
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (частина п`ятнадцятастатті 123 ЗК України).
Велика Палата Верховного Суду неодноразово вирішувала питання щодо юрисдикційної належності спору, предметом якого є оскарження рішення органу державної влади чи місцевого самоврядування про надання або відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Так, у постановах від 21 березня 2018 року (справа № 536/233/16-ц), 24 квітня 2018 року (справа № 401/2400/16-ц), 30 травня 2018 року (справа № 826/5737/16), 19 червня 2018 року (справа № 922/864/17) Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про те, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування, а відмова особі в наданні земельної ділянки, яка висловлена шляхом відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо її відведення, сама по собі не є порушенням цивільного права цієї особи за відсутності обставин, які свідчать про наявність у неї або інших заінтересованих осіб відповідного речового права щодо такої земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки не визначенийзакономяк підстава набуття права на земельну ділянку і не є правовстановлюючим документом.
Якщо особа звертається до відповідного органу з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого цей орган приймає відповідне рішення, то в цих правовідносинах відповідач реалізує свої контрольні функції у сфері управління діяльністю, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.
Відповідно до Постанови ВП ВС, 29.09.20, справа №688/2908/16-ц (провадження №14-28цс20). Розробка проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження хоча й здійснюється заявником з метою отримання земельної ділянки в користування, однак вчиняється саме в інтересах територіальної громади чи держави з метою формування такої земельної ділянки. Тому в разі неотримання в користування такої земельної ділянки особа, яка понесла витрати на розробку та погодження проєкту землеустрою, за умови формування земельної ділянки, може претендувати на відшкодування здійснених витрат (пункт 67 постанови).
Розгляду адміністративними судами підлягають спори, що мають в основі публічно-правовий характер, тобто випливають із владно-розпорядчих функцій або виконавчо-розпорядчої діяльності публічних органів. Якщо в результаті прийняття рішення особа набуває речове право на земельну ділянку, то спір стосується приватноправових відносин і підлягає розгляду в порядку цивільного чи господарського судочинства залежно від суб`єктного складу сторін спору.
За таких обставин, з огляду на наведені положення Закону, рішення Конституційного Суду України та правових позицій Верховного Суду, у даній справі, в частині вказаних позовних вимог, предметом спору є матеріально-правові вимоги про визнання незаконними (недійсними) і скасування рішень про надання дозволу на розробку проектів землеустрою та документації із землеустрою, отже, оскаржувані рішення мають дозвільний характер, а тому підлягають розглядуадміністративними судами.
Разом з тим, інші заявлені позовні вимоги ОСОБА_1 в редакції, запропонованій позивачем,стосуються приватноправових відносин між фізичною особою та юридичною особою, тому спір підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно дост.200 ЦПК України, у підготовчому засіданні суд постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті. За результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про: 1) залишення позовної заяви без розгляду; 2) закриття провадження у справі; 3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
В ст.255 ЦПК України встановлено, що суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства (п.1 ч.1 ст.255 цього Кодексу). Про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з державного бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.
Відповідно до ч.2 ст. 256 ЦПК України, у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду з приводу спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Керуючись статтями 189, 197, 200, 255, 256, 260, 261, 353 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ :
У цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , Глобинської міської ради Полтавської області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Приватна агрофірма «УРОЖАЙ», ОСОБА_5 про визнання незаконними рішень, скасування державної реєстрації земельної ділянки:
1) Закрити провадження в частині позовних вимог про визнання незаконним (недійним) та скасування Рішення 41 сесії 1 скликання Глобинської міської ради Полтавської області № 1673 від 15.11.2018 року «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, для веденння особистого селянського господарства, місце розташування на території Глобинської міської ради, Глобинського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки площею 23,4422 га з кадастровим номером 5320610100:00:021:0191», яким надано ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 )дозвіл нарозробку проектуземлеустрою,щодо відведенняземельної ділянкиу власність; визнання незаконним (недійним) та скасування Наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 9875-СГ від 13.12.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) дозвіл на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність; визнання незаконним (недійним) та скасування Наказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 6561-СГ від 09.09.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ) дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність; визнання незаконним(недійним)та скасуванняНаказу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 4416-СГ від 02.07.2016 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» яким надано ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ) дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність.
Роз`яснити ОСОБА_1 проправо звернутися до суду із позовом за правилами адміністративного судочинства.
2) Закрити підготовче провадження та призначити до судового розгляду цивільну справу в частині інших позовних вимог. Судове засідання призначити на 28.05.2024 року о 14 год. 30 хв. в приміщенні Глобинського районного суду Полтавської області.
Викликати учасників справи в судове засідання.
Ухвала в частині закриття провадження у справі може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з моменту її проголошення, шляхом подання апеляційної скарги.
Суддя Ю. М. Свістєльнік
Суд | Глобинський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2024 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 118913330 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Глобинський районний суд Полтавської області
Свістєльнік Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні