Рішення
від 08.05.2024 по справі 912/405/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,

тел. (0522) 24 46 63/32 05 11, код ЄДРПОУ 03499951,

e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2024 рокум.Кропивницький Справа № 912/405/24

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Закуріна М.К. (надалі Суд), розглянувши справу

за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Попова 18»

до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна організація № 4» Кропивницької міської ради

про зобов`язання передати документацію на будинок,

за участі:

секретаря судового засідання - Рудченко І.О.,

у с т а н о в и в:

ДІЇ ТА АРГУМЕНТИ ПОЗИВАЧА

13.02.2024 ОСББ «Попова 18» звернулося із позовом та просить суд зобов`язати КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» передати йому за актом приймання-передачі технічну та бухгалтерську документацію на багатоквартирні будинки, розташовані за адресами: м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 1; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 2; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 3; та м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 4; а саме:

- технічний паспорт на багатоквартирний будинок;

- паспорт об`єкта, складеного за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва;

- енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем;

- проектну документацію зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем;

- документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

- технічну документацію обладнання котелень;

- технічну документацію на ліфти;

- план земельної ділянки;

- акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок;

- паспорти, гарантійних документів, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документів на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку.

- описи робіт на поточний і капітальний (у випадку організації його проведення управителем за рішенням співвласників) ремонт;

- акти технічних оглядів будинку;

- журнали аварійних заявок співвласників;

- протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності);

- акти огляду димових та вентиляційних каналів;

- акти огляду/експертизи ліфтів (за наявності ліфтів);

- акти виконаних робіт з дезінсекції та дератизації (за наявності);

- документи про результати повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку води на загальнобудинкові потреби, оформлені відповідно до законодавства про метрологію та метрологічну діяльність (за наявності);

- списки співвласників будинку;

- наявну технічну документацію на будинок;

- інформацію про виконані роботи з технічного обслуговування і ремонту конструктивних елементів багатоквартирного будинку та інженерних систем протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- інформацію про виникнення аварійних ситуацій і технічних несправностей у розрізі конструктивних елементів та інженерних систем за строк дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- данні бухгалтерського обліку доходів та витрат на утримання багатоквартирного будинку протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки.

Обґрунтовуючи позовні ОСББ «Попова 18» вказало, що:

- на підставі договорів від 15.11.2019, укладених між КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» та співвласниками багатоквартирних будинків за вказаними адресами укладені договори №№ 587, 589, 550 та 553 про надання послуги з управління будинками; за умовами договорів КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» надавало відповідні послуги;

- 17.08.2023 співвласники будинків створили об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Попова 18»;

- 29.08.2023 воно звернулося до КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» із заявою, якою повідомило про утворення об`єднання та просило передати технічну та бухгалтерську документацію на будинки, яка передбачена статтею 6 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», пунктами 15 та 67 «Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2017 № 712;

- листом № Об-484 від 30.10.2023 КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» відмовило у наданні документації.

ДІЇ ТА АРГУМЕНТИ ВІДПОВІДАЧА

КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» позовні вимоги не визнало та зазначило, що:

- передача функцій з управління багатоквартирними будинками має бути оформлена у формі рішення загальних зборів співвласників будинків, а, оскільки таке рішення у нього відсутнє, то укладені з співвласниками договори про надання послуг з управління будинками продовжують свою дію;

- для виконання договірних відносин потребується технічна та інша документація, а тому вимоги про її передачу ускладнять виконання договірних зобов`язань;

- у процесі розгляду справи 15.03.2024 воно передало ОСББ «Попова 18» технічні паспорти на будинки та технічну документацію на ліфти, а передача інших документів унеможливлена з наявних на те причин, а саме:

а) законодавством не передбачений обов`язок з передачі: описів робіт на поточний і капітальний ремонт, актів технічних оглядів будинку, журналів аварійних заявок співвласників, протоколів вимірювань опору електромереж, актів огляду димових та вентиляційних каналів, актів огляду та експертизи ліфтів, актів виконаних робіт з дезінфекції та дератизації, документів про результати повірки засобів вимірювальної техніки, списків співвласників будинку; більш того частина цих документів є документами первинного бухгалтерського обліку, а тому повинні зберігатися на підприємстві для підтвердження даних такого обліку;

б) паспорти на об`єкти, що складаються за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва, відсутні, оскільки власник будинків не приймав відповідного рішення, яке потребується в обов`язковому порядку;

в) енергетичний сертифікат та звіт про обстеження інженерних систем відсутній, так як він не є обов`язковим за відсутності їх реконструкції, капітального ремонту, термомодернізації;

г) проектна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем та документи, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом будинків відсутні, оскільки вони попередніми балансоутримувачами не передавалися;

ґ) технічна документація обладнання котелень відсутня, так як відсутні самі котельні у будинках;

д) план земельної ділянки не складався, а користування прибудинковою територією не оформлювалося;

е) паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документи на системи, мережі, прилади, устаткування та обладнання відсутні, оскільки технічне обслуговування та поточний ремонт здійснювалися силами та засобами підприємства;

є) бухгалтерський облік доходів та витрат на утримання будинків по кожному з них не вівся, окремий рахунок не відкривався, а тому відсутня технічна можливість передати дані бухгалтерського обліку і витрат;

- ж) аварійні ситуації і технічні несправності у розрізі конструктивних елементів та інженерних систем не зафіксовано, а тому передача відповідної інформації не є необхідною та є достатньою самою лише заявою про це.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ ТА РІШЕННЯ СУДУ

Ухвалою від 19.02.2024 Суд відкрив провадження у справі за правилами загального провадження та установив сторонам строки для подачі процесуальних заяв. Зокрема, КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» подало відзив на позов, а ОСББ «Попова 18» - відповідь на відзив.

Підготовче провадження Суд здійснив у засіданнях, які відбулися 20.03.2024 та 10.04.2024, а справу по суті розглянув у засіданні 08.05.2024. У засідання 08.05.2024 представники сторін не з`явилися, але подали клопотання про розгляд справи без їх участі. Суд задовольнив ці клопотання та розглянув справу без участі представників сторін.

УСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

15.11.2019 КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» уклало зі співвласниками житлових будинків, які знаходяться за адресами: м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 1; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 2; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 3; та м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 4; договори №№ 587, 589, 550 та 553 про надання послуги з управління будинками. За умовами пункту 1 кожного з договорів КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» надавало відповідні послуги.

Я слідує з Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.08.2023 до Реєстру внесені відомості щодо державної реєстрації Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Попова 18».

Згідно з пунктом 1 Статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Попова 18», який затверджений рішенням Загальних зборів Об`єднання від 05.01.2024, воно утворене власниками квартир та приміщень будинків, які знаходяться за адресами: м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 1; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 2; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 3; та м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 4.

29.10.2023 Загальні збори ОСББ «Попова 18» прийняли рішення, оформлене протоколом від цієї ж дати, про управління будинками шляхом самозабезпечення та відмови від послуг з управління ними КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4».

20.11.2023 ОСББ «Попова 18» звернулося до КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» із заявою, якою поінформувало про прийняте Загальними зборами рішення про розірвання договорів №№ 587, 589, 550 та 553 про надання послуг з управління будинками, до якої додало оригінал витягу з протоколу Загальних зборів від 29.10.2023. На заяві наявна відмітка КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» про її отримання.

20.11.2023 ОСББ «Попова 18» звернулося до КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» із заявою, якою просило передати технічну документацію на будинки.

20.12.2023 КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» листом за вих. № об`єд-626 відмовило у передачі документів.

15.03.2024 ОСББ «Попова 18» та КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» склали акти приймання-передачі будинків, які знаходяться за адресами: м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 1; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 2; м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 3; та м. Кропивницький, вул. Незалежності, буд. 18, корпус 4. За змістом актів разом з житловими комплексами будинків КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4» передало, а ОСББ «Попова 18» отримало: технічні паспорти на будинки, плани поверхів та паспорти на ліфти. При цьому в актах наявна інформація про відсутність схем інженерного обладнання щодо холодного та гарячого водопостачання, каналізації, теплопостачання, електропостачання, газопостачання домових книг.

ОЦІНКА УСТАНОВЛЕНИХ ОБСТАВИН

Правові та організаційні засади створення та функціонування об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку у контексті спірних правовідносин урегульовані положеннями Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» № 2866-ІІІ від 29.11.2001 у редакції станом на час відмови КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 у передачі ОСББ «Попова 18» документації на будинки, тобто станом на 20.12.2023, «Правилами надання послуги з управління багатоквартирним будинком», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2017 № 712 та наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 176 від 17.07.2018 «Про затвердження Переліку технічної документації на багатоквартирний будинок».

За змістом частини 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ від 29.11.2001 колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком або його обслуговування/утримання до створення об`єднання, протягом 30 календарних днів з дня направлення об`єднанням відповідного звернення забезпечує передачу такому об`єднанню:

одного комплекту проектної документації на будівництво та іншої технічної документації на багатоквартирний будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства;

інформації та документів щодо діючих гарантійних зобов`язань стосовно будівельних робіт, виконаних під час будівництва та експлуатації багатоквартирного будинку, включаючи термін дії гарантійних зобов`язань, відомості про виконавця робіт, обсяг гарантійних зобов`язань тощо.

У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок, визначеної частиною тридцять першою цієї статті, замовник будівництва, колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком або його обслуговування/утримання до створення об`єднання, протягом шести місяців з дня направлення об`єднанням відповідного звернення відновлює її за власний рахунок та передає об`єднанню.

Отже, у випадку створення об`єднання багатоквартирного будинку та звернення його до особи, яка здійснювала попередньо управління (обслуговування, утримання) ним, така особа зобов`язана передати об`єднанню технічну документацію на будинок згідно з переліком, а також інформацію та документи щодо діючих гарантійних зобов`язань стосовно будівництва. При цьому перелік документів визначається не на власний розсуд заявника, а він визначений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Більш того, у разі відсутності документації колишній управитель будинку протягом шести місяців з дня направлення об`єднанням відповідного звернення відновлює її за власний рахунок та передає об`єднанню.

З цього слідує, що Закон виокремлює право об`єднання на «отримання документації» у випадку її наявності та «відновлення документації з подальшою її передачею об`єднанню» - у випадку її відсутності. Тому належними способами захисту порушених прав у випадку непередачі документації при її наявності є «зобов`язання передати документацію», а у випадку її відсутності «зобов`язання відновити та передати документацію».

Безпосередньо перелік технічної документації на багатоквартирний будинок затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 176 від 17.07.2018 «Про затвердження Переліку технічної документації на багатоквартирний будинок». Відповідно до Переліку до технічної документації на будинок віднесені:

- технічний паспорт на багатоквартирний будинок;

- паспорт об`єкта, складений за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва;

- енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем;

- проектна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем;

- документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

- технічна документація обладнання котелень;

- технічна документація на ліфти;

- план земельної ділянки;

- акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок;

- паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку.

Відтак, КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 зобов`язане було за зверненням ОСББ «Попова 18» передати йому документи за наведеним переліком у випадку їх наявності, а у випадку відсутності відновити їх за власний рахунок та передати.

У цьому контексті Суд установив, що ОСББ «Попова 18» у листі від 20.11.2023 та за позовними вимогами висловилося щодо передачі йому, з-поміж інших:

- технічного паспорту на багатоквартирний будинок;

- паспорту об`єкта, складеного за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва;

- енергетичного сертифіката і звіту про обстеження інженерних систем;

- проектної документації зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем;

- документу, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

- технічної документації обладнання котелень;

- технічної документації на ліфти;

- плану земельної ділянки;

- актів приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок;

- паспортів, гарантійних документів, актів випробування, повірки й опломбування та інших технічних документів на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку.

Цей список документів відповідає наведеному переліку, який окреслений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 176 17.07.2018.

У свою чергу, КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 станом на час розгляду справи в суді та після відкриття провадження передала ОСББ «Попова 18» технічні паспорти на будинки, плани поверхів та паспорти на ліфти. У своїх поясненнях КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 вказало, що інші документи у нього відсутні.

За таких обставин Суд виснує, що КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 за вказаним переліком передало лише «технічні паспорти на будинок» та «технічну документацію на ліфти», а також вказало про відсутність інших за переліком. Тому, враховуючи, що «технічні паспорти на будинки» та «технічна документація на ліфти» передана у процесі розгляду справи провадження у справі в цій частині підлягає закриттю на підставі пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України за відсутності предмета спору. Натомість вимоги про зобов`язання передати інші документи за наведеним переліком необґрунтовані, оскільки у випадку їх відсутності належним способом захисту порушених прав є «зобов`язання відновити та передати документи», а не «зобов`язання передати документи». У зв`язку з цим ОСББ «Попова 18» у цій частині вимог обрало неналежний спосіб захисту порушених прав у спірних правовідносинах.

Поряд з цим, у листі від 20.11.2023 ОСББ «Попова 18» висловилося щодо передачі йому, з-поміж інших, також:

- описів робіт на поточний і капітальний (у випадку організації його проведення управителем за рішенням співвласників) ремонт;

- актів технічних оглядів будинку;

- журналів аварійних заявок співвласників;

- протоколів вимірювань опору електромереж (за наявності);

- актів огляду димових та вентиляційних каналів;

- актів огляду/експертизи ліфтів (за наявності ліфтів);

- актів виконаних робіт з дезінсекції та дератизації (за наявності);

- документів про результати повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку води на загальнобудинкові потреби, оформлені відповідно до законодавства про метрологію та метрологічну діяльність (за наявності);

- списків співвласників будинку;

- наявної технічної документації на будинок;

- інформації про виконані роботи з технічного обслуговування і ремонту конструктивних елементів багатоквартирного будинку та інженерних систем протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- інформації про виникнення аварійних ситуацій і технічних несправностей у розрізі конструктивних елементів та інженерних систем за строк дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- даних бухгалтерського обліку доходів та витрат на утримання багатоквартирного будинку протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки.

У цій частині позовних вимог Суд зазначає, що, дійсно, у відповідності до «Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2017 № 712, управитель зберігає та веде технічну документацію на будинок, а також забезпечує внесення змін до неї у випадку зміни технічного стану будинку, зокрема в результаті проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування тощо (пункт 14).

До складу документації, яка ведеться управителем, крім тієї, що передана йому за актом приймання-передачі, входять:

- описи робіт на поточний і капітальний (у випадку організації його проведення управителем за рішенням співвласників) ремонт;

- акти технічних оглядів будинку;

- журнали аварійних заявок співвласників;

- протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності);

- акти огляду димових та вентиляційних каналів;

- акти огляду/експертизи ліфтів (за наявності ліфтів);

- акти виконаних робіт з дезінсекції та дератизації (за наявності);

- документи про результати повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку води на загальнобудинкові потреби, оформлені відповідно до законодавства про метрологію та метрологічну діяльність (за наявності);

- список співвласників будинку;

- інша документація, передбачена цими Правилами та законодавством (пункт 15 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком).

Проте, передача цих документів не передбачена діючим на даний час законодавством, а саме наведеними приписами частин 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ, а тому вимоги про передачу документів за окресленим переліком є необґрунтовані та не підлягають задоволенню.

Поряд з цим, у листі від 20.11.2023 та за позовними вимогами ОСББ «Попова 18» висловилося щодо передачі йому, з-поміж інших також:

- наявної технічної документації на будинок;

- інформації про виконані роботи з технічного обслуговування і ремонту конструктивних елементів багатоквартирного будинку та інженерних систем протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- інформації про виникнення аварійних ситуацій і технічних несправностей у розрізі конструктивних елементів та інженерних систем за строк дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- даних бухгалтерського обліку доходів та витрат на утримання багатоквартирного будинку протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- інформації про майно, передане управителю багатоквартирного будинку за рішенням співвласників.

У цьому контексті Суд зазначає, що Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком передбачають норми, які регулюють наслідки припинення надання послуг з управління будинком.

Так, пунктом 67 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком передбачено, що не пізніше дня, що настає за днем припинення дії договору управління, управитель передає новому управителю багатоквартирного будинку чи особі, уповноваженій співвласниками, або об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку:

- наявну технічну документацію на такий будинок;

- інформацію про виконані роботи з технічного обслуговування і ремонту конструктивних елементів багатоквартирного будинку та інженерних систем протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- інформацію про виникнення аварійних ситуацій і технічних несправностей у розрізі конструктивних елементів та інженерних систем за строк дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- дані бухгалтерського обліку доходів та витрат на утримання багатоквартирного будинку протягом строку дії договору управління, але не більше ніж три останні роки;

- майно, передане управителю багатоквартирного будинку за рішенням співвласників.

Отже, Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком передбачають наявність певного переліку документів, який ведеться при управлінні будинком, а також окремий перелік документів, які повинні передаватися у випадку припинення договору з управління будинком.

З цього Суд висновує, що діюче законодавство по-різному урегульовує правовідносини з передачі документації за наслідками припинення договору з управління будинком, зокрема:

- за частинами 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ від 29.11.2001 особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком, забезпечує передачу утвореному об`єднанню співвласників будинку технічну документацію на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства;

- за пунктом 67 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком (постанова КМУ від 05.09.2018 № 712) особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком, забезпечує передачу утвореному об`єднанню співвласників будинку повинна передати документи за вказаним вище переліком.

Відтак, перелік документів, який визначений для передачі на підставі частинами 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ від 29.11.2001 (з урахуванням наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 176 від 17.07.2018 «Про затвердження Переліку технічної документації на багатоквартирний будинок») не співпадає з переліком, що окреслений пунктом 67 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою КМУ від 05.09.2018 № 712, а тому неоднаковість правового регулювання в частині переліку документів, який підлягає передачі, є колізією, яка вирішується у межах спору шляхом застосування до спірних правовідносин правового акту вищої юридичної сили, а саме лише частин 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ від 29.11.2001 (закон є вищим за юридичною силою ніж постанова КМУ). Більш того, Суд звертає увагу що положення частин 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ від 29.11.2001 набули чинності за наслідками внесених змін до статті 6 Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення управління багатоквартирними будинками» № 3270-ІХ від 14.07.2023. Так, цим Законом згідно з пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень зобов`язано Кабінет Міністрів України протягом трьох місяців з дня його опублікування привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

За наслідками застосування при вирішенні спору положень частин 31 та 32 статті 6 Закону № 2866-ІІІ від 29.11.2001 КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 повинне передати ОСББ «Попова 18» лише ті документи, які передбачені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 176 від 17.07.2018 «Про затвердження Переліку технічної документації на багатоквартирний будинок».

У зв`язку з викладеним, оскільки пункт 67 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою КМУ від 05.09.2018 № 712, не підлягає застосуванню у спірних правовідносинах, вимоги ОСББ «Попова 18» про передачу документів, які установлені цим пунктом Правил є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

ВИСНОВКИ

На підставі установлених обставин та аналізу діючого законодавства Суд висновує, що:

- за наслідками створення ОСББ «Попова 18» та припинення дії договорів з управління будинками КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4, як попередній управитель, повинне передати об`єднанню співвласників: технічний паспорт на багатоквартирний будинок; паспорт об`єкта, складений за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва; енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем; проектна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем; документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; технічну документацію обладнання котелень; технічну документацію на ліфти; план земельної ділянки; акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок; паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку;

- на виконання цієї законодавчої вимоги КП «Житлово-експлуатаційна організація № 4 передало ОСББ «Попова 18» «технічні паспорти на будинки» та «технічну документацію на ліфти», а тому предмет спору у цій частині відсутній; натомість вимоги про зобов`язання передати інші документи за наведеним переліком необґрунтовані, оскільки за їх відсутності належним способом захисту порушених прав є «зобов`язання відновити та передати документи», а не «зобов`язання передати документи»; у зв`язку з цим ОСББ «Попова 18» у цій частині вимог обрало неналежний спосіб захисту порушених прав у спірних правовідносинах;

- інша частина позовних вимог, яка передбачає вимоги про передачу документів, які окреслені Правилами надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженими постановою КМУ від 05.09.2018 № 712, є необґрунтованою, оскільки до спірних правовідносин ці Правила в частині визначення переліку документів, що повинні передаватися об`єднанню співвласників, не підлягають застосуванню.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Судовими витратами у справі є витрати ОСББ «Попова 18» на сплату судового збору відповідно до платіжної інструкції № 1 від 08.02.2024 у сумі 3028 грн, які у відповідності до приписів частини 2 статті 129 ГПК України підлягають віднесенню на нього.

На підставі вказаних правових норм та керуючись статтями 231, 238, 240 ГПК України

в и р і ш и в:

1.Провадження у справі в частині зобов`язання передати «технічні паспорти на будинки» та «технічну документацію на ліфти» закрити.

2. В іншій частині у задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення Суд склав- 09.05.2024

Суддя М.К. Закурін

Копії рішення направити в електронній формі до Елнктронного кабінету ОСББ "Попова 18" та КП "ЖЕО №4".

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення08.05.2024
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу118921640
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —912/405/24

Постанова від 01.10.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 05.06.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Рішення від 08.05.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 10.04.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

Ухвала від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Закурін М.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні