1Справа № 335/5143/24 2/335/2190/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2024 року м. Запоріжжя
Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Воробйов А.В., розглянувши позовну заяву позовну заяву ОСОБА_1 в особі представника адвоката Дерев`янко Ірини Олександрівни до Товариства з обмеженою відповідальністю „ АВАНСАР</a>, треті особи: Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Остапенко Євген Михайлович, приватний виконавець виконавчого округу Запорізької області Безмагаричних Микита Андрійович, про визнання виконавчого напису нотаріуса таким, що не підлягає виконанню,
встановив:
ОСОБА_1 в особі представника адвоката Дерев`янко І.О. звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю „ АВАНСАР</a>, треті особи: Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Остапенко Євген Михайлович, приватний виконавець виконавчого округу Запорізької області Безмагаричних Микита Андрійович, про визнання виконавчого напису нотаріуса таким, що не підлягає виконанню.
При вирішенні питання про відкриття провадження по вказаній позовній заяві було встановлено, що зазначена цивільна справа не підсудна Орджонікідзевському районному суду м. Запоріжжя, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до ст.19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Однією із найважливіших конституційних гарантій забезпечення та захисту прав та свобод особи є закріплення права на судовий захист.
Статтею 55 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Частиною 2ст. 27 ЦПК Українивизначено, що позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Стаття 28 ЦПК Українивстановлює випадки альтернативної підсудності, за якої позов за вибором позивача може бути пред`явлений до одного з двох і більше судів.
Згідно з ч. 12ст. 28 ЦПК Українипозови до стягувача про визнання виконавчого напису нотаріуса таким, що не підлягає виконанню, або про повернення стягненого за виконавчим написом нотаріуса можуть пред`являтися також за місцем його виконання.
Отже, за загальним правилом позови пред`являються за місцезнаходженням чи місцем реєстрації відповідача відповідно дост. 27 ЦПК України, проте, у випадках, визначенихст. 28 ЦПК України, позивач може сам обрати суд, до якого звертатися з позовом.
Статтею 24 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що приватний виконавець приймає до виконання виконавчі документиза місцем проживання, перебування боржника - фізичної особи, за місцезнаходженням боржника - юридичної особи або за місцезнаходженням майна боржника.
Виконавчі дії у виконавчих провадженнях, відкритих приватним виконавцем у виконавчому окрузі, можуть вчинятися ним на всій території України.
Та обставина, що приватний нотаріус може вчиняти виконавчі дії на всій території України не змінює визначення місця виконання судового рішення, зазначеного у законі.
Спеціальним законом, який визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку єЗакон України „Про виконавче провадження від 02 червня 2016 № 1404-VIII.
Відповідно до частини першоїстатті 1 Закону України „Про виконавче провадження, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) -сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьогоЗакону, а також рішеннями, які відповідно до цьогоЗаконупідлягають примусовому виконанню.
За змістом частини першоїстатті 5 Закону України „Про виконавче провадженняпримусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюютьсяЗаконом України „Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів.
Згідно ст. 25 ЗаконуУкраїни „Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органіввиконавчим округом є територія Автономної Республіки Крим, області, міста Києва чи Севастополя.
Приватний виконавець має право приймати до виконання виконавчі документи, місце виконання яких відповідно доЗакону України „Про виконавче провадженнязнаходиться у межах Автономної Республіки Крим, області або міста Києва чи Севастополя, у яких розташований його виконавчий округ. Виконавчі дії у виконавчих провадженнях, відкритих приватним виконавцем у виконавчому окрузі, можуть вчинятися ним на всій території України.
Як вбачається копія паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 .
Як вбачається з копії постанови про відкриття виконавчого провадження від 24.11.2021 року, адреса проживання боржника ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зазначена : АДРЕСА_2 .
Відповідно до п. 8 ч. 1 Постанови Верховної Ради України „Про утворення та ліквідацію районів № 807-IX від 17 липня 2020 року, було прийнято рішення у рамках Запорізької області утворити 5 районів, де до Пологівського району (з адміністративним центром у місті Пологи) віднесено території Більмацької селищної, Воздвижівської сільської, Воскресенської сільської, Гуляйпільської міської, Комиш-Зорянської селищної, Малинівської сільської, Малотокмачанської сільської, Молочанської міської, Оріхівської міської, Пологівської міської, Преображенської сільської, Розівської селищної, Смирновської сільської, Токмацької міської, Федорівської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Разом з тим, відповідно до Закону України №950-ІХ від 3 листопада 2020 року „Про внесення зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів щодо територіальної юрисдикції місцевих судів на території України до прийняття закону щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів, який набрав чинності 10 грудня 2020 року, розділ ХІІ „Прикінцеві та перехідні положення Закону України „Про судоустрій і статус суддів України був доповнений пунктом 3-1 такого змісту: „До набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року № 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 „Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України „Про затвердження Указу Президента України „Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.»
Отже, смт. Комишуваха, Запорізької області до набрання чинності постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію регіонів» входило до Оріхівського району Запорізької області, що відноситься до територіальної підсудності Оріхівського районного суду Запорізької області.
Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022, затвердженого Законом України № 2102-IX від 24.02.2022, в Україні введено воєнний стан, який продовжувався та триває до теперішнього часу.
Розпорядженням Голови Верховного Суду від 10.05.2022 № 29/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ судів Запорізької області» змінено територіальну підсудність судових справ, з якого вбачається, що територіальна підсудність судових справ підсудних за Оріхівським районним судом Запорізької області визначена за Шевченківським районним судом м. Запоріжжя.
Враховуючи викладене, позивач мав право пред`явити даний позов або за місцезнаходженням відповідача, або до Шевченківського районного суду м. Запоріжжя за місцем виконання виконавчого напису нотаріуса.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 ЦПК України, суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальності юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Відповідно до ч. 4ст. 31 ЦПК України, передача справи на розгляд іншого суду за встановленою цим Кодексом підсудністю з підстав, передбачених пунктом 1 частини першої цієї статті, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.
Оскільки спір виник з приводу оскарження виконавчого напису нотаріуса, і позивач скористався правом на подання позову за правилами альтернативної підсудності за місцем виконання виконавчого напису, тому суд вважає за доцільне передати справу за правилами альтернативної підсудності за місцем виконання вказаного виконавчого напису до Шевченківського районного суду м.Запоріжжя.
Статтею 32 ЦПК України визначено, що спори між судами про підсудність не допускаються. Справа, передана з одного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження судом, якому вона надіслана.
З огляду на викладене, справа не підсудна Орджонікідзевському районному суду м.Запоріжжя, а тому підлягає направленню за підсудністю до Шевченківського районного суду Запорізької області.
Керуючись статтями 28, 31, 187,260 ЦПК України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали цивільної справи №335/5143/24 (пр.2/335/2190/2024) за позовом ОСОБА_1 в особі представника адвоката Дерев`янко Ірини Олександрівни до Товариства з обмеженою відповідальністю „ АВАНСАР</a>, треті особи: Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Остапенко Євген Михайлович, приватний виконавець виконавчого округу Запорізької області Безмагаричних Микита Андрійович, про визнання виконавчого напису нотаріуса таким, що не підлягає виконанню - передати за територіальною юрисдикцією (підсудністю) до Шевченківського районного суду м. Запоріжжя (69071, м. Запоріжжя, вул.Чарівна, буд. 117-А,).
Копію ухвали направити позивачу.
Передача справи на розгляд іншого суду за встановленою цим Кодексом підсудністю з підстави, передбаченої пунктом першим частини першої статті 31 ЦПК України, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.
Ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя: А.В. Воробйов
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2024 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 118923134 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Інші справи позовного провадження |
Цивільне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Воробйов А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні