Герб України

Рішення від 09.05.2024 по справі 320/22859/23

Київський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 травня 2024 року № 320/22859/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Скрипки І.М., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

до суду у липні 2023 року звернулася ОСОБА_1 з позовом до Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, у якому просила суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення №1231 від 18.05.2023 Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області «Про утворення конкурсної комісії для проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області;

- визнати протиправними та скасувати рішення, оформлені протоколом №1 від 24.05.2023, протоколом №2 від 08.06.2023, протоколом №3 від 13.06.2023 засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області.

Ухвалою суду від 03.08.2023 (суддя Журавель В.О.) відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

На підставі розпорядження керівника апарату Київського окружного адміністративного було проведено повторний автоматизований розподіл вказаної і справу 02.02.2024 передано на розгляд судді Скрипці І.М.

Ухвалою від 07.02.2024 справу прийнято до провадження, а також залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів ОСОБА_2 , крім того, витребувано у позивача належним чином засвідчені у придатному для читання вигляді копії доказів на підтвердження наявності конфлікту інтересів у голови Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, а також а у відповідачів - належним чином засвідчені у придатному для читання вигляді копії усіх документів, на підставі яких прийняті оскаржувані рішення, письмові пояснення з хронологічним викладом подій щодо обставин прийняття оскаржуваних рішень.

Ухвалою від 01.04.2024 повторно витребувано названі документи.

В обґрунтування своїх вимог позивач стверджувала, що конкурс у спірному випадку проведений з порушенням Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я. Вказала на наявність конфлікту інтересів у голови Комісії, про що було відомо голові Великодимерської селищної ради, зазначила, що ОСОБА_3 не повідомив про таку обставину. Також зазначала про неналежне повідомлення про перше засідання Комісії, про те, що Комісія повинна не пізніше трьох днів після формування складу провести засідання, про те, що в протоколі засідання комісії від 24.05.2023 не зазначено прізвища позивача, не встановлено факту її відсутності, не описано причину заміни іншою особою. Вказала і на те, що ОСОБА_2 не мала в пакеті документів підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. У зв`язку із перерахованими обставинами, просила задовольнити позов.

Відповідачі надали витребовувані документи, які стосувалися проведення відповідного конкурсу, додали лист-повідомлення, у якому зазначили, що письмові пояснення надані із відзивом. Разом із тим, відповідний відзив у матеріалах справи відсутній.

Розглянувши подані документи та матеріали, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

16.03.2023 рішенням Броварської районної ради Київської області виключено Броварську районну раду зі складу засновників Комунального некомерційного підприємства Броварської районної ради «Броварський районний центр первинної медико-санітарної допомоги»; рішення направлено до Великодимерської селищної ради для внесення змін до статуту названого підприємства (а.с.27).

Рішенням Великодимерської селищної ради Броварського району від 21.03.2023 внесено зміни до складу засновників Комунального некомерційного підприємства Броварської районної ради «Броварський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», змінено назву на Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, затверджено нову редакцію статуту (а.с.28-44).

Рішенням Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області від 27.04.2023 вирішено провести конкурс на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області (а.с.77,162).

18.05.2023 рішенням Великодимерської селищної ради утворено конкурсну комісію для проведення конкурсу для заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» (а.с.77,163-164).

До складу конкурсної комісії включено наступних осіб:

- ОСОБА_3 депутата Великодимерської селищної ради 8-го скликання (голова комісії);

- ОСОБА_1 - депутата Великодимерської селищної ради 8-го скликання (секретар комісії);

- ОСОБА_4 директора департаменту охорони здоров`я Київської обласної військової (державної) адміністрації (член комісії);

-Рибак Оксану Сергіївну лікаря-педіатра Великодимерської А ЗНСМ (членкиня комісії);

- ОСОБА_5 лікаря-педіатра Гоголівської А ЗПСМ (членкиня комісії);

- ОСОБА_6 заступника директора медичної частини КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» (член комісії);

- ОСОБА_7 члена громадської організації «Медичний рух «Будь як Ніна», медичну сестру (членкиня комісії).

24.05.2023, як видно з протоколу №1 засідання Комісії, обрано тимчасово виконуючого обов`язки секретаря Комісії Рибак Оксану Сергіївну (а.с.167-168).

24.05.2023 сформовано оголошення про відповідний конкурс (а.с.116-119).

Також у матеріалах справи наявна роздруківка фото екрану телефону ОСОБА_3 на підтвердження проведення головою Комісії 24.05.2023 телефонних розмов із позивачем (а.с.240).

25.05.2023 ОСОБА_1 подала заяву про виведення зі складу Комісії у зв`язку із її рішенням брати участь у конкурсі на посаду директора відповідного комунального підприємства.

Рішенням Великодимерської селищної ради від 25.05.2023 внесено зміни до персонального складу конкурсної комісії для проведення конкурсу: виведено зі складу комісії ОСОБА_1 , а введено ОСОБА_8 - депутата Великодимерської селищної ради 8-го скликання, як секретаря комісії (а.с.165-166).

08.06.2023 проведено розгляд документів, поданих особами, які виявили бажання взяти участь у конкурсі на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги», що оформлено протоколом №2 від цієї ж дати (а.с.169-173), за результатами чого до участі у конкурсі допущено наступних осіб: ОСОБА_9 , ОСОБА_1 , ОСОБА_10 , ОСОБА_2 .

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 подано наступні документи:

-заяву про допуск до участі у конкурсі (а.с.122);

-автобіографію (а.с.123);

-копію паспорта та копію картки фізичної особи платника податків;

-резюме (а.с.126);

-свідоцтво про присвоєння кваліфікації медичної сестри (а.с.127);

-диплом про присвоєння кваліфікації вчителя географії-біології (а.с.128);

-посвідчення та свідоцтва щодо підвищення кваліфікації (а.с.129-131);

-диплом магістра державної служби (а.с.132);

-довідки про неперебування на обліку лікаря-нарколога та лікаря-психіатра (а.с.139);

-засвідчену копію трудової книжки (а.с.140-147);

-витяг про відсутність судимості (а.с.148);

-попередження про вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції» (а.с.149);

-заяву про відсутність конфлікту інтересів (а.с.150-151);

-підтвердження про подання декларації 08.06.2023 (а.с.152);

-згоду на обробку персональних даних (а.с.153);

-рекомендаційний лист (а.с.154).

13.06.2023 Комісією заслухано конкурсні пропозиції учасників та проведено співбесіди із такими особами, після чого було проведено голосування, що оформлено протоколом №3 від 13.06.2023 (а.с.176-180).

Так, за результатами голосування «За» ОСОБА_2 4 (чотири) голоси, «За» ОСОБА_1 - 2 (два) голоси. При цьому, голова Комісії Воєвуцький О.П. свій голос віддав за позивача ОСОБА_1

15.06.2023 Комісією Голові Великодимерської селищної ради направлено подання про призначення ОСОБА_2 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» (а.с.181-182).

На підтвердження наявності у голови Комісії конфлікту інтересів, на її думку, позивачем надано засвідчені копії рішення Броварського міськрайонного суду Київської області від 21.07.2022 та постанову Київського апеляційного суду від 25.10.2022 у справі №361/2681/19 (а.с.226-236), якими відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_3 про визнання незаконним наказу про звільнення, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та поновленні на роботі. Відповідачем у справі було Комунальне некомерційне підприємство Броварської районної ради «Броварський районний центр первинної медико-санітарної допомоги».

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходив із такого.

За нормами статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (Порядок №1094).

За нормами пункту 4 Порядку №1094 підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

За змістом пункту 5 Порядку №1094 конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу;

2) формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу);

3) підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам);

4) проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу);

5) оприлюднення результатів конкурсу.

Для проведення окремого конкурсу рішенням органу управління утворюється окрема конкурсна комісія (пункт 8 Порядку №1094).

Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу (пункт 8 Порядку №1094).

За нормами пункту 10 Порядку №1094 конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.

За положеннями пункту 11 Порядку №1094 до складу конкурсної комісії входять у рівній кількості: представники органу управління; представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу; представники галузевих професійних спілок, громадських об`єднань у сфері охорони здоров`я відповідного функціонального спрямування та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об`єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) та/або незалежні експерти у сфері охорони здоров`я. Галузеві професійні спілки, громадські об`єднання у сфері охорони здоров`я відповідного функціонального спрямування та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності подають по чотири кандидатури органу управління, який визначає представників до складу конкурсної комісії з таких кандидатур та/або з переліку незалежних експертів у сфері охорони здоров`я у кількості, рівній кількості представників органу управління.

Кількість членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я становить шість - дев`ять осіб (пункт 13 Порядку №1094).

За правилами пункту 15 Порядку №1094 формою роботи конкурсної комісії є засідання. Засідання конкурсної комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

Персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються рішенням органу управління. Зміни до складу конкурсної комісії вносяться рішенням органу управління пункт 16 Порядку №1094).

За положеннями пункту 17 Порядку №1094 членом конкурсної комісії не може бути особа, щодо якої є документально підтверджена інформація про:

наявність судимості за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

наявність конфлікту інтересів.

За змістом пункту 18 Порядку №1094 під час виникнення у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, такий член конкурсної комісії зобов`язаний невідкладно самостійно подати органові управління письмову заяву про самовідвід. У разі неподання зазначеної інформації член конкурсної комісії несе відповідальність згідно із законодавством. У разі виникнення (виявлення) у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, після формування складу конкурсної комісії такий член конкурсної комісії підлягає заміні відповідним суб`єктом подання, який запропонував кандидатуру зазначеного члена конкурсної комісії, не пізніше наступного робочого дня після встановлення (виявлення) зазначених обставин.

Відповідно до пункту 22 Порядку №1094 рішення конкурсної комісії приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Пропозиція про включення питання до порядку денного може бути поставлена на голосування на вимогу будь-якого члена конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні конкурсної комісії. Рішення оформлюється протоколом не пізніше наступного робочого дня після проведення засідання та підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії. Кожен член конкурсної комісії має право додати до протоколу окрему думку щодо змісту та обставин засідання конкурсної комісії не пізніше наступного дня після ознайомлення з протоколом. Надана окрема думка до протоколу засідання конкурсної комісії є невід`ємною частиною такого протоколу. Конкурсна комісія оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління інформацію про рішення конкурсної комісії не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу (пункт 23 Порядку №1094).

За змістом пункту 24 Порядку №1094 конкурсна комісія:

оприлюднює оголошення про проведення конкурсу;

встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог;

встановлює вимоги до конкурсних пропозицій;

оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу;

перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам;

приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур;

забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку;

оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу;

відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу;

здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком.

За положеннями пункту Порядку №1094 голова комісії:

1) здійснює керівництво діяльністю конкурсної комісії, визначає порядок її роботи;

2) головує на засіданнях конкурсної комісії;

3) організовує і контролює виконання покладених на конкурсну комісію завдань.

У відповідності до пункту 26 Порядку №1094 секретар конкурсної комісії забезпечує:

1) ведення та оформлення протоколів засідань конкурсної комісії;

2) підготовку проекту порядку денного засідання та надсилання його членам конкурсної комісії;

3) за дорученням голови конкурсної комісії виконує іншу організаційну роботу.

У разі відсутності на засіданні голови або секретаря конкурсної комісії їх обов`язки виконує один із членів конкурсної комісії, обраний на її засіданні.

Комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу.

В оголошенні зазначаються такі відомості:

правові підстави проведення конкурсу;

найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу;

дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі;

номер телефону та адреса електронної пошти для довідок;

перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі;

вимоги до претендента та конкурсної пропозиції;

умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту;

дата і місце проведення конкурсу (пункт 27 Порядку №1094).

Згідно із пунктом 28 Порядку №1094 для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи:

1) копію паспорта громадянина України;

2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1;

3) резюме у довільній формі;

4) автобіографію (у випадках, визначених законодавством);

5) копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, або копії інших документів, що підтверджують досвід роботи;

6) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2;

7) конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі;

8) довідку МВС про відсутність судимості;

9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ;

10) попередження стосовно встановлених Законом України «Про запобігання корупції» вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3;

11) заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4;

12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції»).

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

За рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі:

неподання ним необхідних документів;

його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій;

наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності;

наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів (пункт 31 Порядку №1094).

У відповідності до пункту 34 Порядку №1094 конкурсна комісія заслуховує на засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсу, проводить з ним співбесіду та враховує відповідність учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

Під час прийняття рішень за результатами конкурсу конкурсна комісія враховує здатність учасників конкурсу висловлювати свої думки, уміння викладати інформацію, комунікабельність, тактовність, ділові та вольові якості, готовність брати на себе відповідальність, уміння аналізувати проблеми і налагоджувати ділові зв`язки, виявляти творчий підхід до роботи, доброчесність (у тому числі академічну), емоційну врівноваженість (пункт 35 Порядку №1094).

За результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. Рішення про призначення на посаду та укладення контракту на строк від трьох до п`яти років, приймається протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання. Зазначений строк може бути продовжено на період проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (у випадках, передбачених законодавством), інших процедур, передбачених законодавством (пункту 38 Порядку №1094).

Заходи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів та порядок їх застосування визначені в статтях 29 34 закону «Про запобігання корупції».

За правилами частини першої статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані:

1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;

3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

За нормами статті 29 цього ж Закону зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом: 1) усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів; 2) застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень; 3) обмеження доступу особи до певної інформації; 4) перегляду обсягу службових повноважень особи; 5) переведення особи на іншу посаду; 6) звільнення особи. Особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади. Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.

За змістом статті 30 Закону України «Про запобігання корупції» усунення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів здійснюється за рішенням керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, у випадках, якщо конфлікт інтересів не має постійного характеру та за умови можливості залучення до прийняття такого рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу, підприємства, установи, організації. Усунення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів, а також залучення до прийняття такого рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу, підприємства, установи, організації здійснюється за рішенням керівника органу або відповідного структурного підрозділу, в якому працює особа.

За положеннями статті 35-1 цього ж Закону правила врегулювання конфлікту інтересів у діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.

У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом. Про конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу. У разі якщо неучасть особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу, у прийнятті рішень цим органом призведе до втрати правомочності цього органу, участь такої особи у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається відповідним колегіальним органом.

За результатами аналізу досліджених у ході судового розгляду обставин та наведених норм права, суд приходить до наступних висновків.

Стосовно подання декларації третьою особою, суд зазначає, що на час проведення конкурсу відповідні декларації не були доступні громадськості, що є загальновідомим фактом, що могло призвести до розширеного трактування цього положення і відсутності, на думку, учасників конкурсу необхідності подання декларації. При цьому, в матеріалах справи наявне підтвердження про подання декларації ОСОБА_2 08.06.2023, тобто у день розгляду документів, поданих особами, які виявили бажання взяти участь у конкурсі на заміщення вакантної посади директора.

Тобто, формальні порушення, які зрештою не вплинули на процедуру і результат конкурсу, були усунені у день дослідження документів Комісією.

Стосовно тверджень про наявність конфлікту інтересів у зв`язку із наявністю судових спорів у ОСОБА_3 .

По-перше, судові розгляди, про які зазначала позивач, мали місце у 2022 році, суд першої та суд апеляційної інстанції відмовив у задоволенні позову ОСОБА_3 , який був головою Комісії у випадку, який розглядається, - рішення про відмову набрали законної сили, і відповідачем у межах відповідної судової справи було - Комунальне некомерційне підприємство Броварської районної ради «Броварський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», а у спірному випадку конкурс проходив на посаду директора вже комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, тобто вже реорганізованого підприємства.

По-друге, жодних доказів того, що на час оголошення конкурсу, його проведення, обрання ОСОБА_3 головою Комісії, позивач зверталася з повідомленнями про наявність конфлікту інтересів у голови Комісії, зокрема, до Національного агентства з питань запобігання корупції, Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, Конкурсної комісії або ж до будь-якого іншого органу, не надано. При цьому, про наявність такого конфлікту, на її думку, ОСОБА_1 заявила вже після отримання негативних для неї результатів голосування Комісії. До того ж, суд не є органом, який встановлює наявність конфлікту інтересів і у випадку, який розглядається, належних доказів наявності такого конфлікту до суду також не подано.

Стосовно заявленого позивачем обов`язку Комісії провести засідання протягом трьох днів після формування її складу, то Порядок №1094 не містить такої вказівки, натомість у ньому закріплено обов`язок протягом трьох днів після формування її складу оприлюднити на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу, при цьому недотримання такого строку, на думку суду, не може тягти за собою скасування результатів конкурсу.

Щодо неповідомлення позивача як члена Комісії про перше засідання Комісії і невідображення у протоколі її відсутності, то головою Комісії подано скріншот екрану телефону, на підтвердження проведення телефонних розмов із ОСОБА_1 24.05.2023, при цьому, суд враховує, що 25.05.2023 позивачем подано заяву про виведення її зі складу конкурсної комісії у зв`язку з її рішенням брати участь у конкурсі.

Тому, за наведеного, суд приходить до висновку, що порушень під час проведення конкурсу у досліджуваному випадку, які б тягли за собою наслідки у вигляді визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень не встановлено. Формальні недоліки, на які звертає увагу позивач, на думку суду, не можуть бути підставою для скасування результатів відповідного конкурсу.

Отже, позивачем не доведено наявності підстав для визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень.

За змістом частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За правилами частини другої цієї ж статті 77 в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із урахуванням викладеного, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

У зв`язку із відмовою у позові підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 159, 162, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Скрипка І.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118929930
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них

Судовий реєстр по справі —320/22859/23

Рішення від 09.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 20.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні