Рішення
від 08.05.2024 по справі 380/28970/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 травня 2024 рокусправа № 380/28970/23місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Черкаси» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення

в с т а н о в и в:

І. Стислий виклад позицій учасників справи

до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Черкаси» (далі - позивач, Товариство) код ЄДРПОУ 41977673, місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Васильківського С., 1 до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач) код ЄДРПОУ 43968090 місцезнаходження: 79025, м. Львів, вул. Стрийська, 35, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9882217/41977673 від 07.11.2023, прийняте комісією Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позов обґрунтований тим, що позивач подав відповідачу таблицю даних платника податку на додану вартість разом з додатками, зареєстровану за №9292253686. Проте відповідач прийняв рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, у якому зазначив, що за результатами розгляду таблиці даних платника податку, відповідно до п.16 Порядку зупинення реєстрації податковї наклданої / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення про її не врахування. Позивач, оскаржуючи таке рішення посилається на те, що відповідач не навів обставин, які слугували підставою для висновків про відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі надається згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку, не заповнено відповідні поля рішення щодо конкретних господарських операцій, щодо яких у відповідача були наявні сумніви. Відповідач також не вказав жодних документів, з тих, які подані як додатки до таблиці платника, що досліджувалися комісією відповідача та слугували підставою для прийняття рішення.

27.02.2024 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому просить у задоволенні позову відмовити повністю. Відзив обґрунтований тим, що прийняте відповідачем рішення за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 10.05.2023 за № 9108159032, відповідно до п. 16 Порядку № 1165, є правомірним з огляду на відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку. Також відповідач зазначив, що позивач не надав доказів надання рекламних послуг стосовно поданої Таблиці згідно КВЕД 73.12, 73.20.

ІІ. Рух справи

Ухвалою від 11.12.2023 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.

Заходи забезпечення позову та доказів не вживались.

ІІІ. Фактичні обставини справи

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, дослідивши та об`єктивно оцінивши наявні в матеріалах справи докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступне.

Позивач створений у березні 2018 року, код ЄДРПОУ 41977673, дата реєстрації в органах ДПС 03.03.2018 р.

Позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.04.2018 р. та присвоєно індивідуальний податковий номер 419776713053.

Основним видом економічної діяльності Товариства є роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (код за КВЕД 47.73).

Господарська діяльність Товариства полягає в роздрібній реалізації лікарських засобів, фармацевтичних, медичних та інших товарів через аптечні заклади.

Роздрібна торгівля лікарськими засобами є ліцензійною діяльністю та потребує отримання ліцензії на кожну аптеку окремо, що відбувається шляхом внесення до відповідного відкритого реєстру адреси аптечного закладу, в якому здійснюється діяльність та найменування юридичної особи, що здійснюватиме там діяльність. Отриманню ліцензії передує проходження кожним аптечним закладом передліцензійної перевірки в органі ліцензування на предмет наявності необхідної матеріально-технічної бази, зокрема відповідність приміщенням ліцензійним умовам, наявність необхідного обладнання для ведення даного виду господарської діяльності, наявність персоналу з необхідним рівнем кваліфікації.

Перелік структурних підрозділів Товариства, за фактичним місцем знаходження яких здійснюється господарська діяльність Товариства, знаходиться у Ліцензійному реєстрі з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, який ведеться Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.

Для здійснення господарської діяльності Товариством використовуються приміщення, передані Товариству у володіння та користування на підставі договорів оренди або ж суборенди.

Зокрема, Товариством використовується офісне приміщення, орендоване у ТОВ «Медпарк» (код ЄДРПОУ 42443887) на підставі договору оренди нежитлового приміщення №21/19 від 01.04.2022 р.

Товариство не володіє складськими приміщеннями. Залишки товарних запасів зберігаються безпосередньо в аптечних закладах, в яких здійснюється їх реалізація, оскільки зберігання лікарських засобів може здійснюватися виключно на ліцензованих складах або у місці їх реалізації.

За результатами наданих послуг Товариством реєструються податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 73.12.

Оскільки Товариство здійснює роздрібну реалізацію лікарських засобів, медичних товарів, водночас є можливість досліджувати кон`юктуру ринку медичних препаратів, надаючи відповідні послуги виробникам та дистриб`юторам цих товарів.

Послуги з дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги) за кодом ДКПП 73.20 надаються Товариством на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних по таких послугах.

Товариству присвоєно, в тому числі, такі види економічної діяльності за КВЕД як: 73.20 Дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки; 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації.

Так, між Товариством та Товариством з обмеженою відповідальністю «ДКП «Фармацевтична фабрика» укладено Договір № 01/04/19 про інформаційно консультативні послуги від 01.04.2019 р.

Відповідно до п.1.1. Договору предметом цього Договору є виконання Виконавцем (ТзОВ «Подорожник Черкаси») за дорученням Замовника (ТзОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика» комплексу інформаційно-консультаційних послуг, які вказані в п.1.2. даного Договору, у відношенні лікарських засобів, косметики та інших товарів.

Між сторонами Договору було підписано Акти надання послуг № 1005 від 09.02.2023 р., № 1845 від 14.03.2023 р. відповідно до яких ТзОВ «Подорожник Черкаси» , які підтверджують надання послуг з розміщення певної кількості найменувань продукції, що не відноситься до рецептурних лікарських засобів, згідно з погодженим Замовником планом викладення в аптечних закладах, а також оргганізація проведення презентації доповідачем Виконавця або третьої особи для фармацевтичних працівниів аптечних закладів.

Відповідні послуги відображені у податкових накладних № 62 від 09.02.2023 р., № 60 від 14.03.2023 р. із кодом ДКПП 73.20, реєстрація яких була зупинена та які були зареєстровані у ЄРНП за результатом розгляду пояснень які (рішення про реєстрацію додаються до пояснень).

З аналогічним кодом ДКПП 73.20 в податкових накладних відображаються послуги, які надаються Товариством за Договором № 02-01/19 про надання маркетингових послуг від 02.01.2019 р. з Товариством з обмеженою відповідальністю «Гледфарм» (код ЄДРПОУ 20075891).

Відповідно до п.1.1 Договору в порядку і на умовах, визначених цим Договором Виконавець (ТзОВ «Подорожник Черкаси») зобов`язується надавати Замовнику (ТзОВ «Гледфарм ЛТД») послуги, направлені на вивчення ринку, стимулювання збуту Товарів, оптимізацію цінової політики та товарного руху (далі Послуги), а Замовник зобов`язується прийняти належним чином надані Послуги та оплатити їх (надалі Договір). Крім того, до Договору укладалися додаткові угоди.

Факт надання вказаних послуг підтверджується Актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 17647 від 31.12.2022 р. та № 3376 від 30.04.2023 р. На підставі вказаних Актів Товариством сформовано та зареєстровано у ЄРПН за результатом розгляду пояснень до податкових накладних, реєстрація яких зупинена, податкові накладні № 123 від 31.12.2022 р. та № 120 від 30.04.2023 р., в яких відображено надання послуг з кодом ДКПП 73.20.

За кодом ДКПП 73.20 надаються послуги згідно Договору про надання послуг № ДМ5055 від 01.01.2019 р., укладеного між Товариством та Товариством з обмеженою відповідальністю «Тетафарм» (код ЄДРПОУ 37443639).

Відповідно до п.1.1. зазначеного вище Договору Виконавець (ТзОВ «Подорожник Черкаси») зобов`язується систематично, по мірі надходження відповідних замовлень від Замовника (ТзОВ Тетафарм»), надавати останньому послуги по просуванню торгових марок в атечних мережах України, а Замовник зобов`язується приймати та сплачувати надані послуги згідно умов цього договору.

Між Товариством та ТзОВ «Тетафарм» було складено та підписано Акти здачі прийняття (надання послуг), відповідно до яких Виконавцем було здійснено передпродажну підготовку товарів: № 1557 від 28.02.2023 р., № 2346 від 31.03.2023 р., № 3213 від 30.04.2023 р., № 3853 від 31.05.2023 р., № 4889 від 31.07.2023 р. На підставі вказаних Актів Товариством було подано на реєстрацію податкові накладні № 104 від 28.02.2023 р., № 126 від 31.03.2023 р., № 128 від 30.04.2023 р., № 122 від 31.05.2023 р., № 112 від 31.07.2023 р., реєєстрація яких була зупинена та, які були зареєстровані за результатом розгляду поданих Товариством пояснень.

Послуги з продажу реклами, пов`язаної з конкретними подіями за кодом ДКПП 73.12 надаються Товариством на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних по таких послугах.

Так, між Товариством та ТОВ «МОВІ ХЕЛС» укладено Договір № МЧ-010620 про надання послуг від 01.06.2020 р.

Відповідно до п.1.1. зазначеного вище Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором та додатковими угодами до нього, Виконавець (ТзОВ «Подорожник Черкаси») зобов`язується особисто, за завданням Замовника (ТзОВ «МОВІ ХЕЛС»), надавати йому послуги, які необхідні в процесі здійснення Замовником господарської діяльності, а Замовник зобов`язується здійснити оплату Виконавцю за належним чином надані послуги.

Згідно з п.1.2. Договору Виконавець зобов`язується надавати Замовникові послуги стосовно лікарських засобів, які реалізуються Замовником на території України. До Договору підписувалися додаткові угоди, відповідно до яких Виконавець приймає на себе зобов`язання надати Замовнику послуги трансляції рекламних аудіо-роликів щодо Товару, погодженого в п.2 Додаткових угод, в аптечних закладах Виконавця, визначених в.п.3 Додаткових угод.

За результатом наданих послуг Виконавцем надавались Замовнику Звіти про надані послуги, а також були підписані Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 1156 від 23.02.2023 р., № 1902 від 29.03.2023 р., № 2960 від 27.04.2023 р., № 3595 від 26.05.2023 р., № 4705 від 26.07.2023 р. Відповідні послуги відображені у податкових накладних № 101 від 23.02.2023 р.. № 122 від 29.03.2023 р., № 124 від 27.04.2023 р., № 118 від 26.05.2023 р., та № 111 від 26.07.2023 р., з кодом ДКПП 73.12, які зареєстровані у ЄРНП.

Товариство володіє необхідними трудовими ресурсами для надання вказаних послуг. Так, станом на 01.09.2022 кількість штатних одиниць Товариства становить 206,25.

01.11.2023 позивачем подав відповідачу таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована у контролюючому органі за №9292253686.

Отримання Таблиці даних платника податку на додану вартість підтверджується Квитанцією № 2 від 01.11.2023 (реєстраційний № 9292253686), в якій податковим органом зазначено: "Інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 01. 11.2023 за № 9292253686, не враховано згідно з рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.11.2023 № 9882217/41977673.

Комісія відповідача з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами розгляду поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «Подорожник Черкаси» таблиці даних платника податку на додану вартість, прийняла рішення № 9882217/41977673 від 07.11.2023 про неврахування такої таблиці.

Підставою неврахування таблиці вказано "відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.

Не погоджуючись з рішеннями відповідача про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

IV. Позиція суду

Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.

Відповідно до вимог частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частина друга статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пункт 61.1 статті 61 ПК України визначає, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунтктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з пунктами 74.1, 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначається Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, з наступними змінами та доповненнями (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п.п. 12-14 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Згідно з підпунктом 15-17 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/ умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, Порядком №1165 чітко визначено підстави для врахування таблиці даних платника податку, а також підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у разі неврахування таблиці даних платника податку відповідне рішення повинно бути обґрунтованим та містити детальний опис причини такого неврахування із зазначенням точних даних/ показників у відповідних полях такого рішення.

Відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту від 11.10.10 р. № 457:

Клас 73.20 включає вивчення потенціалу ринку, інформованості, прийнятності продуктів, популярності визначеного товару та послуг і купівельних звичок споживачів задля сприяння збуту та розроблення нових видів товарів і послуг, у т.ч. статистичний аналіз результатів, вивчення суспільної думки щодо політичних, економічних і соціальних подій, статистичний аналіз результатів.

Згідно з пунктом 22 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Суд встановив, що позивач подав відповідачу таблицю даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 01.11.2023 за № 9292253686.

Комісією Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами розгляду поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «Подорожник Черкаси» таблиці даних платника податку на додану вартість, було прийнято рішення № 9882217/41977673 від 07.11.2023 про неврахування такої таблиці.

Підставою для прийняття такого рішення вказано, що відсутні фактори виробництва товарів, виконання робіт, або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.

З цього приводу суд зазначає, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість повинно містити чітку підставу для відмови для її неврахування.

Оцінюючи підстави для відмови у врахуванні таблиці даних, суд зауважує, що наведена підстава для відмови не вказує на невідповідність інформації, зазначеної у таблиці даних.

Як вже зазначалося, позивач здійснює роздрібну реалізацію лікарських засобів, медичних товарів, водночас має можливість досліджувати кон`юктуру ринку медичних препаратів, надаючи відповідні послуги виробникам та дистриб`юторам цих товарів. Послуги з продажу реклами, пов`язаної з конкретними подіями за кодом ДКПП 73.12 надаються Товариством на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних за такими послугами, зокрема за договором між Товариством та ТОВ «МОВІ ХЕЛС» № МЧ-010620 про надання послуг від 01.06.2020.

Таким чином, суд висновує про наявність достатніх доказів надання послуг позивачем.

У відзиві відповідач зазначає, що позивач не надав доказів надання рекламних послуг стосовно поданої Таблиці згідно з КВЕД 73.12, 73.20.

Проте такі аргументи відповідача спростовуються тим, що до таблиці платника позивач долучив 17 додатків:

1. Копію Виписки з ЄДР ТзОВ «Подорожник Черкаси».

2. Копію наказу про призначення директора.

3. Копію Фінансової звітності суб`єкта малого підприємництва за 6 місяців 2023 року.

4. Копію затвердженого штатного розпису ТзОВ «Подорожник Черкаси» станом на 01.09.2023 р.

5. Копію Договору № 21/19 оренди нежитлового приміщення від 01.04.2022 р. та Акту приймання-передачі від 01.04.2022 р.

6. Копію Договору № 01/04/19 про інформаційно-консультативні послуги від 01.04.2019 р. з ТОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика».

7. Копії актів приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) з ТОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика» у кількості 2 шт.

8. Копії податкових накладних, виписаних на ТОВ «ДКП «Фармацевтична фабрика» з рішеннями про реєстрацію (2 шт.)

9. Копію Договору № 02-01/19 про надання маркетингових послуг від 02.01.2019 р. з ТОВ «Гледфарм ЛТД».

10. Копію Додаткових угод до Договору № 02-01/19 про надання маркетингових послуг від 02.01.2019 р. з ТОВ «Гледфарм ЛТД» (2 шт.)

11. Копію актів здачі-прийняття робіт (надання послуг) з ТОВ «Гледфарм ЛТД» у кількості 2 шт.

12. Копії податкових накладних, виписаних на ТОВ «Гледфарм ЛТД» з рішеннями про реєстрацію (2 шт.)

13. Копію Договору про надання послуг № ДМ5055 від 01.01.2019 р. з ТОВ «Тетафарм».

14. Копії актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), підписаних між ТОВ «Подорожник-Черкаси» та ТОВ «Тетафарм» (5 шт.)

15. Копії податкових накладних виписаних на ТОВ «Тетафарм» протягом з рішеннями про реєстрацію (5 штук).

16. Копію Договору № МЧ-010620 про надання послуг від 01.06.2020 р. з ТОВ «МОВІ ХЕЛС».

17. Копії Додаткових угод до Договору № МЧ-010620 про надання послуг від 01.06.2020 р. з ТОВ «МОВІ ХЕЛС» (5 шт).

18. Копії звітів до Договору № МЧ-010620 про надання послуг від 01.06.2020 р. з ТОВ «МОВІ ХЕЛС» (5 шт).

19. Копії актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), підписаних між ТОВ «Подорожник-Черкаси» та ТОВ «МОВІ ХЕЛС» (5 шт.).

20. Копії податкових накладних виписаних на ТОВ «МОВІ ХЕЛС`з рішеннями про реєстрацію (5 штук).

Окрім цього, зазначені документи додані відповідачем до відзиву, що додатково спростовує його твердження про неподання позивачем доказів надання рекламних послуг стосовно поданої Таблиці згідно з КВЕД 73.12, 73.20.

Як вже зазначалось, згідно з вимогами Постанови № 1165 підставою для прийняття рішення щодо неврахування таблиці є або прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку стосовно такого платника податку або надходження до контролюючого органу податкової інформації щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

У таблиці зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Аналіз наведеного дає підстави для висновків, що однією з підстав для прийняття рішення щодо неврахування таблиці є отримання контролюючим органом податкової інформації щодо невідповідності інформації, зазначеної саме в таблиці даних платника податку, тобто інформації стосовно видів економічної діяльності відповідно до КВЕД; кодів товарів згідно з УКТЗЕД; кодів послуг, а не отримання будь-якої інформації стосовно платника податку.

Пункт 19 Порядку № 1165 передбачає право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Разом з тим, пункт 17 Порядку № 1165 визначає, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У свою чергу, суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Разом з тим, в оскаржуваному рішенні не зазначено, яким чином була встановлена відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку. Спірне рішення не містить ані посилань на необхідну кількість факторів виробництва товарів, виконання робіт, або надання послуг відображених, які на думку відповідача є необхідними, ані на підстави, за яких такої кількості факторів виробництва товарів, виконання робіт, або надання послуг відображених не достатньо для визначеним платником податків в таблиці даних видам діяльності, що свідчить про формальність прийнятого рішення.

Суд у цьому контексті враховує висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 20.04.2023 у справі № 380/4746/22, про те, що висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону. Так, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали врахування таблиці даних платника податків, поданою платником податку, то відповідні обставини повинні бути чітко зазначені у рішенні.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9882217/41977673 від 07.11.2023 є невмотивованим та необґрунтованим, а тому є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини другої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити повністю.

V. Судові витрати

Відповідно до статті 139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 2684,00 грн.

Керуючись статтями 6, 9, 73-76, 242, 245 КАС України, суд

в и р і ш и в:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Черкаси» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №9882217/41977673 від 07.11.2023, прийняте комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35 на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Черкаси» код ЄДРПОУ 41977673, місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Васильківського С., 1 судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Суддя Гулик Андрій Григорович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118930182
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/28970/23

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 15.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 08.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні