ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
08500, м. Фастів, вул. Івана Ступака, 25, тел. (04565) 6-17-89, факс (04565) 6-16-76, email: inbox@fs.ko.court.gov.ua
2/381/224/24
381/1797/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 квітня 2024 року Фастівський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого судді Ковалевської Л.М.,
за участю секретарів Омельчук С.А., Кавунець А.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Виконуючого обов`язків керівника Фастівської окружної прокуратури, в інтересах держави в особі Фастівської міської ради Київської області до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Фермерське господарство «Хорс-КЛМ», ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , державний реєстратор Святопетрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Тютюн Дмитро Сергійович про визнання недійсними наказів, скасування державної реєстрації права власності та витребування земельних ділянок,-
ВСТАНОВИВ:
17.07.2020 року позивач звернувся до Фастівського міськрайонного суду Київської області з позовною заявою до відповідачів про визнання недійними наказів, скасування державної реєстрації та витребування земельних ділянки, посилаючись на те, що під час опрацювання Фастівською місцевою прокуратурою Публічної кадастрової карти України в рамках здійснення заходів представницької діяльності та за результатами опрацювання матеріалів кримінального провадження від 29.11.2018 № 12018000000000724 встановлені порушення вимог земельного законодавства під час передачі у власність земельних ділянок, розташованих на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області, а саме: Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області ОСОБА_16 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 затверджено проекти землеустрою та передано у власність земельні ділянки площею 2 га, кожна, на території Веприцької сільської ради для ведення особистого селянського господарства. На підставі зазначених наказів державним реєстратором Святопетрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області зареєстровано право власності за вищевказаними громадянами на земельні ділянки. В подальшому, на підставі договорів купівлі-продажу земельних ділянок, вказані земельні ділянки були продані ОСОБА_2 .
Відповідно до Публічної кадастрової карти, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно та Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 23.08.2019 № 2-ДК/2/АП/09/01/-19, складеного начальником Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Корзуном Р.В., (технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розроблена ФОП ОСОБА_17 ) за рахунок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:006:0067, 3224981600:02:006:0068, 3224981600:02:006:0069, сформовано земельну ділянку загальною площею 10 га з кадастровим номером 3224981600:02:006:0070. За рахунок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0074, 3224981600:02:008:0075, 3224981600:02:008:0076, 3224981600:02:008:0077, 3224981600:02:008:0078, 3224981600:02:008:0079, 3224981600:02:008:0080, 3224981600:02:008:0081, 3224981600:02:008:0082, 3224981600:02:008:0083, 3224981600:02:008:0084, 3224981600:02:008:0085, 3224981600:02:008:0086, 3224981600:02:008:0087, сформовано земельну ділянку загальною площею 27, 1654 га з кадастровим номером 3224981600:02:008:0288.
Відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Держаного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна раніше було надано безоплатно у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, а саме: ОСОБА_16 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 ОСОБА_3 на території Хмельницької області, ОСОБА_8 , ОСОБА_18 на території Київської області.
Зазначене підтверджує, що вказані громадяни на час видачі Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області наказів, вже використали своє право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної передачі земельних ділянок для даного виду використання. У зв`язку з чим, накази Головного управління Держгеокадастру у Київській області підлягають визнанню недійсними, державна реєстрація права власності ОСОБА_1 на земельні ділянки підлягає скасування, а також витребуванню на користь держави.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.07.2020, вказану справу було розподілено судді Фастівського міськрайонного суду Київської області Соловей Г.В.
Ухвалою від 06 серпня 2020 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.
27.08.2020року відДержгеокадастру надійшлипояснення відповідно до яких зазначили, що Держгеокадастр не заперечує, що повторне безоплатне набуття у власність громадянами ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_19 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності відбулось з порушенням частини четвертої статті 116 ЗК України. Разом з тим, виникнення такої ситуації стало можливим внаслідок неналежного здійснення повноважень державними реєстраторами, які здійснювали державну реєстрацію прав власності зазначеним громадянам на дані земельні ділянки в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Держгеокадастр не обліковує осіб за ознакою безоплатного надання їх земельних ділянок по кожному виду використання, оскільки це не передбачено нормативно-правовими актами. Тому саме з моменту державної реєстрації права власності на земельні ділянки відбулося поручення ч. 4 ст. 116 ЗУК України.
Крім цього зазначають, що не підлягають задоволенню позовні вимоги прокурора в частині щодо визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру, а має відбутися витребування земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0070 та 3224981600:02:008:0288 (як такі, що утворені шляхом об`єднання земельних ділянок: кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276, які були набуті громадянами ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_19 ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 з порушенням вимог, ч. 4 ст. 116 ЗК України, державна реєстрація яких на разі скасована та які занесені до архівного шару Публічної кадастрової карти) з власності ОСОБА_1
02.09.2020 року від представника відповідача ГУ Держгеокадастру у Київській області надійшов відзив на позовну заяву в якому зазначили, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, зазначивши: 1) щодо позовної вимоги №2, якою позивач просить суд визнати недійсними низку наказів Головного управління від 16.02.2018 року зазначили, що у прийняті Головним управлінням (як суб`єктом владних повноважень) наказу про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність Головного управління є ненормативним актом, який вичерпує свою дію внаслідок його виконання. Скасування та/або визнання недійсним наказу не породжує наслідків для користувача (власника) земельних ділянок. Враховуючи вищенаведене, позовна вимога в частині, визнання недійсним наказу Головного управління щодо надання земельної ділянки, тобто ненормативні акти, що застосовуються одноразово і з прийняттям яких виникають правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронних законом інтересів, не може бути задоволена, оскільки такі накази Головного управління вичерпали свою дію шляхом виконання. Їх скасування не породжує наслідків для власників земельних ділянок, оскільки у таких осіб виникло право власності земельною ділянкою і це право ґрунтується на правовстановлюючих документах; 2) щодо позовної вимоги в частині, скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про право власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288 та 3224981600:02:006:0070, зазначають, що позивачем не долучено до справи у якості ні відповідача ні третьої особи орган уповноважений вносити зміни та скасовувати записи у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записів про право власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288 та 3224981600:02:006:0070 не передбачає під собою скасування державної реєстрації в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288 та 3224981600:02:006:0070. Тобто, навіть при задоволенні позовної вимоги про скасування речового права на земельну ділянку, відомості про цю земельну ділянку залишаються в Державному земельному кадастрі. Тому вважають, що скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записів про право власності ОСОБА_1 на вищевказані земельні жодним чином не сприятиме поверненню на користь держави зазначених у позові земельних ділянок, а лише створить додаткові складнощі; 3) щодо позовної вимоги в частині, витребувати на користь держави із незаконного володіння ОСОБА_1 низку земельних ділянок, повідомляють наступне. Наразі земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0067, 3224981600:02:006:0068, 3224981600:02:006:0054, перебувають в архівному шарі Національної кадастрової системи Державного земельного кадастру. Державна реєстрація даних земельних ділянок скасована відповідно до вимог ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», а саме в результаті їх об`єднання, в результаті чого була сформована нова земельна ділянка з кадастровим номером 3224981600:02:006:0070, загальною площею 10,0000 га. Земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0282, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0287 перебувають в архівному шарі Національної кадастрової системи Державного земельного кадастру. Державна реєстрація даних земельних ділянок скасована відповідно до вимог ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», а саме в результаті їх об`єднання, в результаті чого була сформована нова земельна ділянка з кадастровим номером 3224981600:02:008:0288, загальною площею 27,1564 га. Виходячи з наведеного, витребування вищезазначених земельних ділянок із незаконного володіння не є за можливе, оскільки відомості про земельні ділянки відсутні, їх державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі скасовано, а також скасовані кадастрові номери цих земельних ділянок.
На підставі викладеного просив відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
28.09.2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив ГУ Держгеокадастру у Київській області в якому зазначили, що доводи представника відповідача про те, що оскаржувані накази Головного управління Держгеокадастру (Держземагентства) у Київській області є актами індивідуальної дії (ненормативними актами), які за юридичними наслідками є виконаними в силу самого факту їх прийняття, а тому є такими, що вичерпали свою дію одночасно з їх прийняттям ґрунтуються на неправильному тлумаченні норм чинного законодавства. За змістом рішення Конституційного Суду України, орган місцевого самоврядування чи орган виконавчої влади не може скасувати своє попереднє рішення, яке вже вичерпало свою дію і за яким виникли відповідні правовідносини. Жодних висновків щодо неможливості в судовому порядку скасовувати такі рішення Конституційним Судом України не наведено. Навпаки, ряд інших норм чинного законодавства передбачає можливість оскарження саме до суду будь-якого рішення органу місцевого самоврядування чи органу державної влади (ст. ст. 16, 21, 393 ЦК України, ст. ст. 152, 155 ЗК України). Таким чином,спірні накази Головного управління Держгеокадастру у Київській області можуть бутискасовані абозмінені виключнов судовомупорядку.З оглядуна викладенеоспорювані наказиГоловного управлінняДержземагентства уКиївській областіповинні бутивизнані судомнедійсними.Крім цього,у разі скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку, утворену шляхом об`єднання декількох ділянок, та подальшого витребування оспорюваних земельних ділянок, в ході виконання рішення суду можливо скасування у Поземельній книзі земельної ділянки, утвореної шляхом об`єднання, запису про державну реєстрацію цієї земельної ділянки, а також поновлення у Поземельних книгах оспорюваних земельних ділянок записів про державну реєстрацію цих земельних ділянок із зазначенням належності їх до земель державної власності.
На підставі викладеного просили позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою від 13.04.2021 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою від 05.07.2021 року провадження у справі закрито.
Постановою Київського апеляційного суду від 19.10.2021 року апеляційну скаргу Фастівської окружної прокуратури задоволено. Ухвалу Фастівського міськрайонного суду Київської області від 05.07.2021 року скасовано, справу направлено до того ж суду першої інстанції для продовження розгляду.
Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 16.11.2021, вказану справу було розподілено судді Фастівського міськрайонного суду Київської області Соловей Г.В.
Ухвалою від 17.11.2021 року суддею Соловей Г.В. заявлений самовідвід. Справу передано для подальшого визначення головуючого по справі.
Відповідно до повторного протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.11.2021, вказану справу було розподілено судді Фастівського міськрайонного суду Київської області Осауловій Н.А.
Ухвалою від 23.11.2021 року суддею Осауловою Н.А. заявлений самовідвід. Справу передано для подальшого визначення головуючого по справі.
Відповідно до повторного протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23.11.2021, вказану справу було розподілено судді Фастівського міськрайонного суду Київської області Ковалевській Л.М.
Ухвалою від 29.11.2021 справу прийнято до свого провадження суддею Ковалевською Л.М. до розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.
Постановою Верховного суду від 26.10.2022 року касаційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення. Постанову Київського апеляційного суду від 19.10.2021 року залишено без змін.
Ухвалою від 04.05.2023 року клопотання представника відповідача ОСОБА_1 адвоката Перегон Ю.О. задоволено. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору державного реєстратора Святопетрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Тютюн Дмитра Сергійовича.
Ухвалою від 04.05.2023 року клопотання прокурора про заміну сторони його правонаступником (у порядку ст. 55 ЦПК України) задоволено. Замінено Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру на її процесуального правонаступника Фастівську міську раду Київської області.
Ухвалою від 04.05.2023 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою від 06.12.2023 року заяву керівника Фастівської окружної прокуратури про забезпечення позову задоволено.
В судовому засіданні представник позивача Фастівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Фастівської міської ради Київської області та представник Фастівської міської ради Київської області позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
В судове засідання представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Київській області.
Відповідач ОСОБА_1 та його представник не з`явилися, про день та час розгляду справи повідомлені вчасно та належним чином, причини неявки суду не відомі. Представником відповідача адвокатом Перегон Ю.О. неодноразово до суду були подані заяви про вирішення даного спору шляхом укладання мирової угоди з територіальною громадою м.Фастова. Проте, представником Фастівської міської ради надано до матеріалів справи копію протоколу постійної комісії Фастівської міської ради з питань земельних відносин та містобудування від 23.01.2024, з якого вбачається, що лише після рішення суду, яке набере законної сили, можливо буде вирішувати питання щодо укладення мирової угоди.
Інші треті особи в судове засідання не з`явилися, про день та час розгляду справи повідомлені вчасно та належним чином відповідно до ч. 11 ст. 128 ЦПК України, що підтверджується розміщеними оголошеннями на офіційному веб-порталі Фастівського міськрайонного суду Київської області про їх виклик до суду, причини неявки суду не відомі.
Заслухавши пояснення представника позивача Фастівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Фастівської міської ради Київської області та представника Фастівської міської ради Київської області, дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюванних прав, свобод чи інтересів.
Положеннями ст. 13 ЦПК України, передбачено що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Земля, яка знаходиться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією (ч. 1 ст. 13 Конституції України).
Згідно із ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 2 ст. 116 ЗК України).
Відповідно до ч. 3 ст. 116 ЗК України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян проводиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Статтею 15-1Земельного кодексуУкраїни передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері земельних відносин належить, зокрема ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, проведення державної експертизи землевпорядної документації, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст.122Земельного кодексуУкраїни центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи, наділені повноваженням передавати земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, у власність або користування для всіх потреб.
Згідно ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського. Ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України.
При розглядісправи судомвстановлено,що Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області затверджено проекти землеустрою та передано у власність земельні ділянки площею по 2 га, кожна, на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства, а саме: ОСОБА_16 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1122/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0276; ОСОБА_15 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1146/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0277; ОСОБА_14 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10- 1129/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0274; ОСОБА_13 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1130/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0283; ОСОБА_12 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1156/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0286; ОСОБА_20 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1132/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0279; ОСОБА_10 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1141/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0280; ОСОБА_9 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1131/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0278; ОСОБА_8 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1137/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0281; ОСОБА_7 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1135/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0284; ОСОБА_6 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10- 1147/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:006:0054; ОСОБА_5 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10- 1157/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:006:0069; ОСОБА_3 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10-1123/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0285; ОСОБА_4 на підставі наказу від 16.02.2018 № 10- 1151/15-18-сг земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:006:0062.
На підставі зазначених наказів державним реєстратором Святопетрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області зареєстровано право власності вищевказаним громадянам на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062,3224981600:02:008:0285,3224981600:02:006:0069,3224981600:02:006:0054,3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281,3224981600:02:008:0278,3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279,3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276.
Однак, відповідачем - ГУ Держгеокадастру у Київській області було затверджено проекти землеустрою та передано у власність земельні ділянки площею 2 га кожна на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства, при цьому не було здійснено перевірку, що вказаним громадянами уже було раніше надано у власність земельні ділянки для ведення селянського господарства, а отже, своїм правом на отримання безоплатно у власність земельної ділянки в порядку приватизації останні вже скористались.
Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Держаного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, міститься інформація про реєстрацію земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за громадянами:
ОСОБА_16 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 19.10.2017 № 22-21128-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821581200:03:046:0105;
ОСОБА_15 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 21.03.2016 № 22-6120-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6825082700:03:002:0093;
ОСОБА_14 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 19.10.2017 № 22-21124-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821581200:03:046:0003;
ОСОБА_13 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 20.07.2016 № 22-18375-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6820986200:05:006:0256;
ОСОБА_12 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 05.07.2017 № 22-1426-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821589600:02:020:0025;
ОСОБА_11 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 05.12.2016 № 22-32255-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6820980300:06:017:0290;
ОСОБА_10 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 02.02.2018 № 22-2343-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6825888600:03:007:0060;
ОСОБА_9 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 01.12.2016 № 22-31743-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821582000:03:045:0017;
ОСОБА_8 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 15.08.2017 № 22-16447-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821281300:03:034:0029;
ОСОБА_7 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 10.07.2016 № 22-20517-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821582000:03:045:0014;
ОСОБА_6 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12.07.2016 № 22-17580-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6822789100:04:005:0187;
ОСОБА_5 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 17.02.2017 № 22-3083-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821584000:04:002:0001;
ОСОБА_3 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 05.10.2017 № 22-19996-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821581200:03:020:0012;
ОСОБА_4 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 08.09.2016 № 22-23429-сг земельну ділянку з кадастровим номером 6821589600:02:025:0010.
Тобто, гр. ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 на час видачі Головним управлінням Держгеокадастру у Київські області наказів від 16.02.2018 № 10-1122/15-18-сг, № 10-1146/15-18-сг, № 10-1129/15-18-сг, № 10-1130/15-18-сг, № 10-1156/15-18-сг, № 10-1132/15-18-сг, № 10-1141/15-18-сг, № 10-1131/15-18-сг, № 10-1137/15-18-сг, № 10-1135/15-18-сг, № 10-1157/15-18-сг, № 10-1157/15-18-сг, № 10-1123/15-18-сг, № 10-1151/15-18-сг вже було використано своє право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної передачі земельних ділянок для даного виду використання (накази Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 08.09.2016 № 22-23429-сг, від 05.10.2017 № 22-19996-сг, від 17.02.2017 № 22-3083-сг, від 12.07.2016 № 22-17580-сг, від 10.07.2016 № 22-20517-сг, від 15.08.2017 № 22-16447-сг, від 01.12.2016 № 22-31743-сг, від 02.02.2018 № 22-2343-сг, від 05.12.2016 № 22-32255-сг, від 05.07.2017 № 22-14261-сг, від 20.07.2016 № 22-18375-сг, від 19.10.2017 № 22-21124-сг, від 21.03.2016 № 22-6120-сг, від 19.10.2017 № 22-21128-сг).
Відповідно до статей 81, 116Земельного кодексуУкраїни (далі - ЗК України), громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; прийняття спадщини; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до частини четвертої статті 116Земельного кодексуУкраїни передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
У ст. 121 Земельного кодексу України передбачено норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам, зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектарів.
Підставою для набуття прав на земельну ділянку є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами України визначено у ст. 118 Земельного кодексу України.
Відповідно до положень ст. 118 Земельного кодексу України порядок безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадянам передбачає визначену земельно-правову процедуру, яка включає такі послідовні стадії:
1) подання громадянином клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність;
2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);
3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносній у відповідності до приписів статті 186-1 Земельного кодексу України;
4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;
5) подання громадянином погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення.
Системний аналіз наведених норм права, якими врегульовано процедуру безоплатного отримання земельних ділянок, свідчить про те, що всі дії відповідних суб`єктів земельно - правової процедури є взаємопов`язаними, послідовними і спрямовані на досягнення кінцевого результату у вигляді отримання земельної ділянки у приватну власність.
У позовній заяві прокурор вказує на те, що гр. ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 вже раніше зверталися до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій та Київській області із заявами про надання у приватну власність земельних ділянок для веденняособистого селянськогогосподарства натериторії Хмельницькоїта Київськоїобласті та отримали позитивні рішення, розробили документацію із землеустрою та подали її для затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій та Київській області, яким видано відповідні накази.
Тобто, громадяни, подаючи вперше заяви до органу виконавчої влади про отримання землі сільськогосподарського призначення для ведення особистого господарства та оформивши всі необхідні документи, достовірно усвідомлювали та бажали завершення процедури безоплатної приватизації земельних ділянок сільськогосподарського призначення, подали відповідний пакет документів до Головного управління Держгеокадастру у Київській області для його затвердження та очікували на кінцеве рішення, яке є необхідним для остаточного набуття права власності на землю даного цільового призначення.
Отже, на момент подання гр. ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 вдруге аналогічних заяв до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про надання земельних ділянок на території Фастівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства вже існували обґрунтовані перешкоди у повторній реалізації ідентичних прав на землю.
Пунктом «г» ч. 3 ст.152ЗК України передбачено, що захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Таким чином, враховуючи, що гр. ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 реалізували право на безоплатне одержання у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства більше одного разу за цим видом використання, суд дійшов висновку, що накази Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 16.02.2018 № 10-1122/15-18-сг, № 10-1146/15-18-сг, № 10-1129/15-18-сг, № 10-1130/15-18-сг, № 10-1156/15-18-сг, № 10-1132/15-18-сг, 10-1141/15-18-сг, № 10-1131/15-18-сг, № 10-1137/15-18-сг, № 10-1135/15-18-сг, № 10-1147/15-18-сг, № 10-1157/15-18-сг, № 10-1123/15-18-сг, № 10-1151/15-18-сг, якими затверджено проекти землеустрою та надано у власність ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276, площами по 2 га кожна для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області, прийняті із порушенням вимог ч. 4 ст. 116 ЗК України.
Тому, з урахуванням частини четвертої статті 116 ЗК України, накази, які є предметом спору, були видані повторно та підлягають скасуванню.
Враховуючи викладене, заявлена прокурором вимога про визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру у Київській області підлягає задоволенню, оскільки треті особи повторно отримали у власність земельні ділянки, а така передача земельних ділянок не відповідає законодавству, такі висновки відповідають встановленим фактичним обставинам справи.
Щодо позовної вимоги про скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису № 25668188, № 25670660 про власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288, 3224981600:02:006:0070 для ведення особистого селянського господарства, що розташовані на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до ст.15ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права в разі його порушення, невизнання або оспорювання, а також на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Під час дослідження інформаційних довідок про спірні земельні ділянки ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 суд, відповідно до вимог ст. 229 ЦПК України звертає увагу на підстави виникнення права власності, в даному випадку - оспорюванні накази Головного управління Держгеокадастру у Київській області, на підставі яких за третіми особами згодом зареєстровано речові права на ці ділянки.
Згідно зі ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Жодна зі сторін даного спору в судових засіданнях не заперечувала факту отримання спірної землі на підставі саме наказів Головного управління Держгеокадастру у Київській області: від 16.02.2018 № 10-1122/15-18-сг, № 10-1146/15-18-сг, № 10-1129/15-18-сг, № 10-1130/15-18-сг, № 10-1156/15-18-сг, № 10-1132/15-18-сг, 10-1141/15-18-сг, № 10-1131/15-18-сг, № 10-1137/15-18-сг, № 10-1135/15-18-сг, № 10-1147/15-18-сг, № 10-1157/15-18-сг, № 10-1123/15-18-сг, № 10-1151/15-18-сг, що в силу ст. 82 ЦПК України звільняє від обов`язку доказування зазначеного факту.
Як вбачається,з договорівкупівлі-продажуземельних діляноквід 24.02.2018№№ 565, 547, 566, 543, 556, 563, 570, 571, 568, 567, 562, 551, 569, 544 посвідчені приватним нотаріусом Фастівського міського нотаріального округу Київської області Чернишовою O.A., громадяни ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_21 , ОСОБА_16 , ОСОБА_20 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 вищезазначені земельні ділянки продали ОСОБА_2 .
Відповідно до Публічної кадастрової карти, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно та Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 23.08.2019 № 2-ДК/2/АП/09/01/-19, складеного начальником Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області ОСОБА_22 (технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розроблена ФОП ОСОБА_17 ) за рахунок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:006:0067, 3224981600:02:006:0068, 3224981600:02:006:0069, сформовано земельну ділянку загальною площею 10 га з кадастровим номером 3224981600:02:006:0070. За рахунок об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0074, 3224981600:02:008:0075, 3224981600:02:008:0076, 3224981600:02:008:0077, 3224981600:02:008:0078, 3224981600:02:008:0079, 3224981600:02:008:0080, 3224981600:02:008:0081, 3224981600:02:008:0082, 3224981600:02:008:0083, 3224981600:02:008:0084, 3224981600:02:008:0085, 3224981600:02:008:0086, 3224981600:02:008:0087, сформовано земельну ділянку загальною площею 27, 1654 га з кадастровим номером 3224981600:02:008:0288.
В подальшому, на підставі договору дарування земельної ділянки від 11.04.2018 № 1065, ОСОБА_23 подарував земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:008:0288 ОСОБА_1 .
Також, на підставі договору дарування земельної ділянки від 11.04.2018 № 1068, ОСОБА_2 подарував земельну ділянку з кадастровим номером 3224981600:02:006:0070 ОСОБА_1 .
На даний час вищевказані земельні ділянки ОСОБА_1 , відповідно до договору оренди землі від 16.04.2018 (без номеру) надані в оренду фермерському господарству «Хорс-КЛМ» (а.с.8-12 т.6).
Отже, аналізуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем обрано вірний спосіб захисту порушених прав, оскільки наявність запису про реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276, до складу якої входять незаконно отримані земельні ділянки, унеможливлює поновлення прав держави щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288, 3224981600:02:006:0070, а тому позовні вимоги в цій частині теж підлягають задоволенню.
Крім цього,упункті 59 постанові Великої Палати Верховного Суду від 29 травня 2019 року у справі № 367/2022/15-ц зроблений правовий висновок, що з огляду на приписи статей 387, 388 ЦК України помилковими є висновки суду першої інстанції щодо неможливості витребування власником земельних ділянок, які були поділені та/або об`єднані. Формування земельних ділянок їх володільцем, зокрема внаслідок поділу та/або об`єднання, з присвоєнням їм кадастрових номерів, зміною інших характеристик не впливає на можливість захисту права власності чи інших майнових прав у визначений цивільним, законодавством, спосіб.
Навіть після об`єднання спірних земель в одну земельну ділянку з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288, 3224981600:02:006:0070 цивільним законодавством України передбачається можливість здійснення поділу об`єкта нерухомості.
Відповідно до статей 181, 182 ЦК України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Частиною 1 статті 183 ЦК України визначено, що подільною є річ, яку можна поділити без втрати її цільового призначення. Таким чином, юридично подільними є речі, якщо частини зберігають цінність речі, в тому числі її цільове призначення. Визнання речі подільною тягне за собою певні наслідки: частина подільної речі повторює юридичну природу цілого і при розділі в натурі бере участь у цивільному обороті як самостійна річ.
Отже, заявлена прокурором вимога про скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис № 25668188, № 25670660 про власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288, 3224981600:02:006:0070 для ведення особистого селянського господарства, що розташовані на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області нерозривно пов`язана із вимогою про витребування її частин у конфігурації спірних земельних ділянок.
На підставі викладеного, суд вважає позовну вимогу обґрунтованою та такою, що теж підлягає до задоволення.
А тому,наявні правовіпідстави длявитребування накористь державив особіФастівської міськоїради Київськоїобласті ізнезаконного володіння ОСОБА_1 земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276 площами 2 га кожна, надані ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_24 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства, що розташовані на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
Щодо судових витрат.
Відповідно дочастини першоїстатті 141ЦПК України,судовий збірпокладається насторони пропорційнорозміру задоволенихпозовних вимог.Отже,з відповідачів ГУДержгеокадастру уКиївській області, ОСОБА_1 необхідностягнути судовийзбір пропорційнорозміру задоволенихпозовних вимогна користьпрокуратури Київськоїобласті врозмірі 44 775,02 гривень, по 22 387,51 гривень з кожного.
Керуючись ст. ст. 4, 11, 12, 13, 76-81, 89, 141, 258-265, 268, 354 ЦПК України, ст. ст. 81, 116, 118, 121-122, 152 ЗК України, ст. 181,182 ЦК України, Постановою Великої Палати Верховного Суду від 29 травня 2019 року у справі № 367/2022/15-ц суд,-
УХВАЛИВ:
Позов Виконуючого обов`язків керівника Фастівської окружної прокуратури, в інтересах держави в особі Фастівської міської ради Київської області до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Фермерське господарство «Хорс-КЛМ», ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , державний реєстратор Святопетрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області Тютюн Дмитро Сергійович про визнаннянедійсними наказів,скасування державноїреєстрації прававласності тавитребування земельнихділянок- задовольнити.
Визнати недійсниминакази Головногоуправління Держгеокадаструу Київськійобласті від16.02.2018№ 10-1122/15-18-сг,№ 10-1146/15-18-сг, № 10-1129/15-18-сг, № 10-1130/15-18-сг, № 10-1156/15-18-сг, № 10-1132/15-18-сг, 10-1141/15-18-сг, № 10-1131/15-18-сг, № 10-1137/15-18-сг, № 10-1135/15-18-сг, № 10-1147/15-18-сг,№ 10-1157/15-18-сг, № 10-1123/15-18-сг, № 10-1151/15-18-сг, якими затверджено проекти землеустрою та надано у власність ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_16 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276, площами по 2 га кожна для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис № 25668188, № 25670660 про власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:008:0288, 3224981600:02:006:0070 для ведення особистого селянського господарства, що розташовані на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
Витребувати накористь державив особіФастівської міськоїради Київськоїобласті ізнезаконного володіння ОСОБА_1 земельні ділянки з кадастровими номерами 3224981600:02:006:0062, 3224981600:02:008:0285, 3224981600:02:006:0069, 3224981600:02:006:0054, 3224981600:02:008:0284, 3224981600:02:008:0281, 3224981600:02:008:0278, 3224981600:02:008:0280, 3224981600:02:008:0279, 3224981600:02:008:0286, 3224981600:02:008:0283, 3224981600:02:008:0274, 3224981600:02:008:0277, 3224981600:02:008:0276 площами 2 га кожна, надані ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_24 , ОСОБА_16 ОСОБА_11 , ОСОБА_3 ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_25 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства, що розташовані на території Веприцької сільської ради Фастівського району Київської області.
Стягнути з ГУ Держгеокадастру у Київській області, ЄДРПОУ 39817550, місцезнаходження: м. Київ, вул. Серпова, 3/14, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , на користь прокуратури Київської області, місцезнаходження: м. Київ, бульвар Л. Українки, 27/2, (реквізити: отримувач прокуратура Київської області, ЄДРПОУ 02909996, банк отримувача Державна казначейська служба України м. Київ, МФО 820172, рахунок отримувача 35216008015641) судовий збір в розмірі 44 775,02 гривень, по 22 387,51 гривень з кожного.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений 09.05.2024.
Суддя Л.М.Ковалевська
Суд | Фастівський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2024 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 118942216 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Цивільне
Фастівський міськрайонний суд Київської області
Ковалевська Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні