Ухвала
від 22.04.2024 по справі 15/238-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

22.04.2024Справа № 15/238-б

За заявою Головного управління Державної податкової служби у м. Києві

до Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" (код ЄДРПОУ 25281566)

про банкрутство

Суддя Чеберяк П.П.

Представники:

Від заявника Лінцов О.О. - представник

Від боржника не з`явились

Ліквідатор Реверук П.К.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.03.2005 порушено провадження у справі № 15/238-б за заявою Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про банкрутство Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та введено процедуру розпорядження майном боржника.

Постановою Господарського суду м. Києва від 29.01.2014 ЗАТ "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Кирика В.К.

У зв`язку з припиненням повноважень щодо здійснення правосуддя у судді Мандичева Д.В. згідно розпорядження № 04-23/1134 від 21.11.2014 автоматизованою системою документообігу суду розподілено справу № 15/238-б та визначено суддю Чеберяка П.П. для її подальшого розгляду.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 28.11.2014 справу № 15/238-б прийнято до провадження судді Чеберяка П.П. та призначено розгляд справи на 15.12.2014.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 15.12.2014 відкладено розгляд справи на 19.01.2015 у зв`язку з необхідністю витребування нових доказів.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 19.01.2015 визнано кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції у м. Києві Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Києві до Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" на суму 261 грн. 49 коп.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 11.03.2015 задоволено клопотання заявника та ліквідатора, припинено процедуру ліквідації боржника, відкрито процедуру санації Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" та призначено керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Кирика В.К.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.03.2015 залучено до участі у справі Товариство з обмеженою відповідальністю "Докас".

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.03.2015 розгляд справи відкладено на 20.04.2015, у зв`язку з необхідністю витребування нових доказів.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 15.06.2015 розгляд справи призначено на 24.06.2015.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 24.06.2015 задоволено клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Кирика В.К. та відкладено розгляд справи на 19.08.2015, у зв`язку з необхідністю витребування нових доказів.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 19.08.2015 відмовлено в задоволенні клопотань заявника та керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Кирика В.К. про позбавлення Товариства з обмеженою відповідальністю "Докас" статусу учасника провадження у справі.

Крім того, ухвалою Господарського суду м. Києва від 19.08.2015 припинено повноваження керуючого санацією Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" арбітражного керуючого Кирика В.К., призначено керуючим санацією Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" арбітражного керуючого Юзвенка Василя Григоровича.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 23.11.2015 відмовлено в задоволенні клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Юзвенка В.Г. про позбавлення Товариства з обмеженою відповідальністю "Докас" статусу учасника провадження у справі.

Окрім того, ухвалою Господарського суду м. Києва від 23.11.2015 відкладено розгляд справи на 30.11.2015 у зв`язку з необхідністю витребування нових доказів.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 02.12.2015 задоволено клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Юзвенка Василя Григоровича про затвердження плану санації Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" та продовжено строк процедури санації боржника на дванадцять місяців.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 03.04.2017 залишено без розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Докас" про припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Окрім того, ухвалою Господарського суду м. Києва від 03.04.2017 відмовлено у задоволенні клопотання боржника про продовження процедури санації Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" на шість місяців та зобов`язано керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Юзвенка Василя Григоровича направити до господарського суду звіт керуючого санацією, розглянутий комітетом кредиторів, і протокол засідання комітету кредиторів.

Ухвалами Господарського суду м. Києва від 11.12.2017 залишено без розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Докас" про припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, а також відмовлено в задоволенні клопотання заявника про виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Докас" зі складу учасників провадження у справі.

Також ухвалою Господарського суду м. Києва від 11.12.2017 задоволено заяву арбітражного керуючого Юзвенка В.Г., припинено його повноваження керуючого санацією боржника та призначено керуючим санацією Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" арбітражного керуючого Кирика В.К.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 15.01.2019 задоволено заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м. Києві про заміну кредитора у справі.

23.02.2021 до Господарського суду м. Києва надійшов звіт керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Кирика В.К. про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень керуючого санацією боржника.

01.03.2021 до Господарського суду м. Києва надійшла заява керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Кирика В.К. про відкликання заяви про припинення повноважень керуючого санацією боржника.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.03.2021 розгляд справи відкладено на 05.04.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 05.04.2021 розгляд справи відкладено на 19.05.2021.

У судовому засіданні 19.05.2021 оголошено перерву до 26.05.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 26.05.2021 задоволено заяву Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора та замінено кредитора Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві її правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у м. Києві.

Крім того, ухвалою Господарського суду м. Києва від 26.05.2021 задоволено заяву Приватного підприємства "Спеціальні технології. Інноваційна діяльність" про визнання інвестором у справі та відкладено розгляд справи на 07.07.2021.

06.07.2021 до Господарського суду м. Києва надійшов звіт керуючого санацією арбітражного керуючого Кирика В.К. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

У судовому засіданні 07.07.2021 оголошено перерву до 14.07.2021.

У судовому засіданні 14.07.2021 оголошено перерву до 25.08.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 25.08.2021 розгляд справи відкладено на 29.09.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 29.09.2021 відкладено розгляд справи на 01.11.2021.

У судових засіданнях 01.11.2021 та 08.11.2021 оголошувались перерви.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 15.11.2021 задоволено заяву Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, відсторонено арбітражного керуючого Кирика Віктора Кириловича від виконання обов`язків керуючого санацією боржника, призначено керуючим санацією Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1562 від 24.07.2013) та відкладено розгляд справи на 13.12.2021.

13.12.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання арбітражного керуючого Кирика В.К. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 13.12.2021 розгляд справи відкладено на 31.01.2022.

Судове засідання 31.01.2022 не відбулось у зв`язку з направленням матеріалів справи на запит до Північного апеляційного господарського суду.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 03.08.2022 апеляційну скаргу арбітражного керуючого Кирика Віктора Кириловича залишено без задоволення, ухвалу Господарського суду м. Києва від 15.11.2021 - без змін.

Матеріали справи № 15/238-б повернуто до Господарського суду м. Києва.

17.08.2022 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання керуючого санацією Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 09.11.2022 розгляд справи призначено на 21.12.2022.

20.12.2022 до Господарського суду м. Києва надійшла заява арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича про участь у справі.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.12.2022 розгляд справи відкладено на 06.02.2023.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 06.02.2023 відмовлено в задоволенні клопотання арбітражного керуючого Кирика В.К. про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень керуючого санацією боржника.

Постановою Господарського суду м. Києва від 06.02.2023 Закрите акціонерне товариство "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрутом призначено арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича.

Повідомлення про визнання Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" банкрутом оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України від 20.02.2023 за № 70118.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.04.2023 задоволено заяву Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві про заміну сторони правонаступником.

26.10.2023 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Реверука П.К. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого, а також стягнення вказаних витрат з кредиторів у пропорційному розмірі.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 20.11.2023 розгляд справи призначено на 13.12.2023.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 13.12.2023 розгляд справи відкладено на 24.01.2024.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 24.01.2024 розгляд справи відкладено на 13.03.2024.

Судове засідання 13.03.2024 не відбулось у зв`язку з перебуванням судді Чеберяка П.П. на лікарняному.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.03.2024 розгляд справи призначено на 22.04.2024.

У судовому засіданні 22.04.2024 розглядались звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.

Ліквідатор надав пояснення по суті поданого звіту ліквідатора.

Представник заявника звіт ліквідатора підтримав.

З поданого ліквідатором звіту, а також наявних в матеріалах справи доказів, вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором були направлені запити до компетентних органів, зокрема, до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, Фонду державного майна України, Київського міського бюро технічної інвентаризації, Державної авіаційної служби України, Державної служби морського та річного транспорту України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, ДО «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва, Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Державної митної служби України, Головного управління Дрежприродспоживслужби у м. Києві, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, Регіонального сервісного центру МВС у місті Києві, ПАТ «Укрзалізниця», Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління Держпраці у Київській області, Департаменту земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, Державної служби України з безпеки на транспорті, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Головного управління статистики у м. Києві, Державного космічного агентства України.

Одержані ліквідатором відповіді від зазначених органів свідчать про відсутність у банкрута майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.

Згідно інформаційної довідки Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ліквідатором було встановлено відсутність

Згідно інформаційної довідки Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ліквідатором було встановлено відсутність зареєстрованих за банкрутом об`єктів нерухомого майна.

Також ліквідатором не було виявлено рухомого майна, а також грошових коштів на рахунках боржника.

За результатами проведення інвентаризації майна банкрута ліквідатором не виявлено будь яких майнових активів, які б підлягали включенню до ліквідаційної маси підприємства.

Таким чином, за результатами проведення ліквідаційної процедури, у зв`язку з відсутністю у банкрута майнових активів кредиторська заборгованість банкрута не погашалась.

Відповідно до положень ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Через відсутність документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, такі документи ліквідатором до архівної установи не передавались.

На засіданні зборів комітету кредиторів банкрута, яке відбулось 29.06.2023 окрім іншого, прийнято рішення схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект".

Згідно із ч. 2. ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.

У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.

Відтак, підставою для ініціювання притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності - є наявність вини останніх в банкрутстві такого боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, ознак приховуваного, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" ліквідатором не виявлено.

З огляду на викладені обставини, ліквідатор дійшов висновку про відсутність правових підстав для звернення з позовом про притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності у зв`язку з відсутністю ознак доведення до банкрутства Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект".

Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).

Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.

Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.

Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі № 15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі № 913/982/14).

Розглянувши поданий суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про вичерпність та повноту здійснення дій у ліквідаційній процедурі та вжиття належних заходів з виявлення майна боржника. Враховуючи те, що за підсумками проведення ліквідаційної процедури майнових активів для задоволення вимог кредиторів не виявлено, боржника визнано банкрутом, ліквідаційна процедура триває понад один рік, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс представлені суду, виконані всі необхідні дії на стадії ліквідації банкрута, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, наявні всі підстави ліквідувати банкрута - Закрите акціонерне товариство "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект".

Крім того, у судовому засіданні 22.04.2024 ліквідатор підтримав своє клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора банкрута, а також стягнення вказаних витрат з ініціюючого кредитора.

З поданого ліквідатором звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат вбачається, що розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Реверука П.К. за період виконання повноважень керуючого санацією з 15.11.2021 по 05.02.2023 становить 192 392,86 грн., розмір витрат, пов`язаних з виконанням обов`язків керуючого санацією становить 878,00 грн., розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Реверука П.К. за період виконання повноважень ліквідатора Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" з 06.02.2023 по 29.06.2023 становить 96 240,78 грн., а розмір витрат, пов`язаних з виконанням обов`язків ліквідатора у даній справі становить 161,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що під час провадження у справі основна грошова винагорода арбітражному керуючому не виплачувалась, витрати, пов`язані з виконанням обов`язків у даній справі не відшкодовувались.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.

Згідно ч. 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Верховний Суд у постановах від 04.10.2018 у справі № 922/132/13-г та від 30.01.2019 у справі № 921/8879/15-г/11 вказав, що при визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки періоди здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.

Як вбачається з матеріалів справи, комітетом кредиторів на засіданні, яке відбулось 29.06.2023 було схвалено звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання ним повноважень у справі про банкрутство боржника у заявленому останнім розмірі.

Вказане рішення оформлене протоколом засідання комітету кредиторів № 29/06/23 від 29.06.2023.

З огляду на викладене вище, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, враховуючи те, що за результатами розгляду звіту ліквідатора суд дійшов висновку щодо вичерпності та повноти здійснення дій у ліквідаційній процедурі, суд вважає обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора у заявленому останнім розмірі.

З огляду на те, що витрати на виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Реверуку П.К. за результатами проведення ліквідаційної процедури Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" погашені не були, ліквідатор банкрута у поданому клопотанні просив суд стягнути дану заборгованості з кредиторів у пропорційному розмірі.

Статтею 30 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.

У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

Судом встановлено, що у боржника відсутні майнові активи для погашення заборгованості із виплати основної грошової винагороди арбітражному керуючому.

Законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Вказаної правової позиції дотримується Верховний Суд у постановах від 01.08.2018 у справі № 912/1783/16, від 04.10.2018 у справі № 916/1503/17.

Крім того, колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у постанові від 30.01.2019 у справі № 910/32824/15 відзначила, що ініціюючи провадження у справі про банкрутство кредитори, як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.

За змістом статей 123 та 129 Господарського процесуального кодексу України витрати на оплату послуг арбітражного керуючого входять до складу судових витрат і їх стягнення повинно здійснюватись у справі, під час розгляду якої такі витрати виникли.

Таким чином, суд дійшов висновку, що витрати на оплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Реверуку П.К., який виконував повноваження керуючого санацією та ліквідатора банкрута в розмірі 288 633,64 грн., а також відшкодування його витрат, пов`язаних з виконанням повноважень керуючого санацією та ліквідатора Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" в розмірі 1039,00 грн. слід покласти кредиторів пропорційно розміру їх вимог до боржника, який за підрахунками суду становить: з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби в розмірі 287 644,93 грн., Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві в розмірі 579,35 грн., Київського міського центру зайнятості в розмірі 1 448,36 грн.

Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 30, 64-66, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд м. Києва

У Х В А Л И В:

1. Затвердити звіт ліквідатора.

2. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута.

3. Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві зняти банкрута - Закрите акціонерне товариство "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26; ідентифікаційний код 25281566) з податкового обліку.

4. Ліквідувати банкрута - Закрите акціонерне товариство "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26; ідентифікаційний код 25281566) як юридичну особу в зв`язку з банкрутством.

5. Печерській районній у м. Києві державній адміністрації провести державну реєстрацію припинення - Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26; ідентифікаційний код 25281566) як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали.

6. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

7. Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Реверуку Петру Костянтиновичу за період виконання повноважень керуючого санацією Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" з 15.11.2021 по 05.02.2023 в розмірі 192 392,86 грн., здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень керуючого санацією в розмірі 878,00 грн.

8. Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Реверуку Петру Костянтиновичу за період виконання повноважень ліквідатора Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" з 06.02.2023 по 29.06.2023 в розмірі 96 240,78 грн., здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень ліквідатора в розмірі 161,00 грн.

9. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП: 44116011) на користь арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича (адреса для листування: 04071, м. Київ, а/с № 71; РНОКПП НОМЕР_1 ) основну грошову винагороду та витрати за період виконання повноважень керуючого санацією та ліквідатора Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" в розмірі 287 644 (двісті вісімдесят сім тисяч шістсот сорок чотири) грн. 93 коп.

10. Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, буд. 16; ідентифікаційний код 42098368) на користь арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича (адреса для листування: 04071, м. Київ, а/с № 71; РНОКПП НОМЕР_1 ) основну грошову винагороду та витрати за період виконання повноважень керуючого санацією та ліквідатора Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" в розмірі 579 (п`ятсот сімдесят дев`ять) грн. 35 коп.

11. Стягнути з Київського міського центру зайнятості (01033, м. Київ, вул.. Жилянська, буд. 47Б; ідентифікаційний код 03491091) на користь арбітражного керуючого Реверука Петра Костянтиновича (адреса для листування: 04071, м. Київ, а/с № 71; РНОКПП НОМЕР_1 ) основну грошову винагороду та витрати за період виконання повноважень керуючого санацією та ліквідатора Закритого акціонерного товариства "Київський проектно-вишукувальний інститут "Укркомундорпроект" в розмірі 1 448 (одна тисяча чотириста сорок вісім) грн. 36 коп.

12. Видати накази.

13. Копію ухвали направити державному реєстратору боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

14. Копію ухвали направити сторонам, ліквідатору, кредиторам, державній виконавчій службі за місцем знаходження боржника та зазначеним вище державним органам і установам для виконання.

15. Провадження у справі № 15/238-б закрити.

16. Дію мораторію припинити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрута та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

СуддяП.П. Чеберяк

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу118981060
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —15/238-б

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 21.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 24.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 13.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 20.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 21.04.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 06.02.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Постанова від 06.02.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Постанова від 06.02.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні