Ухвала
від 07.05.2024 по справі 916/620/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

"07" травня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/620/24

Господарський суд Одеської області у складі: суддя Рога Н.В., секретар с/з Корчевський М.Ю., розглянув заяву Одеської обласної державної адміністрації (вх.№16717/24 від 24.04.2024р.) про передачу за підсудністю справи №916/620/24

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Одесарибгосп (67642, Одеська обл., Біляївський р-н, с. Яськи, вул. Миру, буд. 113, код ЄДРПОУ 36973902)

До відповідача: Одеської обласної державної адміністрації (65032, м. Одеса, пр-т Шевченка, буд.4, код ЄДРПОУ 00022585, електронна пошта: genotdel@od.gov.ua)

За участю Одеської обласної прокуратури (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, 3, код ЄДРПОУ 03528552)

про скасування рішення державного реєстратора

Представники сторін:

Від позивача: не з`явився;

Від відповідача: Кравцов Р.В. в порядку самопредставництва;

Від прокуратури: Дичко В.О. на підставі посвідчення.

Суть спору: Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Одесарибгосп, звернувся до Господарського суду Одеської області з позовом до Одеської обласної державної адміністрації про скасування рішення державного реєстратора Таїровської селищної ради Лапінської Марії Ігорівни від 25.01.2024р. щодо припинення права оренди земельної ділянки кадастровий номер 5121085600:01:001:0591.

Ухвалою суду від 11.03.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №916/620/24, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 04.04.2024р. Ухвалою суду від 04.04.2024р. призначено підготовче засідання на 25.04.2024р.

24 квітня 2024р. до суду від Одеської обласної державної адміністрації (вх.№16717/24 від 24.04.2024р.) надійшла заява про передачу справи №916/620/24 за підсудністю до Господарського суду міста Києва.

В обґрунтування вказаної заяви відповідач зазначає, що відповідно до 5 ст. 30 ГПК України спори, у яких відповідачем є Кабінет Міністрів України, міністерство чи інший центральний орган виконавчої влади, Національний банк України, Рахункова палата, Верховна Рада Автономної Республіки Крим або Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські ради або обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, а також справи, матеріали яких містять державну таємницю, розглядаються місцевим господарським судом, юрисдикція якого поширюється на місто Київ, незалежно від наявності інших визначених цією статтею підстав для виключної підсудності такого спору іншому господарському суду.

Отже, у зв`язку з тим, що Одеська обласна державна адміністрація у даній справі є органом зазначеним в ч.5 ст. 30 ГПК України, відповідач вважає, що розгляд даного спору відноситься до компетенції Господарського суду міста Києва.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.01.2021р. у справі № 918/572/19.

Підготовче засідання призначене на "25" квітня 2024р. о 14:00 не відбулось у зв`язку з оголошенням системою цивільної оборони м. Одесі та Одеській області повітряної тривоги.

Ухвалою суду від 25.04.2024р. призначено підготовче засідання на 07.05.2024р.

Протокольною ухвалою від 07.05.2024р. задоволено заяву заступника керівника Одеської обласної прокуратури про вступ у справу на стороні відповідача - Одеської обласної державної адміністрації.

Представник прокуратури в судовому засіданні підтримує заяву про передачу справи за підсудністю до іншого суду, просить її задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримує заяву про передачу справи за підсудністю до іншого суду, просить її задовольнити.

Розглянув матеріали справи, заяву про передачу справи за підсудністю до іншого суду, вислухав пояснення представників судового процесу, суд дійшов наступних висновків.

Статтею 125 Конституції України передбачено, що судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом. Аналогічні положення закріплені в ч. 1 ст. 17 Закону України Про судоустрій і статус суддів.

Територіальна підсудність - це компетенція із розгляду справ однорідними судами залежно від території, на яку поширюється їх юрисдикція.

Основними видами територіальної підсудності є, зокрема, загальна, альтернативна та виключна.

Види підсудності передбачають в одних випадках пільги сторонам при виборі суду, в інших - створення найсприятливіших умов для вирішення справи, забезпечення незалежності та неупередженості суду, захист прав заінтересованих осіб.

Загальна територіальна підсудність встановлюється як загальне правило і застосовується у тому випадку, коли вона не змінена або доповнена іншим видом територіальної підсудності.

Суд відзначає, що право особи на звернення до суду може бути реалізоване у визначеному процесуальним законом порядку, оскільки воно зумовлене дотриманням процесуальної форми, передбаченої для цього чинним законодавством, а також встановленими ним передумовами для звернення до суду, в тому числі додержання правил юрисдикції у господарських судах.

Виключна підсудність - це правило, відповідно до якого справа має бути розглянута тільки певним господарським судом. Виключна підсудність означає, що певні категорії справ не можуть розглядатися за загальними правилами підсудності, а також за правилами альтернативної підсудності. Правило про виключну підсудність застосовується судом у будь-якому випадку за наявності визначених законом умов, не залежить від волі сторін, а також наявності чи відсутності обґрунтувань учасників справи щодо її застосування.

За загальним правилом, згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 27 ГПК України позов пред`являється до господарського суду за місцезнаходженням чи місцем проживання відповідача, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до 5 ст. 30 ГПК України, спори, у яких відповідачем є Кабінет Міністрів України, міністерство чи інший центральний орган виконавчої влади, Національний банк України, Рахункова палата, Верховна Рада Автономної Республіки Крим або Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські ради або обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, а також справи, матеріали яких містять державну таємницю, розглядаються місцевим господарським судом, юрисдикція якого поширюється на місто Київ, незалежно від наявності інших визначених цією статтею підстав для виключної підсудності такого спору іншому господарському суду.

Судом встановлено, що Одеська обласна державна адміністрація у даній справі є орган зазначеним в ч.5 ст. 30 ГПК України, а отже, враховуючи суб`єктний склад учасників справи, даний спір належить до територіальної підсудності Господарського суду міста Києва.

Згідно з п.1 ч.1 ст.31 ГПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Частиною 3 ст.31 ГПК України встановлено, що передача справи на розгляд іншого суду за встановленою цим Кодексом підсудністю з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої цієї статті, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.

За таких обставин, матеріали справи №916/620/24 підлягають передачі за територіальною підсудністю до Господарського суду міста Києва.

Керуючись ст.27, п.1 ч.1 ст.31, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Одеської обласної державної адміністрації (вх.№16717/24 від 24.04.2024р.) про передачу за підсудністю справи №916/620/24 задовольнити.

2. Передати матеріали справи №916/620/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Одесарибгосп» до Одеської обласної державної адміністрації про скасування рішення державного реєстратора Таїровської селищної ради Лапінської Марії Ігорівни від 25.01.2024р. щодо припинення права оренди земельної ділянки кадастровий номер 5121085600:01:001:0591 за територіальною підсудністю до Господарського суду міста Києва.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст.235 ГПК України та може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її проголошення (підписання).

Повний текст ухвали складено 13.05.2024р.

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу118981621
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —916/620/24

Ухвала від 03.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 12.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 04.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 25.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 02.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 22.02.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні