Справа № 560/3379/24
РІШЕННЯ
іменем України
13 травня 2024 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 28.02.2024 №2243/6/22-01-09-03-06;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що звернувся до відповідача із заявою щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11. Проте рішенням відповідача від 28.02.2024 №2243/6/22-01-09-03-06 йому було відмовлено у видачі ліцензії з огляду на те, що позивач до заяви не надано акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним ТОВ "Блекайленд трейд". Проте, позивач не погоджується із таким твердженням відповідача, оскільки ним надано всі належні документи для прийняття рішення про видачу ліцензії, внаслідок чого позивач вважає таке рішення відповідача протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, за змістом якого останній просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначив, що позивачем до заяви щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним не надано акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, що не відповідає вимогам статті 15 та статті 18 Закону №481. Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства ( ч. 46 ст. 15 Закону № 481/95). Саме тому рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 28.02.2024 №2243/6/22-01-09-03-06 є правомірним.
Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
16.02.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" звернулось до Головного управління ДПС у Хмельницькій області із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця роздрібної торгівлі пальним: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11.
За результатами розгляду заяви та документів, поданих позивачем, ГУ ДПС у Хмельницькій області прийнято рішення від 28.02.2024 №2243/6/22-01-09-03-06 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою роздрібної торгівлі пальним: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11.
Як свідчать матеріали справи, ТОВ "Блекайленд трейд" до заяви щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним було надано податковому органу наступні документи:
- копію договору щодо можливості розміщення автомобільної АЗС між ТОВ "Блекайленд трейд" та ДП "Хмельницький облавтодор" від 21.08.2023 №245/23;
- копію додаткової угоди від 18.09.2023 №272/1-23 до договору від 21.08.2023 №245-23;
- копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 19.07.2023;
- копію дозволу про експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки від 26.01.2024;
- копію дозволу про виконання робіт підвищеної небезпеки від 26.01.2024;
- копію паспорта прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, виданий Хмельницькою РДА від 25.07.2023 №13;
- копію пояснювальної записки до паспорта прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, виданий Хмельницькою РДА від 25.07.2023 №13;
- копію сертифікату відповідності від 05.07.2023 №UA.TR001 23 132-23;
- копію сертифікату відповідності від 13.11.2023 №UA.TR001 23 254-23;
- копію листа-відповіді Державної служби України з надзвичайних ситуацій "Про реєстрацію об`єкта підвищеної небезпеки" від 13.12.2023 №22-2312-3;
- копію акта перевірки відповідності систем протипожежного захисту на об`єкті від 02.10.2023 №16;
- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки №68-281223-00104;
- копію паспорта модуля для заправки автомобілів зрідженим газом "Шельф" ТУ У29.1-30838462-006:2009;
- копію сертифіката відповідності від 13.02.2023 № UA.RSM.00026-23;
- копію паспорта резервуара наземного двохстінного РН2-8/11,5-2500 ТУ У29.1-30838462-006:2009 заводський №0040/23;
- копію свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 03.06.2019 №0374;
- копію платіжної інструкції від 22.02.2024 №3 на суму 2000,00 грн.
Разом з тим, підставою для відмови у видачі ліцензії є ненадання Товариством з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" акта вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Блекайленд трейд».
Позивач, вважаючи протиправними дії та рішення відповідача, які полягають у відмові у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця роздрібної торгівлі пальним: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11, звернувся до суду з даним позовом.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Закон України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон №481/95-ВР) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України.
Згідно з статтею 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.
Отже, для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності.
Відповідно до статті 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Суд встановив, що 16.02.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" звернулось до Головного управління ДПС у Хмельницькій області із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця роздрібної торгівлі пальним: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11.
Відповідно до наданих позивачем документів, останній для здійснення роздрібної торгівлі пальним має намір використовувати модуль для заправки автомобілів зрідженим газом "Шельф-5Н1/1/LPG100-1 ТУ У 29.1-30838462-006:2009" виготовлений ТОВ "Науково-виробнича компанія "Шельф" зав. №1691 дата випуску 11.2023 року відповідно до ТУ У 29.1-30838462-006:2009 (сертифікат відповідності №UA.RSM.00026-23, декларація про відповідність вимогам №UA.037.D.00069-22), призначений для прийому, зберігання та заправки зрідженим вуглеводневим газом автомобілів обладнаних газобалонними установками з надлишковим тиском не більше 1,57 МПа.
Цей модуль зберігання є наземним обладнанням, яке складається з декількох частин та не має фундаменту. Тобто, вказаний модуль не є об`єктом нерухомості (нерухомим майном (нерухомістю) є земельна ділянка без поліпшень або земельна ділянка з поліпшенням, які з нею нерозривно пов`язані, будівлі, споруди, їх частини, а також інше майно, що згідно із законодавством належить до нерухомого майна. В свою чергу, вказаний модуль є рухомим майном, тобто матеріальним об`єктом, який може бути переміщеним без заподіяння йому шкоди.
Положеннями частини 1 статті 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, будівництво об`єктів; реконструкцію існуючої забудови та територій.
Відповідно до паспорта модуля для заправки автомобілів зрідженим газом "Шельф-5Н1/1/LPG100-1 ТУ У 29.1-30838462-006:2009" зав. №1691 модуль для заправки автомобілів зрідженим газом являє собою єдину технологічну систему, яка складається із взаємозв`язаних функціональних модулів таких як резервуар, паливозаправна колонка, насосний агрегат.
Оскільки за адресою місця торгівлі: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11, розміщений модуль для заправки автомобілів зрідженим газом, який є заводським виробом і його установлення не передбачає здійснення будівельних робіт і улаштування фундаменту, то немає підстав для твердження про необхідність документів, що дають право на їх виконання, а після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Водночас, модуль для заправки автомобілів зрідженим газом за своїми технічними характеристиками є технологічним обладнанням. Позивач отримав дозвіл на експлуатацію цього обладнання, зокрема, дозвіл Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці від 26.01.2024, який був доданий позивачем до заяви щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Також, судом встановлено, що позивач до заяви про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним надав відповідачу паспорт прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності від 25.07.2023, згідно якого встановлено, що останній видано на тимчасову споруду - модуля для заправки автомобілів зрідженим газом, виконаним як цілісний заводський виріб, який встановлений без облаштування фундаменту прямо на земельну ділянку.
Приписи статті 15 Закону №481/95-ВР не містять виключного переліку документів, необхідних для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Суд вважає подані позивачем документи такими, що відповідно до статті 15 Закону №481/95-ВР є достатніми для надання позивачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Наведене в своїй сукупності спростовує твердження контролюючого органу в частині не подання позивачем необхідних документів, передбачених статтею 15 Закону №481/95-ВР, що свідчить про помилковість висновків відповідача щодо наявності підстав для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 28.02.2024 №2243/6/22-01-09-03-06 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним є протиправним та його слід скасувати.
Відповідно частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Оскільки суд встановив протиправність рішення позивача, наявні підстави для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.
Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994).
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн, а тому, ці витрати слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача. Інші докази документально підтверджених судових витрат, понесених позивачем, у матеріалах справи відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 28.02.2024 №2243/6/22-01-09-03-06.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області видати Товариству з обмеженою відповідальністю «Блекайленд трейд» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за місцем роздрібної торгівлі пальним за адресою: Хмельницька область Хмельницький район, с. Мар`янівка, вул. Центральна, 11.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Блекайленд трейд» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Блекайленд трейд" (вул. Паркова, 2, с. Вовча гора, Хмельницька область, 31310 , код ЄДРПОУ - 44986869) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Головуючий суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2024 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 118989747 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні