Справа№ 953/363/24
н/п 3/953/420/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" травня 2024 р. Суддя Київського районного суду м. Харкова Бородіна Н.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові матеріали, що надійшли з Харківської митниці Державної митної служби України відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, паспорт для виїзду за кордон НОМЕР_1 , виданий 03.06.2021, орган, що видав 0710, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 485 КУпАП,
встановив:
02.02.2023 ОСОБА_1 ввіз на митну територію України у якості гуманітарної допомоги автомобіль «MITSUBISHI PAJERO», VIN-код: НОМЕР_2 . Згідно поданих ОСОБА_1 до митного оформлення документів одержувачем автомобіля був Харківський міський благодійний фонд «Батьківщина» (код ЄДРПОУ 33607454, м. Харків, проспект Героїв Харкова, буд.51). Вказаний транспортний засіб «MITSUBISHI PAJERO», VIN-код: НОМЕР_2 до Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» доставлений не був, при цьому ОСОБА_1 передав ввезений автомобіль стороннім особам і в подальшому транспортний засіб MITSUBISHI PAJERO, VIN-код: НОМЕР_2 був проданий за грошові кошти цивільній особі. Згідно бази даних АСМО «Інспектор», транспортний засіб MITSUBISHI PAJERO», VIN-код: НОМЕР_2 було ввезено на митну територію України 02.02.2023 громадянином України ОСОБА_1 в зоні діяльності митного поста «Устилуг» Волинської митниці. Як підставу для ввезення на митну територію України вищевказаного транспортного засобу та для здійснення митного оформлення у якості гуманітарної допомоги ОСОБА_1 наданий пакет документів, відповідно до якого одержувачем автомобіля був Харківський міський благодійний фонд «Батьківщина». Управлінням Служби безпеки України в Харківській області до Харківської митниці направлений висновок Харківського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру від 15.06.2023 №СЕ-19/121-23/12627-АВ, згідно якого вартість автомобіля MITSUBISHI PAJERO, VIN-код: НОМЕР_2 складає 81824,92 грн. Згідно інформації управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД сума платежів, які б підлягали сплаті до державного бюджету України у разі оформлення вказаного автомобіля у вільний обіг станом на 02.02.2023 складає 159381,19 грн., з них ввізне мито 8182,49 грн.; акциз 110997,68 грн.; ПДВ 40201,02 грн.
ОСОБА_1 до судового засідання не з`явився, його захисник адвокат Таран О.П. 16.02.2024 через систему «Електронний суд» подав клопотання в якому просив направити матеріали справи відносно ОСОБА_1 до органу досудового розслідування, а провадження у справі закрити у зв`язку із передачею матеріалів органу досудового розслідування. В обґрунтування клопотання захисник посилався на те, що прокурорами Харківської окружної прокуратури Харківської області за супроводом Управління Служби безпеки України в Харківській області здійснюється процесуальне керівництво кримінального провадження №42023222130000078 від 27.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 201-2 КК України. Ухвалою Харківського районного суду Харківської області від 01.05.2023 по справі №635/2714/23 встановлено, що ОСОБА_1 може бути причетним до організації та виконання пригону з-за кордону на територію України і подальшою реалізацією продажем транспортного засобу автомобіля MITSUBISHI PAJERO, VIN-код: НОМЕР_2 , який був ввезений на територію України ОСОБА_1 і є гуманітарною допомогою. Харківською митницею складено протокол про порушення митних правил №0140/80700/23 від 30.10.2023 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України. Таким чином, фактичні обставини порушення митних правил викладені в протоколі про порушення митних правил на даний час є предметом перевірки органом досудового розслідування в межах кримінального провадження №42023222130000078 від 27.03.2023, по якому відсутнє остаточне процесуальне рішення по справі, а саме: пред`явлення особі підозри та обвинувачення чи закриття кримінального провадження. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності. На даний час досудове розслідування вищевказаного кримінального провадження триває. Враховуючи вказані обставини, на думку захисника, судовий розгляд справи на даний час є неможливим за відсутності остаточних результатів досудового розслідування кримінального провадження.
Крім того, в клопотаннях, поданих до суду 29.01.2024, 13.02.2024, 06.03.2024 захисник ОСОБА_1 Таран О.П. просив проводити розгляд справи в режимі відео конференції. Разом з тим, вимогами МК України та КУпАП обов`язку, щодо проведення судом розгляду справ про адміністративні правопорушення в режимі відео конференції не встановлено.
Представник Харківської митниці Державної митної служби України Тупікова О. просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, оскільки матеріалами справи та наданими доказами підтверджується факт порушення митних правил ОСОБА_1 .
Суд дослідивши адміністративний матеріал, встановив наступне.
Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно зіст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимогст. 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.1ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 2статті 83 Митного кодексу Українивстановлено, що для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з частиною 1статті 257 Митного кодексу Українивизначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідальність заст. 485 МК Українинастає у разі заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимогстатті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.
Пунктом 1постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
Як вбачається з висновку начальника управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил ОСОБА_2 під час провадження у справі Харківською митницею в порядку ст.518 МК України, з метою проведення опитування ОСОБА_1 було надано доручення Волинській митниці на проведення окремих процесуальних дій. В ході проведення опитування ОСОБА_1 надав письмові пояснення по суті зазначеної справи із додаванням копії акту приймання передавання автомобілю MITSUBISHI PAJERO, завіреної особистим підписом з позначкою «згідно з оригіналом». Під час провадження у справі, до відділу ПСПМП УБК ПМП Харківської митниці, неодноразово листами №7.14-1/20-04/14/6771 від 20.11.2023 та №7.14-1/7-14/7378 від 13.12.2023, було викликано директора благодійного фонду «Батьківщина» ОСОБА_3 , проте до митниці не прибув, пояснень та документів які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України не надав, про причини неприбуття до митниці не повідомив. ОСОБА_3 не з`явився й на виклики суду.
19 березня 2024 року представником митної служби надано заяву про долучення до матеріалів справи копії матеріалів досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023222130000078 за ознаками ч.3 ст. 201 КК України за фактом продажу товарів гуманітарної допомоги на території Харківського району Харківської області з метою отримання прибутку, вчинених за попередньою змовою групою осіб у зазначеному розмірі під час дії воєнного стану.
В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження у якості свідкабув допитаний директор ХМБФ «Батьківщина» ОСОБА_3 , який, зокрема, пояснив, що щодо пригону з-за кордону транспортного засобу MITSUBISHI PAJERO VIN- НОМЕР_2 , йому нічого невідомо. Жодних листів до Державної митної служби України відносно зазначеного транспортного засобу він не складав, не надсилав та не підписував, жодних актів приймання передачі щодо отримання або передачі даних транспортних засобів він не отримував, не складав, не надавав та не підписував. Даного транспортного засобу ніколи не бачив та його доля йому невідома.
Таким чином, встановлено, що зазначений автомобіль не був наданий в якості гуманітарної допомоги.
Згідно наявних у матеріалах справи доказів, ОСОБА_1 здійснив протиправні дії, шляхом використання товарутранспортного засобу MITSUBISHI PAJERO», VIN-код: НОМЕР_2 , стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвело до ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 159381,19 грн., що підтверджується дослідженими вході розгляду справи нижченаведеними доказами:
- протоколом про порушення митних правил №0140/80700/23 від 30.10.2023 року; висновком начальника управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил ОСОБА_4 ; доповідною запискою головного державного інспектора ОВ УБК ПМП Харківської митниці Петрова О.; листом заступника начальника УСБУ в Харківській області Гордієнка В. від 16.08.2023; списком VIN-кодівтранспортних засобів; листом заступника начальника УСБУ в Харківській області Гордієнка В. від 23.08.2023; висновком №СЕ-19/121-23/12627-АВ від 15.06.2023 за результатами судової транспортно-товарознавчої експертизи, проведеної по кримінальному провадженню №42023222130000078 від 27.03.2023; запитом заступника начальника Харківської митниці Державної митної служби України ОСОБА_5 від 06.09.2023; відповіддю на запит, наданою в.о. заступника начальника митниці ОСОБА_6 ; декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; листом заступника начальника УСБУ в Харківській області Гордієнка В. №70/5/4-5313 від 08.09.2023; листом заступника начальника Харківської митниці №7.14-3/20-01/10/5078 від 11.09.2023; рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу від 21.09.2023; листом в.о. начальника Харківської митниці №7.14-1/20-01/10/5646 від 10.10.2023; рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу від 11.10.2023; листом в.о. начальника Харківської митниці державної митної служби України №7.14-1/20-01/7.3/5975 від 26.10.2023; службовою запискою т.в.о. начальника Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Поліщук Ю; даними диспетчера ЗМК та пасажирського пункту пропуску; листом заступника начальника начальника управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил ОСОБА_7 від 02.11.2023 №7.3-20/13486; листом в.о. начальника Харківської митниці Державної митної служби України щодо доручення на проведення окремих процесуальних дій №7.14-1/20-04/7.3/6577 від 14.11.2023; відповіддю заступника начальника начальника управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 20.11.2023 №7.3-20/14302; листом начальника управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Харківської митниці Мороза Р. №7.14-20/20-04/10/6669 від 20.11.2023; листом в.о. начальника Харківської митниці Державної митної служби України №7.14-1/20-04/7.3/6772 від 20.11.2023; протоколом опитування ОСОБА_1 по справі про порушення митних правил №0140/80700/23 від 29.11.2023; протоколом допиту від 08.06.2023 свідка ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42023222130000078 від 27.03.2023.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост. 485 МК України, а саме: використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, суд приходить до переконання, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Крім того, відповідно до ст. 40-1КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір»з особи, що притягується до адміністративної відповідальності слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 605,60 гривень.
Щодо доводів захисника ОСОБА_1 зазначених в письмових поясненнях про необхідність передачі матеріалів до органу досудового розслідування та закриття провадження у справі, суд зазначає, що підозра у кримінальному провадженні №42023222130000078 від 27.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 201-2 КК України будь-якій особі не пред`явлена. Склад адміністративного правопорушення за яким ОСОБА_1 притягується до адміністративної відповідальності, згідно вказаного матеріалу відрізняється від складу злочину, за яким здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023222130000078.
Відомості, зазначені в листі Директора Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» ОСОБА_3 №345 від 30.01.2023 з проханням сприяння Державною митною службою України щодо виїзду через митний кордон в Україну транспортного засобу, гуманітарної допомоги - MITSUBISHI PAJERO VIN- НОМЕР_2 , акті прийому передачі вказаного транспортного засобу Харківському міському благодійному фонду «Батьківщина» від 02.02.2023 спростовуються доводами директора Харківського міського благодійного фонду «Батьківщина» ОСОБА_3 , зазначеними під час допиту 27.03.2023, як свідка у кримінальному провадженні.
Керуючись ст.ст.485,519,524,526,527,528 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП, суд -
постановив:
Накласти на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , за адміністративне правопорушення, передбаченест.485МК України адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 79690 (сімдесят дев`ять тисяч шістсот дев`яносто гривень ) грн. 595 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_3 , на користь держави судовий збір на користь держави у розмірі 605,60 грн.
Постанову може бути оскаржено до Харківського апеляційного суду в десятиденний строк з дня її оголошення.
Суддя Н.М. Бородіна
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2024 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 118994038 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Київський районний суд м.Харкова
Бородіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні