Рішення
від 01.05.2024 по справі 380/2517/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 травня 2024 рокусправа № 380/2517/24

зал судових засідань №12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого суддіКузана Р.І.,

секретар судового засіданняЯщишин І.А.,

за участю:

представника позивача Баєва В.І.,

представника відповідачаЧабана О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АВАЛОН СТАЙЛ» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «АВАЛОН СТАЙЛ» (місцезнаходження: 79019, м. Львів, вул. Замарстинівська, 76, код ЄДРПОУ 43367252) (далі позивач, ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ») звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ ВП 43968090) (далі відповідач-1), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053,м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393) (далі відповідач-2), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПС України у Львівській області № 9776828/43367252 від 24.10.2023, № 9776813/43367252 від 24.10.2023, № 9776833/43367252 від 24.10.2023, № 9776823/43367252 від 24.10.2023 , №9776816/43367252 від 24.10.2023, № 9776831/43367252 від 24.10.2023, №9776834/43367252 від 24.10.2023, № 9776832/43367252 від 24.10.2023, № 9776830/43367252 від 24.10.2023,№ 9776814/43367252 від 24.10.2023, № 9776829/43367252 від 24.10.2023, № 9776824/43367252 від 24.10.2023, № 9776820/43367252 від 24.10.2023, № 9776812/43367252 від 24.10.2023, № 9776827/43367252 від 24.10.2023, № 9776815/43367252 від 24.10.2023, № 9776825/43367252 від 24.10.2023, № 9776826/43367252 від 24.10.2023, № 9776821/43367252 від 24.10.2023, № 9776817/43367252 від 24.10.2023, № 9776822/43367252 від 24.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «АВАЛОН СТАЙЛ»;

- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» податкових накладних № 7 від 10.08.2023, № 8 від 10.08.2023, № 10 від 11.08.2023, № 15 від 14.08.2023, № 26 від 14.08.2023, № 27 від 14.08.2023, № 28 від 14.08.2023, № 29 від 14.08.2023, № 30 від 15.08.2023, № 31 від 15.08.2023, № 34 від 16.08.2023, № 35 від 16.08.2023, № 36 від 17.08.2023, № 37 від 17.08.2023, № 38 від 18.08.2023, № 40 від 16.08.2023, № 39 від 18.08.2023, № 41 від 21.08.2023, № 42 від 21.08.2023, № 43 від 16.08.2023, № 44 від 22.08.2023.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що оскаржуваними рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протиправно відмовлено позивачу у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) поданих ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» податкових накладних № 7 від 10.08.2023, № 8 від 10.08.2023, № 10 від 11.08.2023, № 15 від 14.08.2023, № 26 від 14.08.2023, № 27 від 14.08.2023, № 28 від 14.08.2023, № 29 від 14.08.2023, № 30 від 15.08.2023, № 31 від 15.08.2023, № 34 від 16.08.2023, № 35 від 16.08.2023, № 36 від 17.08.2023, № 37 від 17.08.2023, № 38 від 18.08.2023, № 40 від 16.08.2023, № 39 від 18.08.2023, № 41 від 21.08.2023, № 42 від 21.08.2023, № 43 від 16.08.2023, № 44 від 22.08.2023. Підставою, що слугувала для прийняття таких рішень, зазначено: ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Втім, позивач не погоджується з даними рішеннями, вважає такі незаконними та необґрунтованими.

Зазначає, що ним в електронному вигляді було надано відповідачу пояснення з приводу підстав складення податкових накладних та всі первинні документи, які підтверджують господарські операції, на підставі яких позивачем сформовано податкові накладні.

Позивач зазначає, що ГУ ДПС у Львівській області не вказано конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних. Також, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також на думку позивача свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені п.11 Порядку №1165. Позивач вважає, що надіслані ним письмові пояснення з копіями первинних документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкових накладних.

Крім цього вказує, що позивачем подані скарги на рішення, проте такі залишені без задоволення, а оскаржувані рішення без змін. Вважаючи у зв`язку з цим свої права порушеними, позивач звернувся до суду за судовим захистом.

Ухвалою від 06.02.2024 суддя залишив позовну заяву без руху.

Представник відповідачів подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що за результатами автоматизованого моніторингу відповідності поданих ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, реєстрація їх була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки такі відповідають п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. У зв`язку з цим, відповідачем-1 запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначає, що ГУ ДПС у Львівській області скеровано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: Повідомлення №9694028/43367252, № 9694021/43367252,№ 9694025/43367252, №9694035/43367252 , №9694034/43367252, №9694017/43367252, №9694036/43367252, №9694012/43367252, №9694023/43367252, №9694032/43367252, №9694039/43367252, №9694005/43367252, 9694045/43367252, №9694045/43367252, №9694049/43367252, №9694043/43367252, №9694018/43367252, №9694030/43367252, №9694030/43367252, №9694001/43367252, №9694037/43367252 від 11.10.2023 про необхідність надання платником податку письмових пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, а також пояснення щодо відповідності рівня заробітної плати та кількості найманих працівників відносно задекларованих об`ємів реалізації. У графі додаткова інформація зазначено: У разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку.

Проте, позивачем не подано додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, необхідних для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому Комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято рішення № 9776828/43367252 від 24.10.2023, № 9776813/43367252 від 24.10.2023, № 9776833/43367252 від 24.10.2023, № 9776823/43367252 від 24.10.2023 , №9776816/43367252 від 24.10.2023, № 9776831/43367252 від 24.10.2023, №9776834/43367252 від 24.10.2023, № 9776832/43367252 від 24.10.2023, № 9776830/43367252 від 24.10.2023,№ 9776814/43367252 від 24.10.2023, № 9776829/43367252 від 24.10.2023, № 9776824/43367252 від 24.10.2023, № 9776820/43367252 від 24.10.2023, № 9776812/43367252 від 24.10.2023, № 9776827/43367252 від 24.10.2023, № 9776815/43367252 від 24.10.2023, № 9776825/43367252 від 24.10.2023, № 9776826/43367252 від 24.10.2023, № 9776821/43367252 від 24.10.2023, № 9776817/43367252 від 24.10.2023, № 9776822/43367252 від 24.10.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних.

ГУ ДПС у Львівській області просить суд врахувати, що долучений позивачем до позову Дозвіл на виконання будівельних робіт від 11.01.2021 не був предметом розгляду комісії регіонального рівня, оскільки не долучався позивачем на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних. Також, позивачем не подано документації щодо закупівлі матеріалів, котрими виконувалися будівельні роботи. Згідно з п. 3.1 Договорів купівлі-продажу майнових прав на об`єкт нерухомості передбачено складення актів приймання передачі майнових прав, котрі не були предметом розгляду ані суду, ані податкового органу. В такому випадку позивач не довів реальність здійснення господарських операцій належним чином.

Відповідач долучив також до матеріалів справи інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відповідно до якої за позивачем не зареєстровано жодних прав на об`єкти нерухомості, що були предметом купівлі-продажу та включені до спірних податкових накладних.

Покликаючись на правомірність оспорюваних рішень та наявність підстав для їх прийняття представник відповідачів вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними. Просить відмовити в задоволенні позову повністю.

Ухвалою від 27.03.2024 суд відмовив в задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідачів в судових засіданнях проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» зареєстровано за адресою 79019, м. Львів, вул. Замарстинівська, 76, код ЄДРПОУ 43367252 з 26.11.2019.

Видами діяльності ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» є 41.10 Організація будівництва будівель (основний); 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.11 Знесення; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 68.31 Агентства нерухомості; 68.32 Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту; 69.10 Діяльність у сфері права; 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

Позивачем в період з 09.08.2023 по 18.08.2023 укладено ряд договорів купівлі-продажу майнових прав на об`єкти нерухомості квартири за адресою м.Львів, вул.Замарстинівська, 76.

Зокрема:

Договір № МЖЯ-3.2-049-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 09.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 631 410,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складено податкову накладну №7 від 10.08.2023 на загальну суму коштів 631 410,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 105 235, 00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-050-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 09.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 547 430,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складено податкову накладну №8 від 10.08.2023 на загальну суму 547 430,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 91 238,334 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-051-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 09.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 814 450,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складена податкова накладна №10 від 11.08.2023 на загальну суму 814 450,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 135741,666 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-052-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 09.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 643 110,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складена податкова накладна №15 від 11.08.2023 на загальну суму 643 110,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 107 185,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-031-1-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 654 680,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складена податкова накладна №26 від 14.08.2023 на загальну суму 654 680,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 109 113,334 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-032-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 438 880,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №27 від 14.08.2023 на загальну суму 438 880,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 73 146,666 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-033-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 663 520,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

По Договору складена податкова накладна №28 від 14.08.2023 року на загальну суму коштів 663 520,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 110 596,666 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-034-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 631 410,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По Договору позивачем складена податкова накладна №29 від 15.08.2023 на загальну суму 631 410,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 105 235,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-035-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 547 430,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складена податкова накладна №30 від 15.08.2023 на загальну суму 547 430,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 91 238,334 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-036-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 814 450,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

За результатами виконання умов цього Договору позивачем складена податкова накладна №31 від 15.08.2023 на загальну суму коштів 814 450,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 135 741,666 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-054-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 654 680,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №34 від 16.08.2023 на загальну суму 654 680,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 109 113,334 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-057-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 547 430,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №35 від 16.08.2023 на загальну суму 547 430,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 91 238,334 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-055-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 1113970,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №36 від 17.08.2023 на загальну суму 1 113 970,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 185 661,666 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-056-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 631 410,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По вказаному Договору позивачем складена податкова накладна №37 від 17.08.2023 на загальну суму коштів 631 410,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 105 235,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-042-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 18.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» на суму 631 410,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №38 від 18.08.2023 на загальну суму 631 410,00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 105 235,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-053-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 14.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕВЕРЕСТЕЙТ» на суму 638 040,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №40 від 16.08.2023 на загальну суму 638 040,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 106 340,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-044-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 18.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» на суму 814 450,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По цьому Договору позивачем складена податкова накладна №39 від 18.08.2023 на загальну суму 814 450,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 135 741,666 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-045-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 18.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» на суму 643 110,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По Договору позивачем складена податкова накладна №41 від 21.08.2023 року на загальну суму 643 110,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 107 185,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-046-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 18.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» на суму 638 040,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По Договору позивачем складена податкова накладна №42 від 21.08.2023 на загальну суму коштів 638 040,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 106 340,00 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-047-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 18.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» на суму 654 680,00 грн, з урахуванням ПДВ 20%.

По Договору позивачем складена податкова накладна №43 від 22.08.2023 на загальну суму 654 680,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 109 113,334 грн.

Договір № МЖЯ-3.2-058-1 купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомості від 18.08.2023, укладений з ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» на суму 814 450,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

По Договору позивачем складена податкова накладна №44 від 22.08.2023 року на загальну суму 814 450,00 грн., у тому числі ПДВ 20% - 135 741,666 грн.

Суд встановив, що предметом купівлі-продажу у всіх цих договорах є майнові права на об`єкти нерухомості квартири, які перебувають в процесі будівництва.

Водночас, у всіх складених позивачем податкових накладних в графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» вказано «Квартира».

Відповідно до приписів п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України зазначені податкові накладні ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими позивачем квитанціями податкові накладні № 7 від 10.08.2023, № 8 від 10.08.2023, № 10 від 11.08.2023, № 15 від 14.08.2023, № 26 від 14.08.2023, № 27 від 14.08.2023, № 28 від 14.08.2023, № 29 від 14.08.2023, № 30 від 15.08.2023, № 31 від 15.08.2023, № 34 від 16.08.2023, № 35 від 16.08.2023, № 36 від 17.08.2023, № 37 від 17.08.2023, № 38 від 18.08.2023, № 40 від 16.08.2023, № 39 від 18.08.2023, № 41 від 21.08.2023, № 42 від 21.08.2023, № 43 від 16.08.2023, № 44 від 22.08.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надіслав на адресу ДПС України повідомлення про надання пояснень по податкових накладних, реєстрація яких зупинена, а також копії документів, пов`язаних із здійсненими господарськими операціями, зокрема: скан-копії договорів купівлі-продажу майнових прав на об`єкт нерухомості та платіжні доручення.

Відповідно до п.9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2023 №394) за результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів Комісією ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скеровано позивачу повідомлення №9694028/43367252, № 9694021/43367252,№ 9694025/43367252, №9694035/43367252 , №9694034/43367252, №9694017/43367252, №9694036/43367252, №9694012/43367252, №9694023/43367252, №9694032/43367252, №9694039/43367252, №9694005/43367252, 9694045/43367252, №9694045/43367252, №9694049/43367252, №9694043/43367252, №9694018/43367252, №9694030/43367252, №9694030/43367252, №9694001/43367252, №9694037/43367252 від 11.10.2023 про необхідність надання платником податку письмових пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У графі «додаткова інформація» вказаних повідомлень зазначено: «У разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку».

ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» не надано додаткових пояснень по жодному з вказаних повідомлень.

Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення № 9776828/43367252 від 24.10.2023, № 9776813/43367252 від 24.10.2023, № 9776833/43367252 від 24.10.2023, № 9776823/43367252 від 24.10.2023 , №9776816/43367252 від 24.10.2023, № 9776831/43367252 від 24.10.2023, №9776834/43367252 від 24.10.2023, № 9776832/43367252 від 24.10.2023, № 9776830/43367252 від 24.10.2023,№ 9776814/43367252 від 24.10.2023, № 9776829/43367252 від 24.10.2023, № 9776824/43367252 від 24.10.2023, № 9776820/43367252 від 24.10.2023, № 9776812/43367252 від 24.10.2023, № 9776827/43367252 від 24.10.2023, № 9776815/43367252 від 24.10.2023, № 9776825/43367252 від 24.10.2023, № 9776826/43367252 від 24.10.2023, № 9776821/43367252 від 24.10.2023, № 9776817/43367252 від 24.10.2023, № 9776822/43367252 від 24.10.2023 про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначених вище рішеннях вказано: «ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».

ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» звернулось до ДПС України із скаргами на рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних.

За результатами розгляду вказаних скарг комісією з питань розгляду скарг прийнято рішення, якими залишено скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача вищезгадані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийняті за формальних підстав, без належної оцінки наданих ТзОВ «АТР ЗАХІД» пояснень та документів, які у своїй сукупності є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. А тому позивач вважає, що є всі підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні № 35 від 16.12.2022, № 26 від 22.12.2022, № 27 від 23.12.2022, № 51 від 30.11.2022, № 53, № 48, № 44, № 38, № 36, № 39, №41, № 43, № 45, № 46, № 47, № 52, № 37, № 32, № 30, № 31, № 29, № 28, № 25, № 21, № 19, № 18, № 17, № 16, №15 від 31.12.2022 у день їх надходження до ЄРПН. Вважаючи у зв`язку із цим свої права порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).

Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що операції за вказаними податковими накладними відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Зі змісту оскаржуваних рішень суд встановив, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних № 7 від 10.08.2023, № 8 від 10.08.2023, № 10 від 11.08.2023, № 15 від 14.08.2023, № 26 від 14.08.2023, № 27 від 14.08.2023, № 28 від 14.08.2023, № 29 від 14.08.2023, № 30 від 15.08.2023, № 31 від 15.08.2023, № 34 від 16.08.2023, № 35 від 16.08.2023, № 36 від 17.08.2023, № 37 від 17.08.2023, № 38 від 18.08.2023, № 40 від 16.08.2023, № 39 від 18.08.2023, № 41 від 21.08.2023, № 42 від 21.08.2023, № 43 від 16.08.2023, № 44 від 22.08.2023 вказано ненадання позивачем додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд враховує, що предметом купівлі-продажу за договорами позивача з ТОВ «ОЛЕВЕЙРЕСТЕЙТ» та ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» були саме майнові права на об`єкти нерухомості за адресою АДРЕСА_1 .

Тобто, на підставі цих договорів покупець набуває право власності на майнові права щодо майбутніх об`єктів нерухомості, які перебувають в процесі будівництва та стануть самостійними об`єктами нерухомого майна після прийняття закінченого будівництвом будинку в експлуатацію.

Водночас, в спірних податкових накладних в описі (номенклатурі) товарів продавця вказані квартири, як самостійні об`єкти нерухомості.

Згідно з долученою відповідачем до матеріалів справи Інформацією з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного державного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна №368830327, за ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» не зареєстровано право власності на об`єкти нерухомості, а також майнові права на майбутні об`єкти нерухомості, що знаходяться за адресою АДРЕСА_1 та вказані в спірних податкових накладних.

Відповідно до п.6 та п.9 ч.1 ст.1 Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкт нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому» від 15.08.2022 №2518-ІХ майбутній об`єкт нерухомості - передбачена проектною документацією на будівництво складова частина подільного об`єкта незавершеного будівництва, яка після прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта стане самостійним об`єктом нерухомого майна (квартира, гаражний бокс, інше житлове або нежитлове приміщення, машиномісце тощо). Майбутні об`єкти нерухомості поділяються на майбутні об`єкти житлової нерухомості (квартира, інше житлове приміщення тощо) та майбутні об`єкти нежитлової нерухомості (гаражний бокс, інше нежитлове приміщення, машиномісце тощо).

Подільний об`єкт незавершеного будівництва - об`єкт нерухомого майна, який буде споруджено в майбутньому (будівля, споруда), щодо якого отримано право на виконання будівельних робіт та який не прийнято в експлуатацію, за умови що у складі такого об`єкта проектною документацією на будівництво передбачено не менше двох майбутніх об`єктів нерухомості.

Частиною 2 ст. 2 Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкт нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому» від 15.08.2022 №2518-ІХ, подільний об`єкт незавершеного будівництва не може перебувати у цивільному обороті, крім:

1) правочинів, пов`язаних із зміною замовника будівництва;

2) обтяження майна іпотекою відповідно до Закону України "Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю" та звернення стягнення на такий предмет іпотеки;

3) обтяження, визначеного абзацом сьомим частини другої статті 27-2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Такі правочини та/або дії можуть бути вчинені лише за умови державної реєстрації спеціального майнового права на подільний об`єкт незавершеного будівництва у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Згідно з ч.3 ст.2 Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкт нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому» майбутній об`єкт нерухомості може перебувати у цивільному обороті лише за умови державної реєстрації спеціального майнового права або обтяження на користь особи, яка сплатила частково ціну такого об`єкта, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Правочин щодо об`єкта незавершеного будівництва/майбутнього об`єкта нерухомості, вчинений з порушенням вимог цієї статті, є нікчемним.

Аналіз вказаних норм Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкт нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому» дає підстави суду дійти висновку, що майнові права на об`єкти нерухомості не можуть бути у цивільному обороті, окрім випадків реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно спеціальних майнових прав чи обтяжень на такі об`єкти.

Відповідно до норм ч. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкт нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому», об`єктом права власності може бути лише неподільний об`єкт незавершеного будівництва.

Право власності на неподільний об`єкт незавершеного будівництва виникає відповідно до закону з моменту державної реєстрації такого права.

Державна реєстрація права власності здійснюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", якщо одночасно дотримано такі вимоги:

1) наявність у замовника будівництва права власності/права користування земельною ділянкою, на якій споруджується відповідний об`єкт;

2) набуто право на виконання будівельних робіт;

3) проведено технічну інвентаризацію неподільного об`єкта незавершеного будівництва.

Вимоги, визначені пунктами 1 і 2 цієї частини, не поширюються на неподільні об`єкти незавершеного будівництва, що підлягають приватизації.

Не допускається державна реєстрація права власності на подільні об`єкти незавершеного будівництва та майбутні об`єкти нерухомості.

Таким чином, для з`ясування обставин складання податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області було надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання платником податку письмових пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у таких податкових накладних.

Проте, позивач не скористався можливістю надання додаткових пояснень.

Відповідно до п.9 Порядку № 520 ненадання платником податків додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної, є підставою для відмови в реєстрації податкових накладних.

Поміж цього суд враховує, що відповідно до ст.21 Закону України «Про гарантування речових прав на об`єкт нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому» дія цього закону поширюється на об`єкти незавершеного будівництва та майбутні об`єкти нерухомості, які є складовими частинами об`єкта незавершеного будівництва, право на виконання будівельних робіт щодо яких набуте після набрання чинності цим Законом, тобто з 10.10.2022.

З долучених позивачем доказів суд встановив, що дозвіл на виконання будівельних робіт №ЛВ012201231635 надано ТзОВ «АВАЛОН СТАЙЛ» 11.01.2021, як замовнику будівництва за адресою: м.Львів, вул.Замарстинівська, 76.

Водночас, позивачем такий дозвіл не було подано відповідачам ні під час подання пояснень по зупинених податкових накладних, ані разом зі скаргами на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Ба більше, на повідомлення ГУ ДПС у Львівській області про необхідність подання пояснень та додаткових документів від 11.10.2023 позивачем такий дозвіл також не було подано.

Отже, позивачем не було надано відповідачам пояснень на підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, що є підставою для відмови у їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відтак, зазначені обставини в їх сукупності, на переконання суду, не дають підстав стверджувати про документальне підтвердження позивачем господарських операцій, що були підставами для формування податкових накладних, та наявності у відповідачів підстав та обов`язку зареєструвати такі в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Матеріали справи не містять достатніх та належних доказів на спростування висновків контролюючого органу, щодо відсутності підстав для реєстрації податкових накладних.

Аналізуючи документи, які позивачем було подано для підтвердження господарських операцій з ТОВ «ОЛЕВЕЙРЕСТЕЙТ» та ТОВ «ОЛЕСТЕЙТ» за результатами яких було складено податкові накладні № 7 від 10.08.2023, № 8 від 10.08.2023, № 10 від 11.08.2023, № 15 від 14.08.2023, № 26 від 14.08.2023, № 27 від 14.08.2023, № 28 від 14.08.2023, № 29 від 14.08.2023, № 30 від 15.08.2023, № 31 від 15.08.2023, № 34 від 16.08.2023, № 35 від 16.08.2023, № 36 від 17.08.2023, № 37 від 17.08.2023, № 38 від 18.08.2023, № 40 від 16.08.2023, № 39 від 18.08.2023, № 41 від 21.08.2023, № 42 від 21.08.2023, № 43 від 16.08.2023, № 44 від 22.08.2023 суд дійшов висновку, що у відповідача-1 були підстави для прийняття оскаржуваних рішень.

З огляду на викладене та на підставі досліджених доказів у справі, суд вважає, що оскаржувані рішення ГУ ДПС у Львівській області № 9776828/43367252 від 24.10.2023, № 9776813/43367252 від 24.10.2023, № 9776833/43367252 від 24.10.2023, № 9776823/43367252 від 24.10.2023 , №9776816/43367252 від 24.10.2023, № 9776831/43367252 від 24.10.2023, №9776834/43367252 від 24.10.2023, № 9776832/43367252 від 24.10.2023, № 9776830/43367252 від 24.10.2023,№ 9776814/43367252 від 24.10.2023, № 9776829/43367252 від 24.10.2023, № 9776824/43367252 від 24.10.2023, № 9776820/43367252 від 24.10.2023, № 9776812/43367252 від 24.10.2023, № 9776827/43367252 від 24.10.2023, № 9776815/43367252 від 24.10.2023, № 9776825/43367252 від 24.10.2023, № 9776826/43367252 від 24.10.2023, № 9776821/43367252 від 24.10.2023, № 9776817/43367252 від 24.10.2023, № 9776822/43367252 від 24.10.2023, винесено відповідачем з дотримання вимог закону, а тому відсутні підстави для їх скасування.

Отже, позивачем не наведено суду аргументів на спростування вказаних висновків податкового органу, не подано доказів протиправності оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та наявності підстав для його скасування, а тому в задоволенні першої позовної вимоги необхідно відмовити.

Оскільки позовна вимога зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідною від першої позовної вимоги в задоволенні якої суд відмовив, то така задоволенню також не підлягає.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Щодо судового збору, то відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АВАЛОН СТАЙЛ» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 06.05.2024.

СуддяР.І. Кузан

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.05.2024
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу119020308
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/2517/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Постанова від 29.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 01.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні