Ухвала
від 13.05.2024 по справі 215/2939/24
ТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 215/2939/24

1-кс/215/416/24

У Х В А Л А

Іменем України

13 травня 2024 року Тернівський районний суд міста Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі: слідчого судді: ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання: ОСОБА_2 розглянувши клопотання слідчого СВ відділення поліції №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду за кримінальним провадженням №12024041760000391 від 29.04.2024року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.239 КК України,

ВСТАНОВИВ:

13.05.2024 р. слідчий СВ ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області лейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду за кримінальним провадженням №12024041760000391 від 29.04.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.239 КК України.

Вказує, що 29.04.2024 о 16:16 год. до ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області, надійшло повідомлення зі служби 102, про те що за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Грицевця в Тернівському районі, сталася пожежа на ділянці місцевості розташованої біля території ш."Тернівська". Виїздом на місце події встановлено та задокументовано факт забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил.

Проведеним оглядом місця події, встановлено територію комплексу що розташований між територіями шахти «Тернівська» та шахти «Колачевського» в АДРЕСА_1 (координати ділянки місцевості: широта - 48.0876974, довгота - 33.4988638). Відповідно до інформації з публічної кадастрової карти земельна ділянка не облікована.

В`їзд на територію обладнано воротами з пропускною можливістю проїзду вантажного транспорту. Територія комплексу огороджена парканом. На території вказаного комплексу виявлено не санкціоноване звалище яке сформоване невідомими особами з медичних відходів які міститься в полімерних пакетах та ємностях з надписами «МЕДИЧНІ ВІДХОДИ «Категорії В» Особливо небезпечно» «ВІДХОДИ КАТЕГОРІЇ В (медичні вироби і предмети, забруднені кров`ю та/або біологічними рідинами)», більшість пакетів пошкоджені що призвело розсипання, на ґрунт, медичних відходів у вигляді - скляні ємності різних об`ємів з невідомою рідиною, використані медичні шприці з ін`єкційними голками, відра, полімерні крапельні системи, пробірки з невідомою речовиною бурого кольору, перев`язувальний матеріал з нашаруванням речовини бурого кольору ззовні схожою на кров.

30.04.2024 за участі спеціалістів з Державної екологічної інспекції проведено огляд місця події для встановлення забрудненості поверхні землі внаслідок вчинення злочину, однак спеціалісти Державної екологічної інспекції повідомили, що для встановлення відповідного та вірного висновку, щодо забруднення земельної ділянки необхідно встановити її точне місце розташування та її площу, у зв`язку з чим виникла необхідність проведення огляду зі спеціалістами Держгеокадастру.

Оскільки під час досудового розслідування необхідно встановити фактичний розмір ділянки місцевості на якій невідомими особами без оформлення дозвільних на те документів, було влаштоване звалище медичних відходів а також з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення суспільно-небезпечних наслідків в ході досудового розслідування відповідно до положень ч. 3 ст. 237 КПК України необхідно залучення спеціаліста в галузі державного контролю за використанням та охороною земель та проведення огляду земельної ділянки.

Згідно положень п. 7 Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р. N 963, розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам, територіальними органами Держгеокадастру.

Згідно положень Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними. Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. До повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання; дотримання строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов`язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам; вирішення інших питань відповідно до закону. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.

Згідно Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода.

В ході проведення досудового розслідування відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставини вчинення кримінального правопорушення, пов`язаного із самовільним влаштуванням звалища медичних відходів, встановлення нормативно-грошової оцінки земельної ділянки та її категорії, виникла необхідність в проведенні огляду земельної ділянки (кадастровий номер - відсутній), яка розташована між територіями шахти «Тернівська» та шахти «Колачевського» в АДРЕСА_1 (координати ділянки місцевості: широта - 48.0876974, довгота - 33.4988638), котра використовується ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , із залученням спеціалістів ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_2 ), для проведення державного контролю дотримання вимог земельного законодавства України.

Слідчий та прокурор у судове засідання не з`явилися, кожен окремо надали суду клопотання в яких зазначили, що клопотання підтримують в повному обсязі, з підстав та доводів наведених в ньому, просили проводити розгляд у їх відсутність.

ОСОБА_4 у судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, не заперечує щодо проведення огляду.

Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України не здійснювалась, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, приходить до наступного висновку.

За змістом статей 223, 237 КПК України огляд є слідчою дією, спрямованою на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні, яка проводиться в межах досудового розслідування кримінального провадження.

Чинний КПК України надає можливість виділити такі види огляду: 1) огляд місцевості; 2) огляд приміщень; 3) огляд речей; 4) огляд документів; 5) огляд трупа; 6) огляд трупа, пов`язаний з ексгумацією.

Підставою для проведення огляду місця події слугує інформація про вчинення кримінального правопорушення, зафіксована у певній процесуальній формі. Без наявності такої інформації проведення огляду місця події не допускається.

Згідно ст. 237 КПК України, огляд місцевості, приміщення, речей та документів проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

У відповідності до ч. 3 ст. 237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Відповідно до ч. 5 статті 237 КПК України, при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

Частиною 7 ст. 237 КПК України передбачено, що при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження.

В свою чергу, слідчий суддя, вивчивши клопотання та долучені до нього матеріали, вважає, що у ньому наявні відомості визначені ст.234 КПК України, але не містить обставин, регламентованих частиною 5 вказаної статті.

Слідчим суддею встановлено, що надання дозволу на огляд становитиме особистий та надмірний тягар, тобто апріорі таке втручання є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення безпідставне та недоведене, що призведе до не дотриманням принципу законності, що є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення.

Вивчивши документи долучені до клопотання про надання дозволу на проведення огляду, слідчий суддя приходить до висновку, що вказане клопотання не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 233,234,309 КПК України, слідчий суддя-

ПОСТАНОВИВ:

В клопотанні слідчого СВ ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду за кримінальним провадженням №12024041760000391 від 29.04.2024року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.239 КК України - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудТернівський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення13.05.2024
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу119027620
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —215/2939/24

Ухвала від 10.06.2024

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Пістун А. О.

Ухвала від 13.05.2024

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Коноваленко М. І.

Ухвала від 08.05.2024

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Камбул М. О.

Ухвала від 06.05.2024

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Коноваленко М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні