Рішення
від 15.05.2024 по справі 140/36645/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2024 року ЛуцькСправа № 140/36645/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД» (далі ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД») звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що розпорядженням ГУ ДПС у Волинській області № 259-р позивачу ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 03080314201900080, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с.Чаруків, вул.Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином.

Позивач не погоджується із вказаним розпорядженням № 259-р та вважає, що воно є незаконним, оскільки відповідач дійшов безпідставних та передчасних висновків про відсутність підприємства за місцезнаходженням. Крім того, посадовими особами контролюючого органу не проведено жодної перевірки наявності/відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням провадження господарської діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Позивач просить визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Волинській області № 259-р дата «21..1.1.20» про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул.Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином, та зобов`язати відповідача видалити інформацію (запис) щодо анулювання ліцензії реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином, з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.25).

В поданому до суду відзиві на позовну заяву (а. с. 28-33) представник відповідача Сорочинська К.А. позов не визнала та просить відмовити в його задоволенні з підстав правомірності прийнятого розпорядження про анулювання ліцензії.

В поданій до суду відповіді на відзив (а. с. 40-42) позивач підтримав правову позицію, викладену в позовній заяві.

Інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Крім того, учасники справи не зверталися із клопотаннями про розгляд справи в судовому засіданні, оформленими відповідно до вимог статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України). Суд наголошує, що за змістом статті 162 КАС України у відзиві на позовну заяву відповідач викладає виключно заперечення проти позову, відзив не може містити будь-яких заяв чи клопотань, позаяк заяви та клопотання учасники справи подають окремо у письмовій формі із зазначенням підстав та з дотриманням інших вимог статті 167 КАС України. Отже, заявлене у відзиві клопотання про розгляд справи за участю представника відповідача не підлягало судом вирішенню по суті.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» зареєстровано юридичною особою та перебуває на податковому обліку з 07.07.2016, основним видом економічної діяльності якого є «46.71. Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами», що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.09.2023 (а. с. 11).

ГУ ДПС у Волинській видало ТОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024, яка була переоформлена 29.09.2023, реєстраційний № 9030803142019000080 на адресу місця торгівлі: Волинська область, Луцький район, с.Чаруків, вул.Вокзальна, 146, АЗС №27 з магазином (а. с. 14-15).

30.10.2023 ГУ ДПС у Дніпропетровській області склало акт №2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» (а. с. 16).

З вказаного акту вбачається, що за результатами виходу встановлено, що за адресою: м. Дніпро, Індустріальний район, вул. Журналістів, 9Д, підприємство та посадові особи не знаходяться. За даною адресою знаходиться багатоповерхова будівля (будівля без ознак експлуатації), при огляді зовні якої встановлено, що в ній підприємство та його посадові особи не знаходяться. В середину будівлі пройти неможливо, у зв`язку із тим, що вона закрита. Інформаційна табличка (вивіска) про наявність за даною адресою підприємства ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» відсутня. При спробі зателефонувати засобами мобільного зв`язку на номер НОМЕР_1 , 0683737905 (який відображено у звітності), ніхто не відповідає. Будь-яких осіб навколо будівлі не знаходиться. У зв`язку із викладеним, неможливо встановити місцезнаходження ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» та його посадових осіб, а також провести документальну планову виїзну перевірку.

ГУ ДПС у Волинській області прийняло розпорядження №259-р дата «21..1.1.20» «Про анулювання ліцензії», яким відповідно до статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі Закон №481/95-ВР) зобов`язано анулювати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД», у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії, а саме: реєстраційний номер 030802314201900080, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024 за місцезнаходженням: Україна, 49051, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Індустріальний район, вул. Журналістів, 9Д, адреса роздрібної торгівлі пальним: Волинська область, Луцький район, с.Чаруків, вул.Вокзальна, 146, АЗС №27 з магазином (а. с. 8).

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Відповідно до статті 1 Закону № 481/95-ВР у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії;

ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

За приписами статті 15 Закону № 481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин, а для малих виробників виноробної продукції алкогольних напоїв без додавання спирту: вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Водночас, статтею 15 Закону № 481/95-ВР також передбачено підстави та порядок анулювання ліцензії.

Так, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі: акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису (абзац одинадцятий частини двадцять четвертої статті 3 Закону № 481/95-ВР).

Як вбачається із оскаржуваного розпорядження №259-р «Про анулювання ліцензії», воно прийняте у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії (а.с.8).

Суд звертає увагу, що анулювання ліцензії з вказаної підстави можливе виключно на підставі акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

У матеріалах справи наявний акт ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 №2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» (а.с.16), на підставі якого прийнято оскаржуване розпорядження.

Стосовно вказаного акту суд зазначає про таке.

Згідно із абзацом четвертим пункту 81.2 статті 81 ПК України у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Наказом ДПС України № 470 від 04.09.2020 (зі змінами) затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (далі Методичні рекомендації), які розроблено відповідно до вимог ПК України та рекомендовано для застосування посадовими особами ДПС та її територіальних органів (далі органи ДПС) (з урахуванням визначених статтею 19-1 Кодексу функцій) при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, дотримання вимог законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), порядку розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги), а також тимчасово, на період до припинення або скасування дії воєнного стану в Україні, під час здійснення контролю за дотриманням платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки).

За змістом пункту 1.4.5 Методичних рекомендацій у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування) посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС/апарату ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.

У такому акті рекомендується зазначати інформацію про дату встановлення факту та причини неможливості проведення перевірки (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування, у зв`язку з отриманням інформації оператора поштового зв`язку щодо неможливості вручення платнику податків або повернення без вручення письмового запиту територіальному органу ДПС/апарату ДПС про надання пояснень та їх документальних підтверджень, надісланого такому платнику податків з метою організації перевірки тощо), податкова адреса та/або адреса об`єктів оподаткування платника податків, за якою встановлено відсутність платника, інформацію про підстави для проведення перевірки (реквізити наказу, направлень тощо - зазначаються у випадку, якщо факт неможливості проведення перевірки встановлено після їх оформлення) та інші фактичні обставини, що засвідчують такі факти. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені у такому акті.

При цьому підрозділ органу ДПС, який здійснює (очолює) перевірку та встановив неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою, протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем складання цього акта, доповідною запискою повідомляє про це керівника (його заступника) відповідного органу ДПС та готує запит на встановлення місцезнаходження платника податків.

До запиту додаються копія акта про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за податковою адресою, копія наказу про проведення перевірки (у разі його складання) та інші документи (або їх копії), що підтверджують відсутність платника податків за місцезнаходженням.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДПС, працівники якого здійснюють (очолюють) перевірку, реєструється та направляється у загальновстановленому порядку, визначеному відповідним нормативно-правовим актом до відповідного органу.

Зразок форми запиту наведено у додатку 5до цих Методичних рекомендацій.

При отриманні органом ДПС від відповідного органу інформації щодо встановлення місцезнаходження платника податків, структурним підрозділом, який здійснює (очолює) перевірку (ініціатором запиту), вживаються заходи з організації та проведення перевірки платника податків, у разі отримання відповіді про невстановлення місця знаходження платника податків за його місцезнаходженням - вживаються заходи щодо встановлення місця знаходження платника податків до настання обставин, які унеможливлюють проведення відповідної перевірки (наприклад, у зв`язку з припиненням діяльності платника податків, спливом визначених законодавством термінів давності для проведення перевірки тощо).

Суд звертає увагу, що в акті ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 №2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» зазначено про неможливість встановити місцезнаходження ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД».

Проте, до цього акту не долучена мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, про здійснення такої фіксації, та наявність будь-яких додатків до акту у тексті акту не згадується.

Відтак, на думку суду, акт ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 №2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» (а.с.16) не створює фактичних підстав для прийняття оскаржуваного розпорядження №259-р «Про анулювання ліцензії» з огляду на недотримання контролюючим органом приписів статей 3, 15 Закону № 481/95-ВР, абзацу четвертого пункту 81.2 статті 81 ПК України, пункту 1.4.5 Методичних рекомендацій, якими передбачено обов`язкове долучення до акта матеріалів, що підтверджують факти, викладені в акті (у цьому випадку факт відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням).

Натомість, у матеріалах справи наявний договір суборенди нежитлового приміщення від 20.09.2023 № 20-09/23 (а. с. 17-18), укладений між ТзОВ «СІТІІНВЕСТ» (орендар) та ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» (суборендар), відповідно до пункту 1.1 якого орендар передає у строкове платне користування частину нежитлового приміщення площею 15,0 кв.м., а саме - частину нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: 49051, м. Дніпро, Індустріальний район, вул.Журналістів, 9Д, а також надає послуги з поштового обслуговування адреси, за якою знаходиться приміщення. Суборендар приймає приміщення та зобов`язується сплатити орендну плату, в розмірах та на умовах, встановлених цим договором. Технічний стан орендованого майна зазначається у акті прийому-передачі. Орендоване майно буде використовуватись суборендарем для розміщення офісу, а також ведення статутної діяльності не пов`язаної з промисловим виробництвом (пункти 1.2 1.3 Договору).

На виконання умов зазначеного Договору суборенди нежитлового приміщення від 20.09.2023 № 20-09/23, сторони підписали акт приймання-передачі нежитлового приміщення від 20.09.2023 (а. с. 18 зворот).

При цьому, позивач подав до контролюючого органу повідомлення форми №20-ОПП щодо об`єкта, пов`язаним з оподаткуванням або через який проводиться діяльність офіс по вул.Журналістів, 9Д в м.Дніпро (а.с.19).

Суд також враховує, що згідно з наказом ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» від 22.09.2023 № 2/23 «Про запровадження надомної роботи офісних працівників на період дії правового режиму воєнного стану» з 22.09.2023 до завершення дії правового режиму воєнного стану запроваджено надомний режим роботи офісних працівників з виконанням роботи за місцем проживання працівників з додержанням загального режиму роботи товариства. Призупинено роботу офісу товариства. Без крайньої необхідності не здійснювати відвідування офісу, лише у разі необхідності виконання невідкладних посадових обов`язків та завдань, виключно за погодженням з директором (а. с. 20).

Суд також звертає увагу, що згідно з актом ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 №2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» (а.с.16) вихід за податковою адресою (м.Дніпро, вул.Журналістів, 9Д) було здійснено посадовими особами контролюючого органу 30.10.2023 о 11:15, тобто, у період, коли згідно із відомостями сайту «Карта повітряних тривог» у м.Дніпро була оголошена повітряна тривога з 11:03, яка тривала 51 хвилину до 11:54 (а.с.21).

Тобто, з огляду на оголошення повітряної тривоги, як посадові особи контролюючого органу, так і посадові особи платника податку повинні були знаходитись в укриттях, у зв`язку із чим викладені у вказаному акті відомості про відсутність посадових осіб за місцезнаходженням платника суд до уваги не бере.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що відповідач не довів належними та допустимими доказами наявності передбачених статтями 3, 15 Закону № 481/95-ВР підстав для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (реєстраційний номер 03080314201900080, зі строком дії з 01.07.2019 до 01.07.2024), у зв`язку із чим, на підставі наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування оскаржуваного розпорядження про анулювання ліцензії підлягають до задоволення.

При вирішенні позовних вимог зобов`язального характеру суд враховує таке.

Частина перша статті 2 КАС України встановлює, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Усталеною є практика Верховного Суду, що ефективний спосіб захисту прав та інтересів особи в адміністративному суді має водночас як забезпечувати максимально дієве поновлення порушених прав за існуючого законодавчого регулювання, так і бути адекватним фактичним обставинам справи, а також узгоджуватися з обов`язком суб`єкта владних повноважень діяти виключно у межах, порядку та способу, передбаченого законом.

За приписами статті 3 Закону № 481/95-ВР встановлено, що орган ліцензування на наступний робочий день після прийняття розпорядження про анулювання ліцензії:

вносить інформацію щодо розпорядження про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та/або Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті;

направляє суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 545 (далі Порядок № 545), пунктом 1 якого визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Згідно з пунктами 2, 3 Порядку № 545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

До Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості:

- для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ;

- для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - найменування та код згідно з ЄДРПОУ уповноваженої особи і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 і пунктом 64.6 статті 64 Податкового кодексу України;

- для фізичних осіб-підприємців - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);

- адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу);

- дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

Пунктами 6, 7 Порядку № 545 встановлено, що підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» . Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

Враховуючи викладене, суд погоджується із обраним позивачем способом захисту порушених прав, у зв`язку із чим, з метою повного та ефективного захисту порушених прав позивача, належить задовольнити позовні вимоги про зобов`язання відповідача вчинити дії шляхом видалення з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформації щодо анулювання ліцензії реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 (вказаний спосіб захисту порушених прав платника податків підтримано у постанові Верховного Суду від 20.07.2023 у справі №160/9720/22).

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 2684,00 грн, який сплачений відповідно до платіжної інструкції від 08.12.2023 №139 (а. с. 7).

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Волинській області № 259-р, дата «21..1.1.20» про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД», реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024, за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул.Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м.Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 44106679) видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД» (49051, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Журналістів, 9Д, ідентифікаційний код 40638748) на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01 липня 2019 року по 01 липня 2024 року.

Стягнути з Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код 44106679) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД» (49051, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Журналістів, 9Д, ідентифікаційний код 40638748) судовий збір в розмірі 2684 гривень 00 копійок (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні нуль копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку у спосіб подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М. Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено17.05.2024
Номер документу119048603
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —140/36645/23

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 04.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 15.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні