ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/36645/23 пров. № А/857/14659/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий-суддя Довга О.І.,
суддя Глушко І.В.,
суддя Запотічний І.І.
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 15 травня 2024 року (головуючий суддя Валюх В.М., м.Луцьк) у справі №140/36645/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
28.12.2023 позивач звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Волинській області, в якому просив: визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Волинській області № 259-р дата « 21..1.1.20» про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином; зобов`язати відповідача видалити інформацію (запис) щодо анулювання ліцензії реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином, з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Позов обґрунтовує тим, що розпорядженням ГУ ДПС у Волинській області № 259-р позивачу ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 03080314201900080, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином. Позивач не погоджується із вказаним розпорядженням № 259-р та вважає, що воно є незаконним, оскільки відповідач дійшов безпідставних та передчасних висновків про відсутність підприємства за місцезнаходженням. Крім того, посадовими особами контролюючого органу не проведено жодної перевірки наявності/відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням провадження господарської діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 15 травня 2024 року адміністративним позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Волинській області № 259-р, дата « 21..1.1.20» про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД», реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024, за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином. Зобов`язано Головне управління ДПС у Волинській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕЙЛОР ХОЛД» на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01 липня 2019 року по 01 липня 2024 року.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на порушенням норм матеріального права зазначив, що з метою проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Тейлор Холд» та пред`явлення направлень на перевірку фахівцями ГУ ДПС в Дніпропетровській області 12.09.2023 здійснено вихід за податковою адресою підприємства: м. Дніпро, Індустріальний район, вулиця Журналістів, буд. 9Д. При виході за податковою адресою ТОВ «Тейлор Холд» фахівцями ГУ ДПС в Дніпропетровській області встановлено відсутність за податковою адресою підприємства та його посадових осіб та/або його законних (уповноважених) представників про що складено акт про неможливість проведення перевірки ТОВ «Тейлор Холд» від 30.10.2023 №2303/04- 36-07-02/40638748. Вказує, що згідно ст.15 Закону України від 19.12.1995 №481/9І-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» однією з підстав анулювання ліцензій може бути: ... встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.
05.07.2024 позивачем до суду подано відзив на апеляційну скаргу. Доводи відзиву аналогічні доводам адміністративного позову. Крім того, зазначає, що відповідачем не дотримано приписи ст. 2 КАС України, а тому розпорядження №259-р дата « 21..1.1.20» про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за адресою місця торгівлі: Україна, Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС №27 з магазином є протиправним та підлягає скасуванню. Просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
У відповідності до частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС) суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, так як апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, що ухвалене в порядку письмового провадження (без повідомлення сторін) за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступні підстави.
Судом встановлені наступні обставини.
ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» зареєстровано юридичною особою та перебуває на податковому обліку з 07.07.2016, основним видом економічної діяльності якого є « 46.71. Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами», що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.09.2023.
ГУ ДПС у Волинській видало ТОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024, яка була переоформлена 29.09.2023, реєстраційний № 9030803142019000080 на адресу місця торгівлі: Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином.
30.10.2023 ГУ ДПС у Дніпропетровській області склало акт № 2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД».
З вказаного акту вбачається, що за результатами виходу встановлено, що за адресою: м. Дніпро, Індустріальний район, вул. Журналістів, 9Д, підприємство та посадові особи не знаходяться. За даною адресою знаходиться багатоповерхова будівля (будівля без ознак експлуатації), при огляді зовні якої встановлено, що в ній підприємство та його посадові особи не знаходяться. В середину будівлі пройти неможливо, у зв`язку із тим, що вона закрита. Інформаційна табличка (вивіска) про наявність за даною адресою підприємства ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» відсутня. При спробі зателефонувати засобами мобільного зв`язку на номер НОМЕР_1 , 0683737905 (який відображено у звітності), ніхто не відповідає. Будь-яких осіб навколо будівлі не знаходиться. У зв`язку із викладеним, неможливо встановити місцезнаходження ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» та його посадових осіб, а також провести документальну планову виїзну перевірку.
ГУ ДПС у Волинській області прийняло розпорядження № 259-р дата « 21..1.1.20» «Про анулювання ліцензії», яким відповідно до статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (Закон № 481/95-ВР) зобов`язано анулювати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним суб`єкту господарювання ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД», у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії, а саме: реєстраційний номер 030802314201900080, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024 за місцезнаходженням: Україна, 49051, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Індустріальний район, вул. Журналістів, 9Д, адреса роздрібної торгівлі пальним: Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 146, АЗС № 27 з магазином.
Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся в суд першої інстанції з позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його заперечення.
Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком з огляду на наступне.
Згідно із положеннями ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Відповідно до статті 1 Закону № 481/95-ВР у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії; ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Відповідно до статті 15 Закону № 481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин, а для малих виробників виноробної продукції алкогольних напоїв без додавання спирту: вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством. Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років. Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам). Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах. У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі. Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.
Водночас, статтею 15 Закону № 481/95-ВР також передбачено підстави та порядок анулювання ліцензії.
Так, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі: акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису (абзац одинадцятий частини двадцять четвертої статті 3 Закону № 481/95-ВР).
Як вбачається із оскаржуваного розпорядження № 259-р «Про анулювання ліцензії», воно прийняте у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії
Колегія суддів звертає увагу, що анулювання ліцензії з вказаної підстави можливе виключно на підставі акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.
Апеляційний суд зауважує, що у матеріалах справи наявний акт ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 № 2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД», на підставі якого прийнято оскаржуване розпорядження.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 81.2 статті 81 ПК України у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Наказом ДПС України № 470 від 04.09.2020 (зі змінами) затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (Методичні рекомендації), які розроблено відповідно до вимог ПК України та рекомендовано для застосування посадовими особами ДПС та її територіальних органів (органи ДПС) (з урахуванням визначених статтею 19-1 Кодексу функцій) при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, дотримання вимог законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), порядку розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги), а також тимчасово, на період до припинення або скасування дії воєнного стану в Україні, під час здійснення контролю за дотриманням платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки).
За змістом пункту 1.4.5 Методичних рекомендацій у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування) посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС/апарату ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.
У такому акті рекомендується зазначати інформацію про дату встановлення факту та причини неможливості проведення перевірки (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування, у зв`язку з отриманням інформації оператора поштового зв`язку щодо неможливості вручення платнику податків або повернення без вручення письмового запиту територіальному органу ДПС/апарату ДПС про надання пояснень та їх документальних підтверджень, надісланого такому платнику податків з метою організації перевірки тощо), податкова адреса та/або адреса об`єктів оподаткування платника податків, за якою встановлено відсутність платника, інформацію про підстави для проведення перевірки (реквізити наказу, направлень тощо - зазначаються у випадку, якщо факт неможливості проведення перевірки встановлено після їх оформлення) та інші фактичні обставини, що засвідчують такі факти. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені у такому акті.
При цьому, підрозділ органу ДПС, який здійснює (очолює) перевірку та встановив неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою, протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем складання цього акта, доповідною запискою повідомляє про це керівника (його заступника) відповідного органу ДПС та готує запит на встановлення місцезнаходження платника податків.
До запиту додаються копія акта про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за податковою адресою, копія наказу про проведення перевірки (у разі його складання) та інші документи (або їх копії), що підтверджують відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДПС, працівники якого здійснюють (очолюють) перевірку, реєструється та направляється у загальновстановленому порядку, визначеному відповідним нормативно-правовим актом до відповідного органу.
Зразок форми запиту наведено у додатку 5 до цих Методичних рекомендацій.
При отриманні органом ДПС від відповідного органу інформації щодо встановлення місцезнаходження платника податків, структурним підрозділом, який здійснює (очолює) перевірку (ініціатором запиту), вживаються заходи з організації та проведення перевірки платника податків, у разі отримання відповіді про невстановлення місця знаходження платника податків за його місцезнаходженням - вживаються заходи щодо встановлення місця знаходження платника податків до настання обставин, які унеможливлюють проведення відповідної перевірки (наприклад, у зв`язку з припиненням діяльності платника податків, спливом визначених законодавством термінів давності для проведення перевірки тощо).
Апеляційний суд звертає увагу, що в акті ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 № 2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» зазначено про неможливість встановити місцезнаходження ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД». Проте, до цього акту не долучена мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, про здійснення такої фіксації, та наявність будь-яких додатків до акту у тексті акту не згадується. Відтак, колегія суддів вважає, що акт ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 № 2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» не створює фактичних підстав для прийняття оскаржуваного розпорядження № 259-р «Про анулювання ліцензії» з огляду на недотримання контролюючим органом приписів статей 3, 15 Закону № 481/95-ВР, абзацу четвертого пункту 81.2 статті 81 ПК України, пункту 1.4.5 Методичних рекомендацій, якими передбачено обов`язкове долучення до акта матеріалів, що підтверджують факти, викладені в акті (у цьому випадку факт відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням).
Натомість, у матеріалах справи наявний договір суборенди нежитлового приміщення від 20.09.2023 № 20-09/23, укладений між ТзОВ «СІТІІНВЕСТ» (орендар) та ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» (суборендар), відповідно до пункту 1.1 якого орендар передає у строкове платне користування частину нежитлового приміщення площею 15,0 кв.м., а саме - частину нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: 49051, м. Дніпро, Індустріальний район, вул. Журналістів, 9Д, а також надає послуги з поштового обслуговування адреси, за якою знаходиться приміщення. Суборендар приймає приміщення та зобов`язується сплатити орендну плату, в розмірах та на умовах, встановлених цим договором. Технічний стан орендованого майна зазначається у акті прийому-передачі. Орендоване майно буде використовуватись суборендарем для розміщення офісу, а також ведення статутної діяльності не пов`язаної з промисловим виробництвом (пункти 1.2 1.3 Договору).
На виконання умов зазначеного Договору суборенди нежитлового приміщення від 20.09.2023 № 20-09/23, сторони підписали акт приймання-передачі нежитлового приміщення від 20.09.2023.
При цьому, позивач подав до контролюючого органу повідомлення форми № 20-ОПП щодо об`єкта, пов`язаним з оподаткуванням або через який проводиться діяльність офіс по вул. Журналістів, 9Д в м. Дніпро.
Крім того, суд апеляційної інстанції враховує, що згідно з наказом ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» від 22.09.2023 № 2/23 «Про запровадження надомної роботи офісних працівників на період дії правового режиму воєнного стану» з 22.09.2023 до завершення дії правового режиму воєнного стану запроваджено надомний режим роботи офісних працівників з виконанням роботи за місцем проживання працівників з додержанням загального режиму роботи товариства. Призупинено роботу офісу товариства. Без крайньої необхідності не здійснювати відвідування офісу, лише у разі необхідності виконання невідкладних посадових обов`язків та завдань, виключно за погодженням з директором.
Колегія суддів також звертає увагу, що згідно з актом ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2023 № 2303/04-36-07-02/40638748 про неможливість проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «ТЕЙЛОР ХОЛД» вихід за податковою адресою (м. Дніпро, вул. Журналістів, 9Д) було здійснено посадовими особами контролюючого органу 30.10.2023 о 11:15, тобто, у період, коли згідно із відомостями сайту «Карта повітряних тривог» у м. Дніпро була оголошена повітряна тривога з 11:03, яка тривала 51 хвилину до 11:54. Тобто, з огляду на оголошення повітряної тривоги, як посадові особи контролюючого органу, так і посадові особи платника податку повинні були знаходитись в укриттях, у зв`язку із чим викладені у вказаному акті відомості про відсутність посадових осіб за місцезнаходженням платника апеляційний суд до уваги не бере.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що податковий орган не довів належними та допустимими доказами наявності передбачених статтями 3, 15 Закону № 481/95-ВР підстав для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (реєстраційний номер 03080314201900080, зі строком дії з 01.07.2019 до 01.07.2024).
За приписами статті 3 Закону № 481/95-ВР встановлено, що орган ліцензування на наступний робочий день після прийняття розпорядження про анулювання ліцензії: вносить інформацію щодо розпорядження про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та/або Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті; направляє суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 545 (Порядок № 545), пунктом 1 якого визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Згідно з пунктами 2, 3 Порядку № 545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». До Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості: для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ; для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - найменування та код згідно з ЄДРПОУ уповноваженої особи і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 і пунктом 64.6 статті 64 Податкового кодексу України; для фізичних осіб-підприємців - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта); адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу); дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
Пунктами 6, 7 Порядку № 545 встановлено, що підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» . Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про зобов`язання відповідача вчинити дії шляхом видалення з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформації щодо анулювання ліцензії реєстраційний номер 03080314201900080 з терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 (вказаний спосіб захисту порушених прав платника податків підтримано у постанові Верховного Суду від 20.07.2023 у справі № 160/9720/22).
Враховуючи викладене вище, апеляційний суд вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09.12.1994, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.
Згідно з ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зазначене положення поширюється на доказування правомірності оскаржуваного рішення (дії чи бездіяльності). Окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб`єкт владних повноважень повинен доказувати фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов`язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.
В розумінні ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним, обґрунтованим та відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 15 травня 2024 року у справі № 140/36645/23 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя О. І. Довга судді І. В. Глушко І. І. Запотічний
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2024 |
Оприлюднено | 06.09.2024 |
Номер документу | 121389047 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні