Ухвала
від 15.05.2024 по справі 380/10197/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про передачу адміністративної справи до іншого адміністративного суду

15 травня 2024 рокусправа № 380/10197/24

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кравців О.Р. одержав матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області, Головного управління національної поліції у Львівській області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язати вчинити дії,-

в с т а н о в и в :

До Львівського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 (далі позивач) до Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області (далі відповідач 1, ВП №1 Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області), Головного управління національної поліції у Львівській області (далі відповідач 2, ГУ НП у Львівській області), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області, що полягає у неприйнятті рішення в порядку статей 254, 255 КУпАП по заяві ОСОБА_1 до розгляду;

- зобов`язати Відділ поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області невідкладно розглянути заяву ОСОБА_1 про вчинення адміністративного, прийняти рішення відповідно до норм статей 254, 255 КУпАП та направити матеріали до суду для розгляду по суті.

Відповідно до вимог статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви у тому числі з`ясовує, чи:

- відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;

- належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності;

- позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);

- немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Суд перевірив позовну заяву та додані до неї матеріали і встановив, що позовна заява подано із порушенням правил підсудності.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 4 КАС України адміністративний суд суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (пункт 1 частина 1 статті 19 КАС України).

Згідно з частиною 1 статті 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, зокрема, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частинами 1 та 3 цієї статті (частина 2 статті 20 КАС України).

Із змісту позовних вимог суд встановив, що позивач оскаржив бездіяльність посадових осіб Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області щодо неприйняття рішення під час розгляду заяви про вчинення адміністративного правопорушення та просить зобов`язати Відділ поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області невідкладно розглянути заяву про вчинення адміністративного правопорушення, прийняти рішення відповідно до норм статей 254, 255 КУпАП та направити матеріали до суду для розгляду по суті.

У параграфі 2 глави 11 КАС України передбачені особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до статті 286 КАС України адміністративна справа з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності вирішується місцевими загальними судами як адміністративними судами протягом десяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Суд зауважує, що процедура притягнення до адміністративної відповідальності включає певну послідовність етапів, а саме: 1) виявлення адміністративного порушення; 2) розгляд справи про адміністративне правопорушення; 3) винесення постанови у справі (прийнята постанова при цьому може бути оскаржена); 4) виконання постанови.

Тобто, вирішуючи даний спір, суд має здійснити розгляд адміністративний справи та перевірити дотримання посадовими особами ВП №1 Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області при цьому вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення, що виходить за межі повноважень окружного адміністративного суду.

Суд звертає увагу, що неправильним є поширення юрисдикції окружних адміністративних судів на той чи інший спір тільки тому, що відповідачем у справі є суб`єкт владних повноважень.

Отже, спір у цій справі щодо правомірності бездіяльності відповідача щодо неприйняття рішення під час розгляду заяви про вчинення адміністративного правопорушення та зобов`язання прийняти рішення і направити матеріали до суду для розгляду по суті належить до предметної підсудності місцевого загального суду як адміністративного.

Згідно з пунктом 2 частиною 1 статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Відповідно до статті 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Кодекс адміністративного судочинства України встановлює декілька видів територіальної підсудності, в тому числі: загальну (залежно від місця проживання чи місцезнаходження відповідача) та альтернативну (за вибором позивача).

Якщо предметом адміністративної справи є оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної особи, то позивач може застосувати альтернативну підсудність.

Відповідно до позовної заяви зареєстроване місце проживання позивача: АДРЕСА_1 . Адміністративне правопорушення, про яке повідомляла позивач, вчинено також на території Шевченківського району м. Львова.

Таким чином, дану адміністративну справу належить передати на розгляд Шевченківському районному суду м. Львова як адміністративного суду.

Згідно з частиною 8 статті 29 КАС України передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 30 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.

Враховуючи викладене та з метою дотримання правил підсудності справ суд вважає за необхідне передати адміністративну справу для розгляду до Шевченківському районному суду м. Львова.

Керуючись статтями 19, 20, 25, 29, 30, 241-243, 248, 256, 294 КАС України, суддя,-

у х в а л и в :

1. Адміністративну справу №380/10197/24 за позовом ОСОБА_1 до Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління національної поліції у Львівській області, Головного управління національної поліції у Львівській області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язати вчинити дії передати на розгляд Шевченківському районного суду м. Львова (79007, м. Львів, вул. Січових Стрільців, 12; ЄДРПОУ 37444234).

2. Передачу справи здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а в разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.

3. Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кравців Олег Романович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено17.05.2024
Номер документу119050265
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —380/10197/24

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Зима І. Є.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Зима І. Є.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні