Постанова
від 28.10.2010 по справі 2а-8118/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №7

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 жовтня 2010 року Справа № 2а-8118/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у склад і:

головуючого - судді Остро вської О.П.,

суддів - Ковальової Т.І., См ішливої Т.В.,

при секретарі - Гришиній О .Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Ровеньківської міської ор ганізації політичної партії «Союз Лівих Сил» до Ровень ківської міської виборчої комісії Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення виборчої комісії,

ВСТАНОВИВ:

26 жовтня 2010 року до Луга нського окружного адміністр ативного суду надійшов адмін істративний позов представн ика Луганської обласної орга нізації політичної партії «С оюз Лівих Сил» Мачули Ігоря Анатолійовича до Ровень ківської міської виборчої комісії Луганської області, в якому позивач просить визн ати протиправним та скасуват и рішення Ровеньківської міської виборчої комісії ві д 22.10.2010 № 2. В обґрунтування заявл ених вимог позивач посилаєть ся на таке.

22 жовтня 2010 року Ровен ьківська міська виборча ко місія Луганської області сво їм рішенням за № 2 оголосила по передження кандидатам у депу тати в одномандатних мажорит арних виборчих округах з виб орів депутатів Ровеньківс ької міської ради, висунути м Ровеньківською місько ю організацією політичної па ртії «Союз Лівих Сил» ОСОБА _3 (округ № 2), ОСОБА_4 (округ № 3), ОСОБА_5 (округ № 4), ОСОБ А_6 (округ № 6), ОСОБА_7 (округ № 10), ОСОБА_8 (округ № 11), ОСОБ А_9 (округ № 12), ОСОБА_10 (окру г № 14), ОСОБА_11 (округ № 16) за по рушення установленого Закон ом України «Про вибори депут атів Верховної Ради Автономн ої Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, мі ських голів» порядку проведе ння передвиборної агітації з використанням друкованих за собів масової інформації при публікації статті «Проблемы будем решать сообща» в міськ ій газеті «Ровеньковские Вес ти» від 21.10.2010 № 43. Своє рішення ві дповідач обґрунтовує поруше нням ст. ст. 47, 51 Закону України « Про вибори депутатів Верховн ої Ради Автономної Республік и Крим, місцевих рад та сільсь ких, селищних, міських голів» , тобто оплата статті здійсню валася не з виборчих фондів, а з інших джерел.

Позивач не погоджуєт ься з цим рішенням з наступни х підстав.

Ровеньківська мі ська організація політичної партії «Союз Лівих Сил» вход ить до складу Луганської обл асної організації політично ї партії «Союз Лівих Сил» від повідно до п. 5.4 Статуту політи чної партії «Союз Лівих Сил» . На виборах 31 жовтня 2010 року оби дві партійні організації маю ть статус суб' єкта виборчог о процесу. Юридично кандидат и в депутати, висунуті Рове ньківською міською органі зацією політичної партії «Со юз Лівих Сил» вважаються вис унутими і від Луганської обл асної організації, до складу якої вона входить. Також Луга нською обласною організаціє ю політичної партії «Союз Лі вих Сил» було створено єдини й виборчий фонд. Виборчим фон дом було укладено договір № 3Р про надання друкованої площ і для розміщення матеріалів передвиборчої агітації від 0 8.10.2010 з газетою «Ровеньковские Вести». Виборчий фонд Луганс ької обласної організації за мовив публікацію статті «Про блемы будем решать сообща», с плативши рахунок від 18.10.2010 № 16 з п оточного рахунку виборчого ф онду в безготівковій формі п латіжним дорученням від 19.10.2010 № 21 з додержанням вимог Закону України «Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів». Також позивач пос илається, що вказаний закон н е зобов' язує суб' єкта вибо рчого процесу мати виборчий фонд, а лише надає право. Відпо відач безпідставно виніс вка заним кандидатам в депутати попередження, оскільки з бок у Луганської обласної органі зації політичної партії «Сою з Лівих Сил» не було порушень виборчого законодавства.

Ухвалою суду від 27.10.2010 з амінено позивача - представн ика Луганської обласної орга нізації політичної партії «С оюз Лівих Сил» Мачули Ігоря Анатолійовича на належног о позивача - Ровеньківськ у міську організацію політ ичної партії «Союз Лівих Сил ».

У судовому засіданні представник позивача Рове ньківської міської органі зації політичної партії «Сою з Лівих Сил» асіданні підтри мав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, надав суду п ояснення, аналогічні викладе ному в позові.

Представник відповід ача Ровеньківської місь кої виборчої комісії Лугансь кої області в судовому засід анні заперечив проти позову, посилаючись, що рішення від 22 .10.2010 № 2 винесено відповідачем з дотриманням вимог Закону Ук раїни «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Ре спубліки Крим, місцевих рад т а сільських, селищних, міськи х голів», у межах наданих відп овідачеві повноважень.

Представник третьої особи Луганської обласної ор ганізації політичної партії «Союз Лівих Сил» вважає позо в обґрунтованим та таким, що п ідлягає задоволенню.

Заслухавши пояснення представників сторін та тре тьої особи, дослідивши матер іали справи, суд приходить до наступного.

Ст. 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Оцінюючи правомірніст ь дій та рішень органу владни х повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у с татті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури , яких суд повинен дотримуват ися при реалізації дискрецій них повноважень владного суб ' єкта, встановлюючи, чи прий няті (вчинені) ним рішення (дії ): 1) на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; 2) з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; 3) обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); 4) безсторонньо (неупе реджено); 5)добросовісно; 6) розс удливо; 7) з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації; 8) пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення яки х спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; 10) своєчасно, тобто про тягом розумного строку.

Відповідно до ст. 69 Конс титуції України народне воле виявлення здійснюється чере з вибори, референдум та інші ф орми безпосередньої демокра тії.

Волевиявлення є основ ою народовладдя та важливою ознакою основ конституційно го ладу України. Право народу на безпосереднє виявлення в олі, особливо щодо формуванн я органів державної влади, є п риродним правом.

Вибори до органів держ авної влади та органів місце вого самоврядування, відпові дно до ст. 71 Конституції Украї ни є вільними і відбуваються на основі загального, рівног о і прямого виборчого права ш ляхом таємного голосування.

Організація і порядок п роведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Р еспубліки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міськ их голів (далі - місцеві вибори ) регулюються Конституцією У країни, Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки К рим, місцевих рад та сільськи х, селищних, міських голів» (да лі - Закон № 2487) та іншими зако нами України, а також прийнят ими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до статті 11 Закону № 2487 виборчий процес - ц е здійснення суб' єктами, ви значеними у статті 12 цього Зак ону, виборчих процедур, перед бачених цим Законом.

Виборчий процес здійсн юється на засадах законності та заборони незаконного втр учання будь-кого у цей процес , політичного плюралізму та б агатопартійності, публічнос ті і відкритості, рівності су б' єктів виборчого процесу п еред законом, рівності прав у сіх кандидатів у депутати, ка ндидатів на посаду сільськог о, селищного, міського голови , свободи передвиборної агіт ації, рівних можливостей дос тупу до засобів масової інфо рмації незалежно від форми в ласності, неупередженості ор ганів державної влади, орган ів влади Автономної Республі ки Крим, органів місцевого са моврядування, їх посадових і службових осіб, керівників п ідприємств, установ і органі зацій до місцевих організаці й партій, кандидатів у депута ти та кандидатів на посаду сі льського, селищного, міськог о голови.

Статтею 12 Закону № 2487 визн ачено коло суб'єктів виборчо го процесу, до яких відносять ся: 1) виборці; 2) Центральна вибо рча комісія, виборчі комісії , сформовані (утворені) відпов ідно до цього Закону, Закону У країни «Про Центральну вибор чу комісію» та інших законів України; 3) кандидати в депута ти, кандидати на посаду сільс ького, селищного, міського го лови; 4) місцеві організації па ртій, які висунули кандидаті в у депутати у багатомандатн ому виборчому окрузі, або одн омандатному виборчому окруз і, або одномандатному мажори тарному виборчому окрузі, аб о кандидатів на посаду сільс ького, селищного, міського го лови; 5) офіційні спостерігачі від місцевих організацій па ртій, які висунули кандидаті в у депутати у багатомандатн ому виборчому окрузі, від кан дидатів у депутати в одноман датному, одномандатному мажо ритарному виборчому окрузі, від кандидатів на посаду сіл ьського, селищного, міського голови.

Згідно ч. 1, 2 статті 20 Зако ну № 2487 виборчі комісії з місце вих виборів є спеціальними к олегіальними органами, уповн оваженими організовувати пі дготовку та проведення відпо відних місцевих виборів і за безпечувати додержання та од накове застосування законод авства України про місцеві в ибори.

Згідно із частиною 3 ст атті 20 Закону № 2487 територіальн а виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом , що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та п роведення місцевих виборів. Члени територіальної виборч ої комісії здійснюють свої п овноваження до сформування н а чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відпо відної територіальної вибор чої комісії.

Повноваження терито ріальної виборчої комісії пе редбачені статтею 25 Закону № 2 487, зокрема, відповідно до пунк тів 17, 19 частини 5 вказаної стат ті міська територіальна вибо рча комісія здійснює контрол ь за використанням коштів ви борчих фондів суб' єктів виб орчого процесу на виборах до відповідної місцевої ради, з дійснює контроль за дотриман ням установленого цим Законо м порядку проведення передви борної агітації.

Згідно частини 1 статті 47 Закону України № 2487 передвиб орна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосув ати за або не голосувати за ка ндидатів у депутати, кандида тів на посаду сільського, сел ищного, міського голови. Прав о вести передвиборну агітаці ю мають місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в баг атомандатному виборчому окр узі, а також кандидати у депут ати в одномандатному, однома ндатному мажоритарному вибо рчому окрузі, кандидати на по саду сільського, селищного, м іського голови, зареєстрован і відповідною територіально ю виборчою комісією для учас ті у місцевих виборах. Громад яни України мають право віль но і всебічно обговорювати п олітичні, ділові та особисті якості кандидатів на посаду сільського, селищного, міськ ого голови, кандидатів у депу тати.

Частиною 2 статті 47 Закон у України № 2487 встановлено, що м ісцева організація партії, к андидати у депутати в однома ндатному, одномандатному маж оритарному виборчому окрузі , кандидати на посаду сільськ ого, селищного, міського голо ви мають право розпочати сво ю передвиборну агітацію з дн я, наступного за днем прийнят тя відповідною територіальн ою виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати, кандидатів на поса ду сільського, селищного, міс ького голови. Передвиборна а гітація закінчується о 24 годи ні останньої п' ятниці перед днем виборів.

Відповідно до частин и 5 статті 47 Закону України № 2487 п ередвиборна агітація може зд ійснюватися:

1) шляхом проведення зборів, зустрічей з виборцями, мітин гів, демонстрацій, процесій, п ублічних дебатів, дискусій т а інших масових заходів;

2) шляхом розповсюдження дру кованих агітаційних матеріа лів;

3) через засоби масової інфо рмації;

4) в інших формах, що не супере чать Конституції та законам України.

Згідно частини 6 статті 47 Закону № 2487, передвиборна агі тація здійснюється за рахуно к і в межах коштів відповідно го місцевого бюджету, отрима них як цільова субвенція з Де ржавного бюджету України, та коштів власних виборчих фон дів кандидатів, місцевих орг анізацій партій, які висунул и кандидатів у депутати в баг атомандатному виборчому окр узі. Використання для передв иборної агітації коштів з ін ших джерел забороняється.

Частиною 1 статті 50 Закону № 2487 визначено, що передвиборн а агітація з використанням з асобів масової інформації ус іх форм власності проводитьс я з дотриманням принципу рів них умов та можливостей, у пор ядку, передбаченому цим Зако ном.

Стаття 51 Закону № 2487 виз начає порядок використання д рукованих засобів масової ін формації. Відповідно до цієї статті місцеві організації партій, кандидати в депутати від яких зареєстровані в баг атомандатних виборчих округ ах, кандидати у депутати в одн омандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окр узі, кандидати на посади сіль ського, селищного, міського г олови мають право за рахунок коштів власних виборчих фон дів публікувати агітаційні м атеріали, в тому числі передв иборні програми, в друковани х засобах масової інформації усіх форм власності, за винят ком зарубіжних засобів масов ої інформації, що діють на тер иторії України.

Матеріали передвибор ної агітації, зазначені у час тині першій цієї статті, публ ікуються на підставі угоди, щ о укладається від імені місц евої організації партії, кан дидата у депутати в одноманд атному, одномандатному мажор итарному виборчому окрузі, к андидата на посаду сільськог о, селищного, міського голови розпорядником відповідного виборчого фонду з редакцією (видавцем) друкованого засоб у масової інформації. Без укл адення угоди та надходження коштів на рахунок редакції (в идавця) друкованого засобу м асової інформації публікаці я цих матеріалів забороняєть ся.

Редакції друкованих за собів масової інформації всі х форм власності за письмови ми запитами територіальної в иборчої комісії зобов' язан і надавати їй інформацію про використання друкованих пло щ для розміщення агітаційних матеріалів, а в разі необхідн ості - надсилати їй копії відп овідних угод, платіжних доку ментів, а також публікації.

Судом установлено, що р ішенням Луганської обласної виборчої комісії від 1.10.2010 року № 22 зареєстровано виборчий сп исок кандидатів у депутати Л уганської обласної ради від Луганської обласної організ ації політичної партії «Союз Лівих Сил».

Згідно постанови Ровенк івської міської виборчої ком ісії Луганської області від 07.10.2010 року № 15 в якості кандидаті в у депутати в одномандатних мажоритарних виборчих округ ах з виборів депутатів Рове ньківської міської ради, ви сунутими Ровеньківською міською організацією політ ичної партії «Союз Лівих Сил », зареєстровані ОСОБА_3 (о круг № 2), ОСОБА_4 (округ № 3), ОСОБА_5 (округ № 4), ОСОБА_6 ( округ № 6), ОСОБА_7 (округ № 10), ОСОБА_8 (округ № 11), ОСОБА_9 (округ № 12), ОСОБА_10 (округ № 1 4), ОСОБА_11 (округ № 16).

Відповідно до статті 12 З акону України № 2487 позивач Р овеньківська міська орган ізація політичної партії «Со юз Лівих Сил» є суб' єктом ви борчого процесу та має право на оскарження рішень, дій чи б ездіяльності виборчих коміс ій.

22.10.2010 Ровеньківською міською виборчою комісією н а підставі вимоги трьох член ів комісії від 21.10.2010 року винесе но рішення № 2 «Про оголошенн я попередження кандидатам у депутати в одномандатних маж оритарних виборчих округах з виборів депутатів Ровеньк івської міської ради від Ровеньківської міської ор ганізації політичної партії «Союз Лівих Сил» (а.с. 13), тобто вказаних вище кандидатів, у з в' язку з порушенням вимог ч астини 6 статті 47, ст. 51 Закону Ук раїни № 2487, яке полягає в тому, що 21 жовтня 2010 року в міській га зеті «Ровеньківські віс ті» № 43 (610) була опублікована ст аття «Проблемы будем решать вместе», як агітаційний мате ріал передвиборної агітації за кандидатів у депутати в од номандатних мажоритарних ви борчих округах з виборів деп утатів Ровеньківської м іської ради, висунутих Рове ньківською міською органі зацією політичної партії «Со юз Лівих Сил» ОСОБА_3 (окру г № 2), ОСОБА_4 (округ № 3), ОСО БА_5 (округ № 4), ОСОБА_6 (окру г № 6), ОСОБА_7 (округ № 10), ОСО БА_8 (округ № 11), ОСОБА_9 (окр уг № 12), ОСОБА_10 (округ № 14), О СОБА_11 (округ № 16) оплата публі кації якої здійснена не з кош тів власних виборчих фондів названих кандидатів, а з інши х джерел.

Суд вважає, що у даном у випадку рішення відповіда ча відповідає вимогам закону .

Згідно статті 60 Закону України № 2487 витрати на підгот овку і проведення чергових, п озачергових та перших місцев их виборів здійснюються за р ахунок коштів Державного бюд жету України, передбачених н а здійснення Центральною виб орчою комісією керівництва т а управління у сфері проведе ння виборів та референдумів, коштів відповідного місцево го бюджету, отриманих як ціль ова субвенція з Державного б юджету України, а також кошті в власних виборчих фондів мі сцевих організацій партій, к андидати в депутати від яких зареєстровані у багатоманда тних виборчих округах, канди датів у депутати в одноманда тних, одномандатних мажорита рних виборчих округах, канди датів на посаду сільського, с елищного, міського голови.

Усі інші види місцеви х виборів проводяться за рах унок коштів відповідних місц евих бюджетів та коштів влас них виборчих фондів місцевих організацій партій, кандида тів у депутати в одномандатн их, одномандатних мажоритарн их виборчих округах, кандида тів на посаду сільського, сел ищного, міського голови.

Місцева організація пар тії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багато мандатному виборчому окрузі , кандидати у депутати в одном андатних, одномандатних мажо ритарних виборчих округах, к андидати на посаду сільськог о, селищного, міського голови для фінансування своєї пере двиборної агітації можуть ут ворити власний виборчий фонд , що формується в порядку, вста новленому цим Законом.

З метою акумулювання ко штів виборчого фонду місцеві організації партій та канди дати у депутати мають право в ідкривати рахунки власного в иборчого фонду. Порядок відк риття рахунків регламентова но статтею 62 Закону № 2487, відпов ідно до якої місцева організ ація партії, кандидати в депу тати від якої зареєстровані в багатомандатних виборчих о кругах, кандидат у депутати в одномандатному, одномандатн ому мажоритарному виборчому окрузі можуть відкрити раху нок власного виборчого фонду не пізніш як за 18 днів до дня мі сцевих виборів.

З вказаного положення вбачається, що місцева орган ізація партії має право відк ривати рахунок виборчого фон ду для фінансування передвиб орної агітації лише щодо кан дидатів, зареєстрованих в ба гатомандатних виборчих окру гах.

Кандидати у депутати в одномандатному, одномандатн ому мажоритарному виборчому окрузі мають право відкрива ти рахунки власного виборчог о округу.

На думку суду розмежува ння виборчих фондів кандидат ів у депутати в одномандатно му, одномандатному мажоритар ному виборчому окрузі, та виб орчого фонду місцевої органі зації партії, кандидати в деп утати від якої зареєстровані в багатомандатних виборчих округах, встановлено Законом № 2487 з метою забезпечення рівн их можливостей кандидатів у депутати для здійснення пере двиборчої агітації та можлив ості здійснення контролю за джерелами фінансування пере двиборної агітації.

Так, статтею 4 Закону № 2 487 передбачено, що місцеві виб ори є рівними, рівність прав і можливостей участі у виборч ому процесі забезпечується, зокрема, забороною використа ння для фінансування передви борної агітації інших коштів , ніж кошти, передбачені части ною шостою статті 47 цього Зако ну, положення якої викладено вище.

Відповідно до ч. 9 ст. 64 Зак ону № 2487 вибірковий контроль з а надходженням, обліком і вик ористанням коштів виборчого фонду здійснюється відповід ною територіальною виборчою комісією та установою банку , в якій відкрито рахунок вибо рчого фонду.

Кандидати у депутати від Ровеньківської міської організації політичної парт ії «Союз Лівих Сил» ОСОБА_3 (округ № 2), ОСОБА_4 (округ № 3), ОСОБА_5 (округ № 4), ОСОБА_6 (округ № 6), ОСОБА_7 (округ № 10) , ОСОБА_8 (округ № 11), ОСОБА_9 (округ № 12), ОСОБА_10 (округ № 14), ОСОБА_11 (округ № 16) зареєс тровані в одномандатному маж оритарному виборчому окрузі Ровеньківською міською виборчою комісією. Саме Ро веньківська міська виборч а комісія повинна здійснюват и контроль за дотриманням вк азаними кандидатами в депута ти виборчого законодавства, у тому числі щодо порядку фін ансування передвиборної агі тації.

Здійснення публікації передвиборної агітації в га зеті «Ровеньківські віс ті» кандидатами в депутати в одномандатному мажоритарно му виборчому окрузі за рахун ок коштів виборчого фонду Лу ганської обласної організац ії політичної партії «Союз Л івих Сил» є порушенням ч. 1 ст. 51 Закону № 2487, відповідно до якої кандидати у депутати в одном андатному, одномандатному ма жоритарному виборчому окруз і мають право за рахунок кошт ів власних виборчих фондів п ублікувати агітаційні матер іали, в тому числі передвибор ні програми, в друкованих зас обах масової інформації.

Крім того, використання д ля агітації кандидатами в де путати в одномандатному мажо ритарному виборчому окрузі к оштів Луганської обласної ор ганізації політичної партії «Союз Лівих Сил» позбавляє Ровеньківську міську вибо рчу комісію здійснювати конт роль за порядком формування та використання виборчих фон дів вказаних депутатів, що, у с вою чергу, може створити умов и для порушення принципу рів ність прав і можливостей уча сті у виборчому процесі порі вняно з кандидатами у депута ти від інших організацій пар тій.

Положення частини 2 ста тті 64 Закону України № 2487 перед бачають, що виборчий фонд кан дидата у депутати в одноманд атному, одномандатному мажор итарному виборчому окрузі, к андидата на посаду сільськог о, селищного, міського голови , висунутого місцевою органі зацією партії, формується за рахунок їх власних коштів, до бровільних внесків фізичних осіб, а також за рахунок кошті в відповідної місцевої орган ізації партії.

Тобто, виборчий фонд кан дидата у депутати одномандат ному мажоритарному виборчом у окрузі висунутого місцевою організацією партії, формує ться за рахунок їх власних ко штів, добровільних внесків ф ізичних осіб, а також за рахун ок коштів відповідної місцев ої організації партії.

Судом встановлено, що кандидати у депутати, стосов но яких прийнято оскаржуван у постанову, висунуті Рове ньківською міською органі заціэю політичної партії «Со юз Лівих Сил» по одномандатн им мажоритарним виборчим ок ругам.

Виборчий фонд таких канд идатів, формується за рахуно к їх власних коштів, добровіл ьних внесків фізичних осіб, а також за рахунок коштів відп овідної місцевої організаці ї партії.

Оскільки зазначені кан дидати у депутати висунуто Ровеньківською міською ор ганізацією політичної парті ї «Союз Лівих Сил» по одноман датним мажоритарним виборчи м округам, оплата за публіка цію вказаної статті могла бу ти проведена встановленими законом суб' єктами виборч ого процесу, у тому числі, як к андидатами у депутати з влас ного виборчого фонду, так і м ісцевою організацією парті ї, яка їх висунула, та якою у д аному випадку є позивач Ро веньківська організація п олітичної партії «Союз Лівих Сил» з рахунку, відкритого в установі банку, визначеног о у встановленому порядку.

Судом встановлено, що у даному випадку оплата заз наченої агітаційної публі кації в газеті «Ровеньківс ькі вісті» була здійснена н а підставі рахунку від 18.10.2010 № 16 п латіжним дорученням від 19.10.2010 № 21 з поточного рахунку виборчо го фонду Луганської обласної організації політичної парт ії «Союз Лівих Сил» (код 35707353) № 264 223011217 (а.с. 10-12), а не з рахунків сами х кандидатів у депутати або Ровеньківської міської ор ганізації політичної партії «Союз Лівих Сил», яка висуну ла вказаних кандидатів.

На підставі викладеног о суд приходить до висновку, щ о у даному випадку було пору шено вимоги ч. 6 ст. 47, ст. 51 Закону № 2487 щодо порядку проведення п ередвиборної агітації з вико ристанням друкованих засобі в масової інформації, а саме - оплату статті «Проблемы буд ем решать вместе» в газеті « Ровеньківські вісті» № 43 (610) як агітаційний матеріал пере двиборної агітації за кандид атів у депутати в одномандат них мажоритарних виборчих ок ругах з виборів депутатів Р овеньківської міської рад и від Ровеньківської міс ької організації політичної партії «Союз Лівих Сил» ОС ОБА_3 (округ № 2), ОСОБА_4 (окр уг № 3), ОСОБА_5 (округ № 4), ОС ОБА_6 (округ № 6), ОСОБА_7 (окр уг № 10), ОСОБА_8 (округ № 11), ОС ОБА_9 (округ № 12), ОСОБА_10 (ок руг № 14), ОСОБА_11 (округ № 16), зд ійснено не з коштів власних в иборчих фондів вказаних канд идатів, та не з виборчого фон ду місцевої партії, яка їх вис унула, а з іншого джерела.

Суд не бере до уваги пос илання позивача на те, що канд идати в депутати, висунуті Ровеньківською міською ор ганізацією політичної парті ї «Союз Лівих Сил», вважаютьс я висунутими і від Лугансько ї обласної організації вказа ної політичної партії, оскіл ьки Ровеньківська міськ а організація політичної пар тії «Союз Лівих Сил» та Луган ська обласна організація пол ітичної партії «Союз Лівих С ил» є самостійними суб' єкта ми виборчого процесу.

Судом встановлено, що кандидати в депутати до Ров еньківської міської ради ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 , ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСО БА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 були висунуті саме Ровеньківською міською о рганізацією політичної парт ії «Союз Лівих Сил», а тому під став вважати, що зазначені ос оби є кандидатами в депутати до Ровеньківської міськ ої ради від Луганської облас ної організації політичної п артії «Союз Лівих Сил» немає .

Судом також не приймаю ться посилання позивача на т е, що Закон України «Про вибор и депутатів Верховної Ради А втономної Республіки Крим, м ісцевих рад та сільських, сел ищних, міських голів» не зобо в' язує суб' єкта виборчого процесу мати виборчий фонд, а лише надає право, оскільки ц я обставина не дає право пров одити оплату агітаційних пу блікацій з інших джерел.

Відповідно до ч. 6 ст. 45 З акону № 2487 у разі порушення міс цевою організацією партії - суб' єктом виборчого процес у, кандидатом вимог цього Зак ону, крім порушень, зазначени х у пункті 5 частини першої та пункті 5 частини другої цієї с татті, територіальна виборча комісія може оголосити відп овідній місцевій організаці ї партії - суб' єкту виборч ого процесу або кандидату в д епутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міськ ого голови попередження. Інф ормація про оголошення попер едження оприлюднюється відп овідною виборчою комісією в загальнодержавних або місце вих засобах масової інформац ії чи в інший спосіб.

Таким чином, суд вваж ає, що оскаржуване рішення Ровеньківської міської ви борчої комісії від 22.10.2010 № 2 «Про оголошення попередження кан дидатам у депутати в одноман датних мажоритарних виборчи х округах з виборів депутаті в Ровеньківської місько ї ради від Ровеньківської міської організації політи чної партії «Союз Лівих Сил» прийнято відповідачем у пов ній відповідності до вимог З акону України «Про вибори де путатів Верховної Ради Автон омної Республіки Крим, місце вих рад та сільських, селищни х, міських голів», в межах повн оважень, наданих законом, обґ рунтовано, а тому підстав для задоволення позову судом не вбачається.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 94, 159-16 3, 172, 177 КАС України, Законом Укра їни «Про вибори депутатів Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів» від 10.07.2010 № 2487 - VI, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовн их вимог Ровеньківської міської організації політич ної партії «Союз Лівих Сил» д о Ровеньківської місько ї виборчої комісії Лугансько ї області про визнання проти правним та скасування рішенн я виборчої комісії відмовити за необґрунтованістю.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі апеляційного оск арження - з моменту проголо шення судового рішення апеля ційної інстанції.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду у дводенний строк з дня прогол ошення.

Головуючий суддя О.П. Островська

суддя

суддя Т.В. Смішлива

Т.І. Ко вальова

< Судді (учасники колегії) >

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено01.11.2010
Номер документу11905099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8118/10/1270

Ухвала від 29.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 29.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 30.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні