СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/3200/24
ун. № 759/9548/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 травня 2024 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі судових засідань ОСОБА_2 , за участі прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника підозрюваного - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання т.в.о. слідчого СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42023110000000256 від 10.08.2023 року, про відсторонення від займаної посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Чернява Волочиського району Хмельницької області, громадянина України, українця, одруженого, на утриманні одна неповнолітня дитина 2010 року народження, працюючого інженером з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , не судимого,
підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України,-
встановив:
09.05.2024 року до Святошинського районного суду м.Києва надійшло клопотання т.в.о. слідчого СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_6 , про відсторонення від займаної посади підозрюваного ОСОБА_4 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42023110000000256 від 10.08.2023 року.
Клопотання обгрунтоване тим, що СУ ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42023110000000256 від 10.08.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України.
В ході слідства встановлено, що наказом в.о. директора КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради від 01.06.2018 року № 33-К ОСОБА_4 з 01.06.2018 призначено на посаду інженера з технічного нагляду.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 затверджено Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури (далі - Порядок), який визначає механізм здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств.
Відповідно до п. 3 Порядку технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Згідно п. 2.1 посадової інструкції інженера з технічного нагляду ОСОБА_4 (далі - Інструкція), інженер з технічного нагляду повинен передавати будівельній організації затверджену технічну документацію в установленому об`ємі і дозволи, отримані в органах Державного архітектурно-будівельного контролю на виробництво підготовчих і основних будівельних робіт для пред`явлення їх контролюючим органам.
Відповідно до п. 2.2 Інструкції брати участь в перевірці і прийманні від будівельників детальної розробки осі будівель і споруд, а також вертикальних відміток, основ фундаментів з оформлення відповідними актами.
Згідно з п. 2.4 Інструкції вести щоденний технічний нагляд за якістю виконання будівельних, монтажних і спеціальних робіт у відповідності до затвердженої технічної документації, будівельним нормам, правилам і технічним умовам нм виробництві і приймання таких робіт.
Відповідно до п. 2.5 Інструкції перевіряти наявність паспортів, результати на вироби, доставлених заводами, не допускати на будівництві застосування будівельних матеріалів, деталей та виробів, які не відповідають ДБН і технічним умовам на їх виготовлення.
Згідно з п. 2.8 Інструкції підписувати акти прихованих та спеціальних робіт і до підписання їх не допускати виробництва наступних видів робіт (акти на приховані роботи повинні бути складені відразу після їх закінчення).
Відповідно до п. 2.9 Інструкції виконувати обміри і приймання від підрядника об`ємів виконаних робіт при умові якісного його виконання у відповідності до затверджених проектів та технічним умовам, а також оформляти акти для оплати даних робіт.
Встановлено, що 12.05.2023 за результатами відкритих торгів між Бучанською міською радою Київської області (далі - Замовник) в особі заступника міського голови ОСОБА_7 та ТОВ «НІДКОМ», код ЄДРПОУ 41564138, (далі - Підрядник) в особі ОСОБА_8 укладено договір № 160 на виконання робіт по об`єкту: Капітальний ремонт фасаду багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 - заходи з усунення аварій в багатоквартирному житловому фонді - І етап, згідно дефектного акту, код ДК 021:2015:45450000-6, (далі - Договір).
Відповідно до п. 1.1 Договору Підрядник у порядку та на умовах, визначених цим Договором, зобов`язується на власний ризик своїми та залученими (у разі залучення субпідрядних організацій) силами і засобами із використанням наявних матеріалів Замовника та інших матеріалів Підрядника провести роботи з Капітального ремонту фасаду багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 - заходи з усунення аварій в багатоквартирному житловому фонді - І етап, згідно дефектного акту, код ДК 021:2015:45450000-6.
Згідно з п. 3.2 Договору «Замовник» перераховує «Підряднику» кошти за фактично виконані роботи на підставі актів виконаних робіт за типовою формою КБ-2 та КБ-3 підписані уповноваженими представниками обох Сторін. При зменшені об`ємів робіт, які узгоджені сторонами, оплата фактично виконаних робіт проводиться згідно актів виконаних робіт.
Відповідно до п. 3.3 Договору оплата робіт здійснюється Замовником шляхом перерахування на поточний рахунок Підрядника платежу після підписання акту приймання виконаних робіт уповноваженими представниками обох Сторін протягом 10 робочих днів. Не підписані Замовником акти приймання виконаних робіт до оплати не приймаються.
Згідно з п.7.1 Договору Замовник самостійно, або з залученням третіх осіб здійснює контроль та технічний нагляд за відповідністю якості, обсягів і ціни виконаних робіт кошторису, будівельним нормам і стандартам, а матеріалів, виробів та конструкцій державним стандартам, регламентам і технічним умовам.
Бучанською міською радою Київської області, як замовником, відповідно до п. 2 Порядку з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни такого об`єкта, забезпечено здійснення технічного нагляду на вищевказаному Об`єкті будівництва, спеціально уповноваживши на це інженера технічного нагляду ОСОБА_4 , який має кваліфікаційний сертифікат серії АТ № 008668, виданий згідно рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії 26.03.2021, про що у подальшому 16.05.2023 між Замовником будівництва та КП «БУЧАБУДЗАМОВИК» Бучанської міської ради (далі - Виконавець), в особі директора ОСОБА_9 , укладено договір № 162 про надання послуг (далі - Договір).
Відповідно до п. 1.1.1 договору від 16.05.2023 № 162 інженер-технічного нагляду - представник Виконавця, який має здійснювати технічний нагляд капітального ремонту фасаду багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 -заходи з усунення аварій в багатоквартирному житловому фонді - І етап, згідно дефектного акту (далі-Об?єкт), призначення інженера технічного нагляду відповідального за здійснення технічного з капітального ремонту Об`єкта.
Згідно з п. 2.1 договору Виконавець зобов`язується за дорученням Замовника, в порядку, на умовах та у строк визначених Договором здійснювати технічний нагляд за виконанням робіт з капітального ремонту Об`єкта в обсягах визначених у пункті 2.2 Договору, а Замовник зобов`язується, згідно з Договором, прийняти та оплатити послуги.
Відповідно до п. 2.2 договору Замовник доручає, а Виконавець забезпечує виконання технічного нагляду з капітального ремонту Об`єкта, яке виконується відповідно до договору від 12.05.2023 № 160 між Замовником - Бучанська міська рада та Підрядником - ТОВ «НІДКОМ» Послуги надаються в обсязі, визначеному цим Договором та порядком здійснення технічного нагляду під час капітального ремонту об`єкта архітектури, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903.
Виконавець здійснює технічний нагляд з капітального ремонту Об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень (дефектного акту) та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за відповідністю виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів, та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів будівельним нормам і правилам, технічним умовам та іншим нормативним документам, відповідністю обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт, наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються при капітальному ремонті Об`єкта, технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результатами лабораторних випробувань тощо.
Здійснення технічного нагляду з капітального ремонту Об`єкта згідно з цим договором, передбачає виконання інженером технічного нагляду таких функцій:
2.2.1 проведення перевірки:
2.2.1.1 наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються при капітальному ремонті Об`єкта - технічного паспорта, сертифіката, документів що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
2.2.1.2 відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
2.2.1.3 відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації, актам виконаних Підрядником будівельних робіт за формою КБ-2в та довідками про вартість виконаних Підрядником будівельних робіт за формою КБ-3 відповідно до Договору від 12.05.2023 № 160;
Згідно з п. 2.2.2 договору проведення разом з Підрядником огляду результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих і конструктивних елементів з оформленням відповідними актами.
Відповідно до п. 2.2.3 договору повідомлення Підрядника про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів.
Директором КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради ОСОБА_9 винесено наказ № 32-ОД від 16.05.2023 про призначення технічного нагляду ОСОБА_4 для здійснення технічного нагляду об`єкта Капітальний ремонт фасаду багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 - заходи з усунення аварій в багатоквартирному житловому фонді - І етап, згідно дефектного акту.
Таким чином, Замовником спеціально уповноважено ОСОБА_4 на виконання повноважень щодо здійснення технічного нагляду за виконанням робіт з будівництва об`єкту: «Капітальний ремонт фасаду багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 - заходи з усунення аварій в багатоквартирному житловому фонді - І етап, згідно дефектного акту».
Згідно з ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
ОСОБА_4 будучи службовою особою, наділеним адміністративно - господарськими функціями, неналежно виконуючи свої обов`язки через несумлінне ставлення до них, в порушення посадової інструкції інженера з технічного нагляду, наказу директора КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради № 32-ОД від 16.05.2023 будучи наділений правом підпису інспектора з технічного нагляду, в порушення своїх службових обов`язків, неналежним чином проводив перевірку відповідності обсягів та якості виконаних будівельно робіт проектно-кошторисній документації; не вимагав від підрядника виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації; не вимагав від підрядника усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду, у період з 19.05.2023 по 15.06.2023, точні час та місце під час досудового розслідування не встановлені, здійснив підписання актів форми КБ-2в за травень-червень 2023 року приймання виконаних будівельних робіт до договору від 12.05.2023 № 160.
Однак, в акті № 1 за травень 2023 року від 19.05.2023, № 2 за травень 2023 року від 25.05.2023, № 3 за червень 2023 року від 15.06.2023 приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) зазначено роботу з «Утеплення фасадів плитами пінополістерольними товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином та технологією «CERESIT» Стіни гладкі» і «Утеплення фасадів плитами мінераловатними товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином та технологією «CERESIT». Стіни гладкі» включає в себе повний комплекс робіт і може вважатись повністю виконаною тільки після закінчення роботи з улаштування декоративного опорядження фасаду. З урахуванням того, що на момент візуального огляду на одному із фасадів об`єкта були змонтовані плити пінополістерольні та плити мінеральноватні за допомогою дюбелів, але всі наступні обов`язкові роботи, які входять у комплексну розцінку - не виконані разом із тим обсягом матеріалів, який розрахований на вказану в актах приймання виконаних будівельних робіт загальну площу плит мінераловатних та пінополістерольних, тому такий обсяг матеріалів є необґрунтовано врахованим в обсяг виконаних робіт.
Також, у відповідності до вартості розцінок в акті приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в № 3 за червень 2023 року, завищено вартість обсягів виконаних будівельних робіт з утеплення фасадів плитами пінополістерольними товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CERESIT». Стіни гладкі (цоколь). Фактично, робота з утеплення цоколю повністю не виконана, хоча за актом приймання виконаних робіт КБ-2в № 3 за червень 2023 року числиться, як виконана на дату підписання акту 15.06.2023.
Окрім цього, в актах приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в № 2 за травень 2023 року та № 3 за червень 2023 року, завищено вартість витрат матеріалів.
В свою чергу ОСОБА_4 , як інженер технічного нагляду, не повідомив Замовника (Бучанську міську раду Київської області) про зазначені обставини та не вчинив жодних дій в межах повноважень інженера технічного нагляду щодо забезпечення контролю якості і обсягів робіт на відповідному об`єкті будівництва.
Натомість, ОСОБА_4 після підписання (візування) ним вказаних актів приймання виконаних будівельних робіт, у період з 19.05.2023 по 15.06.2023, точні час та місце під час досудового розслідування не встановлені, повернув їх до ТОВ «НІДКОМ».
Після чого, погоджені та підписані директором ТОВ «НІДКОМ» ОСОБА_8 та інженером технічного нагляду ОСОБА_10 акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року від 19.05.2023 (форма КБ-2в), акт №2 від 25.05.2023 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року (форма КБ-2в), акт №3 від 15.06.2023 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року (форма КБ-2в), у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час передані для подальшого погодження та підписання до Бучанської міської ради Київської області, яка розташована за адресою: Київська область, місто Буча, вулиця Енергетиків, будинок 12, для підписання та здійснення подальшої оплати.
У подальшому, у період травня - червня 2023 року, точного часу та місця не встановлено, після підписання заступником міського голови Бучанської міської ради Київської області ОСОБА_7 актів № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року за формою КБ-2в від 19.05.2023, № 2 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року за формою КБ-2в від 25.05.2023, та № 3 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2023 року за формою КБ-2в від 15.06.2023 та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень-червень 2023 року за формою КБ-3, указані документи разом фінансово-бухгалтерською документацією скеровані до управління Державної казначейської служби України Київської області.
У свою чергу, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, управління Державної казначейської служби України Київської області, маючи в наявності всі необхідні документи, підписані відповідальними службовими особами, здійснило перерахування бюджетних коштів, з рахунку Бучанської міської ради, відповідно до платіжних доручень № 2430 від 19.05.2023 на суму 2 079 332,76 грн, № 2454 від 25.05.2023 на суму 710 874, 11 грн, № 2561 від 15.06.2023 на суму 3 751 597, 08 грн у загальному розмірі 6 541 810,03 грн. на належний ТОВ «НІДКОМ» банківський рахунок № НОМЕР_1 , відкритий у АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» (МФО 380805).
У зв`язку з чим, розмір завданого Бучанській міській раді Київської області збитку через невиконання будівельних робіт відповідно до Договору на виконання робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт фасаду багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_3 - заходи з усунення аварій в багатоквартирному житловому фонді - І етап, згідно дефектного акту» № 160 від 12.05.2023 розрахунково становить 1 173 464,70 грн без урахування ПДВ, що в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
08.05.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Вина ОСОБА_4 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами: Постановою про призначення будівельно-технічної експертизи вд 31.08.2023;Висновком експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи від 02.11.2023; Протоколами огляду від 08.09.2023; Клопотанням про тимчасовий доступ до документів від 13.11.2023; Ухвалою Святошинського районного суду м. Києва від 17.11.2023, провадження № 1-кс/759/6980/23, унікальний номер 759/22364/23; Протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 13.12.2023; Договором № 160 від 12.05.2023 з додатками; Локальним кошторисом на будівельні роботи № 02-02-01; Підсумковими відомостями ресурсів; Довідками про вартість виконаних робіт за травень - червень 2023 року; Актами приймання виконаних будівельних робіт за травень - червень 2023 року; Інформацією з АТ «Райффайзен Банк» на DVD-R диску; Протоколом огляду DVD-R диску наданому АТ «Райффайзен Банк» де підтверджується перерахування Бучанською міською радою грошових коштів на рахунок «НІДКОМ»; Постановою про призначення судової економічної експертизи від 17.01.2024; Висновоком експерта за результатами проведення економічної експертизи від 10.04.2024; Постановою про призначення почеркознавчої експертизи від 25.01.2024; Висновком експерта за результатами проведення почеркознавчої експертизи від 15.02.2024; Інформацією наданою КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» щодо призначення на посаду та посадову інструкцію ОСОБА_4 ; іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.
Відповідно до інформації, отриманої від КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» у порядку ст. 93 КПК України 16.01.2024, ОСОБА_4 працює на посаді інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України, одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.
Перебування ОСОБА_4 на посаді інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради сприяло вчиненню ним зазначеного кримінальних правопорушень, також підозрюваний може вчиняти однорідні злочини перебуваючи на займанній посаді.
Підозрюваний ОСОБА_4 , перебуваючи на займаній посаді може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, необхідність у вилученні яких може виникнути у ході встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, зокрема документів за його місцем роботи.
Таким чином, у силу займаної посади та наданих ОСОБА_4 повноважень, застосування до підозрюваного такого запобіжного заходу, як відсторонення від посади, необхідне для припинення та запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Таким чином, повідомивши ОСОБА_4 про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, з метою забезпечення кримінального провадження, вважаю, що останій має бути відсторонений від посади інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради.
Спеціальними умовами відсторонення від посади є: наявність в особи процесуального статусу підозрюваного; перебування його на посаді.
Слід також зазначити, що відсторонення від посади це тимчасове, вимушене недопущення особи, яка перебуває у певних службових відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, до виконання своїх функціональних обов`язків з підстав і в порядку, передбачених КПК України.
Разом з тим, відсторонення особи від посади, що має тимчасовий характер, не є тотожним із поняттям звільнення з роботи.
Відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади є необхідним для належного забезпечення кримінального провадження, дотримання завдань кримінального провадження, передбачених ст. 2 КПК України та загальних засад кримінального провадження, передбачених ст.7 КПК України.
Також вважаю, що при вирішенні згаданого питання, тобто відсторонення підозрюваної ОСОБА_4 , від посади, беручи до уваги практику Європейського суду з прав людини, встановлено, що суд своїм рішенням повинен забезпечити не лише права підозрюваного, але й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів, що вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.
Прокурор в судовому засіданні вимоги клопотання підтримав та просив відсторонити ОСОБА_4 , від посади інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради, в межах строку досудового розслідування, а саме до 05.07.2024.
Захисник підозрюваної - адвокат ОСОБА_5 , думку якого підтримав підозрюваний ОСОБА_4 , заперечував проти задоволення клопотання, зазначивши, що воно є необрунтованим та не відповідає фактичним обставинам справи, ОСОБА_4 не працює ні у Бучанській міській раді, ні у ТОВ "НІДКОМ", стосовно якого стосується дане кримінальне провадження, та не мав доступу до документів, речей, коштів та іншого майна вказаних організацій, тому відсутні перешкоди з його сторони у даному кримінальному провадженні. Також просили врахувати особисті дані про ОСОБА_4 , який є громадянином України та має постійне місце проживання, одружений, має на утриманні неповнолітню дитину, з 2018 року працює на посаді інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради, на даний час в сім"ї працює лише він і відсторонення його від посади спричинить невиплату йому заробітної плати, що позбавить його родину доходів і негативно впливатиме на діяльність КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК», оскільки він є єдиним інженером з технічного нагляду відповідної кваліфікації у вказаному підприємстві. Просили відмовити у задоволенні клопотання.
Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, заслухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.
Як вбачається з матеріалів клопотання, 08.05.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Згідно ч.1, ч.2 ст.154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину незалежно від тяжкості злочину.
Спеціальними умовами відсторонення від посади є: наявність в особи процесуального статусу підозрюваного, обвинуваченого; перебування його на посаді. Слід також зазначити, що відсторонення від посади це тимчасове, вимушене недопущення особи, яка перебуває у певних службових відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, до виконання своїх функціональних обов`язків з підстав і в порядку, передбачених КПК України.
Стаття 43 Конституції Українипередбачає, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, в тому числі і відсторонення від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватись виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.
Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.
Згідно ч.1 ст.157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Відповідно до ч.2 ст.157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
При цьому, КПК України вимагає, щоб процесуальний зміст та форма клопотання слідчого про відсторонення від посади відповідали вимогам ч. 2 ст. 155 КПК України.
Одна з обов`язкових вимог, передбачених п. 6 ч. 2 ст. 155 КПК України полягає у необхідності зазначення слідчим у клопотанні обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.
Цим законодавець визначив, що у разі відсутності підстав вважати, що перебування особи на конкретній посаді призведе до згаданих наслідків, слідчий суддя не вправі застосувати такий захід забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади, оскільки обмеження прав особи не буде вважатися таким, що здійснено у відповідності до КПК України.
Відповідно до пункту 3 розділу 2.4 Узагальнення судової практики щодо розгляду слідчим суддею клопотань про застосування заходів забезпечення кримінального провадження ВССУ від 07.02.2014 підставами для відмови в задоволенні клопотання про відсторонення підозрюваної особи від займаної посади є, здебільшого недостатність підстав для відсторонення підозрюваної особи від займаної посади, а також недоведеність існування обґрунтованої підозри у вчиненні злочину такого ступеня тяжкості, за умови вчинення якого може бути здійснено відсторонення від посади, а також недоведеність того, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання в права і свободи особи, про який йдеться в клопотанні прокурора.
Відповідно до Закону України №1079-ІХ від 15.12.2020 року "Про внесення змін до Закону України "Про запобігання корупції" щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції", ст.65 виключена із Закону України "Про запобігання корупції".
Також слідчий суддя враховує дані про сосбу підозрюваний ОСОБА_4 , який має постійне місце проживання, одружений, має на утриманні неповнолітню дитину, працює на посаді інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради та на даний час лише він утримує сім"ю.
Із урахуванням встановлених обставин, слідчий суддя вважає, що підстави для відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради,- відсутні.
При цьому слідчий суддя також враховує положення статті 8 КПК України, згідно з якими кримінальне провадження здійснюється з додержанням принципу верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Цей принцип у кримінальному провадженні застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, яка вказує на те, що одним з основоположних аспектів верховенства права є вимога щодо юридичної визначеності, згідно з якою у разі остаточного вирішення спору судами їхнє рішення, що набрало законної сили, не може ставитися під сумнів (принцип згадується у рішенні Великої Палати Європейського суду з прав людини у справі Brumarescu проти Румунії від 28.10.1999, заява № 28342/95, параграф 61).
Керуючись ст.ст.154-157, 309, 369, 372, 395 КПК України, слідчий суддя,-
постановив:
У задоволенні клопотання т.в.о. слідчого СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42023110000000256 від 10.08.2023 року, про відсторонення від займаної посади інженера з технічного нагляду КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанської міської ради ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України - відмовити.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали складено та оголошено 16.05.2024 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2024 |
Оприлюднено | 17.05.2024 |
Номер документу | 119062192 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Бандура І. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні