Ухвала
від 15.05.2024 по справі 927/855/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

про зупинення провадження у справі

15 травня 2024 року м. Чернігівсправа № 927/855/21

Господарський суд Чернігівської області у складі судді Моцьора В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу

за позовом: Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області

вул. Шевченка, буд. 38, смт. Варва, Чернігівська область, 17600, varva@vsrada.gov.ua

до відповідача 1: Товариства з обмеженою відповідальністю Е.Т.Е

вул. Пітерська, 5-А, м. Київ, 03087,

відповідача 2: Товариства з обмеженою відповідальністю Е.Т.Е. АКТИВ

вул. Пітерська, 5-А, м. Київ, 03087,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Комунальне підприємство «Господар» Варвинської селищної ради Чернігівської області

вул. Шевченка, 18, смт Варва, Прилуцький район, Чернігівська область, 17600,

про зобов`язання вчинити певні дії

представники учасників справи:

від позивача: не прибув

від відповідачів: ОСОБА_1

від третьої особи: ОСОБА_2

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Господарського суду Чернігівської області перебуває справа №927/855/21 за позовом Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Е.Т.Е та Товариства з обмеженою відповідальністю Е.Т.Е. АКТИВ, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Комунальне підприємство «Господар» Варвинської селищної ради Чернігівської області, про зобов`язання привести реконструйовані каналізаційні очисні споруди з впровадженням енергозберігаючих технологій на основі установки "УМКА-БІО" в смт. Варва Чернігівської області, продуктивністю 500 м3/добу у відповідності до вимог дозволу на спеціальне водокористування.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачами договору підряду № 28/07/16-08 на виконання проектно-пошукових робіт від 28.07.2016 та договору № А-13/08-01 від 13.08.2019 відповідно в частині виконання послуг з розробки проектно-кошторисної документації та виконання будівельно-монтажних робіт з реконструкції каналізаційних очисних споруд з впровадженням енергозберігаючих технологій на основі установки УМКА-БІО в смт Варва Чернігівської області, продуктивністю 500 м3/добу.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 24.04.2023 провадження у справі № 927/855/21 зупинено у зв`язку з призначенням у справі судової комплексної експертизи із залученням фахівців:

-відповідальних за перевірку та погодження Технічних умов ТУ У 42.2-38674771-002:2015 «Установка очищення господарсько-побутових стічних вод «УМКА-БІО» на відповідність вимогам чинного законодавства: Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 02568294, вул. Замкова, 31, м. Рівне, Рівненська обл., 33028); Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (код ЄДРПОУ 40309748, вул. Малорівненська, 91, м. Рівне, Рівненська обл., 33025);

-відповідальних за видачу дозволу на спеціальне водокористування на території Чернігівської області - Державного агентства водних ресурсів України (код ЄДРПОУ 37472104, вул. Велика Васильківська, 8, м. Київ, 01004), в особі самостійного структурного підрозділу центрального апарату без статусу юридичної особи - сектору у Чернігівській області Державного агентства водних ресурсів України;

-відповідальних за контроль за дотриманням дозволу на спеціальне водокористування на території Чернігівської області - Державної екологічної інспекції у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38053846, вул. Пантелеймонівська, 12, м. Чернігів, Чернігівська обл., 14017).

Матеріали справи №927/855/21 направлено на адресу Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.

26.06.2023 від Чернігівського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов лист №815/1996/23-24 від 20.06.2023 про погодження строків виконання експертизи, у якому зазначено, що КНДІСЕ супровідним листом від 25.05.2023 №7179/7720-4-23/40 перенаправило на виконання ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 24.04.2023 про призначення судової комплексної експертизи до Чернігівського відділення КНДІСЕ. Чернігівського відділення КНДІСЕ просить суд погодити більш розумний строк проведення експертизи, тобто понад 90 календарних днів (орієнтовний термін початку проведення експертизи в порядку черги IV квартал 2024 року).

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 28.07.2023 погоджено строк виконання судової комплексної експертизи у справі №927/885/21 у термін понад 90 календарних днів.

10.04.2024 від Чернігівського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов лист №675/1996/23-24/24 від 08.04.2024, та матеріали справи №927/855/21.

У листі, зокрема, зазначено, що 23.02.2024 на адреси Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області, Державного агенства водних ресурсів України сектору у Чернігівській області, Державної екологічної інспекції у Чернігівській області надіслано лист від 21.02.2024 № 345/690-4-23/24 про стан проведення експертизи, а саме з проханням розглянути питання стосовно комісійного виконання даної експертизи із залученням відповідних фахівців вищезазначених установ для подальшої оргацізації проведення експертизи, в тому числі щодо проведень засідань комісії експертів, направлення рахунків за проведення експертизи, направлення клопотань про надання додаткових матеріалів та проведення обстеження тощо, з орієнтовним терміном початку проведення експертизи в порядку черги - IV квартал 2024 року.

22.03.2024 на адресу Чернігівського відділення КНДІСЕ надійшов лист начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області від 11.03.2024 №04-02-17/01-11/858-24 щодо участі в проведенні експертизи, а саме, зокрема, про те, що на адресу управління не надходили звернення від субєктів господарювання щодо погодження Технічних умов "Установкаочищення господарсько-побутових стічних вод "УМКА-БІО", крім того, органи держпродспоживслужби не уповноважені здійснювати державну санітарно-епідеміологічну експертизу технічної документації та відповідності діючих об`єктів вимогам санітарного законодавства.

26.03.2024 на адресу Чернігівського відділення КНДІСЕ надійшов лист першого заступника директора Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» від 08.03.2024 №158 щодо надання проведення експертизи, а саме, зокрема, про те, що дане підприємство планується приєднати до ДП «Львівстандартметрологія», тому повідомляє про неможливість залучення представника підприємства до проведення експертизи по експертному провадженню № 1996/23-24.

Станом на 08.04.2024 відповіді на лист від 21.02.2024 № 345/690-4-23/24 від Державного агенства водних ресурсів України сектору у Чернігівській області та Державної екологічної інспекції у Чернігівській області на адресу Чернігівського відділення КНДІСЕ не надходили.

Завідувач Чернігівського відділення КНДІСЕ просить суд розглянути питання щодо можливості організації проведення даної експертизи з врахуванням вищезазначених обставин.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 19.04.2024 поновлено провадження у справі №927/855/21; розгляд клопотання експерта призначено у підготовчому засіданні 01.05.2024.

29.04.2024 від позивача надійшло клопотання, в якому позивач обґрунтовує свою позицію щодо участі залучених установ у проведенні експертизи.

Так, зокрема, щодо участі Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області у проведенні експертизи, позивач зазначає, що територіальні органи Держпродспоживслужби, не дивлячись на втрату чинності Законом України від 24.02.1994 № 4004 «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», можуть володіти інформацією щодо проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, оскільки такими питаннями займався відповідний орган. Крім того, позивач вважає, що, якщо припинення ДП «Рівнестандартметрологія» допускає правонаступництво, то існує потреба у заміні фахівців підприємства ДП «Рівнестандартметрологія» на фахівців Державного підприємства «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації». Також позивач вказує, що питання видачі дозволів на спеціальне водокористування на території Чернігівської області вирішується спільно Держводагентством та Деснянським басейновим управлінням водних ресурсів і останній в свою чергу володіє інформацією про водогосподарську та гідрологічну обстановку регіону, а тому існує потреба додатково залучити фахівців Деснянського басейнового управління водних ресурсів.

Позивач просить суд провести судову комплексну експертизу на раніше визначених умовах із врахуванням наступного:

-залучити фахівців Державного підприємства «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 04725912) як такого, до якого приєднується Державне підприємство «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації внаслідок припинення;

-додатково залучити фахівців Деснянського басейнового управління водних ресурсів (код ЄДРПОУ 34654458) як такого, що спільно з територіальним органом Держводагентства (у разі відсутності Держводагентством) вирішує питання видачі дозволів на спеціальне водокористування, а також володіє інформацією про водогосподарську та гідрологічну обстановку Чернігівської області;

-експерту повторно звернутися до Державної екологічної інспекції у Чернігівській області щодо участі фахівців у проведенні комплексної експертизи;

-експерту вжити заходів щодо віднайдення листа Державного агентства водних ресурсів України в особі самостійного структурного підрозділу центрального апарату без статусу юридичної особи - сектору у Чернігівській області Державного агентства водних ресурсів України від 06.03.2024 № 52/ЧГ/21-24, направленого на адресу Чернігівського відділення КНДІСЕ.

Суд клопотання позивача прийняв до розгляду.

У підготовчому засіданні 01.05.2024 оголошено перерву до 15.05.2024.

07.05.2024 від позивача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи копій листів Державного агентства водних ресурсів та Державної екологічної інспекції у Чернігівській області щодо згоди на проведення комісійного виконання експертизи.

Клопотання задоволено судом, документи долучено до матеріалів справи.

14.05.2024 та 15.05.2024 від представників позивача надійшли клопотання про проведення підготовчого засідання, призначеного на 15.05.2024, без їх участі.

Суд клопотання задовольнив.

Розглянувши у підготовчому засіданні 15.05.2024 клопотання завідувача Чернігівського відділення КНДІСЕ, заслухавши пояснення присутніх у підготовчому засіданні представників відповідачів та третьої особи, враховуючи надані сторонами документи, суд зазначає наступне.

Щодо участі Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області у проведенні експертизи.

Технологія «УМКА-БІО» була реалізована на підставі технічних умов ТУ У 42.2- 38674771-002:2015 «Установка очищення господарсько-побутових стічних вод «УМКА-БІО». Дані технічні умови були розроблені ТОВ «Е.Т.Е», погоджені Головним управлінням Держсанепідслужби у Рівненській області на підставі висновку держсанепідекспертизи від 03.12.2015 №05.03.02-07/53401 (затвердженого ГУ Держсанепідслужби у Рівненській області), перевірені на відповідність законодавства України Державним підприємством «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».

Проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи було передбачене Законом України від 24.02.1994 № 4004 «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення». Відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.09.2022 № 2573 «Про систему громадського здоров`я», який набрав чинності 01.10.2023, Закон України від 24.02.1994 № 4004 "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" визнано таким, що втратив чинність з дня введення в дію цього Закону. Закон України від 06.09.2022 № 2573 «Про систему громадського здоров`я» не передбачає проведення санітарно-епідеміологічної експертизи.

Начальник Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області у листі від 11.03.2024 №04-02-17/01-11/858-24 щодо участі в проведенні експертизи, зазначив зокрема, про те, що у зв`язку зі змінами в законодавстві органи держпродспоживслужби не уповноважені здійснювати державну санітарно-епідеміологічну експертизу технічної документації та відповідності діючих об`єктів вимогам санітарного законодавства.

Враховуючи вищезазначене, суд доходить висновку про виключення з числа залучених ухвалою суду від 24.04.2023 до виконання комплексної експертизи фахівців, відповідальних за перевірку та погодження Технічних умов ТУ У 42.2-38674771-002:2015 «Установка очищення господарсько-побутових стічних вод «УМКА-БІО» на відповідність вимогам чинного законодавства, Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (код ЄДРПОУ 40309748).

Щодо участі Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» у проведенні експертизи.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

У листі першого заступника директора Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» від 08.03.2024 №158 щодо надання проведення експертизи, зазначено, що відповідно до наказу Мінекономіки від 29.06.2023 №6817 «Про реорганізацію державних підприємств, що здійснюють діяльність у сферах стандартизації, метрології та метрологічної діяльності, оцінки відповідності та захисту справ споживачів» підприємство планується приєднати до ДП «Львівстандартметрологія» шляхом утворення філії на базі ДП «Рівнестандартметрологія». Заходи по завершенню припинення юридичної особи ДП «Рівнестандартметрологія» мають бути завершені до 01.05.2024.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 02568294), 07.07.2023 внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, номер реєстраційної дії 1006081270029001594.

Станом на 15.05.2024 запис про ліквідацію юридичної особи - Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 02568294) або її припинення відсутній.

Тобто, на даний час Державне підприємство «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 02568294) перебуває у стані реорганізації, проте дана юридична особа не є припиненою.

За таких обставин, суд вважає що, відсутні підстави для виключення з числа залучених ухвалою суду від 24.04.2023 до виконання комплексної експертизи фахівців, відповідальних за перевірку та погодження Технічних умов ТУ У 42.2-38674771-002:2015 «Установка очищення господарсько-побутових стічних вод «УМКА-БІО» на відповідність вимогам чинного законодавства, Державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 02568294).

При цьому суд зазначає, що, якщо станом на дату проведення експертизи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань будуть наявні відомості про припинення ДП «Рівнестандартметрологія» та наявні відомості про його правонаступника ДП «Львівстандартметрологія», експертній установі необхідно допустити до проведення комплексної експертизи фахівців Державного підприємства «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 04725912).

Щодо участі Державної екологічної інспекції у Чернігівській області та Державного агентства водних ресурсів України в особі самостійного структурного підрозділу центрального апарату без статусу юридичної особи - сектору у Чернігівській області Державного агентства водних ресурсів України у проведенні експертизи.

Листом №04/1178 від 02.05.2024 Державна екологічна інспекція у Чернігівській області повідомило Чернігівське відділення КНДІСЕ, що не заперечує щодо комісійного виконання експертизи у справі №927/855/21.

Листом від 06.03.2024 № 52/ЧГ/21-24 Сектор у Чернігівській області Державного агентства водних ресурсів України повідомило Чернігівське відділення КНДІСЕ, що розглянуло лист №345/690-4-23/24 від 21.02.2024 щодо стану проведення комплексної експертизи у справі №927/855/21 та взяло до уваги та використання в роботі інформацію щодо проведення комісійного виконання експертизи з орієнтованим терміном початку проведення в порядку черги в IV кварталі 2024 року.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

При Державному агентстві водних ресурсів України діє Деснянське басейнове управління водних ресурсів як бюджетна неприбуткова організація. Положення про Деснянське басейнове управління водних ресурсів затверджене наказом Державного агентства водних ресурсів України від 25.09.2023 № 123.

До основних завдань Управління віднесено, зокрема, забезпечення реалізації державної політики у сфері управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів у межах суббасейну річки Десна, суббасейну Верхнього Дніпра та в межах Чернігівської області суббасейну Середнього Дніпра району річкового басейну Дніпра, забезпечення реалізації державної політики у сфері розвитку водного господарства у межах Чернігівської області, проведення заходів щодо попередження шкідливої дії вод і ліквідації її наслідків (п.п. 1, 3, 5 п. 3 Положення).

Управління відповідно до покладених на нього завдань у межах Чернігівської області розглядає та надає пропозиції територіальному органу Держводагентства (у разі його відсутності - Держводагентству) щодо можливості видачі дозволів на спеціальне водокористування (проекти дозволів або відмов), узагальнює та аналізує дані про водогосподарську і гідрологічну обстановку, надає оперативну інформацію водогосподарським організаціям та Держводагентству (п.п. 4, 20 п.п. 4.2 п. 4 Положення).

КП «Господар» скидає зворотні води в р. Удай, що перебуває під сферою впливу Деснянського басейнового управління водних ресурсів, що випливає із дозволу на спеціальне водокористування.

З огляду на ті обставини, що питання видачі дозволів на спеціальне водокористування на території Чернігівської області вирішується спільно Держводагентством та Деснянським басейновим управлінням водних ресурсів і останній в свою чергу володіє інформацією про водогосподарську та гідрологічну обстановку регіону, суд вважає за необхідне додатково залучити до виконання комплексної експертизи фахівців, відповідальних за видачу дозволу на спеціальне водокористування на території Чернігівської області Деснянське басейнове управління водних ресурсів (код ЄДРПОУ 34654458).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 228 Господарського процесуального кодексу України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадках: призначення судом експертизи. Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 229 Господарського процесуального кодексу України провадження у справі зупиняється на час проведення експертизи.

За таких обставин, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі на час проведення експертизи.

Керуючись ст. 228, 229, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Виключити з числа залучених до виконання комплексної експертизи фахівців, відповідальних за перевірку та погодження Технічних умов ТУ У 42.2-38674771-002:2015 «Установка очищення господарсько-побутових стічних вод «УМКА-БІО» на відповідність вимогам чинного законодавства, Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (код ЄДРПОУ 40309748).

2. Визначити фахівців, відповідальних за перевірку та погодження Технічних умов ТУ У 42.2-38674771-002:2015 «Установка очищення господарсько-побутових стічних вод «УМКА-БІО» на відповідність вимогам чинного законодавства: Державне підприємство «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 02568294, вул. Замкова, 31, м. Рівне, Рівненська обл., 33028) або його правонаступника Державне підприємство «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (код ЄДРПОУ 04725912, вул. Князя Романа, 38, м. Львів, 79005).

3. Додатково залучити до виконання комплексної експертизи фахівців, відповідальних за видачу дозволу на спеціальне водокористування на території Чернігівської області Деснянське басейнове управління водних ресурсів (код ЄДРПОУ 34654458, пр-т Перемоги, 39а, м. Чернігів, 14017).

4. Провадження у справі на час проведення експертизи зупинити.

5. Матеріали справи Господарського суду Чернігівської області №927/855/21 направити до Чернігівського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз для подальшого проведення судової комплексної експертизи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано 16.05.2023.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/.

Суддя В.В. Моцьор

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення15.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119069378
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —927/855/21

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 13.09.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 16.08.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 19.04.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 28.07.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 24.04.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 20.04.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

Ухвала від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Моцьор В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні