Ухвала
від 16.05.2024 по справі 120/1853/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

16 травня 2024 р. Справа № 120/1853/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Свентуха Віталія Михайловича, розглянувши в письмовому провадженні заяву про роз`яснення судового рішення у справі за позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до Державної установи "Ладижинська виправна колонія (№39)" про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

в провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до Державної установи "Ладижинська виправна колонія (№39)" про стягнення податкового боргу.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року адміністративний позов задоволено частково та стягнуто з Державної установи "Ладижинська виправна колонія (№39)" кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 523412,54 (п`ятсот двадцять три тисячі чотириста дванадцять) гривень 54 копійки.

02.05.2024 року на адресу суду надійшла заява представника Головного управління ДПС у Вінницькій області про роз`яснення рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі №120/1853/23, в якій заявник просить роз`яснити порядок його примусового виконання.

Обґрунтовуючи подану заяву представник позивача зазначив, що формулювання резолютивної частини рішення суду у справі №120/1853/23 призводить до неможливості стягнення податкового боргу Державної установи "Ладижинська виправна колонія №39" з рахунків / електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Листом від 03.05.2024 року №120/1853/23/2429/24 заявника повідомлено, що станом на 03.05.2024 року матеріали адміністративної справи №120/1853/23 перебувають на розгляді у Сьомому апеляційному адміністративному суді, а тому заява про роз`яснення судового рішення буде розглянута після повернення справи з суду апеляційної інстанції.

07.05.2024 року матеріали адміністративної справи №120/1853/23 повернулись до Вінницького окружного адміністративного суду.

Відповідно до частини 3 статті 254 КАС України, суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця.

В даному ж випадку, суд не вбачає необхідності для проведення судового засідання та вважає за можливе розглянути подану заяву про роз`яснення судового рішення в письмовому проваджені.

Визначаючись щодо наявності підстав для роз`яснення судового рішення, суд виходить із наступного.

Згідно із положеннями частини 1 статті 254 КАС України, за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

Тобто, роз`яснення судового рішення є, за своєю суттю, одним із способів усунення його недоліків, але без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом.

Виходячи із системного тлумачення положень вказаної статті, роз`яснено може бути рішення чи ухвалу суду у разі, якщо без такого роз`яснення її не можливо виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.

Конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення як незрозумілого правова норма не містить, а зі змісту закону вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.

Так, рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року стягнуто з Державної установи "Ладижинська виправна колонія (№39)" кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 523412,54 (п`ятсот двадцять три тисячі чотириста дванадцять) гривень 54 копійки.

В даному випадку, з мотивувальної та резолютивної частини вказаного судового рішення вбачається, що його текст труднощів для розуміння не викликає, суть його ясна та недвозначна, тому розширеного тлумачення, шляхом його роз`яснення та винесення процесуального документу з цього приводу не потребує.

Крім того, як слідує зі змісту поданої заяви представник позивача фактично просить роз`яснити не рішення, а спосіб його виконання, що не є роз`ясненням у розумінні положень статті 254 КАС України.

За таких обставин, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заяви про роз`яснення судового рішення.

Втім, частиною 1 статті 378 КАС України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).

Тобто, передумовою для прийняття судом рішення про встановлення способу або порядку виконання судового рішення, є наявність обставин, які унеможливлюють або ускладнюють його виконання у спосіб чи порядок, які первинно визначені в рішенні суду.

Під зміною чи встановленням способу і порядку виконання судового рішення розуміється застосування судом нових заходів щодо його реалізації у зв`язку з неможливістю його виконання раніше визначеним способом і порядком. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не можуть змінювати рішення по суті та поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.

Суд звертає увагу, що на день розгляду цієї заяви є чинною ухвала Вінницького окружного адміністративного суду від 12.07.2023, якою розстрочено виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16.05.2023 року в адміністративній справі №120/1853/23 щодо стягнення з Державної установи "Ладижинська виправна колонія (№39)" податкового боргу в сумі 523412,54 (п`ятсот двадцять три тисячі чотириста дванадцять) гривень 54 копійки на 12 місяців, з оплатою суми боргу рівними частинами щомісячно, не пізніше 30 числа кожного місяця.

У змісті заяви про роз`яснення судового рішення представник позивача зазначив, що в порушення вимог ухвали від 12.07.2023 року Державною становою "Ладижинська виправна колонія (№39)" не виконуються вимоги розстроченння податкового боргу.

Головне управління ДПС у Вінницькій області повідомило суду, що рішення по справі №120/1853/23 від 16.05.2023 року станом на 02.05.2024 року не виконано, а строк на його виконання не закінчився.

При цьому, вказано, що у прохальній частині позовної заяви про стягнення податкового боргу Державної установи "Ладижинська виправна колонія №39", Головне управління ДПС у Вінницькій області просило суд постановити рішення, яким стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Державну установу "Ладижинська виправна колонія №39" податковий борг.

В мотивувальній частині рішення від 16.05.2023 року по справі №120/1853/23, судом здійснено посилання на пункт 95.3. статті 95 Податкового кодексу України де йдеться про шляхи за яким має бути виконано рішення у даній категорії справ.

Однак, резолютивна частина рішення від 16.05.2023 року вказує про стягнення з Державної установи "Ладижинська виправна колонія №39" коштів у погашення податкового боргу в сумі 523412,54грн. не конкретизуючи при цьому шляхів за якими має бути здійснено стягнення такого боргу, як то передбачено у пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України.

Представник позивача зауважив, що таке формулювання резолютивної частини призводить до неможливості стягнення податкового боргу Державної установи "Ладижинська виправна колонія №39" за рішенням від 16.05.2023 року з рахунків / електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

В свою чергу, суд зазначає, що Податковим кодексом України встановлено особливий порядок виконання судових рішень про стягнення коштів з платника податків у рахунок погашення податкового боргу. Органами стягнення за такими рішеннями, які здійснюють процедуру їх примусового виконання, є контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.

Так, відповідно до пункту 95.3 статті 95 цього Кодексу стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Якщо ж достатні для погашення податкового боргу кошти відсутні, контролюючий орган відповідно до абзацу другого пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України звертається до суду з позовом про надання дозволу на погашення всієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Таке погашення здійснюється на підставі зазначеного рішення суду та прийнятого на його підставі рішення контролюючого органу шляхом продажу майна платника податків на публічних торгах та/або торгівельними організаціями в порядку, визначеному пунктами 95.7 95.21 статті 95 Податкового кодексу України.

Отже, чинне законодавство передбачає окремий порядок примусового виконання судових рішень про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. При цьому органи державної виконавчої служби до цієї процедури не залучаються, рішення суду виконується безпосередньо контролюючим органом.

Процедура погашення податкового боргу є самостійною процедурою, яка регулюється окремими нормами Податковим кодексом України, і складається з окремих етапів: спочатку через стягнення за рахунок коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, що належить цьому платнику податків, а у разі їх недостатності ініціювання отримання дозволу на погашення всієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Повертаючись до цієї справи, на переконання суду, невиконання відповідачем (боржником) судового рішення та недотримання умов погашення податкового боргу з урахуванням наданої розстрочки, вказує на неможливість виконання судового рішення у цій справі через спосіб захисту, застосований судом з урахуванням наданої розстрочки, та надає правові підстави для встановлення порядку і способу виконання судового рішення відповідно до статті 378 КАС України.

У зв`язку з чим, суд дійшов висновку, з власної ініціативи встановити наступний спосіб виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі №120/1853/23 шляхом стягнення з рахунків у банках, що обслуговують Державну установу "Ладижинська виправна колонія №39" податкового боргу в сумі 523412,54 (п`ятсот двадцять три тисячі чотириста дванадцять) гривень 54 копійки.

Керуючись ст.ст. 248, 254, 256, 378 КАС України, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Вінницькій області про роз`яснення рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року в адміністративній справі № 120/1853/23 - відмовити.

З власної ініціативи встановити наступний спосіб виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі №120/1853/23 шляхом стягнення з рахунків у банках, що обслуговують Державну установу "Ладижинська виправна колонія №39" податкового боргу в сумі 523412,54 (п`ятсот двадцять три тисячі чотириста дванадцять) гривень 54 копійки.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Свентух Віталій Михайлович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119072357
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —120/1853/23

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Постанова від 25.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 08.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні