Ухвала
від 16.05.2024 по справі 120/6294/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про забезпечення позову

м. Вінниця

16 травня 2024 р.Справа № 120/6294/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян Марини Бондівни, розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову,

ВСТАНОВИВ:

14.05.2024 до Вінницького окружного адміністративного суду разом із позовною заявою ОСОБА_1 , через свого представника, подала заяву про забезпечення позову шляхом:

- заборони Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької приймати будь-яке рішення про передачу в користування земельних ділянок: площею 6,0783 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0052 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; площею 1,9000 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0050 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; площею 1,0220 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0051 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради яка, утворилася шляхом поділу до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі;

- заборони суб`єктам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно вчиняти реєстраційні дії щодо земельних ділянок: площею 6,0783 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0052 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; площею 1,9000 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0050 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; площею 1,0220 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0051 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради яка, утворилася шляхом поділу до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі.

Заява мотивована тим, рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10.08.2023 року у справі №120/1875/23 визнано протиправною бездіяльність Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області щодо не розгляду по суті заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про передачу в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045. Зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області прийняти рішення щодо передачі в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, що розташована на території Лука-Мелешківської сільської ради, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відтак представниця ОСОБА_1 зазначає, що суд зобов`язав Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області розглянути заяву позивачів та прийняти конкретне рішення, яким або передати в оренду позивачам земельну ділянку з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045, або відмовити в такій передачі.

При цьому питання про передачу позивачам в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 було включено до порядку денного 50 позачергової сесії Лука-Мелешківської сільської ради, що відбувалася 03 квітня 2024 року. Проте за результатами поіменного голосування депутатів сільської ради рішення про передачу в оренду земельної ділянки не було прийнято.

Водночас 03 квітня 2024 року Лука-Мелешківською сільською радою прийнято рішення № 1839 "Про надання дозволу на розробку технічної документації щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045", яким вирішено надати дозвіл Лука-Мелешківській сільській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 на три земельні ділянки площами 6,0783 га, 1,9 га та 1,0220 га відповідно.

Таким чином вважаючи, що рішенням №1839 від 03.04.2024 про надання дозволу на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 порушенні її законні права та інтереси, а зобов`язання встановленні Вінницьким окружним адміністративним судом Лука-Мелешківською радою не виконанні, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись з новим позовом до суду з метою оскарження рішення №1839 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності (кадастровий номер 0520684900:07:001:0045), в тому числі з підстав порушення порядку прийняття такого рішення.

Ухвалою від 08.05.2024 року Вінницького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі № 120/5927/24 за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Однак, як зазначає представник заявника, Лука-Мелешківська сільська рада Вінницького району Вінницької області, будучи обізнаною про оскарження ОСОБА_2 та ОСОБА_1 рішення Лука Мелешківської ради №1839 від 03.04.2024 про надання дозволу на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 у судовому порядку, 26 квітня 2024 року на 52 сесії 8 скликання, приймає наступне рішення № 1890 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером №0520684900:07:001:0045 площею 9,0003 га, на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради».

Відтак на її думку наведене свідчить про швидкий поділ земельної ділянки, грубе порушення відповідачем вимог чинного законодавства та невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 серпня 2023 року у справі № 120/1875/23, а тому ОСОБА_1 звернулася до суду із відповідною позовною заявою та заявою про забезпечення позову.

Частиною 1 статті 154 КАС України визначено, що заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Враховуючи наведене та беручи до уваги, що матеріалів справи достатньо для вирішення відповідного процесуального питання, суд вважає за можливе здійснити розгляд заява про забезпечення позову у письмовому провадженні (без участі сторін).

Визначаючись з приводу заяви про забезпечення позову, суд керується такими мотивами.

Особливості інституту забезпечення позову в адміністративному процесі врегульовані главою 10 розділу 1 КАС України.

Так, частиною 1 статті 150 КАС України передбачено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю (частина 2 статті 150 КАС України).

В свою чергу, частиною 1 статті 151 КАС України передбачено види забезпечення позову, серед яких: зупинення дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; заборона відповідачу вчиняти певні дії; заборона іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупинення стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (частина 2 стаття 151 КАС України).

За приписами частин 4, 6 статті 154 КАС України залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.

Отже, забезпечення адміністративного позову - це вжиття адміністративним судом, в провадженні якого знаходиться справа, певних процесуально-правових заходів щодо охорони прав, свобод та інтересів позивача, які б гарантували виконання рішення суду, у разі задоволення позову; для задоволення судом поданої позивачем заяви про забезпечення адміністративного позову останній має обґрунтувати необхідність задоволення такої заяви та довести, що незадоволення клопотання призведе хоча б до одного із наслідків, передбачених частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі.

При цьому, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.

Тобто, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду №826/8556/17 від 21.11.2018, №826/16334/18 від 26.04.2019 та № 440/4294/20 від 30.06.2021.

Так, з матеріалів справи вбачається, що 20.09.2019 між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , ОСОБА_2 укладено договір купівлі-продажу нежитлових будівель, згідно з умовами якого останні придбали у власність в 1/2 (одній другій) частці кожний, нежитлові будівлі тваринницький комплекс, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 7624,3 кв.м.

В п. 1.1 Договору купівлі-продажу від 20.09.2019 року зазначено, що вищевказаний об`єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10.08.2023 року у справі №120/1875/23 визнано протиправною бездіяльність Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області щодо не розгляду по суті заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про передачу в оренду земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045 та зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області прийняти рішення щодо передачі в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, що розташована на території Лука-Мелешківської сільської ради, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

При цьому, рішення суду у справі №120/1875/23 набрало законної сили 27.02.2024 року.

Як вказує представник заявника, вказане рішення суду не виконане.

Разом із тим, 03 квітня 2024 року Лука-Мелешківською сільською радою прийнято рішення № 1839 "Про надання дозволу на розробку технічної документації щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045", яким вирішено надати дозвіл Лука-Мелешківській сільській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 на три земельні ділянки: площами 6,0783 га, 1,9 га та 1,0220 га відповідно.

26 квітня 2024 року на 52 сесії 8 скликання Лука-Мелешківська сільська рада Вінницького району Вінницької області, приймає наступне рішення № 1890 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером №0520684900:07:001:0045 площею 9,0003 га, на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради», яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером №0520684900:07:001:0045 площею 9,0003 га на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13):

- площею 6,0783 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0052 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу;

- площею 1,9000 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0050 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу;

- площею 1,0220 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0051 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради яка, утворилася шляхом поділу.

Слід зазначити, що прийняття вищезазначеного рішення свідчить про вчинення відповідачем дій щодо поділу земельної ділянки, щодо якої рішенням суду по справі №120/1875/23, яке набрало законної сили, зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області прийняти рішення щодо передачі в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, що розташована на території Лука-Мелешківської сільської ради, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В контексті викладеного, суд зазначає, що згідно із частиною 13 статті 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Законом України "Про державний земельний кадастр" встановлено правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Статтею 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" визначено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до частини десятої статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, зокрема, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок.

У разі поділу або об`єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається (ч. 1 ст. 27 ЗУ "Про Державний земельний кадастр").

Кадастровий номер земельної ділянки - це індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Процедура та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі - Порядок № 1051).

Відповідно до пункту 114 Порядку № 1051, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, зокрема, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання.

Пунктом 29 Порядку № 1051 визначено, що у разі поділу чи об`єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.

Згідно з пунктом 136 Порядку №1051 відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку в разі її поділу чи об`єднання з іншою земельною ділянкою вносяться на підставі заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, яка утворилася в результаті такого поділу чи об`єднання, шляхом здійснення Державним кадастровим реєстратором таких дій:

1) скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття Поземельної книги відповідно до пункту 60 цього Порядку із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру;

2) здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яка утворилася в результаті поділу чи об`єднання, згідно з пунктами 107-111 і 113 цього Порядку;

3) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованого кадастрового номера земельної ділянки шляхом:

- проставлення на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначки про утворення земельної ділянки в результаті поділу чи об`єднання за формою згідно з додатком 28, в якій зазначаються скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстава для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дата такого поділу чи об`єднання, відомості про Державного кадастрового реєстратора, який зробив позначку;

- внесення до розділу 1 «Земельна ділянка. Загальні відомості» Поземельної книги в електронній формі відповідних записів про скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстави для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дату такого поділу чи об`єднання із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису;

4) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про обмеження у використанні земельної ділянки, яка поділена чи об`єднана з іншою (крім випадків, коли обмеження поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до сформованої земельної ділянки).

Так, відповідно матеріалів справи, кадастровим реєстратором внесено відомості до Державного земельного кадастру про земельні ділянки площею 6,0783 га, 1,9000 га та 1,0220 га та присвоєно кадастрові номера №0520684900:07:001:0052, №0520684900:07:001:0050 та №0520684900:07:001:0051 відповідно.

Згідно інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, убачається, що 07.05.2024 року державним реєстратором Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_4 здійснено державну реєстрацію права власності за Лука-Мелешківською сільською радою Вінницького району Вінницької області на земельні ділянки:

- площею 6,0783 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0052 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділ;

- площею 1,9000 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0050 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу;

- площею 1,0220 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0051 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради яка, утворилася шляхом поділу.

Аналізуючи вище викладене можна дійти висновку, що здійснені відповідачем дії щодо поділу земельної ділянки та внесення відомостей в Державний земельний кадастр, фактично призвели до припинення існування об`єктів цивільних прав земельної ділянки за кадастровим номером 0520684900:07:001:0045.

Разом із тим, рішенням суду по справі №120/1875/23, яке набрало законної сили, зобов`язано Лука-Мелешківську сільську раду Вінницького району Вінницької області прийняти рішення щодо передачі в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 земельної ділянки загальною площею 9,0003 га, кадастровий номер 0520684900:07:001:0045, що розташована на території Лука-Мелешківської сільської ради, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Статтею 14 КАС України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України.

Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Аналогічні положення містяться в статті 370 КАС України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Отже, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених статтею 129-1 Конституції України, статтею 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, статтями 14, 370 КАС України.

Проте, вказане рішення суду у справі №120/1875/23 залишилося без належного виконання Лука-Мелешківською сільською радою.

Крім того, судом встановлено, що з метою відновлення законних прав та інтересів позивач звернулася з позовом до суду з метою оскарження рішення №1839 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності (кадастровий номер 0520684900:07:001:0045).

Ухвалою від 08.05.2024 року Вінницького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі № 120/5927/24 за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Також в межах даної справи №120/6294/24 позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Лука-Мелешківської сільської ради Вінницького району Вінницької області (ідентифікаційний код юридичної особи 04329856) № 1890 від 26 квітня 2024 року «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером №0520684900:07:001:0045 площею 9,0003 га, на території с.Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради».

На переконання суду, у даному випадку, невжиття заходів забезпечення позову нівелює можливість судового захисту у даній справі за визначеним предметом спору.

Крім того, у разі невжиття вказаних заходів забезпечення позову ймовірне настання негативних наслідків для заявника, що зумовить виникнення інших судових спорів та для відновлення прав необхідно буде докласти значних зусиль.

Разом із тим, судом враховано співмірність співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати внаслідок невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права та законного інтересу, за захистом яких заявник звернулася до суду.

Таким чином, забезпечення позову в даному випадку спрямоване виключно на збереження існуючого стану учасників справи, а тому не може порушувати права та інтереси інших осіб.

Фактично метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.

Відповідно до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Європейський суд з прав людини у своїй прецедентній практиці виходить з того, що забезпечення позову є не тільки гарантією виконання судового рішення в разі задоволення позовних вимог, а й засобом запобігання порушення прав.

У рішенні від 31.07.2003 у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Салах Шейх проти Нідерландів", ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17.07.2008) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби ст.13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування.

Врахуванню підлягають також принципи, викладені у Рекомендаціях NR (89)8 про тимчасовий захист у адміністративних справах, прийнятих Комітетом Міністром Ради Європи 13.09.1989, в якій міститься заклик до компетентних судових органів у разі, якщо виконання адміністративного рішення може завдати значної шкоди приватним особам, на яких воно спрямоване, ужити належні заходи тимчасового захисту.

Враховуючи вищенаведене та аргументованість мотивів заяви про забезпечення позову, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про доцільність та необхідність вжиття заходів забезпечення позову.

Разом з тим, частиною 1 статі 150 КАС України встановлено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Отже, суд з власної інціативи може вжити заходи забезпечення.

Таким чином, у даному випадку належним заходом забезпечення позову на думку суду буде заборона Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької області вчиняти будь-які дії щодо земельних ділянок, які утворилися в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 на земельні ділянки з кадастровими номерами 0520684900:07:001:0052 площею 6,0783 га, 0520684900:07:001:0050 площею 1,9000 га, 0520684900:07:001:0051 площею 1,0220 га, а саме змінювати їх конфігурацію, межі, змінювати цільове призначення, змінювати склад угідь, змінювати кадастрові номери, вчиняти дії щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, включати ці ділянки до переліку таких, що виставляють на земельні торги (аукціони), передавати їх у власність чи користування іншим особам, а також вчиняти інші дії, які можуть стати підставою для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зазначених земельних ділянок до набрання рішенням законної сили.

Суд зазначає, що застосування таких заходів забезпечення позову є наданням тимчасового захисту від можливо порушених прав заявника та відповідає завданням, засадам і принципам адміністративного судочинства. Суд вважає, що вжиття таких заходів не вирішує спір по суті, а спрямоване на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.

Також суд вважає, що підстави для забезпечення позову шляхом заборони суб`єктам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно вчиняти реєстраційні дії щодо земельних ділянок: площею 6,0783 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0052 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; площею 1,9000 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0050 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; площею 1,0220 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0051 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради яка, утворилася шляхом поділу до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі у суду відсутні. Адже як встановлено матеріалами справи державним реєстратором Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_4 вже здійснено державну реєстрацію права власності за Лука-Мелешківською сільською радою Вінницького району Вінницької області на земельні ділянки: площею 6,0783 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0052 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділ; площею 1,9000 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0050 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради, яка утворилася шляхом поділу; та площею 1,0220 га, кадастровий номер №0520684900:07:001:0051 з цільовим призначенням: для іншого сільськогосподарського призначення (код 01.13) на території с. Хижинці, Лука-Мелешківської сільської ради яка, утворилася шляхом поділу.

Крім того, заборона Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької області вчиняти будь-які дії щодо земельних ділянок, які утворилися в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 автоматично унеможливлює внесення до Державного реєстру речових права на нерухоме майно будь-якої інформації.

Таким чином заява про забезпечення позову підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 150, 151, 154, 156, 248, 256, 294 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Заяву про забезпечення позову задовольнити частково.

Заборонити Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької області вчиняти будь-які дії щодо земельних ділянок, які утворилися в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0520684900:07:001:0045 на земельні ділянки з кадастровими номерами 0520684900:07:001:0052 площею 6,0783 га, 0520684900:07:001:0050 площею 1,9000 га, 0520684900:07:001:0051 площею 1,0220 га, а саме змінювати їх конфігурацію, межі, змінювати цільове призначення, змінювати склад угідь, змінювати кадастрові номери, вчиняти дії щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, включати ці ділянки до переліку таких, що виставляють на земельні торги (аукціони), передавати їх у власність чи користування іншим особам, а також вчиняти інші дії, які можуть стати підставою для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зазначених земельних ділянок до набрання рішенням законної сили.

У задоволенні решти вимог заяви про забезпечення позову відмовити.

Копію ухвали невідкладно надіслати Лука-Мелешківській сільській раді Вінницького району Вінницької області для відома та врахування.

Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Особи, винні в невиконанні ухвали про забезпечення позову, несуть відповідальність, встановлену законом.

Ухвала є виконавчим документом та підлягає негайному виконанню з дня її постановлення, може бути пред`явлена до примусового виконання у порядку визначеному Законом України "Про виконавче провадження".

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Відповідно до статті 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

СуддяМультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено20.05.2024
Номер документу119072396
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/6294/24

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Постанова від 15.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні